🎉 پیشنهاد ویژه #رمان_خوانی
📚 کتاب درخت ابریشم بیحاصل
▪️مولف : محمدرضا بایرامی
▪️ناشر کتاب : کتاب نیستان
▪️سال نشر : 1398
▪️تعداد صفحات : 272
🔸داستان زندگی نویسندگان و اصحاب قلم و تنوع نگاه آنها به بسیاری از موضوعات سیاسی و فرهنگی و اجتماعی زمانشان، به دلیل آشکار شدن جزئیاتی از تجربه زیسته آنان، همواره مورد علاقه مخاطبانشان بوده است. مخاطبان بسیاری سعی میکنند با تمسک به این جزئیات در دنیای ناشناخته مانده خالق برخی از مهمترین آثار ادبی زمانهشان نفوذ کرده و زندگی را از دریچه زیسته او نگاه کنند. محمد رضا بایرامی از نویسندگان شناخته شده و صاحب سبک ادبیات داستانی ایران پس از انقلاب اسلامی نیز با نگارش کتاب درخت ابریشم بیحاصل به جرگه این دست از نویسندگان پیوسته است.
🔹این کتاب شامل پانزده یادداشت از بایرامی است که هر کدام موضوعی خاص را در برهه ای از زندگی وی تعریف می کند. او سعی کرده است در این یادداشت ها که راوی اتفاقاتی در بخشی از سالشمار زندگی اوست به تدریج سیر تحول و تطور در نظام فکری و نیز آنچه بر او و آثارش رفته و نیز نوع نگاه به اهالی قلم در گذر زمان و در سیستم های مختلف سیاسی و فرهنگی در ایران را به نمایش بکشد.
🔸بایرامی در جمله کوتاهی بیان کرده این یادداشتهای به ظاهر کم ارتباط با یکدیگر در مجموع یک منظومه فکری برای مخاطب وی میسازد که او به عنوان یک نویسنده در آن تصویر شده است. او بسیار چیرهدست و منتقد و گاه با استفاده از طنزی تلخ سوژههای هر یک از این یادداشتها را مورد پرداخت قرار داده است.
#درخت_ابریشم_بی_حاصل
#محمدرضا_بایرامی
⚜️ @taammolat74
🔰کوتاه با اهالی رسانه
✍️معصومه نصیری
🔸بیماران بستری شده به علت کرونا در بیمارستان ها، وقتی اخبار رسانه ها درباره مرگ و میر، نحوه خاکسپاری فوت شدگان، عکس های مرتبط با این مساله را می بینند و می خوانند بشدت می ترسند و امیدشان برای مبارزه با بیماری را از دست می دهند، آنها با دیدن هر خبر و عکس یک بار می میرند و زنده می شوند.
🔹در زمینه انتشار اخبار مربوط به کرونا شفافیت در اطلاع رسانی و قوام یافتگی اخبار موضوعی فراتر از انتشار لحظه به لحظه اخبار فوت شدگان و ... است. این مدل از کنشگری رسانه ها ضمن اینکه اثرات روانی میان مدت و بلندمدتی روی افکار عمومی دارد، درگیرشدگان با بیماری و خانواده های آنها را آزار می دهد. «مخاطب آزاری» به بهانه نشر اخبار، نقض اخلاق رسانه ای و مسوولیت اجتماعی است.
🔸رسانههایی که دارای استراتژی دقیق هستند در دوران بحران، علاوه بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در زمان بحران، به تاثیرات تولیداتشان در دوران بعد از بحران نیز دقت میکنند. یک لحظه از خودمان سوال کنیم آیا این پمپاژ اخبار موجب افزایش تاب آوری مخاطبان در حین و بعد از کرونا می شود یا آنها را افرادی عصبی و ناراحت با درجه بالایی از حس بدبینی به کشور؟ اساسا این مدل از اطلاع رسانی آیا بهترین مدل از اطلاع رسانی است؟ آیا تاکتیک و روش جایگزین دیگری برای اینکه هم رسالت رسانه ای انجام شود و هم حقوق افکار عمومی محترم شمرده شود وجود دارد؟
🔹رخدادها روز به روز تغییر میکنند، گونه های نوین رسانه ای پا به عرصه می گذارند و نحوه مدیریت افکار عمومی دستخوش تحول میشوند اما ما کماکان طبق همان فرمول همیشگی نظام رسانه ای خود را تنظیم و تعریف می کنیم. هنوز با شیوه وی گفت و وی افزود خبر می نویسیم، هنوز هم واکنشی تولید محتوا می کنیم و نه کنشی، هنوز هم در شرایط بحران قهرمان پروری نمی کنیم و با چینش اخبار منفی و ناامید کننده خارج از توان تحمل روحی مردم، رنجشش اجتماعی ایجاد می کنیم.
🔸این سخنان وقتی برایمان معنا پیدا میکند که روی تخت بیمارستان هم با بیماری دست و پنجه نرم کنیم و هم با موج اخبار منفی که از در و دیوار رسانه هایمان بالا می رود.
⚜ @asrehooshmandi
⚜ @taammolat74
📮حسام الدین آشنا در توییتی نوشت:
با ریاست دکتر روحانی در ستاد مبارزه با #کرونا، مطمئن باشید ویروس کرونا را نیز مانند بیکاری، مشکلات اقتصادی، فقر و... ریشه کن خواهیم کرد.
🔻پ.ن: خدایا خودت به ما رحم کن 🙄🙄🙄
⚜ @taammolat74
🔉 درسگفتار
♨️ #اختصاصی
🔶 روششناسی فقهای معاصر
🔸 استاد محمدحسین عبدی
🔹جلسه نخست
🔻پ.ن: این درسگفتار هر شب در کانال بارگذاری میشود.
⚜ @taammolat74 👇👇👇
روش شناسی فقهای معاصر ۱.mp3
زمان:
حجم:
8.04M
🔉 درسگفتار
🔶 #روششناسی_فقهای_معاصر
🕰 جلسه نخست
🔸 استاد محمدحسین عبدی
🔹مقدمه عمومی و روششناسی آیت الله بروجردی(ره)
🔹 نقش تجربه در استنباط احکام شرعی
🔹 جایگاه فقه در عصر حاضر
⚜ @taammolat74
♨️زمین لرزه ای به بزرگی ۴ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، حوالی قم و جمکران را لرزاند.
🔻پ.ن: خواب ما که پرید. نماز آیات فراموش نشود.
آدم نمیفهمم باید چکار کنه
بریم بیرون کرونا در کمینه
نریم بیرون زلزله در زمینه😂
⚜ @taammolat74
🌹ناگـــزیرم از سـفر بــــی سرو سامان چون باد
بـــه گـــرفـتـار رهــــایـــی نتـــوان گــــفـت ازاد
کوچ تا چند؟! مگـر می شود از خویش گریخت
بــال تنهـــا غـــــم غــــربت بــه پرســتو ها داد
ایــن کـــه مردم نشــناسند تورا غربت نیست
غـــربت ان است کــــه یـــاران ببرنـــدت از یـاد🌹
👤 فاضل نظری
⚜️ @taammolat74
🎉 پیشنهاد ویژه #رمان_خوانی
📚 کتاب ارتداد
▪️ مولف : وحید یامین پور
▪️ناشر کتاب : سوره مهر
▪️سال نشر : 1398
▪️تعداد صفحات : 248
🔸یامین پور در رمان «ارتداد» به سراغ سیاست رفته و کوشیده یک عاشقانه سیاسی را برای علاقه مندان تدارک ببیند.
🔹در «ارتداد»، داستان از اوج شروع می شود و خواننده از شنیدن خبری شوکه می شود، او ما را به 22 بهمن 57 برده اما نه آن 22 بهمنی که انقلاب پیروز شد! بلکه یک 22 بهمن سیاه و خون آلود ... 22 بهمنی که رنگ و بویی از پیروزی ندارد ... سیاه تر از 17 شهریور.
🔸حالا شنیدن قصه هم جذاب است و هم غیر قابل تصور، در جای جای کتاب خودت را در خیابان های تهران تصور میکنی؛ در شرایطی که هنوز ده روز از جشن عمومی ورود امام به میهن نگذشته، عزادار شده است. مردم تمام امید خود را نابود شده می بینند و شیرینی پیروزی در کام آنها تلخ شده است.
🔹راوی قصه، مرد عاشقی است که عاشقانه های زندگی اش در دل این تاریخ معکوس رقم می خورد و حالا در جایی از تاریخ ایستاده که هیچگاه رخ نداده اما به ما نهیب می زند که ممکن بود امروز در جایی شبیه آنجا که او قرار گرفته، ایستاده بودیم.
#ارتداد
#وحید_یامینپور
⚜️ @taammolat74
🔰الهیات کرونا
(سوءاستفادههای فلسفی از یک ویروس عفونی)
✍️ مسعود زینالعابدین
🔸انسان سنتی میخواست مرگ آگاه باشد ولی طب، چنین قابلیتی نداشت. پزشکیِ امروز به انسان میگوید که مثلاً در چند ماه آینده خواهد مرد و همین آگاهی، زندگی را برای انسان مدرن سخت و بیمعنا میکند و رنج بیماری را به یک فرایند دردناکتر بدل میکند.
🔹 انسان سنتی تمایل بیشتری به مرگآگاهی داشت. او دوست میداشت ماهها قبل، از مرگ مطلع باشد و تمهیداتی بیندیشد؛ اما انسان مدرن وقتی به مرگ میاندیشد، زندگی را بیمعنا مییابد.
🔸 او طالب مرگ ناگهانی است. ما دوست میداریم اصلاً از مرگ خود باخبر نشویم؛ مرگ یکباره به سراغمان بیابد، تا آخرین لحظه فقط زندگی کنیم و مرگی در کار نباشد و در آخرین لحظه هم مرگ بیاید و زندگیای در کار نباشد.
🔹 برای انسان مدرن، اینکه هم زندگی کند و هم از مرگ خود پیشآگاهی داشته باشد، امری شکنجهآور است. نیچه میگفت مرگ پایان زندگی است اما مرگاندیشی آغاز آن.
🔸شما درست از وقتی که به یاد مرگ میافتید زندگی راستین و واقعیتان را آغاز میکنید. آلبر کامو میگفت مهمترین مساله فلسفی، خودکشی است، یعنی فلسفه باید به من بگوید که آیا زندگی، ارزش زیستن دارد تا به آن استمرار دهم یا ارزش زیستن ندارد و باید متوقفش کنم؟ رنج و درد ناشی از بیماری نیز غالباً معنای زندگی و هـدف از زیستن را مورد چـالش قـرار میدهد.
🔹مواجهه انسانِ ایرانی با کرونا چالشی نیمهمدرن و نیمهسنتی در برابر مرگآگاهی است. اضطراب او بیش از آنکه ناشی از مرگ باشد از تصور مرگ است. وحشت کرونایی وحشتی در جستوجوی معنا برای زندگی است. او دوست دارد بیاطلاع بمیرد و برای همین از مرگومیر جادهای که کشته بیشتری دارد، نمیهراسد اما از کرونا وحشت دارد.
♦️تقلای امروز انسان ایرانی برای فرار از کرونا، بیش از آنکه فرار از مرگ باشد، فرار از مرگآگاهی است. کسانی که برای حفظ شعائر همت کردهاند نماز جماعت حرم تعطیل نشود، برای چنین عارضهای هم نسخه دارند؟
#دین_و_کرونا
⚜ @taammolat74
♨️ دلیل قطعی ایتا از ظهر چه بود؟!
🔸به دلیل مراجعه بسیار بالا و افزایش بیش از حد ترافیک، یکی از سرورها از مدار خارج شد و همین امر باعث شد که دوستان ایتا برای ارتقاء و تغییر برخی موارد فنی از حوادث پیش رو و مشابه جلوگیری کند.
🔹لذا تصميم گرفته شد که برای ساعاتی ارتباط کاملا قطع شده تا بروزرسانی و بازگشت به مدار انجام شود.
⚜ @taammolat74
📮چه خوب گفت #سردار_دل_ها که «میزان فرصتی که در #بحران ها هست، در خود #فرصت ها نیست.» #کرونا یک بحران زیستی است که در خیلی کشورها از جمله کشور ما می تواند تبدیل به #بحران_اقتصادی و حتی #امنیتی شود.
🔸اما وقتی می بینیم در کنار این همه سختی و بحران، پژوهشگران و دانشگاهیان از فرصت استفاده کرده و دست به تولید زده اند و به فناوری اقلامی که تا به حال فقط در انحصار چند کشور بود، دست پیدا کرده اند و به خاطر نیاز فوری کشور، صنایع تولیدی سریع پای کار تولید انبوه آنان می آیند (چیزی که در شرایط عادی مدت ها زمان می برد یا حتی گاه کلا نادیده گرفته می شود) و کشور را در همان اقلام دچار کمبود شده، به خودکفایی می رسانند، انسان تبدیل تهدید به فرصت را با چشم خود مشاهده می کند.
🔸البته شرطش به قول سردار، نترسیدن و نترساندن است و همچنین چشم بریدن از وابستگی به غیر.
✍محمد عبدالهی
⚜ @taammolat74