چنانکه نفوذ سیاسی، حاکمان و سیاستمداران را مد نظر دارد تا بر نهادهای تصمیم ساز مدیریتی کشور اثر بگذارد، نفوذ علمی نخبگان علمی را هدف قرار داده است. این افراد آیندهسازان کشور هستند و جهتگیری فکری آنها در آینده فرهنگی-اجتماعی کشور بسیار موثر است. به عبارت دیگر برای تغییر و انحراف فرهنگی یک کشور لازم نیست حتما همه اقشار جامعه تحت تاثیر قرار گیرند بلکه اگر نخبگان علمی و فرهنگی آن کشور به انحراف کشیده شوند، آن جامعه به صورت خودکار به سمتی که دشمن میخواهد پیش میرود. در واقع نفوذ علمی انحراف و تغییر بی سرو صدا و بدون ایجاد حساسیت و بدون هزینه در یک کشور است و از این جهت بسیار مهم و خطرناک است.
در صدر اسلام نیز با نفوذ علمی مواجه بودهایم لذا چند نمونه از برخوردهای پیامبر با جریانات مشابه را مورد ارزیابی قرار میدهیم
متاسفانه برجام محملی برای افزایش رفت و آمدهای غربیان به کشورمان شده است و از این جهت باید نسبت به نفوذ به مراکز علمی توجه کرد. مسئولین و سیاست گذاران باید بین مفاهیمی مانند تعامل، استقلال و انزوا فرق بگذارند. ممکن است دشمن برای آگاهی از برنامه علمی کشور و یا برای نفوذ در جامعه علمی کشور و تحت تاثیر قرار دادن جامعه علمی کشور، جاسوسان یا انحرافگری نخبگان را طراحی کنند.
در حالی که به موجب این سند ما باید بسیاری از اطلاعات آموزشی و پژوهشی خود را در اختیار مراکز بینالمللی بگذاریم جای این سوال وجود دارد که ارتباط این سند با برنامه جامعه علمی کشور و همچنین سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش که در سال۱۳۹۰ تصویب شد چه ارتباطی دارد؟ ایا این سند منجر به تغییر در کتابهای درسی و برنامه آموزشی کشور نخواهد شد؟
بر این اساس است که می توان گفت جاسوسان آمریکایی و موساد در لباس یونسکو باکلمات فریبنده که «ایران بهترین کشور عضو در منطقه آسیا و اقیانوسیه در هدایت برنامه آموزشی ۲۰۳۰ یونسکو است» مسئولین علمی کشور را فریب میدهند تا ظرفیت عظیم فرهنگی کشور را در اختیار نظام سلطه برای جهانی سازی فرهنگ امریکا و حمایت از صهیونیزم قرار دهند. قطعا این موضوع به معنای تعامل علمی و رشد و بالندگی علمی نیست؛ زیرا نظام سلطه و جهانیشدن هدفی جز استعمار و تامین اهداف و منافع خود ندارد. تاریخ گواهی میدهد میراث نظام استعمار غربی در کشورهای اسلامی و ایران جز غارت، جنایت، نفرت، تحقیر و انزجار نبوده است.
در جریان سقیفه، بین انصار و مهاجرین نزاع افتاد، یکی گفت خلیفه از ما باشد؛ دیگری گفت از ما باشد، و در حالی که سعد بن عباده با ابوبکر بیعت نکرد و به همین خاطر انصار هم از بیعت او سر پیچی میکردند، زید بن ثابت اولین کسی بود که دست ابوبکر را گرفته و بیعت کرد و به انصار گفت: او صاحب شماست، او خلیفه رسول خداست با او بیعت کنید. این بیعت باعث شد دیگران نیز با ابوبکر بیعت کنند.
به نظر میرسد، این خدمت زید به تثبیت خلافت خلفا، بیپاسخ نمانده و لذا برای او جایگاه بلندی در حکومت خلفاء داده شده است:
در دوران ابوبکر زید کاتب وی بود.
زید بن ثابت در میان اصحاب به یهودی بودن متهم بوده که زبان عبری نیز میدانسته است. مهمترین دلیل یهودی بودن زید به آموزش او در مراکز یهود و بهرهمندی او از علومی است که یهودیان از آن مطلع بودند و این در حالی است که یهودیان در جامعهای بسته زندگی میکردند و غریبهها، به ویژه مسلمانان را درون خود راه نمیدادند، پس چگونه ممکن بود کسی که مسلمان بوده، در مکتب یهودیان درس بخواند و با کودکان آنان بازی کند.
سند ملی آموزش ۲۰۳۰ در حالی در تاریخ ۲۰ آذرماه سال ۱۳۹۵ با حضور وزرای آموزش و پرورش و علوم در مراسمی رونمایی شد که تنها پیشنویس محتوای آن منتشر شد و هنوز ابهامات و سؤالات متعددی وجود دارد که به آن جواب داده نشده است.
این سند وضعیت حوزه آموزش در ایران بین سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۳۰ را ترسیم میکند که وضعیت و چگونگی تحصیل و سطح سواد در ایران و دیگر کشورهای عضو این پیمان کجا و چطور باشد
در زمان عمر، زید منصب قضاوت را نیز بر عهده داشت و عمر برای وی حقوق معینی را در نظر گرفته بود. زید چنان نزد عمر مقرب بود که در نامهها نیز نام زید را بر نام خود مقدم میکرد و چنین مینوشت: «به زید بن ثابت از عمر» در حالی که این بر خلاف معمول بوده است. هنگامی که عمر به مسافرت میرفت، زید جانشین عمر در مدینه بود و کمتر سفری بود که عمر از آن برگشته و به زید باغی از نخل به زید نداده باشد.
بر این اساس یهودیان در زمان پیامبر نتوانستند برنامههای انحرافی خود را اجرا کنند ولی نفوذ فرهنگی سیاسی خود را از طریق مختلف پس از پیامبر اجرا کردند. بخش مهمی از این نفوذ از طریق نفوذ علمی روی داد. بخشی از این نفوذ علمی در قالب مسلمانانی بود که در مراکز یهودی درس خوانده بودند. امروزه نیز این موضوع در قالب بورسیه دانشجویان یا اعزام دانشحویان انجام میشود که با عنوان دیپلماسی آموزشی تحلیل و بررسی میشود. یکی از این افراد زید بن ثابت است. او پس از پیامبر به مناصب مهمی دست یافت.
رسول الله به طور کلی از تشبه به یهود نهی می فرمود یعنی حتی مسلمانان را نهی می کردند که وضع ظاهرشان را مانند یهود قرار دهند. افزون بر این پیامبر به شدت از مطالعه و مراجعه به کتب یهود نهی می کردند. ایشان حتی در مقابل استنساخ از کتاب های یهود نیز به شدت نهی می فرمودند. ایشان حتی اجازه نمی دادند مسلمانان به تورات مراجعه کنند و یا اینکه مسائل خود را از یهود بپرسند.
موهای بافته شده کنایه ای از یهودی بودن است. چنانکه اکنون در میان یهودیان مرسوم است موهای سر را بافته و از دوطرف آویزان می کنند.
به نظر من این یکی از مهمترین راههای نفوذ است که با عنوان نفوذ علمی میتوان از آن یاد کرد؛ نفوذی که به عرصه سیاسی و اجتماعی و فرهنگی نیز کشیده میشود و نوعی استعمار فرا مدرن است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 شبکه خانوادگی نفوذ یهود در ایران!
#شبکه_نفوذ
#جهان_جایگاه_نوادگان_شیطان_نیست
#جهان_منتظر_مهدی_موعود_شیعه_است…
אנו מחכים למהדי המובטח
والسلام علی من اتبع الهدی
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج_والعافیه_والنصر
✨﷽✨
🇮🇷سال ۱۳۹۹ ،سال جهش تولید🇮🇷
#گروه_احیای_تمدن_نوین_اسلامی_در_فضای_مجازی_و_نرم
⏰ ساعت: ۲۲:۰۰
🗒 زمان : دوشنبه ۹۹/۹/۳
🔊موضوع:
#آمریکا_چاپگر_دلار_بی_پشتوانه_و_دارای_بیشترین_بدهی_ملی_در_جهان
💠ارائه دهنده : استاد ربانی
🆔کانال آرشیو 🔻
@t_n_Eslami
🆔 لینک گروه احیای تمدن در تلگرام🔻
@t_n_Eslmi_92
🆔 #احیای_تمدن_نوین_اسلامی در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/1804992523C5790e595fd
💥 لینک گروه👆
با عرض سلام خدمت تمامی بزرگواران
🔮بامبحث
#آمریکا_چاپگر_دلار_بی_پشتوانه_و_دارای_بیشترین_بدهی_ملی_در_جهان
💠ارائه دهنده : استاد ربانی
در خدمتتــــون هستیـــــم ...
لطفــــا تا پایان همــراه باشید
:
عرض سلام وتبریک ولادت امام حسن عسکری(ع).تادقایقی دیگردرخدمت هستم