تشکیلات پنهانی شیعه...
#انسان_۲۵۰_ساله
بعد از حادثه #شهادت امام حسین علیه السلام مقداری مردم مرعوب شدند، لکن آن چنان ترسی نبود که به کلی نظام #تشکیلات پیروان اهل بیت را بر هم بریزد. دلیلش هم این است که ما می بینیم حتی در هنگامی که اسرای کربلا را به کوفه آوردند، حرکاتی مشاهده می شود که این حرکات حاکی از وجود #تشکیلات_شیعه است.
البته وقتی از #تشکیلات_شیعه سخن می گوییم منظور یک #تشکیلات منسجم کامل به شکلی که امروز در دنیا معمول است، نمی باشد؛ بلکه منظورمان رابطه های #اعتقادی است که مردم را به یکدیگر متصل می کند و وادار به فداکاری می نماید.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۲۰۶
#جلسه_بیستم
#شرایط_اجتماعی_سیاسی_پس_از_حادثه_کربلا
@t_manzome_f_r
نمونه های کم نظیر کشتار در تاریخ اسلام...
#انسان_۲۵۰_ساله
عبداللهبنحَنظَله یکی از مردمان با شخصیت و موجه #مدینه بود که پیشاپیش مردم علیه یزید قیام کردند و یزید را خلع و مردم را به سوی خود دعوت نمودند.
این حرکت موجب آن گردید که یزید از خود عکس العمل نشان دهد و در نتیجه یکی از سرداران پیر و فرتوت بنی امیه به نام مسلمبنعُقبه را همراه با عده ای به مدینه فرستاد و از او درخواست کرد که مردم #مدینه را خاموش کند. مسلمبنعقبه به #مدینه آمد و چند روزی شهر را به منظور در هم شکستن مقاومت مردم محاصره کرد. سپس وارد شهر شد و آن قدر کشتار و ظلم کرد و فجایع به بارآورد که در تاریخ #اسلام جزءِ نمونه های کم نظیر است.
او چنان در کشتار و ظلم زیاده روی کرد که پس از آن حادثه او را مُسرف نام گذاشتند و به او مُسرف بن عُقبه می گفتند.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۲۰۹
#جلسه_بیستم
#شرایط_اجتماعی_سیاسی_پس_از_حادثه_کربلا
@t_manzome_f_r
ایستادگی قاطعانه حکومت...
#انسان_۲۵۰_ساله
واقعه ی حرّه، بزرگ ترین وسیله ارعاب دوستان و پیروان اهل بیت شد، به خصوص در مدینه که عده ای گریختند، عده ای کشته شدند و گروهی از یاران خوب اهل بیت همچون عبدالله بن حنظله و دیگران به شهادت رسیدند و جایشان خالی ماند.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۲۱۰
#جلسه_بیستم
#شرایط_اجتماعی_سیاسی_پس_از_حادثه_کربلا
@t_manzome_f_r
«امام موسيكاظم(عليهالسلام)»:
مَن حَمِداللهَ عَلي النِّعمةِ فَقد شَكَرهُ وَ كانَ الحمدُ اَفضَل مِن تِلكَ النِعمةِ.
كسي كه بر نعمتي حمد خدا را كند و الحمدلله بگويد او را شكرگزاري كرده است و اين حمد او از آن نعمتي كه به او داده أفضل و بالاتر است.
(بحار، ج ٧١، ص ٣١)
@Manzome_fekri110
سلااام. ادمین هستم، منتظر نظرات شما عزیزان
نظر کاربر " فدایی ولایت " در مورد کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔰🔰
سلام علیکم
بنظر میرسد طرح کلی کتابی است مرجع، که پایه ی سایر کتب هست و در مطالعه سایر نمیتوان به آن رجوع نکرد....
سپاس از شما 🌹
@t_manzome_f_r
عزیزان، گزارش برنامه های اجرایی در شهر کرمانشاه ( منطقه ی سر پل ذهاب ) را در کانال کرمانشاه دنبال کنید . 🔰🔰
@kermanshah313
لینک کانال کرمانشاه ☝️☝️
هدایت شده از تولیداتِ طرح
20_Jalase-17.mp3
4.44M
📗بریدهای از جلسۀ هفدهم کتاب طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن
هدفهای نبوت
آنىكه ما از قرآن مىفهميم اين است كه انبيا پاسخشان به اين سؤال كه چگونه مىشود انسانها را ساخت؟ يعنى پيراست و آراست، پاسخشان به اين سؤال اين است كه بايد #جامعۀ_الهى، #جامعۀ_توحيدى، محيط متناسب درست كرد، تا انسان در اين محيطِ متناسب، نه يكياش، نه دهتايش، نه هزارتايش بلكه گروهگروهش ساخته بشوند به خودىِ خود، با حرارت طبيعىِ نور نيّر معارف اسلامى.
«اِذا جاءَ نَصرُ اللهِ وَ الفَتحُ * وَ رَاَيتَ النّاسَ يَدخُلونَ في دينِ اللهِ اَفواجاً»؛ در محيط جاهلى مكه، پيغمبر وقتى مىخواهد آدم درست بكند، مجبور است يكىيكى درست كند؛ براى خاطر اینکه از براى ايجاد آنچنان نظامى، يك عده خواص لازمند، يك عده سنگِ زاويه و زيربنا لازمند، اينها قبلاً دانهدانه درست مىشوند؛ اين منافات ندارد با نقشۀ كلى انبيا. پيغمبر براى اینکه سنگهاى زاويۀ جامعۀ مدنى را درست بكند و بتراشد، مجبور است در مكه آدمسازىِ فردى بكند؛ يكدانه ابوذر؛ يك عبداللهمسعود، يكى ديگر، يكى ديگر و ازاينقبيل، صد نفر، دويست نفر فوقش آدم درست مىكند. اينها مىشوند سنگهاى بنا از براى تشكيل جامعۀ مدنى آينده، يعنى جامعۀ توحيدی و اسلامى. پيغمبر آنجا آنجورى يكدانه يكدانه آدم درست مىكند، با چه زحمتى، با چه رنجى، با چه خوندلى! پدرها مانع مىشوند پسرها چيز بفهمند، پسرها دل به دنيا مىبندند، نمىآيند دنبال پيغمبر حرف ياد بگيرند، هركسى كه يك مقدارى گرايش پيدا مىكند، رنجها و زحمتها و خوندلهاست. اين كارها همه انجام مىگيرد، اما وقتى نوبت به مدينه مىرسد؛ آن جامعۀ الهى و اسلامى در مدينه تشكيل مىشود، پيغمبر در رأس آن جامعه است و حاكم به احكام و فرمانهاى خداست. آنجا، آنوقت خداى متعال اينجورى حرف مىزند: «اِذا جاءَ نَصرُ اللهِ وَ الفَتحُ» چون به يارى و پيروزى خدا برسد و فتح بيايد، «وَ رَاَيتَ النّاسَ يَدخُلونَ في دينِ اللهِ اَفواجاً» و ببينى مردم را كه فوجفوج به دين خدا داخل مىشوند.
#خلاصه
#کتاب_اول
#جلسه_هفدهم
#کتاب_طرح_کلی_اندیشه_اسلامی
@t_manzome_f_r
اختناق اموی...
#انسان_۲۵۰_ساله
حادثه ی بعدی که باز موجب سرکوب و ضعف شیعیان شد، حادثه شهادت مختار در کوفه و تسلط عبدالملک بن مروان بر همه جهان اسلام بود.
بعد از مرگ یزید، خلفایی که آمدند یکی معاویه بن یزید بود که بیش از سه ماه حکومت نکرد.
پس از او مروان بن حکم آمد که دو سال یا کمتر خلافت کرد و بعد از او عبدالملک به خلافت رسید که او یکی از مدبرترین خلفای بنی امیه است.
عبدالملک توانست تمام عالم اسلام را در مشت خودش بیاورد و یک حکومت مسلطی همراه با ارعاب و اختناق شدید ایجاد کند.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۲۱۰
#جلسه_بیستم
#شرایط_اجتماعی_سیاسی_پس_از_حادثه_کربلا
@t_manzome_f_r
#اسلام با کمال قدرت زیر نگین بنی امیه...
#انسان_۲۵۰_ساله
اگر چه حرکت #توّابین یک هوای تازه ای در فضای گرفته ی عراق به وجود آورد، اما #شهادتِ همه آن ها تا آخر، مجددا جوّ رعب و اختناق را در کوفه بیشتر کرد. و بعد از آنی که دشمنان دستگاه اموی_یعنی مختار و مصعببن زبیر_ به جان هم افتادند و عبدالله زبیر از مکه، مختارِ طرفدار اهل بیت را هم نتوانست تحمل کند و مختار به دست مصعب کشته شد، باز این رعب و وحشت بیشتر و امیدها کمتر شد.
و بالاخره عبدالملک که سرکار آمد، بعد از مدت کوتاهی تمام دنیای #اسلام با کمال قدرت زیر نگین بنی امیه قرار گرفت و عبدالملک بیستویک سال قدرتمندانه حکومت کرد.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۲۱۱
#جلسه_بیستم
#شرایط_اجتماعی_سیاسی_پس_از_حادثه_کربلا
@t_manzome_f_r
بی ایمانی عامه ی مردم...
#انسان_۲۵۰_ساله
یک عامل دیگر، انحطاط فکری مردم در سرتاسر دنیای #اسلام بود؛ که ناشی از بی عنایتی به تعلیمات دین، در دوران بیست ساله ی گذشته بود.
از بس #تعلیم_دین و #تعلیم_ایمان و تفسیر آیات و بیان حقایق از زمان پیغمبر مهجور شد، مردم از لحاظ اعتقاد و مایه های ایمانی، به شدت پوچ و تو خالی شده بودند.
عامه ی مردم دچار یک اختلالِ اعتقادیِ شدید شده بودند.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۲۱۲
#جلسه_بیستم
#شرایط_اجتماعی_سیاسی_پس_از_حادثه_کربلا
@t_manzome_f_r
دشوارترین دوران #امامت_شیعه...
#انسان_۲۵۰_ساله
برخی از مردم لقبِ " بیمار " به #امام_سجاد_علیه_السلام می دهند در حالی که بیماری ایشان همان چند روزِ واقعه ی عاشورا بود و ادامه پیدا نکرد و هر کسی در مدت عمرش چند روزی بیمار می شود، گر چه بیماری امام برای مصلحتی خدایی بود که این بزرگوار وظیفه ی دفاع و جهاد در راه خدا را آن روز نداشته باشد که در آینده بتواند بار سنگین #امانت و #امامت را بر دوش بکشد و سی و پنج یا سی و چهار سال پس از پدر زنده بماند و دشوارترین دوران #امامت_شیعه را بگذراند.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله،ص۲۱۹
#جلسه_بیست_و_یکم
#امام_سجاد
@t_manzome_f_r
#دشمن_درونی یعنی در درون نظام؛ این مال غریبهها نیست، این مال خودی هاست. خودیها ممکن است در یک نظام، بر اثر خستگی، بر اثر اشتباه در #فهم راه درست، بر اثر مغلوب احساسات نفسانی شدن وبر اثر نگاه به جلوه های مادی و بزرگ انگاشتن آنها ، ناگهان در درون، دچار آفت زدگی شوند، این البته خطرش بیشتر از دشمن خارجی است.
@t_manzome_f_r