eitaa logo
تاملات
761 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
347 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰علت شکست‌ اصلاح‌طلبان کارنامه «امید» است ✍ محمد قوچانی (عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران) 🔸ما (اصلاح‌طلبان) از اصولگرایان شکست نمیخوریم، ما به خود یعنی به کارنامه «امید» و به قهر «مشارکت» می‌بازیم. 🔹سقف پیروزی ما به ۵۰کرسی هم نمی‌رسد. 🔸باید شورای عالی اصلاحات که نتوانست تنها وظیفه خود را انجام دهد بازسازی شود. 🔹دوران مدیریت «عارف» آن پایان یابد و تکلیف احزابی که بدل و بدیل و سایه احزاب دیگرند، روشن شود. ⚜ @taammolat74
📮ساعات پایانی شمارش آراست. طبق نتایج غیر رسمی نیروهای مستقل انقلابی با فاصله از سرلیست اصلاح طلبان جلوتر هستتد. یک بار دیگر خواص در بزنگاه اشتباه کردند و با ترساندن بدنه انقلابی از لولوی اصلاح طلبی از راه یابی انقلابیون به مجلس جلوگیری کردند. امیدوارم خداوند از خطای شما بگذرد. ✍ علی جعفری ⚜ @taammolat74
🔰کرونای حقیقی و کرونای ذهنی قطعا کرونایی که تو ذهن ماست خطرناک تر از کرونایی هست کہ اینروزا خبرش رو می‌شنویم ... بعد از رعایت مسائل بهداشتی و عمل به دستورات پزشڪی امروز بیشتر از هر چیزی به همدلے و جلوگیری از دامن زدن به شایعات نیاز داریم، لطفا هر مطلبی رو سریع منتشر نکنیم . قرائت زیارت عاشورا برای رفع گرفتاری و بیماری فراموش نشه. ⚜ @taammolat74
هدایت شده از خبرگزاری فارس
📸 پیشنهاد جمعی از طلاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم 🔹آمادگی داریم به عنوان پرستار یا خدمه به بیماران قرنطینه خدمت کنیم. @Farsna
تاملات
📸 پیشنهاد جمعی از طلاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم 🔹آمادگی داریم به عنوان پرستار یا خدمه به بیمار
💠نظر به همگامی همیشگی مردم و روحانیون در ادوار مختلف تاریخی و در عرصه های سختی و خطر، اینبار نیز پیشنهاد می شود، طلاب و روحانیون مجاهد قم، به پا خیزند و همچون حوادث تلخ و ، اینبار در ماجرای نیز به نقش آفرینی بپردازند. 🔸حضور شما با هیئبت روحانی در ، همواره موجب دلگرمی و همراهی مردم است. 🔹متولیان امور بهداشتی هم حتما از ظرفیت و پایگاه اجتماعی طلاب در مقابله با این پدیده نامیمون استفاده خواهند کرد. @rozaneebefarda@taammolat74
🔰ما در یک جنگ تمام عیار قرارداریم...می جنگید یا کشته می شوید! ✍ سید مجید امامی 🔸تمامی شواهد نشان دهنده آن است که جنگ هیبریدی،ادراکی و ترکیبی کنونی پیچیده ترین آوردگاهی است که تاکنون تجریه کرده ایم. 🔹بافتار منفعل نظام سلامت،ساختار معطل نظام پدافند و گفتار مشوش و مرتجع نظام رسانه ای،از کرونا خطرناک تر است. ناامیدی و بی اعتمادی،درمانی را باقی نمی گذارد! 🔸پس باید به خود بیاییم.هیچ بحران زده ای قادر به دفع بحران نیست. _ هیچ گفتار و گزارش ناشناسی را پخش نکنید. _بدانید برای کسانی که پیشگیری های اولیه دارند هیچ خطری وجود ندارد _گفتار و کردار رسانه های جمعی را اصلاح و مسوولیت زیرساختِ شایعه بنیادِ: نظم خبر در جامعه را برعهده بگیرید. _هیچ کشورعاقلی در جهان سیاستگذاری و مدیریت کلان سلامت را در عده ای محدود چون پزشکند منحصر نمی کند.سیاستگذاری سلامت و مدیریت بحران، خود یک تخصص است که به پزشکان ربطی ندارد. @taammolat74
🔰درباره کرونا و حواشی اش ✍ محمدهادی سمتی 🔸...حالا امشب و در هیاهوی کرونایی،چشمه خروشان رحمت الهی فرا رسیده است و رجب یعنی هدیه خداوند آمده تا به ما بگوید،دل هایتان را به سوی خداوند متوجه کنید و به رحمت او امیدوار باشید.دعا و نماز و مناجات و استغفار و روزه را جدی بگیرید تا هیبت کرونا برایتان کم ارزش شود و در عین رعایت بهداشت واهمه را کنار بگذارید و آرام باشید. 🔹من تلاقی ماه رجب را با وضعیت فعلی نشانه خوبی می دانم. نشانه ای برای این که خداوند هیچگاه از حال ما غافل نیست.مرگ و رهاسازی دنیا حق است و ما چه اینجا و چه در عالم قبر و برزخ مورد عنایت او خواهیم بود. ⚜ @MHSemati@taammolat74
💎معروف است كه خداوند به موسی فرمود: قحطی خواهد آمد، به قومت بگو آماده شوند! موسی به قومش گفت و قومش از دیوار خانه‌ها سوراخ ایجاد کردند که در هنگام سختی، به داد هم برسند تا قحطی بگذرد. 💎زمانی گذشت و قحطی نیامد؛ موسی علت را از خداوند پرسید و این پاسخ را شنید که من دیدم،قوم تو به هم رحم کردند، من چگونه به این قوم رحم نکنم؟ @taammolat74
🔰 درسهای پسا انتخاباتی لارستان ✍ محمدحسین صبوری 🔘 بخش ۱ از ۲ 🔸در عقیده ای که «سیاست را عین دیانت و دیانت را عین سیاست» میداند، روش، محتوا و هدفِ سیاست ورزی هر سه با شرع مقدس پیوند داشته، و متأثر از یکدیگر اند. نمیتوان ادعا داشت که مدل فعالیت سیاسیِ مان را به تناسب انتخابات و موقعیت های زمانی گوناگون تنظیم کنیم، اما هدف مان از ورود به سیاست هدفی واحد و ثابت باشد! اصولا چنین چیزی مقدور نیست. 🔹بنابراین نمیتوان میان مشروعیت هیچکدام از این سه تمایز قائل شد؛ یا هر سه معقول و در چارچوب است، یا آنکه خارج از چارچوب بودن یکی، مابقی را نیز از حیطه دیانت خارج میکند. 🔸در ایام انتخابات، با رفتارهایی از کنشگران سیاسی لارستان مواجه میشویم، که به محض اعتراض خصوصی و دورهمی، با غلظت تمام گوشزد میکنند که: الان این حرف ها به نفع طیف آقای x است! ما نباید آقای y را تضعیف کنیم! اینها باشد برای بعد از انتخابات!» اما همین دوستان شرایط سنج، دقیقا در ایام قبل یا بعد از شرایط حساس انتخابات نیز، در سکوت کامل خبری حضور داشته و یا حاضر به نقد طیف آقای y نیستند! 🔹و چه بهتر که بپرسیم: اصلا مگر میشود کسی که حدود دو هفته برایش از حنجره مایه گداشتیم و تمام دوقطبی های کائنات را حول مخالفین و موافقین وی تعریف کردیم، به سادگی و در علن از انتقادات وارده صحبت کنیم؟! واقعا فکر میکنید به همین سادگی ست؟ خیر ⚜ @taammolat74
تاملات
🔰 درسهای پسا انتخاباتی لارستان ✍ محمدحسین صبوری 🔘 بخش ۱ از ۲ 🔸در عقیده ای که «سیاست را عین دیانت
🔰درسهای پسا انتخاباتی لارستان ✍ محمدحسین صبوری 🔘 بخش ۲ از ۲ 🔸اینکه برخی حامیان انتخاباتی، در یک فعل مشترک، میان دو فاعل (از دو طیف متضادِ انتخاباتی) تفاوت قائل میشوند: در برابر یکی احتمالا سخت برافروخته و در برابر دیگری بی تفاوت و روزمره! 🔹مثلا اگر یک نماینده مجلس برای صندلی استانداری از فردی خارج از دایره نظام و انقلاب حمایت کند، سکوت جایز است! 🔸اما اگر نصف همین حمایت را کسی غیر خودمان انجام میداد، احتمالا انقلاب و اسلام را در خطر میدیدیم و آن فرد را بابت مواضع غیرانقلابی اش محکوم میکردیم. این نوع مواجهه صادقانه نیست. ۲. صادقانه نیست که در یک دوره برای رأی آوری تبعیت از قیم های کشور و استان را به مقدسات دینی تبدیل کنیم!، و دقیقا چهار سال بعد باز هم برای رأی، بر طبل مخالفت با قیم گرایی از خارج شهرستان بکوبیم! ۳. صادقانه نیست که سالهای سال کوچک و بزرگ میدانند که نماینده لار و نماینده بروجرد در برجام رأی موافق داده و در تمام این سالها هم در نزدیک ترین ارتباطات اداری و سیاسی دوشادوش هم بوده اند؛ اما دم انتخابات که شود، راه بیوفتیم و از دشمنی(!) و تفاوت های اولی و دومی در واضح ترین شباهت های ممکن فلسفه بافی کنیم! ۴. صادقه نیست که در توجیه یک تصمیم غلط (یا یک فریب ساده لوحانه)، دو نفر به یک شکل از انقلاب خود را خرج خود کنند، اما در مواجه با دو شخص دو واکنش متفاوت اتخاذ کنیم. 🔻از این موارد متعدد است و جای پرداختن بیشتر نیاز است. اما غرض از نگارش این مباحث، تذکری خودمانی بود نسبت به جوانان حزب اللهی و دلسوزانمان در شهرستان. ⚜ @taammolat74
🔰در ستایش اصول فقه ✍ مهدی همازاده 🔸چه کسی فکر میکرد ورود کرونا به ایران و قم، اینقدر مظهر برداشتهای متفاوت الهیاتی بشود؟ نظر متخصصین وزارت بهداشت بر این بود که حرمهای شهر قم موقتا تعطیل شوند. و این بخش مهمی از مناقشات مذهبی را کلید زد. البته سایر محل اجتماعات مانند نمایشگاههای فروش بهاره و سینماها و موزه ها و مدارس و دانشگاهها و ... نیز به همین ملاک تعطیل شد. اما تولیت حرم حضرت معصومه و برخی مداحان و منبری ها با اصرار بر تلقی خاص خویش از نظام مسببات مادی و قدسیت حرمهای اهل بیت، نه تنها در برابر این توصیه ایستادگی کردند، بلکه بعضا مخالفین شان را دچار نقص در ایمان دانستند و ... . 🔹خوشبختانه برداشت عقلانی جاری در اصول اجتهاد شیعی و ملاحظات ثانوی مربوط به وهن مذهب و ...، موجب شد اکثر مراجع در قم اعلام کنند نظر تخصصی وزارت بهداشت را در این باره حجت می دانند و این البته براساس واگذاری موضوع شناسی قواعد مهمی مانند "لاضرر و لاضرار فی الدین" و حرمت ایذاء غیر و ... به عرف تخصصی بود که منطبق بر استنباط سنتی و جواهری است. آیت الله سیستانی و مراجع نجف که اساسا حرم امیرالمؤمنین را پس از اعلام اولین تست مثبت کرونا در نجف، تعطیل کردند. 🔸اما گروههای اخباری گرا و تخصص گریز معاصر که در موضوعاتی مانند "طب اسلامی" و "قمه زنی" و "هیئت های خیابانی شبانه" و ... هم هرکدام به نحوی بروز یافته و تلقیات خاص خویش از ارادت به اهل بیت را با اصرار عملیاتی کرده بودند، در این موضوع نیز به صورتی جالب توجه به میدان آمدند. از توهین به مردمی که موقتا زیارت حرم را تعطیل کرده اند تا تعمد به برپایی تجمعات مذهبی در شهر و حرم تا ... که خلاف نظر صریح پزشکان متخصص و متولیان وزارت بهداشت بود. 🔹تولیت حرم حضرت معصومه اما در این میان، پدیده لیگ بود که یک تنه و برخلاف اعلام رسمی تولیت حرم رضوی و آستان مقدس علوی و ...، تلقی خاص خویش از نظام اسباب و علل مادی را به اجرا گذاشت و همچون قبل که با بیان علنی ماجرای گفتن ذکر یاعلی توسط رهبری در زمان تولد ایشان، خوراکی مفصل برای مخالفین دین و روحانیت فراهم آورد، مجددا به چنین نقشی بازگشت. 🔸می دانیم که در میانه این سیل اخبار ناراحت کننده و سوء استفاده های بدخواهان، باید محتاط بود. لذا فقط جای طرح این سؤال باقی می ماند که آیا پس از کنار کشیدن آیت الله جوادی آملی و آیت الله امینی از امامت جمعه قم، نوبت به ایشان می رسید؟ و آیا تقویت نگرش اصولی به دین نباید مقدم بر ملاک تعلقات سیاسی باشد؟ @taammolat74
🔰ویروس ارتقا یافته خوارج ✍ علی مهدیان 🔸خدا رحمت کنه شهید مطهری رو میگفت خوارج در دوران امام صادق علیه السلام منقرض شدند اما مغزای اندیشه خوارج، نابود نشد. بعدا در دل اهل سنت تبدیل شد به اشعری مسلکی بعد آمد داخل شیعه، شد اخباری گری و بعد هم تبدیل به برخی مکاتب فقهی شیعه شد. 🔹تفکری که «من قال» را میبیند و «ما قال» را نگاه نمیکند چون بنا ندارد از ظواهر به سمت حقایق عبور کند. لذا «متنسک» است لکن «تنسک با جهالت» و اینطور کمر امیرالمومنین را میشکند. 🔸اندیشه شیعی میداند چطور در ظواهر مقدسات نماند و به سوی باطنش فهم را پیش ببرد. خدا را شکر که حوزه علمیه ما بلوغ تاریخی دارد و به سهولت آن را نشان میدهد. اما قبول کنیم جریان ظاهر گرا با همان اندیشه ای که بن مایه اش خوارجی است در حوزه و در میان مردم وجود داشته باشد. اندیشه ای که قرآن مقدس را که بر سر نیزه میبیند، جا میزند. چرا چون مقدس است. به اسم قداست قرآن و ورقه هایش راه را برای اراده طاغوت باز میکند. 🔹بله البته کسانی که سالها قاعده « لاضرر و لاضرار فی الاسلام» را تدریس میکردند و مذاق شارع را در تغییر صورت نماز و روزه در جایی که خوف ضرر باشد میفهمند، به خود اجازه نمیدهند جان مردم را به خطر بیندازند. 🔸اما همین بیماری ظاهر گرایی را در میان برخی مردم هم میتوان دید. کسانی که ظاهر اخبار رسانه ها را میبینند و اراده پشت سر آن را نمیفهمند. امیرالمومنین درباره خوارج میگفت توجه کنید به اراده باطل پشت سر کلمات حق. پشت سر رسانه ها و اخبار آن، اراده ها را ببینید. جنگ اراده ها را ببینید. باقرالعلوم لقب امام شیعیان است که علم را میشکافت تا اراده پشت آن را انسانها بیابند. اراده طاغوت و اراده ولایت چیست؟ 🔹اگر آن اراده ها را فهمیدیم مواضعمان یاری دهنده امیرالمومنین میشود زینت امام میشویم نه مایه شین و زشتی جبهه حق. خدا رحمت کند شهید قدس ، شهید نبرد بی مرز را که حقیقتا مظهر اسلام ناب بود. او میگفت خون امام حسین ع که از مقدسترین امور است مهمتر و مقدستر نیست از آن چیزی که امام حسین ع به خاطرش شهید شد. همین اندیشه باعث میشود دفاع از ایران برای او مقدستر باشد از دفاع از حرم. اینجا یعنی ایران است که اراده ولی خدا در نبرد با طاغوت رقم میخورد اینجا باید حفظ شود تا حرمها حفظ شوند. ♦️این روزها حرف های درست ولی نابجا زیاد شنیده ایم. حرفهایی که به قول امام روح الله از دل شریعت نامقدس و مطعون بیرون آمده. شریعتی که روح ندارد و باطن را نمیفهمد. باطن دین، اراده ولی خدا است. اراده جبهه حق است شکست اراده دشمن است. 🔸پس همانقدر که از شبکه های ضریح و تجمع نماز جمعه باید عبور کنیم برای حفظ جان انسانها، همانقدر نیز باید از دل اخبار و رسانه ها و شعارهای درست مثل شفافیت و سلامت و هزار شعار دیگر عبور کنیم و اراده طاغوت و اراده ولی را ببینیم. طاغوت مدتها است میخواهد مردم ناامید شوند طاغوت مدتها است میخواهد مردم بترسند. طاغوت مدتها است میخواهد مردم به هم بی اعتماد شوند طاغوت مدتها است میخواهد اعتماد مردم به دولت و حاکمیت نابود شود تا کشور بدتر از قبل شود طاغوت مدتها است میخواهد ایران قرنطینه شود ببینیم اراده دشمن را پشت ویرووس کرونا و الا اسیر ویروس ارتقا یافته خوارجی میشویم. ⚜ @taammolat74