💐 #تک_بیت_عاشقانه
🔰 درد این است که ما مدعی هجرانیم!
باز در شهر رسیدی و نفهمید کسی
آشنایی طلبیدی و نفهمید کسی
درد این است که ما مدعی هجرانیم!
درد هجران تو چشیدی و نفهمید کسی
غافل از چشمِ خدابین تو مستیم همه
فعل ما را همه دیدی و نفهمید کسی
بی حیاییم و به جای همه ی ما آقا
لبت از شرم گزیدی و نفهمید کسی
بارها وقت زمین خوردن ما با عجله
بهر امداد دویدی و نفهمید کسی🥀🥀
#اللهم_عجل_لوليك_الفرج (عج)❤️
⚜️ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ وقتی نگران ریاست جمهوری بودیم، امام گفت بروید سراغ مجلس!
🔸 روایت آیتالله خامنهای از برنامه ایشان و یاران امام برای کاندیداتوری آیتالله بهشتی برای ریاست جمهوری و سفارشی که امام در این رابطه کردند...
#شهید_بهشتی
#ریاست_جمهوری
#انتخابات
#انتخابات_مجلس
⚜ @taammolat74
🔰اندر تعصب و خشونت طلبی هاشمی پرستان
💠 چهارشنبه شب مناظره ای بین آقای سلیمی نمین و آقای عطریانفر از شبکه چهار پخش شد. در این مناظره که درباره آقای #هاشمی رفسنجانی بود، هر چه سلیمی نمین سند می آورد، عطریانفر برافروخته تر و متعصب تر میشد.
🔸 عطریانفر که در دادگاه #فتنه88 گفته بود: ما دچار نوعي نفاق شديم؛ دیشب تلاش میکرد تا اکبر هاشمی را پیرو راستین و تابع امام خمینی(ره) نشان دهد هرچند پاسخی برای سندهای مکرر آقای سلیمی نمین در اثبات تمرد هاشمی ونفاق وی نداشت.
🔹 عطریانفر اصرار می کرد که ارتباط هاشمی با امام، فراتر از این خاطرات است و به طور ضمنی تایید می کرد که این خاطرات مملو از دروغ است! او که مدتی فرماندهی حفاظت اطلاعات ناجا را به عهده داشته است، با تمام وجود تلاش می کرد تا سلیمی نمین را خفه کند! و حتی از اهانت و تحقیر هم ابا نداشت.
🔸عطریانفر از اعضاي باند سيد مهدي هاشمي در دهه 50 و 60 بود و سوابق امنیتی سیاهی متوجه ارتباطات وی با خواهرش (عضو منافقین) و جواد قدیری (عضو مرکزی منافقین) است.
🔹 آقای سلیمی نمین بعضا تحت تاثیر جنگ روانی عطریانفر واقع می شد و در استخدام کلمات هم ضعف نشان میداد اما «اسناد و مدارک» محکمش موجب بالاتر رفتن دستان و تن صدای عطریانفر می شد. جالب است، عطریانفر که در تیر ماه سال 1385گفت: «هاشمی، دیگر ظرفیت جلب آرای مردم را ندارد اما تفكر وی همچنان مورد اقبال عمومی است »❗️
🔸عصاره این مناظره چیزی نبود جز تعصب غیرقابل برگشت برخی هاشمی پرستان در برابر انبوه اسناد تاریخی که حقیقت هاشمی را نمایش می دهند. تعصب هاشمی پرستان به حدی است که علی رغم پُزهای لیبرال و دموکرات شان، حتی در کرسی مناظره هم از خشونت و زورگویی و تحقیر ابا ندارند.
⚜ @darseenghelab
⚜ @taammolat74
📮برایان هوک؛ نماینده آمریکا در امور ایران، آقااسماعیل قاآنی را به ترور تهدید کرد..
تا قبل از شهادت حاج قاسم، اگر قصد صحبت از اقدامات تروریستی آمریکا را داشتیم، باید به عملیاتهای پنهان CIA اشاره میکردیم، اما حالا با استناد به اخبار آشکار، میشود از #تروریسم_دولتی_آمریکا سخن گفت..
✍ آسید
⚜ @taammolat74
معنویت-در-جهانی-بی-معنا1.mp3
52.48M
🔊 فایل صوتی| معنویت در جهان بی معنا
🔶 بیژن عبدالکریمی
🔹هر کس چرایی زندگی خودش را چگونه انتخاب می کند؟! چرایی بنیادین چیست؟!
🔹پرسش از چرایی بنیادین درواقع پرسش از بنیادهاست و پرسش از بنیادها راز است.
🔸معنای جهان موجودی از موجودات نیست. معنای جهان نمی تواند رویدادی از رویدادهای جهان باشد. زیرا هر کدام از موجودات امکان پرسش از آن وجود دارد و می توان آنرا دوباره تکرار نمود. معنای تاریخ نمی تواند رویدادی از رویدادهای آن تاریخ باشد. معنای زندگی نیز نمی تواند رویدادی از رویدادهای زندگی باشد. در نتیجه اگر امر فرامحسوس و امری فراتز از جهان و فراتر از تاریخ و زندگی نباشد، جهان تاریخ و زندگی معنای خو.د را از دست خواهد داد. جهان اقیانوس تلخ بی معنا خواهد بود.
⚜️ @taammolat74
🔰 تحول واقع بینانه در علوم انسانی
✍️ابراهیم دادجو ( هیأت علمی گروه معرفتشناسی پژوهشکده حکمت و دینپژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی)
🔸بحث از تحول در علوم انسانی، در مقام اینکه علوماند، به حوزه فلسفه علوم انسانی تعلق دارد. فلسفه علوم انسانی نیز، در مقام مابعدالطبیعه علوم انسانی، به مابعدالطبیعه عام وابسته است.
🔹در حال حاضر، مابعدالطبیعه عام سه جریان تأثیرگذار را به خود دیده است: ذاتگرایی قدیم (ارسطوئی و اسلامی ماقبل نیوتنی)، ضدّذاتگرایی (مابعدنیوتنی تا حال حاضر)، و ذاتگرایی جدید (مابعدکوانتومی تا حال حاضر). ذاتگرایی قدیم، به دلیل عدم پویایی و ایستا دیدن جواهر مادی و مجرد، در توضیح امور انسانی پویا، علوم انسانی، و تحول در علوم انسانی معاصر، از توانایی کافی برخوردار نیست. ضدّذاتگرایی، به دلیل نفی ذوات و خواص ذاتی و واقعی همه چیز و از جمله انسانها، و به دلیل توافقی و قراردادی دانستن همه امور انسانی، در توضیح امور انسانی پویا، علوم انسانی، و تحول در علوم انسانی معاصر، به قراردادگرایی و نسبیگرایی رهنمون شده است. ذاتگرایی جدید، که عمدتاً در بخش اعظم جهان غرب، در جهان اسلام، جهان عرب، و ایران ناشناخته است، و در چهل سال اخیر به بار نشسته است، در پیشرویهای خود توانسته است ذاتگرایی قدیم را پویا ساخته و به مابعدالطبیعه جدیدی رهنمون شود که میتواند، به یاری رئالیسم قوی فلسفه اسلامی، مابعدالطبیعهای بسیار قوی و واقعبینانه بوده و علاوه بر ارتقا واقعبینانه فلسفه، به ارتقا واقعبینانه فلسفه علم و فلسفه علوم انسانی یاری رساند و از این طریق از تحول در علوم انسانی توضیح واقعبینانهای به دست دهد.
جریان ذاتگرایی جدید، که در حال حاضر عمدتاً مورد مغفول است، مابعدالطبیعه جدیدی است. تأثیرگذارترین فیلسوف این جریان برایان الیس است. تأثیرگذارترین کتابهای این جریان در عرصه فلسفه علوم طبیعی ذاتگرایی علمی برایان الیس، و در عرصه فلسفه علوم انسانی انسانگرایی اجتماعی، مابعدالطبیعه جدید برایان الیس است. این کتاب و تئوری موجود در آن تنها کتاب و تئوریای هستند که بر اساس مابعدالطبیعه ذاتگرایی جدید به تئوریزهسازی واقعبینانه فلسفه حاکم بر علوم انسانی مبادرت ورزیدهاند. به نظر میرسد بدون درک و دریافت جریان ذاتگرایی جدید، که مابعدالطبیعه واقعگرایانه جدیدی است، و بدون بازسازی آن از منظر رئالیسم قوی فلسفه اسلامی، نمیتوان از علوم انسانی و تحول در علوم انسانی توضیحات واقعبینانهای به دست داد. همگان را به آشنایی با این جریان دعوت میکنم.
🔸بر اساس ذاتگرایی جدید، اگر علوم انسانی را بر بنیان ذاتگرایی قدیم مورد بحث قرار دهیم، هرچند بتوانیم امور و علوم انسانی را بر اساس ذوات و خواص ذاتی آدمی (که ایستا دیده شدهاند) مورد بحث قرار دهیم، از امور و علوم انسانی توضیحاتی ایستا و ناپویا به دست خواهیم داد؛ اگر علوم انسانی را بر بنیان ضدّذاتگرایی (که عموم فلسفهها و فلسفه علمهای مابعدنیوتنی تا حال حاضر را تشکیل میدهد) مورد بحث قرار دهیم از پارادایمگراییهای غیرقابلقیاس، از قراردادگرایی، و از نسبیگرایی سر در خواهیم آورد؛ اما اگر علوم انسانی را بر بنیان ذاتگرایی جدید مورد بحث قرار دهیم میتوان امور و علوم انسانی را بر اساس ذوات و خواص ذاتی پویا و طبق واقع(de facto) نوع آدمی و ذوات و خواص ذاتی طبق اعتبار و دیکته(de dicto )انسانها مورد بحث قرار داد و دستکم اعتبارات عام در علوم اجتماعی و رفتاری را تابع ذوات و خواص ذاتی نوع آدمی خواهیم دید، و از این طریق از امور و علوم انسانی توضیحی واقعبینانه به دست خواهیم داد.
🔵به نظر میرسد، بدون این کار زیربنایی، همه تلاشهایی که در عرصه تحول در علوم انسانی به عمل میآیند غیرواقعبینانه خواهند ماند و نخواهیم توانست به تحولی واقعبینانه در علوم انسانی راه یابیم.
⚜️ @taammolat74
📸 سرنوشت متفاوت این ۵نفر:
شهادت درجبهه،
حبس ابد،
طرد وخانه نشینی،
قتل باضربات چاقو،
رهبری نظام
از راست به چپ:
شهید چمران، امیرانتظام، بازرگان، فروهر، آیت الله خامنه ای
🔸اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا...🙏
⚜ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰وحدت بر سر اصول و مسئله مشترک
🔸تجمع بزرگ و میلیونی #بغداد که روز گذشته انجام شد، تفاوتی با دیگر تجمعات چند ماه اخیر عراق دارد؛ در عمده اجتماعات گذشته گروههای سیاسی با پرچمهای خود در تجمعات شرکت میکردند و همین تشتت باعث کم بودن جمعیت میشد اما در تجمع اخیر همه گروهها در دعوت خود محوریت را #پرچم_عراق قرار دادند.
🔹حالا تصاویر میلیونها عراقی را میبینیم که با پرچم عراق شعار میدهند «آمریکایی! یا فرار کن یا کشته خواهی شد».
🔸گروه های سیاسی اختلافات را کنار گذاشته و همراه با مردم بر سر مسئله اصلی و اصول مشترک به وحدت عمل رسیده اند و این نقطه توفیق این اجتماع و ادامه راه آن است!
🔹انشالله این #ثوره_العشرین هم مانند همان انقلاب 1920 به یک کشور محدود نمیشود و حرکتی است که به دیگر کشورها هم سرایت میکند.
🔸پایگاههای آمریکایی در منطقه کمکم برای آنها ناامن میشود و پارلمانها و ملتهای منطقه قدمی محکمتر برای شکلگیری غرب آسیای جدید بدون حضور آمریکا خواهند برداشت.
آنچه حالا اهمیت دارد فعالیت جدی محور مقاومت برای این مهم است؛ اینکه بدنه مقاومت خواستار استقلال کشورها و ملتهای منطقه شود و برنامهریزیها و جهتگیری فعالیتها همه به این سمت و سو باشد.
#خون_تو_حریف_میطلبد
#ثورة_العشرين_الثانية_2020
#ملیونیة_سیادة_العراق
⚜ @taammolat74
12.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥چراغ مطالعه (شنبه ۵ بهمن) میزبان دکتر شهاب اسفندیاری، پژوهشگر و مدرس سینما خواهد بود.
🔸️ کورش علیانی با دکتر اسفندیاری در مورد کتاب «سینمای ملی و جهانی شدن» گفتگو می کند.
○ دکتر اسفندیاری مدرک دکتری خود را در رشته «نظریه انتقادی و مطالعات فیلم» از دانشگاه ناتینگهام انگلستان اخذ کرده است. او استادیار دانشکده سینما- تئاتر دانشگاه هنر و از سال ۱۳۹۳ مدیر گروه سینما در این دانشگاه بوده است.
📢 شنبه ها ساعت ۲۱ | شبکه چهار سیما | تکرار: یکشنبهها ۱۰ و دوشنبهها ۱۳
#کورش_علیانی
#چراغ_مطالعه
#شهاب_اسفندیاری
#سینما
⚜ @taammolat74
معنویت-در-جهانی-بی-معنا-جلسه-دوم-دکتر-عبدالکریمی1.mp3
42.24M
🔊 فایل صوتی| معنویت در جهان بی معنا
🔶 بیژن عبدالکریمی
🔘 بخش دوم
🔹مهنای زندگی چیست؟ چه اموری به معنابخشی زیست من کمک می کند؟ رشد تکنولوژی چه تغییراتی برای معنای زندگی من ایجاد نموده است؟
🔹پرسش از چرایی بنیادین درواقع پرسش از بنیادهاست و پرسش از بنیادها راز است.
🔸امر معنوی رویدادی است که در اعماق زندگی فرد می فهمد لذا نمی توان آنرا ابژه کرد.
فرق زیست انسان معنوی با انسان غیر معنوی در این است که انسان معنوی با رویکرد و مواجهه معناگرانه خود می خواهد خانه دار شود برای اینکه سرپناهی ایجاد کند تا به عبادت خویش بپردازد. مامنی میخواهد تا با معبود خویش به خلوت بپردازد...
لینک جلسه قبل👇
https://eitaa.com/taammolat74/966
⚜️ @taammolat74
📮کیمیا علیزاده در جنگ نرم کشته شد. کشتهشدگان جنگ نرم، در گورستان ذهن ملت دفن میشوند. بدون افتخار. بیآبرو. بازنده. چهره رنگپریده و عبارت «گ.. نخور»، نشان از مواجهه با حقیقت سرابی است که رسانه برایشان ساخته بود. آقای تلویزیون، مسوولیت اصلی این خودکشیها با رسانهی اصلی کشور است. تا #جهانآرا در رسانه شهید میشود، #عصرانه منتظر شنیدن خبر مرگ علیزادهها باش و تا #ثریا میرود دیوار کج...
✍مهدی خوشعقیده
⚜ @taammolat74
🔰 از رفراندوم حاج قاسم تا رفراندوم ابومهدی
✍ داود مدرسیان
🔹واقعیت این است جوامع اسلامی طی دو سه قرن گذشته، بعلت گرفتاری به حکام فاسد و بیعرضه در مواجهه با تمدن جدید غرب و نظامهای استعماری، دچار انفعال و وابستگی شدید سیاسی و اقتصادی و فرهنگی شدهاند.
🔸تفکر و تز "توسعه وابسته" نه فقط در ایران که در سراسر کشورهای مسلمان همچون مصر، #عراق، حجاز و عربستان، ترکیه و سایر ممالک اسلامی نهادینه شده است و طیفی در جوامع اسلامی شکل گرفته است که عمدتاً دانشآموخته دانشگاههای اروپایی است و معتقد است برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی راهی جز پیروی از غرب و نسخههای غربی و کپی برداری از ساختارهای غربی نیست!
🔹جمهوری اسلامی با هدف قرار دادن همین تز، ایده جدیدِ "ما می توانیم" را مطرح ساخت و موجب امیدواری سایر ملتها شد و این ما میتوانیم را در خیلی از عرصهها به نمایش گذاشت. اما آن تفکر بیمارگونه، هنوز در دنبالههای غرب در ایران جاری و ساری است تا جائیکه امروز نماینده این طیف در کسوت ریاست جمهوری ایران بعد از دستاویز شدن ۶،۷ ساله به غرب، به صراحت میگوید: " #من_بلد_نیستم بدون ارتباط با دنیا[آمریکا و اروپا] مشکلات اقتصادی کشور را حل کنم"!
🔸سالهاست ما در ایران گرفتار این جریان فکری هستیم؛ با همین نظر ، از قدرت هستهای کشور عبور کردند و سالها حرف از رفراندوم میزدند برای عبور از قدرت موشکی و اقتدار منطقهای ایران پیشنهاد رفراندم میدادند!
🔹تشییع چندده میلیونی #حاج_قاسم_سلیمانی به عنوان نماد اقتدار بینالمللی و نفوذ منطقهای ایران نشان داد که مردم ایران به هیچ وجه از اقتدار دفاعی و منطقهای خود نخواهند گذشت و در احترام به نماد این سیاست راهبردی تمام قد میایستند!
🔸بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس فرمانده حشدالشعبی، نه تنها ایران بلکه حس انتقام از آمریکا را در سراسر جهان اسلام بالاخص عراق بوجود آمد. مطالبه خروج آمریکا از عراق به مطالبه اول گروه های سیاسی عراق تبدیل و طرح آن در مجلس تصویب و دولت ملزم به اجرای این تصمیم شد.
🔹تجمع میلیونی مردم عراق علیه حضور نظامی آمریکا در این کشور را میتوان رفراندوم ابومهدی دانست. حاج قاسم و ابومهدی رفراندوم بزرگی در ایران و عراق برگزار کردند که دولتها و خاک کشورهای مسلمان، نباید وابسته به آمریکا و قدرتهای استکباری باشد. آیا این رفراندوم را میبینید؟
#آغازی_بر_پایان_آمریکا
⚜ @taammolat74