#دشمن_شناسی
خطاست اگر کسی گمان کند، ما که نسبت به مسألهی مطبوعات و کتاب و نوشتن و نشر در جامعه حسّاسیّت به خرج میدهیم، با تفکّر آزاد، با فکر آزاد و با مباحثهی آزاد مخالفیم؛ نه. با آزادی گناه و آزادی ویرانگری مخالفیم. نمیشود اجازه داد که نسل جوان یک کشور که به اعتماد ما میآید کتاب را از شما میخرد و میگوید اینها متدیّنین و در رأس کار هستند، از این طریق گمراه یا فاسد شود؛ یا از این طریق دشمن بخواهد کاری انجام دهد.
#سیزدهمین_کتاب_سیر_مطالعاتی_تمدنساز
#سیدعلی_خامنهای
#تبیین
@t_manzome_f_r
مجموعهی #تبیین منظومه فکری رهبری
هدایت شده از ویدیوهای رهبر انقلاب
8.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماهنگ |أنتم منتصرون
#رهبر_معظم_انقلاب
#امام_خامنه_ای
#روز_مقاومت_اسلامی
••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※••
@video_khamenei
@t_manzome_f_r
پیام به اعضای گروههای جهادی.pdf
75.6K
متن پیام حضرت آیتالله خامنهای به گروههای جهادی و بسیج سازندگی
۹۸/۵/۱۱
@t_manzome_f_r
#دشمن_شناسی
آنچه میباید پس از تحصیل علم، در صدر فعّالیّتهای دانشجویی قرار گیرد، ارتقاء فکری دانشجویان در زمینه فرهنگ و سیاست است. امروز هیچکس نمیتواند انکار کند که فوریترین هدف دشمنان جمهوری اسلامی، تسخیر پایگاههای فرهنگی در کشور است. آنان درصددند بدین وسیله، باورهای اسلامی و انقلابی را که اصیلترین عامل ایستادگی ملّت ایران در برابر نظام سلطهی استکباری است، از ذهنها و دلها بزدایند و باورهای سلطهپذیری و فرودستی در برابر غرب را به جای آن بنشانند.
#سیزدهمین_کتاب_سیر_مطالعاتی_تمدنساز
#سیدعلی_خامنهای
#تبیین
@t_manzome_f_r
مجموعهی #تبیین منظومه فکری رهبری
•❈❈❈❈┅┅┄
هر روز یک درس از #رهبر_قرآنی
#درس_سی_و_چهارم🔻
وَبَشِّرِ الَّذينَ آمَنوا وَعَمِلُوا الصّالِحاتِ أَنَّ لَهُم جَنّاتٍ تَجري مِن تَحتِهَا الأَنهارُ ۖ كُلَّما رُزِقوا مِنها مِن ثَمَرَةٍ رِزقًا ۙ قالوا هٰذَا الَّذي رُزِقنا مِن قَبلُ ۖ وَأُتوا بِهِ مُتَشابِهًا ۖ وَلَهُم فيها أَزواجٌ مُطَهَّرَةٌ ۖ وَهُم فيها خالِدونَ
به کسانی که ایمان آورده، و کارهای شایسته انجام دادهاند، بشارت ده که باغهایی از بهشت برای آنهاست که نهرها از زیر درختانش جاریست. هر زمان که میوهای از آن، به آنان داده شود، میگویند: «این همان است که قبلا به ما روزی داده شده بود. (ولی اینها چقدر از آنها بهتر و عالیتر است.)» و میوههایی که برای آنها آورده میشود، همه (از نظر خوبی و زیبایی) یکسانند. و برای آنان همسرانی پاک و پاکیزه است، و جاودانه در آن خواهند بود.
[سوره بقره، آیه ۲۵]
▪️هر جایی که هستیم و هر کاری که داریم، اول باید نیتمان کسب رضای الهی باشد؛ اساسیترین بخش قضیه همین است. باید خدا را با عمل صالح خشنود کرد. عمل و صلاح، با همند. ما صلاح بدون عمل نداریم. در قرآن، بعد از ایمان، عمل صالح است؛ اگرچه طبق بعضی از روایات، ایمان هم عمل است؛ «الایمان هوالعمل» عمل، جوانحی و قلبی است؛ ارادهیی است که انسان بر قلب و روح خود حاکم میکند. اراده کردن، گاهی - و شاید هم همیشه - مشکلتر و سنگینتر از عمل کردن به جوارح و به جسم است؛ گاهی مشکل قضیهی ما آنجاست. باید عمل باشد؛ در خط صلاح هم باشد. معیار و فارق صلاح و فساد این است که آیا ما آن کار را برای رضای خدا انجام میدهیم، یا نه. بدیهی است زمانی که ما میخواهیم کاری را برای رضای خدا انجام بدهیم، وقتی این احساس از ما متمشی میشود، که بررسی کرده باشیم و حُسن عمل و مطلوبیت عمل را فهمیده باشی بعد آن را برای رضای خدا انجام بدهیم.
▫️پس، در بطن کسب رضای خدا، آگاهی و هشیاری و توجه همهجانبه و تدبیر الهی مؤمن هست.
۱۳۷۰/۰۹/۲۷
#تبیین
@t_manzome_f_r
#سوال از محضر حضرت آقا:
۳۶. لطفاً ویژگیهای دانشگاه اسلامی را که مدّ نظر حضرتعالی است، بیشتر تشریح فرمایید.
#پاسخ: من در این زمینه، چند سخنرانی کردهام و اینطور هم نیست که حالا بشود در دو کلمه گفت. من به طور خلاصه دانشگاه اسلامی را دانشگاهی میدانم که در آن، علم یک ارزش حقیقی است. آدم علم را برای گرده نانی که از آن طریق میشود به دست آورد، تحصیل نمیکند. ببینید، نبىّاکرم میفرمایند: «اطلبوا العلم ولو بالصّین». یعنی با شرایط آن روز، اگر لازم است از حجاز به چین بروید تا علم به دست بیاورید، بروید. آن روز برای چقدر پول و چقدر درآمد ممکن بود یک نفر سوار شتر یا سوار کشتی شود و به چین برود!؟ مگر امکان دارد چنین تلاشی در مقابل درآمد مادّی باشد!؟ این معنایش آن است که علم ارزش است. این در دانشگاه اسلامی باید باشد.
شما باید علم را دوست بدارید، ارزش بدانید، آن را برای خدا و با نیّت خالص دنبال کنید. ضمناً عزیزان من! باید به تهذیب نفس بپردازید و بنیانهای اخلاقی را در خودتان تقویت کنید. برای یک کشور، عالم و محقّق و پژوهشگر و نابغه، ثروت خیلی بزرگی است؛ اما به شرط اینکه در او بنیانهای اخلاقی استوار باشد؛ وجدان اخلاقی زنده باشد، والّا آن علم به درد نمیخورد.
شما میدانید که در زمان رژیم گذشته، در همین دانشگاههای ما، چقدر بچهها تحصیلات انجام دادند؛ استعدادهای خوبی هم داشتند، اما بعد هم گذاشتند به خارج رفتند و نوکر فلان دولت خارجی که علیه ملتشان کار میکرد، شدند! نان این ملت را خوردند، در دانشگاه این ملت درس خواندند؛ اما رفتند نوکر آنها شدند و تا آخر عمرشان آنجا ماندند. این، نداشتن وجدان اخلاقىِ بیدار است. البته حالا اگر بخواهیم دو کلمه بگوییم، این مطالب میشود، والّا اگر بخواهیم به تفصیل بگوییم، یک ساعت طول میکشد.
۱۳۷۷/۲/۲۲
#شب_نشینی_با_آقا
#پرسش و #پاسخ
@t_manzome_f_r
مجموعهی #تبیین منظومه فکری رهبری
با سلام
حمایت خود را از #سوال آقای حسن عباسی که از ارتباط و نسبت آقای وزیر اطلاعات و آقای رئیس جمهور با کانال تلگرامی آمدنیوز _که یک رسانهی ضد انقلاب است_ پرسیده بود، اعلام میکنیم.
اگر #حسن_عباسی زندانی شد، اما سوال او، #آزادانه ذهن هر ایرانی آزادهای را به خود مشغول کرده است.
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری