eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
35.2هزار دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
2هزار ویدیو
410 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: https://www.tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
رهبرمعظم انقلاب: امام زمان(عج‌الله‌فرجه) اکتفا نمی‌کند که یک جامعه‌ای داشته باشد و حصاری به دورش بکشد. امام زمان با هر حرکت ظالمانه‌ای در دنیا مقابله می‌کند. #مهدویت #سید_علی_خامنه_ای @t_manzome_f_r
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام بر هم تشکیلاتی‌های عزیز. از امروز به مرور، برش‌هایی از کتاب معیشت مومنانه، #۸مین کتاب سیر مطالعاتی ، در کانال برگزاری می‌شود. @t_manzome_f_r
برشی از به انسان به عنوان یک ، توصیه می‌کند بورزد. یعنی دلباخته و دلبسته‌ی نشود؛ اما در عین اینکه توصیه به زهد می‌کند، قطع رابطه‌ی با دنیا و کنار گذاشتن دنیا را ممنوع میشمارد. چیست؟ دنیا همین طبیعت، همین بدن ما، زندگی ما، جامعه‌ی ما، سیاست ما، اقتصاد ما، روابط اجتماعی ما، فرزند ما، ثروت ما، خانه‌ی ماست. دلبستگی به این دنیا، دلباخته شدن به این نمونه‌ها، در این خطاب فردی، کار مذمومی است. دلباخته نباید شد. این دلباخته نشدن، دلبسته نشدن، اسمش است؛ اما اینها را رها هم نباید کرد. کسی از متاع دنیا، زینت دنیا، از نعمتهای الهی در دنیا رو برگرداند، این هم ممنوع است. «قل من حرّم زینة الله الّتی اخرج لعباده و الطّیبات من الرّزق قل هی للّذین امنوا»؛ یعنی کسی حق ندارد که از دنیا اعراض کند. اینها جزو مسلّمات و معارف روشن دین است. این، نگاه فردی است. در این نگاه به فردِ انسان، اسلام استفاده‌ی از لذائذ زندگی و لذائذ حیات را برای او مباح میکند؛ اما در کنار او یک لذت بالاتر را که لذت اُنس با خدا و لذت ذکر خداست، آن را هم به او یاد می‌دهد. انسان در یک چنین راهی، به عنوان انسانِ اندیشمند و دارای اختیار، باید انتخاب کند و در این صراط حرکت کند و برود. در این نگاه، مخاطب البته فردِ انسان است. هدف این حرکت و این تلاش هم رستگاری انسان است. اگر انسان به این دستورالعمل و نسخه‌ای که به او داده شده است. عمل بکند، رستگار می‌شود. این، یک نگاه است. @t_manzome_f_r
#اختتامیه‌ی دوره‌ی دو روزه در دانشگاه #کردستان. موضوع: مبانی ولایت فقیه و اصول کار تشکیلاتی #سنندج جمعه۹۷/۹/۹ @t_manzome_f_r
تبیین منظومۀ فکری رهبری
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام بر هم تشکیلاتی‌های عزیز. از امروز به مرور، برش‌هایی از کتاب معیشت مومنا
برشی از کتاب به معنای این نیست که انسان را یکباره کنار بگذارد، این نه ممشای بزرگان دین بوده و نه معنای این است. بی‌رغبتی است، نزدن است، نچسبیدن به و مادّی است. به نچسبیم. بهترین یک انسان در زندگی هم همین است که خود را چسبیده‌ی به ، معلَّق به دنیا، آویخته‌ی به این نکند. در این صورت انسان خودش هم است. @t_manzome_f_r
! ☑️بانوان دانشجویی که دردانشگاه‌های استان قم مشغول به تحصیل هستند، جهت همکاری با وفعالیت دردانشگاه محل تحصیل خود، با آیدی وشماره تماس زیر ارتباط بگیرند. @F_Entezari_1372 ۰۹۹۰۵۵۶۷۵۷۲ @t_manzome_f_r
رهبرانقلاب اسلامی: خصوصیت #مدرس چه بود؟ #مدرس خصوصیت عمده‌اش این بود که هیچ عامل ارعاب و تهدید و تطمیع و فریبگری در او اثر نمیکرد. ۱۳۷۸/۱۱/۲۶ رهبرانقلاب در کنار مزار مرحوم #شهید_مدرس ۱۰آذر سالروز شهادت آیت‌الله مدرس(۱۳۱۶ش) #روز_مجلس @t_manzome_f_r
#اطلاعیه ✔️نشست اعضای طرح تبیین منظومه فکری رهبری #قم با حضور مدیریت طرح حجت‌الاسلام والمسلمین فخریان یکشنبه ۱۱ آذر ساعت ۱۵ #قم، بلوار جمهوری، اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی، طبقه منفی یک #تبیین @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۹ من در دوران اختناق، استاد معروف عالی مقامی را می‌شناختم که روی کفش شاهِ آن وقت _محمد رضا_ افتاد! اساتید در صفی ایستاده بودند و محمد رضا از برابر آن‌ها عبور می‌کرد و این شخص روی پای او افتاد! از این کارها می‌کردند، اما چه کسانی؟ تیمسارها. اما یک عالِم، یک دانشمند، یک محقق _که واقعا هم این آدم محقق است_ فاضل، نام آور، نامدار، چقدر تحقیقات، چقدر کتاب، روی پای او افتاد! شاگردهایش ملامتش کردند: استاد شما؟! آخر آن شخص _محمدرضا_ که بی‌سواد است! عالِم جماعت کسی را قبول ندارد؛ سیاست برایش مسئله‌ای نیست؛ نگاه می‌کند ببیند چه کسی عالِم است. اصلا برای عالِم جاذبه و ارزشی بالاتر از علم نیست. بدترین فحش در محیط اهل علم، لقب "بی‌سوادی" است، هیچ فحشی از این بالاتر نیست؛ در همه محیط‌های علمی همین گونه است؛ آن وقت آن عالِم روی پای یک جاهل و قلدر افتاد! شاگردان و رفقایش ملامت کردند، و او هم جوابی نداشت؛ گفت: هیبت سلطانی من را گرفت؛ این عبارت؛ همان وقت‌ها در محیط‌های دانشگاه که دوستان ما می‌رفتند و می‌آمدند، معروف شد و علما و دانشمندانِ آن وقت به کسانی که هیبت سلطانی آن‌ها را می‌گیرد و کسانی که جز هیبت علم چیزی آن‌ها را نمی‌گیرد، تقسیم می‌شدند! بیانات در دیدار دانشگاه‌های علوم پزشکی در اول آبان ۱۳۶۹ @t_manzome_f_r
روزمان را با شروع کنیم: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ بِالْقِسْطِ شُهَدَاءَ لِلَّهِ وَلَوْ عَلَىٰ أَنفُسِكُمْ أَوِ الْوَالِدَيْنِ وَالْأَقْرَبِينَ... ﺍﻱ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ! ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﺍﻣﻮﺭ ﺯﻧﺪﮔﻲ برپا ﻛﻨﻨﺪﻩ‌ی ﻋﺪﻝ، ﻭ ﮔﻮﺍﻫﻲ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﺪﺍ ﺑﺎﺷﻴﺪ، ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﺑﻪ ﺯﻳﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﻳﺎ ﭘﺪﺭ ﻭ ﻣﺎﺩﺭ ﻳﺎ ﺧﻮﻳﺸﺎﻧﺘﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ... النساء(١٣٥) @t_manzome_f_r
تبیین منظومۀ فکری رهبری
#معرفی_کتاب ۸. معیشت مؤمنانه #هشتمین کتاب سیر مطالعاتی #تمدن_ساز چکیده: انسان متکامل در بینش اله
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم باسلام ان شاءالله از امروز شنبه ۱۰آذر مطالعه‌ی کتاب ، هشتمین کتاب سیر مطالعاتی شروع و در تاریخ پنج‌شنبه۲۹آذرماه به پایان می‌رسد. کتابهایی که در سیر مطالعاتی قرار دارند، علاوه بر مطالعه، باید هم بشوند. باتشکر @t_manzome_f_r
برشی از کتاب برجسته‌ترین نقطه‌ای که در نهج‌البلاغه است، است. امیرالمومنین آن روز، را به‌عنوان بیماری اساسی جامعه‌ی اسلامی فرمود و امروز هم ما باید همان آیات را بخوانیم. آن روز هم که امیرالمومنین می‌فرمود به شیرینی‌ها و لذّت‌های دنیا جذب نشوید، کسانی بودند که این شیرینی‌ها و لذت‌ها، به دستشان نمی‌رسید _شاید اکثریّت مردم آن‌طور بودند_ امیرالمومنین به آن کسانی می‌گفت که فتوحات دنیای اسلام، سال‌های گسترش امپراطوری و قدرت بین‌المللی اسلام، آنها را متمکّن، ثروتمند و برخوردار از امتیازات کرده بود؛ حضرت به آنها هشدار می‌داد. ما امروز همین‌که دوکلمه راجع به بگوییم، بگوییم یک‌خرده ملاحظه کنید، بعضی‌ها می‌گویند که آقا، اکثر مردم این چیزهایی که شما می‌گویید، ندارند. جواب این است که ما به آنها نمی‌گوییم، ما به کسانی می‌گوییم که تمکّن دارند، کسانی که لذت‌های دنیا برای آنها آغوش باز کرده است. @t_manzome_f_r
صوت‌های حضرت آیت‌الله‌العظمی استاد به مناسبت سالروز آیت‌الله سید حسن و روز در کانال @khamenei_voice در حال بارگزاری است. @t_manzome_f_r
رهبر معظم انقلاب: یک #مجلس صالح و سالم و قوی می‌تواند بر عملکرد همه‌ی دستگاه‌های کشور اثر بگذارد. ۹۰/۱۱/۱۴ #سید_علی_خامنه_ای #مجلس به مناسبت سالروز شهادت شهید آیت‌الله حسن مدرس و روز مجلس @t_manzome_f_r
#اطلاعیه ✔️نشست اعضای طرح تبیین منظومه فکری رهبری #قم با حضور مدیریت طرح حجت‌الاسلام والمسلمین فخریان یکشنبه ۱۱ آذر ساعت ۱۵ #قم، بلوار جمهوری، اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی، طبقه منفی یک #تبیین @t_manzome_f_r
بیانات رهبر در روز مجلس.zip
720.8K
مجموعه عکس‌نوشت‌های بیانات رهبر انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای پیرامون #مجلس تهیه شده در طرح تبیین منظومه فکری رهبری بمناسبت روز #مجلس @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۳۰ بنده سال۵۰ در مشهد برای دانشجوها درس تفسیر می‌گفتم و اوایل سوره‌ی بقره _ماجراهای بنی اسرائیل_ را تفسیر می‌کردم. بنده را ساواک خواست و گفتند: چرا شما راجع به بنی‌اسرائیل حرف می‌زنید؟ گفتم آیه‌ی قرآن است؛ من دارم آیه‌ی قرآن را معنا و تفسیر می‌کنم. گفتند: نه، این اهانت به اسرائیل است. درس تفسیر بنده را به خاطر تفسیر آیات بنی‌اسرائیل _چون اسم اسرائیل در آن بود_ تعطیل کردند. اختناق در آن زمان عجیب بود؛ اما نه از طرف دولت آمریکا، نه از سوی دولت فرانسه و نه از طرف دولت‌های دیگر، مطلقاً‌ رژیمِ طاغوت به مخالفت با آزادی و دموکراسی متهم نشد. آن زمان انتخابات برگزار می‌شد، اما مردم اصلا نمی‌فهمیدند کی آمد، کی رفت و چه کسی انتخاب شد، به آن صورت رای‌گیری وجود نداشت؛ صندوق رای درست می‌کردند و اسم نماینده‌ای را که خودشان می‌خواستند و از دربار تایید شده بود از صندوق بیرون می‌آوردند‌. با این کار، صورت مسخره‌ای از یک رای‌گیری را به نمایش می‌گذاشتند. دیدار با دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های استان کرمان ۱۳۸۴/۰۲/۱۹ @t_manzome_f_r
#طرح_اختصاصی #مرد_نفوذ_ناپذیر #مدرّسم_آرزوست @t_manzome_f_r
امام على عليه‌السلام: ما مِن مُؤمِنٍ و َلا مُؤمِنَةٍ يَضَعُ يَدَهُ عَلى رَاسِ يَتيمٍ تَرَحُّما لَهُ إِلاّ كَتَبَ اللّه  لَهُ بِكُلِّ شَعرَةٍ مَرَّت يَدُهُ عَلَيها حَسَنَةً؛ هيچ مرد و زن مؤمنى نيست كه دست محبت بر سر يتيمى بگذارد، مگر اين كه خداوند به اندازه هر تار مويى كه بر آن دست كشيده است ثوابى برايش بنويسد. وسایل الشیعه، ج ۲۱، ص ۳۷۵ سلام، صبح بخیر عزیزان @t_manzome_f_r
برشی از کتاب در اسلام نگاه به انسان از دو زاویه است که این دو زاویه هر دو مکمّل همدیگر هستند. این می‌تواند پایه و مبنایی برای همه‌ی مسائل کلان کشور و نسخه‌هایی که برای آینده خودمان خواهیم نوشت، باشد. این دو زاویه‌ای که اسلام از آن به انسان نگاه می‌کند، یکی نگاه به فرد انسان است؛ به انسان به عنوان یک فرد؛ به من، شما، زید، عمرو به عنوان یک موجود یک موجود دارای عقل و اختیار نگاه می‌کند و او را مخاطب قرار می‌دهد. یک نگاه دیگر به انسان، به عنوان یک کلّ و یک مجموعه‌ی انسان‌هاست. این دو نگاه با هم منسجمند؛ مکمل یکدیگرند. هر کدام، آن دیگری را تکمیل میکند. @t_manzome_f_r
رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای: «امروز [رسانه‌های غربی] می‌خواهند فرهنگ‌سازی و الگوسازی کنند؛ آن‌ها می‌خواهند جوان ایرانی و نسل نوی ایرانی، یک نسل تحقیرشده‌ی توسری‌خور باشد تا بتوانند روی او سوار شوند و به او دیکته کنند و آن کاری را که آن‌ها می‌خواهند، انجام دهد. برای اینکه کسی را به زیر مهمیز بکشند، بهترین راه این است که بگویند تو چیزی نیستی، تو کسی نیستی وگذشته‌ای نداری. مفاخر یک ملت را انکار می‌کنند، برای اینکه او احساس کند چیزی نیست. میرزا کوچک، مرد تنهایی بودکه به دو قدرت بزرگ آن روز دنیا _یعنی روسها و انگلیسی‌ها_ یک نه‌ی بزرگ گفت. نه با روسها ساخت، نه باانگلیسی‌ها؛ اما در کنار او کسانی بودند که می‌خواستند با دستگاه حکومت آن روز _بعد هم با رضاخان که تازه می‌خواستسر کار بیاید_ مبارزه کنند، اما به روسها پناه می‌بردند؛ به باکو رفتند و بندوبست‌هایشان را کردند و به ایران برگشتند وسرسپرده‌ی آن‌ها شدند. اما میرزا کوچک‌خان قبول نکرد و حاضر نشد سازش کند؛ او، هم با انگلیسی‌ها جنگید، هم با قزاقهای روس جنگید، هم با لشکر رضاخانی _و قبل از ، آن کسانی که بودند_ مبارزه کرد؛ با احسان الله خان ودیگران هم کنار نیامد. وقتی جوان گیلانی سر قبر می‌رود و می‌بیند این مرد تنها، این مرد باایمان وباصفا، اگرچه در وسط جنگلهای گیلان در مظلومیت مُرد، اما شخصیت خودش را در تاریخ ایران تثبیت کرد؛ مُرد، اما یک شد. ما در دوران مبارزه‌ی خودمان، هر وقت نام میرزا کوچک‌خان را به یاد می‌آوردیم و شرح حال او رامی‌خواندیم، نیرو می‌گرفتیم. او از همت و اراده و شخصیت و هویت خود خرج کرد، برای اینکه به یک نسل هویت وشخصیت و نیرو و اراده ببخشد. این بسیار ارزش دارد.» مصلای ، ۱۳۸۰/۰۲/۱۲ ۱۱آذر، سالروز شهادت (۱۳۰۰ش) @t_manzome_f_r
برشی از کتاب علاج دل‌بستن و مجذوب شدن به دنیا این است که انسان تقوا پیشه کند که از خواص تقوا یکی همین است که خدا در دل انسان، در جان انسان آن چنان جایگاهی پیدا می‌کند که همه چیز در نظر او کوچک می‌شود. این مقامات دنیوی، این اموال، این زیبایی‌ها، این جلوه‌های زندگی مادّی، این لذّت‌های گوناگون در نظر انسان حقیر می‌شود و بر اثر عظمت یاد الهی در دل انسان، اهمّیّت پیدا نمی‌کند. @t_manzome_f_r