edalatejtemaee.pdf
1.86M
#عدالت_اجتماعی
بیانات رهبر انقلاب اسلامی
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#پیام_صبحگاهی
یک ملت با راحتطلبی و رفاهجویی محض نخواهد توانست به جایی برسد...
۱۳۹۹/۱/۱
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
معرفی سیر مطالعاتی #جدید اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومه فکری رهبر انقلاب (دورهی آموزشی معارف
✔️آیا با نظریه #تربیتی مقام معظم رهبری با عنوان «کارخانه انسان سازی» و "انسانسازی از طریق جامعهسازی" آشنا هستید؟
✔️آیا با تنها خط سیر زندگی اهلبیت "علیهمالسلام" آشنایی دارید؟
✔️چقدر از اصول #کار_تشکیلاتی اطلاع دارید؟
✔️آیا میتوانید خیلی ساده و روان نظریهی
" #ولایت_مطلقه_فقیه " را توضیح دهید؟
✔️چقدر از سبک زندگی و شخصیت آیتالله خامنهای میدانید؟
✔️آیا میدانید چگونه میتوان تبدیل به یک #تحلیلگر_سیاسی شد؟
✔️آیا میدانید مهمترین #کار و #دغدغهی انبیاء "علیهمالسلام" چه بوده است؟
✔️آیا با شاخصهای بانوی #طراز آشنا هستید؟
✔️آیا از سه عامل #موفقیت_قطعی که در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی نام برده شده، خبر دارید؟
✔️آیا میدانید در یک جامعه چگونه #آزادی محقق میشود؟
✔️آیا میدانید انسان یک موجود #تمام_ناشدنی است؟
✔️آیا مبانی #اقتصاد درونزا و بیرونگرا را که میتواند بحران اقتصادی را حل کند، میدانید؟
✔️آیا با شیوههای مطلوبِ #مطالبه_گری و #عدالت_خواهی آشنایی دارید؟
✔️آیا میدانید چگونه میتوان به #تمدن_اسلامی دست یافت؟
✔️آیا...
پاسخ این #سوالات و #صدها سوال دیگر در طرح تبیین منظومه فکری رهبری داده میشود، اگر با سیر مطالعاتی آشنایی با #منظومه_فکری رهبر انقلاب همراه باشید.
#تلاش کنیم تا بقیه دوستانمان هم پاسخ اساسیترین سوالات زندگی خود را پیدا کنند...
پس طرح #تبیین منظومه فکری رهبری را به دیگران معرفی کنیم.
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
امام بزرگوار ما بارها گفته است، در هر موقعیتی آنچه را كه احساس وظیفه میكرد، آن را انجام میداد و در
كسانیكه دو خصوصیت را در خود به وجود آوردند، به این موهبت بزرگ سرافراز شدند كه خدای متعال زمام هدایت مجموعههای انسانی را به آنها سپرد. آن دو خصوصیت، یکی صبر است و دیگری یقین «لما صبروا و كانوا بأیاتنا یوقنون». یقین، همان ایمان آگاهانه و روشنبینانه است كه وسوسهها نمیتواند آن را در دل انسان، سست بنیاد كند. صبر، خصوصیتی است كه به یك انسان بزرگ این امکان را میدهد كه در راه آرمانها...به هنگام مواجهه با مشکلات، خود و راه خود را گم نکند...امام راحل ما...از این دو خصوصیت برخوردار بود.
۱۳۶۸/۰۳/۱۸
#کتاب_پنجم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_امام_خمینی
#صفحه ۳۰
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
🔊 #بشنوید صوت کامل سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب اسلامی ۱۳۹۹/۱/۳ @t_manzome_f_r مجموعهی تبیین منظومه
بخشی از #بیانات رهبر انقلاب اسلامی با موضوع #بعثت که در سال گذشته در روز عید مبعث ایراد شد:
در مسئلهی مبعث یک نکتهای وجود دارد و آن، این است که از ارسال رسل، فرستادن پیامبران -که برای هدایت بشر است- در قرآن مکرّر در مکرّر تعبیر شده است به بعثت، برانگیختن؛ ارسال رسل را در قرآن تعبیر میکند به «بَعث»؛ لَقَد مَنَّ اللهُ عَلَی المُؤمِنینَ اِذ بَعَثَ فیهِم رَسولًا؛ هُوَالَّذی بَعَثَ فِی الاُمِّیّینَ رَسولًا؛ وَ لَقَد بَعَثنا فی کُلِّ اُمَّةٍ رَسولًا؛ نکتهی مهمّی است: «بَعث» است، برانگیختن است، یک حرکت معمولیِ درسآموز نیست. پیغمبری که در جامعهای ظهور میکند، فقط این نیست که آمده تا یک چیزهایی را به مردم یاد بدهد؛ بله، «یُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَ الحِکمَة»هست، «یُزَکّیهِم» هست امّا همهی اینها در قالب یک بعثت است، در قالب یک حرکت عظیم است. بعثت یعنی برانگیختگی. جهت این برانگیختگی چیست؟ سَمت و سوی این برانگیختگی چیست؟ سَمت و سو عبارت است از همان که در خود قرآن باز مکرّر ذکر شده است: وَ لَقَد بَعَثنا فی کُلِّ اُمَّةٍ رَسولًا اَنِ اعبُدُوا اللهَ وَ اجتَنِبُوا الطّاغوت؛ اوّلاً عبودیّت خدا، یعنی #چهارچوب_حیات را در خدمت اوامر الهی و نواهی الهی قرار دادن؛ و [ثانیاً] اجتناب از طاغوت. طاغوت کیست؟ همهی ظالمان، همهی پادشاهان خبیث، در مثل امروزی همهی رؤسای جمهور مثل اینهایی که امروز در آمریکا و در بعضی از کشورهای دیگر هستند -اینها همان طواغیتند- معنای اجتناب از طواغیت این نیست که دامنت را از آنها دور کن تا آلوده نشوی؛ معنایش این است که یک خطّی در مقابل خطّ توحید و خطّ عبودیّت الهی وجود دارد و آن، خطّ طاغوت است. کفر به طاغوت، همراه و ملازم با ایمان بالله است؛ این، جهت بعثت انبیا است.
بعثت انبیا برای ایجاد یک #جامعهی_فاضله است؛ همان طور که اشاره کردند، برای ایجاد یک تمدّن است. خب، این تمدّن همه چیز دارد؛ در تمدّن همه چیز هست؛ هم علم هست، هم اخلاق هست، هم سبْک زندگی هست، هم جنگ هست. جنگ هم هست، کما اینکه شما ببینید در قرآن چقدر از آیات، مربوط به جنگ است. این جور نیست که ما بتوانیم بگوییم که اسلام آمد برای اینکه جنگ را از بین ببرد؛ نه، جهت جنگ مهم است؛ جنگ با چه کسی؟ جنگ برای چه؟ این مهم است. طواغیت عالم میجنگند برای هوای نفْس، برای قدرتطلبیهای خودشان، برای اشاعهی فساد. الان سالهاست صهیونیستها دارند میجنگند امّا برای مقاصد خبیث میجنگند؛ در مقابل آنها مؤمنین هم میجنگند -مجاهدین فلسطینی میجنگند، مجاهدین حزبالله میجنگند، ملّت عزیز ما در دفاع مقدّس و جنگ هشتساله جنگید- امّا این جنگ، مذموم نیست، ممدوح است، جهاد فیسبیلالله است؛ اَلَّذینَ ءامَنوا یُقاتِلونَ فی سَبیلِ الله؛ این مهم است که مؤمن قتال میکند امّا برای اهداف الهی. وَالَّذینَ کَفَروا یُقاتِلونَ فی سَبیلِ الطّاغوتِ فَقاتِلوا اَولِیاءَ الشَّیطان. ببینید، توجّه به نکات تعبیرات قرآنی برای ما دریچههایی را باز میکند.
چرا ارسال رسل، فرستادن رسول ا میگویند بعثت؟ خب فرض بفرمایید یک فیلسوفی هم یک وقتی در یک جامعهای به وجود میآید، مثلاً فرض کنید افلاطون یا سقراط؛ اینها هم کسانی بودند که به بشریّت چیزهایی یاد دادند امّا آنها «بَعث» نیست؛ انبیا از آن قبیل نیستند؛ انبیا بعثت دارند. بعثت پیامبر مکرّم و معظّم اسلام هم برترین بعثتها، جامعترین بعثتها، کاملترین بعثتها، و ماندگارترین بعثتها است یعنی این بعثت امروز هم هست؛ امروز هم پیغمبر اکرم در حال بعثت است. [یعنی] شما که قرآن را میخوانید، درسی میگیرید، انگیزهای پیدا میکنید و یک حرکت را شروع میکنید، ادامهی بعثت پیغمبر است.
ملّت ایران که پشت سر یک شخصیّت عظیمی مثل امام بزرگوار قرار میگیرد، از موانع عبور میکند، سختیها را تحمّل میکند، سختیها را زیر پا لِه میکند و به جلو حرکت میکند، یک بنای پوسیدهی طاغوتیِ خبیثِ چندهزارساله را در مهمترین نقطهی منطقه یعنی در ایران به هم میریزد و یک بنای اسلامی درست میکند، همان ادامهی بعثت پیغمبر است. انقلاب، ادامهی بعثت پیغمبر بود، جمهوری اسلامی ادامهی بعثت پیغمبر است؛ حرف ما این است. آن که با انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی دشمن است، مثل همان دشمنانِ صدر اسلام، با بعثت اسلامی و با حرکت توحیدی دشمن است؛ حرف ما این است.
بعضیها میگویند «آقا، دشمنتراشی نکنید»؛ نه، ما دشمنتراشی نمیکنیم؛ ما همین حرف پیغمبر و حرف خدا و حرف توحید را بر زبان میآوریم و خود همین گفتن، یک عدّه دشمن به وجود میآورد. دشمن، به خاطر ایجاد حرکت توحیدی دشمن میشود. رفع دشمنیِ او هم به این است که شما دست از حرکت بردارید و برگردید به همان چیزی که آنها میخواهند، یعنی عبودیّت طاغوت، پیروی طاغوت و مانند اینها؛ آمریکا این توقّع را از ما دارد، نوکرهای آمریکا مثل آلسعود -این تَبَعهی منطقهای آمریکا- هم همین جور؛ هرچه آنها میگویند، اینها هم همان را تکرار میکنند؛ در واقع «یُقاتِلونَ فی سَبیلِ الطّاغوت». همین کسانی که دارند برای طاغوت مبارزه میکنند، برای طاغوت حرکت میکنند.
خب، در این مصافی که وجود دارد، این مصاف حق و باطل، مصاف توحید و طاغوت -که ناگزیر چنین مصافی وجود دارد- آن که خدای متعال مقدّر کرده است که پیروز بشود، جبههی حق است؛ یعنی شما ملّت ایران، اگر همان جور که تا حالا حرکت کردهاید، حرکت را ادامه بدهید، قطعاً بر دشمنانتان پیروز خواهید شد؛ یعنی بر آمریکا پیروز [خواهید شد]: وَ نُریدُ اَن نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ استُضعِفوا فِی الاَرضِ وَ نَجعَلَهُم اَئِمَّةً وَ نَجعَلَهُمُ الوارِثین. هُوَ الَّذیِ اَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدی وَ دینِ الحَقِّ لِیُـظهِرَهُ عَلَی الدّینِ کُلِّه؛ خدای متعال این جور مقدّر فرموده، [امّا] من و شما میتوانیم این نتیجه را عوض کنیم؛ چه جوری؟ کوتاهی بکنیم، همراهی نکنیم، در حرکتی که انجام میدهیم صداقت به خرج ندهیم، از خودمان مایه نگذاریم، مجاهدت و تلاش فیسبیلالله نکنیم.
بله، اگر این کارها را نکنیم، این جبهه که بهاصطلاح جبههی حق است، پیروز نخواهد شد.
دیدار رهبر انقلاب اسلامی با سران نظام و سفرای کشورهای اسلامی در روز #مبعث ۱۳۹۸/۱/۱۴
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
حفظ خود و حفظ حقوق خود یک واجب است. قرآن به انسانها میفرماید یا به مؤمنین: «قُوا أنفُسَکُم وَ اَهل
استقلال یعنی آزادی در مقیاس یک ملّت؛ این معنای استقلال است. اینکه بعضی در زبان یا در شعار دنبال آزادیهای فردی باشند امّا علیه استقلال کشور حرف بزنند، این یک تناقض است. چطور ممکن است آزادی فرد اشخاص محترم باشد امّا آزادی یک ملّت، آزادی در مقیاس یک کشور، در مقابل تحریمهای مخالفان و بیگانگان، محترم نباشد! این اصلاً قابل فهم نیست، قابل قبول نیست.
۱۳۹۴/۰۳/۱۴
#کتاب_ششم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_انقلاب
#بخش_سوم
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
#دغدغههای_فرهنگی من آن عامل اصلی و آن میکروب اساسی انحطاط و ضیاع فرهنگی خودمان را در آن میبینم ک
امکان ندارد که انسان از فرهنگ دیگران استفاده نکند. استفاده کردن از فرهنگ دیگران، انسان را تکمیل میکند. اما فرق است بین اینکه یک انسان یک دارو یا غذا را با معرفت و هشیاری از میان صد نوع دارو مناسب بداند و انتخاب کند، یا اینکه چیزی را به او بخورانند. این نوع اخذ فرهنگ بیگانه، تکمیل فرهنگ نیست و ارزشی ندارد.
#کتاب_هفتم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_دغدغههای_فرهنگی
#فصل_سوم
@daghdaghehayefarhangi
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
اگر نسلها بخواهند فرآوردههای ذهنی و فکری خود را به نسلهای بعدی منتقل کنند و جامعه از گذشته خودش ب
گاهی انسان با دست و زبانِ بیمهار و بیرون از کنترل و با عمل غلطِ خودش کاری میکند که جوانِ خود را از دین و مبانی دینی و اعتقادات و اصول دور میکند؛ او را بیاعتقاد میکند. ما چنین کسانی را داشتیم؛ از هر دو طرف هم ممکن است. گاهی با سختگیریهای بیجا ـ که بنده به سختگیریهای بیجا اصلاً توصیه نمیکنم ـ و گاهی هم با برخورد تند و تلخ و ترش، بعضیها بچهها را زده میکنند؛ بعضی هم از آن طرف با بیمبالاتیها و لاابالیگریها و امکانات بیحساب در اختیار بچهها گذاشتن و از هر غلطِ آنها با اغماض چشم پوشی کردن، بچهها را با دست خود طرد میکنند؛ در نتیجه بچه فاسد و خراب میشود. باید با منطق و برخورد صحیح و مهربانانه با فرزندان برخورد کرد. «قُوا أَنْفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ»؛ جوان و همسرتان را باید حفظ کنید؛ این جزو وظایف شماست.
۱۳۸۳/۰۸/۰۶
#کتاب_هشتم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_اخلاق_وتربیت
#صفحه ۴۲
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#پیام_صبحگاهی
فقط به درِ خانهی خدا باید رفت؛ درِ خانهی «دیگری» برویم، ناامید برمیگردیم؛ دست به طرف «دیگری» غیر از خدا دراز کنیم، دستمان تُهی برخواهد گشت. همهی ابزارهای عالم وسایل الهی هستند، او مسبّبالاسباب است؛ با این اسباب باید کار کنیم، از این اسباب استفاده کنیم، امّا نتیجه و اثر را از خدای متعال بخواهیم.
۱۳۹۹/۱/۱
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
حیات یک تشکیلات به این است که مرتّب زیر نظر باشد. یعنی یک نفر دائم به آن تشکیلات نگاه کند، این نگاه
مجموعههای انسانی مثل ماشین نیستند که انسان یک دکمهای را بزند و این ماشین به خودی خود شروع کند به کار کردن. مجموعههای انسانی، مجموعههایی از ارادهها، فکرها، سلیقهها و خواهشهای نفسانیِ صحیح و غلط هستند، نظارت، بسیار مهم است.
۱۳۸۷/۶/۲
#کتاب_نهم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_تشکیلات
@ketabetashkilat
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
معرفی سیر مطالعاتی #جدید
اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومه فکری رهبر انقلاب
(دورهی آموزشی معارف انقلاب اسلامی_سطح یک)
توضیحات:
۱. مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبر انقلاب در تابستان ۱۳۹۶ سیر مطالعاتی آشنایی با منظومه فکری رهبر انقلاب را تدوین، ارائه و اجرا کرد.
این سیر مطالعاتی در بهمن۱۳۹۸ بروز رسانی شد.
۲. این دورهی آموزشیِ مطالعهمحور، بر اساس طرح مصوب معاونت پژوهش و آموزش دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیتالله العظمی خامنهای میباشد.
@t_manzome_f_r
تبیین منظومۀ فکری رهبری
در محیط اسلامی ما -چه در داخل کشور ما، چه در بعضی محیطهای اسلامی دیگر- برای اینکه از زن حمایت بکنند
خدای متعال مرد را و زن را از جهاتی مثل هم قرار داده است؛ از لحاظ عروج به مقامات معنوی با هم تفاوتی ندارند، نمونهاش فاطمهی زهرا "سلامالله علیها"؛ از لحاظ قدرت رهبری با هم تفاوتی ندارند، نمونهاش فاطمهی زهرا "سلامالله علیها"؛ از لحاظ توانایی
هدایت بشر تفاوتی ندارند، نمونهاش فاطمهی زهرا "سلامالله علیها"؛ امّا از لحاظ وظایف ادارهی زندگی تفاوت دارند، باز نمونهاش فاطمهی زهرا "سلام الله علیها". اینهایی که از حقوق زن میخواهند دفاع کنند، به قول معروف شیپور را از سرِ گشادش میزنند و نمیفهمند چه بگویند و از چه چیز زن دفاع کنند، میگویند چرا زن مدیریّت (نکند)؛ مگر مدیریّتها یك افتخار است برای یك انسان که دنبال این باشد که چرا مدیریّتها
(مخصوص مرد است)؟ اسمش را هم میگذارند عدالت جنسیّتی؛ این عدالت است؟ آن کسانی که در دنیا برابری جنسیّتی را مطرح میکردند و دنبال آن بودند، امروز اینقدر بدبختی و فساد از این ناحیه گریبانگیرشان شده که خودشان پشیمانند؛ البتّه خیلیهایشان صریحاً اقرار نمیکنند، خیلیهایشان هم با این فرهنگ بزرگ شدند، نمیفهمند چه اتّفاقی دارد میافتد؛ امّا اندیشمندانشان چرا، اندیشمندانشان میگویند،
میفهمند، اظهار نگرانی میکنند.
۱۳۹۵/۱۲/۲۹
#کتاب_دهم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_زن_وخانواده
#فصل_اول
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
نگاه توحیدی از اساسیترین پایههای بصیرت و معرفت است. این را باید در خودمان تامین کنیم. بصیرت زمینه
انقلابی باید بصیر و بینا باشد. نباید به سادگی یکی را رد و دیگری را اثبات کرد. باید شور انقلابی را حفظ کرد اما خامی نکنید و مایوس نشوید. رفتار منطقی و عقلایی لازم است.
#کتاب_یازدهم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_روش_تحلیل_سیاسی
#صفحه ۱۹
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تیزر معرفی کتب
💠 اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومهی فکری رهبر انقلاب اسلامی
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#پیام_صبحگاهی
🔸قسمت اعظمِ مجاهدت در راه خدا، برای شخصِ خودِ شماست. «علیکم انفسکم لایضرّکم من ضلّ اذ اهدیتم» اصل قضیه این است که ما باید به عنوان یک بنده خدا، از عهده بندگی خدا برآییم. یا میتوانیم که در این صورت، سر بلند و سعادتمند خواهیم شد؛ یا نمیتوانیم که در این صورت، شقاوت است. تلاش و جهادی که میکنیم، سازندگی، #خودسازی و #دیگرسازی، که به دنبالشان میرویم، خدمتی که به خلق میکنیم، اقامه عدلی که میکنیم، حکومتی که بهراه میاندازیم، همه در درجه اوّل، برای این است که پیشِ خدای متعال به عنوان یک بنده بتوانیم عرض کنیم: «پروردگارا! ما حقّ بندگی تو را تا حدّی که توانستیم بهجا آوردیم.»
۱۳۷۳/۶/۲۹
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
جامعهای که به تعهدات ایمانی خود عمل نمیکند، نام خود را جامعه مؤمن نگذارد. #کتاب_طرح_کلی_اندیشه_ا
اگر ایمانت با تعهدهای عملی همراه نبود، منتظر نتیجههای این ایمان نباش، منتظر نصرت در دنیا نباش.
#کتاب_طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#کتاب_اول_سیر_مطالعاتی
#جلسه_چهارم
@ketabetarhekoli
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
بودن امام صادق "علیهالسلام" در یک دورهای - در هر دورهای که مثل امام صادقی زندگی کند - سطح فرهنگ آ
وقتی که جامعهٔ اسلامی پیغمبر خود را از دست داد - به تعبیر قرآن وقتی که «منذر»، یعنی پدیدآورندهٔ انقلاب را از دست داد - احتیاج دارد به یک سلسلهٔ محکمی که لااقل تا یک زمانی ادامه پیدا کند و در این دوران، مکتبی که به وسیلهٔ منذر و پیغمبر آمده است، تکمیل شود، تشریح شود، تفسیر شود، به همگان تفهیم شود و نسبت به مباحث و مصادیق و نیازهایی که در اجتماع هست، منطبق شود و پخته شود. این یک [وظیفه امام است].
#کتاب_همرزمان_حسین "علیهالسلام"
#کتاب_دوم_سیر_مطالعاتی
#گفتار_سوم
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
يك برههاى از زمان، نگاه به پيشرفت، نگاه غربى بود... امروز در ذهن و فكر مسئولان و بهصورت يك گفتمان
ولايت، يعنى حاكميت و سرپرستى در جامعه اسلامى، طبیعتاً چيزى جدا از ولايت و سرپرستى و حكومت در جوامع ديگر است. در اسلام، سرپرستى جامعه، متعلق به خداى متعال است. هيچ انسانى اين حق را ندارد كه اداره امور انسانهاى ديگر را به عهده بگيرد. اين حق، مخصوص خداى متعال است كه خالق و منشئ و عالم به مصالح و مالك امور انسانها، بلكه مالك امور همه ذرات عالم وجود است. خود اين احساس در جامعه اسلامى، چيز كمنظيرى است. هيچ قدرتى، هيچ شمشير برّايى، هيچ ثروتى، حتى هيچ قدرت علم و تدبيرى، به كسى اين حق را نمىدهد كه مالك و تصميمگيرنده درباره سرنوشت انسانهاى ديگر باشد. اینها ارزش هستند. حق توليت امور و زمامدارى مردم را به كسى اعطا نمىكند. اين حق، متعلق به خداست.
#کتاب_سوم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_ولایت_فقیه
#فصل_سوم
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
آيتالله خامنهای خود را به معنای حقیقی کلمه از "عشاق امام" و معاصرت و معاشرت با امام را یکی از "اقب
مفهوم انقلابیگری همیشه در ادبیّات سیاسی معاصر، محلّ مناقشه بوده است... امام خمينی "قدّس سرّه" باشخصیّت و عملکرد خاص خود در دوران معاصر،... تصورات چپگرایانه و هم قرائتهای راستگرایانه از مفهوم "انقلابیگری" را به چالش کشید.
در اندیشهی امام، انقلابیگری در برابر سلطه و استبداد، برمبنای آموزههای اسلام ارزش تلقّی میشد. همچنانکه انضباط و قانونگرایی در اندیشهی ایشان، متّکی بر متن دین بود، نه ایدئولوژی لیبرال.
در مکتب امام، انقلابیگری به مفهوم از پای ننشستن در برابر دیکتاتوری دولتها و همچنین در برابر قدرتهای مستکبری بود که پشتیبان خودکامگی و سرسپردگی آنها بودند...
#کتاب_چهارم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_از_نیمه_خرداد
#بخش_یکم
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری