eitaa logo
دبیرخانه طرح ولایت شهرستان شیروان
118 دنبال‌کننده
381 عکس
56 ویدیو
23 فایل
دبیرخانه #طرح_ولایت شهرستان شیروان آیدی پاسخگو: @es_mahdi75 اینستاگرام: https://www.instagram.com/invites/contact/?i=1wjcxk2tutbmm&utm_content=kezgzye تلگرام: https://t.me/t_velayat_sh
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم 🔶قرآن می‌گوید ای انسان تو آن اندازه اصالت را داری که اگر عقل و فکر خودت را خوب رهبری کنی با عقل و فکر خودت به حقیقت می‌رسی،حقیقت را در می‌یابی 🔶آن وقت آن فکر،جامعه‌ی تو را می‌سازد،روان تو را هم می‌سازد. بر گرفته از کتاب ،چهارمین کتاب سیر مطالعاتی بینش مطهر،ص ۳۳ طراحی شده موسسه بینش مطهر خراسان شمالی @dabirkhane_kh_shomali
بسم الله الرحمن الرحیم 🔸زخم معده، زخم روده، زخم اثنی عشر، بیماری های جسمانی است. 🔸من که متخصص این کار نیستم ولی از زبان متخصص ها خوانده ام که این بیماری ها را نامشان را گذاشته اند "بیماری تمدن"، یعنی بیماری های ناشی از تمدن ما، چرا؟ مگر ماشین زخم معده می‌آورد؟ 🔸در واقع بیماری، بیماری تمدن نیست،بیماری،بیماری بی ایمانی هایی است که در دوره تمدن پیدا شده است. و آن بیماری ها از خلا ایمان پیدا شده است . بر گرفته از کتاب ،چهارمین کتاب سیر مطالعاتی بینش مطهر،ص ۳۴ طراحی شده موسسه بینش مطهر خراسان شمالی @dabirkhane_kh_shomali
در خبرگزاری فارس خراسان شمالی بخوانید یادداشت جناب آقای علی سعیدی مسئول اسبق موسسه بینش مطهر با موضوع اندیشه مقاومت باور ه ربوبیت و امید صادق در دو بخش خبری http://fna.ir/f05y1t http://fna.ir/f02qal
﷽ ✳️ انقلاب علمی 📖 شهید مطهری: ما فعلًا نهضتی داریم موجود. هر نهضت اجتماعی باید پشتوانه‏ای از نهضت فکری و فرهنگی داشته باشد و اگر نه در دام جریانهایی قرار می‌گیرد که از سرمایه‌ای فرهنگی برخوردارند و جذب آنها می‌شود و تغییر مسیر می‌دهد، چنانکه دیدیم گروهی که از سرمایه فرهنگی اسلامی بی‌بهره بودند چگونه مگس‏وار در تار عنکبوت دیگران گرفتار آمدند. و از طرف دیگر هر نهضت فرهنگی اسلامی که بخواهد پشتوانه نهضت اجتماعی ما واقع شود باید از متن فرهنگ کهن ما نشأت یابد و تغذیه گردد، نه از فرهنگهای دیگر. اینکه ما از فرهنگهای دیگر مثلًا فرهنگ مارکسیستی یا اگزیستانسیا لیستی و امثال اینها قسمتهایی التقاط کنیم و روکشی از اسلام بر روی آنها بکشیم برای اینکه نهضت ما را در مسیر اسلامی هدایت کند کافی نیست. ما باید فلسفه اخلاق، فلسفه تاریخ، فلسفه سیاسی، فلسفه اقتصادی، فلسفه دین، فلسفه الهی خود اسلام را که از متن تعلیمات اسلام الهام بگیرد، تدوین کنیم و در اختیار افراد خودمان قرار دهیم.
بسم الله الرحمن الرحیم 🔹در هر جا که ایمان به خدا وجود دارد_ همان ایمان به خدا به حکم وحدت به حکم هماهنگی و به حکم همسازی که به روان انسان می‌دهد_روان ها سالم ترند 🔹و در هر جامعه ای در هر حدی که ایمان به خدا وجود ندارد بیماری روانی بیشتر است. بر گرفته از کتاب ،چهارمین کتاب سیر مطالعاتی بینش مطهر،ص ۳۴ طراحی شده موسسه بینش مطهر خراسان شمالی @dabirkhane_kh_shomali
بسم الله الرحمن الرحیم 🔹اشتباه کرده آن کسی که خیال کرده انسان می‌تواند آزاد باشد از همه چیز، آزادی از همه چیز مساوی است با مردن 🔹چون آزادی از هدف هم هست، آزادی از مسئولیت هم هست، آزادی از هر تعهدی هم هست 🔹انسان اگر بخواهد که انسان باشد و بخواهد راه کمالی را طی بکند، نمی‌تواند هدف نداشته باشد.انسان همین قدر که هدف داشت همان هدف مالک اوست، خدای اوست، چون حاکم بر وجود اوست‌. بر گرفته از کتاب ،چهارمین کتاب سیر مطالعاتی بینش مطهر،ص ۳۵ طراحی شده موسسه بینش مطهر خراسان شمالی @dabirkhane_kh_shomali
بسم الله الرحمن الرحیم 🔸 انسانیت از خداشناسی نمی‌تواند جدا گردد. یا خداشناسی است و یا سقوط در حیوانیت و منفعت پرستی و سبعیت و درندگی. 🔸 منفعت پرستی به معنی واقعی کلمه یعنی اینکه آدمی واقعا بنده شهوت و شکم بوده باشد. یا باید بنده خدا بود و یا بنده شکم و دامن و جاه و مقام و پول و زر و زیور، راه سوم ندارد. 🔸 اما اینکه کسی مدعی شرافت و اخلاق و تقوا و عفت باشد و در عین حال به خداشناسی که سرسلسله این امور است ایمان و اعتقاد نداشته باشد، وهم باطلی بیش نیست. بر گرفته از کتاب ،چهارمین کتاب سیر مطالعاتی بینش مطهر،ص ۵۱ طراحی شده موسسه بینش مطهر خراسان شمالی @dabirkhane_kh_shomali
💢ابعاد مکتب امام خمینی 1⃣معنویت2⃣عقلانیت3⃣عدالت 🔰رهبر معظم انقلاب ۹۰/۳/۱۴ 💠مکتب امام یک بسته‌ی کامل است، یک مجموعه است، دارای ابعادی است؛ این ابعاد را باید با هم دید، با هم ملاحظه کرد. دو بُعد اصلی در مکتب امام بزرگوار ما، بُعد معنویت و بُعد عقلانیت است. 1⃣بعد است؛ یعنی امام بزرگوار ما صرفاً با تکیه‌ی بر عوامل مادی و ظواهر مادی، راه خود را پی نمیگرفت؛ اهل ارتباط با خدا، اهل سلوک معنوی، اهل توجه و تذکر و خشوع و ذکر بود؛ به کمک الهی باور داشت؛ امید او به خدای متعال، امید پایان‌ناپذیری بود. 2⃣و در بُعد ، به کار گرفتن خرد و تدبیر و فکر و محاسبات، در مکتب امام مورد ملاحظه بوده است. 3⃣بعد سومی هم وجود دارد، که آن هم مانند معنویت و عقلانیت، از اسلام گرفته شده است. عقلانیت امام هم از اسلام است، معنویت هم معنویت اسلامی و قرآنی است، این بُعد هم از متن قرآن و متن دین گرفته شده است؛ و آن، بُعد است. 💠اینها را باید با هم دید. تکیه‌ی بر روی یکی از این ابعاد، بی توجه به ابعاد دیگر، جامعه را به راه میکشاند، به انحراف می‌برد. این مجموعه، این بسته‌ی کامل، میراث فکری و معنوی امام است. خود امام بزرگوار هم در رفتارش، هم مراقب عقلانیت بود، هم مراقب معنویت بود، هم با همه‌ی وجود متوجه به بُعد عدالت بود.
بسم الله الرحمن الرحیم 🔹تو اگر بنایت را بر این بگذاری که از اکثریت مردم روی زمین پیروی کنی تو را گمراه می‌کنند، چرا؟ چون خودشان گمراه‌اند و اشتباه کرده‌اند؛ چرا اشتباه کرده اند؟ 🔹(ان یتبعون الا الظن و ان هم الا یخرصون) چون تابع علم و یقین نیستند بلکه تابع گمان اند؛ درباره هر موضوعی همین قدر که گمان پیدا کردند این گمان را جانشین علم می‌کنند. 🔹در جای دیگر می‌فرماید : (ان الظن لا یغنی من الحق شیئا) گمان هرگز انسان را به حقیقت نمی‌رساند. علم انسان را به حقیقت می‌رساند. بر گرفته از کتاب ،چهارمین کتاب سیر مطالعاتی بینش مطهر،ص ۶۵ طراحی شده موسسه بینش مطهر خراسان شمالی @dabirkhane_kh_shomali
بسم الله الرحمن الرحیم ♦️این حرف غلط است که تمام اندیشه های انسان در مقابل شئون دیگر ز ندگی اصالت دارد، یا هیچ کدامشان اصالت ندارد، زیرا اندیشه تا اندیشه فرق دارد. ♦️اینها اعتقاد است نه فکر. فکر آن است که بر مبنای اصول فطری منطقی انسان بنا شده باشد، ولی اینها مسائل دیگری است که بر مبنای دیگرِ سستِ بی‌بنیاد است. ♦️اغلب، تحولات فکری که در جامعه ها پیدا می‌شود بر اساس سایر تحولات است. یک وقت می‌بینید در جامعه ای لباسش را عوض می‌کنند همه‌چیزش عوض می‌شود. بر گرفته از کتاب ،چهارمین کتاب سیر مطالعاتی بینش مطهر،ص ۶۸ طراحی شده موسسه بینش مطهر خراسان شمالی @dabirkhane_kh_shomali
بسم الله الرحمن الرحیم 📌تجلی اسم هیبت و جلال الهی در وجود امام حسن عسکری علیه السلام ◾️ وجود امام حسن عسکری (ع) به جلالت و هیبت و رواء به اصطلاح ، ممتاز بودند یعنی اساسا عظمت و هیبت و جلالت در قیافه ی ایشان به نحوی بود که هرکس که ایشان را ملاقات می کرد قبل از اینکه ایشان سخن بگویند و از علم او چیزی بفهمد ، تحت تاثیر آن سیما قرار میگرفت. ◾️ حتی دشمنان با اینکه ایشان را سخت تحت تعقیب داشتند و گاهی به زندان می بردند وقتی که با حضرت روبه رو می شدند وضع عجیبی داشتند، نمی توانستند در مقابل ایشان خضوع نکنند. بر گرفته از کتاب ،یازدهمین کتاب سیر مطالعاتی بینش مطهر،ص ۱۶۸ 🏴شهادت مظلومانه امام حسن عسکری (ع) را بر امام زمان(عج) و تمام شیعیان تسلیت عرض میکنیم. طراحی شده موسسه بینش مطهر خراسان شمالی @dabirkhane_kh_shomali
فرهنگ و نظام ارزشی مشترک پایه های حیات جمعی را استوار میسازد یعنی برای حیات جمعی استوار لازم است نظام ارزشی مشترکی ساخته شود نظام ارزشی مشترک از طریق کار فرهنگی و تقویت مبانی معرفتی ساخته میشود حیات جمعی استوار موجب حل مشکلات اقتصادی نیز میشود.... مهدی اسکندری
بسم الله الرحمن الرحیم 🔶انتظار فرج انسان را به صورت سربازی درمی‌آورد که مطمئن است فرضا خودش از میان برود، ایده‌اش و هدفش قطعا در آینده پیروز است و به فرزندان می‌گوید ممکن است ما روز پیروزی را درک نکنیم 🔶ولی چنین روزی هست و خوشا به حال کسی که چنین روزی را درک می‌کند، برخلاف کسی که از پیروزی ایده‌اش هم ناامید است، لذا انتظار عبادت است. سالروز آغاز امامت حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف مبارک بر گرفته از کتاب ،دوازدهمین کتاب سیر مطالعاتی بینش مطهر،ص ۱۸۳ طراحی شده موسسه بینش مطهر خراسان شمالی @dabirkhane_kh_shomali
بسم الله الرحمن الرحیم 🔹قرآن فقط عقل گرایی و منطق گرایی را تایید می‌کند. قرآن می‌گوید هر امر به اصطلاح قدیمی را، هر سنت قدیمی را به دلیل اینکه گذشتگان ما چنین می‌کرده‌اند، نیاکان ما چنین بوده‌اند، و ما باید راه نیاکان خود را برویم محکوم است. 🔹چرا؟ می‌گوید ممکن است نیاکانتان اشتباه کرده باشند، ممکن است نیاکانتان عقل نداشته باشند، شعور نداشته باشند، اینکه دلیل نمی‌شود(به اینکه بگوییم چون)نیاکان ما در گذشته چنین می‌کرده‌اند ما هم چنین می‌کنیم. بر گرفته از کتاب ،چهارهمین کتاب سیر مطالعاتی بینش مطهر،ص ۷۴ طراحی شده موسسه بینش مطهر خراسان شمالی @dabirkhane_kh_shomali
با پویش وحدت همراه ما باشید. همه ی انسانها در مسیر زندگی خود نیاز به الگوی عملی دارند تا با اقتدا به او حرکت کنند الگوهای بشری غالبا محدود به تاریخ و جغرافیا هستند و در امتداد زمان الگو بودن خود را از دست می‌دهند.. پیامبر الهی به لحاظ برخورداری از شخصیت معنوی الگوهای شایسته ای برای بشریت در بسیط زمین و طول زمان هستند به صورتی که هیچ زمانی محدودشان نمی‌کند و هیچ زمینی محصورشان نمیکند. پس میتوانیم به بهانه گرامیداشت هفته وحدت با شناساندن پیامبر اسلام از آن جهت که رحمت للعالمین است نه فقط رحمت للمسلمین، این الگوی الهی را به جهان معرفی کنیم. شما میتوانید با ارسال عکس یا یک کلیپ 1 دقیقه ای یکی از موضوعات رو به انتخاب کنید و در این پویش همراه ما باشید. ۱: به تصویر کشاندن یکی از مدل های سبک زندگی پیامبر اسلام(ساده زیستی_مهربانی_تنفر از بیکاری و پیشرفت در زندگی_ مشورت_عبادت_امانت داری و ...) ۲:به نمایش گذاشتن وحدت بین مذاهب اسلامی توجه داشته باشید که کلیپ حتما یک دقیقه یا کمتر از یک دقیقه باشید و در آخر این شعار به زبان فارسی بیان شود. آثار خود را به این شماره بفرستید ۰۹۰۱۵۷۸۷۶۷۹ @dabirkhane_kh_shomali
بسم الله الرحمن الرحیم 🔸یک عده میل دارند خود را با قلاب جهل با قرآن مربوط کنند؛میل به از دور دیدن دارند به بهانه اینکه فقط ائمه اطهار(علیهم‌السلام) هستند که حق نزدیک شدن به قرآن را دارند 🔸در صورتی که خود ائمه اطهار همیشه مردم را به تدبر و تفکر در قرآن دعوت می‌کرده‌اند و به علاوه می‌گفته‌اند سخنانی که مردم از ما نقل و روایت می‌کنند شما آنها را بر قرآن عرضه بدارید و قرآن را مقیاس قرار دهید،اگر دیدید با قرآن تطبیق نمی‌کند بدانید که گفته ما نیست و به ما بسته اند. 🔸این فکر و این خیال که کسی حق تدبر در قرآن ندارد،یک دیوار و یک حجاب ضخیمی است بین قرآن و صاحب آن فکر، و مانع نفوذ این کتاب کریم است در دل او. بر گرفته از کتاب ،پنجمین کتاب سیر مطالعاتی بینش مطهر،ص ۲۳ طراحی شده موسسه بینش مطهر خراسان شمالی @dabirkhane_kh_shomali
هدایت شده از خانواده بینش مطهر
بسم الله الرحمن الرحيم 🔰🔰🔰 دکتر هاشمی گلپایگانی: برنامه بینش مطهر در پی ارائه ایجاد یک و کادرسازی فرهنگی است. هر بینش پژوهی که با موفقیت این طرح را سپری نماید، علاوه بر اینکه دارای می شود، پاسخگوی شبهات روز جامعه نیز خواهد بود. از بینش پژوهان گرامی دعوت می شود اثراتی را که بینش مطهر در زندگی آنان ایجاد نموده است به آدرس @Rbinesh ارسال نمایید تا برای تشویق بینش پژوهان جدید بدون نام ارائه گردد. 🔘 در ایتا، تلگرام، سروش و بله : 🆔 @Bineshe_Motahar : 📱instagram.com/BinesheMotahar
دبیرخانه بینش مطهر خراسان شمالی برنامه معرفتی تربیتی بینش مطهر در پی ارائه ایجاد یک نظام فکری و کادرسازی فرهنگی است. کانال دبیرخانه بینش مطهر خراسان شمالی در تلگرام https://t.me/dabirkhane_kh_shomali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم پیغمبر(صل الله علیه و آله و سلم)،یتیم و فقیر و حیرانی بود که خدا او را ثروتمند و مهتدی کرد، اما شخصیت اخلاقی اش در همه حال ثابت بود. بر گرفته از کتاب ،پنجمین کتاب سیر مطالعاتی بینش مطهر،ص ۵۲ طراحی شده موسسه بینش مطهر خراسان شمالی @dabirkhane_kh_shomali
I'm on Instagram as @dabirkhane_kh_shomali. Install the app to follow my photos and videos. https://www.instagram.com/invites/contact/?i=1wjcxk2tutbmm&utm_content=kezgzye پیج اینستاگرام دبیرخانه بینش مطهر خراسان شمالی
بسم الله الرحمن الرحیم تعبیر امیرالمومنین در مورد پیامبر(ص): رسول اکرم(ص) در یک دستش مرهم بود و در دست دیگرش میسم.میسم یعنی آلت جراحی،آلت داغ کردن. در یک دست مرهم داشت، در دست دیگر میسم. آنجا که با مرهم می‌شد معالجه کند معالجه می‌کرد، ولی جاهایی که مرهم کارگر نبود،دیگر سکوت نمیکرد که بسیار خوب، حال که مرهممان کارگر نیست پس بگذاریم به حال خودش باشد. اگر یک عضو فاسد را دیگر با مرهم نمی‌شود معالجه کرد، باید داغش کرد و با این وسیله معالجه نمود، با جراحی باید قطعش کرد، برید و دور انداخت. پس در جایی اعمال زور و در جای دیگر نرمش و ملاطفت. هر کدام را در جای خودش به کار می‌برد. بر گرفته از کتاب ،پنجمین کتاب سیر مطالعاتی بینش مطهر،ص ۶۷ طراحی شده موسسه بینش مطهر خراسان شمالی @dabirkhane_kh_shomali
بسم الله الرحمن الرحیم قرآن،پیغمبر،ائمه و کسانی‌که تربیت شده این مکتب هستند محال است که برای هدف مقدس، از یک امر نامقدس مثلا یک امر پوچ، از یک امر باطل، از یک امر بی‌حقیقت ولو یک تمثیل استفاده کنند. این است که ما شک نداریم که تمام قصص قرآن همان‌طور که قرآن نقل کرده است عین واقعیت است. داستانی که قرآن نقل می‌کند ما بعد از نقل قرآن احتیاجی نداریم که تاییدی از تواریخ دنیا پیدا کنیم. تواریخ دنیا باید از قرآن تایید بگیرند. ایشان(علامه طباطبایی) در تفسیر المیزان این اصل را با ادله ای از آیات قرآن ثابت می‌کنند که اساسا در سیره انبیاء چنین چیزی وجود نداشته که حتی برای هدف مقدسشان از یک امر نامقدس استفاده کنند. بر گرفته از کتاب ،پنجمین کتاب سیر مطالعاتی بینش مطهر،ص ۸۳ طراحی شده موسسه بینش مطهر خراسان شمالی @dabirkhane_kh_shomali
بسم الله الرحمن الرحیم 🔶برای حق باید از حق استفاده کرد. معنی این حرف این است: اگر من بدانم چنانچه یک حرف ناحق و نادرست، یک دروغ بگویم یا یک حدیث ضعیف، حدیثی که خودم می‌دانم دروغ است برای شما بخوانم همین امشب همه گنهکاران شما توبه می‌کنند و همه شما نماز شب خوان می‌شوید، [در عین حال] اسلام به من چنین کاری را اجازه نمی‌دهد‌. 🔶آیا اسلام اجازه می‌دهد ما دروغ بگوییم که مردم برای امام حسین(ع) اشک بریزند؟ آنکه می‌شنود که نمی‌داند دروغ است، اشک ریختن برای امام حسین(علیه السلام) هم که شک ندارد اجر و ثواب دارد، آیا اسلام اجازه می‌دهد؟ 🔶ابدا. اسلام نیازی به این دروغ ها ندارد. حق را با باطل آمیختن، حق را از میان می‌برد. وقتی انسان حق را ضمیمه باطل کرد، حق دیگر نمی‌ایستد، خودش می‌رود، حق تاب اینکه همراه باطل باقی بماند ندارد. بر گرفته از کتاب ،پنجمین کتاب سیر مطالعاتی بینش مطهر،ص ۹۲ طراحی شده موسسه بینش مطهر خراسان شمالی @dabirkhane_kh_shomali
بسم الله الرحمن الرحیم 🔸 زمان امام صادق عليه السلام زمانى بود كه برخورد افكار و آراء و جنگ عقايد شروع شده بود و ضرورت ايجاب می ‏كرد كه امام كوشش خود را در اين صحنه و اين جبهه قرار دهد. هميشه بايد در اين گونه امور به اثر كار توجه داشت. 🔸 سيد الشهداء عليه السلام دانست كه شهادتش اثر مفيد دارد، قيام كرد و شهيد شد و اثرش هنوز هم باقى است. امام صادق عليه السلام فرصت را براى تعليم و تاسيس كانون علمى مناسب ديد، به اين كار همت گماشت. 🔸 مقصود اين است كه ائمه اطهار در هر زمانى مصلحت اسلام و مسلمين را در نظر می ‏گرفتند و چون دوره ‏ها و زمانها و مقتضيات زمان و مكان تغيير می ‏كرد خواه و ناخواه همان طور رفتار می ‏كردند كه مصالح اسلامى اقتضا می ‏كرد و در هر زمان جبهه‏ اى مخصوص و شكلى نو از جهاد به وجود می آمد و آنها با بصيرت كامل آن جبهه ‏ها را تشخيص می ‏دادند. بر گرفته از کتاب ،یازدهمین کتاب سیر مطالعاتی بینش مطهر،ص ۸۲ ولادت با سعادت رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) و امام صادق(علیه السلام) مبارک باد طراحی شده موسسه بینش مطهر خراسان شمالی @dabirkhane_kh_shomali