eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
35.4هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
408 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: https://www.tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
در مقابل مسئله‌ی عدالت اجتماعی، مسئله‌ی احیای اصول نبوی، دوباره بنا کردنِ #بنای_اسلامی مستحکمی که پیغمبر گذاشته بود، #امیرالمؤمنین سه جنگ را تحمل کرد. @t_manzome_f_r
#امیرالمؤمنین می خواهد به دنیا نشان دهد که این #اصول_اسلامی در همه‌ی شرایط قابل پیاده شدن است. اصول اسلامی عبارت است از عدالت، توحید، انصاف با مردم، ارج نهادن به حقوق مردم، رسیدگی به حال ضعفا، ایستادگی در مقابل جبهه های ضد اسلام و دین، پافشاری بر مبانی حق و اسلام و دفاع از حق و حقیقت. @t_manzome_f_r
در زندگی و شهادت این بزرگوار (امیرالمؤمنین) سه عنصر جمع شده است؛ #اقتدار، #مظلومیت و #پیروزی. #اقتدار: قدرت او در اداره‌ی مشکل ترین عرصه های نظامی، در هدایت ذهن ها و فکرها به سوی عال ترین مفاهیم اسلامی و انسانی. @t_manzome_f_r
پایان از ۹صفحه نهم کتاب انسان ۲۵۰ ساله👆👆👆
روش های جریان ... ۲۵۰_ساله روش های جریان در مقابل تهاجم به طور خلاصه عبارت است از اول و تحرّک قدرتمندانه. بعضی خیال می کنند امام حسن مجتبی ترسید که بجنگد، نه؛ امام حسن مجتبی قاطعانه عازم به جنگ بود و جزو شجاعان عرب بود منتهی شرایط، شرایط جنگیدن نبود. دوم .کار تبلیغ در دستگاه اهمیتش بسیار زیاد است منتها جریان حق در دستش بسته است و از هر شیوه و روشی نمی تواند استفاده کند. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۵۶ @t_manzome_f_r
📗بریده‌ای از جلسۀ دوم کتاب طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن ایمان ۲ نشانۀ ایمان چیست‌؟ اقامۀ صلاة، نماز را در جامعه به‌‌پا داشتن، همگان را نمازخوان کردن، نه به‌‌معنای اینکه یک عبادت همه انجام بدهند، (دلم می‌‌خواهد که ذهنتان را از قالب الفاظ، خارج ببرید، وسیع‌‌تر فکر کنید. من هم همان‌‌جور فکر می‌‌کنم. الفاظ، کوچک و نارسا و قاصرند.) نه‌‌اینکه فلانی نمازخوان نیست، نمازخوانش کنیم؛ یعنی جامعۀ نمازخوان، یعنی جامعه‌‌ای که دائماً به یاد خدا و در راه خداست. جامعه‌‌ای که می‌‌گوید «اِيّاكَ نَعبُدُ وَ اِيّاكَ نَستَعينُ» جز خدا کسی را عبادت و عبودیت نمی‌‌کند و جز به خدا به هیچ‌‌کس دیگر اتکاء و از کسی استعانت نمی‌‌جوید. جامعة نمازخوان یعنی آن جامعه‌‌ای که هر روز از سردمداران فساد، یعنی مَغضوبٌ عَلَیهِم و از دنباله‌‌روان فساد، یعنی از «ضالّین» تبرّی می‌‌جوید. نماز اینهاست. @t_manzome_f_r
ارزش گرایی.... ۲۵۰_ساله آن چیزی که در خیلی مهم است و در شیوه های آنها مورد توجه است این است که اصرار دارند که را به هر قیمتی حفظ کنند و در نهایت عقب نشینی تا حد و مرز حراست از بقای مکتب. یعنی اگر دید که ایستادن او موجب می شود که اصل مکتب به خطر بیفتد عقب نشینی می کند، ننگ و عارش نمی آید از عقب نشینی. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۵۸ @t_manzome_f_r
رضای خدا، اصل است... ۲۵۰_ساله اصل در زندگی این است که انسان را جلب کند. اصل این است که انسان را انجام بدهد، ولو برگشتن از یک حرفی باشد، برگشتن از یک خطی باشد، عقب نشینی از یک موضعی باشد. هرچه که خدا می خواهد، هرچه که خدا راضی است؛ این یک است در زندگی ائمه علیهم السلام. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۵۹ @t_manzome_f_r
همرنگ سپیده و سپیدار شوید مشتاق سلام و مست دیدار شوید روشن شده چشم آسمان، صبح بخیر! در میزند آفتاب بیدار شوید... سلااام صبح بخير ☺️🌹 نظرتون در مورد کتاب های _طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن _ولایت و حکومت _انسان ۲۵۰ ساله چیه؟  @Manzome_fekri110 ادمین هستم در خدمت شما عزیزان☝️☝️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علت شکست امام حسن علیه السلام... ۲۵۰_ساله علت شکست عبارت بود از ضعف بینش عمومی و آمیخته شدن ایمان به انگیزه های مادی. در زمینه ضعف بینش عمومی مردم بسیار ناآگاه بودند انصافاََ و ایمان مذهبی شان هم آمیخته شده بود به انگیزه های مادی. برایشان مادیات شده بود اصل و همه ی اینها موجب شده که امام حسن مجتبی نتواند مقاومت کند. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۶۰ @t_manzome_f_r
خطراتی که را تهدید میکند... ۲۵۰_ساله یک پدیده است و مثل همه پدیده ها، خطراتی آن را تهدید می کند و وسیله ای برای لازم دارد. خدای متعال این وسیله را، در خودِ اسلام گذاشت. اما آن خطر چیست؟ دو خطر عمده، را تهدید می کند که یکی خطرِ "دشمنان خارجی" و دیگری خطرِ "اضمحلال داخلی" است. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص ۱۶۷ @t_manzome_f_r
پایان از ۹صفحه پانزدهم کتاب انسان ۲۵۰ ساله👆👆👆
📗بریده‌ای از جلسۀ سوم کتاب طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن ایمان از روی آگاهی برادران! ايمانِ ارزشمند، ايمان آگاهانه است، ايمانِ توأم با درك و شعور است، ايمانی‌ست كه از روی بصيرت، با چشم باز، بدون ترسِ از اشكال، به‌‌وجود آمده باشد. آن ايمانی كه فلان مرد مسلمان دارد، برای نگه‌داشتنش بايد بگویيم روزنامه نخواند، فلان كتاب را نخواند، در كوچه‌‌بازار راه نرود، با فلان‌‌كس حرف نزند، سرما و گرما نخورد، آفتاب و مهتاب نبيند، تا بماند؛ اين ايمان متأسفانه نخواهد ماند. ايمانی لازم است كه آن‌چنان آگاهانه انتخاب شده باشد كه در سخت‌‌ترين شرایط هم آن ايمان از او گرفته نشود. «اِلّا مَن اُكرِهَ وَ قَلبُهُ مُطمَئِنٌّ بِالايمانِ»(نحل، 106)، دربارۀ عمّار ياسر، آيۀ قرآن می‌‌گويد: اگر در زير شكنجه، برای خاطر آنكه دشمن را از خود لحظه‌‌ای منصرف كنی، يك جمله گفتی، بگو، ايمانِ تو ايمانی نيست كه با شكنجه از قلبت زائل بشود. آن ايمانی كه خَبّاب‌‌بن‌‌اَرَت دارد، آهن را داغ می‌‌كنند به گردنش می‌‌‌‌چسبانند، شوخی نيست، آهن گداخته را به بدنش نزديك می‌‌كردند و به پوست بدنش می‌‌‌‌چسبانيدند، اين به‌‌خاطر آن ايمان آگاهانۀ عميقش، دست برنمی‌‌داشت، ايمان اين است. ايمان از روی روشنی، از روی درك، از روی فكر، با محاسبه‌‌های صحيح وقتی‌‌كه انجام گرفت، آن‌‌وقت لازم نيست ما اين ايمان را در پارچه و در كهنه و در صندوقچه و در صندوق‌‌خانه بگذاريم كه مبادا گرما و سرما و گَردوخاك و غبار به آن آسيب برساند؛ آسيبی به آن نمی‌‌رسد. اين ايمان‌‌های ناشعورانه است كه آدم مدام دل‌‌دل دارد، دغدغه دارد؛ مبادا، مبادا، مبادا. اگر بخواهيم ايمان‌‌ها استوار باشد، اگر بخواهيم ايمان‌‌ها زائل نشود، اگر بخواهيم ايمان، ايمان آگاهانه باشد، بايد دائماً آگاهی بدهيم به آن‌‌كسانی‌‌كه می‌‌خواهيم مؤمن باشند. از آگاه شدنِ اينها واهمه نكنيم، از چشم‌‌و‌‌گوش بسته‌‌ماندن اينها لذت نبريم. راهش اين است تا خوب مايۀ آگاهی در مغزها و دل‌‌ها و فكرها به‌‌وجود بيايد و با آن آگاهی، يك ايمان صحيح، مستحكم، يك بتن‌‌آرمه در دل او بنا بشود، آن‌‌وقت با توپ شرَپنِل هم به‌‌قول جوان‌‌های قديمی‌‌، زائل‌‌شدنی نيست. اسلام می‌‌گويد ايمان، آگاهانه بايد باشد. اين آياتی كه در آخر سورۀ آل‌‌عمران است، ايمان آگاهانه را به ما معرفی می‌‌كند. @t_manzome_f_r
در زمان این #حکومت، -حکومت کمتر از پنج سال #امیرالمؤمنین - سه جریان در مقابل آن حضرت صف آرایی کردند؛ #قاسطین، #ناکثین، #مارقین. @t_manzome_f_r
قاسطین یکی از سه جریانی‌اند، که در مقابل #امیرالمؤمنین صف آرایی کردند. قاسطین یعنی ستمکاران. اینها #اسلام را به صورت ظاهری و مصلحتی قبول کرده بودند و حکومت علوی را از اساس قبول نداشتند. @t_manzome_f_r
ناکثین دومین جبهه ای بود که در مقابل #امیرالمؤمنین صف آرایی کردند. ناکثین یعنی شکنندگان بیعت. اینها اول با حضرت بیعت کرده، ولی بعد بیعت را شکستند. @t_manzome_f_r
گروه سومی که #امیرالمؤمنین (علیه السلام) با آنها مواجه شد و البته بر آنها هم پیروز گردید، مارقین بودند. مارقین یعنی گریزان، مانند تیر رها شده از چله کمان، از دین گریزان بودند! @t_manzome_f_r
💠 بسم اللّه الرحمن الرحیم 💠 با سلام همراهان گرامی طرح منظومه فکری رهبری به اطلاع شما عزیزان می رساند جهت پیشبرد اهداف طرح در زمینه‌ی نشر اندیشه‌های مقام معظم رهبری، متقاضی نیروی فعال در زمینه‌های ذیل می‌باشیم. ☑️ نویسندگی(نظم و نثر، داستان، طنز و...) ☑️ موضوعات دینی(مسایل عقیدتی و... ) ☑️ طراحی و تصویرسازی(با قلم یا نرم افزار) ☑️ تایپ و ویرایش متن (در محیط word) ☑️ پیاده سازی صوت(صوت سخنرانی و تدریس) ☑️ میکس و مونتاژ و تقطیع(صوت و فیلم) آیدی های ارتباطی👇👇👇 @fa_rabani_1059 @srnd70 @Manzome_fekri110 @t_manzome_f_r
دشمنان خارجی... ۲۵۰_ساله یعنی کسی که از بیرون مرزها، با انواع سلاح ها، موجودیت یک نظام را با فکرش و دستگاه زیربنایی عقیدتی اش و قوانینش و همه چیزش مورد قرار می دهد. از بیرون یعنی چه؟ نه از بیرون کشور. از بیرون نظام؛ ولو در داخل کشور. دشمنانی هستند که خودشان را از نظام، بیگانه می دانند و با آن مخالفند. اینها برای این که نظامی را نابود کنند تلاش می کنند. اینها بیرونند. اینها غریبه اند. این، یک نوع است. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۶۵ @t_manzome_f_r
سلااام دوستان صبح بخیر ☺️🌹 آرامش یعنی درمیان صدها مشکل  خیالت هم نباشد  لبخند بزنی چون میدانی  خدایی داری که هوایت را دارد.. امروزتون پر از الطاف خداوندی @Manzome_fekri110 ادمین هستم در خدمت شما عزیزان ☝️☝️
📗بریده‌ای از جلسۀ چهارم کتاب طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن ایمان زاینده و همراه با تعهدات عملی ساليانى است، و ساليان دراز، روى مغز‌‌ها دارند كار مى‌‌كنند تا بگويند اسلامِ منهاى عمل، ايمان بدون عمل، در دل محبت و ايمان و باور و نه در عمل، حركت و تلاش و اثر، سال‌هاست به ما اين را مى‌‌خواهند بباورانند. و قرآن ‌‌همچنان ندايش بلند و زنده و شاداب است كه «وَ ما اُولئِكَ بِالمُؤمِنينَ»(نور، 47)، آن‌‌كسانی‌که اين كار‌‌ها را ندارند، مؤمن نيستند، ايمان ندارند. آن كسانى مؤمنند، آن كسانى با شمايند، آن كسانى مشمول لطف خدا و برادرى و مسلمانى هستند كه در راه خدا، طبق ايمان، متعهدانه حركت كنند، تلاش كنند، كار كنند. اين منطق قرآن است. @t_manzome_f_r