🔉 درسگفتار
♨️ #اختصاصی
🔶 روششناسی فقهای معاصر
🔸 استاد محمدحسین عبدی
🔹جلسه نخست
🔻پ.ن: این درسگفتار هر شب در کانال بارگذاری میشود.
⚜ @taammolat74 👇👇👇
روش شناسی فقهای معاصر ۱.mp3
8.04M
🔉 درسگفتار
🔶 #روششناسی_فقهای_معاصر
🕰 جلسه نخست
🔸 استاد محمدحسین عبدی
🔹مقدمه عمومی و روششناسی آیت الله بروجردی(ره)
🔹 نقش تجربه در استنباط احکام شرعی
🔹 جایگاه فقه در عصر حاضر
⚜ @taammolat74
♨️زمین لرزه ای به بزرگی ۴ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، حوالی قم و جمکران را لرزاند.
🔻پ.ن: خواب ما که پرید. نماز آیات فراموش نشود.
آدم نمیفهمم باید چکار کنه
بریم بیرون کرونا در کمینه
نریم بیرون زلزله در زمینه😂
⚜ @taammolat74
🌹ناگـــزیرم از سـفر بــــی سرو سامان چون باد
بـــه گـــرفـتـار رهــــایـــی نتـــوان گــــفـت ازاد
کوچ تا چند؟! مگـر می شود از خویش گریخت
بــال تنهـــا غـــــم غــــربت بــه پرســتو ها داد
ایــن کـــه مردم نشــناسند تورا غربت نیست
غـــربت ان است کــــه یـــاران ببرنـــدت از یـاد🌹
👤 فاضل نظری
⚜️ @taammolat74
🎉 پیشنهاد ویژه #رمان_خوانی
📚 کتاب ارتداد
▪️ مولف : وحید یامین پور
▪️ناشر کتاب : سوره مهر
▪️سال نشر : 1398
▪️تعداد صفحات : 248
🔸یامین پور در رمان «ارتداد» به سراغ سیاست رفته و کوشیده یک عاشقانه سیاسی را برای علاقه مندان تدارک ببیند.
🔹در «ارتداد»، داستان از اوج شروع می شود و خواننده از شنیدن خبری شوکه می شود، او ما را به 22 بهمن 57 برده اما نه آن 22 بهمنی که انقلاب پیروز شد! بلکه یک 22 بهمن سیاه و خون آلود ... 22 بهمنی که رنگ و بویی از پیروزی ندارد ... سیاه تر از 17 شهریور.
🔸حالا شنیدن قصه هم جذاب است و هم غیر قابل تصور، در جای جای کتاب خودت را در خیابان های تهران تصور میکنی؛ در شرایطی که هنوز ده روز از جشن عمومی ورود امام به میهن نگذشته، عزادار شده است. مردم تمام امید خود را نابود شده می بینند و شیرینی پیروزی در کام آنها تلخ شده است.
🔹راوی قصه، مرد عاشقی است که عاشقانه های زندگی اش در دل این تاریخ معکوس رقم می خورد و حالا در جایی از تاریخ ایستاده که هیچگاه رخ نداده اما به ما نهیب می زند که ممکن بود امروز در جایی شبیه آنجا که او قرار گرفته، ایستاده بودیم.
#ارتداد
#وحید_یامینپور
⚜️ @taammolat74
🔰الهیات کرونا
(سوءاستفادههای فلسفی از یک ویروس عفونی)
✍️ مسعود زینالعابدین
🔸انسان سنتی میخواست مرگ آگاه باشد ولی طب، چنین قابلیتی نداشت. پزشکیِ امروز به انسان میگوید که مثلاً در چند ماه آینده خواهد مرد و همین آگاهی، زندگی را برای انسان مدرن سخت و بیمعنا میکند و رنج بیماری را به یک فرایند دردناکتر بدل میکند.
🔹 انسان سنتی تمایل بیشتری به مرگآگاهی داشت. او دوست میداشت ماهها قبل، از مرگ مطلع باشد و تمهیداتی بیندیشد؛ اما انسان مدرن وقتی به مرگ میاندیشد، زندگی را بیمعنا مییابد.
🔸 او طالب مرگ ناگهانی است. ما دوست میداریم اصلاً از مرگ خود باخبر نشویم؛ مرگ یکباره به سراغمان بیابد، تا آخرین لحظه فقط زندگی کنیم و مرگی در کار نباشد و در آخرین لحظه هم مرگ بیاید و زندگیای در کار نباشد.
🔹 برای انسان مدرن، اینکه هم زندگی کند و هم از مرگ خود پیشآگاهی داشته باشد، امری شکنجهآور است. نیچه میگفت مرگ پایان زندگی است اما مرگاندیشی آغاز آن.
🔸شما درست از وقتی که به یاد مرگ میافتید زندگی راستین و واقعیتان را آغاز میکنید. آلبر کامو میگفت مهمترین مساله فلسفی، خودکشی است، یعنی فلسفه باید به من بگوید که آیا زندگی، ارزش زیستن دارد تا به آن استمرار دهم یا ارزش زیستن ندارد و باید متوقفش کنم؟ رنج و درد ناشی از بیماری نیز غالباً معنای زندگی و هـدف از زیستن را مورد چـالش قـرار میدهد.
🔹مواجهه انسانِ ایرانی با کرونا چالشی نیمهمدرن و نیمهسنتی در برابر مرگآگاهی است. اضطراب او بیش از آنکه ناشی از مرگ باشد از تصور مرگ است. وحشت کرونایی وحشتی در جستوجوی معنا برای زندگی است. او دوست دارد بیاطلاع بمیرد و برای همین از مرگومیر جادهای که کشته بیشتری دارد، نمیهراسد اما از کرونا وحشت دارد.
♦️تقلای امروز انسان ایرانی برای فرار از کرونا، بیش از آنکه فرار از مرگ باشد، فرار از مرگآگاهی است. کسانی که برای حفظ شعائر همت کردهاند نماز جماعت حرم تعطیل نشود، برای چنین عارضهای هم نسخه دارند؟
#دین_و_کرونا
⚜ @taammolat74
♨️ دلیل قطعی ایتا از ظهر چه بود؟!
🔸به دلیل مراجعه بسیار بالا و افزایش بیش از حد ترافیک، یکی از سرورها از مدار خارج شد و همین امر باعث شد که دوستان ایتا برای ارتقاء و تغییر برخی موارد فنی از حوادث پیش رو و مشابه جلوگیری کند.
🔹لذا تصميم گرفته شد که برای ساعاتی ارتباط کاملا قطع شده تا بروزرسانی و بازگشت به مدار انجام شود.
⚜ @taammolat74
📮چه خوب گفت #سردار_دل_ها که «میزان فرصتی که در #بحران ها هست، در خود #فرصت ها نیست.» #کرونا یک بحران زیستی است که در خیلی کشورها از جمله کشور ما می تواند تبدیل به #بحران_اقتصادی و حتی #امنیتی شود.
🔸اما وقتی می بینیم در کنار این همه سختی و بحران، پژوهشگران و دانشگاهیان از فرصت استفاده کرده و دست به تولید زده اند و به فناوری اقلامی که تا به حال فقط در انحصار چند کشور بود، دست پیدا کرده اند و به خاطر نیاز فوری کشور، صنایع تولیدی سریع پای کار تولید انبوه آنان می آیند (چیزی که در شرایط عادی مدت ها زمان می برد یا حتی گاه کلا نادیده گرفته می شود) و کشور را در همان اقلام دچار کمبود شده، به خودکفایی می رسانند، انسان تبدیل تهدید به فرصت را با چشم خود مشاهده می کند.
🔸البته شرطش به قول سردار، نترسیدن و نترساندن است و همچنین چشم بریدن از وابستگی به غیر.
✍محمد عبدالهی
⚜ @taammolat74
🎉 پیشنهاد ویژه #رمان_خوانی
📚 کتاب قربانی طهران
▪️مولف : حامد اشتری
▪️ناشر کتاب : دفتر نشر معارف
▪️سال نشر : 1398
▪️تعداد صفحات : 188
🔸یکی از چیزهایی که بارها شنیدهایم این است که در تاریخ مشروطه پیچیدگیهایی است که متوجه نمیشویم. این اثر از کتابهایی است که شاید بتواند به شناخت مقطع غبارآلود مشروطیت و آن پیچ تاریخی ایران در زمینه ورود به دنیای مدرن و تجدد کمک کند.
🔹 ورود تکنولوژی به ایران تغییرات عمیق سیاسی فرهنگی و اقتصادی به همراه داشت که زیست جهان مردم ایران را هم تحت تأثیر قرار داد. در این رمان سعی شده به این بپردازد که چه چیزهایی اتفاق افتاده و چطور این مسائل به بطن زندگی مردم وارد شده است.
🔸«قربانی طهران» اولین رمان بلند مولف است که سعی نموده نگاهی داستانی به اتفاقات مشروطه داشته باشد و می کوشد سیر تحول جوانی عدالت خواه را در آن دوران نشان دهد. جوانی که با رویای عدالت خواهی از وطن مهاجرت کرده و به مرکز تحولات سیاسی آن زمان یعنی تهران می آید و اوضاع را با آنچه در جراید می خوانده کاملا متفاوت می باید.
#قربانی_طهران
#حامد_اشتری
⚜️ @taammolat74
🔰ترامپ از کدام خدا حرف میزند؟
✍️ محمدعلی بیگی
ترامپ نوشته است: بهسراغ خدا رفتن «در زمانهایی مثل این».
🔹«تکنولوژی در یک معنا، به وسایل و ابزارهای تکنولوژیک گفته میشود. اما معنای عمیقتر آن، فارغ است از ابزارها و وسایل و بلکه تکنولوژی اصلا نمیتواند صرفا وسیله و ابزار باشد. مایکل آلن گیلسپی فیلسوف آمریکایی در مقالهاش باعنوان «ناسیونال سوسیالیسم ارسطویی»، راجعبه «امریکنیسم» از منظر هایدگر، توضیحاتی به این شرح دارد:
🔸«عالَمِ مدرن نزد هیدگر، تلاشیست فراگیر جهت کوبیدن طبیعت و تبدیل آن به [امری] «مورد تسلط» و «مورد تصرف». این فرآیند را هیدگر «تکنولوژی» میخواند و اوج آن را نیز اراده به تبدیل همهچیز، حتی خود انسانیت یا حیث انسانی(humanity) به مادۀ خامی میداند که میتواند مورد استثمار و بهرهکشی و مصرف در تولید وسایطِ تولید قرار گیرد.
🔹هیدگر بر آن است که خطرناکترین صورت این سائقه و هوسِ تکنولوژیک، امریکنیسم و مارکسیسم بوده است. او بر آن بود که اروپا میان این دو نیرو -که غرضشان اداره عالَمِ «انسانِ روزمره» برای بهرهکشی نامحدود از زمین و سایر انسانهاست- در حال تکهشدن است. در نظر هیدگر، هیچکدام [از مارکسیسم و امریکنیسم] تکنولوژی را وسیله تمهید شرایط نمیکند [و عاجز از آن است] چراکه هردو در این غفلت مشترکند که «تکنولوژی صرفا ابزار است». این طرز تلقی، تشخیص یا تدارک چنین تنزل و هبوطی را برای انسانها غیرممکن میکند...»
🔸گیلسپی در ادامه نشان میدهد هیدگر با مرور زمان دانست که ناسیونالسوسیالیسم نیز نتوانسته از سیطرۀ همین نظرِ تکنیکی برکنار بماند و بنابراین، سه ایدئولوژیِ روزگار او، یعنی مارکسیسم، امریکنیسم و ناسیونالسوسیالیسم، هر سه نسبت به ذات تکنیکْ کورند و راهی به نجات غرب نمیبرند.
اما نکتۀ مهم در متن گیلسپی این است که سیاست و حتی انسانیت [و نیز «خدا»] در امریکنیسم، چیزی جز ابزار بهحساب نمیآید. ابزارْ از خود شأنی و مرتبتی ندارد و شأنش در تحقق غرضیست که از آن انتظار میرود.»
🔹امریکنیسمْ محدود در امریکای جغرافیایی نیست و میتواند در نقاط دیگری از عالَم نیز پیدا شود -و در کشورهایی که از درِ رقابت با امریکا درآمدند و خواستند تا جایگزین آن شوند، کمابیش پیدا آمد- اما دیانت حقیقی امریکنیستی نیست و خدایش خدایِ مصرفی نخواهد بود؛ آن خدای متعالی که اُنس با او مستلزم خوف و هیبت است.
⚜️ @taammolat74
12.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 انبار بذرهای قیامت
☣️ سال ۲۰۰۰ پروژهای تحت عنوان انبار جهانی بذر یا به عبارت دیگر انبار بذرهای قیامت توسط دو بنیاد صهیونیستی بیل و ملیندا گیتس و راکفلر کلید خورد که هدف از ساخت آن اینگونه عنوان شد:
" بک آپ غذای بشریت... "
🔸کنترل انسان ها از طریق غذا چگونه رخ داده است؟!
🔹از انبار جهانی گیاههای خاص چیزی شنیده اید؟!
⚜️ @mouodname
⚜️ @taammolat74