فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 جناب آقای وحیدی: بنزین از آب ارزانتر نیست. قیمت آن بطری آبمعدنی که دست گرفته و نماد گرانتر بودن آب از بنزین معرفیاش میکنید، به این دلیل بالا رفته که از پلی اتیلن ترفتالات ساخته میشود و این ماده به دلیل قیمتگذاری جهانی/دلاری با افزایش نرخ دلار و مکانیسم حراج بورس کالا، سر به فلک کشیده است.
💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇
@taammolatenazari
تأمُّلاتِ نظری
🔰 جناب آقای وحیدی: بنزین از آب ارزانتر نیست. قیمت آن بطری آبمعدنی که دست گرفته و نماد گرانتر بودن
✍️ سید یاسر جبرائیلی: افزایش قیمت پلیاتیلن ترفتالات، چگونه قیمت آبمعدنی را افزایش میدهد؟
یک مدیر سیاسی که میخواهد برای کشور تصمیم بگیرد، باید کلنگر باشد، همه ابعاد مسئله را ببیند و بعد سخن بگوید یا برای مردم تصمیم بگیرد.
فرمول محاسبه قیمت این است:
قیمت مواد اولیه+هزینه دستمزد+
هزینه سربار
هزینه دستمزد و سربار را صفر میگیریم تا به سهم مواد اولیه در قیمت نهایی برسیم.
برای سخن گفتن یا تصمیم گرفتن باید به اطلاعات دقیق اتکا کنم. لذا غالبا از تولیدکنندگان اطلاعات گرفته و اسنادشان را بررسی میکنم.
آخرین قیمت پت که یک تولیدکننده مشهور آبمعدنی از بورس کالا خریداری کرده، هر کلیوگرم ۵۴ هزار تومان است.
برای تهیه هر بطری آب معدنی نیم لیتری، ۱۶ گرم PET صرف میشود. یعنی هر بطری، حدود ۸۱۰ تومان هزینه PET دارد. اما ماجرا اینجا تمام نمیشود...
هزینه درب هر بطری ۲۰۰ تومان، هزینه لیبل ۱۰۰ تومان، سهم هر بطری از هزینه پالت، استرچ و نایلون نیز ۴۰۰ تومان است. تا اینجا میشود ۱۵۱۰ تومان.
اما آنچه مورد غفلت واقع میشود، این است که هزینههای دیگری وجود دارد که به صورت درصدی از این قیمت مواد اولیه، به قیمت نهایی اضافه میشود.
- ۲ درصد هزینههای مالی، تبلیغات، عمومی و اداری را اضافه کنید: ۱۵۴۰ تومان
- ۱۷ درصد سود تولیدکننده را اضافه کنید: میشود ۱۸۰۰ تومان
- ۹ درصد ارزش افزوده را حساب کنید: میشود ۱۹۶۴ تومان
- ۱۴ درصد سهم هر بطری از هزینه حمل: میشود ۲۲۳۹ تومان
- ۱۴ درصد افزایش سهم فروشنده: ۲۵۵۲ تومان
قیمت نهایی مصرف کننده هر بطری نیم لیتری امروز حدود ۳۸۰۰ تومان است
به عبارت دیگر، سهم هزینه بطری در قیمت نهایی ۶۷ درصد است!
بماند که سایر هزینهها (دستمزد و سربار) نیز، در اثر افزایش نرخ ارز و تورم ناشی از آن، بالا رفته است؛ چیزی که ما در این محاسبات صفر لحاظ کردیم.
@taammolatenazari
33.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 چگونه فروشگاه های بزرگ باعث ورشکستگیِ خرده فروش ها می شوند؟!
#سرای_ایرانی
#شهر_لوازم_خانگی
#نه_به_بنگاه_داری_بانکها
#نه_به_رویکردهای_نئولیبرالی
💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇
@taammolatenazari
✍️ بی شک، غورِ عمیق و دقیق در عرصه ی علم و دانش، لذّتی دارد که آدمی آنگاه متوجه آن خواهد شد، که ذرّه ای از آن را چشیده باشد. اساسا ورود به هر عرصه ی علمی و تعمّقِ در آن، زمانی دلچسب و گوارا خواهد بود، که دوستدار دانش با تاریخچه و سیر تطورِ شکل گیری آن دانش هم آشنا باشد.
علوم پایه، خاصتا #دانش_ریاضی از آن دست دانش هایی است که قوام و بسطِ سایر دانش ها مستقیم یا غیرمستقیم به آن وابسته است. بی تردید سرمایه گذاریِ جدی و کلانِ نهاد های علمی و فرهنگیِ جوامع در علوم پایه، ارتقاء فرهنگی برای هر جامعه ای را به ارمغان خواهد آورد.
الغرض، علوم پایه و دانش ریاضی آنقدر اهمیت دارد که بدون تردید تحول در #علوم_انسانی هم بدونِ استفاده از آن آنگونه که باید امکان پذیر نخواهد بود. امروزه، علوم انسانی و اجتماعی مستقیم یا غیرمستقیم وابسته به دانش ریاضی است. از اینرو توجه جدی به این دانش، برای هر محققی در حوزه ی علوم انسانی ضروری و اجتناب ناپذیر است.
بدین ترتیب؛ به جهتِ شناختِ هر چه بیشتر و بهترِ دانش ریاضی و مأنوس شدن با مفاهیم بکار رفته در این دانش، کتابِ #آشنایی_با_تاریخ_ریاضیات اثر هاورد و.ایوز را به شما فرهیختگان ارجمند پیشنهاد می کنیم.
💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇
@taammolatenazari
✍️ در اقتصاد، از دو روشِ شناخته شده ی #قیاسی و #استقرائی برای شکل دادن به نظریه های اقتصادی استفاده می شود. مبنای اصلیِ این دو روش، همان قیاس و استقراء منطقی است.
روش استقراء؛ از جزء به کل رسیدن، با مشاهده واقعیات خارجی است و در اقتصاد، ابزار آن بیشتر #آمار و #اقتصادسنجی است. روش قیاسی؛ عبارت از روش استدلال عقلی و انتقال از معلول به علت، یا برعکس می باشد.
🔰 علی ای حال، برای شکل گیریِ یک نظریه ی اقتصادی در اقتصادِ خردِ متعارف، مراحل ذیل طی می شود:
1️⃣ فرض ها یا اصول مسلّم؛ اساسا نظریه بر اساس آنها بنا شده و چارچوبِ اولیه نظریه را می سازند.
2️⃣ فرضیه؛ نتایج و قواعد به دست آمده از فرض ها در موردِ یک پدیده اقتصادی است که از روابط و دلایل منطقی، فرضیه اقتصادی شکل می گیرد.
3️⃣ نظریه؛ که با آزمونِ تجربیِ یک فرضیه اقتصادی و با تاییدِ نسبیِ روابط و قواعد ارائه شده در آن، بوسیله مشاهده و تحقیقات تجربی در مورد پدیده های خاص اقتصادی، نظریه ی اقتصادی بوجود می آید.
🔸️ از اینرو، اقتصادِ متعارف، یا باید از حیثِ #نظریه مورد انتقاد واقع گردد، و یا #روابط_علّی و یا نیز نقدِ به #مبانی، #فرض_ها و #اصول_مسلّمِ این علم صورت گیرد.
💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇
@taammolatenazari
🔰 عدالت، در کلام حضرت زهرا -سلام الله علیها-
✍️ مسأله ی مهمّ و حیاتیِ #عدالت در آیات و روایاتِ اسلامی به کرّات بیان شده و خداوند متعال و حضرات معصومین -علیهم السلام- اذهان توده ی مردم را به طُرُق گوناگون متوجه این فریضه ی مهم نموده اند. فی المثل؛ در قرآن کریم یکی از اهداف انبیاء الهی #اقامه_ی_قسط معرفی شده است: "ليقوم الناس بالقسط" و یا در روایتی از وجود نازنین علی بن ابی طالب، ایشان تحقق عدالت در جامعه اسلامی را، موجب اجرایی شدن سایر احکام الهی معرفی نموده اند: "العدل حياة الاحكام" و یا نیز در جایی دیگر از وجود مقدس ایشان داریم: "بالعدل تصلح الرعية"؛ يعني بواسطه ی تحقق عدالت است که امور مردم اصلاح می شود و الخ. از اینرو به مناسبتِ ایّام شهادتِ حضرت زهرا -سلام الله علیها- روایتی از ایشان پیرامون مساله ی #عدل را محضر یکایک فرهیختگان ارجمند عرض می کنیم تا علاوه بر نورانی شدنِ قلوب بواسطه ی شنیدنِ این روایت، با تأمّل در منطوق و مفهوم روایتِ حاضر، بیش از پیش در راه تحقق این فریضه ی الهی کوشا باشیم.
🔰 ایشان در فرازی از خطبه ی #فدکیه پیرامون #عدالت چنین بیان می دارند: «فَرَضَ اللَّهُ الْعَدْلَ تَسْكِيناً لِلْقُلُوب.»
ترجمه: خداوند عدالت را فریضه ای جهت تسکین قلب ها قرار داد.
#منبع: من لا یحضره الفقیه، ج۳، ص ۵۶۸ [چاپ انتشارات اسلامی، وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم]
🔸️ در شب های آتی پیرامونِ عدالت و اقسامِ آن مطالبی به سمع و نظر خواهیم رساند.
💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇
@taammolatenazari
تأمُّلاتِ نظری
✍️ اینکه امام امت فرمود: والله اسلام تمامش سیاست است، نه آن که صرفا یک دیدگاه شخصی باشد؛ بل، انسانی که اهل تحقیق و ژرف نگریست؛ هنگامی که به آموزه های دینی اعم از آیات قرآن و روایات حضرات معصومین علیهم السلام رجوع می کند، درخواهد یافت؛ محتوای اسلام بیش از آنکه جنبه ی فردی داشته باشد، ناظر به سیاسات و اجتماعیات است. بنابراین اُف باید گفت؛ به آن جریان هایی که به دنبال جدایی دین از سیاست هستند. و صد البته اُف و ننگ باد به آن اشخاص و جریان هایی که هیئاتِ مذهبی ما و جوانان مان را می خواهند از سیاست دور کنند، تا خود به راحتی بر روی منافع و سرمایه های ملت چمبره بزنند.
و البته باید دانست؛ سیاستی هم که دین و بزرگان دین همواره ما را بدان سو هدایت می کنند، طبعا با سیاست بازی و سیاست زدگی فرقش زمین تا آسمان است. سیاست اسلامی مقدّس است؛ چرا که اگر سیاست مقدّس نبود رسول الله ص و علی بن ابی طالب ع متصدی آن نمی شدند. از اینروست که در جامعه کبیره خطاب به ائمه علیهم السلام داریم: "و انتم ساسة العباد"؛ يعني شما حضرات معصومین سیاست گذاران بندگان خدا بر روی زمین هستید و باید به گونه ای تدبیر امور دنیوی و اخروی بشر کنید تا ایشان به سعادت و سرمنزل مقصود رسند و بدین سبب دنیا و آخرت شان؛ هر دو آباد شود.
حال سوال این است: چه کسانی در این کشور، و در این شهرستان به دنبال این هستند که جوانان ما و هیئاتِ مذهبیِ ما از سیاست اسلامی که امری مقدّس و ضروری است فاصله گرفته، و صرفا به عزاداری های بی روح بپردازند؟ عزاداری هایی که ظلم ستیز نیست! عدالتخواه و مطالبه گر نیست! حق خواه و حق طلب نیست! باید قاطعانه گفت: دورانِ تخدیر توده ها به سرآمده و روزگاری نو پیش روست.
💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇
@taammolatenazari
رندِ عالمسوز را با مصلحتبینی چهکار
کار مُلک است آن که تدبیر و تأمل بایدش
تکیه بر تقوی و دانش در طریقت کافریست
راهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش
#حافظ
@taammolatenazari
✍️ مارشال برمن: "مدرن بودن یعنی زیستنِ یک زندگیِ سرشار از معما و تناقض. مدرن بودن یعنی اسیر شدن در چنگِ سازمان های بوروکراتیکِ عظیمی که قادر به کنترل و غالبا قادر به تخریبِ همه ی اجتماعات، ارزش ها و جان ها هستند؛ و با این همه دست بسته نبودن در پیگیریِ عزم راسخ خویش برای مقابله با این نیروها، جنگیدن به قصد تغییر جهانِ این نیروها و تصاحبِ آن برای خودمان."
پ.ن: سابقا پیرامونِ اهمیت مطالعات تمدنی خاصتا تمدن غربِ مدرن، کُتُبِ دستِ اولی از محققان برجسته ی ایرانیِ این حوزه، خدمت دوستانِ فرهیخته تقدیم و معرفی شد. اکنون کتابِ #تجربه_مدرنیته اثر مارشال برمن رو به دوستانِ اهل تفکر و تأمّل پیشنهاد می کنم. از اون دست کتاب هایی است که حقا ارزش خواندن دارد و کمک به فهمِ بهترِ انسان و دورانِ مدرن میکند. شناختِ دقیق و عمیقِ انسان و دورانِ مدرن از ضروریات برای هر عنصر فرهنگیِ معتقد به تمدن نوین اسلامی است.
💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇
🆔️ @taammolatenazari
✍️ فارغ از جنگ و جدل ها و نزاع های سیاسی و ژورنالیستی، باید دانست؛ یادآوریِ سالروز یوم الله #نه_دی به دلائلِ سیاسی، اجتماعی، امنیتی و اقتصادی اهمیت دارد. [مستندات و کُتُبی هم در همین راستا وجود دارد که از آن فی الحال می گذریم.]
🔰 اجمالا باید گفت: یادآوریِ ۹ دی، یعنی به یادآوردنِ چه رُخ دادهایی؟
۱) یادآوری نامههای بدون سلام والسلام هاشمی رفسنجانی.
۲) یادآوری دعوت مردم به خیابانها برای اغتشاشگری در زیر پل کالج توسط دخترش.
۳) يادآوریِ به آتش کشیدن هیئاتِ حسینی و مساجد و هتک حرمتِ مقدسات.
۴) یادآوری ضرب و شتم و به شهادت رساندنِ نیروی انتظامی و بسیجی ها.
۵) یادآوری راه اندازی ستاد اصولگرایان حامی موسوی.
۶) یادآوری تبریک به موسوی در روز انتخابات توسط رئیس مجلس.
۷) یادآوری اموال دانشگاه آزاد که برای شعلهورتر کردن آتش فتنه سوخت.
۸) یادآوری نماز جمعهای که دختر و پسر دست در دست هم نماز خواندند و برخی از آنها با کفش قامت بستند.
۹) یادآوری حمایت دشمنانِ #امام و #انقلاب از جبهه ای که برخی مدعیان خط امام در رأس آن بودند و نتوانستند خود را بیرون بکشند.
۱۰) یادآوری عملکرد آقازاده فراری هاشمی رفسنجانی که بیش از دو سال به انگلیس پناهنده شده بود و دنبال راههای تحریم فلج کننده ایران بود. و الخ...
پ.ن: بی جهت نیست؛ برخی اشخاص و جریان ها، از یادآوریِ وقایعِ ۹ دی هراس دارند؛ چرا که خود جزء بوجود آورندگان #فتنه_۸۸ بوده و مُستبدانه و در لباس تزویر و روشنفکری، نقضِ #مردمسالاری نمودند.
💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇
🆔️ @taammolatenazari
✍️ این روزها سالگردِ رحلتِ استادِ فقیدِ سعید آیت الله مصباح یزدی (رضوان الله علیه) و سالروزِ یوم الله ۹ دی می باشد. بعضا در گوشه و کنار، مجازی و حقیقی، قرائت های ضد و نقیضی از اندیشه های استاد مصباح، خاصتا اندیشه های سیاسی ایشان مطرح می گردد. از سویی دیگر؛ برخی عامدانه یا جاهلانه بی آنکه حتی درکِ درستی از اندیشه ی ایشان داشته باشند و یا آثار ایشان را مطالعه نموده باشند، قرائت های خلافِ واقعی را به ایشان نسبت می دهند. فی المثل می گویند: ایشان در نظر و اندیشه، شأن و جایگاهی برای مردم در حکومت قائل نیستند، یا اینکه ایشان انتخابات را زینتی می دانند و ... . از اینرو بر آن شدیم، با توجه به کُتُب ایشان و طی سلسله یادداشت هایی اجمالا اندیشه ی سیاسی این استادِ فقید را کوتاه بیان کرده و متقابلا اندیشه ی رهبران انقلاب را هم از نظر گذرانده و به تناسب ایامی که پیش رو داریم، در باب انتخابات هم سخن خواهیم گفت.
💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇
🆔️ @taammolatenazari
لعنت بر تروریسم
لعنت بر حامیانِ تروریسم
لعنت بر تطهیرکنندگانِ تروریسم
#کرمان🖤
تأمُّلاتِ نظری
✍️ این روزها سالگردِ رحلتِ استادِ فقیدِ سعید آیت الله مصباح یزدی (رضوان الله علیه) و سالروزِ یوم الل
1_8629635215.pdf
306.4K
✍️ برای تحلیلِ "جایگاه و نقشِ مردم در حکومت اسلامی"، ابتدائا باید دانست؛ اساسا در نگاه اسلام، مشروعیتِ حکومت از سوی خداوند تعیین و مشخص می گردد و مردم صرفا در #تحقق و #استمرارِ حکومت است که می توانند ایفای نقش کنند. [دیدگاه های دیگری هم مطرح است]
پ.ن ۱: بنا بود از کتابِ حقوق و سیاست در قرآنِ مرحوم آیت الله مصباح یزدی -رحمه الله- دیدگاه ایشان در باب نقشِ مردم در حکومت اسلامی را به سمع و نظر برسانیم، لکن مقاله ای از جناب حجة الاسلام و المسلمين قاسم شبان نیا -عضو هیأت علمی موسسه امام- به دستم رسید که در باب همین مسأله می باشد، و تقدیم حضورتان می گردد. پیشنهادِ مطالعه ی مقاله ی مذکور را به دوستان می دهم؛ امید است با مطالعه ی مقاله ی حاضر، اجمالا با اندیشه های سیاسی آیت الله مصباح یزدی آشنا شده و البته برای فهمِ دقیق تر و عمیق ترِ اندیشه های سیاسیِ ایشان، اکیدا مطالعه ی دو کتابِ ذیل پیشنهاد می گردد:
۱) حقوق و سیاست در قرآن -دو جلدی-
۲) حکیمانه ترین حکومت
پ.ن ۲: بیانات امامین انقلاب در باب نقش مردم در حکومت اسلامی هم متعاقبا به سمع و نظر خواهد رسید.
💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇
🆔️ @taammolatenazari
💢 شورای نگهبان بسیاری از ردصلاحیت شدهها را به انتخابات بازگرداند
🔹🔸 پیگیریهای تسنیم حاکی از این است که اکثر نمایندگان ردصلاحیت شده توسط هیئتهای اجرایی، از سوی هیئتهای نظارت استانی تایید صلاحیت شدند.
♦ با این حال طبق کسب اطلاع خبرنگار تسنیم صلاحیت احمدعلیرضابیگی نماینده تبریز در مجلس یازدهم از سوی هیئتهای نظارت استانی رد شده است.
♦ همچنین با وجود اینکه صلاحیت برخی نمایندگان استان اصفهان از جمله حسین میرزایی، عباس مقتدایی، زهرا شیخی مبارکه، سیدناصر موسوی لارگانی، سمیه محمودی از سوی هیئتهای اجرایی رد شده بود، پیگیری خبرنگار تسنیم حاکی از این است که صلاحیت تمامی نمایندگان این استان به جز رحمتالله فیروزی پوربادی برای انتخابات پیش رو تایید شده است.
🔰 پ.ن: مشارکت حداکثری در انتخابات آنگونه که باید محقق نخواهد شد، مگر آنکه از همه ی جریان های سیاسی نامزد انتخاباتی در انتخابات حضور داشته باشند. نفیِ افراد و جریان ها، بدونِ وجه عقلانیِ دقیق و صحیح، طبعا کاهش مشارکت را به دنبال خواهد داشت. این خبر اگر صحت داشته باشد، حرکت بسیار مثبتی است در جهتِ افزایش مشارکت.
💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇
🆔️ @taammolatenazari
🔰 بِأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ؟!
✍️ ترور و تروریسم، هر جا، و به هر شکل و توسط هر کسی که صورت گیرد، منفور و محکوم و مذموم است. اجمالا چند خطی به تحلیلِ چراییِ جنایتِ کرمان توسطِ عاملانِ رژیم منحوس صهیونیستی می پردازیم.
برخی کارشناسانِ منطقه ای معتقدند: از بعد از حادثه ی ۷ اکتبر [طوفان الاقصی] که موجبِ غافلگیر شدنِ رژیم صهیونیستی و شکستِ مفتضحانه اش در برابر یک گروه چریکِ مبارزِ فلسطینی [حماس] شد، و فشارهای داخلی و بین المللی که این رژیمِ کودک کش متحمل گردید، راهی نبود جُز بیرون بردن کارزار جنگ از نوار غزه به بیرون از مرزهای فلسطین. نسل کُشیِ صهیونیست ها در نوار غزه و فشارِ افکارِ عمومیِ منطقه، مانع از آن می شود که قدرت های غربی بویژه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی صراحتا ورود به جنگ کرده و اسرائیل را از این دامِ خودساخته رهاکنند. از اینرو رژیم مستأصلِ صهیونیستی برای رهایی از این دام و کم کردنِ فشارهای داخلی و بین المللی از روی خود، مجبور شده است دَست به چنین جنایت هایی در سطح منطقه بزند. بنابراین؛ ترور شهید سید رضی موسوی، شهید العاروری و جنایت اخیر در کرمان را باید در راستای تحققِ اهدافِ زیر برای صهیونیست ها تحلیل نمود:
#اولا: انتقام از محور مقاومت به جهت شکست های مفتضحانه اش در کارزار غزه
#ثانیا: بیرون بردنِ جنگ از باتلاقِ غزه به بیرون از مرزهای فلسطین اشغالی
#ثالثا: تحریک کردن ایران به جهت حضور فیزیکی و علنی در میدان جنگ و باز کردنِ پای آمریکا برای ورود به عرصه و نهایتا تطهیرسازیِ خود از هجمه های بین المللی ای که مردم جهان نسبت به این رژیم غاصب دارند.
🆔️ @taammolatenazari
قانون انتخابات مجلس.pdf
2.36M
✍️ فایلِ Pdf مذکور، قانونِ انتخاباتِ مجلس شورای اسلامی است. پیشنهاد می کنم اگر کُنش گریِ اجتماعی و سیاسی دارید، حتما این فایل رو دقیق مطالعه کنید. در باب رد صلاحیت های برخی چهره های اصلاح طلب، استناد هیأت های نظارتی غالبا به ماده ۳۱ و بندهای مربوط به آن بود. یعنی فی المثل فلان هیات نظارت احراز کرده بود که فُلان شخص به دلیل عدم دارا بودن فُلان بند، صلاحیت حضور در انتخابات را ندارد. اما طیّ صحبت هایی که رهبری اخیرا پیرامون مشارکت حداکثری انجام دادند، به ناگه خیلی از رد صلاحیت شدگان، احراز صلاحیت شدند!
پ.ن: توصیه می کنم قوانین رو حتما مطالعه بفرمایید.
🆔️ @taammolatenazari
✍️ ماست مالی کردن، ماله کشیدن، معصوم و عاری از خطا پنداشتنِ حاکمیت، شده کار یه عده تو جمهوری اسلامی. اینها یا واقعا می دونن و چنین کاری می کنند یا جاهلن نسبت به مسائل، که این سبکِ کُنش گری، به ضررِ نظام اسلامی در بلند مدته.
#خودمونی
🆔️ @taammolatenazari
گر مَلامت گَر نداند حالِ ما، عیبش مَکن
ما میانِ موج دریاییم و او بر ساحل است
#همام_تبریزی