🌸 #بهار_عاشقی
🌷🌷🌷
حجاب چهره جان میشود غبار تنم
خوشا دمی که از آن چهره پرده برفکنم
چنین قفس نه سزای چو من خوش الحانیست
روم به گلشن رضوان که مرغ آن چمنم
#حافظ
⚜️ @taammolat74
🔰دکتر حاتم قادری، سروش، سریعالقلم و ملکیان و سایر مدعیان روشنفکری، در اولین روز مواجهه پساکرونا، با چه سؤالی مواجه میشوند؟
✍️ دکتر مجتبی زارعی عضو گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس طی یادداشتی به اظهارات اخیر حاتم قادری از اساتید دانشگاه مدرس پاسخ داد و با اشاره به این اظهارات نوشت: سوالی برای من مطرح شد؛ این که چرا برخی معدود مدعیان اندیشهورزی همانند دکتر قادری این روزها در میانه همدلی ملت و دولت به کارهای چریکی و پارتیزانی روی آورده و با همدستی و گفتوگوی عاشقانه با رسانه روسیاهی همانند بیبیسی یعنی همکاران سابق عبدالمالک ریگی به دشنام و متهم سازی نظام و شکستن همبستگی ملی میپردازند!؟
👌پاسخ من این است که:
🔰- اولا این افراد به اصل خود برگشته اند آنگاه که به عنوان انتظامات و نیروهای رادیکال و افراطی و با مشی برخاسته از چپ سوسیالیستی بر ورودی دانشگاه می ایستادند و جوانان دانشجو را بخاطر عدم سنخیت با فکر و ظاهر خود مجازات می کردند!
🔰- ثانیا و مهم تر این که، امثال ایشان در این دهه، مخترع #الهیاتی بودند که البته در دویست سال اخیر بارها و بارها از سوی هم قطاران شان مونتاژ و با دست مالی هاشان به عنوان "اکسیر غرب" به جامعه دانشجویی کشور انشاء و #دیکته و می شد، الهیاتی که خدا، قرآن، وحی، شریعت و الگوهای راستین در آن العیاذ بالله به اموری بی مصرف و مهمل تقلیل داده شده اما به عوض، #الهیات_علم زده ی غرب سیاسی با لباس برهان قاطع، سر دست گرفته شده و دانشجویان و جوانان دانشگاهی را مدام به #مهاجرت فکری و عملی به سوی این کعبه ی جایگزین فراخواندند!
👌اما دکتر قادری، دکتر سریع القلم، و آقایان دکتر سروش و جناب ملکیان در اولین جلسه کلاسی پسا کرونا با این پرسش بنیادین و شکننده دانشجویان حقیقت یاب مواجه خواهند شد که ببخشید استاد! چرا علم تا این اندازه در اداره بهنگام امور ناتوان بود و چرا در الهیات مونتاژی تجویزی شما و نیز در فرودگاههای شهر فرنگ و مدرن شما، دولت های مدرن به دزدی از یکدیگر روی آورده و ضمن بازگشت به وضع طبیعی هابز ( وضعیت توحش و هرج و مرج) به جنگ ماسک ها می پردازند و شهروندانش نیز برای قاپیدن دست مال های توالت حماسه ها آفریده اند!؟
️ 💥و دکتر قادری بخصوص از این #عملیات_کشف_ذهن به خوبی آگاه است از این رو و از الان با کمک #بی_بی_سی روسیاه و هم دست داعش، دارند برای ذهن با هوش جوانان دانشجو، سوالاتی برای فرار تولید می کنند!
🔰و این است تحولات اندیشگانی اولین روز بازگشایی دانشگاههای ایران که شکلی فرایندی، مومنانه تر و عمیق تر از تعطیلی های اجباری با اصطلاح انقلاب فرهنگی در صدر انقلاب ایران دارد و همه ترس دکتر قادری و هم قطارانش همین است و بس!
🔰آری! و حالا دوباره چپ ها ی شبه سوسیالیست، پروژهای مهم را برای مبارزه با فرایند بیداری جامعه دانشجویی و دانشگاهی و این بار برای اختفای چهره ی جدید غرب با کمک بی بی سی و دیگر رسانه های شیطان شروع کردند! فرار به جلو!؟
👈👌....اما کیست که نداند فروپاشی الهیات جدید شما و تخریب و ویرانی ویترین ساخته شده و بزک کرده ی شما از آمریکا و اروپا در پسا کرونا و علم و دموکراسی سکولار آن قدر شدید و سریع بود که فقط با فروپاشی بلوک شرق قابل قیاس بوده و از صنعت یونانی - جدلی سوفسطاییان جدید هم کاری ساخته نیست!
⚜ @SchoolofEconomics
⚜ @taammolat74
🔰اورجینالیته معماری ایران اسلامی
✍ محمد سلیمی
🔸امروزه سخن از معماری اسلامی-ایرانی کمی غریب می نماید. چرا که سخت افزارهای موجود و از آن مهمتر نرم افزارِ جوامع، قابلیت تحقق عینی اش را ندراند.
🔹فارغ از جدال های نظری در امکان سنجی این نوع معماری، باید در کمّ و کیف به روز رسانی آن، سخن راند؛ چرا که بشر، سازه هایی با اسلامیت و ایرانیت را به خود دیده است؛ شوربختانه سالهاست که جامعه ایرانی-اسلامی پیشروی اش در هنر-صنعت معماری را رها کرده و به موجودی پیرو بدل شده است.
🔸معماران مسلمان باید به دنبال ارائه مدلهای نو و البته منطبق با اقتضائات روز باشند. آن هم در قد و قواره خانه ها و شهرهایی برای زیستن.
🔹نقش نهادهای علمی در تبیین چهارچوب های نظری این مساله کم از معماران نیست. بنابراین ضرورت ها و اقتضائات را نمی توان نفی کرد. همچنین نمی توان به معماری غیر اورجینال و غیر بومی تن داد.
🔸در نتیجه باید به یک مدیومی در معماری رسید که بتوان پسوند اسلامی-ایرانی را به آن افزود.
به راستی اورجینالیته ایران اسلامی در حوزه معماری چیست؟!
#معماری_اسلامی
⚜ @taammolat74
📮از شیخ بهایی پرسیدند:
سخت می گذرد چه باید کرد؟
گفت:خودت که می گویی
سخت "می گذرد"
سخت که نمی ماند!
پس خُدا رو شکر که
می گذرد و نمی ماند...
⚜ @taammolat74
🔰فرادستی یا هژمونی چیست؟
تسلطی از سلطهجويی بورژوازی
🔸اولین بار مفهوم هژمونی را آنتونی گرامشی برای این سبک از تسلط به کار برد، مفهومی برای توصیفِ تسلط طبقهای از جامعه که بر مابقی طبقات جامعه صورت میگردد ولی متفاوت از تسلطهای دیگر است، چرا که نه با زور صرف بلکه با اعتقاد به صحت و درستی آن و کاملاً با اشتیاق و از روي میل صورت میگیرد.
🔹گروه فرادست و مسلط، از نظر اقتصادی فقط جامعه را تحت نظارت خود نمیگیرد، بلکه شیوهی نگرش خود را به جوامع و انسانها به عنوان بهترین نظر تزریق و القاء میکند.
🔸سرمایهداری و بورژوازی در واقع بین اندام زیبا و منازل و وسایل شیک و زیبا و خریدهای انبوه با شعور، فهم و دوست داشتنی بودن انسانها رابطهی معنادار برقرار میکند. باورهایی از این دست که فقط زنان زیبا جواهرات را دوست دارند، زنان با سلیقه از دکورها و وسایل خانهشان تشخیص داده میشوند، جهزیههای بزرگ نشان دهندهی دختران مهم و عزیز خانواده است، جواهرات سنگین هدیههایی از جنس عشقهای اصیل است، برای تشخیص شخصیت یک فرد به کفشهای او نگاه کنید، هر شخصی برندشناس نیست، جتلمنها را از ساعتها و ادکلنهای خاص بشناسید و ...
🔹در واقع بین تمام این کالاها و اشیاء با روان و روح و شخصیت معنی میسازند و به خورد جامعه میدهند، زیبایی را به گونهای تعریف کردهاند که متناسب با سود و فروش محصولات خود باشد و دردناک اینجاست که طبقهای که قربانی این سیستم و تبعات آن است خود حامي و طرفدار سیستم میشود. او از وضعیت دفاع میکند و معناهای بیشتری هم خود به معناهای ديگرش میافزاید.
♦️هژمونی در واقع سلطهجویی ذهنی و مادی سرمايهداری و مبارزه با آن مهمترین قدم برای تغییرات ريشهای است.
⚜ @taammolat74
🌷🌷🌷
خدای من...
کمی پایین بیا
و روی این نیمکت کنارم بنشین
کمی دستم را بگیر
کمی شانههایم را بفشار
کمی از گریههایم را تماشا کن
میدانی؟
عجیب گرفتهام
رهایم نکن...
⚜ @taammolat74
🔰 سعدی در عصر خشونت
✍ احسان رضایی
🔸معمولاً وقتی اساتید فن از #سعدی حرف میزنند از شعر و هنر او میگویند. فوقش گاهی در مورد اطلاعات زندگی او و اینکه از فلان بیت میشود فهمید که سعدی چه کار کرده و چند سالش بوده یا نه.
🔹اما یک چیز مهم در مورد سعدی که معمولاً یادمان میرود، این است که سعدی این اشعار مثل قند خودش را در یکی از سختترین دورانهای حیات ملت ایران سروده است. سعدی در عصر پرآشوب حملۀ مغول زندگی میکرد. عصری پر از خشونت.
🔸جایی در ابتدای باب پنجم از «بوستان» سعدی دربارۀ یک دوست اصفهانیاش میگوید که «جنگاور و شوخ و عیار» بوده و «نه در مردی او را نه در مردمی/ دوم در جهان کس شنید آدمی» و خلاصه خیلی کارش درست بوده.
🔹 سعدی میگوید وقتی بعد از یک مدت بیخبری رفیقش را دوباره دیده، دیده تمام موی سرش سفید شده: «چو کوه سفیدش سر از برف موی/ دوان آبش از برفِ پیری به روی». سعدی علت را میپرسد و جوان میگوید «جنگِ تَتَر» او را به این روز انداخته و بعد سعدی تصویری هولناک از ایلغار مغولها (احتمالاً جنگ رمضان ۶۲۵ در حوالی اصفهان) به دست میدهد.
🔸منظور اینکه سعدی با چنین وحشت دایمی روزگار میگذرانده و احتمالاً بسیاری از سفرهای متعددش برای دور شدن از جنگ بوده. اما چیزی که سعدی در آن زمانۀ عسرت به دست داده، اصلا شباهتی به دورانش ندارد. سعدی کتاب «گلستان» را دقیقاً در سال ۶۵۶ نوشت، همان سالی که بغداد، شهر عاشقی و جوانیِ او به دست مغول سوخت و سعدی معتقد بود که «آسمان را حق بُوَد گر خون بگرید بر زمین».
🔹 سعدی در چنین حالی، در ستایش عشق و زیبایی و خوبی نوشته است. همان طور که دیگر شاعر بزرگ ما، حافظ هم درست همزمان با وقتی که تیمور داشت از سرهای کشتگان مناره میساخت، آن غزلیات شاهکار را سرود. این روزها که با همهگیری کرونا و مصایبش دست به گریبان هستیم، گاهی به سعدی و حافظ فکر میکنم. به آن ذهنهای روشنی که در سختترین لحظات هم باور داشتند که «زندگی زیباست»
⚜ @taammolat74
🔰 ژورنالیست ها از جان حوزه چه میخواهند؟
✍ سعید شربیانی
🔸ژورنالیسم حیات خود را در حل نشدن مساله میداند. ژورنالیستها از فهم درست مساله بیزارند. چرا که فهم درست مساله مقدمه حل آسان مساله است.
🔹ماموریت ژورنالیسم مشغول کردن انسانها به حل مسایل ساختگی است. ژورنالیست ها با نقاب مسوولیت به انجام ماموریت خود مشغولند.
🔸ژورنالیستها از مشغول کردن آدمها به مسائلی که ساخته دست آنهاست لذت میبرند. ژورنالیسم نوعی سادیسم نیز هست دیگر آزاری با مسائلی که واقعا مساله نیستند.
🔹#اولوا_الابصار ژورنالیسم را می شناسند و به ژورنالیست ها همان گونه مینگرند که لایقند. شأن بزرگان برتر از ژورنالیسم است.
تنها افراد میانمایه اند که از بودن در کنار ژورنالیستها خوشحالند. ظاهرش آنست که ژورنالیستها در کنار آنهایند.
🔸سیره ژورنالیستها بر همین پایه است. مینمایند که در کنارت هستند در حالی که تو در کنار آنهایی. بزرگان هیچ گاه در کنار کسی قرار نمیگیرند مگر آنکه بزرگتر باشد. هنر ژورنالیستها این است که کسی را بزرگ کنند ودر کنارش بایستند و با او عکس بگیرند مصاحبه کنند و... .
🔹اما بزرگی که خود و دیگران او را به بزرگی شناختهاند نیازی به ژورنالیستها ندارد. انسانهای خُرد که سودای بزرگی دارند تمنای خود را از ژورنالیست ها میطلبند. آنها ژورنالیستها را به اندرونی خود راه می دهند تا بلکه در کنار آنها به نان و نوایی برسند غافل از آنکه پیشتر #شکار_ژورنالیسم شده اند.
🔸ژورنالیستها با این وعده که آنها را بزرگ خواهند کرد به اندرونی آنها راه پیدا میکنند و اینگونه از دل اندرونی برای بیرونی ها مساله میسازند.
🔹 ژورنالیسم با اندرونیات بیوت ارتزاق میکند. با مساله سازی مباحث اندرونی تغذیه میکند و اینگونه روز به روز فربهتر نیز میشود.
♦️ژورنالیسم نوعی خاله زنک بازی مدرن است اما چون مدرن است مثل هر پدیده مدرن دیگر زشت نیست. از ژورنالیسم بیشتر در حوزه هنر و ورزش شنیدهایم. اما چندی است که پای نوع مبتذل آن به حوزه نیز باز شده است. فهم رابطه حوزه و ژورنالیسم دارای ظرافت هایی است.
🔸بزرگان حوزه به احترام بزرگی خویش از ژورنالیسم در پرهیزند پس ژورنالیستها به سراغ چه کسانی در حوزه میروند؟ پای ژورنالیسم را چه کسانی به حوزه باز کرده است؟
ژورنالیسم با کدام عنصر حوزوی رابطه دوستانه دارد؟ ژورنالیست ها در حوزه به دنبال انجام کدام ماموریت هستند؟
🔹به نظر می رسد آنان که سودای بزرگی در سر دارند شکار اول این جریان ژورنالیسم هستند.
ژورنالیسم با زبان گویای بی زبانی به آنها وعده میدهد، وعده بزرگ شدن. بزرگ سازی میکنند و بعد بزرگان خودساخته را به جان هم می اندازند. اما چرا نمیدانند راه بزرگ شدن، دست کم در حوزه این نیست.
🔸این را ژورنالیست ها نمیدانند، چون حوزه را نمیشناسند. چون حوزه را با فوتبال و سینما اشتباه گرفته اند. فکر کرده اند حوزه هم جای #سلبریتی_بازی است. سلبریتی ها احمقاند چون بازیچه ژورنالیستهایند. اما از آنها بدتر کسانی اند که در حوزه به دنبال سلبریتی بازی اند. راه بزرگ شدن را طیفی از حوزوی ها چرا نمیدانند؟ همین قدر بدانند که بودن در کنار ژورنالیست ها آنها را در خُردی نگه خواهد داشت.
🔹 لهو و لعب کار ژورنالیستهاست. اهل حوزه باید با چشم پوشی از چشم بندی ژورنالیست ها، به دنبال بزرگانی بگردند که ژورنالیست ها هیچ گاه به سراغ آنها نخواهند رفت و از آنها اسمی به بزرگی نخواهند برد.
🔸آنان که آرزوی تعالی و بزرگی در سر دارند باید به خودسازی علمی و معنوی بپردازند. برای پیشینیان جز این نبوده برای ما هم جز این نیست و مباد که در آینده نیز جز این باشد.
⚜ @rozaneebefarda
⚜ @taammolat74
36.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 صدای تتلو را بشنویم...
✍ مجید حسینی
🔸من قضيه را ميفهمم! تو بي صدايي، نسل تو سری خوردهاي، پيام تبعيض عليه روياهای موفقيت و پول و ثروت و آينده، كه يك عده ميبرند، اما يك نسل بي سهم ميشوند.
🔹 تو لحظهای كه به خانواده فحش دادي، تو سري يك مشت بچه بیصدا را جواب دادی، لحظهای كه زنها فحش دادي، تو سری يك مشت، دختری كه كالا شده بودند را جواب دادي، و لحظه اي كه به سياسيون فحش دادی، به گسترده يك طبقه بي سهم از كل ثروت كشور را جيغ زدی!
🔸اما آقای تتلو؛ به همه اينها فحش بده! اما از يك خانواده آزاد دفاع كن، از يك زن مستقل و قوی دفاع كن و از يك سياست عادلانه دفاع كن! هر چه سفت است دود میشود و به هوا مي رود، جاي اينها كه میزنی ، چيزي بگذار، وگرنه آدمهایی كه زندگيشان، زندگی تو است، تتلو معروف نخواهند شد، آنها كه شبيه تواند، نابودتر خواهند شد؛ بی آيندهتر و بینفستر!!
♦️آقاي تتلو؛ يك روزی بخوان: جاي مردان سياست بنشانيد درخت!
🔸آن روز تو به همه علفهای هرز فحش بده، با زبان له شدهها ، با زبان بیابروها، با زبان بی كسها فحش بده، اما جايش، از يك رؤيا دفاع كن؛ رويای لحظهای كه همه انها كه خودشان را تتلو ميفهمند، بتوانند، تتلو شوند، و آينده داشته باشند؛ وگرنه تو هم، ضد آنها خواهی بود؛ نسل بیآينده را، بی رويا ، نابودتر خواهیكرد؛ حداقل تو به طرفداران بی صدايت رحم كن؛ اين پولپرستها ، به اين بچهها رحم نخواهند كرد.
#تتلو
#تبعيض
⚜ @taammolat74
🔰 مصاف با عقلانیت انقلابی
🔸کار بسیار خوب و پسندیده روزنامه #فرهیختگان که در این شماره پرونده ویژه خود را به نقد آقای #رائفیپور و موسسه #مصاف پرداخته است.
🔹نقد درون گفتمانی به صورت سازنده و با هوشمندی و عقلانیت، موجب رشد و ارتقا خواهد بود.
⚜ @taammolat74
🔰تخصص چندگانه و نقد رائفیپور
✍امید رامز
🔸مدت زیادی نگذشته از زمانی که اجماع افکار عمومی بر علیه "تخصص چندگانه" و مشی سیاسی و شخصی #ولایتی شکل گرفته بود، اما آقایان برای "جناب رییس" رپورتاژ رفتند. ناراضی بودید؟ به احترام اخلاق حرفهای برگه استعفا را امضا میکردید.
🔹با این روشِ "پرونده"سازیِ آقایان، کسانی که روزنامهها را به صورت جدی دنبال میکنند، میتوانند انبوهی از تناقضات را در مطالب همین روزنامه، حداقل در حوزه سیاست و اقتصاد دقیقا به سبک خودشان در چند "پرونده" ردیف کنند. اما فرهیختگان را بستری میدانیم که باید از ظرفیتش استفاده شود.
🔸با برداشت آقایان از "تخصص چندگانه"، همچنان یک سوال از سردبیر این روزنامه بیپاسخ مانده:
چرا ایشان در همه حوزههای تخصصی سرویسهای روزنامه اعم از فرهنگ، سیاستخارجه و روابط بینالملل، سیاست داخلی، سینما، ورزش، هنر، اجتماعی و اقتصادی، که هر کدام نیاز به دانش و پژوهش عمیق دارد، اظهار و اعمال نظر میکند و مطالب را کم، زیاد، ویرایش یا رد میکند؟
#رائفی_پور
#فرهیختگان
⚜ @taammolat74
🔰 در باب هدف نقد رائفیپور
✍ مصطفی شریفی
🔸روزنامه فرهیختگان طی دو یادداشت به نقد آقای رائفیپور پرداخته است.
🔹برای اینکه هدف فرهیختگان از این نقدها چیست؛ میتوان گزینههای مختلفی را ذکر کرد از نقد برای بهبود یک مس تا تاش برای تقابل با یک فرد شناخته شده و جلب توجه در فضای رسانه و...
🔸اما به نظر بنده این اقدام میتواند در راستای پروژه #نود_سیاسی است.
رائفیپور برای اینکه یک فرد وسط شناخته شود تا بتواند مجری برنامه نود سیاسی باشد به این حملهها و نقدها از سوی جریان اصولگرایی نیاز دارد.
⚜ @taammolat74
🔉 فایل صوتی| اضطرار به حجت
🔶 سخنرانی| حجت الاسلام علی صفایی حائری(ره)
🔹قسمت هشتم
🔹🔹انتظار از حجت موجب تحول در زندگی می شود ؛ سوال اینجاست که چگونه تحول صورت می گیرد و با چه وسیلهای می توان به تحول رسید؟!
...اضطرار به حجت، افتقار به خدا را در بر می آورد؛ به عبارت ساده تر امام شناسی فقر الی الله را می آورد. از آن طرف هم، خدا استغناء از انسان دارد و در عین استغناء، اشتیاق به ما»🔹🔹
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
4_5913549799084262935.mp3
8.84M
🔊 فایل صوتی | اضطرار به حجت
سلسله سخنرانی حجت الاسلام #علی_صفایی حائری (ره)
🔸رسول دو کار می کند: هم اصر و بارهای سنگین را بر می دارد و هم زنجیرهایی که گریبانگیر است را باز می کند.
🔸چه شده که عمل نمی کنیم؟! آیا در ما فهم نیامده است؟! آیا در ما عشق نیامده است؟! یا عشق بزرگتر نیامده که نمی توان عمل کنیم و چه چیز باعث می شود در هنگام عمل کم بیاوریم؟!
🔸باید مشخص کرد چه چیز باعث می شود عمل خوب و حسنات را انجام ندهیم و از صالحات باز بمانیم؟!
🔸استقامت در امر خیلی سنگین است.ما در جریان حرکت و برای رسیدن به غایات خود مشکلات بسیاری خواهیم داشت.چه مشکلاتی و مصائبی که از خارج است و چه مشکلات تکلیف که باید صبر کرد.هم صبر در برابر تکالیف و هم صبر در برابر مشکلات و مصائب را از ما می خواهند. ورع را از ما می خواهند.
🔸حذر حالت باطنی برای کسی است که فهم کرده که تمامی دنیا راه نیست.نظام و قانون مندی است.اندازه ها وجود دارد پس حدود وجود دارد. ورع چه در برابر زینت های دنیا و چه در برابر نفسانیت ما هر دو لازم است.
🔗 برای شنیدن جلسه قبل اینجا کلیک کنید.
⚜ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 #بهار_عاشقی
🌷🌷🌷
گاهی گمان نمیکنی ولی خوب میشود
گاهی نمیشود که نمیشود که نمیشود...
✅دوم اردیبهشت سالروز تولد قیصر امین پور شاعر معاصر ایران
🔻کدام شعر قیصر امینپور را به یاد دارید و دوست دارید؟!
⚜ @taammolat74
🔰 توطئه قدرت در پشتصحنه کرونا
✍ آیتالله میرباقری
🔸این احتمال وجود دارد که برخی قدرتها، این توطئه خطرناک را طراحی کردند که از فضای به وجود آمده شیوع کروناویروس استفاده کنند.
🔹جنگهای جهانی اول و دوم هم با توطئه برخی کشورها پیریزی شد که پس از آن، جامعه جهانی طرح صلح پایدار و شکل گیری حاکمیت جدید با تاسیس سازمان ملل متحد را پذیرفتند.
♦️ احتمال قوی این است که در جهان #پساکرونا پیامدهای خطرناکتر از شکل گیری سازمان ملل متحد و ایجاد نظم جهانی بعد از جنگ جهانی، در انتظار جوامع بشری باشد و آن حمکرانی مجازی دنیا است. یعنی فضای سایبر را کاملا در دنیا حاکم کنند.
🔸 #جامعه_پزشکی کشور ما قابل اعتماد هستند ولی سازمان بهداشت جهانی همانند سایر نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد قابل اعتماد نیستند. بسیاری از طرحهای استعماری توسط این سازمانها در جهان اجرا میشود.
🕰 ۱۳۹۹/۲/۲
#کرونا
⚜ @taammolat74
🔰فرهیختگان، رائفیپور و بچههای انقلابی
✍ سیدجواد نقوی
متن آقای شریف من را متعجب کرد و خواستم عبور کنم اما حداقل وظیفه دانستم که چند نکته بگم شاید به نفع خودشان باشد:
🔸ابتدا #فرهیختگان به جرات هرچه تمامتر مقابل تناقضها و سادهسازی و سطحینگریهای یک نحله فکری که ظاهرا دارای قدرت هم ایستاده و خیلی دقیق و علمی نقد کرده خواننده این نقدها به سادگی متوجه خیلی از اشتباهات علی اکبر رائفیپور خواهد شد.
🔹حالا چطور میتواند فردی که در عرض چند سال این همه اشتباه کرده مجری برنامه تلویزیونی شود؟ شما باید پاسخ دهید؟ سوال دیگر که باید به آن توجه کرد آیا این نقدها باعث دیده شدن میشود یا باعث عبور از رائفیپور؟
🔸اگر ساده و سطحی نخواهیم نگاه کنیم حالا دیگر با جریانی در گفتمان انقلاب اسلامی طرف هستیم دوگانه خود و ناخود و حزبی عبور کرده و دغدغهاش فهم بهتر جهان و ایران است و کمک به کشور برای عبور از بحرانها و ضعفهای ساده تا پیچیده. اگر این جریان را نبینید خیلی عجیب است یعنی با برچسب #اصولگرایان و #نواصولگرایان و سیاسی نگاه کردن فرض کنیم نقد رائفی پور باعث دیده شدن و حتی مجری شدن او میشود؟
🔹چطور ممکن است متوجه تغییر فکری جریان نخبگانی انقلابی نشدهاید آیا نقد سال گذشته فرهیختگان به برنامه #عصر_جدید هم در راستای محبوبیت فروغی بوده و نقد آقای #خسروپناه و #شهید_مطهری در این روزنامهام در راستای مجریگری آنها در شبکه های دیگر سیما بوده؟
🔸 اگر بگویید کجای این روزنامه و کجای جریان جدیدی انقلابی که من آنها را انقلابیهای آگاه به زمانه میدانم شبیه به نحلههای سیاسی گذشته است؟ آقای شریف کمی دقت کنید در بین انقلابیها چه تحولاتی در حال رقم خوردن است؟
🔹تز برنامههای مثل #شوکران تا #زاویه تا #خبرگزاری_تسنیم و روزنامه و مجلاتی که انقلابی ها میچرخاند کجا شبیه به نود سیاسی رائفیپور یا حتی جهان آرا یامینپور هست؟!
♦️جنبشی از بچههای انقلابی که دارای سواد آکادمیک و حوزوی هستن در حال رقم خوردن است که دیگر نشردهنده مبانی سیاسی اصولگرایان و نئواصولگرایان نیستن!
🔸 آنها در حال گفتگو در بالا سطح ار متفکرین و نخبگان کشور برای طرح پرسش مهم هستن کافیه به صفحه اندیشه و جهان همین روزنامه فرهیختگان دقت کنید تا فاصله از آنچه شما فکر میکنید تا آنچه هست را فهم کنید
🔹امروز در عرصه مجازی دیگر #وحید_جلیلی حرفی ندارد. #دخانچی از دیالکتیک و #شهرستانی از بازخوانی میراث هویتیمان و #مهدیار از مقابله با #نئولیبرالیسم صحبت میکنند که همه و همه انقلابی هستن اما آنچه شما می اندیشید و آنچه آنها کجا؟
برادرانه یا مدتی دست از کار فرهنگی بکشید یا حداقل کمی پرسجو کنید...
⚜ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نفوذ عوامل خارجی در قضیه جوجه کشی؟؟!
🔸محمدرضا شافعینیا مشاور وزیر کشاورزی دولت یازدهم ( محمود حجتی)
🔹کشورهایی که به ما "مرغ اجداد" صادر میکردند با کمک عواملشان در داخل کشور زمینه معدوم سازی جوجههای یک روزه را فراهم کردند.
🔹مرغ مادر را باید عین طلا حفظ کنیم نه اینکه آنها را دفن کنیم.
🔹معدوم کردن جوجههای گوشتی به هیچ وجه مرسوم نیست.
🔹🔹 نود اقتصادی
#شافعی_نیا
#جوجه_کشی
#نفوذ
⚜ @taammolat74
🔰 سعدی آغازگر عصر جدید
✍ رضا داوری اردکانی
🔸با سعدی عصر دیگری در تاریخ ما و در زبان ما آغاز شده است. فارس و ایران با سعدی عصر دیگری را آغاز کرده اند. وقتی مغولان هرچه را که در خراسان و در شرق ایران بود، نابود کردند، شیراز مرکز و مهد ادب فارسی شد و سعدی حفاظت و نگهبانی کاخ بلندی را که فردوسی بنا کرده بود، به عهده گرفت و این بخت زبان فارسی بود که چنین نگهبان بزرگی داشت.
🔹 او در همان زمان که زنده بود، آموزگار و مربّی مردمان شد و این شرف را نه فقط از آن رو یافت که در نظامیه در محضر این یا آن درس خوانده بود، بلکه او به قول خودش مفتی ملت اصحاب نظر بود و این مقام مفتي بودن را با شاعري یافته بود.
🔸 زبان با شاعر تعیّن و دوام پیدا میکند. مردمان معمولاً با گردش شب و روز و رسوم متداول خو می گیرند و در آنها حل می شوند، اما متفکران و از جمله آنان شاعران، از قهر این زمان که امتداد سایة زمان گذشته است، آزادند.
🔹آنها زمان خود را درمی یابند و راه دیگری در تاریخ می گشایند. زمان را آنها مییابند و آن را از طریق زبان برای سکونت مردمان در آن آماده میکنند. اگر آدمی متفکر و شاعر نبود، مثل گیاهان و حیوانات بدون تاریخ و محکوم شرایط محیط بود، ولی انسان زبان دارد و با زبان به جایی یا جاهایی راه می برد که فرشته و حیوان به آنجا راه ندارد و مردم را با خود به آن وادیها میبرد.
#سعدی
#فیلسوف_فرهنگ
⚜ @taammolat74
🔉 فایل صوتی| اضطرار به حجت
🔶 سخنرانی| حجت الاسلام علی صفایی حائری(ره)
🔹قسمت نهم
🔹🔹انتظار از حجت موجب تحول در زندگی می شود ؛ سوال اینجاست که چگونه تحول صورت می گیرد و با چه وسیلهای می توان به تحول رسید؟!
...اضطرار به حجت، افتقار به خدا را در بر می آورد؛ به عبارت ساده تر امام شناسی فقر الی الله را می آورد. از آن طرف هم، خدا استغناء از انسان دارد و در عین استغناء، اشتیاق به ما»🔹🔹
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
4_5913549799084262936.mp3
9.96M
🔊 فایل صوتی | اضطرار به حجت
سلسله سخنرانی حجت الاسلام #علی_صفایی حائری (ره)
🔸«ان امرنا صعب مستصعب لایحتمله الا ملک مقرب او نبی مرسل او مومن امتحن الله قلبه للایمان.»
آنچه که می تواند تحمل امر اولیاء خدا را به ما بدهد و می تواند ما را در برابر امر آنها صبور و مقاوم کند یا قرب تمام و شهود تمام می خواهد یا عشقی که با بلا امتحان شده باشد.محنت و بلا و زیر و رو شدن می خواهد.
🔸هدف انبیاء این نبوده که آدم ها خوب شوند بلکه می خواستند امکان خوب شدن را فراهم کنند.اتمام حجت ها کافی است.بیش از این نیست.
🔸نسبت بین ترس و خوف و حذر و خشیت و ورع
🔸حذر حالت و تلفیقی از محبت و درک عظمت و احساس جرم را با خود دارد. فقه وانذار مقدمه این است.نتیجه تفقه انذار است و نتیجه انذار حذر است.درک حکمت و سنت و عذاب و عقوبت موجب ایجاد احساس حذر می شود.
🔸بی باکی ما از غفلت، بی اطلاعی، کفر و عصیان، استخفاف و سبک شمردن، استضعاف و دور شمردن و استدراج نشات می گیرد.
امکانات و نعمت هایی که به تو می دهند به حدی می شود که رفته رفته تو را در بر می گیرند و حذر را در تو منتفی می کنند. اگر کوتاهی کنیم به همان سرگردمی بنی اسرائیل دچار می شویم.
🔗 برای شنیدن جلسه قبل اینجا کلیک کنید.
⚜ @taammolat74
•••
[إِلَهِی وَ أَلْهِمْنِی وَلَها بِذِکْرِکَ إِلَی ذِکْرِکَ وَ هِمَّتِی فِی رَوْحِ نَجَاحِ أَسْمَائِکَ وَ مَحَلِّ قُدْسِکَ]🌸
خدایا! مرا شیفته یاد خود ساز و همتم را در نشاط دستیابی به نامهایت و قرارگاه عظمت و قدست قرار بده.🌷
#مناجات_شعبانیه
⚜ @taammolat74
🔰 مسجد کانون ارتباطات اجتماعی
✍ آیتالله میرباقری
🔸#غرب در دوره رنسانس، بشریت را از عالم غیب تنزل داد و انسان را در ذهن، محصور و ارتباطش را با خدا قطع کرد. این بار قدرتهای جهانی میخواهند انسانها را از چاله به سیاهچال ببرند.
🔹بنابراین خطرناکترین پدیده در جهان #پساکرونا این است که جامعه بشری را به فضای حکمرانی مجازی ببرند؛ فضایی که حکمرانی آن در دست قدرتهای بزرگ است، مدیریتش به صورت شبکهای در جهان اداره میشود و ما هم کاربران آن هستیم. اگر قدرتهای بزرگ در این کار موفق شوند، جهان را مستقیما اداره میکنند.
🔸هیچ ضرورتی ندارد که با پروتکلهای وزارت بهداشت مقابله کنیم اما مسجد باید به نقطه کانونی ارتباط مردم و عرصههای اجتماعی تبدیل شود و آرام آرام مدل فرهنگ، اقتصاد، سیاست و... را تحت تاثیر قرار دهد.
🕰 ۱۳۹۹/۲/۲
#میرباقری
#کرونا
⚜ @taammolat74
💠روح شهید طهرانی مقدم شاد؛ خدا به سردار حاجیزاده عزت دهد که اقتدار ایران را اینگونه به رخ جهان کشیده اند!
🔸این تنها یک ماهواره نیز که به هوا پرتاب شد؛ این عزت ایران و ایرانی بود که در جهان رخنمایی کرد! ایرانی که در شرایط #تحریم اینگونه در مرزهای دانش قدم بر می دارد!
🔹وقتی صدای موشک ماهواره بر قاصد را میشنیدم؛ حال خوبی داشتم؛ حس غرور؛ دوست داشتم چشم در چشم جهان شوم و بگویم من ایرانیم...
⚜ @taammolat74
🔰حسن آقامیری، پیامبر اباحیگری
تاملی در افکار و رفتارهای سید حسن آقامیری
✍ محمدامین رضایی
🔘 بخش ۱ از ۲
🔸نمیخواهم داد واسلاما سر بدهم که حسن آقامیری با یک خواننده زن لایو گذاشته است! اصولا دوران چنین کنش هایی گذشته، جوان امروز ما از این نوع کنش ها و داد زدن ها بدش نیاید قطعا تاثیری نمی پذیرد. درباره سیدحسن آقامیری کم گفتم و نوشتم، بعضی گفتن و نوشتن ها درباره او یا اولویت نبود یا درست نبود، تنها نتیجه اش هم این بود که موجب بزرگ تر شدن او شد. آن وقت که او را #خلع_لباس کردند نوشتم: اینکار به بدترین وجه ممکن انجام شد، چون نه جامعه قانع شد، نه طرفدارانش، نتیجه اش هم بزرگتر شدن او خواهد بود چنان که می بینم،شد! در مسائل فرهنگی برخوردهای بزن و درویی خصوصا در این زمانه نتیجه معکوس میدهد همان چیزی که بعضی مسئولین درست درک نمیکنند و "حل مساله" را در "حذف مساله" میدانند، خب نتیجه این رویکرد مشخص هست
🔸قبلا بعضی از کلیپ های آقامیری را می دیدم، در این روزهای کرونایی بخش هایی از لایوهایش را دیدم، حسن آقا میری دچار #بی_هویتی شده است، جذب افراد او را به جایی رسانده که هیچ حد و مرزی برایش باقی نمانده! شاید به خیال خودش مارتین لوتر هست و میخواهد در شورش علیه کاتولیک(حوزه علمیه) پروتستانی جدید ایجاد کند، روش کارش این هست در هر مساله میگردد اقوال و فتواهای شاذ را پیدا میکند و مطرح میکند، اینطور هم کارش را جلو میبرد هم همچنان ادبیاتش دینی است!
🔹 اگر دیدید فردا او با یک گِی هم گفتگو کرد و او را تایید کرد تعجب نکنید، بالاخره یک قیلکی پیدا میکند که بدن هر کس از آن خود اوست، این میشود بی مبنایی و بی هویتی!
🔸ایده حسن آقامیری گفتگو و البته #تسامح هست، گفتگو همان مساله ای هست که بعضی از منتقدین و هم لباس های او به خوبی بلد نیستد و او خوب بلد است، به نظرم جامعه ما به شدت نیاز به گفتگو دارد، در یادداشتی در موضوع "راز اقبال مردم به لایوهای اینستاگرامی" در این باره نوشتهام، به نظرم گفتگو نه تنها یک تاکیک صرف که یک حقیقت و یک نیاز بزرگ هست اما اشکال آقامیری در مساله گفتگو این هست که گفتگو برای او وسیله نیست، هدف هست!
🔹او حاضر هست آنقدر عقب نشینی کند که #استحاله شود ولی باب گفتگو باز بماند! موضعش بی موضعی است، با کسی که کارش گفتن از زندگی خصوصی مردم هست و اسمش را گذاشته سبک پاپاراتزی خبرنگاری لایو برگزار میکند و بگو بخند دارد، سعی میکند با او هم یک موضع مشترک پیدا کند، از آمدن شاهین نجفی به ایران حمایت میکند، همان خواننده ای که خدا را قول ندارد و رسما ضد توحید میخوان، میگوید باید در ایران نان هنرش را بخورد!
🔸می بیند حتی دیگر توحید هم مبنا و خط قرمز او نیست با اینکه در حرفهایش همیشه از خدا حرف به میان می آورد، از تتلو گوش میکند و از او حمایت میکند جتلو که بنیان خانواده و ارزش ها و اصول انسانی را کنار گذاشته و نسلی را دارد به لجن میکشاند این مساله آنقدر مهم نیست، اینکه با یک خواننده زن به نام #احلام گفتگو میکند و اجازه میرهد برایش بخواند و میگوید " بقیه شرا هم بخون" این گفتگو هم چیزی نیست او گرفتار بدتر از این هاست، او دچار بی هویتی و خلا تئوریک شده است و یک تساهل غلیظ رسیده که همه اصول و ارزش ها را بی اعتبار میکند.
⚜ @taammolat74