eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
35.3هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
410 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: https://www.tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
📗بریده‌ای از جلسۀ شانزدهم کتاب طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن رستاخیز اجتماعی نبوت در تمام جامعه‌‌هايى كه پيغمبرى ظهور كرده، با اين داعيه ظهور كرده؛ يعنى آمده تا جامعه را از شكلى غلط، از شكلى ناموزون، از شكلى توأم با ظلم و جُور و ستم، تبديل كند به‌شكلى موزون، به‌شكلى زيبا، به‌شكلى عادلانه؛ اين يك مطلب. رستاخيز نبوت اين است. هر نبى‌‌اى كه در هر اجتماعى مبعوث شده و ظهور كرده، سر اين ظهور كرده، اين را بدانيد. به‌‌طوركلى، هيچ پيغمبرى نبوده كه آمده باشد تا براى مردم، يك مقدار مسائل فرعى و جزئىِ زندگى را بيان بكند. البته پيغمبران بزرگ كه پيغمبران اولوالعزم مى‌‌ناميم و به‌اين‌عنوان آنها را مى‌‌شناسيم، اينها قطب‌‌هاى انقلابات الهى بودند، و پيغمبران ديگر، بعضى مى‌آمدند دنبالۀ انقلاب آنها را مى‌‌گرفتند، بعضى مى‌‌آمدند كار آنها را تكميل مى‌‌كردند، بعضى مى‌‌آمدند كار آنها را به ثمر مى‌‌رساندند، بعضى مى‌‌آمدند رجعت‌‌هايى كه بعد از انقلاب‌‌هاى به ثمر رسيدۀ آنها به‌وجود مى‌‌آمده، برگردانند، باز يك انقلاب نوينى به‌وجود بياورند؛ همان كارى كه اوصيایِ پيغمبر ما، بعد از رحلت پيغمبر ما انجام مى‌‌دادند؛ كار اميرالمؤمنين، كار امام حسين، كار ائمۀ ديگر، كار علماى امت اسلام و كارِ بالاخره صاحب‌الزمان، ولى‌عصرصلواةالله‌‌وسلامه‌‌عليه. @t_manzome_f_r
دومین روش جریان #حق در مقابل تهاجم #باطل عبارت است از، #تبلیغ. کار #تبلیغ در دستگاه حق اهمیتش بسیار زیاد است منتها جریان حق در #تبلیغ دستش بسته است و از هر شیوه و روشی نمی تواند استفاده کند. @t_manzome_f_r
هدایت شده از کرمانشاه را می سازیم
واریزی یکی از اعضای طرح از شهر تهران، جهت کمک به مردم کرمانشاه ☑️انفاق کارِ همه کس نیست. انفاق کار مردمان باهوش است، آن‌هایی که خلأها و نیازها را می‌فهمند و حاضر می‌شوند بجا آن خلأها و نیازها را پر کنند. سپاسگزاریم 🌹 @kermanshah313
آن چیزی که در #دستگاه_حق خیلی مهم است و در شیوه های آنها مورد توجه است این است که اصرار دارند که #ارزش_ها را به هر قیمتی حفظ کنند و در نهایت عقب نشینی تا حد و مرز حراست از بقای مکتب. @t_manzome_f_r
#حق اگر دید که ایستادن او موجب می شود که اصل مکتب به خطر بیفتد عقب نشینی می کند، ننگ و عارش نمی آید از عقب نشینی. @t_manzome_f_r
تشکیلات پنهانی شیعه... ۲۵۰_ساله بعد از حادثه امام حسین علیه السلام مقداری مردم مرعوب شدند، لکن آن چنان ترسی نبود که به کلی نظام پیروان اهل بیت را بر هم بریزد. دلیلش هم این است که ما می بینیم حتی در هنگامی که اسرای کربلا را به کوفه آوردند، حرکاتی مشاهده می شود که این حرکات حاکی از وجود است. البته وقتی از سخن می گوییم منظور یک منسجم کامل به شکلی که امروز در دنیا معمول است، نمی باشد؛ بلکه منظورمان رابطه های است که مردم را به یکدیگر متصل می کند و وادار به فداکاری می نماید. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۲۰۶ @t_manzome_f_r
نمونه های کم نظیر کشتار در تاریخ اسلام... ۲۵۰_ساله عبدالله‌بن‌‌حَنظَله یکی از مردمان با شخصیت و موجه بود که پیشاپیش مردم علیه یزید قیام کردند و یزید را خلع و مردم را به سوی خود دعوت نمودند. این حرکت موجب آن گردید که یزید از خود عکس العمل نشان دهد و در نتیجه یکی از سرداران پیر و فرتوت بنی امیه به نام مسلم‌بن‌عُقبه را همراه با عده ای به مدینه فرستاد و از او درخواست کرد که مردم را خاموش کند. مسلم‌بن‌عقبه به آمد و چند روزی شهر را به منظور در هم شکستن مقاومت مردم محاصره کرد. سپس وارد شهر شد و آن قدر کشتار و ظلم کرد و فجایع به بارآورد که در تاریخ جزءِ نمونه های کم نظیر است. او چنان در کشتار و ظلم زیاده روی کرد که پس از آن حادثه او را مُسرف نام گذاشتند و به او مُسرف بن عُقبه می گفتند. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۲۰۹ @t_manzome_f_r
ایستادگی قاطعانه حکومت... ۲۵۰_ساله واقعه ی حرّه، بزرگ ترین وسیله ارعاب دوستان و پیروان اهل بیت شد، به خصوص در مدینه که عده ای گریختند، عده ای کشته شدند و گروهی از یاران خوب اهل بیت همچون عبدالله بن حنظله و دیگران به شهادت رسیدند و جایشان خالی ماند. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۲۱۰ @t_manzome_f_r
 «امام موسي‌كاظم(عليه‌السلام)»: مَن حَمِداللهَ عَلي النِّعمةِ فَقد شَكَرهُ وَ كانَ الحمدُ اَفضَل مِن تِلكَ النِعمةِ. كسي كه بر نعمتي حمد خدا را كند و الحمدلله بگويد او را شكرگزاري كرده است و اين حمد او از آن نعمتي كه به او داده أفضل و بالاتر است. (بحار، ج ٧١، ص ٣١) @Manzome_fekri110 سلااام. ادمین هستم، منتظر نظرات شما عزیزان
نظر کاربر " فدایی ولایت " در مورد کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔰🔰 سلام علیکم بنظر میرسد طرح کلی کتابی است مرجع، که پایه ی سایر کتب هست و در مطالعه سایر نمیتوان به آن رجوع نکرد.... سپاس از شما 🌹 @t_manzome_f_r
اصل در زندگی این است که انسان رضای خدا را جلب کند. اصل این است که انسان #وظیفه_اش را انجام بدهد، ولو برگشتن از یک حرفی باشد، برگشتن از یک خطی باشد، عقب نشینی از یک موضعی باشد. هرچه که خدا می خواهد، هرچه که خدا راضی است؛ این یک #اصل است در زندگی #ائمه @t_manzome_f_r
زمان امام حسن (علیه السلام) در زمینه ی ضعف بینشِ عمومی مردم بسیار ناآگاه بودند انصافا و ایمان مذهبی شان هم آمیخته شده بود به انگیزه های مادی. برایشان مادیات شده بود اصل و همه ی اینها موجب شده که #امام_حسن_مجتبی نتواند مقاومت کند. @t_manzome_f_r
هدایت شده از کرمانشاه را می سازیم
#گزارش_تصویری 3⃣ #مرحله_چهارم توزیع آبگرمکن و کولر در منطقه سر پل ذهاب ۹۷/۳/۱۰ @kermanshah313
عزیزان، گزارش برنامه های اجرایی در شهر کرمانشاه ( منطقه ی سر پل ذهاب ) را در کانال کرمانشاه دنبال کنید . 🔰🔰 @kermanshah313 لینک کانال کرمانشاه ☝️☝️
📗بریده‌ای از جلسۀ هفدهم کتاب طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن هدف‌های نبوت آنى‌كه ما از قرآن مى‌‌فهميم اين است كه انبيا پاسخشان به اين سؤال كه چگونه مى‌‌شود انسان‌‌ها را ساخت؟ يعنى پيراست و آراست، پاسخشان به اين سؤال اين است كه بايد ، ، محيط متناسب درست كرد، تا انسان در اين محيطِ متناسب، نه يكي‌اش، نه ده‌‌تايش، نه هزارتايش بلكه گروه‌‌گروهش ساخته بشوند به خودىِ خود، با حرارت طبيعىِ نور نيّر معارف اسلامى. «اِذا جاءَ نَصرُ اللهِ وَ الفَتحُ * وَ رَاَيتَ النّاسَ يَدخُلونَ في دينِ اللهِ اَفواجاً»؛ در محيط جاهلى مكه، پيغمبر وقتى مى‌‌خواهد آدم درست بكند، مجبور است يكى‌‌يكى درست كند؛ براى خاطر اینکه از براى ايجاد آن‌‌چنان نظامى، يك عده خواص لازمند، يك عده سنگِ زاويه و زيربنا لازمند، اينها قبلاً دانه‌‌دانه درست مى‌‌شوند؛ اين منافات ندارد با نقشۀ كلى انبيا. پيغمبر براى اینکه سنگ‌‌هاى زاويۀ جامعۀ مدنى را درست بكند و بتراشد، مجبور است در مكه آدم‌‌سازىِ فردى بكند؛ يك‌دانه ابوذر؛ يك عبدالله‌‌مسعود، يكى ديگر، يكى‌ ديگر و ازاين‌قبيل، صد نفر، دويست نفر فوقش آدم درست مى‌‌كند. اينها مى‌‌شوند سنگ‌‌هاى بنا از براى تشكيل جامعۀ مدنى آينده، يعنى جامعۀ توحيدی و اسلامى. پيغمبر آنجا آن‌جورى يك‌دانه ‌‌يك‌دانه آدم درست مى‌‌كند، با چه زحمتى، با چه رنجى، با چه خون‌دلى! پدرها مانع مى‌‌شوند پسرها چيز بفهمند، پسرها دل به دنيا مى‌‌بندند، نمى‌‌آيند دنبال پيغمبر حرف ياد بگيرند، هركسى كه يك مقدارى گرايش پيدا مى‌‌كند، رنج‌‌ها و زحمت‌‌ها و خون‌دل‌هاست. اين كارها همه انجام مى‌‌گيرد، اما وقتى نوبت به مدينه مى‌‌رسد؛ آن جامعۀ الهى و اسلامى در مدينه تشكيل مى‌‌شود، پيغمبر در رأس آن جامعه است و حاكم به احكام و فرمان‌‌هاى خداست. آنجا، آن‌وقت خداى متعال اين‌جورى حرف مى‌‌زند: «اِذا جاءَ نَصرُ اللهِ وَ الفَتحُ» چون به يارى و پيروزى خدا برسد و فتح بيايد، «وَ رَاَيتَ النّاسَ يَدخُلونَ في دينِ اللهِ اَفواجاً» و ببينى مردم را كه فوج‌فوج به دين خدا داخل مى‌‌شوند. @t_manzome_f_r
اختناق اموی... ۲۵۰_ساله حادثه ی بعدی که باز موجب سرکوب و ضعف شیعیان شد، حادثه شهادت مختار در کوفه و تسلط عبدالملک بن مروان بر همه جهان اسلام بود. بعد از مرگ یزید، خلفایی که آمدند یکی معاویه بن یزید بود که بیش از سه ماه حکومت نکرد. پس از او مروان بن حکم آمد که دو سال یا کمتر خلافت کرد و بعد از او عبدالملک به خلافت رسید که او یکی از مدبرترین خلفای بنی امیه است. عبدالملک توانست تمام عالم اسلام را در مشت خودش بیاورد و یک حکومت مسلطی همراه با ارعاب و اختناق شدید ایجاد کند. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۲۱۰ @t_manzome_f_r
با کمال قدرت زیر نگین بنی امیه... ۲۵۰_ساله اگر چه حرکت یک هوای تازه ای در فضای گرفته ی عراق به وجود آورد، اما همه آن ها تا آخر، مجددا جوّ رعب و اختناق را در کوفه بیشتر کرد. و بعد از آنی که دشمنان دستگاه اموی_یعنی مختار و مصعب‌بن زبیر_ به جان هم افتادند و عبدالله زبیر از مکه، مختارِ طرفدار اهل بیت را هم نتوانست تحمل کند و مختار به دست مصعب کشته شد، باز این رعب و وحشت بیشتر و امیدها کمتر شد. و بالاخره عبدالملک که سرکار آمد، بعد از مدت کوتاهی تمام دنیای با کمال قدرت زیر نگین بنی امیه قرار گرفت و عبدالملک بیست‌ویک سال قدرتمندانه حکومت کرد. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۲۱۱ @t_manzome_f_r
بی ایمانی عامه ی مردم... ۲۵۰_ساله یک عامل دیگر، انحطاط فکری مردم در سرتاسر دنیای بود؛ که ناشی از بی عنایتی به تعلیمات دین، در دوران بیست ساله ی گذشته بود. از بس و و تفسیر آیات و بیان حقایق از زمان پیغمبر مهجور شد، مردم از لحاظ اعتقاد و مایه های ایمانی، به شدت پوچ و تو خالی شده بودند. عامه ی مردم دچار یک اختلالِ اعتقادیِ شدید شده بودند. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۲۱۲ @t_manzome_f_r
پایان از ۹صفحه بیستم کتاب انسان ۲۵۰ ساله👆👆👆
مجموعه عکس نوشته ها در دیدار با شاعران.rar
1.17M
مجموعه ها از مقام معظم رهبری در دیدار با شاعران مورخه ۱۳۹۷/۳/۹ @t_manzome_f_r
دشوارترین دوران ... ۲۵۰_ساله برخی از مردم لقبِ " بیمار " به می دهند در حالی که بیماری ایشان همان چند روزِ واقعه ی عاشورا بود و ادامه پیدا نکرد و هر کسی در مدت عمرش چند روزی بیمار می شود، گر چه بیماری امام برای مصلحتی خدایی بود که این بزرگوار وظیفه ی دفاع و جهاد در راه خدا را آن روز نداشته باشد که در آینده بتواند بار سنگین و را بر دوش بکشد و سی و پنج یا سی و چهار سال پس از پدر زنده بماند و دشوارترین دوران را بگذراند. کتاب انسان ۲۵۰ ساله،ص۲۱۹ @t_manzome_f_r
یکی دیگر از آرمان های #انقلاب، اعتماد به نفس ملّی است؛ که این اعتماد به نفس ملّی، راه وابستگی را می بندد. اگر این اعتماد به نفس وجود داشت، ملت احساس نمی کند که به وابستگی نیاز دارد، بلکه از وابستگی به دیگران می گریزد. @t_manzome_f_r
#دشمن_خارجی یعنی کسی که از بیرون مرزها، با انواع سلاح ها، موجودیت یک نظام را با فکرش و دستگاه زیربنایی عقیدتی اش و قوانینش و همه چیزش مورد #هدف قرار می دهد... @t_manzome_f_r
پایان از ۹صفحه پانزدهم کتاب انسان ۲۵۰ ساله👆👆👆