🔉 میزگرد علمی
#اختصاصی
🔶 موضوع |میزگرد علمی داغ انتقادی در موضوع معرفت شناسی
🎙اساتید:
آیتالله مصباح یزدی | غلامرضا فیاضی | محمد لگنهاوزن | مصطفی ملکیان
جلسه ششم ـ بخش نخست
🔻 پ.ن:
آنچه از منظر مخاطبان فرهیخته میگذرد، بخشی از سلسله نشستهای پژوهشی -آموزشی است که در مؤسسه امام خمینی قم به منظور تبیین تاریخی و تطبیقی مباحث معرفتشناسی در دهه 70 برای طلاب حوزه علمیه قم تشکیل یافته است. این جلسات به صورت روزانه در کانال تأملات بارگزاری میشود.
⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
06-1 - میزگرد معرفت شناسی.mp3
14.95M
🔉 میزگرد علمی
🔶 موضوع |میزگرد علمی داغ انتقادی در موضوع #معرفت_شناسی
🎙اساتید:
آیتالله #مصباح_یزدی | #غلامرضا_فیاضی | محمد لگنهاوزن | مصطفی ملکیان
جلسه ششم ـ بخش اول
🔹چیستی حقیقت علم در اندیشه فلاسفه
ارائه مصطفی ملکیان و نقدهای مصباح یزدی (ره)
🔗 برای شنیدن جلسه قبل، اینجا کلیک کنید.
⚜️ @Taammolat74
تاملات
🔰چرا مانکنها مسئله میشوند ✍️ رسول لطفی 🔸بار دیگر خبر خواننده لسآنجلسی پر رنگ شد و باز هم کلیپ
🔰چه باعث میشود که او و اطرافیانش چنین تصمیمی بگیرند؟
✍️ فرزین طاهری
🔸اینکه آمارهای رسمی و یا خود افراد چه به زبان میآورند مستند محکمی برای خواست جامعه نیست، خواست جامعه را باید با بررسی دنبالکردن و دیدن صفحهها و به اشتراک گذاشتن محتواهای شبکههای اجتماعی فهمید. میلیونها نفر از ما ساعتهای بسیاری را در طول شبانهروز، به دیدن آدمها و صفحههایی میگذرانیم که زشتترین، سخیفترین و زنندهترین رفتارها را از زندگیشان به اشتراک میگذارند و تازه بعد از آن ساعتها غرقشدن در آن جهان پوچ، در میان دوستان و اطرافیانمان به نقدشان میپردازیم و سبکسر میدانیمشان.
🔹 ساسی مانکن کار عجیبی نکرده، او تنها به نیاز جامعهای پاسخ داده که این محتوا را طلب میکند. تا زمانی هم که تقاضا هست، عرضه سروری میکند. در وجه دیگر، محتوای چیزی است که تولید شده، فارغ از اینکه حجم پوچی، آنقدر گسترده است که در نگاه نخست باید گفت هر توضیح و تشریحی به بیشتر دیده شدن این جنس محتواها کمک میکند.
💢 اما از زاویه دیگر میتوان بررسی کرد که چه شد که اینگونه شد و امروز اینجا ایستادیم. چه شد که هزلترین تولید محتوا مثلا در تئاتر خصوصی در چند سال گذشته، به نسبت نمونه مورد بحث، بسیار فاخر و آبرومند جلوه میکند؟ ترکیب ساسی مانکن، الکسیس تکزاس و لوکیشن فیلم ابد و یک روز، پیش از هر چیز، به کابوسی دهشتناک شبیه است که هیچ تعبیری ندارد.
⚜️ @Taammolat74
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |نقد و بررسی مجموعه «علم دینی؛ از چیستی تا چگونگی»
نشست سوم
با حضور:
▪️حجة الاسلام و المسلمین اسدپور (استاد دروس عالی حوزه علمیه قم)
▪️حجة الاسلام و المسلمین وکیلی (استاد دروس خارج حوزه علمیه مشهد)
سلسله نشست های هم اندیشی پیرامون مبانی و منطق تولید علم دینی
⏰ 17 بهمن 1399
⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
religioussciencemeeting3.mp3
45.25M
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |نقد و بررسی مجموعه «#علم_دینی؛ از چیستی تا چگونگی»
نشست سوم
با حضور:
▪️حجة الاسلام و المسلمین #اسدپور
▪️حجة الاسلام و المسلمین #وکیلی
🔹لزوم توجه به خاستگاه مبحث «قلمرو دین» در الهیات مدرن و جریان روشنفکری غرب
🔸 لزوم فاصله گرفتن از ادبیات «انتظار بشر از دین» در مباحث کلام جدید
🔹 انحصار قلمرو اثباتی دین (به عنوان یک مرکب اعتباری) در محدوده قرآن و روایات
🔸 لزوم لحاظ ساختار و مسائل علوم محقق در تعریف و تبیین علم دینی از سه جهت: 1- امکان گفتمانسازی در فضاهای تخصصی و دانشگاهی 2- امکان پیگیری دغدغه «تحول در علوم» 3- تأثیر مواجهه با علوم محقق در کشف مسائل و مشکلات و فهم بهتر متون دینی
🔹 لزوم استفاده از ظرفیت تراث تمدنی مسلمین و نظریات متفکرین انقلاب اسلامی به عنوان حاکی از منابع دینی
⚜️ @Taammolat74
⚜️ @mhva_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 تیزر | گفتوگوی علمی آیتالله علوی بروجردی و استاد خسروپناه دزفولی
➖➖
آیتالله علوی بروجردی از اساتید حوزه علمیه قم در گفتوگویی مطالبی پیرامون اقتصاد اسلامی مطرح کرده بود که واکنشهایی در حوزه علمیه داشت که از جمله حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه از اساتید حوزه بود که سخنان استاد علوی بروجردی را رد و از وی درخواست گفتوگو و مناظره علمی نموده بود که در چند روز اخیر این گفت و گوی علمی بین این دو استاد حوزه برگزار گردید.
📄 متن گفتوگوی علمی آیت الله علوی بروجردی و استاد خسروپناه دزفول👇
hawzahnews.com/news/946803
📹 فیلم کامل این گفتوگو:👇
hawzahnews.com/xb4n9
📸 تصاویر:
hawzahnews.com/xb4nr
⚜️ @Taammolat74
⚜️ @hawzahnews
🔰مرگ دستهجمعی هنر، فرهنگ و موسیقی
✍️ احسان صیامی
پارادوکسهای ساختاری، این تضاد بین رفتار و فکر است که جامعه را به سوی قهقرا سوق میدهد، مطالبه زندگی مدرن با افکاری پوسیده علاوه بر باز تولید قشری خرده بورژوای مصرفگرا، منجر به پسروی، ارتجاع و در نهایت تضعیف نیروهای ترقیخواه و پیشرو میشود. برای نابودی کامل این نیروها میبایست تحریم، گرانی و تورم را هم به آن اضافه کنیم تا دیگر مجالی برای تفکر نداشته و به دنبال نانی برای سفرهاش و معیشت خود باشد.
ظهور قرن جدید اندکی پس از فروپاشی شوروی، با رویای دات کام، دنیای الکترونیک و شعارهای زیبای برداشته شدن مرزها، دهکده جهانی دنیایی برای همه و... نه تنها نیرنگی برای گسترش گلوبالیسم با هدف توسعه شرکتهای چند ملیتی برای نابودی اقتصاد و صنایع ملی سایر کشورها و تبدیل رقابت به انحصارات نبود، بلکه نتیجهای به جز فردگرایی، فقر، تبعیض، فحشا، جنگ، تولید صنعت پورن و فساد نداشته است.
رابطه بین مورد اول و دوم همان ارتباط بین علت و معلول است، که هر دو بهم وابسته میباشند و وجود یکی دیگری را محقق میسازد. فرزند ناخلف این دو مورد، در بهداشت پزشکی میشود که بیمار را اسکناس میبیند، در آموزش دانشگاهی میشود که دانشجو را مشتری میپندارد و در موسیقی خوانندهای میشود که برای انگیزههای مادی بیشتر، از پورن استار یاری میگیرد. در این بین هویت، اخلاق و انسانیت است که رنگ میبازد و مسئولیت اجتماعی ( بخوانید تعهد) بیارزشتر از همیشه به نظارهی مرگ موسیقی و هنر مینشیند.
⚜️ @Taammolat74
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 همه بازاری شدهایم!
نقد استاد چکناواریان بر موسیقی یکبار مصرف، ساسی مانکن و هنر بازاری در شوکران بیستودوم:
🔸نسل آینده باید این فکر [موسیقیِ یکبار مصرف] را عوض کند. تا فرهنگ ما عوض نشود، به «تاریخ طلایی» نخواهیم رسید؛ تاریخ طلایی به فرهنگ نیاز دارد، نه به #قدرت، نه به #پول، نه به #نفت.
🔹سالن کنسرت و سالن تئاتر مثل کلیسا و مسجد و #خانه_خدا است؛ پس نباید کاری کنیم که مردم نتوانند به آنجا وارد شوند.
🔸امروزه هنر، تجاری شده است. همهٔ ما بازاری شدهایم و به جایی رسیدهایم که حتی از بدبختی هم میخواهیم پول دربیاوریم؛ یعنی خودِ بدبختی هم درآمد دارد!
🔹وزارت ارشاد باید اینجا مثل #ارتش بایستد. فرهنگ برای #روح است و ارتش برای کشور و هر دو باید به یک اندازه قدرت داشته باشند.
💢فرهنگ ما از مردم گرفته شده است، چون پول ندارند که بروند کارهای خوب را ببینند. وقتی یک خانواده نمیتواند به بچه غذای خوب بده، بچه مجبوره بره پیتزا بخوره.
⚜️ @Taammolat74
🔉 میزگرد علمی
#اختصاصی
🔶 موضوع |میزگرد علمی داغ انتقادی در موضوع معرفت شناسی
🎙اساتید:
آیتالله مصباح یزدی | غلامرضا فیاضی | محمد لگنهاوزن | مصطفی ملکیان
جلسه ششم ـ بخش دوم (نهایی)
🔻 پ.ن:
آنچه از منظر مخاطبان فرهیخته میگذرد، بخشی از سلسله نشستهای پژوهشی -آموزشی است که در مؤسسه امام خمینی قم به منظور تبیین تاریخی و تطبیقی مباحث معرفتشناسی در دهه 70 برای طلاب حوزه علمیه قم تشکیل یافته است. این جلسات به صورت روزانه در کانال تأملات بارگزاری میشود.
⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
06-2 - میزگرد معرفت شناسی.mp3
13.42M
🔉 میزگرد علمی
🔶 موضوع |میزگرد علمی داغ انتقادی در موضوع #معرفت_شناسی
🎙اساتید:
آیتالله #مصباح_یزدی | #غلامرضا_فیاضی | محمد لگنهاوزن | مصطفی ملکیان
جلسه ششم ـ بخش دوم
🔹ارائه محمد لگنهاوزن، خلاصهای نظریات جدید درباره علم
توضیحات مصطفی ملکیان درباره نظرات آقای لگنهاوزن
🔗 برای شنیدن جلسه قبل، اینجا کلیک کنید.
⚜️ @Taammolat74
🔰ساسی مانکن، نگاه تکنوفیلی و حاد ابتذال
✍️علیرضا محمدلو
📍ساسی مانکن که با شوی جدیدش همراه با یک پورن استار معروف، وارد شبکه های اجتماعی شد و بخش بزرگی از اذهان نوجوانان و جوانان میهن را جلب نمود از نگاه جامعه شناسی رسانه نیز قابل تحلیل و بررسی است و بدون تعارف عرض می کنم که با پرداخت ساده و سطحی به این پدیده نمی توان برای آینده، دکترین عمل طراحی نمود و امیدوارم تا انتهای بحث همراه ما باشید.
⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰ساسی مانکن، نگاه تکنوفیلی و حاد ابتذال ✍️علیرضا محمدلو 📍ساسی مانکن که با شوی جدیدش همراه با یک پ
✔️ [ادامه...]
🔘 بخش 1 از 2
💠
فناوری بدون اخلاق در یک نگاه فلسفی🔸برای ورود به بحث از واژه تکنوپولی بهره می بریم که به تسلط تکنولوژی بر فرهنگ نیز ترجمه شده و اولین بار نیز نیل پستمن این اصطلاح را به کار برد که در معنای دقیق تر، "فناوری بدون اخلاق" نیز نامیده می شود. 🔹 مارتین هایدگر فیلسوف آلمانی با یک رهیافت انتقادی در نسبت با تکنولوژی قائل است که فناوری یک وسیله صرف نیست. فناوری نحوی انکشاف است. چنانچه به این امر توجه کنیم قلمرو کاملاً متفاوتی در مورد ماهیت فناوری به روی ما گشوده خواهد شد. این قلمرو، ساحت انکشاف است و حقیقت. 🔸این دیدگاه هایدگر نشان می دهد که فناوری در ذات خود با یک جهان بینی آمیخته است و نگاه انسان به محیط و اشیاء و جهان و فرهنگ را کانالیزه می کند و زاویه می دهد. 💠
سایبر دموکراسی و حادابتذال🔸فارغ از معرفت شناسی و میزان مطابقت این دیدگاه با واقعیت، پدیده ای مثل ساسی مانکن در بستر اینستاگرام نشان داد که فناوری در جهان ما به معنای واقعی از اخلاق بریده شده است. زمانی که تکنیک از معنا عاری شود اباحه گرایی مشروعیت پیدا می کند و با پدیده ای بنام #حادابتذال مواجه خواهیم شد. 🔹حاد ابتذال یعنی ولنگاری مشروع که عین آب خوردن به مصرف اپیدمیک برسد و همراهی بخش بزرگی از تینیجرهای جامعه را در غفلت ساختارهای مسئول و خانواده های مشغول رقم بزند. 🔸ذهنیت های بکری که زیرلوای #سایبردمکراسی و شعار آزادی در فضای مجازی، با پورنوگرافی آشنا می شوند و اختلال در سن بلوغ و #ابتذال_خیال، کمترین اتفاقی است که بلحاظ روانشناختی برای بدنه کودک و نوجوان جامعه اتفاق می افتد. 🔹چالش هایی مثل ساسی مانکن که دعوت به دابسمش می کنند و مرزهای یک فرهنگ را به چالش می کشند علاوه بر تضعیف نظام اجتماعی و کمرنگ نمودن حساسیت های هویتی چند رخداد نامیمون دیگر را نیز باعث می شوند. ⚜️ @Taammolat74