هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
سلام خدمت همراهان گرامی
سیر مطالعاتی #تمدن_ساز با محوریت منظومه فکری مقام معظم رهبری از ۲۵مهرماه ۹۶ شروع و تاکنون ۱۰ کتاب از کتب این سیر مطالعه شده است.
هدفِ این سیر مطالعاتی ایجاد نظام فکری_ولایی برای مخاطبین عزیز است.
بزرگوارانی که هنوز وارد گروههای سیر مطالعاتی نشدهاند، با این آیدیها ارتباط بگیرند.
برادران:
@tabean
خواهران:
@Barzanonie
#تبیین
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
سیر مطالعاتی #تمدن_ساز
پاسخ #سوالات خود، پیرامون "مکتب اسلام" را در این #سیر پیدا کنید.
فضایی برای #شناخت بیشتر #نائب_امام_زمان.
بدون شناختِ امامِ جامعه، نظام امامت و امت شکل نخواهد گرفت.
#متفکر_نوین_اسلامی
#تبیین
@t_manzome_f_r
هدایت شده از کتاب
#عهد_مشترک
شما خیال نکنید آمریکا از لحاظ قدرت مادی ضعیف است؛ نخیر. قوی است و همهچیز دارد؛ اما چیزهایی که او دارد، بر آنچه این انقلاب دارد، کارگر نیست و آن مردم است. آن امکانات رژیمی را تهدید میکند که با کودتا سرکار آمده است و یا با مردم خود ارتباط ندارد.
فصل اول: مبانی، خصوصیات و مواجهات انقلاب اسلامی ایران
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ahdemoshtarak
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین، تحلیل و اجتهاد
مهمترین #اصل و #شاخصی که باید در کارهای اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و ... خودمون مراعات کنیم، دمیدن روح #امیدِ واقعی به مخاطبینمون است.
یعنی هر کارِ خوبی رو در هر وسعت و ساحتی که انجام میدیم اگر منجرّ به دمیدن روح امید نسبت به آیندهی انقلاب نشود و بلکه موجب سیاهنمایی شود، این کار #انقلابی نیست.
این کار مورد تایید #رهبر_انقلاب_اسلامی نیست.
هدایت شده از تبیین، تحلیل و اجتهاد
فرقی نمیکند شما در دفاع از محرومین و مستضعفین علم #عدالت_گستری را بردارید و یا در حوزه علم #تحول را.
فرقی نمیکند #معمم باشید یا نباشید.
در هر کجا و در هر کاری که باشید، اگر مخاطبین شما به اصل انقلاب و یا بخشهایی از انقلاب بهخاطر بیدقتی شما #بیاعتماد شوند، کار شما مصداق #خیانت به انقلاب است.
#سوالِ یکی از #جوانان
بعونک یا لطیف.
انا فتحنا لک فتحاً مبینا.
پدر عزیزم! زمانی که من پا به عرصه وجود نهادم، چند سالی از وقوع انقلاب گذشته بود. با وجود این، من به انقلابی که به رهبری امام عزیز و به همّت شما و تمام ملت عزیز و غیورمان به وقوع پیوست، افتخار میکنم. من از جوانانِ بعد از سالهای حماسه هستم؛ از جوانان بعد از انقلاب. لذا من تنها زمانی انقلاب را درک کردم که این نهال پُربار، در پایداری قرار داشت. بنابراین، همیشه برای من این سؤال مطرح بود که چرا انقلاب ما به وجود آمد؟ چطور آن همه زن و مرد و پیر و جوان به خیابانها ریختند و به رهبری شما بزرگواران به قلب تاریخ زدند و آن حادثه بزرگ را بهوجود آوردند؟ از شما خواهش میکنم که آرزوی مرا برآورده کنید و جواب سؤال مرا در سخنان دلنشینتان بگویید. از شما سپاسگزارم.
#پاسخِ رهبر انقلاب
بسماللهالرّحمنالرّحیم.
این یکی از طبیعیترین و منطقیترین سؤالهایی است کهجوانان امروز میتوانند طرح کنند و این دختر عزیزمان سؤال را خیلی خوب و با عبارات شیوا و دلنشین طرح کردند؛ انشاءالله که موفّق باشند. من هم تا آنجایی که وسعت جلسه اجازه میدهد، پاسخ میدهم.
انقلاب ما یک حرکت عظیم مردمی علیه حکومتی بود که تقریباً تمام خصوصیّات یک حکومت بد را داشت؛ هم #فاسد بود، هم #وابسته بود، هم #تحمیلی و کودتایی بود و هم #بیکفایت بود. من همین چهار خصوصیت را توضیح مختصری میدهم:
آن حکومت، اوّلاً #فاسد بود؛ فساد مالی داشتند؛ فساد اخلاقی داشتند؛ فساد اداری داشتند. در فساد مالیشان همین بس که خود شاه و خانواده او در بیشتر معاملات اقتصادی کلان این کشور داخل میشدند. خود او و برادران و خواهرانش، جزو کسانی بودند که بیشترین ثروتاندوزی شخصی را کردند. رضاخان در دوران شانزده، هفده ساله سلطنت خود، ثروت کلانی اندوخت. بدنیست بدانید که بعضی از شهرهای این کشور، به حسب سند، دربست متعلّق به رضاخان بود! مثلاً شهر فریمان تماماً ملک رضاخان بود! بهترین املاک و زمینهای این کشور، متعلّق به او بود. او به این چیزها و به جواهرات علاقه داشت. البته بچههایش قدری مَشرب وسیعتری داشتند؛ هرگونه ثروتی را دوست میداشتند و جمع میکردند! بهترین دلیل هم این است که وقتی اینها از این کشور رفتند، میلیاردها دلار ثروتشان در بانکهای خارجی انباشته شده بود! شاید بدانید که ما بعد از انقلاب خواستیم که ثروت شاه را به ما برگردانند و البته طبیعی هم بود که جواب ندهند. آن وقت تخمینی که از مال مجموع این خانواده زده میشد، دهها میلیارد دلار بود! رفتند در جاهای مختلف دنیا مستقر گردیدند و همهشان جزو ثروتمندان شدند. این پولهای کلان را با زحمتکشی که بهدست نیاورده بودند، کاسبىِ مشروع که نکرده بودند؛ اینها پولهایی بود که زراندوزیها و ثروتاندوزیهای غیرمشروع آن را بهوجود آورده بود. نظامی که در رأس خودش اینقدر فساد مالی داشت، ببینید چگونه نظامی بود و با مردم چه میکرد!
از لحاظ اخلاقی هم فاسدبودند. باندهای تبهکار معاملات قاچاق، زیر دست برادران و خواهران این شخص قرار داشتند. از لحاظ مسائل اخلاقی و جنسی، چیزهایی هست که گفتن و شنیدنش عرق شرم بر پیشانی انسان میآورد. البته گوشهای از خاطرات این چیزها را، بعدها کسان و نزدیکان و دستیاران خودش نوشتند و منتشر کردند.
از لحاظ فساد اداری هم رو به تباهی بودند. در مدیریّتها، صلاحیتها را رعایت نمیکردند؛ وابستگیهای به خودشان و دستورات سرویسهای اطّلاعاتی و امنیتی بیگانه را ملاک قرار میدادند و کسانی را سرِکار میآوردند. ببینید؛ حکومتی که در رأس خودش رشوه میگیرد، ثروتاندوزی میکند، معامله قاچاق میکند و به مردم خیانت میکند، چگونه حکومتی است. اگر کسی بخواهد اینها را با دلایل و شواهدش بگوید، کتابها خواهد شد.
[ثانیاً] آنها #وابسته بودند. وابستگیشان به خاطر این بود که از مردم بهکلّی بریده بودند. برای حفظ حکومت خودشان، خود را ناچار میدانستند که به خارجیها متّکی شوند. رضاخان را انگلیسیها سرِکار آوردند، که جزو تواریخ مشخص و مسلّم و روشن است. محمّدرضا را هم انگلیسیها تثبیت کردند. بعد از دوره حکومت دکتر مصدّق، کودتا را آمریکایی ها به راه انداختند و البته از دست انگلیسیها ربودند و آنها خودشان تسلّط پیدا کردند. اینها در اغلب امورِ این کشور، وابسته بودند. مستشاران آمریکایی و دهها هزار آمریکایی دیگر در مهمترین مراکز نظامی، اطّلاعاتی، اقتصادی و سیاسی این کشور شغلهای حسّاس و درآمدهای گزاف داشتند و آنها در حقیقت کارها را انجام میدادند و به آنها خط میدادند. دستگاه اطّلاعاتی این کشور را آمریکاییها و اسرائیلیها بهوجود آوردند. در سیاستها، تابع نظرات انگلیسیها و در این اواخر، تابع نظرات آمریکاییها بودند. در زمینه منطقهای و جهانی، حتّی در زمینههای اقتصادی _مثلاً قیمت نفت چقدر باشد، فروش نفت چگونه باشد، وضع شرکتهای خارجی در نفت ایران به چه کیفیّت باشد_ در همه این مسائل مهم و حسّاس، آن چیزی کاری را انجام میدادند که از آنها خواسته شده بود! البته منافع خودشان را هم در نظر داشتند. برای خارجیها فداکاری نمیکردند، بلکه برای حفظ حکومت خودشان، صددرصد به بیگانگان میدان میدادند و به آنها تکیه میکردند و دست آنها را در تطاول به این کشور و این ملت باز میگذاشتند.
[ثالثاً] حکومت آنها #تحمیلی و کودتایی بود. با کودتا سرِکار آمده بودند؛ هم رضاخان با کودتا سرِکار آمده بود، هم محمّدرضا با کودتا سرِکار آمد. حکومت کودتایی، معلوم است چطور حکومتی است: برمردم تحمیل بودند و از آراءِ مردم، عقاید مردم، دلبستگیهای مردم، فرهنگ مردم و درخواست و اراده آنها هیچ نشانی نبود. آنها برای آراءِ مردم، برای خواست مردم، برای عقاید مردم، برای دین مردم و برای فرهنگ مردم، هیچ احترامی قائل نبودند؛ هیچ رابطه صمیمی و دوستانهای با مردم نداشتند. رابطه، رابطه خصمانه بود؛ رابطه ارباب و رعیّت بود؛ رابطه آقایی و نوکری بود؛ سلطنت بود دیگر! سلطنت و پادشاهی، معنایش همین است؛ یعنی حکومت مطلقهای که هیچ تعهّدی در مقابل مردم ندارد. خانواده پهلوی، پنجاه سال در کشور ما اینگونه زندگی کردند.
و بالاخره، آنها #بیکفایت بودند. شما وضع کنونی کشور را مشاهده میکنید. شکّی نیست که هرکسی در این کشور میداند - بخصوص شما جوانان - که ما در میدانهای علمی دنیا و در میدان صنعت و فنآوری و پیشرفتهای علمی و تحقیقات، جزو کشورهایی هستیم که سالها باید تلاش کنیم تا خودمان را به آن نقطهای که شایسته ماست، برسانیم. این عقب افتادگی، بر اثر پنجاه سال حکومت رژیم بیکفایتی است که نتوانست از ظرفیت عظیم این کشور و از استعداد خروشان این ملت استفاده کند. شما این استعدادِ امروز را نگاه میکنید و میبینید. ببینید جوانان ما در میدانهای مسابقات علمی دنیا، چه بُروز و ظهور و تبرّزی پیدا میکنند! در گذشته، از این استعدادها استفاده نمیشد و به آنها بیاعتنایی میشد. صرفاً در جهت اهداف و خواستههای نامشروع خودشان از آن استفاده میکردند. البته بعضیها میگذاشتند میرفتند، خیلیها هم میماندند؛ لیکن بدون آن که در استعدادهای آنها هیچ درخششی بهوجود آید و کاری انجام گیرد.
مملکت را ویرانه رها کرده بودند. بعد از جنگ، یکی از بزرگترین کارهای ما، اصلاح ویرانیهای جنگ بود. میدیدیم که آنچه جنگ برسر این ملت آورده، به مراتب کمتر از آن چیزی است که حکومت سالهای متمادی خاندان پهلوی آورده بود! چنین حکومتی، سالها بر مردم حکومت کرده بود. وقتی در سال چهل و یک فریاد امام بلند شد، بغض مردم ترکید. مردم در طول دهها سال بغض کرده بودند. بعضیها به آن وضع عادت کرده بودند، بسیاری هم بغض کرده بودند. حرف امام به دلها نشست. بدانید آن روزی که امام این فریاد را بلند کردند، هنوز مرجع تقلیدِ معروفی نبودند. البته ایشان در قم بین علما و بزرگان، فضلا و طلّاب حوزه، خیلی موجّه بودند و پایگاه بسیار بلندی داشتند؛ اما در بین مردم سراسر کشور، آنچنان شناخته شده نبودند. این فریاد که بلند شد، چون درست بود، چون بحق بود - زیرا متّکی به خواستهای مردم و در اصل به اسلام و دین متّکی بود - بلافاصله همه جا بهطور طبیعی منتشر شد؛ دهن به دهن، دست به دست، دل به دل سیر کرد، به همه جا رسید و مردم را به امام علاقهمند کرد. امام بزرگوار ما که در سال چهل و یک به هنگام شروع مبارزات، چندان معروفیتی نداشتند، در خرداد چهل و دو وضع و پایگاهشان در دلهای مردم به آنجایی رسیده بود که حادثه پانزده خرداد چهل و دو در تهران اتّفاق افتاد و هزاران نفر در راه امام جان خودشان را فدا کردند. این براثر حقانیت آن فریاد بود.
امام تعالیم اسلام را برای مردم بیان کردند؛ معنای حکومت را بیان کردند؛ معنای انسان را بیان کردند و برای مردم تشریح کردند که چه بر آنها میگذرد و چگونه باید باشند. حقایقی را که اشخاص جرأت نمیکردند بگویند، ایشان بهطور صریح - نه به شکل درون گوشی، نه به شکل شبنامه، نه آن طوری که گروهها و احزاب بهصورت بسته و سلّولهای حزبی و برای کادرهای حزبی بیان میکنند - روان، آسان، در فضا، برای عموم مردم بیان کردند. این بود که مردم پاسخ گفتند. البته از آن روزی که امام شروع کردند، تا آن روزی که این انقلاب پیروز شد، پانزده سال طول کشید؛ پانزده سال دشوار. شاگردان امام، دوستان امام، دستپروردگان امام، آحاد مردم و افراد روشنبین جامعه، اعماق و روح این پیام را درک کردند، آن را گرفتند و در نقاط مختلف و در محافل مختلف و در قشرهای مختلف، آن را گفتند. گفت و باز گفتِ این سخنان و ایستادگی در راه این سخنان، مشکلات فراوانی ایجاد کرد. هزاران نفر به شهادت رسیدند و تعداد چند برابر اینها زیر شکنجهها افتادند. دوران خیلی سختی گذشت. بعضیها در طول این پانزده سال، یک شب با امنیت و راحت به خانههایشان نرفتند؛ یک روز با اطمینان از این که به آنها آسیب نمیرسد، از خانههایشان بیرون نیامدند. سختیها گذشت و امام در تمام این دوران، مرشدانه، حکیمانه و شجاعانه رهبری میکردند و بالاخره در یکی، دو سال آخر، این امواج خروشان مردمی بهوجود آمد. هرجا که آحاد مردم با انگیزه دینی، با انگیزه خدایی و بدون چشمداشت مادّی وارد میدان شوند، هیچ قدرتی نمیتواند در مقابلشان ایستادگی کند. همانطور که امام
فرمودند، آنها با همه آن ساز و برگشان، در مقابل ملتِ دست خالی ما نتوانستند بایستند؛ لذا این انقلاب بهوجود آمد و پیروز شد.
۱۳۷۷/۱۱/۱۳
#تبیین
#پرسش_و_پاسخ
@t_manzome_f_r
#توصیه
#رهبر_انقلاب_اسلامی
به سازمان مدیریت و برنامهریزی، به دولتها و به رئیسجمهور، از جملهی توصیههایی که سالهاست بنده دارم و الان هم #توصیه میکنم این است که #طرحهای_نیمهتمام را در کشور زودتر جمعوجور کنید. ما چند هزار طرح نیمهتمام داریم؛ طرحهایی که باید سه سال یا چهار سال تمام میشده، اما ده سال یا گاهی بیشتر طول کشیده. چرا؟ یک مقدار از آن مربوط به ضعف مدیریتهاست، بخشی از آن هم مربوط به کمبود منابع است. اگر بخواهیم طرحهای نیمهتمام را تمام کنیم، باید مجدداً طرح اضافه نکنیم؛ و الّا اینها هم نیمهتمام خواهد ماند. بدیهی است که اگر بتوانیم پولمان را صرف کنیم و یک مدرسه بسازیم تا دانشآموزان بتوانند در کلاس سر میز بنشینند، این بهتر از این است که ساخت دو مدرسه را شروع کنیم و هر دو در مرحلهی سفتکاری بماند و تمام نشود؛ در نتیجه، یک دانشآموز هم سر کلاس نخواهد رفت. همت را بالا میگیریم و ساخت دو مدرسه را شروع میکنیم؛ اما یکی هم تمام نمیشود. این بهتر است، یا اینکه بیاییم همان پول را صرف کنیم، یک مدرسه بسازیم و تمام کنیم تا دانشآموزان بروند سر کلاس بنشینند؟ طرحهای منطقهیی: فلانجا فرودگاه، فلانجا جاده، فلانجا اتوبان و... . توقعاتی وجود دارد؛ نماینده هم اینها را به مجلس منتقل میکند و از آنجا به دولت منتقل میشود و در نتیجه، فشار. دولتیها هم بالاخره به هر دلیلی تسلیم میشوند و زیر بار میروند؛ اما نتیجه چیست؟ نتیجه این است که طرحهای نیمهتمام ما اگر در حدود چهار هزار طرح است، میشود پنج هزار، میشود ده هزار. کار سختی است، اما باید آن را تحمل کرد.
۱۳۸۳/۳/۲۷
#تبیین
@t_manzome_f_r
#پیام_صبحگاهی
#همّت_و_هشیاری_جوانان 🔻
راه طی شده فقط قطعهای از مسیر افتخارآمیز به سوی آرمانهای بلند نظام جمهوری اسلامی است. دنبالهی این مسیر که به گمان زیاد، به دشواریِ گذشتهها نیست، باید با همّت و هشیاری و سرعت عمل و ابتکار شما جوانان طی شود.
۱۳۹۷/۱۱/۲۲
#بیانیهی_گام_دوم_انقلاب
#تبیین
@t_manzome_f_r
هدایت شده از کتاب
#عهد_مشترک
اگر این نظام اسلامی، مردم را از دست بدهد مردم بیتوجه، دلسرد و ایمانشان سست شود، مسائل کشور و انقلاب، آسیبپذیر میشود. قرآن به طور صریح در این زمینه با ما حرف میزند. نعمت الهی بیحساب وکتاب نیست. خدا تحت شرایطی نعمتی را به کسی میدهد، اگر آن شرایط را حفظ کردید، محال است نعمت از بین برود. اگر شرایط تغییر کرد، طبیعی است که آن نعمت هم نخواهد بود.
فصل اول: مبانی، خصوصیات و مواجهات انقلاب اسلامی ایران
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ahdemoshtarak
@t_manzome_f_r
برشی از کتاب #عهد_مشترک
یکی از چالشهای بزرگی که همان اول انقلاب به سراغ کشور آمد، جنگ تحمیلی هشت ساله بود. اما نظام مقدس جمهوری اسلامی، شکست نخورد [چون] مردم پای کار بودند. جنگ بهوسیلهی مردم اداره شد. هم ارتش و هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هم نیروهای گوناگون، متکی به مردم بودند؛ به ایمان مردم، به عشق مردم.
کتاب عهد مشترک
#یازدهمین_کتاب_سیر_مطالعاتی_تمدن_ساز
#رهبر_انقلاب_اسلامی
#تبیین
@t_manzome_f_r
تبیین منظومۀ فکری رهبری
باسلام و تبریک سال نو تعطیلات ابتدای فروردین فرصت خوبی است برای تورّق بعضی از کتبی که مدتها انتظا
#پیام_های_شما
سلام
کتاب نخل ونارنج را مطالعه کردم، کتاب رمان واقعی خوبی بود.
وهمچنین کتاب خون دلی که لعل شد رو شروع کردم.
#تبیین
@t_manzome_f_r
#اطلاعیه
لینک دسترسی به نکات کتابهای سیر مطالعاتی طرح تبیین منظومه فکری رهبری جهت دسترسی آسان شما عزیزان ارسال میشود.
🔻🔻
هدایت شده از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
💠💠
💠
▪️دسترسی سریع به عکسنوشتههای جلسات کتاب #طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن، #اولین کتاب سیر مطالعاتی طرح تبیین منظومه فکری رهبری.
🔰جلسه اول
https://eitaa.com/ketabetarhekoli/208
🔰جلسه دوم
https://eitaa.com/ketabetarhekoli/230
🔰جلسه سوم
https://eitaa.com/ketabetarhekoli/242
🔰جلسه چهارم
https://eitaa.com/ketabetarhekoli/260
🔰جلسه پنجم
https://eitaa.com/ketabetarhekoli/272
🔰جلسه ششم
https://eitaa.com/ketabetarhekoli/284
🔰جلسه هفتم
https://eitaa.com/ketabetarhekoli/294
🔰جلسه هشتم
https://eitaa.com/ketabetarhekoli/321
🔰جلسه نهم
https://eitaa.com/ketabetarhekoli/344
🔰جلسه دهم
https://eitaa.com/ketabetarhekoli/361
🔰جلسه یازدهم
https://eitaa.com/ketabetarhekoli/375
🔰جلسه دوازدهم
https://eitaa.com/ketabetarhekoli/389
🔰جلسه سیزدهم
https://eitaa.com/ketabetarhekoli/414
🔰جلسه چهاردهم
https://eitaa.com/ketabetarhekoli/428
🔰جلسه پانزدهم
https://eitaa.com/ketabetarhekoli/460
🔰جلسه شانزدهم
https://eitaa.com/ketabetarhekoli/466
🔰جلسه هفدهم
https://eitaa.com/ketabetarhekoli/482
🔰جلسه هجدهم
https://eitaa.com/ketabetarhekoli/514
🔰جلسه نوزدهم
https://eitaa.com/ketabetarhekoli/535
🔰جلسه بیستم
https://eitaa.com/ketabetarhekoli/548
🔰جلسه بیست و یکم
https://eitaa.com/ketabetarhekoli/567
🔰جلسه بیست و دوم
https://eitaa.com/ketabetarhekoli/584
🔰جلسه بیست و سوم
https://eitaa.com/ketabetarhekoli/712
🔰جلسه بیست و چهارم
https://eitaa.com/ketabetarhekoli/738
🔰جلسه بیست و پنجم
https://eitaa.com/ketabetarhekoli/769
🔰جلسه بیست و ششم
https://eitaa.com/ketabetarhekoli/795
🔰جلسه بیست و هفتم
https://eitaa.com/ketabetarhekoli/820
🔰جلسه بیست و هشتم
https://eitaa.com/ketabetarhekoli/842
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
▪️تبیین اساس کار ماست.
@ketabetarhekoli
@t_manzome_f_r
هدایت شده از کتاب ولایت فقیه
💠💠
💠
▪️دسترسی سریع به نکات فصلهای کتاب #ولایت_فقیه_در_اندیشه_رهبر_انقلاب، #دومین کتاب سیر مطالعاتی طرح تبیین منظومه فکری رهبری
🔸 فصل اول: معنای ولایت
https://eitaa.com/velayat_faghih/16
🔸 فصل دوم: حاکمیت فقط حق خداست.
https://eitaa.com/velayat_faghih/27
🔸فصل سوم: یا امام عادل و یا حکومت طاغوت
فصل چهارم: چهره حاکم طاغوتی
https://eitaa.com/velayat_faghih/32
🔸فصل پنجم: چهره حاکم طاغوتی
فصل ششم: چرا نباید در حکومت طاغوت زندگی کرد؟
https://eitaa.com/velayat_faghih/73
🔸 فصل هفتم: شرایط حاکم در حاکمیت اسلامی
فصل هشتم: راههای تعیین حاکم در جامعه اسلامی
https://eitaa.com/velayat_faghih/130
🔸 فصل نهم: وظایف حاکم اسلامی
فصل دهم: مقررات و قوانین در حکومت اسلامی
https://eitaa.com/velayat_faghih/151
🔸فصل یازدهم: حق مردم بر حاکم و حق حاکم بر مردم
فصل دوازدهم: ولایت فقیه حکومت ایدئولوگها
https://eitaa.com/velayat_faghih/158
🔸 فصل سیزدهم: ولایت فقیه از گذشته تا حال
فصل چهاردهم: دستور ولیّ فقیه حکم الله است.
https://eitaa.com/velayat_faghih/191
▪️تبیین اساس کار ماست.
@t_manzome_f_r
@velayat_faghih
هدایت شده از کتاب انسان ۲۵۰ ساله
💠💠
💠
▪️دسترسی سریع به نکات کتاب #انسان_۲۵۰_ساله، #سومین کتاب سیر مطالعاتی طرح تبیین منظومه فکری رهبری.
🔸 نکات مقدمه کتاب
https://eitaa.com/ensane250saale/38
🔸 فصل اول: پیامبر اعظم "صلیاللهعلیهوآلهوسلم"
https://eitaa.com/ensane250saale/79
🔸 فصل دوم: امامت
https://eitaa.com/ensane250saale/126
🔸 فصل سوم: امیرالمومنین "علیهالسلام"
https://eitaa.com/ensane250saale/150
🔸 فصل چهارم: فاطمه زهرا "سلاماللهعلیها"
https://eitaa.com/ensane250saale/186
🔸 فصل پنجم: امام حسن "علیهالسلام"
https://eitaa.com/ensane250saale/204
🔸 فصل ششم: امام حسین "علیهالسلام"
https://eitaa.com/ensane250saale/224
🔸 فصل هفتم: حضرت زینب "سلاماللهعلیها"
https://eitaa.com/ensane250saale/250
🔸 فصل هشتم: شرایط اجتماعی و سیاسی پس از حادثه کربلا
https://eitaa.com/ensane250saale/259
🔸 فصل نهم: امام سجاد "علیهالسلام"
https://eitaa.com/ensane250saale/263
🔸 فصل دهم: امام باقر "علیهالسلام"
https://eitaa.com/ensane250saale/288
🔸 فصل یازدهم: امام صادق "علیهالسلام"
https://eitaa.com/ensane250saale/293
🔸 فصل دوازدهم: امام کاظم "علیهالسلام"
https://eitaa.com/ensane250saale/316
🔸 فصل سیزدهم: امام رضا "علیهالسلام"
https://eitaa.com/ensane250saale/326
🔸 فصل چهاردهم: امام جواد و عسکریین "علیهالسلام"
https://eitaa.com/ensane250saale/333
🔸 فصل پانزدهم: غایت حرکت انسان ۲۵۰ ساله
https://eitaa.com/ensane250saale/349
▪️تبیین اساس کار ماست.
@t_manzome_f_r
@ensane250saale