eitaa logo
تاملات
760 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
347 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
6.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 درس هایی از ادوارد برنایز با اندکی دخل و تصرف! 🔸سرمایه‌داری به خوبی آموخته که احساسات غیر منطقی انسانها را به بازی بگیرد تا بر نحوه تصمیم‌گیری آنها تاثیر بگذارد. 🔹سرمایه‌داری آموخته که با مرتبط کردن کالا با تهییج امیال و احساسات، چگونه مردم را به سوی یک تصمیم غیرمنطقیِ رضایت‌بخش سوق دهد؛ اینکه چطور با خوردن و پوشیدن و مصرف، خود را در جایگاه انسان طراز خود ببینند، متفاوت باشند، دیده شوند و بنابراین احساس قدرت کنند و لذت ببرند. این یعنی اینکه عوامل نامربوط می توانند به سمبل‌های احساسی قدرتمندی تبدیل شوند تا مردم را آنطور که می‌خواهند به دیگران نشان دهند. ⚜ @lotfi74 👇👇👇
تاملات
🔰 درس هایی از ادوارد برنایز با اندکی دخل و تصرف! 🔸سرمایه‌داری به خوبی آموخته که احساسات غیر منطقی ا
🔸 طبیعتا شخص با تشابه در مصرف نمی‌تواند در جایگاه الگی خوود قرار بگیرد. در حالی که سلبریتی‌ها به عنوان عاملان بازار و مصرف‌کنندگان از کالاهای لوکس استفاده می‌کنند، برای طبقه متوسط و کارگر، کالاها با عملیات رسانه‌ای به عنوان ضروریات تبلیغ می‌شوند. 🔹سرمایه‌‌داری سعی می‌کند راهی متفاوت از انتخاب عقلانی و منطقی برای فروش کالاها بیابد و آن احساس بهتری است که از داشتن یک کالا به شما هدیه می‌دهد. سرمایه‌داری آموخته که مبنای انتخاب مردم را از "نیاز" به "میل" تغییر دهد. 🔸 سلبریتی‌ها ابزار ایجاد این میل هستند. مردم باید یاد بگیرند همواره چیزهای جدیدی بخواهند تا احساس بهتری داشته باشند و بنابراین بایستی الگوهای ذهنی برای آنان ایجاد و از ناخوآگاه به خودآگاه‌شان انتقال یابد. 🔹سلبریتی‌ها مسئول ایجاد این الگوهای ذهنی هستند. سلبریتی‌ها فقط بازیگران سینما نیستند؛ آنها نقش اول سناریوی دنیای سرمایه‌داری هم هستند. پس مزدشان را می‌گیرند. 🔸ماموریت سلبریتی‌ها ترغیب مردم را به خرید کالای لوکسی است که احتمالا تولید ملی به دلیل فاصله تاریخی شرق و غرب از ساخت آن ناتوان است و لذا به ترجمان گزاره‌های هژمونیک غرب تبدیل می‌شود که تو حق داری بهترین‌ها را مصرف کنی و لذا درب‌ها را به سوی غرب بگشا... @lotfi74
تاملات
🔰جوکر، نماد فتنه و جنگ و آتش سوزی در ناآرامی های عراق 🔹در آثار تخیلی علاوه بر «قهرمان» گاه شخصیتی م
🔰عصر جدید، عصر شورش دلقک‌ها ✍ کمیل سوهانی ♦️حدود دو ماه از آغاز اکران جهانیِ فیلم جوکر می‌گذرد و در این مدتِ کوتاه جوکر چندین رکورد تاریخ سینما را زده و در حالی که ۵۵ میلیون دلار بودجه‌ی ساخت آن است تا این لحظه یک میلیارد دلار فروش کرده. فیلم اکنون ۳۵امین فیلم پرفروش تاریخ سینما، هفتمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۹ و پرفروش‌ترین فیلم با محدودیت بزرگسالانِ(R)تاریخ سینما است. 🔸شخصیت‌های فیلم برگرفته از کمیک استریپ‌هایی با بیش از نیم قرن قدمت در آمریکا هستند. ♦️"توماس وین"، یکی از این شخصیت‌هاست؛ در این فیلم توماس وین یک ثروتمندِ اهل سیاست است که احتمالا به زودی شهردارِ شهرِ گاتهام می‌شود. 🔸شخصیت دوم "موری فرانکلین" است. موری طراح و مجریِ یک برنامه‌ی تلویزیونیِ سرگرم‌کننده‌ی آخر‌شبی(Late Night Talk Show) است. ♦️شخصیت اصلی داستان هم جوکر، شرور قدیمیِ کمیک استریپ‌های آمریکایی است. در این فیلم اما، جوکر دیگر شروری بالذات نیست. 🔸داستان در رفت و آمد میان واقعیت و توهمات ذهنِ مریضِ جوکر پیش می‌رود. جوکر یک بیمار روانی است که از کودکی مورد آسیب‌های روحی و جسمی فراوان قرار گرفته و علاقه‌ی زیادی به "موری فرانکلین" دارد. او در توهماتش، موری را پدر خود تصور می‌کند. موری الگوی اوست، کسی که جوکر دوست دارد او را گرم در آغوش بگیرد. ♦️از طرفی مادر جوکر معتقد است که پدر واقعی او "توماس وینِ" سیاستمدار است. مادر مدعی است، زمانی که در خانه‌ی این سیاست‌مدارِ ثروتمند کار می‌کرده جوکر به دنیا آمده، اما "توماس وین" او را اخراج و با جعل مدارک مختلف ثابت کرده، جوکر توسط مادرش به فرزندخواندگی گرفته شده است. 🔸این‌که جوکر واقعا فرزند کیست، هیچ‌گاه در فیلم مشخص نمی‌شود.♦️جوکر بیماری عجیبی دارد که در هنگامه‌ی تنش، بی‌اختیار می‌خندد. 🔸 مادر، او را هَپی(Happy)صدا می‌کند. شمایل، شغل، اسم و آمالش با خنده و سرگرمی گره خورده است. او هم سرگرم است و هم سرگرم‌کننده. زمزمه‌ی مکررِ ترانه‌ی "زندگی همین است" (That is life…)، همراه با رقص‌های گاه و بی‌گاهِ جوکر، از پذیرش سرنوشتی محکوم به شادی خبر می‌دهد. اما نهایتا جوکر بر علیه این تقدیر می‌شورد، شورشی ناگهانی، کور، بی‌هدف و ناعقلانی. 🔸تمرکز من در این یادداشتِ کوتاه نه بر نوع شورش جوکر، بلکه بر نسبتِ او با سه‌گانه‌ی مادر، توماس وین و موری فرانکلین است. آنچه من آن را نسبتِ شهروند با شهر، سیاست و رسانه می‌دانم. ⚜ @lotfi74
🔰 آیا رهبرانقلاب را می شود نقد کرد؟ ✍ محسن مهدیان بعد از ماجرای بنزین و تدبیر رهبری در حمایت از این تصمیم، برخی انقلابیون یک سوال برایشان ایجاد شد. آیا تصمیم رهبری را می شود نقد کرد؟ آتش بنزین نشست؛ اما این سوال همچنان باقی است. بهترین پاسخ مرور دیدارهای دانشجویی رهبری است. ⚜ @ lotfi74 👇👇👇
تاملات
🔰 آیا رهبرانقلاب را می شود نقد کرد؟ ✍ محسن مهدیان بعد از ماجرای بنزین و تدبیر رهبری در حمایت از ای
🔰آیا رهبرانقلاب را می شود نقد کرد؟ ✍ محسن مهدیان ♦️بعد از ماجرای بنزین و تدبیر رهبری در حمایت از این تصمیم، برخی انقلابیون یک سوال برایشان ایجاد شد. آیا تصمیم رهبری را می شود نقد کرد؟ آتش بنزین نشست؛ اما این سوال همچنان باقی است. بهترین پاسخ مرور دیدارهای دانشجویی رهبری است. 💠ایشان در یکی از دیدارها در واکنش به نقد یکی از دانشجوها می فرمایند: " خیال نکنید من از شنیدن اینجور نقدها ناراحت میشوم؛ نه، من از اینکه این حرفها زده نشود، ناراحت میشوم" 💠 پس از اصل  انتقاد عبور می کنیم؛ اما انتقاد از رهبری را باید با ۴ شاخص محک بزنیم. طبیعی است که این متن و ملاحظات برای کسانی است که دغدغه انقلابی گری دارند... 🔸یکم. نقد رهبری نمی تواند بی اعتنا به نظام اندیشه ایشان باشد. باید جایگاه مردم و جمهوریت و ساختارهای انقلاب و مفهوم ولایت و عدالت و غیره را در نظام بینشی رهبری توجه کرد و مصادیق را با ارجاع به همین مبانی مورد پرسش قرار داد. با تراز "لیبرالیسم" و "عدالت خواهی دلبخواهی" و "بی اعتنایی به جمهوریت" و ... نمی شود سراغ نقد رهبری رفت . نقد باید منتهی به انقلابی‌گری در همان شعارهای راستین باشد. 🔸دوم. عقل حکم می‌کند که در نقد یک کارشناس در حوزه‌ی تخصص خودش، به علم او توجه کنیم. این ملاحظه متفاوت از ادب و احترام است. ادب که جای خود، اما به حکم عقلانیت در نقد، فردی که علم و تجربه و اطلاعاتش در اداره و رهبری انقلاب بیش از هرکسی است، اظهارات و عملکرد او یک متغیر مؤثر در تحلیل است. روشنست که این ملاحظه نفی نقد نیست؛ اما یک ملاحظه منطقی است. 🔸سوم. اگر در نقد رهبری به مصادیق متعدد رسیدیم، احتمالاً به جهت گفتمانی اختلاف داریم نه مصادیق. اینجا باید نگران شد. باید سطح اختلاف را جای دیگر و در سطح دیگری از اعتقادات حل و فصل کرد. 🔸چهارم و از همه مهمتر؛ نقد باید موجب تقویت نظام اسلامی شود. نقدی که نقشه گفتمانی و انقلابی رهبری را در ابعاد کلانتر بهم بریزد، ناحق است ولو اینکه در ظاهر حق بنماید. گرچه شاخص ولایت، عدالت است؛ اما راه رسیدن به عدالت با ولایت است. نقدی که هیمنه ولایت و نقشه راهبردی اورا تضعیف کند ولو اینکه با شعار عدالت باشد، بی عدالتی محض است. ⚜ @lotfi74
🔰جنگ در میدان دانشگاه (نگاهی جامعه شناختی بر مسئله تقابل‌ها میان تشکل‌های دانشجویی) ‌ ✍محمدجواد بادین‌فکر، پژوهشگر علوم اجتماعی ‌ 🔻 ادیبهشت 98، انجمن علمی ‌ارتباطات دانشگاه تهران، نشستی با موضوع نقد و بررسی برنامه تلویزیونی عصر جدید برگزار کرد. یکی از دانشجویان که برای نقد عصر جدید به پشت تریبون رفته بود به بیان مطالبه و گله‌مندی پرداخت از دستگیری چندی از دوستانش که در جریان اعتراضات دستگیر شده بودند. سپس از انتهای سالن مورد تشویق دوستانش (که از انجمن صنفی با گرایش‌های چپ بودند) قرار گرفت و جو برنامه به هم ریخت. کشمکش تا حدی پیش رفت که میدان دانشگاه شاهد یک تقابل تمام عیار میان سه گروه از تشکل‌های دانشجویی شد. این رویارویی میان چند دانشجوی بی نام و نشان یا تحریک فردی خاص در آن جلسه نیست، بلکه یک تقابل تاریخی است. تقابلی که طی آن سالها برای کسب قدرت در میدان دانشگاه با یکدیگر جنگیده اند. اما چرا در میدان انجمن علمی؟ بوردیو پاسخ می‌دهد. ‌ 📌 ادامه این مطلب را در لینک بخوانید: ‌ 🔗 http://bashgah.net/go/boe98/ #عصر_جديد #باشگاه_اندیشه #تاملات ⚜ @lotfi74
حوزه هنری - 980906.MP3
26.95M
🔉 #صوت سخنرانی استاد حسن عباسی 🔸در سلسله نشست‌های رسانه و سلطه 🔸 نشست یکم 🔸بررسی نفوذ نظام سلطه بر رسانه‌های جهان زمان: ۶ آذر ۹۸ مکان: تهران، حوزه هنری ⚜ @dr_abbasi ⚜ @lotfi74
📣 سلسله نشست‌های تبیینی با محوریت «رسانه و سلطه» 🎙سخنرانی دکتر #حسن_عباسی 🔸این نشست‌ها با هدف «تبیین و تحلیل نشانه‌های نفوذ سلطه در رسانه‌های جهان» و «تشریح ابعاد رخنه و نفوذ در رسانه‌های فارسی زبان و تاثیرات مخرب آن بر فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و افکار عمومی جامعه از جمله: شبکه‌های معاند فارسی زبان همچون BBC فارسی، ایران اینترنشــنال و من و تو، و ... » پیش بینی شده است. 🔸 این سلسله نشست‌های تبیینی توسط روابط عمومی و محافل سازمان سینمایی حوزه هنری طراحی و برنامه‌ریزی شده و بدون تردید، فرصت مغتنمی است برای آشنایی و آگاهی بیش‌تر نخبگان، دانشجویان، اساتید و فعالان رسانه‌ای نسبت‌های جریان‌سازی‌های رسانه‌ای غرب و نظام سلطه و پیامدها و اثرات آن بر فضاهای رسانه‌ای فرهنگی و اجتماعی کشور. ⏰چهارشنبه ۶ آذر ۹۸ ⚜ @dr_abbasi ⚜ @lotfi74 👇👇👇
🔰 سوپرایز جهرمی لو رفت.. محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات گفته است که روز پنجشنبه مردم را سورپرایز می‌کند. شنیده‌ها حاکیست این سورپرایز، رایگان شدن اینترنت ترافیک داخلی است. رایگان شدن ترافیک داخلی به این معناست که استفاده از پیام‌رسان‌ها، سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که در داخل کشور میزبانی می‌شوند، دیگر هزینه‌ای نخواهد داشت و تنها پیام‌رسان‌ها و سایت‌های غیرایرانی هزینه دارد. ⚜ @lotfi74
♨️برنامهٔ زندهٔ رو در رو 📺 امشب ۲۰ آذر ۹۸، ساعت ۱۹ این را حتماً از شبکهٔ چهار تلویزیون ببینید ... روح‌الله مومن نسب و حسین نوری‌خواه از ناگفته‌های شبکهٔ ملی اطلاعات رونمایی خواهند کرد. ⚜ @lotfi74
🔰 علما موظفند جلوی محرومیت را بگیرند 🔸#علما موظفند نگذارند عده كثيرى گرسنه و محروم باشند، و در كنار آنها #ستمگران غارتگر و حرامخوار در ناز و نعمت به سر ببرند. امير المؤمنين(ع) می‌فرمايد من #حكومت را به اين علت قبول كردم كه خداوند از علماى #اسلام تعهد گرفته و آنها را ملزم كرده كه در مقابل پرخورى و غارتگرى ستمگران و گرسنگى و #محروميت ستمديدگان ساكت ننشينند و بيكار نايستند. چطور می‌توانيم ساكت و بيكار بنشينيم و ببينيم عده‌اى خائن و حرامخوار و #عامل_بيگانه به كمك اجانب و به زور سرنيزه, ثروت و دسترنج صدها ميليون #مسلمان را تصاحب كرده‌اند و نمی‌گذارند از حداقل نعمت‌ها استفاده كنند؟ 📚 ولایت فقیه ، صفحه ۳۸ ⚜ @lotfi74
9.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 شاه به زنان حق رای داد؟ زنان در عصر پهلوی مترقی تر بودند؟ 🔹تاریخ و واقعیت تاریخی را از اهلش بجویید نه از رقاصه های لُمپن شبکه #منوتو و امثالهم که به جوانِ بی مطالعه تصویری غلط از زمان پهلوی ارائه میدهند. 🔸تحلیل خانم دکتر #منصوره_اتحادیه مورخ هشتاد و سه ساله، سرشناس و فارغ التحصیل دانشگاه #ادینبرا اسکاتلند تاریخ را از اهلش بخواهید... #پهلوی #زنان #مسیح_علینژاد #حجاب ⚜ @lotfi74