eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
35.4هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
408 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: https://www.tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
کارتهای اهدایی به به نیابت از ، مصلی قدس طرح تبیین منظومه فکری رهبری به زبان‌های، ، ، ، @t_manzome_f_r
درسی که اربعین به ما می‌دهد، این است که باید یاد حقیقت و خاطره‌ی شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگهداشت. @t_manzome_f_r
اسلام به ما آموخته است که انسان‌ها با وجود ناهمگونی‌های نژادی و زبانی و فرهنگی، فطرت همسانی دارند که آن‌ها را به پاکی و عدالت و نیکوکاری و همدردی و همکاری فرا می‌خواند و همین سرشت همگانی است که اگر از انگیزه‌های گمراه‌کننده به سلامت عبور کند، انسان‌ها را به توحید و معرفت ذات متعالی خداوند رهنمون می‌گردد. @ketab_ensan
امام‌ على عليه‌السلام : براستى كه جهاد يكى از درهاى بهشت است كه خداوند آن را براى اولياى خاص خود گشوده است. جهاد جامه تقوا و زره استوار خداوند و سپر محكم اوست. @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای اسلام زن را به چشم یک انسان والا نگاه می‌نگرد، او را عنصر اصلی تشکیل خانواده دانسته و آسایش خانواده را به برکت طبیعت زنانگی‌اش می‌داند که موجبات صلاح جامعه و پرورش انسان‌های والا را به بار می‌آورد. با این نگاه است که اسلام هر آنچه را که با کرامت و ارزش معنوی و انسانی زن منافات داشته باشد و موجب ذلت زن، خضوع او در مقابل مرد، اختلاط و آمیزش بی‌حد و مزر میان زن و مرد و خدشه‌دار شدن مهم‌ترین عنصر شخصیت او - یعنی عفت زن- و دور شدن او از شغل اساسی‌اش - یعنی تربیت فرزند و حفظ خانواده- شود؛ مردود اعلام می‌کند و کرامت او را در عفت و عصمت و حجاب می‌داند. صفحه ۲۳ @t_manzome_f_r
#اربعین ما از اینجا با شوق و حسرت به گام‌های میلیون‌ها زائر نگاه می‌کنیم و باید خداوند متعال را به دلیل منتی که با خلق این حرکت عظیم بر ما نهاده است، شاکر باشیم. #تبیین @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای عفت زن وسیله‌ای برای تعالی و تکریم شخصیت زن در چشم دیگران حتی در چشم خود مردان شهوت‌ران و بی‌بند و بار است؛ مایه احترام و شخصیت او است. این مسئله حجاب و مَحرم و نامحرم و نگاه کردن و نگاه نکردن، همه به خاطر این است که قضیه عفاف در این بین سالم نگه داشته شود. البته عفاف مخصوص زنان نیست؛ مردان هم باید عفیف باشند. منتها چون در جامعه، مرد به خاطر قدرت جسمانی و برتری جسمانی، می‌تواند به زن ظلم کند و بر خلاف تمایل زن رفتار نماید روی عفّت زن بیشتر تکیه و احتیاط شده است. صفحه ۲۳ @t_manzome_f_r
ماجرای زیارت قبر امام حسین توسط جابر.mp3
3.69M
ماجرای زیارت قبر اباعبدالله الحسین(ع)، توسط #جابر_ابن_عبدالله_انصاری در #اربعین در کلام استاد #سید_علی_خامنه_ای @khamenei_voice @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای دیدگاه غربی‌ها نسبت به روابط زن و مرد، با آن دید اسلامی که از جهان‌بینی اسلام سرچشمه می‌گیرد؛ متفاوت است. جهان‌بینی آنها از مسائل انسان سرچشمه می‌گیرد که البته یک چیز روبنایی است، لیکن به چیزهای اصلی منتهی می‌شود. در مکتب اسلام، حفاظ و حجابی بین زن و مرد تعریف شده است. البته این بدان معنا نیست که زنان، عالم جداگانه‌ای غیر از عالم مردان دارند؛ نه، زنان و مردان در جامعه و در محیط کار با هم زندگی می‌کنند، مشکلات اجتماعی را با هم حل می‌کنند، خانواده را با هم اداره می‌کنند و فرزندان را پرورش می‌دهند، اما آن حفاظ و حجاب در بیرون از محیط خانه و خانواده حتماً حفظ می‌شود. صفحه ۲۳ @t_manzome_f_r
#اربعین ترکیب "عشق و ایمان" و "عقل و عاطفه" از ویژگی‌های منحصربه‌فرد مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام است و حرکت عاشقانه و مومنانه‌ی مردم از کشورهای مختلف جهان در این پدیده‌ی بی‌سابقه، بدون تردید از جمله شعائر الهی است. #تبیین @t_manzome_f_r
استاد که حالا رهبری بسیاری از بر عهده‌ی اوست، قریب به ۶دهه است که بس بزرگ در موضوع معارف اسلام به شمار می‌رود. خصوصیت بارز استاد، درست و دقیق معارف دینی که در راس آنها است، می‌باشد. نگاه استاد سیدعلی خامنه‌ای به مساله نه یک نگاه صرفا ذهنی و تئوری است، بلکه ایشان معتقدند که یک مقوله‌ی تمدن ساز است. از سلسله سخنرانی‌های او در رمضان المبارک سال۵۳شمسی که در مسجد امام حسن مجتبی علیه‌السلام در مشهد ایراد می‌کرد، کاملا پیداست که او بر این باور است که توحید از یک انسانِ معتقد _ بر اساس تئوری توحید که تعهدزا و عمل آفرین است_ یک انسان و حاضر در صحنه‌ی اجتماع، و یک الی‌الله می‌سازد. ایشان معتقد است: توحید مثل روحی در کالبد تمام مقررات اسلامی هست. مثل هوای رقیق و لطیفی در تمام اجزای این ساختمان و پیکره‌ای که نامش اسلام است، هست. در همه‌ی مویرگ‌ها حتی هست، یک دانه حکم را در اسلام شما نمی‌توانید پیدا کنید که رنگی و نشانی از توحید در آن نباشد. ما به خیال‌مان می‌آید که توحید یک چیزی است که فقط در مغزمان بایستی روشن کنیم، [لکن] به زندگی که رسیدیم این توحید در زندگی دیگر هیچ اثری ندارد، اگر هم اثر داشته باشد، در زندگی شخصی‌ست، در زندگی اجتماعی نیست. آن توحیدی که اسلام به آن دعوت می‌کند، توحیدی‌ست بالاتر از حد یک پاسخ به یک سوال، به یک استفهام. پس چیست؟ توحید اسلامی الهامی‌ست در زمینه‌ی حکومت، در زمینه‌ی روابط اجتماعی، در زمینه‌ی سیر جامعه، در زمینه‌ی هدف‌های جامعه، در زمینه‌ی تکالیف مردم، در زمینه‌ی مسئولیت‌هایی که انسان‌ها در مقابل خدا، در مقابل یکدیگر، در مقابل جامعه و در مقابل پدیده‌های دیگر عالم دارا هستند، توحید این است. (برشی از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن) ایشان معتقدند که همه‌ی به انگیزه و هدفِ ساخت جامعه‌ی توحیدیِ بی طبقه مبعوث شده و در این راه جان خود را فدا کرده و در مسیر انبیاء قدم گذاشته است. @t_manzome_f_r
معرفی کوتاه سراسری "تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری" برای رسیدن به که هدف انقلاب اسلامی است، سه رکن ، و لازم است... @t_manzome_f_r
فطرت انسان، گرایش به خدای متعال و توحید دارد و روح پرستش و خضوع در برابر حضرت باری‌تعالی، محبوب حقیقی و فطری هر انسانی است. خاک دل آن روز که می‌ریختند شبنمی از عشق در او ریختند این عشق، عشق مادی نیست، عشق هوس‌آلود نیست؛ این، عشق به خدا و ذات احدیت است، عشق به اصل وجود است که در همه‌ی انسان‌ها نهادینه شد. @ketab_ensan
فزون‌طلبی انسان، از دیگر چیزهایی است که می‌توان آن را جزو گرایش‌های فطری او به حساب آورد. البته این خصوصیت، لزوماً خصوصیت بدی نیست؛ فزون‌طلبی مثل بقیه‌ی خصوصیات و غرائز انسانی، اگر در جای خود قرار بگیرد، در جهت خود حرکت کند، عامل پرواز انسان خواهد شد، مثلاً در زمینه‌ی معنویات. @ketab_ensan
روزمان را با شروع کنیم. إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا الله ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنتُمْ تُوعَدُونَ. ﺑﻲ‌ﺗﺮﺩﻳﺪ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﻣﺎ ﺧﺪﺍﺳﺖ; ﺳﭙﺲ ﺍﺳﺘﻘﺎﻣﺖ ﻭﺭﺯﻳﺪﻧﺪ، ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﺎﺯﻝ ﻣﻰ‌ﺷﻮﻧﺪ و ﻣﻰﮔﻮﻳﻨﺪ: ﻣﺘﺮﺳﻴﺪ ﻭ ﺍﻧﺪﻭﻫﮕﻴﻦ ﻧﺒﺎﺷﻴﺪ ﻭ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﻬﺸﺘﻲ ﻛﻪ ﻭﻋﺪﻩ ﻣﻰﺩﺍﺩﻧﺪ، ﺑﺸﺎﺭﺕ ﺑﺎﺩ. سوره فصلت آیه ۳۰ @t_manzome_f_r
معرفی سیر مطالعاتی و نشر اندیشه های در اربعین حسینی"سلام‌الله‌علیه" در مسیر پیاده‌روی به حرم سیدالکریم، عبدالعظیم‌حسنی @t_manzome_f_r
پرشور از غرفه طرح سراسری تبیین منظومه فکری رهبری در مسیر راهپیمایی حرم سیدالکریم. @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای آنچه در اسلام مطرح است، رعایت عدالت محض میان افراد بشر از جمله میان جنس زن و جنس مرد و برابری در حقوق مطرح است اما در جایی ممکن است احکام زن با احکام مرد متفاوت باشد، همچنان که طبیعت زن با طبیعت مرد در بعضی از خصوصیات متفاوت است. در اسلام جنس زن یا مرد مطرح نیست و از لحاظ جنبه بشری و الهی تفاوتی با هم ندارند و هر دو انسان هستند. از این رو همان طور که حقوقی را -همچون حق مالکیت، حق انتخاب همسر- برای مرد قائل است، زن را برخوردار از آن حقوق می‌داند. صفحه ۲۵ @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای اسلام همان‌طور که حقوقی را برای مرد به عنوان یک انسان قائل است، حقوقی را برای زن هم قائل است که از جمله آنها می‌توان به حق مالکیت اشاره کرد. به خلاف اروپای نیم قرن پیش -که بر اساس تفکر اومانیستی برپا شده است- به زن اجازه تصرف در مال شخصی خود را نمی‌داد بلکه آن را در اختیار شوهر یا پدر یا برادرش قرار می‌داد. صفحه ۲۵ @t_manzome_f_r
#اربعین اربعین حسینی زمینه‌ساز ادامه‌ی مبارزه‌ی تاریخی مومنان با ظلم و استکبار و استبداد شد. #تبیین @t_manzome_f_r
توصیف وقایع اربعین.mp3
2.16M
توصیف وقایع #اربعین_حسینی در کلام استاد #سید_علی_خامنه_ای @khamenei_voice @t_manzome_f_r
در اندیشه آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای در انسان‌شناسی اسلامی فرقی بین زن و مرد وجود ندارد و نگاه به زن در خانواده به عناون یک عضو اصلی است. اسلام در خانواده دو جنس زن و مرد را مانند دو لنگه یک در، دو چشم در چهره انسان، دو سنگرنشین در جبهه نبرد زندگی و دو کاسب شریک در یک باب مغازه قرار داده است. صفحه ۲۵ @t_manzome_f_r
طبیعت انسان، تابع و متمایل به کمال است و دوست دارد کمال را در خود ایجاد کند. این تمایل به گونه‌ای است که اگر نتواند کمال را در خود ایجاد کند، به طور طبیعی به کسی گرایش دارد که صاحب کمال است. @ketab_ensan
حریّت و آزادگی جزو فطرت انسانی و امری فطری است که در انسان نهاده شده است؛ «و قد خلقک الله حراً»، البته این حریّت و آزادگی، بدین معنا نیست که انسان از هر چیز، حتی از محدوده‌ای که خداوند برای انسان ترسیم کرده است، رها باشد، بلکه بدین معنا است که انسان از اسارت و بندگی غرایز نفسانی خود و از بندگی دیگر مخلوقات رها باشد. @ketab_ensan
حجه الاسلام والمسلمین فخریان 🔻🔻🔻