🔰منشا ویروس #کرونا چیست؟!
💥 #اختصاصی
🔘 بخش 2 از 2
4) اما محکمترین مساله ای که وجود دارد آمریکا و دخالت اسرائیل در ساخت این چنین ویروسی است. با توجه به اینکه دولت ترامپ همواره مسئله افزایش قابلیت رقابت جهانی چین را به عنوان تهدیدی مستقیم علیه امنیت ملی و سیطره اقتصادی آمریکا مطرح کرده، این امکان وجود دارد که واشنگتن این ویروس را در تلاش برای ضربه زدن به اقتصاد و نیروی نظامی رو به رشد چین خلق و منتشر کرده باشد. چندی پیش پرفسور کرمی در برنامه عصر، شواهد و دلایل خود بر این احتمال را مطرح کرد که صوت آن را در کانال تاملات بشنوید.
در سال های 2005 تا 2009 دولت های آمریکا و اسرائیل مخفیانه یک ویروس رایانه ای به نام استاکس نت را تولید کردند که هدف آن آسیب زدن و در کنترل گرفتن سیستم های عامل رایانه های ایرانی بود که در برنامه تحقیقات اتمی این کشور در حال کار بودند.
محمد عبداللهی در طی یادداشتی عنوان می دارد:
«ممکن است مطرح شود که چطور کرونا می تواند سلاحی بیولوژیک باشد درحالیکه کشورهای اروپایی و خود آمریکا فعلا به آن دچار شده اند؟ پاسخ ساده است. آمریکا برای اجرای طرح های تروریستی خود حتی جان مردم خود را نیز نادیده گرفته است. هدف، می تواند کاهش جمعیت جهان، کاهش جمعیت ژنوم های خاص، سود سرشارمافیای دارو و واکسن، و شیوع بیماری های مهلک دیگر درآینده باشد. همه احتمالات را باید در نظر گرفت.»
علی علیزاده نویسنده و فعال سیاسی اما در این بین، با پذیرش اینکه آمریکا جنگ بیولوژیکی با سایر کشورها را در تاریخچه خود دارد، معتقد بود با این حال در قضیه کرونا آمریکا بی گناه است. او یادداشتی با عنوان (تئوریهای به ظاهر ضدآمریکایی در خدمت قدرت پروپاگاندای آمریکا) می نویسد:« مسلما آمریکا دنبال سلطه بر ایران است و اطلاعات ژنتیک ایران را هم مثل بسیاری کشورها جمع کرده و احتمالا روی سلاح ژنتیکی علیه ایرانیان هم کار کرده. اما نه کرونا که شاید هشتاد درصد جمعیت اروپا را مبتلا کند و صدها هزار آمریکایی را بکشد و اقتصاد آمریکا را تا همینجا نابود کرده است!» به هر حال او بعد از سخنان رهبری نسبت به احتمال دست داشتن آمریکا در ساخت ویروس کرونا، در توییتی نوشت:« اگر آقای خامنه ای یکساعت به تلویزیونهای داخل آمریکا نگاه می کرد و سطح تنش، سردرگمی، جنگ جناحی، افزایش شدید بی اعتمادی به دولت، فاجعه اقتصادی و امکان شورش، به عبارتی نشانه های ترک خوردن امپراطوری آمریکا را بر اثر بحران کرونا می دید، به گمانم فرضیه مصنوعی بودن کرونا را کنار میگذاشت.
با این حال این سخن علیزاده کمی دور از انصاف و مغالطه آمیز است. حمیدرضا عبداللهی در جواب او نوشت:
«اشتباه شما اینجاست که فکر می کنید یک سیاستمدار برجسته تاریخ، دیدن تلویزیون برای مطرح کردن یک نظر کافیست! نه، مطمئن باش دهها گزارش علمی با قطعیت بالا از دانشمندان به ایشان ارسال شده تا ایشان این احتمال را مطرح کردند.
11 سپتامبر هم 4000 آمریکایی را کشتند تا به غرب آسیا حمله کنند!»
ولله العالم
⚜️ @taammolat74
🔉 درسگفتار
♨️ #اختصاصی
🔶 روششناسی فقهای معاصر
🔸 استاد محمدحسین عبدی
🔹جلسه هفتم
🔻پ.ن: این درسگفتار هر شب در کانال بارگذاری میشود.
⚜ @taammolat74 👇👇👇
روش شناسی فقهای معاصر ۷.mp3
16.34M
🔉 درسگفتار
🔶 #روششناسی_فقهای_معاصر
🕰 جلسه هفتم
🔸 استاد محمدحسین عبدی
🔹 روح سیال فقه و اصول محقق شاهرودی در این است که طرق عقلایی را منجعل ارشادی محض میبینند. طرق امارات ترخیصات شرعیاند.
🔹 بررسی ثمرات مبنا طرق امارات محقق شاهرودی در مسائلی مثل ولایت حاکم و...
🔹بررسی استظهارات عقود جدید مثل بورس، سفتهها، بانکها و... از منظر محقق شاهرودی
🔹بررسی برخی اندیشههای فقهی آیتالله شاهرودی
🔗 لینک جلسه قبل👇
🔺https://eitaa.com/taammolat74/1344
⚜️ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند «دکترین شوک»
🔘 قسمت پنجم
🔸ظهور سرمایهداری فاجعه
🔷فیلم مستندی بر اساس کتاب "دکترین شوک"
🔸با حضور نویسندهی کتاب «نائومی کلاین»
با زیرنویس فارسی
🌹عیدانه سال نو کانال فکرت؛
⚜ @fekrat_net
⚜ @taammolat74
•••
شعبـان شد و پیڪ عشــق از راه آمد
عطــر نفــس بقيــــة الله(عج) آمــد ...
با جلوه سجاد، ابوالفضل و حسين(ع)
يك ماه و سه خورشيد در اين ماه آمد
#حلول_ماه_شعبان_مبارکباد 🌷
⚜ @taammolat74
🔰 به جای تبریک عید
✍️ محمدمهدی اردبیلی
🔸برای من عید نوروز عمدتاً کارکرد خاصی جز عیدی و تعطیلات و استراحت و رسیدن به کارهای معوقه ندارد. معضلی که هر سال با آن مواجه بودم اما تبریکات عید بود. میدانیم که هر ساله در آغاز سال نو، ایرانیان پیامهای تبریک بسیاری برای یکدیگر ارسال میکنند. عمدۀ این پیامها حاوی آرزوی خوشبختی و سعادت در سال آینده است. هر ساله با پاسخی مختصر میکوشیدم لطف دوستان، آشنایان و خویشاوندان را بیپاسخ نگذارم، در عین حال که به نظرم صرف نظر از ابراز لطف و دوستی، خود این پیامها حاوی معنای خاصی نیستند. چرا ما باید نوروز را به همدیگر تبریک بگوییم؟ مگر چه اتفاق مبارکی افتاده است؟
🔹چند سال پیش بنا به اتفاق در روزهای آخر اسفند در یکی از کلبههای جنگلی در ارتفاعات البرز گرفتار شده بودم. سرما جانفرسا بود، امکان خروج از کلبه و در نتیجه تهیۀ غذا وجود نداشت. بخاری هیزمی، تنها تا شعاع یک متریِ اطراف خود را گرم میکرد. تهیۀ هیزم هم مصیبتی بود. از فرط سرمای هوا حتی خواب هم ممکن نبود. آبی در کار نبود. باید برفها درون ظرفی روی بخاری آب میشدند تا امکان تهیه آب شرب فراهم میشد. به دلیل ضعف ما در پیشبینی وضعیتِ سخت موجود، امکانات ما کفاف زندگی در آن وضعیت را نمیداد. بعد از چند شب سرمای سنگین که اکنون بنای وصفش را ندارم، یک روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب، احساس یخ زدگی و خشکشدگی کمتری داشتم.
🔸از کلبه که خارج شدم، آفتاب در آسمان بود، بخشی از برفها آب شده بودند و فضا کمی گرمتر و سبزتر شده بود. بله بهار آمده بود و ما نجات پیدا کرده بودیم. اگر در آن لحظه فردی به من فرارسیدن بهار را تبریک میگفت، با تمام وجود این تبریک را احساس میکردم. من چنین تبریکی را معنادار میدانم و حدس میزدم وقتی مردم این منطقه سالها و قرنها پیش نوروز را به یکدیگر تبریک میگفتند، در حقیقت جان سالم به در بردن خود را جشن میگرفتند.
🔹اصطلاحی در مناطق سردسیر وجود دارد که سن را نه با سال، بلکه با زمستان میسنجند. مثلا «فلانی پنجاه زمستان را دیده است». در این معنا بهار، امید است و زندگی و گرما. بدون امید بهار، تاب آوردنِ زمستان بسیار دشوار است.
🔸اما آیا ما امروز این معنا را درک میکنیم؟ آیا ما، با این شیوۀ زیستِ امن و تضمینشده، اصلا درکی از نوروز و معنای حیاتبخشِ آن داریم؟ برای ما نوروز چیزی جز تاریخی صوری در تقویم نیست و در بهترین حالت، فرارسیدن فصل بهار نشاندهندۀ زمان خاموش کردنِ شوفاژها و بخاریهای گازی است.
🔹با این وصف، به نظر میرسد، فرآیند تبریک عید، بدون وجود عناصر برسازندهاش و ریشههای فرهنگی و زیستیِ آن، امروز بدل به مراسمی ظاهری و سطحی شده است که نه تنها معنایی را انتقال نمیدهد، بلکه همگان را در میان انبوهی از جملات زیبا و بیمعنا رها میسازد؛ بخش اعظم تبریکات نوروز چیزی نیستند جز آرزوهایی شعارزده: سالی بدون فلان و سرشار از بهمان که هرچند نوعی تلاش برای ابراز لطف و محبت هم در آنها دیده میشود، اما چنان در مناسبات بیهوده و بیمعنای فرهنگ مسلط غرق شدهاند که دارای هیچ جنبۀ ایجابی و سازندهای نیستند. آرزوهایی که فقط حرفاند (حرف هم که البته مالیات ندارد و باد هواست: کمی در بیمعنایی این عبارت تامل بفرمایید که «نوروزتان پیروز») و پیامهایی که جایگزین ابراز ارادت و دوستی شدهاند و عمدتاً در سطحی وسیع بازتکثیر (کُپی-پِیست) میشوند.
⚜️ @taammolat74
🔰اعمال حکمرانی به جای توصیه
✍️امیر آرمین
🔸 در شرایطی که کشورهای اروپایی برای منع رفتوآمد قوانین سختگیرانه وضع میکنند چرا ما به توصیه و خواهش از مردم اکتفا میکنیم؟ که فردا هم بگوییم «مردم همکاری نکردند و ویروس گسترش پیدا کرد»؟
🔹 همه زحماتی که دولت میکشد با تصمیم نابجای «توصیه بهجای اعمال حکمرانی» در معرض خطر قرار گرفته، خطری که عواقبش جبرانناپذیر خواهد بود. اگر توصیه راه حل است چرا برای تخطی از چراغ قرمز و فرار مالیاتی توصیه نمیکنیم؟ اساسا دولت ابزارش توصیه نیست، ابزارش اعمال حکمرانی است. توصیه و اقناع را به جامعۀ مدنی واگذار کنید، دولت کارویژۀ خودش را انجام دهد.
♦️مردم دولت را انتخاب میکنند که بهجایشان اعمال حکمرانی کند، نه که نصیحت و اقناعشان کند!!
⚜️ @taammolat74
🔰امکان تخیل امر جدید در جهان کوکو
✍️ کمیل سوهانی
🔸ویروس کرونا پیامهای بسیاری برای جهان داشت؛ اما یکی از مهمترینِ این پیامها، ظهورِ قطعیِ یک ابرقدرت جدید در عصر پس از کرونا بود. در حالیکه اروپا برای مقابله با این ویروس از کوبا پزشک وارد میکند و درحالیکه مردم آمریکا از ترس جنگ داخلی و ناتوانی دولت در کنترل اوضاع، برای خرید اسلحه به اسلحهفروشیهای این کشور هجوم آوردهاند، دولت چین، بهراحتی شهر یازده میلیونی ووهان را قرنطینه کرد. سازمان جهانی بهداشت از این عملکرد چین تشکر کرد و آن را بیش از حد استاندارد و در تاریخ بیسابقه توصیف کرده است.
در حالیکه بحران کرونا در بسیاری از کشورها تازه آغاز شده است، چندین روز از آخرین گزارشِ ابتلا به کرونا در چین میگذرد.
🔹انیمیشنِ تمام آمریکایی کوکو را از زاویههای مختلفی میتوان دید و تحلیل کرد. اما با توجه به مقدمهی بالا این بار کوکو را از زاویه #اقتصاد_تولید و #اقتصاد_مصرف ببینید. نگرانیِ آمریکا از راه افتادن چرخ #تولید در کشورهایی که بر آنها تسلط سیاسی ندارد کاملا قابل درک است، او از تکثیر چینِ اقتصادی و تولیدی، مخصوصا در منطقه جغرافیایی قاره آمریکا، به شدت هراس دارد... لذا حق دارد با هزار رنگ و هزار نقش مردم مکزیک را دعوت به اقتصاد مصرفِ استیج کند تا دست از تولید بردارند.
♦️ تحلیل انیمیشن کوکو را در ادامه از کانال تاملات بخوانید:👇👇👇
#قرنطینه_کرونا
#انیمیشن_کوکو
#ووهان
⚜️ @taammolat74
🔰 امکان تخیل امر جدید در جهان کوکو
✍کمیل سوهانی
🔘 بخش 1 از 2
🔸کادر سیاستگذار و تصمیمگیر اسکار و هالیود متعلق به بدنه لیبرال/دموکرات آمریکا بوده و در برخی موقعیتها «ژست»های سیاسی ایشان بر جنبههای علمی و هنری آکادمی غلبه میکند. این انیمیشن چه در مرحله تولید، چه در مرحله جایزه گرفتن، شورشی است از سمت هالیوود و اسکار بر علیه سیاستهای مهاجر ستیزی ترامپ.
🔹هر کمپانی تولید محصولات فرهنگی یکسری خط مشی و سیاست های کلی دارد که از مسیر طی شده ایشان در زمینه تولید می توان به آن سیاست ها پی برد. کمپانی های تولید انیمیشن در آمریکا هر چند سال یکبار به سه دلیل عمده به سراغ داستانهایی از فرهنگهای دیگر میروند. دلیل اول تنوع ، دلیل دوم جذابیت و دلیل سوم افزایش دامنه فروش است.
🔸اما نکته مهم در اینباره چگونگی پرداختن به این داستانها است. در هالیوود سیاست رفتن به سراغ داستانهای دیگران همواره با نوعی بهره کشی و مصادره فرهنگی همراه است. یعنی گرفتن اجزا و شخصیتها و جذابیت های داستانی و پوشاندن لباس هویت و ارزشهای آمریکایی بر تن آنها شعار اصلی این انیمیشن که در تبلیغات پس از فیلم نیز به شکل گسترده ای تبلیغ شد جمله (seize your moment) است. یعنی آن، لحظه و رویای خود را دریاب.
🔹با توجه به این شعار است که فهرمان فیلم سفری از موقعیت "هیچ" به سمت رویای خود را آغاز میکند.این فیلم اساسا فیلمی است در ستایش استیج و سفر قهرمان از یک استیج محقر به یک استیج باشکوه انجام میگیرد، فرار از پشت بام اقتصاد تولیدی خانوادگی به اقتصاد مصرفی استیج، تلنت شو و ستاره شدن.
🔸شاید برخی با این استدلال که فیلم دعوت به تعهد به خانواده و پیگیری استعدادهای شخصی میکند، آنرا فیلمی اخلاقی بدانند، همچنین ممکن است عده ای فیلم را بخاطر اشاره به جهان پس از مرگ و ارتباط اعمال این جهانی با نتایج آن جهانی، دینی بدانند؛ اما حقیقت این است که این فیلم بیش از خانواده و استعداد، الگوی ستاره شدن را در ناخودآگاه کودک نهادینه می کند.
🔹الگویی که دعوت به مندن از موقعیت هیچ و پیوستن به ستاره های موفق پولدار و مشهور میکند، البته این بار دعوتی در لباس پیگیری استعدادهای شخصی و ستایش موسیقی و خانواده، جامعه ای که الگوی ستاره شدن در آن نهادینه شود، افرادش به اتم های جداگانه ای تبدیل می شوند که هر یک به دنبال موفقیت وبهبود وضعیت فردی خویش هستند.
⚜ @taammolat74
🔰 امکان تخیل امر جدید در جهان کوکو
✍ کمیل سوهانی
🔘 بخش 2 از 2
🔸در چنین وضعیتی اگر کسی به رویای خود دست نیافت، تنها به دلیل تنبلی و ماهلی خودش بوده و نه محصول شرایط غیر انسانی ساختارهای ناعادلانه اقتصادی و اجتماعی . در چنین جامعه ای کسی به دنبال اصلاح ساختارهای تولید کننده نابرابری نخواهد بود و کندن از موقعیت پایین و رفتن به موقعیت موفقیت غایت همه کنش های اجتماعی می شود.
🔹در چنین شرایطی است که امر و کنش سیاسی بی معنا می شود. از طرفی نقطه آغاز عزیمت از امر مستقر به سمت امر جدید خیال است و در جایی که به رابطه خیال و و اقعیت بیاندیشیم، سینما و انیمیشن پر رنگ میشود.
🔸سینما می تواند در مبادی خیال نشسته و واقعیت پس از خیال را شکل دهد. وقتی دورترین سرزمین های خیال انسان به تسخیر امر مستقر درآید، زایش امر جدید ناممکن شده و بدیت ترتیب شاهد بی معنایی فلسفه سیاسی خواهیم بود در چنین جهانی هیچ اندیشه نوینی که نوید دهنده شیوه متفاوتی از زندگی جمعی انسانی باشد، زاده نخواهد شد.
🔹این انیمیشن از یک طرف با نهادینه کردن الگوی ستاره شدن کنش سیاسی را بی معنا کرده و از طرف دیگر با به تسخیر در آوردن دورترین سرزمین های خیال انسان، یعنی جهان پس از مرگ، به نفع نظم مستفر، فلسفه سیاسی را بی معنا میکند.
🔸بدین ترتیب سرمایه داری نه تنها خود را یگانه نظام اقتصادی و سیاسی مرئی در جهان معرفی می کند بلکه امکان تخیل یک بدیل مناسب را نیز مسدود میکند.
♦️کودکانی که با کوکو بزرگ میشوند شهروندان و مصرف کنندگان خوب و سربزیری برای جهان سرمایه داری خواهند بود.
⚜ @taammolat74
📮سالها گفتند رئیس جمهور قدرت لازم را ندارد. از چیزی موهوم به نام "دولت سایه" حرف زدند و ...
اما همه دیدند که آقای روحانی نزدیک به یک ماه در برابر همهی کارشناسان و عاقلان ایستاد، نظر غلطاش را به کرسی نشاند و کرونا گسترش یافت. حالا مردم فهمیدهاند رئیس جمهور چه قدرتی دارد.
✍ اکبر نبوی، روزنامه نگار
⚜ @taammolat74
🔰نقش رسانه پسامدرن در نفی بحران؛ از دریچه نگاه ژان بودریار
✍️ دانیال کوشیار
🔸امروزه به مدد کثرت رسانههای خبری و شبکههای اجتماعی گزاف، وضعیتی که بودریار آن را شاخصه اصلی جهان پسامدرن میدانست به شکل ملموستری قابل فهم شدهست: تهی شدگی از معنا، ابتلا به تکرار، غرقگی در ملال.
🔹در دنیای رسانهای پُستمدرن، سوژه در نوعی سردرگمی و گنگی شناور است. مخاطب اخبار و مستندهای مزین به جلوههای ملودراماتیک_ که بیشتر نمود سرگرمی دارند تا مخابره اطلاعات_ دیگر نمیداند در پس این دوگانگیها چه هدفی را دنبال میکند. گویا دیگر هیچ مرزی میان خبر(اطلاعات) و سرگرمی و زندگی در حریم خصوصی و عرصه عمومی و یا سیاست و تصویر نیست و حاصل این امر چیزیست که اصطلاحا آن را infotainment میخوانند (مرکبی از دو واژه entertainment و information ).
🔸چنین شرایطی توصیفگر نوعی آنتروپی یا به عبارت دیگر نوعی خنثیشدگی و همگنی اجتماعیست که گستره فروپاشی مرزها و معنا از رسانهها به حیات اجتماعی توده کشیده میشود و از آن معنازدایی میکند. انتشار گسترده پیامهای رسانهای با اشباع فضای رسانهایِ بدون مرکز، مسبب نوعی تکثر معنایی میگردد که پیامها در این فضا همدیگر را تعدیل و از یکدیگر خلع معنا میکنند که فرجام آن ملغمهایست خنثی و مملو [اما در عین حال تهی] از اطلاعات و سرگرمی.
🔹غایتِ انبوه دادههای تکراری که این روزها_بی که از مرکزیت و صحت و سقمی مشخص بهرهمند باشند_در ارتباط با بیماری کرونا بر سر توده میبارد، نمود بارز این مسئله است. چنین تکثر و تکراری با سلب اهمیت بازدارندگی و ارزش آگاهیبخشیِ پیامها از طرفی به سبب تناقضپراکنیهای متعدد، سوژه را در عکسالعمل نهایی خود در برابر بحران سردرگم و گنگ میگرداند که این سردرگمی خود نهایتا با ملالت، انفعال و بیتوجهی همراه خواهد شد و از طرف دیگر در پی تداوم خود در بلندمدت، جلوه مصرفی و سرگرمکنندهای به دادهها میبخشد که سرانجام منجر به پدیدار شدن نوعی "پورنوگرافی وحشت" میگردد. در این حالت سوژه با فاجعه همنشین شده، به آن عادت میکند و حتی در نمونهای حادتر به شکلی فتیشیستی از آن لذت میبرد؛ بدین صورت که نه تنها از بالا و پایین کردن انبوه خبرهای دردناک درباره آمار مبتلایان و کشتهشدگان متاثر و اندهگین نمیشود بلکه دچار حالت شعف و خرسندی میگردد.
🔸این امر همچنین در خدمت ساز و کار قدرت و حاکمیت است چرا که دیگر سانسورچی برای سرکوبِ صدایی کنشگر نیازی به هجمه مستقیم به منبع آن ندارد؛ تنها کافیست که آن صوت در محاصره هیاهوی مجمعی از اصوات بیهوده و نکره اما فراگیر قرار گیرد تا از فریادی خطرآفرین به طنینی مسکوت تبدیل شود.
🔹جوامع انسانی در نتیجه این محاصره و بمباران مخابرهای نهایتا به منجلاب تکرار و ملال کشیده میشوند و به اکثریتی خاموش،بیتفاوت و بیمیل مبدل میگردند که گویی هر گونه کنش، رغبت و معنایی از آنها به درون سیاهچالهای مکیده شدهست. این منتهای نهیلیستی، سرانجام دنیای پسامدرنِ تهی از معناست.
⚜ @taammolat74
🔉 درسگفتار
♨️ #اختصاصی
🔶 روششناسی فقهای معاصر
🔸 استاد محمدحسین عبدی
🔹جلسه هشتم
🔻پ.ن: این درسگفتار هر شب در کانال بارگذاری میشود.
⚜ @taammolat74 👇👇👇
روش شناسی فقهای معاصر 8.mp3
16.32M
🔉 درسگفتار
🔶 #روششناسی_فقهای_معاصر
🕰 جلسه هشتم
🔸 استاد محمدحسین عبدی
🔹یکی از امتیازهای ایشان بهرهمند شدن از اساتید و اساطین قوی فقهی و اصولی است.
🔹شرح مختصری از احوال آیت الله احمد خوانساری و احتیاطهای ایشان.
🔹پرداختن بحث عقائد آقای خوانساری احتمالا برای تطویل ابعاد فقهی خودش بوده است.
🔹بررسی اساتید، شاگردان و آثار مکتوب ایشان.
🔹بررسی برخی اندیشههای فقهی آیتالله سیداحمد خوانساری.
🔗 لینک جلسه قبل👇
🔺https://eitaa.com/taammolat74/1371
⚜️ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند «دکترین شوک»
🔘 قسمت ششم
🔸ظهور سرمایهداری فاجعه
🔷فیلم مستندی بر اساس کتاب "دکترین شوک"
🔸با حضور نویسندهی کتاب «نائومی کلاین»
با زیرنویس فارسی
🌹عیدانه سال نو کانال فکرت؛
⚜ @fekrat_net
⚜ @taammolat74
Fadaeian_Haftegi_981005_1_1.mp3
33.71M
🎼 #نجوای_عاشقانه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔶🔶🔶
🦋مناجات "میكشی مرا حسين"
بيا نگار آشنا
شب غمم سحر نما
مرا به نوكریِ خود
شها تو مفتخر نما
ای گل وفا حسين
معدن سخا حسين
میكشی مرا حسين
🔷🔷🔷
🎙 سیدرضا نریمانی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
⏳ نجوای عاشقانه و مناجات دلنشین هر شب جمعه در کانال تاملات
⚜️ @taammolat74
30.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹 الهی عظم البلاء...
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
⚜ @taammolat74
🔰کرونا فرصتی برای مذاکره؟؟!
✍عباس عبدی، تحلیلگر اصلاحطلب نزدیک به دولت روحانی در مطلبی پیرامون تصمیم جدید دولت برای مقابله با #کرونا خبر مهمی داده است.
او نوشته، یکی از دلایلی که دولت تصمیمات سختگیرانه درباره کرونا اعمال نمیکند، این است که شرایط را بهترین فرصت برای حل تحریمها و آغاز گفتوگو میداند.
🔸🔸عبدی نوشت: "یک علت که در عدم رغبت دولت براي اتخاذ تصميمات سخت موثر بوده این است که رييس دولت گمان ميكند كه اكنون بهترين فرصت براي حل مسأله تحريمها و سپس آغاز گفتگوها است. به ظاهر عناصر واسطه قولهايي نيز داده و اخبارش منتشر شده است هر جند هیچکدام تاکنون نتیجه نداشته است. از اين رو معلوم نيست كه کنترل اپیدمی در ایران به تحقق اين هدف كمك كند. اصرارهاي پياپي براي لغو تحريمها و تهييج احساسات بينالمللي در اين رابطه شواهد این ادعا است. به نظر ميرسد كه اين وجه سياست براي رييس دولت در اولويت قرار دارد."
#روحانی
#کرونا
#قرنطینه
#عباس_عبدی
⚜ @taammolat74
🔰جرم و شراکت در جرم
✍ مسعود فراستی
🔸کی از شر این ویروس لعنتی خلاص میشیم؟ این سؤال هر روزه بسیاری از مردم است. و جوابش؟
🔹فردی در راهی به لقمان حکیم رسید و از او پرسید: «رئیس» از اینجا تا شهر چقدر راه است؟ کی می رسم؟ لقمان با آرامشی مخصوص به خود گفت: «راه برو تا بگم». جواب سوال ما را نیز باید چنین داد: هر وقت که از شر خودخواهی های اجتماعی_ ضد اجتماعی_، خوش گذرانی های جمعی، بی مسئولیتی ها و بی توجهی به حقوق دیگران خلاص شویم. که این متأسفانه راه درازی است.
🔸تا وقتی این سفرهای نوروزی به راه است و این ترافیک های خطر آفرین در اتوبان های منتهی به تهران یا بلوارهای شمال شهری برقرار است؛ تا وقتی که چنین بی مسئولیت و ضد اجتماعی رفتار می کنیم، و تا وقتی که دولت چنین مماشات می کند؛ حالا حالا ها درگیر این ویروس مرگباریم. ترافیک سنگین امروز جلوی پارک جنگلی( چیتگر) و ترافیک حجیم دیشب در بلوار اندرزگو، مصداق بارز عمل مجرمانه_ و حتی جنایت کارانه_ است. مماشات با آن نیز، شراکت در جرم است_ جرم سنگین اجتماعی_؛ و بدتر، تشویق به جرم جاهلان ضد اجتماع_ و ضد خود_ است.
🔹برای اینکه هر چه زودتر از شر این ویروس کشنده خلاص شویم، باید مسئولیت پذیر باشیم و اجتماعی گرا و مردم دوست.
💠ماندن در خانه، کنشی ملی/اجتماعی_ و انسانی_ امروز همه ما است.
برای بیمار نشدن و خلاصی از شر کرونا، سعی کنیم دیگران بیمار نشوند.
#قرنطینه
#در_خانه_بمانیم
#کرونا
⚜ @taammolat74
📮 آقای پناهیان تعبیر زیبایی درباره ابتلای انسانها دارد. میگوید امتحانهای الهی برای این است که انسان سرّ درون خود را نشان دهد. میتوان درباره ظهور و بروز سرّ درون یک ملت نیز این تعبیر را به کار برد و گفت امتحانهای الهی، موجب تجلی اسرار درون ملتهاست.
برای اینکه سرّ درون ملت ایران را بدانیم، کافی است به رفتار آنها هنگام بلایا دقت کنیم.
در شرایطی که مردم غرب به جان هم افتادهاند، #مردم_مهربان_ایران برای یکدیگر از جان مایه میگذارند.
✍ سید یاسر جبرائیلی
⚜ @taammolat74
✅حسین جان!💗 ای ابر شعله ورِ هستی، میلادت بارش رحمتی است بر کویر خشکیده دل های ما.
ولادت خجسته امام حسین(ع) مبارک باد💐💐💐
#اعیاد_شعبانیه💕
⚜ @taammolat74
🔰 در روزهای کرونایی چه میکنی؟
✍ امیررضا مافی
🔸خب من به شغلم همچنان مشغولم و روزی حدود چهار پنج ساعت مینویسم و دو پروژه را همزمان پیش میبرم.
باقیاش کمی کتاب میخوانم، با پسرم
🔹بازی میکنیم، در بهارخواب خانهمان هوا میخوریم، بیش از هر زمان دیگری تلویزیون میبینیم و راستش بعدازظهرها به دلیل نیاز مبرمام به تنهایی و سکوت و شاید هم دقایقی موسیقی، قرنطینه را میشکنم و میروم در یک جایی که هیچ چیز و هیچکس نیست، حدود دو کیلومتر راه میروم.
🔸شبها وقتی همه میخوابند یک ساعتی به ویدئوگیم مشغول میشوم، یک ساعتی ویدئوهای یوتیوبام را تماشا میکنم و از آن به بعد تا سحر فکر میکنم و این «فکر کردن»، منسجمتر از هر وقت دیگری است، با موضوعات مشخص: داستان فیلمنامههایی که در دست نوشتن دارم، مفاهیم فلسفی یا عرفانی که دربارهشان میخوانم، شعر و گاهی کتابهایی که از سر تفریح و برای استراحت ورق میزنم.
💠اما اگر خلاصه بگویم که در روزهای سخت کرونایی چه کار میکنم؟ پاسخش «فکر کردن» مدام و بیوقفه است، بیش از هر وقت دیگری؛
🔹 به نظرم کرونا ما را به «اندیشیدن» و «التفات بیشتر به خویشتن» سوق میدهد و اگر آن را دریابیم، برکتی است در دل این بلا.
🔸شاید بد نباشد هر کدام از ما بنویسیم #در_کرونا_چه_میکنیم؟ و این دعوتی باشد برای کشف احوال«دیگری» در روزهای «انزوا» که هم امیدساز است و هم آرامش بخش.
#روزهای_کرونا
#قرنطینه_خانگی
⚜ @taammolat74
🔰پایتخت شش و مسئله ی چگونگی مواجهه ی منتقدانه با آن
✍محمد لیاقت
🔹اخیرا در شبکه های مجازی مشاهده کردم که برخی از دوستان عزیز در حال نقد سریال پایتخت6 و تلاش برای فراگیر شدن این نوع نقدها هستند.
🔹ضمن احترام به این عزیزان و موافق بودن با برخی از نقد هاشون، چند نکته ی دوستانه به این اعزِّه ی محترم، متذکر می شوم:
🔸سعی کنید که اخلاق و ادب نقد علمی رو رعایت کنید تا جامعه مذهبی و خاصتا روحانیت متهم به بی اخلاقی و بی منطقی نشود
🔸هنگام نقد صرفا نویسنده و کارگردان را مورد توجه قرار ندهید.
توجه داشته باشید که این سریال با حمایت و نظارت سازمان صدا و سیما تولید شده است.
در واقع منظورم دقیقا این است که به جایگاهِ ساختار های رسمیِ جمهوری اسلامی نسبت به تولیدات رسانه ای ملی منتسب به حاکمیت هم عطق توجه بفرمایید و بخشی از نقدهایتان را ساختاری تحلیل و پیگیری کنید.
🔸تلاش کنید که نقدتان را در مجموعه ای که متولّیِ نظارت بر تولیدات صدا و سیماست، که شنیدم دست بر قضا در لایه ای از سطوح نظارتی(غیر از شورای نظارت و شورای سرپرستی صدا وسیما) عده ای از هم کسوتان خود یعنی تعدادی از روحانیون هستند، هم دنبال کنید
🔸سعی کنید نقدها واقعی و متقن باشند پس دقت داشته باشید که خاستگاهِ انتقاداتتون پیش فرضها و برداشتهای غیر قطعی نباشد.
🔸شاید الان(قبل از اتمام سریال)برای نقد موجّه زود باشد.(کمی حلم)
🔸ضمن بیان انتقادات، از بیان نقاط مثبت این سریال هم غافل نباشید.
🔸به این نکته هم توجه داشته باشید که اگر از شما خواستند الگو و مدل اسلامی هنر و رسانه را در اختیار ما قرار دهید تا ما بتوانیم بر اساس آن تولید محتوا کنیم، چه جوابی باید به آن ها داد؟
🔸همچنین اگر گفتند که ذائقه ی مردم چنین آثاری را می طلبد و ما برای اینکه رسانه ی انحصاری در مقابل سایر رسانه های رقیب همچون شبکه های ماهواره ای باشیم، مجبوریم ـ از سر مصلحت و حفظ نظام ـ به چنین آثاری تن دهیم، چه پاسخی باید داد؟
🔸اگر در پاسخ شما گفتند: قبول داریم که صدا و سیما، مرجع هدایت فکری و فرهنگی جامعه است لکن حداقل بخشی از محتوای رسانه ای تولید شده ی آن بایستی #پنجره ای از واقعیت های کف جامعه باشد تا بتواند به یکی از رسالتهایش که نشان دادن مسائل و مشکلات جامعه است، جامه ی عمل بپوشد به همین دلیل ما بر این باوریم که این سکانس های مورد نقد شما، عین واقعیت های کف جامعه است،
در صورت شنیدن چنین مطلبی چه جوابی باید داد؟
📌پ.ن:
برخی از دغدغه مندان و رسانه پژوهانِ انقلابی، زمانِ مدیدی است که زنگ خطرِ تولیداتِ رسانه ای صدا و سیما را به صدا در آورد ه اند.
اگر جنابتان این روزها از برخی پیام های منفیِ صریحِ این سریال - البته به درستی - کاسه ی نقد در دست گرفتید، این عزیزان مدتهاست که از پیامهای بسیار منفیِ لایه های پنهانِ سریال ها و برنامه های تلویزیونی دم می رنند.
به نظر می رسد که مواجهه ی ما با رسانه و تولیدات رسانه ای بایستی عمیق تر، هوشمندانه تر، تخصصی تر و از موضع عدم انفعال باشد تا بتوانیم به موقع و فعالانه تصمیم و اقدام مناسب داشته باشیم.
#پایتخت
#محسن_تنابنده
⚜ @taammolat74
💠با تشکر از همه دوستان و مخاطبان عزیز.
درقبل از عید و با تعطیلی پیش آمده بواسطه ویروس کرونا، در کانال تاملات پیشنهاد رمان خوانی به ذهنم رسید. معرفی رمانهای جذاب از نویسندگان ایرانی برای پر کردن اوقات فراغت و آشنایی بیشتر مخاطبان با رمان های خوب فارسی، کاری بود که به نظر مناسب میرسید. فارغ از اینکه برای جستو جو رمانها علاوه بر آشنایی خودم با برخی نویسندگان و کارهای آنها سطح آگاهی خودم نیز بالاتر رفت، سعی کردم برخی این رمان ها را خریداری و آنها را مطالعه کنم.
خدا رو شکر البته با استقبال برخی دوستان نیز همراه شد. متاسفانه از بعد عید، این پیشنهاد رمان خوانی کمرنگ شد و برخی دوستان نیز پیام دادند که این امر استمرار داشته باشد. آنها نیز پیشنهاداتی داشتند و رمانهای مفیدی را به من پیشنهاد دادند. حال شما نیز اگر رمان های فارسی خوبی را میشناسید و یا مطالعه کرده اید پیشنهاد دهید تا دیگران نیز آشنا شوند و مطالعه کنند. ان شاالله از امروز مجددا این طرح رو ادامه خواهیم داد.
⚜️ @taammolat74
🎉 پیشنهاد ویژه #رمان_خوانی
📚 کتاب خادم ارباب کیست؟!
▪️ مولف : سیدعلی اصغر علوی
▪️ناشر کتاب : سدید
▪️سال نشر : 1391
▪️تعداد صفحات : 96
🔸«به جای نوشتن از اساسنامه و شرح وظایف و رسالت برای خادمین هیأت، کافیست خادم خود امام حسین (علیه السلام) معرفی شود. خادمی که عمری پا به پای امام زیسته و آئین نوکری آموخته و هم البته میآموزد. کسی که با امام به کربلا آمده و خون سیاهش با خونهای مطهر اصحاب عجین شده است. همان غلامِ سیاه اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، حضرت جَوْن (علیه السلام)»
🔹این کتابی استبه قلم سید علی اصغر علوی که حاوی مطالبی در باب خدمت به آستان سید و سرور شهیدان است. این کتاب در واقع با تاسی از زندگی حضرت جون بن حوی، غلام سیاه حضرت که در روز عاشورا به شهادت رسید تنظیم و نوشته شده است.
🔸از ویژگی های بارز این کتاب می توان به نثر خاص آن اشاره کرد. بیانی که امروزه بیشتر از زبان پبرغلامان آستان سیدالشهدا(ع) می شنویم در تار و پود این کتاب نهفته و سعی شده حریم خادم و ارباب کاملا رعایت شود. حریمی که حرف های عاطفی و احساسی در آن آشکار است و خادم در پی آن است که تا آخرین لحظه در رکاب ارباب خویش نفس بزند و کار کند.
🔹«ما» هنر نداریم، اما «او» که هنر دارد، هنر او هم این است که اجناس به درد نخوری مثل ما – که هیچ کس حاضر نیست بخرد – را می خرد
و با یک نگاهش کیمیا می کند: رسول ترک، کل احمد تهرانی و… محصولات این کارخانه اند. راهش هم همین است که حافظ فرمود: «گر در سرت هوای وصال است حافظا باید که خاک در گه اهل هنر باشی»
#خادم_ارباب_کیست؟
#سیدعلی_اصغر_علوی
⚜️ @taammolat74