eitaa logo
تاملات
744 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
341 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 تحول واقع بینانه در علوم انسانی ✍️ابراهیم دادجو ( هیأت علمی گروه معرفت‌شناسی پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی) 🔸بحث از تحول در علوم انسانی، در مقام اینکه علوم‌اند، به حوزه فلسفه علوم انسانی تعلق دارد. فلسفه علوم انسانی نیز، در مقام مابعدالطبیعه علوم انسانی، به مابعدالطبیعه عام وابسته است. 🔹در حال حاضر، مابعدالطبیعه عام سه جریان تأثیرگذار را به خود دیده است: ذات‌گرایی قدیم (ارسطوئی و اسلامی ماقبل نیوتنی)، ضدّذات‌گرایی (مابعدنیوتنی تا حال حاضر)، و ذات‌گرایی جدید (مابعدکوانتومی تا حال حاضر). ذات‌گرایی قدیم، به دلیل عدم پویایی و ایستا دیدن جواهر مادی و مجرد، در توضیح امور انسانی پویا، علوم انسانی، و تحول در علوم انسانی معاصر، از توانایی کافی برخوردار نیست. ضدّذات‌گرایی، به دلیل نفی ذوات و خواص ذاتی و واقعی همه چیز و از جمله انسان‌ها، و به دلیل توافقی و قراردادی دانستن همه امور انسانی، در توضیح امور انسانی پویا، علوم انسانی، و تحول در علوم انسانی معاصر، به قراردادگرایی و نسبی‌گرایی رهنمون شده است. ذات‌گرایی جدید، که عمدتاً در بخش اعظم جهان غرب، در جهان اسلام، جهان عرب، و ایران ناشناخته است، و در چهل سال اخیر به بار نشسته است، در پیشروی‌های خود توانسته است ذات‌گرایی قدیم را پویا ساخته و به مابعدالطبیعه جدیدی رهنمون شود که می‌تواند، به یاری رئالیسم قوی فلسفه اسلامی، مابعدالطبیعه‌ای بسیار قوی و واقع‌بینانه بوده و علاوه بر ارتقا واقع‌بینانه فلسفه، به ارتقا واقع‌بینانه فلسفه علم و فلسفه علوم انسانی یاری رساند و از این طریق از تحول در علوم انسانی توضیح واقع‌بینانه‌ای به دست دهد. جریان ذات‌گرایی جدید، که در حال حاضر عمدتاً مورد مغفول است، مابعدالطبیعه جدیدی است. تأثیرگذارترین فیلسوف این جریان برایان الیس است. تأثیرگذارترین کتاب‌های این جریان در عرصه فلسفه علوم طبیعی ذات‌گرایی علمی برایان الیس، و در عرصه فلسفه علوم انسانی انسان‌گرایی اجتماعی، مابعدالطبیعه جدید برایان الیس است. این کتاب و تئوری موجود در آن تنها کتاب و تئوری‌ای هستند که بر اساس مابعدالطبیعه ذات‌گرایی جدید به تئوریزه‌سازی واقع‌بینانه فلسفه حاکم بر علوم انسانی مبادرت ورزیده‌اند. به نظر می‌رسد بدون درک و دریافت جریان ذات‌گرایی جدید، که مابعدالطبیعه واقع‌گرایانه جدیدی است، و بدون بازسازی آن از منظر رئالیسم قوی فلسفه اسلامی، نمی‌توان از علوم انسانی و تحول در علوم انسانی توضیحات واقع‌بینانه‌ای به دست داد. همگان را به آشنایی با این جریان دعوت می‌کنم. 🔸بر اساس ذات‌گرایی جدید، اگر علوم انسانی را بر بنیان ذات‌گرایی قدیم مورد بحث قرار دهیم، هرچند بتوانیم امور و علوم انسانی را بر اساس ذوات و خواص ذاتی آدمی (که ایستا دیده شده‌اند) مورد بحث قرار دهیم، از امور و علوم انسانی توضیحاتی ایستا و ناپویا به دست خواهیم داد؛ اگر علوم انسانی را بر بنیان ضدّذات‌گرایی (که عموم فلسفه‌ها و فلسفه علم‌های مابعدنیوتنی تا حال حاضر را تشکیل می‌دهد) مورد بحث قرار دهیم از پارادایم‌گرایی‌های غیرقابل‌قیاس، از قراردادگرایی، و از نسبی‌گرایی سر در خواهیم آورد؛ اما اگر علوم انسانی را بر بنیان ذات‌گرایی جدید مورد بحث قرار دهیم می‌توان امور و علوم انسانی را بر اساس ذوات و خواص ذاتی پویا و طبق واقع(de facto) نوع آدمی و ذوات و خواص ذاتی طبق اعتبار و دیکته(de dicto )انسان‌ها مورد بحث قرار داد و دست‌کم اعتبارات عام در علوم اجتماعی و رفتاری را تابع ذوات و خواص ذاتی نوع آدمی خواهیم دید، و از این طریق از امور و علوم انسانی توضیحی واقع‌بینانه به دست خواهیم داد. 🔵به نظر می‌رسد، بدون این کار زیربنایی، همه تلاش‌هایی که در عرصه تحول در علوم انسانی به عمل می‌آیند غیرواقع‌بینانه خواهند ماند و نخواهیم توانست به تحولی واقع‌بینانه در علوم انسانی راه یابیم. ⚜️ @taammolat74
📸 سرنوشت متفاوت این ۵نفر: شهادت درجبهه،‌ حبس ابد،‌ طرد وخانه نشینی،‌ قتل باضربات چاقو، رهبری نظام از راست به چپ: شهید چمران،‌ امیرانتظام، بازرگان، فروهر، آیت الله خامنه ای 🔸اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا...🙏 ⚜ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰وحدت بر سر اصول و مسئله مشترک 🔸تجمع بزرگ و میلیونی که روز گذشته انجام شد، تفاوتی با دیگر تجمعات چند ماه اخیر عراق دارد؛ در عمده اجتماعات گذشته گروه‌های سیاسی با پرچم‌های خود در تجمعات شرکت می‌کردند و همین تشتت باعث کم بودن جمعیت می‌شد اما در تجمع اخیر همه گروه‌ها در دعوت خود محوریت را قرار دادند. 🔹حالا تصاویر میلیون‌ها عراقی را می‌بینیم که با پرچم عراق شعار می‌دهند «آمریکایی! یا فرار کن یا کشته خواهی شد». 🔸گروه های سیاسی اختلافات را کنار گذاشته و همراه با مردم بر سر مسئله اصلی و اصول مشترک به وحدت عمل رسیده اند و این نقطه توفیق این اجتماع و ادامه راه آن است! 🔹ان‌شالله این هم مانند همان انقلاب 1920 به یک کشور محدود نمی‌شود و حرکتی است که به دیگر کشورها هم سرایت می‌کند. 🔸پایگاه‌های آمریکایی در منطقه کم‌کم برای آنها ناامن می‌شود و پارلمان‌ها و ملت‌های منطقه قدمی محکم‌تر برای شکل‌گیری غرب آسیای جدید بدون حضور آمریکا خواهند برداشت. آنچه حالا اهمیت دارد فعالیت جدی محور مقاومت برای این مهم است؛ اینکه بدنه مقاومت خواستار استقلال کشورها و ملت‌های منطقه شود و برنامه‌ریزی‌ها و جهت‌گیری فعالیت‌ها همه به این سمت و سو باشد. @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥چراغ مطالعه (شنبه ۵ بهمن) میزبان دکتر شهاب اسفندیاری، پژوهشگر و مدرس سینما خواهد بود. ‌ 🔸️ کورش علیانی با دکتر اسفندیاری در مورد کتاب «سینمای ملی و جهانی شدن» گفتگو می کند. ‌ ○ دکتر اسفندیاری مدرک دکتری خود را در رشته «نظریه انتقادی و مطالعات فیلم» از دانشگاه ناتینگهام انگلستان اخذ کرده است. او استادیار دانشکده سینما- تئاتر دانشگاه هنر و از سال ۱۳۹۳ مدیر گروه سینما در این دانشگاه بوده است.‌ ‌ 📢 شنبه ها ساعت ۲۱ | شبکه چهار سیما | تکرار: یکشنبه‌ها ۱۰ و دوشنبه‌ها ۱۳‌‌ ‌ @taammolat74
معنویت-در-جهانی-بی-معنا-جلسه-دوم-دکتر-عبدالکریمی1.mp3
42.24M
🔊 فایل صوتی| معنویت در جهان بی معنا 🔶 بیژن عبدالکریمی 🔘 بخش دوم 🔹مهنای زندگی چیست؟ چه اموری به معنابخشی زیست من کمک می کند؟ رشد تکنولوژی چه تغییراتی برای معنای زندگی من ایجاد نموده است؟ 🔹پرسش از چرایی بنیادین درواقع پرسش از بنیادهاست و پرسش از بنیادها راز است. 🔸امر معنوی رویدادی است که در اعماق زندگی فرد می فهمد لذا نمی توان آنرا ابژه کرد. فرق زیست انسان معنوی با انسان غیر معنوی در این است که انسان معنوی با رویکرد و مواجهه معناگرانه خود می خواهد خانه دار شود برای اینکه سرپناهی ایجاد کند تا به عبادت خویش بپردازد. مامنی میخواهد تا با معبود خویش به خلوت بپردازد... لینک جلسه قبل👇 https://eitaa.com/taammolat74/966 ⚜️ @taammolat74
📮کیمیا علی‌زاده در جنگ نرم کشته شد. کشته‌شدگان جنگ نرم، در گورستان ذهن ملت دفن می‌شوند. بدون افتخار. بی‌آبرو. بازنده. چهره رنگ‌پریده و عبارت «گ.. نخور»، نشان از مواجهه با حقیقت سرابی است که رسانه برای‌شان ساخته بود. آقای تلویزیون، مسوولیت اصلی این خودکشی‌ها با رسانه‌ی اصلی کشور است. تا در رسانه شهید می‌شود، منتظر شنیدن خبر مرگ علی‌زاده‌ها باش و تا می‌رود دیوار کج... ✍مهدی خوش‌عقیده ⚜ @taammolat74
🔰 از رفراندوم حاج قاسم تا رفراندوم ابومهدی ✍ داود مدرسیان 🔹واقعیت این است جوامع اسلامی طی دو سه قرن گذشته، بعلت گرفتاری به حکام فاسد و بی‌عرضه در مواجهه با تمدن جدید غرب و نظام‌های استعماری، دچار انفعال و وابستگی شدید سیاسی و اقتصادی و فرهنگی شده‌اند. 🔸تفکر و تز "توسعه وابسته" نه فقط در ایران که در سراسر کشورهای مسلمان همچون مصر، ، حجاز و عربستان، ترکیه و سایر ممالک اسلامی نهادینه شده است و طیفی در جوامع اسلامی شکل گرفته است که عمدتاً دانش‌آموخته دانشگاه‌های اروپایی است و معتقد است برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی راهی جز پیروی از غرب و نسخه‌های غربی و کپی برداری از ساختارهای غربی نیست! 🔹جمهوری اسلامی با هدف قرار دادن همین تز، ایده جدیدِ "ما می توانیم" را مطرح ساخت و موجب امیدواری سایر ملت‌ها شد و این ما می‌توانیم را در خیلی از عرصه‌ها به نمایش گذاشت. اما آن تفکر بیمارگونه، هنوز در دنباله‌های غرب در ایران جاری و ساری است تا جائیکه امروز نماینده این طیف در کسوت ریاست جمهوری ایران بعد از دستاویز شدن ۶،۷ ساله به غرب، به صراحت می‌گوید: " بدون ارتباط با دنیا[آمریکا و اروپا] مشکلات اقتصادی کشور را حل کنم"! 🔸سالهاست ما در ایران گرفتار این جریان فکری هستیم؛ با همین نظر ، از قدرت هسته‌ای کشور عبور کردند و سالها حرف از رفراندوم می‌زدند برای عبور از قدرت موشکی و اقتدار منطقه‌ای ایران پیشنهاد رفراندم می‌دادند! 🔹تشییع چندده میلیونی به عنوان نماد اقتدار بین‌المللی و نفوذ منطقه‌ای ایران نشان داد که مردم ایران به هیچ وجه از اقتدار دفاعی و منطقه‌ای خود نخواهند گذشت و در احترام به نماد این سیاست راهبردی تمام قد می‌ایستند! 🔸بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس فرمانده حشدالشعبی، نه تنها ایران بلکه حس انتقام از آمریکا را در سراسر جهان اسلام بالاخص عراق بوجود آمد. مطالبه خروج آمریکا از عراق به مطالبه اول گروه های سیاسی عراق تبدیل و طرح آن در مجلس تصویب و دولت ملزم به اجرای این تصمیم شد. 🔹تجمع میلیونی مردم عراق علیه حضور نظامی آمریکا در این کشور را می‌توان رفراندوم ابومهدی دانست. حاج قاسم و ابومهدی رفراندوم بزرگی در ایران و عراق برگزار کردند که دولت‌ها و خاک کشورهای مسلمان، نباید وابسته به آمریکا و قدرت‌های استکباری باشد. آیا این رفراندوم را می‌بینید؟ @taammolat74
تاملات
🔰 فیلم "1917" ؛ نجات سرجوخه اسکافیلد ✍ رسول لطفی 🔸 امروزه من فیلم خوب دیدن را یکی از امور زندگی خو
🔰 شاهکار تمام عیار ۱۹۱۷ ✍ امیررضا مافی سم مندس که ما او را با زیبای آمریکایی و اسکای‌فال می‌شناسیم، از روی قصه‌ای که پدربزرگش درباره‌ی اتفاقات جنگ جهانی اول، در آپریل هزار و نهصد و هفده برایش تعریف کرده، فیلمی ساخته به نام «هزار و نهصد و هفده». یک شاهکار تمام عیار در عرصه‌ی سینما، که حیرت‌انگیز است. ⚜ @taammolat74
تاملات
🔰 شاهکار تمام عیار ۱۹۱۷ ✍ امیررضا مافی سم مندس که ما او را با زیبای آمریکایی و اسکای‌فال می‌شناسیم
↙️ ادامه... 🔸 کلاسیک‌ترین فیلمی که همزمان پست‌مدرن‌ترین نیز هست. یک کلاس بی‌بدیل کارگردانی، دکوپاژ، قاب‌بندی، میزانسن، مهندسی صحنه و فیلمبرداری که می‌توان آن را بارها و بارها دید و پیرامون تک‌تک پلان‌هایش، ساعت‌ها گفتگو کرد. 🔹 یک سکانس بلند، درباره‌ی حرکت دو سرباز که جامپ زمانی و مکانی دارد، اما مخاطبان، خیلی سخت لحظاتی که کات خورده را تشخیص می‌دهند. گویی بیننده همراه دو شخصیت اصلی در یک سفر پر از خطر، چون فرشته‌ی مرگی که بر فراز آب‌های خروشان و دشت‌های وسیع حرکت می‌کند، ماجرای رفته بر این دو آدم‌ را می‌بیند. 🔸قدرت فیلمبرداری کار به لحاظ تکنیکی و تاکتیکی، پیش‌تر در این وسعت خاطرم نمی‌آید و آنچنان جسورانه و حتی متهورانه است که گاهی ناباورانه به نظر می‌رسد. 🔹فیلم عمق وجود انسان را دچار هیجان و وجد می‌کند و حماسه‌ی موجود در آن را با تمام التفات ذهن، قابل درک می‌سازد. موسیقی بی‌وقفه و بیادماندنی اثر، راوی التهاب جاری در فیلم است و می‌تواند آدم را از فرط درست و به جا بودن به جنون بکشد. 🔸شاید بتوان گفت، فیلمنامه از وجه قدرت تکنیکی و صنعتی فیلم، کمی ضعیف تر است اما نادیده گرفتن بازی ستاره‌های فیلم در فصل جوایز و عدم حضورشان در میان نامزدها، عجیب به نظر می‌رسد. امروز به جرات می‌توان گفت فیلم سام مندس یکی از سه اثر برتر سال پیش است و حتی نمونه‌اش در ادوار پیشین کمتر به یاد می‌آید. 🔹1917 تا سال‌ها می‌تواند محل رجوع بحث‌های آموزشی سینما در هر عرصه‌ای باشد، دیدن‌اش را به تاخیر نیندازید و هر چقدر می‌توانید تصویر بزرگتری انتخاب کنید، تا مزه‌ی فیلم را بیشتر بچشید. ⚜ @taammolat74
🔰 دوئل آشنا و رائفی پور 🔻 نکته: 👈 در این مکالمه کوتاه چند نکته وجود دارد: 1⃣ حسام الدین آشنا، رائفی پور را به زندان تهدید کرده و در حال زمینه سازی سازی برای تشکیل پرونده امنیتی علیه اوست 2⃣ رائفی پور نیز با تهدید افشاگری علیه پرونده نفوذ خواستار مناظره با آشنا شده است ✍ آیا حسام الدین آشنا که اخباری در باره نفوذی بودن او در فضای مجازی دست به دست میشود جرات پذیرش مناظره با این سخنران معروف ( رائفی پور) را دارد؟ ⚜ @voinews@taammolat74
تاملات
🔰 دوئل آشنا و رائفی پور 🔻 نکته: 👈 در این مکالمه کوتاه چند نکته وجود دارد: 1⃣ حسام الدین آشنا، رائف
📮جناب کسی را که در مکتب قرآن و اهل بیت پرورش یافته از زندان نترسانید که یوسف ها در زندان عزیز مصر شدند. ✍ علیرضا پدرمسعود ⚜ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دکتر حسن عباسی: 🔸خودت و رئیس‌تو مسخره نکن آقای ،به رائفی‌پور توییت زدم، گفتم دهن به دهن بچه‌ها نذار، بگو بره با بزرگترش بیاد! @taammolat74
🔰 سنگرهای مانده برای فتح 🔹 تا به حال درباره رسانه و میزان تاثیر آن فکر کردید؟ اینکه چرا بعضی رسانه‌ها همیشه در انفعال هستند و تلاش می‌کنند تا به دور از مشکلات فقط به فکر خودشان باشند. 🔹 خبرنگارانی که میزان اعتقادشان برای ضریب خبر را کارت هدیه مشخص می‌کند و اصولا تعصبی برای انتشار یا ساختارسازی ندارند و در مقابل خبرنگاران متعهدی هستند که همواره پای اصول و عقایدشان ایستادند و نان را به نرخ روز نمی‌خورند. 🔹 جولان در این مسیر بسیار سخت است، چرا که آفتاب پرست‌ها در رفت و آمد افراد اختلال ایجاد می‌کنند و میمون‌هایی که به دنبال موز خودشان هستند. 🔹 حالا می‌فهمیم که در این میان امر اطلاع رسانی برای یک شهر چرا با اختلال روبه رو است. اساسا مسئله اطلاع رسانی بهانه‌ای برای سودجویی می‌شود و ستاره‌دارها به جنگ ستاره‌ها رفته‌اند و با اعمال محدودیت گاهی موی وزوزی‌شان را بالا و پایین می‌اندازند و با آروغ روشنفکری از سر سیری، دلواپس مردم شاقالو، نیروگاه و نبوت می‌شوند. 🔹 برای اینها نمایش اشک کارگر برای حل درد او نیست، برای ایجاد نمایشی در طبقه متوسط است تا شوآف تبلیغاتی را به انتها برسانند و با نمایش تجربه‌های مسموم خود سرسپردگی‌شان به لابی‌ها تصویرگری کنند. 🔹 حالا تو باید غزل بخوانی برای مشتی الاغ تا در میانه شهر صدای عرعرشان بخوابد تا صدای واقعی مردم را هم بشنویم. 🔹 حالا تو باید برای مردم فرق سگان پاچه‌گیر را از دلسوزان رسانه‌ای تمیز دهی و ثابت کنی که سردارمان به دست شقی‌ترین افراد کشته شده است. 🔹 حالا هنوز چهلم سردار تمام نشده است، به تحریف سردار دست می‌زنند و در جنگ روایت‌ها به دنبال جا انداختن روایت جدیدی از سردار هستند تا پروژه ترور سردار حاجی زاده در قم تکمیل شود. 🔹 اینجاست که گاهی کاغذ رنگ خون و پول را در هم می‌آمیزد و صداقت در میانه قیمت دلار زیر بازار صرافی هرات گم می‌شود تا تو با بوی دلار نشئه می‌کنی و زیر لول سیاه خسته خسته شعر پک می‌زنی و در کنار نشمه‌های فرانسوی جاباز می‌کنی، در این میان چه دسته گل‌هایی هستند که جان‌شان را برای وطن‌شان و حریم حرم‌شان دادند. اما تو ناراحت نباش و دودش را فوت کن توی صورت من! منی که صدایم بوی درد مردمی را می‌دهد که فقر را زیرپوستشان حس کردند و تو سکوت را تجربه می‌کنی ... راستی چند وقتی است که خبری از علی نمی‌گیری؟ @ponezs@taammolat74
💐آنهایی که کمتر تو را می‌شناسند همیشه می‌گویند خوش به حالت! فکر می‌کنند آرامش تو و شادی‌ات نتیجه‌ى بی‌خیالی‌هاست. فکر می‌کنند تو بلدی دنیا را ندیده بگیری. به خیالشان می‌رسد بدی‌ها را حس نمی‌کنی. آنها فکر می‌کنند دیوار شادی تو به اندازه‌ی صدای خنده‌هایت بلند است. 🔹اما کسانی هستند که بیشتر می‌شناسندت. بیشتر در کنار تو بوده‌اند و یا عمیق‌تر تو را دیده‌اند. آنها می‌فهمند و می‌دانند که بدی‌های دنیا را خوب دیده‌ای. می‌بینند ناراحتی‌هایی را که روی دلت سنگینی می‌کند را بلدی با چند تا خنده‌ى بلند از سرزمین قلبت بیرون کنی. 🔸آنهایی که تو را بیشتر بشناسند حساب نفس‌های سنگین شده‌ات را دارند و می‌بینند گاهی با ته‌مانده‌ى امید، تاریِ چشم‌هایت را پاک می‌کنی. آنهایی که تو را بهتر می‌شناسند خوب می‌دانند همیشه قاعده‌ها برعکس است: آدم‌هایی که زیاد می‌خندند، زیاد نمی‌خندند؛ آنهایی که دوست زیاد دارند، دوست‌های کمی پیدا می‌کنند و آنهایی که می‌خواهند غمگین به نظر برسند غم‌های کوچک‌تری دارند. قدر شادی را کسانی می‌دانند که قلب سنگین‌تری داشته باشند. ⚜ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید... ✍ حسین شمقدری 🔸چند سالیست که طناز بحری به ایران برگشته و در تمام این مدت خیلیا می‌گفتن که به زودی ایشون پشیمون می‌شه و به هلند برمیگرده اما به لطف خدا همچنان در ایران مانده و برای مردم ایران خدمت می کند. 🔹تو این مدت با نخبگان زیادی در دنیا صحبت کردم و متاسفانه اکثرا ماندنشون در غرب رو توجیه می کن، طبیعی هم هست، رها کردن زندگی پاگرفته کار سختیه. ⚜ @taammolat74
🔰نظم اجتماعی جدیدی در حال شکل‌گیری است ✍ ابراهیم فیاض 🔸نظام سرمایه‌داری جهان که منزلش آمریکاست، در حال فروپاشی است. ترور سردار سلیمانی هم از نشانه‌های فروپاشی این نظام است. جالب این است که این ترور توسط پنتاگون (وزارت دفاع و ارتش رسمی آمریکا) و نه سازمان سیا انجام گرفت. نشانه بزرگتر این فروپاشی هم این است که وقتی ایران به طور رسمی به اقدام تروریستی آمریکا، پاسخ داد، آمریکا هیچ کاری نتوانست بکند. از این رو، روز حمله به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد یوم‌الله است؛ چراکه نشانه فروپاشی آمریکا و نظام سرمایه‌داری غرب آشکار و آمریکا رسوا و بی‌آبرو شد. به نظر من حضور پوتین در سوریه همزمان با این اتفاقات معنادار است. مطلب کامل را در لینک ذیل بخوانید👇 🌐 https://tn.ai/2184542@taammolat74
🔰 غربگراها هیچوقت روی خون، خاک، جان و ناموس ملت نداشته اند! ✍ داود مدرسیان 🔹سیدحسن تقی زاده از مدعیان روشنفکری اواخر قاجار و دوران مشروطه است که معتقد بود برای پیشرفت باید از ناخن پا تا موی سر غربی شد. 🔸شاهان و درباریان قاجاری و سپس رضاخان پهلوی و محمدرضاشاه تمام هم و غم شان غربی شدن کشور بود تا شاید پیشرفتی صورت گیرد و مشکلات کشور حل شود! 🔹رضاخان با زور و اجبار می خواست حتی ظاهر زن و مرد ایرانی را تغییر دهد و محمدرضاشاه همان راه را رفت. اما طی 150 سال قاجار و 57 سال پهلوی، ممکلت به اندازه 200 سال از جهان عقب ماند و پیشرفتی آنچنانی حاصل نشد. 🔸سیدحسن تقی زاده برای غربگرایی حاضر شد در هیئت مدیره موقت مشروطه خواهان رأی به اعدام شیخ فضل الله نوری دهد و بعدها با دسیسه نقشه ترور آیت الله سیدعبدالله بهبهانی(با آنکه نسبتاً از همراهان مشروطه بود) طراحی کند! 🔹جماعت غربگرا که دم از می زنند حاضرند برای پابوسی غرب، خون علما و سرداران مملکت ریخته شود شاید بتوان با پابوسی غربی ها مملکت را ساخت؛ هیچوقت روی خون، خاک، جان و ناموس ملت ایران غیرت نداشته اند؛ هیچوقت! مشکل آنها در «غیرت دینی و ایمان» است. غربگراها طی 200 سال اخیر همواره اینگونه بوده اند. همیشه دستشان به خون علما وسرداران آغشته بوده! 🔸 دست خودشان نیست؛ آنها اینگونه تربیت شده اند. بدانید و آگاه باشید که اینها تا هزار سال هم که پابوسی غرب را بکنند ذره ای پیشرفت حاصل نمی شود بلکه نسل های آینده نیز برده کاری و جنسی برای غربی ها خواهند شد. 🔹علما، سرداران، پدران و مادران این سرزمین خون دلها خوردند تا مملکت از دست آمریکایی ها و محمدرضاشاه خلاص شد اما باید چندده سال خون دل بخوریم تا از شر تفاله های آمریکایی خلاص شویم! ⚜ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥عزیزانِ غیرتمند سیستان و بلوچستان همیشه از جمله مردم پرغرور و سرافراز ایران بودند. 🔸اما متاسفانه همیشه مورد بی مهری قرار گرفته و از نظر امکانات رفاهی زندگی در محرومیت قرار داشته‌اند ... 🔹وضعیت جنوب استان بسیار بحرانی تر است و در این بین فعلا به جای اعزام نیروی جهادی، کمک های مالی و پشتیبانی ضروریت بیشتری داره. ♦️با هر روشی که اعتقاد و اطمینان دارید و داریم باید در کنار هم وطنان عزیزمون باشیم 🙏 🔸امیدوارم این سیل راهیابی برای رساندن فریاد مظلومیت این خطۂ پاک باشد... یا حق @taammolat74
🔰قرن ما روزگار مرگ انسانیت است! 🔻تکنولوژی چه بر سر انسان و انسانیت امروز آورده است؟ در یادداشت کانال تاملات بخوانید👇 🔸تکنولوژی هم وجه سرکوب‌گرانه و هم وجه آزادی بخش دارد و آن پیوند نامیمونی که تکنولوژی با سرکوب و سلطه یافته است به دلیل عنان گسیختگی و به تبع منطقی است که نظارت و مدیریت را ذیل لوای آزادی کنار نهاده است... ⚜ @taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰قرن ما روزگار مرگ انسانیت است! 🔻تکنولوژی چه بر سر انسان و انسانیت امروز آورده است؟ در یادداشت کانا
🔸روح آدمی در میان همهمه و آشفتگی جهان تحلیل می‌رود و او یا در بی‌خبری به سر می‌برد یا زمانی که دیده می‌گشاید، از خوف آنچه می‌بیند به واهمه می‌افتد. عصر تکنولوژی نیز این بی‌خبری از خویش را تشدید می‌کند چراکه سبب شده است که آدمی خود را در کار خلاصه کند و به پیچ و مهره‌های فنّاوری بدل شود و هرچه که بیشتر می‌گذرد در تحقق انسانیت خویش، ناتوان‌تر می‌شود. 🔹«تکنولوژی» ابزار آزادی‌خواهی است اما کاربردها و محدودیت‌های خاصی که در جامعه‌ی سرکوبگر دارد، آن را به ابزار سلطه مبدل می‌کند. تکنولوژی در قرن بیستم اگرچه باعث افزایش روزافزون تولیدشده است اما درواقع، انسان را به‌ضمیمه ای برای ماشین‌ها و تکنولوژی‌ های جدید بدل ساخته است و هرچقدر که این پروسه‌ی تکنیکی شدن پیش می‌رود، ساحت‌های بیشتری از وجود آدمی، تابع منطق تکنولوژی می‌شود و آدمی در یک ساحت بی‌پایه و مضمحل، مستحیل می‌شود. 🔸پیوند میان ازخودبیگانگی و تکنولوژی و منکوب شدن سوژگی فرد تحت تأثیر پیشرفت‌های تکنولوژیکی را «اسپایک جونز» به‌خوبی در فیلم «Her» به تصویر می‌کشد و عقوبتی را که فرد عاجز از ارتباط با خود و دیگری، در انس غریب و تلخ با تکنولوژی می‌یابد را به‌خوبی پیش‌گویی می‌کند. 🔹«یووال هراری» در کتاب انسان خدای گونه، به تعبیرخود تاریخ مختصر فردا را شرح می دهد، فردایی که در آن روایت های قدسی دیگرگونی، جایگزین مذهب شده اند تا به زندگی بشر معنا ببخشند، هراری از این ایمان جدید تحت عنوان «Dataism» یاد می کند که مبتنی بر قدرت الگوریتم ها است و بر زندگی بشر سیطره یافته و انسان را تحت کنترل و حراست خود در آورده است. 🔸«اریک فروم» از اندیشمندان مکتب فرانکفورت، معتقد است که با توسعه‌ی کاپیتالیسم و کمونیسم، فرایندهایی که ازخودبیگانگی انسان را پیش می‌برد، تداوم خواهد یافت و حتی اجتناب از جنگ، یک آینده‌ی روشن را تضمین نمی‌کند؛ چراکه هر دو نظام، به‌سوی جوامعی مدیریتی، درحال‌توسعه هستند، ساکنان آن‌ها به‌خوبی می‌خورند، به‌خوبی می‌پوشند، آرزوهایشان برآورده شده‌است و هیچ آرزویی ندارند که امکان تحقق آن وجود نداشته باشد؛ اما انسان‌های مکانیکی و بی‌اراده‌ای هستند (در عصری که ماشین‌هایی ساخته می‌شود که همچون انسان عمل می‌کنند و انسان‌هایی تولید می‌شوند که همچون ماشین‌ها عمل می‌کنند!) 🔸خِرد آن‌ها روبه‌زوال می‌رود، درحالی‌که هوش آن‌ها افزایش می‌یابد؛ باوجود انسان‌هایی که بزرگ‌ترین قدرت‌های مادی را، بدون حکمتی برای استفاده کردن از آن‌ها در اختیاردارند، وضعیت ناگواری پدید می‌آید. به‌رغمِ آسایش و تولید فزاینده، انسان بیشتر و بیشتر احساس می‌کند که زندگی او فاقد معنا است؛ البته چنین احساسی تا حد زیادی ناخودآگاهانه است. 🔹فروم می‌گوید در قرن ۱۹ مسئله این بود که «خدا مرده است»، اما در قرن ۲۰ مسئله این است که «انسان مرده است». در قرن ۱۹، بی‌رحمی به معنای ظلم و ستم به دیگری بود، در قرن ۲۰ بی‌رحمی به معنای بیگانگی از خویش به شکلی روان گسیخته و منزویانه است. خطر موجود درگذشته این بود که انسان تبدیل به برده شود، خطر موجود در آینده این است که امکان دارد انسان به ربات تبدیل شود. ⚜ @taammolat74
🔸استعمار🔸 استعمار کُهنه، استعمار نظامی است؛ استعمار نو چه استعماری است؟ استعمار یعنی تعطیل فکر. نه به آن معنا که ندهد شما فکر کنید، بلکه به آن معنا که ندهد شما فکر کنید؛ آنهم نه به این صورت که اگر فکر کردید شما را بزند؛ نه، بلکه اجازه ندهد نیازها، شما را به فکر وادارد. می‌خواهد به ‌مجرد اینکه نیازی پیدا کنید، از شما رفع نیاز کند؛ این یعنی تعطیلی فکر ... استعمار به همین روش جلوی تفکر را می گیرد. استعمار می‌خواهد اصلاً تو «نیازی» به فکر نداشته باشی ... ⚜ @haerishirazi@taammolat74
🔰چه کتاب ها که سوزانده شده اند! ✍ رضا تسلیمی 🔸در رسانه ها تصویر یکی از مبلغین طب سنتی منتشر شده است که یکی از کتاب های مرتبط با پزشکی مدرن را می سوزاند. چنین عملی به یقین محکوم و ناپسند است زیرا نمادی است از نابودی اندیشه و همچنین حذف و طرد تفکر و دیدگاه رقیب. سال ها است دو اردوگاه پزشکی مدرن و طب سنتی در حال نزاع با یکدیگر هستند و هر یک بر ضد دیگری فعالیت می کند. اما اگر بخواهیم با نگاهی عینی تر و بی طرفانه تر به تاریخ این نزاع بنگریم این پزشکی مدرن بوده است که در طی چند قرن اخیر اغلب مظاهر و نمادهای طب سنتی را به نابودی کشانده است. اکنون مدت ها است که عقاید و روش های سنتی نابود می شوند و فرهنگ ها و عقاید به نام علم جدید و فرهنگ مدرن قلع و قمع می گردند. سنت ها، فرهنگ ها و مناسک تحت فرآیند یکسان سازی قرار دارند و از محتوی متمایز خویش خالی می شوند. علم جدید و پزشکی مدرن حکمت های قبایل را به سخره گرفته و شیوه های آیینی را قطعه قطعه کرده اند. ظهور پزشکی مدرن و قدرت گرفتن آن تنها در سایه جهل و خرافه نامیدن طب سنتی و روش های قدیمی ممکن شده است و علم جدید تنها با توسل به نابودی فرهنگ ها و سنت ها و خالی کردن آنها از معنی به سیطره رسیده است. در نتیجه، اگرچه سوزاندن کتاب مرتبط با پزشکی مدرن اشتباهی بزرگ تلقی می شود اما این عمل بارها در قرون جدید، به اشکال مستقیم و غیر مستقیم و با نام تجدد تکرار شده است و پزشکی مدرن خود با استفاده از چنین شیوه هایی به سالها سیطره طب سنتی پایان داده و بر کرسی نشسته است. و در نهایت این که: در روزگار ما، کیست که بتواند یقه ی پزشکی مدرن را بچسبد؟ هیچ کس. بازار تمام قد در پشت او ایستاده است. @taammolat74
🔰 کتابسوزی غلط است اما.. 🔹فارغ از حکم شرعی آتش زدن کتب ظلال، کتابسوزی بویژه در عصر رسانه ها آنهم توسط یک روحانی قطعا غلط است. با توجه به سابقه تبلیغات منفی علیه روحانیت، بشدت باید مراقبت کرد. البته ما مخالف منطق هستیم که بر دست کشیدن از اصول بخاطر هجو نشدن توسط دشمن اصرار دارد💯 📗کتابسوزی آیت الله تبریزیان در شرایطی رخ داد که شخص آیت الله اعرافی تلاش هایی در همراهی با ایشان انجام داده بود اما این کتابسوزی، شرایط را بغرنج تر کرد. 🔹با این همه، نمی توان منکر ظلم وزارت بهداشت و نفوذی های آنان در حق طب اسلامی شد. در شرایطی که به آقای تبریزیان امکاناتی جهت فعالیت قاعده مند ارائه نمی شود و حتی از دادن یک کرسی تدریس رسمی به او نیز دریغ می ورزند، چه انتظاری از وی می رود❓ 💢مگر به بهانه آزادی انتخاب، صدها جنس آشغال و مضر مانند انواع سوسیس ها و نوشابه هاو.. در مغازه ها به وفور یافت نمی شود؛ پس چرا مدعیان طب اسلامی نباید آزادانه بتوانند فعالیت کنند؟ 💠 اخیرا مواردی منتشر شده که طبابت های آقای تبریزیان منجر به فوت برخی از بیماران شده است. با فرض صحت این گزاره ها، چه کسی می تواند منکر تلفات گسترده در پزشکی شیمیایی شود؟ تنها در آمریکا و در بازه زمانی سال 2000 تا 2008 حدود 251000براثر قصور پزشکی کشته شدند!(1) آیا کسی میپرسد که عباس کیارستمی چگونه فوت شد❗️ 🔻در ایران نیز سالانه در حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار پرونده مربوط به خطاهای پزشکی در کشور تشکیل می شودکه شامل بر مواردی مانند بریدن سر نوزاد در هنگام تولد، قطع دست کودک در هنگام خروج از رحم مادر، گچ گرفتن اشتباهی شکستگی که منجر به قطع دست کودک ۸ ساله شد، مرگ مادر پس از زایمان به دلیل عفونت شکمی، جا ماندن وسایل پزشکی در اعضا و جوارح بیماران در هنگام عمل جراحی و.. است.(2) 🔻پ.ن: ضمن محکومیت کتابسوزی، انصاف داشته باشیم و با همان شعار آزادی که وزارت بهداشتی ها سرمی دهند، به پزشکی اسلامی اجازه اظهار نظر بدهیم. زشت است که در کشور اسلامی، روایات پزشکی اسلامی مهجور باشند👌 ⚜ @tahlil_tollab@taammolat74
🔰دنیای وارونه تاملی در گفتگو قوچانی و وحید جلیلی 🔸آقای قوچانی یکجور از نگاه انسانی سردار و جنگ او برای انسانیت میگوید که انگار چیز عجیبی را کشف کرده است. بله برادر لیبرال! در تمام این سالها شما شعار خیلی چیزها را دادید و بقیه عمل کردند, این هم یکیش! شما شعار جمهوریت را دادید اما انقلابی ها و حزب اللهی ها پای جمهوریت نظام ماندند. شما با تئوری داماد لرستان ریختید توی خیابان و سطل زباله آتش زدید و چند میلیون اختلاف رای را ندیدید اما دیگران که متهمشان میکردید به ضد مردمی بودن پای جمهوریت ماندند و چند سال بعد به چند صدهزار اختلاف رای احترام گذاشتند. شماها بودید که شعار نه عزه نه لبنان سر دادید و این دیگران بودند که برای نجات انسانیت(!) از چنگ داعش رفتند جان دادند و خانواده شان تهمت و کنایه و ناسزا شنیدند. این شماها هستید که حتی چشم دیدن راهپیمایی ضد آمریکایی مردم عراق را ندارید و توی روزنامه تان, یک گوشه, در حد خبر هتتریک فلان بازیکن فوتبال بهش میپردازید اما در عین حال ادعای ضد امپرالیسم بودن دارید. انگار دنیا وارونه است رفیق! سالهاست شعار جانم فدای وطن را یکی میدهد و یکی دیگر در سیل و زلزله پای کار است. شعار حقوق حیوانات را یکی دیگر میدهد و در عین حال ده هزار شتر را استرالیا به جرم اینکه آب زیاد میخورند و خشکسالی است, با تک تیرانداز میزند و میکشد, اما فرمانده سپاهی در جزیره ای در خلیج فارس برای آهوها روزانه علوفه میریزد. شما شعار عقلانیت و تجربه گرایی سر میدهید و باز از برجام درس نمیگیرید و اتفاقا بقیه ای که متهمشان میکنید به آرمانگرایی صرف هستند که میگفتند باباجان اصلا نگاه تاریخی و تجربی به آمریکا و رفتارهایش باعث میشود به او اعتماد نکنیم. آنهایی که وصیت نامه شان پر بود از دین و اسلام و انقلاب و ولایت فقیه رفتند جلوی لشکر صدام ایستادند و شهید شدند و خاک کشور را هم حفظ کردند اما آنهایی که اسمشان ملی بود و شعارشان ما آرایی هستیم عرب نمیپرستیم, گفتند اصلا چرا باید بعد از فتح خرمشهر بجنگیم و کسی هم نپرسید حالا مگر قبلش میجنگیدید پدربیامرزها؟! روزنامه نگارهای حزب اللهی به ساعتی پول گرفتن برای دفاع از کشور متهم شدند اما این روزنامه نگارهای شما بودند که با اولین چشمک حاضر شدند بروند هم پیاله سگ ملکه و هم نشخوار شتر سعودی شوند در قبال حقوق دلاری و یورویی. بله آقای قوچانی پز عقلانیت, جهان وطنی, انسانیت, جمهوریت, وطن پرستی, احترام به حیوانات و... را شما دادید اما یکی دیگر به آنها عمل کرد. ولی خداوکیلی جوری اسیر تبلیعات این دنیای وارونه تان نشوید که یکدفعه انقدر تعجب کنید! ⚜ @taammolat74