eitaa logo
تاملات
776 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
348 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
در برابر افول ایده علم مسأله ایستادگی و سرنوشت در آموزش علمی.mp3
13.43M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع | مساله و افول 🎙 سخنرانی دکتر همایش سمپوزیوم پداگوژی صلح؛ بر اساس ایده مقاومت 🔹مقاومت نیازمند طرحی از حقیقت است 3:05 🔹تجربه‌گرایی موجب فروپاشی علم می‌شود 5:15 🔹مسئله جنبی انسانی علوم محض؟ 7:30 🔹غلبه زندگی بر حقیقت 10:40 🔹انسانی که ایده حقیقت ندارد توان مقاومت ندارد 13:45 🔹انسان نسبی آماده دفاع نیست آماده مبادله است 16:15 🔹انتظارات ذی‌نفعان جامعه از جنبه انسانی ریاضیات 18:15 ⚜️ @Taammolat74
هدایت شده از فکرت
| رسانه فکرت در امتداد پرونده هویت نوجوان برگزار می‌کند: 💥نسل اعتراض یا نسل تغییر؟ 🖇چالش‌های هویتی در عصر تحولات 👤 با حضور: ✔️محمدرضا روحانی؛ ✔️لیلا وصالی؛ ✔️نصیر عابدینی؛ ✔️زهرا محسنی‌فرد؛ ✔️حسین شکیب‌راد؛ ✔️سید مهدی سرخان. ⏰ یکشنبه ۴ آذرماه، ساعت ۱۵ 🏢 تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ولیعصر(عج) و برادران مظفر، پلاک ۹۰۷، خانه اندیشه‌ورزان علاقمندان می‌توانند برای حضور از طریق آیدی @Fekrat_Admin1 ثبت‌نام نمایند. (ظرفیت محدود است) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
تاملات
#نشست | #پرونده_ویژه ✅ رسانه فکرت در امتداد پرونده هویت نوجوان برگزار می‌کند: 💥نسل اعتراض یا نسل ت
فردا نشست مهمی در باب هویت نوجوان داریم و میخوایم گفتگوهای مهم و چالشی و عمیقی رو با حضور اساتید مبرز این زمینه داشته باشیم. فرصت خوبی برای گفتگوی جدی است. دوستان تهرانی که میتونند خانه اندیشه‌ورزان خدمتشون خواهیم بود 👌 ⚜️ @Taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 کلیپ تصویری | چاووشی می‌خواند... اما نه چاووشی! ▪️این آهنگ را نمی‌دونم شندید یا خیر؟...آهنگش واقعی بود. حسش ناب، اما او نبود. یک ماشین بود که برایم خواند. حالا چنان هنرمندانه نقش بازی می‌کند که نمی‌توان فرقش را فهمید. اینجا بود که برام سوال شد وقتی همه‌چیز کپی و شود، کجا می‌رود؟ ارزش از چیست؟ ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
تاملات
🎞 کلیپ تصویری | چاووشی می‌خواند... اما نه چاووشی! ▪️این آهنگ #چاوشی را نمی‌دونم شندید یا خیر؟...
🔸اگر اثری از دل یک ماشین بیرون بیاید و ما را تا عمق جان متأثر کند، آیا هنوز باید آن را "بی‌روح" بدانیم؟ واقعا که ایده «بازتولید مکانیکی» رو داده اگه آلان زنده بود چه طرح و ایده‌ای برای این وضعیت میگذاشت؟ "بازتولید مکانیکی؟ این دیگر بازتولید روح است!" 🔹والتر بنیامین از "هاله" هنر می‌گفت؛ آن جنبه منحصربه‌فرد و غیرقابل تکرار که به واسطه حضور هنرمند به اثر هنری داده می‌شود. اما حالا در دنیای هوش مصنوعی، آیا این هاله دیگر معنا دارد؟ یا هنر، فقط نتیجه‌ای است که توسط ماشین می‌شود؟ 🔸در دنیای آینده، هوش مصنوعی می‌تواند را شبیه‌سازی کند، روایت‌ها را بازآفرینی کند و حتی شاید روزی نسخه‌ای از خود ما بسازد که بهتر از ما باشد! اما اینجا یک تناقض بزرگ است: «آیا ارزش هنر و در نتیجه آن است، یا در فرآیند خلق؟» 🔹راستی، اگر روزی نتوانید بین هنر و تفاوت بگذارید، آیا باز هم به دنبال نام هنرمند خواهید بود؟ اتفاقا این فراتر از مرگ سوژه است؛ اینجا مطرح است. هوش مصنوعی نه تنها مولف را به حاشیه می‌راند، بلکه اساساً مفهوم "خالق انسانی" را بی‌معنا می‌کند. 💢 آیا می‌توان اثری را که نه انسان آن را خلق کرده و نه برای انسان طراحی شده، همچنان "هنر" نامید؟ و اگر این اثر بتواند تاثیری مشابه یا حتی عمیق‌تر بر ما بگذارد، آیا باید آن را به همان اندازه ارزشمند بدانیم؟ این لحظه، آغاز یک چالش فلسفی و وجودی جدید است که نه تنها ایده بارت، بلکه کل تصور ما از هنر و را به چالش می‌کشد. ⚜️ @Taammolat74
📍 یادداشت | «رویای یک نویسنده» چگونه یحیی؛ «طوفان الاقصی» را خلق کرد ؟ ▪️ در جهان بی‌معنایی امروز، جایی که کلمات خسته و روایت‌ها تهی شده‌اند، نماد احیای نیرویی است که می‌تواند به جهان انسانی ببخشد. سنوار، نه صرفاً یک رهبر چریکی، بلکه نویسنده‌ای است که توانست و جهانی تازه بیافریند؛ جهانی که پس از هفت اکتبر تجلی یافت. این، قدرت ادبیات است؛ گمشده‌ای که شاید تنها راه نجات از بحران بی‌معنایی دوران ما باشد. ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
تاملات
📍 یادداشت | «رویای یک نویسنده» چگونه یحیی؛ «طوفان الاقصی» را خلق کرد ؟ ▪️ در جهان بی‌معنایی امروز،
🔸جهان پس از هفت اکتبر، تجسم ایده‌های یک نویسنده - چریک است. آنچه یحیی را از دیگر فرماندهان نظامی متمایز می‌کند، نه صرفاً شجاعت یا هوش استراتژیکش، بلکه توانایی‌اش در ساختن است. ، نمادی از این حقیقت است که ادبیات می‌تواند از یک نویسنده، یک و از یک ، یک بسازد. 🔹 سنوار، از میان و داستان‌ها برخاست تا جهانی بسازد که نه در میدان نبرد، که در تخیل زاده شده بود؛ جهانی که با هفت اکتبر، مسیر تازه‌ای را آغاز کرد. جهانی که او ساخت، گویی از دل صفحات یک حماسی بیرون آمده است؛ جهانی که در آن، خطوط داستانی شکوه و شکست، و ، به هم گره می‌خورند. 🔸ادبیات، دو کارکرد مهم دارد: نخست، پرورش و دوم، تقویت درک عمیق از . سنوار در زندان، میان کتاب‌ها و کلمات زیست. او از قدرت داستان‌سرایی برای بازتعریف نقش خود در جهان بهره گرفت. آنچه از ادبیات به‌دست آورد، نه تنها بینشی برای تحلیل شرایط، بلکه شجاعتی برای نوشتن داستانی تازه در میدان عمل بود. 🔹ادبیات و عمیق، حتی در دل سخت‌ترین شرایط، می‌توانند انسان را به جایی برسانند که جهان را به شیوه‌ای متفاوت بیافریند. این، همان رویایی است که هر نویسنده و هر مبارزی در دل دارد؛ خلق جهانی که پیش از آن تنها در کلمات وجود داشت. 🔱 @Taammolat74
🔰همینقدر نمایشی ؛ همینقدر سیاست‌زده 🔸 دیدار رئیس‌جمهور با اردکانی، بیش از آنکه تلاشی برای نزدیک کردن و باشد؛ نمایشی و سیاست‌زده است! و چیزی از شکاف عمیق میان سیاست و فلسفه کم نمی‌کند. دولت نه برنامه‌ای برای استفاده عملی از نقدهای داوری دارد و نه ساختاری برای شنیدن و تحلیل چنین اندیشه‌هایی! 🔹 آن‌چه ایران امروز به آن نیاز دارد، فراتر از دیدارهای نمایشی است؛ ایران به نقشه‌ای دقیق، عملیاتی و مبتنی بر تفکری منسجم نیاز دارد که بتواند را در چارچوب بومی و متناسب با شرایط فرهنگی و اجتماعی کشور تعریف کند. تنها در این صورت است که ، از جایگاه نمایشی به عرصه عمل وارد خواهد شد. 🔱 @Taammolat74
تاملات
📣 #اطلاعیه رسانه فکرت با همکاری معاونت هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌کند: 💎 آینه جادو
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع | نقد فیلم سینمایی «پلتفرم۲» 🎙 سخنرانی: محمدرضا نصیری و رسول لطفی آینه جادو سلسله نشست‌های تخصصی سینمای ایران و جهان سینمای اشراق ⏰ ۳۰ آبان ۱۴۰۳ ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
1403.08.30 آینه جادو.نصیری لطفی.mp3
18M
🔸نقد فیلم سینمایی «پلتفرم۲» 👤محمدرضا نصیری معیار نمادگرایی در فیلم‌ها 02:00 تصویر خشونت در سینما 05:30 نمادها در فیلم پلتفرم 08:30 👤رسول لطفی حواشی اکران فیلم 20:00 شخصیت اصلی فیلم 22:00 استعاره‌های فیلم 24:00 چرا فیلم خوبی نیست 28:00 شخصیت زامیاتین در فیلم 38:20 ابهامات پایان‌بندی 43:00 نتیجه نقد فیلم‌ها 48:00 🖇پرسش و پاسخ 50:00 ⚜️ @Taammolat74
5.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍 یادداشت | «الگوی تجارت؟!» تلاش برای بازاریابی از تاریخ یا انحراف از الگوهای اصیل؟ ▪️ این روزها، در میان موج جدیدی از تبلیغات و جریان‌سازی‌های اجتماعی، برخی تلاش می‌کنند حضرت زهرا (س) را به‌عنوان یک و حرفه‌ای معرفی کنند تا شاید فعالیت‌های اقتصادی خود را در قالبی مذهبی و مشروع جلوه دهند. اما آیا این تصویرسازی‌های مدرن واقعاً با شخصیت و نقش‌های اصیل حضرت زهرا (س) تطابق دارد، یا نوعی سوءاستفاده از جایگاه تاریخی و معنوی ایشان است؟ ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
تاملات
📍 یادداشت | «الگوی تجارت؟!» تلاش برای بازاریابی از تاریخ یا انحراف از الگوهای اصیل؟ ▪️ این روزها،
🔹حضرت زهرا (س)، به‌عنوان بانویی که در تمامی جنبه‌های زندگی الگویی تمام‌عیار بودند، مسیری را نشان دادند که همواره بر محور ، زهد، و خدمت به انسان‌ها استوار بود. فعالیت‌های ایشان، از تربیت فرزندان و مدیریت امور خانه تا اداره منابعی همچون باغ ، نمونه‌هایی از مشارکت در زندگی اجتماعی و اقتصادی زمان خود بود. اما این فعالیت‌ها هرگز به معنای «»، «»، یا تلاش برای کسب درآمد شخصی نبوده است. حضرت زهرا (س) هر اقدامی که انجام می‌دادند، در راستای مسئولیت الهی و رفع نیازهای جامعه بود، نه برای تولید ارزش مادی به شیوه‌ای که امروز در مفهوم کارآفرینی یا بازاریابی تعریف می‌شود. 🔸اما چرا برخی تلاش دارند این تصویر را تغییر دهند؟ برای برخی، اتصال فعالیت‌های اقتصادی خود به چهره‌های مقدس، راهی است برای دادن مشروعیت به کارهایی که ممکن است در ذات خود با اصول اخلاقی یا دینی تضاد داشته باشند. بازاریابی، رقابت تجاری، و حتی گاهی مصرف‌گرایی افراطی، زمانی که در سایه نام حضرت زهرا (س) مطرح می‌شود، مشروعیت ظاهری پیدا می‌کند. 🔹در دنیای امروز، زنان نقش‌های گسترده‌تری در اقتصاد و جامعه ایفا می‌کنند. گرچه این موضوع در ذات خود مثبت است، اما گاهی برای توجیه این نقش‌ها، تاریخ تحریف می‌شود. به جای آن‌که الگوی واقعی حضرت زهرا (س) که بر محور عدالت و خدمت استوار است، ارائه شود، تصویری از ایشان به‌عنوان یک فعال اقتصادی مدرن بازتولید می‌شود. 💢 تصویرسازی‌های نادرست از چهره‌های مقدس، نه‌تنها به اهداف مدعیان مشروعیت نمی‌بخشد، بلکه اصالت تاریخ و الگوسازی صحیح را نیز خدشه‌دار می‌کند. حضرت زهرا (س) الگویی برای همه انسان‌ها در تمام زمان‌ها هستند، اما این الگو را باید در چارچوب‌های اصیل دینی و تاریخی فهمید، نه با تحریف و تطبیق‌های نابه‌جا برای توجیه فعالیت‌های مدرن. ⚜️ @Taammolat74