eitaa logo
کانال احیای تمدن نوین اسلامی
165 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
2.7هزار ویدیو
172 فایل
༺▪️ ..................................... @t_n_Eslami #احیای_تمدن_نوین_اسلامی #پای_انقلاب_ایستاده_ایم
مشاهده در ایتا
دانلود
در جریان سقیفه، بین انصار و مهاجرین نزاع افتاد، یکی گفت خلیفه از ما باشد؛ دیگری گفت از ما باشد، و در حالی که سعد بن عباده با ابوبکر بیعت نکرد و به همین خاطر انصار هم از بیعت او سر پیچی می‌کردند، زید بن ثابت اولین کسی بود که دست ابوبکر را گرفته و بیعت کرد و به انصار گفت: او صاحب شماست، او خلیفه رسول خداست با او بیعت کنید. این بیعت باعث شد دیگران نیز با ابوبکر بیعت کنند. به نظر می‌رسد، این خدمت زید به تثبیت خلافت خلفا، بی‌پاسخ نمانده و لذا برای او جایگاه بلندی در حکومت خلفاء داده شده است: در دوران ابوبکر زید کاتب وی بود.
زید بن ثابت در میان اصحاب به یهودی بودن متهم بوده که زبان عبری نیز میدانسته است. مهمترین دلیل یهودی بودن زید به آموزش او در مراکز یهود و بهرهمندی او از علومی است که یهودیان از آن مطلع بودند و این در حالی است که یهودیان در جامعهای بسته زندگی میکردند و غریبهها، به ویژه مسلمانان را درون خود راه نمیدادند، پس چگونه ممکن بود کسی که مسلمان بوده، در مکتب یهودیان درس بخواند و با کودکان آنان بازی کند.
سند ملی آموزش ۲۰۳۰ در حالی در تاریخ ۲۰ آذرماه سال ۱۳۹۵ با حضور وزرای آموزش و پرورش و علوم در مراسمی رونمایی شد که تنها پیش‌نویس محتوای آن منتشر شد و هنوز ابهامات و سؤالات متعددی وجود دارد که به آن جواب داده نشده است. این سند وضعیت حوزه آموزش در ایران بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۳۰ را ترسیم می‌کند که وضعیت و چگونگی تحصیل و سطح سواد در ایران و دیگر کشورهای عضو این پیمان کجا و چطور باشد
در زمان عمر، زید منصب قضاوت را نیز بر عهده داشت و عمر برای وی حقوق معینی را در نظر گرفته بود. زید چنان نزد عمر مقرب بود که در نامه‌ها نیز نام زید را بر نام خود مقدم می‌کرد و چنین می‌نوشت: «به زید بن ثابت از عمر» در حالی که این بر خلاف معمول بوده است. هنگامی که عمر به مسافرت میرفت، زید جانشین عمر در مدینه بود و کمتر سفری بود که عمر از آن برگشته و به زید باغی از نخل به زید نداده باشد.
بر این اساس یهودیان در زمان پیامبر نتوانستند برنامههای انحرافی خود را اجرا کنند ولی نفوذ فرهنگی سیاسی خود را از طریق مختلف پس از پیامبر اجرا کردند. بخش مهمی از این نفوذ از طریق نفوذ علمی روی داد. بخشی از این نفوذ علمی در قالب مسلمانانی بود که در مراکز یهودی درس خوانده بودند. امروزه نیز این موضوع در قالب بورسیه دانشجویان یا اعزام دانشحویان انجام میشود که با عنوان دیپلماسی آموزشی تحلیل و بررسی میشود. یکی از این افراد زید بن ثابت است. او پس از پیامبر به مناصب مهمی دست یافت.
رسول الله به طور کلی از تشبه به یهود نهی می فرمود یعنی حتی مسلمانان را نهی می کردند که وضع ظاهرشان را مانند یهود قرار دهند. افزون بر این پیامبر به شدت از مطالعه و مراجعه به کتب یهود نهی می کردند. ایشان حتی در مقابل استنساخ از کتاب های یهود نیز به شدت نهی می فرمودند. ایشان حتی اجازه نمی دادند مسلمانان به تورات مراجعه کنند و یا اینکه مسائل خود را از یهود بپرسند.
موهای بافته شده کنایه ای از یهودی بودن است. چنانکه اکنون در میان یهودیان مرسوم است موهای سر را بافته و از دوطرف آویزان می کنند. به نظر من این یکی از مهمترین راههای نفوذ است که با عنوان نفوذ علمی میتوان از آن یاد کرد؛ نفوذی که به عرصه سیاسی و اجتماعی و فرهنگی نیز کشیده میشود و نوعی استعمار فرا مدرن است.
با اندکی تغییر نقل از استاد معظم حجت الاسلام محسن محمدی معاون آموزش و پژوهش موسسه تاریخ تطبیقی
✨﷽✨ 🇮🇷سال ۱۳۹۹ ،سال جهش تولید🇮🇷 ⏰ ساعت: ۲۲:۰۰ 🗒 زمان : دوشنبه ۹۹/۹/۳ 🔊موضوع: 💠ارائه دهنده : استاد ربانی 🆔کانال آرشیو 🔻 @t_n_Eslami 🆔 لینک گروه احیای تمدن در تلگرام🔻 @t_n_Eslmi_92 🆔 در ایتا http://eitaa.com/joinchat/1804992523C5790e595fd 💥 لینک گروه👆
با عرض سلام خدمت تمامی بزرگواران 🔮بامبحث 💠ارائه دهنده : استاد ربانی در خدمتتــــون هستیـــــم ... لطفــــا تا پایان همــراه باشید
: عرض سلام وتبریک ولادت امام حسن عسکری(ع).تادقایقی دیگردرخدمت هستم
اروپا دلار را از چرخه مبادلات جهانی حذف کرده و یورو را جایگزین کرده این حذف چه پیامدهایی برای آمریکا دارد ؟