هدایت شده از کتاب
#عهد_مشترک
امام عظیمالشأن ما، نشان داد که فقه اسلام؛ یعنی مقررات ادارهی زندگی مردم، در کنار فلسفهی اسلام؛ یعنی تفکر روشنبینانه و عمیق و استدلالی، و عرفان اسلام؛ یعنی زهد و انقطاع الی الله و دامن برچیدن از هواهای نفسانی، چه معجزهی بزرگی میتواند بیافریند.
فصل دوم: معارف، مقاصد و توقعات انقلاب اسلامی ایران
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ahdemoshtarak
@t_manzome_f_r
تبیین منظومۀ فکری رهبری
#عهد_مشترک امام عظیمالشأن ما، نشان داد که فقه اسلام؛ یعنی مقررات ادارهی زندگی مردم، در کنار فلسف
چقدر این جملهی آقا پرمعنا و دقیق است.
معجزهی انقلاب، زاییدهی فقه اسلام، فلسفهی اسلام و عرفان اسلام است.
•❈❈❈❈┅┅┄
هر روز یک درس از #رهبر_قرآنی
#درس_نهم🔻
ایمان به غیب فراتر رفتن از محدوده مادیات
الَّذينَ يُؤمِنونَ بِالغَيبِ وَيُقيمونَ الصَّلاةَ وَمِمّا رَزَقناهُم يُنفِقونَ
(پرهیزکاران) کسانی هستند که به غیب [=آنچه از حس پوشیده و پنهان است] ایمان میآورند؛ و نماز را برپا میدارند؛ و از تمام نعمتها و مواهبی که به آنان روزی دادهایم، انفاق میکنند.
[سوره بقره، آیه۳]
▪️اگر کسی اعتقاد و باور خودش را در عوامل مادی و صحنهی ماده محدود کرد هدف او هم محدود به صحنهی ماده خواهد شد و دیگر امکان ندارد ایده غیرمادی برای او وجود داشته باشد. اگر شما گفتید حقیقت و وجود عبارت است از آنچه که من آنرا میبینم و هرچه را من نبینم و هرچه را من لمس نکنم وجود ندارد، آیا میتوانید هدف خودتان را فراتر از آنچه چشمها میبیند و دستها لمس میکند و گوشها میشنوند ببرید؟!
▪️ پس اگر جهانبینی ما مادی بود، بطور طبیعی هدف ما هم یک هدف مادی خواهد بود، اما اگر ایمان به غیب داشتیم و ورای محسوسات به چیزی بالاتر و والاتر هم ایمان آوردیم، آن وقت هدف ما هم میتواند چیزی والاتر و بالاتر از همین مادیات باشد.
این ارتباط بین ایمان به غیب و هدف یا ایمان به ماده و باز هدف است.
۱۳۷۰/۰۸/۱۵
#تبیین
@t_manzome_f_r
توصیههای #رهبر_معظم_انقلاب درباره تشکیل و حفظ خانواده
#ازدواج_مانع_کارتان_نشود.🔻
جوانانی که مشغول کاری در راه خدا هستند، با گرفتن همسر، با ازدواج، نباید کارشان را متوقف کنند.
۱۳۷۶/۹/۱۹
#تبیین
@t_manzome_f_r
هدایت شده از ویدیوهای رهبر انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عرض ارادت به امام زمان یعنی اظهار عبودیّت به پروردگار
#رهبر_معظم_انقلاب
#امام_خامنه_ای
#مهدویت
••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※••
@video_khamenei
@t_manzome_f_r
13980211_27095_64k.mp3
22.77M
🔹بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار معلمان و فرهنگیان
۱۳۹۸/۲/۱۱
#تبیین
@t_manzome_f_r
تبیین منظومۀ فکری رهبری
🔹بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار معلمان و فرهنگیان ۱۳۹۸/۲/۱۱ #تبیین @t_manzome_f_r
#اطلاعیه
سلام علیکم
ان شاءالله امروز نکات منتخبی از بیانات #رهبر_معظم_انقلاب در دیدار معلمان و فرهنگیان که در تاریخ ۱۳۹۸/۲/۱۱ انجام شده است با عنوان #تعلیم_و_تربیت_تمدنساز ارسال خواهم کرد.
🔹لطفا به نکات ارسالی توجه ویژهای داشته باشید.
#تبیین_اساس_کار_ماست.
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
#پیشنهاد_ویژه
طرح #سیمرغ رمضانی
در ماه رمضان، هر روز در جلسات قرآنی، یک آیهی قرآن را از کتاب #طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن بیان کنیم.
آیدی جهت کمک فکری:
@Manzome_fekri110
#همه_سهیم_باشیم
#تبیین
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
سیمرغ رمضانی.mp3
1.76M
#پیشنهاد_ویژه
طرح #سیمرغ رمضانی
آیدی جهت کمک فکری:
@Manzome_fekri110
#همه_سهیم_باشیم
#تبیین
@t_manzome_f_r
بیانات #مقام_معظم_رهبری در دیدار معلمان و فرهنگیان
۱۳۹۸/۲/۱۱
#تعلیم_و_تربیت_تمدنساز ۱🔻
▪️قشر #معلّم واقعاً یک قشر شریف و محترمی است؛ علّت هم این است که برای یک #کشور، برای یک #تمدّن، برای یک #ملّت، مهمتر از همهی سرمایهها، #سرمایهی_انسانی است؛ یعنی اگر شما پول داشته باشید امّا سرمایهی انسانی درست و حسابی نداشته باشید، به جایی نمیرسید؛ مثل همین کشورهای پولداری که میبینید پولهایشان کجاها خرج میشود، دست چه کسانی میرود؛ جیبهای گشاد پُرپولشان به صورت بسیار سفاهتآمیز در اختیار دستهای خائن به بشریّت قرار میگیرد؛ خب این در نتیجهی چیست؟ [چون] پول دارند، انسان ندارند؛ پول دارند، اندیشهورز ندارند، نیروی انسانی ندارند، سرمایهی انسانیشان ضعیف است.
▫️اگر منابع زیرزمینی فراوانی داشته باشیم، [امّا] نیروی انسانی نداشته باشیم، فایدهای ندارد. کشور ما روی دریای نفت خوابیده بود؛ [ولی] نه خبر داشتیم، نه بلد بودیم؛ نتیجه چه شد؟ نتیجه این شد که آنهایی که خبر داشتند و بلد بودند، آمدند مسلّط شدند به نفت ما. نفت ما را میبردند، تمدّن خودشان را میساختند، کارخانههای خودشان را راه میانداختند و در دوران جنگی که بود، از این نفت برای پیروزی خودشان استفاده میکردند و یک چیز مختصری هم به ما میدادند.
#تبیین
@t_manzome_f_r
#گزارش_تصویری 2⃣
🔺برگزاری جلسهی مباحثه حضوری اعضا در #بیرجند که در حال مطالعه کتاب اول سیر مطالعاتی هستند.
▫️خدا قوت دوستان
▪️همهى انسانها قابل تربیتند. بعضى ممکن است دیرپذیرتر باشند، بعضى زودپذیرتر؛ بعضى تربیت در آنها ماندگارتر باشد، بعضى کم دوامتر؛ امّا همهى انسانها در معرض تغییر و تبدیلى هستند که با تربیت حاصل میشود.
۱۳۹۳/۰۲/۱۷
#تبیین
#بیرجند
@t_manzome_f_r
بیانات #مقام_معظم_رهبری در دیدار معلمان و فرهنگیان
۱۳۹۸/۲/۱۱
#تعلیم_و_تربیت_تمدنساز ۲🔻
▪️در واقع، پایهریز #تمدّن_نوین، شما [معلمان] هستید؛ چون نیروی انسانیِ شایسته اگر نباشد، تمدّنی به وجود نخواهد آمد. شما جهادگرانی در میدان کارزار با جهل و بیسوادی هستید.
▫️ یک جوان را، یک کودک را، یک نوجوان را شما از وادی بیسوادی و ظلمات میآورید به وادی نور و علم، با جهاد؛ کار سختی هم هست. شما در واقع #هویّتسازی_فرهنگی میکنید. هویّتسازی خیلی مهم است؛ هویّتسازی برای انسانها در یک جامعه خیلی مهم است؛ [انسانها باید] احساس هویّت کنند. هویّت انسان به فرهنگ او است، به دانستههای او است، به سبک زندگی او است. تمدّن، متّکی به فرهنگ است؛ اگر فرهنگ قوی و غنی وجود نداشته باشد، تمدّن به معنای مصطلح و رایجِ خودش به وجود نمیآید.
▪️ #فرهنگ_چیست؟ مجموعهی عناصر سازندهی فکر و عمل انسان؛ این فرهنگ است. این از کجا ناشی میشود؟ فرهنگ به نوبهی خود متّکی است به فکر، اندیشه و جهانبینی؛ [یعنی] نوع تلقّی انسان و مجموعهی انسانی از جهان و عالم وجود و هستی و آفرینش و مانند اینها؛ این است که پایهی اصلی فرهنگ است و پایهی اصلی تمدّن است.
#تبیین
@t_manzome_f_r
بیانات #مقام_معظم_رهبری در دیدار معلمان و فرهنگیان
۱۳۹۸/۲/۱۱
#تعلیم_و_تربیت_تمدنساز ۳🔻
▪️لُبّ کلام و جان کلام در سند ۲۰۳۰ که فصل مهمّی مربوط به آموزش و پرورش دارد، این است که نظام آموزشی باید #سبک_زندگی را و فلسفهی حیات را بر اساس #مبانی_غربی به کودک بیاموزد؛ این آن لُبّ کلام در سند ۲۰۳۰ است.
▪️یعنی چه؟
یعنی جنابعالی، انسان متدیّن و علاقهمند به کشورتان، علاقهمند به آیندهتان، در کلاس درستان #سرباز_برای_غرب درست کنید. این که روی سند ۲۰۳۰ این قدر اصرار دارند و کار میکنند، آشکار و غیر آشکار سعی میکنند این را تحکیم کنند بر مناسبات کشورها از جمله کشور ما، این معنایش این است؛ چون دستورات و توصیهها و نکات اصلی موجود در این سند برای #آموزش_و_پرورش این است که آموزش و پرورش باید جوری مناسبات فکری شاگردان را تنظیم کند که فلسفهی زندگیشان، اساس زندگیشان، مفهوم حیات در نظرشان، طبق تفکّر غربی باشد.
▫️شما اینجا بنشینید سرباز درست کنید برای انگلیس و فرانسه و آمریکا و بقیّهی این وحشیهای کراواتزدهی ادکلنزدهی ظاهرساز؛ همینهایی که آدم میکشند بدون اینکه خم به ابرو بیاورند، به آدمکش کمک میکنند بدون اینکه خم به ابرو بیاورند؛ میگویند آقا چرا شما به سعودی کمک میکنید؟ میگویند ما به پولش احتیاج داریم؛ میدانند که در یمن چه کار دارد میکند، در عین حال کمکش میکنند. اینها بنشینند آنجا، ما برای اینها در ایران و در کشورهای آسیا و غرب آسیا و کشورهای اسلامی و مانند اینها، سرباز و پشتیبان و رعیّت تربیت کنیم؛ [سند] ۲۰۳۰ این است.
#تبیین
@t_manzome_f_r
#گزارش_تصویری 5⃣
🔺برگزاری جلسه معرفی طرح تبیین منظومه فکری رهبری در بین طلاب سطح سه حوزه علمیه #شاهرود توسط نماینده شاهرود
▫️خدا قوت دوستان
▪️اساس کار این است که نیروی انسانی ما خود را و توانائیهای خود را قدر بداند و آنها را بشناسد؛ آنچه را که خداوند متعال از استعداد و نیرو در وجود او به ودیعت گذاشته، به عرصهی عمل وارد کند و از عظمت و بزرگی کارها نهراسد.
۱۳۸۸/۱۱/۳۰
#تبیین
#شاهرود
@t_manzome_f_r
#گزارش_تصویری 6⃣
🔺برگزاری جلسهی مباحثه حضوری کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
▫️خدا قوت دوستان
▪️مىبینید این کوهنوردها تا کجا میروند؛ جادّه که نیست، امّا پا هست و همّت هست. میتوان پیش رفت، میتوان بالا رفت، میتوان استعدادهاى ناشناخته را همچنان شناخت و مورد بهرهبردارى قرار داد. میتوان گرهها را پىدرپى گشود. همهى اینها آدم لازم دارد.
۱۳۹۳/۰۲/۱۷
#تبیین
#خراسانرضوی
@t_manzome_f_r
بیانات #مقام_معظم_رهبری در دیدار معلمان و فرهنگیان
۱۳۹۸/۲/۱۱
#تعلیم_و_تربیت_تمدنساز ۴🔻
▪️ #آموزش_و_پرورش در دورهی #انقلاب -در این چهل سالِ انقلاب- کارهای بزرگی انجام داده. همین دانشمندان گوناگونی که کشور شما را از لحاظ فنّاوری نانو جزو پنج کشور اوّل دنیا قرار دادند، در آموزش و پرورش تربیت شدند؛ همین نسل سوّم و چهارم انقلاب که نه امام را دیده، نه دوران دفاع مقدّس را دیده، نه شهدای نامدار دورهی هشتساله را دیده، امروز محکم و استوار در مقابل دشمن میایستد، اصرار میکند که برود از حرم دفاع بکند و میرود دفاع میکند، یکی شهید میشود، ده نفر هم شهید نمیشوند و برمیگردند. این انگیزهی مجاهدت کردن چیز کمی نیست، اینها را چه کسی تربیت کرده؟ آموزش و پرورش تربیت کرده؛ آن هم در این دنیا.
▪️[اینکه] در دنیای اینترنت، در دنیای مفاسد گوناگون اخلاقی، در دنیای ماهواره، این جور جوان تربیت کنید، این خیلی هنر است. این #اردوهای_جهادی را چه کسی تهیّه میکند؟ چه کسی میرود اردوهای جهادی؟ این جوانها میروند؛ اینها را آموزش و پرورش تربیت کرده. این همه کار بزرگ #علمی در این کشور انجام گرفته، این همه مظاهر و نشانههای حقیقی دینداری در جامعه وجود دارد -که بنده بارها گفتهام، #جوان_امروز با قرآن و با دعای ندبه و با ماه رمضان و با گریه و با توسّل و با تضرّع و با پیادهروی به کربلا و با اینها زندگی میکند- این حرفها کجا بود، کِی بود؟ این همه شهیدِ دانشآموز ما داریم، چندین هزار شهید دانشآموز ما داریم، چه تعداد زیادی شهید معلّم داریم، این دانشآموزهای شهید را چه کسی تربیت کرده؟ همین معلّمین، همین آموزش و پرورش.
▫️دستکم نگیرید آموزش و پرورشِ دورهی انقلاب را؛ در دورههای مختلف خیلی کار کردند.
#تبیین
@t_manzome_f_r