eitaa logo
تأملات و تألمات 🇵🇸
86 دنبال‌کننده
106 عکس
5 ویدیو
1 فایل
تأملات و تألمات فرهنگی و اجتماعی، همراه با طرح سوالاتی به صورت ضمنی یا صریح. جواب‌ها و نظرات شما بهترین هدیه برای من خواهد بود @mohtif
مشاهده در ایتا
دانلود
🤝 ضرورت و فضیلت مدیران 🔸 امروز هر چند بمناسبت هفته دولت، موقتا و مقداری «قطب فرهنگی» بودن را احساس کردیم. 🔸در نماز جمعه امروز حدود ۲۰ مسئول و سازمان بصورت حضوری پاسخگوی مردم بودند. مدتی بدنبال طرح مسئله و یا بیان مطالباتی از مدیران میانی یا کارمندی بودم ولی فرصت این مهم فراهم نمی‌شد امروز بنا به فرصت ایجاد شده و بخاطر مدیران در عرض نیم ساعت و براحتی پنج مسئله و یا مطالبه اقتصادی و فرهنگی را با برخی از مدیران در میان گذاشتم. 🔸 انس و ارتباط رسمی و مدیران با و نمازجمعه یک بازی برد-برد برای مردم-حکومت-مسجد خواهد بود و رونق و احیای بیشتر مسجد و نهاد دین را درپی خواهد داشت. @taamolha
🌱 جوانه‌های تقریب!؟ 🔸 گروه «ملت ابراهیم» با هنر تمرکز بر مشترکات، اردو‌های جذاب و پرمحتوایی را برای دانش‌آموزان اهل سنت برگزار می‌کند. 🔸نوع برنامه‌ها و موضوعات این اردو نشان می‌دهد هنوز هم ذهن‌های پویا و قلب‌های لطیفی در قم وجود دارند که می‌توانند با تکیه بر ، و نه صرفا هویت شیعی، و حتی با دیگران فکر‌ کنند، محبت بورزند و زندگی‌ کنند. 🔸آن هم در فضای عمومی حوزه و قم که معمولا نسبت‌شان با تقریب «بشرط لا» و یا «لا بشرط» بودن است و در «بشرط شی» بودن‌شان هم نمایش‌نامه‌ تقریب را بازی می‌کنند 🔸 برخی از فعالیت‌های ابتکاری اردوی یاوران امین توسط گروه ملت ابراهیم: 📍https://eitaa.com/mellateibrahim/222 📍https://eitaa.com/mellateibrahim/224 @taamolha
راه کربلا از قدس می‌گذرد!؟؟ 🔸 سفر معنوی-معرفتی اربعین مثل همیشه پر از نکات ناب دینی و جامعه شناختی هست، که متاسفانه زبان ما و رسانه در بیان آن نارسا است 🔸در این سفر به همراه دو تن از دوستان نوجوان پرچم فلسطین را به رقص باد سپردیم و همزمان جرعه جرعه از «حقیقت سمیر» نوشیدیم، (کتاب خاطرات سمیر قنطار) تا همزمان بازخوردهای مثبت اعراب را شاهد باشیم و اندکی هم مبلغ خاطرات عجیب یک انسان آزاده باشیم. تا زیارت‌مان یک عاشقانه یواشکی و تلذذ معنوی صرف بین ما و امامان نباشد، که امام اگر نتواند انگیزه و محتوای کلی مبارزه را نشان‌مان دهد دیگر امام نیست!!؟ 🔸 حالا که هویت انسانی و آزادگی انسان‌ها در اروپا و آمریکای لاتین و... برای آزادی قدس هزینه می‌دهند گاهی مثل راشل کوری جان می‌دهند شیعه حسین (ع) می‌تواند نسبت به درد مشترک انسانی و اسلامی بی‌تفاوت باشد!؟ 🔸همانطور که در اربعین هرسال فریاد استغاثه به امام منتظر بیشتر می‌شود، باید به گام‌های میانی رسیدن به ظهور هم اندیشید که آرمان قدس و مبارزه با صهیون یکی از این گام‌های میانی نزدیک شدن به ظهور است همانطور که «امام به ما آموخت که انتظار در مبارزه است» 🔸 سمیر نوجوان هرچند اسماعیلی است و زندگی و مبارزه او متأثر از مذهب هم هست ولی در زمانه سوسیالیسم و ناسیونالیسم مبارزه او ذیل مکتب دینی تعریف نمی‌شود او به شکنجه‌های غیرقابل‌تصور و اسارت سی‌ساله تن می‌دهد و سرانجام این تداوم در مبارزه، او را شیفته مکتب تشییع و حزب الله لبنان می‌سازد. ما شیعیان اگر عشق و حال زیارت برایمان بت شود و به عبارت دیگر به تفسیری نحیف و حداقلی از زیارت بسنده کنیم ممکن است تدریجا تن به ارتجاع داده و از تشییع‌مان چیزی باقی نماند, همانطور که ع.ص: «کفر متحرک به اسلام می‌رسد و اسلام راکد پدر بزرگ کفر است» 🔸 دشمنان دانای منورالفکر در زمانه رضاخان به سرکوب مجالس روضه خوانی می‌پرداختند بطوری که در کتاب «ننگ‌سالی» و خاطرات مقاومت فرهنگی یکی از محلات اصفهان آمده که بدلیل شدت خفقان روضه و گریه‌شان فقط با نگاه کردن به ظرف آب وسط اتاق بوده!😔 حالا همان دشمنان دانا با آلت دست کردن برخی مقدس‌نماها می‌خواهند از عظمت اجتماعی- سیاسی اربعین و حسین (ع) بکاهند که مبادا از عشق و حال زیارت کم شود!؟ @taamolha
♦️ استقرایی ناقص از علل عدم همراهی برخی از جامعه ایرانی با آرمان 1⃣ ایرانیت با تقریر ناسیونالیسم افراطی: در این نوع نگاه افغانستانی‌ها، پاکستانی‌ها و بویژه عرب‌ها غیر‌قابل تحمل هستند و برخی ایرانی‌ها در بدزبانی و نفرت‌پراکنی بی‌کنترل می‌شوند. 2⃣ تشیع با تقریر تکفیری و فرقه‌ای: در این نوع نگاه سنی‌ستیز احساس تعلق به دیگر مذاهب از بین می‌رود و احکام متعدد تعامل و تعایش با دیگر مذاهب و دفاع از دارالسلام فراموش می‌شود. نظام حساسیت‌ها به گونه‌ای هست که به کمک حصار‌های متعدد امنیت قم در لعن و نفرین پدیده‌های تاریخی ناموجود شیر و در مبارزه با استعمار و طواغیت جهانی موجود موش می‌شوند. 3⃣ سیاست‌گریزی و یا سیاست‌ستیزی: تقریبا هر امری سیاسی را پلید می‌دانند و به همه سیاست‌ها بدبین هستند. اسلام سیاسی و اسلام قدرت در زمانه غیبت را یک انحراف می‌دانند. مبارزه با اسرائیل به عنوان یک خروجی پرقدرت و عزت‌مند از اسلام سیاسی نفی می‌شود مخصوصا اگر برچسب جمهوری اسلامی را داشته باشد. 4⃣ غرب‌زدگی یا غرب‌ستایی خروجی‌های فکری و رسانه‌ای انسان مو‌ بور چشم آبی مثل خودش زیبا و دلربا هست! و دیگر جایی برای تامل جدی در باب آن نیست، به قول لیونی نخست وزیر اسبق اسراییل« آنها به نمایندگی از طرف دنیای آزاد می‌جنگند» 5⃣ تحلیل آنی و لحظه‌ای با کمترین اطلاعات با گسترش بیشتر شبکه‌های اجتماعی و با یک عامل جدیدتری مواجه شده‌ایم و اینکه افراد با دیدن چند کلیپ کوتاه از نحوه اسارت سربازان اسرائیلی با اعتماد به نفس درباره کل تاریخ ۱۰۰ ساله استعمار یک ملت و امت قضاوت می‌کند. برخی از علل گاهی ترکیبی می‌شود مثل ۲ و ۳. @taamolha
🔸خدمات متقابل کربلا و قدس!؟ 🇵🇸 دوستی می‌گفت که تا مدتی کربلا نمی‌رفتم و استدلال این بود که تا آدم نشوم به کربلا نمی‌روم و دوستی دیگر جوابش داد که تا کربلا نروی آدم نمی‌شوی. با تفاسیر و ظرافت‌هایی هر دو گزاره قابل دفاع است. تا اهل‌قدس نشویم و برای آرمان‌های امت اسلامی مجاهدتی نداشته باشیم با چه رویی به زیارت امام مجاهد برویم که «جاهدت فی الله حق جهاده» و از دیگر سو با زیارت امام مجاهد بر شور و شعور مجاهدت برای قدس و عزت امت اسلام و مبارزه علیه شر مطلق افزوده می‌شود. و اینگونه قدس و کربلا هم افزایی دارند و هم راه کربلا از قدس می‌گذرد و هم راه قدس از کربلا می‌گذرند. یکی از راه حل‌های اصلی این است که قدس عاشورایی برگزار شود و این مجاهدت، اجتماعی و عمومی شود؛ یعنی خودجوش، و ... به عنوان مثال اخیرا خانمی خانه‌دار که یک دورهمی مادرانه دارد با همکاری جمع‌شان سفره‌ای برای پیروزی فلسطین انداخته و از بانوانی از کشور‌های مقاومت برای تحلیل و بیان خاطرات دعوت نموده‌ و یا در سر در خانه‌ای پرچم فلسطین عکس شهید القدس و پرچم یا لثارات حسین را مشاهده می‌کنید .... @taamolha
☘ مرگ و زندگی در ♦️ "گی دولیل" کارتونیست کانادایی حدود یکسال بصورت خانوادگی در فلسطین زندگی کرده و توانسته مقداری با زندگی روزمره آنجا انس بگیرد، محصول سفر طولانی او ۳۴٠ صفحه سفرنامه مصور است که با عنوان "سرزمین مقدس" چاپ شده است - فرهنگ و آداب دولیل تفاوت‌های جدی با فرهنگ اسلامی دارد و در چند برنامه و مواجهه او این تفاوت فرهنگی به نحو خنده‌اوری بروز پیدا می‌کند. ♦️ نکات و ملاحظات فراوانی از این کتاب قابل برداشت هست که تیتر‌وار به برخی از آنها اشاره می‌شود: 🔸 تنوع ملی و قومیتی ساکنان اسرائیل و شهرک‌ها که نشان از عدم اصالت آن‌هاست. 🔸 روند تدریجی و وحشیانه غصب مداوم سرزمین‌ فلسطین و تخریب خانه‌ها حتی برخلاف همان توافقات ظالمانه بین‌المللی 🔸 دموکراسی گزینشی و تنبیه دموکراسی غزه 🔸 سیطره اسرائیل بر زندگی و نیاز‌های روزمره فلسطینی‌ها مثل آب، درمان و.. 🔸 نتیجه مایوس کننده مذاکرات سازش و زیاده‌خواهی روزافزون اسراییل به خوبی خودش را در کرانه باختری نشان می‌دهد. 🔸 فضای شدید امنیتی و آمد و شد بسیار سخت 🔸 فشار روانی و جسمی به کودکان 🔸 حملات وحشیانه‌ای شبیه حمله به بیمارستان 🔸 خشونت شهرک‌نشین‌ها و اعجاب دولیل از عادی بودن سلاح نزد برخی از آن‌ها.. 🔸 و اما عجیب است که صبر و زندگی در جریان است 🌱 🔸 و... 📎 تصویر صفحاتی از کتاب... @taamolha
📚 فهم زمانه و اولویت‌بندی در مطالعه در زمانه‌ای که قلب و ذهن بخش قابل توجهی از جامعه ایرانی با مهمترین پدیده استمعماری غرب آسیا و خطرات آن برای ایران و تمام منطقه همراه نیست حداقل مطالعات جانبی عموم مردم و بویژه فعالین فرهنگی به سمت موضوع فلسطین- اسرائیل سوق پیدا کند تا بتوانیم ابتدا گره‌های ذهنی و احساسی خود و دیگران را باز کنیم. 👇
☕️ کاپوچینو در رام الله، سعاد امیری 🇵🇸 🔸 سعاد امیری یک بانوی فرهیخته فلسطینی از تجربه روزمره خود و از دغدغه‌های زنانه می‌گوید فراق و وصال شوهرش سلیم، انس و نگهداری از نورا سگش ... زنی که با مذهب هم چندان میانه‌ای ندارد... تمام زندگی سعاد در کرانه باختری پر از فشارهای امنیتی است که توسط دنباله‌های استعمار و در قالب ارتش اسرائیل بر آن‌ها تحمیل می‌شود 🔸 یادداشت‌های روزانه سعاد می‌تواند بارها شما را بخنداند ولی در پس این خنده‌ها و همراه با آن تلخی عمیقی در جان احساس می‌شود ... و اتفاقا این خنده‌ها و جذابیت‌هایی که با تلخ‌ترین وقایع قرن اخیر پیوند خورده شیرین‌تر است، خنده‌هایی است که انسان را ازخوشی‌های سخیف و احساس‌های بی‌ثمر و بی‌هدف رها می‌سازد... این کتاب کوچک خواندنی است... @taamolha
🚩 غزه را چگونه ببینیم و روایت کنیم!؟ 🔸 به نظر می‌رسد گاهی بیش و پیش از اخبار و تحلیل‌های میدانی محتاج اندیشه متفکران انقلاب هستیم. 🔸 برای رسیدن به یک تحلیل نافذتر و حرکت‌آفرین درباره تحولات فلسطین می‌توان با الهام از اندیشه عاشورایی مطهری به چند نکته اساسی اشاره داشت: 1⃣ دیدن و روایت واقعه عاشورا به عنوان یک مکتب که قابل الگوبرداری است و نه اینکه عاشورا را صرفا یک عاشقانه بین حسین (ع) و الله تعالی بدانم و من هم به تبع آن صرفا یک عاشقانه بین خود و حسین (ع) تعریف کنم، آن هم عاشقانه در حصار هیئت و حرم... و اینجاست که نمیدانم قاعدین شیعی و همچون من به حسین (ع) نزدیک‌ترند یا آن سنی که با بیان کلمات حماسی حسین بن علی (ع) مجاهدت می‌کند یا آن مادری که فرزندانش را فدایی او می‌داند و مردمی که صبورند... 2⃣ از چهره تراژدیک، مصیبت‌بار و نفله‌شدگی فلسطین عبور کرده و چهره حماسی و مقاوم آن را ترسیم کنیم و گریه‌ها بر غزه‌ای باشد که قهرمان است؛ مقتدر و مظلوم از مردم و مجاهدانی گفته شود که غیرت و عزت فرزندان امت محمد(ص) را به نمایش گذاشتند و با این قدرت ایمانی حتی باعث تحول انفسی در غیر مسلمانان شدند.... و... @taamolha
🎥 تحلیل کاریکاتوری و نقطه‌ای از فلسطین و طوفان الاقصی 🔸کاریکاتور هنرمندانه مهدی خواجویی را با دقت ببینیم..! آیا تحلیل این دوربین و مخاطبان آن مضکحانه به نظر می‌رسد..!؟ 🔸 اما چه کنیم!؟ وقتی با برخی سخن می‌گوییم همچین تصوری نسب به طوفان الاقصی دارند. و یک سریال ۵٠ قسمتی را بر اساس ۲ دقیقه از آن قضاوت می‌کنند.!! 📖 کاریکاتورهای بین المللی غزه، سوره مهر، ص۹۵ @taamolha
🤝 سازش و مرگ تدریجی کرانه باختری 🔸 نواسانات مبارزه و بی‌مبارزگی فتح و تشکیلات خودگران خواندنی و عبرت‌انگیز است. اینکه چگونه بخشی از فتح با کنار گذاشتن اسلحه و به آغوش کشیدن مذاکره فریفته شد و ذره ذره سرزمین، امنیت، عزت و اقتصاد و زندگی کرانه باختری آب شد. 🎥 اگر می‌خواهید تاریخ جذاب مبارزه و مذاکره یاسر عرفات و فتح را به صورت کوتاه و متقن مشاهده کنید این مستند خوش ساخت «وداع با اسلحه» را از دست ندهید. در این مستند با نگاهی کلان از مناسبات سیاسی و نظامی فلسطین و روند صلح و سازش فتح سخن می‌گوید 📹 و در کنار این نگاه ماهواره‌ای و کلان، مستند کوتاه خبرنگار الجزیره شما را به کوچه و پس کوچه‌های کرانه باختری برده و رنج سازش را ملوس‌تر و جزئی‌تر نشان میدهد؛ شبیه کتب «کاپوچینو در رام الله» و «سرزمین مقدس» که با نگاه یک بانوی فرهیخته فلسطینی و یک هنرمند کانادایی از کف جامعه فلسطینی در کرانه گزارش‌گری می‌کند.(کتاب‌های معرفی شده در کانال) @taamolha
🔘 گاهی آش سازش‌گری آنقدر شور می‌شود که برای سلام و علیک با دوستان هم باید به کدخدا جواب پس دهی و به جفنگ بیافتی... 🖇 ملاقات محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان با سمیر قنطار آزاده‌ای که در راه آزادی فلسطین مردانه مبارزه کرد... 📚 از کتاب «حقیقت سمیر» ص۴۱۵ @taamolha
3.45M
🗳 چرا در اصل انتخابات مصر هستیم و دچار عقب‌گرد یا نوسان نمی‌شویم؟ ۱٠ گزاره قابل تامل برای مرددین توضیح مختصر متن 👇
🗳 چرا در اصل انتخابات مصر هستیم و دچار عقب‌گرد یا نوسان نمی‌شویم؟ (۱) ۱٠ گزاره قابل تامل برای مرددین 1⃣ چون با وجدانم کلنجار رفته‌ام و با خودم درباره تجربه و اندیشه جمهوری اسلامی مباحثه کرده‌ام انتخابات را بخشی از جمهوریت و مشارکت سیاسی_اجتماعی میدانم جمهوریت و اسلامیتی که دو بال پریدن جامعه ایرانی است.(ر.ک شهید مطهری) 2⃣ چون بعد از دیدن «نداشته»‌ها و هزاران «راه نرفته» سعی کردیم از عصبانیت عبور کرده و برای جبران «نداشته‌ها و نرفته‌ها» به مبنا و تجربه «داشته‌ها و هزاران راه رفته» درانقلاب اسلامی تکیه کنم. و سعی کردیم حرکت جامعه ایرانی را حداقل در یک حرکت صدساله رصد کنیم و در کوچه و پس‌کوچه‌های تاریخ گم نشویم.( ر.ک کتاب صعود چهل ساله) 3⃣ در این تجربه‌های انتخاباتی و گفت‌گوهای خیابانی بر «داشته‌های» فکری و احساسی خودم و همچنین عزیزانی که با ایشان اختلاف سلیقه داریم، افزوده می‌شود و مقدمه کوچکی برای حل مسائل اجتماعی است. 4⃣ گاهی اگر دچار روزمرگی شده و از امر عمومی و اجتماعی غافل می‌شویم، این انتخابات چرت ما را پاره می‌کند و درباره عملکرد مدافعان و منتقدان مجلس موجود صدها صفحه میخوانیم تا به جمع بندی برسیم و با انتخاب خود سیاستمدار قوی را ابقا و سیاستمدار ضعیف را تنبیه کنیم و روح جدیدی را در کالبد سیاست بدمیم. 5⃣ در این مسیر ناهموار جمهوریت بارها به خودمان و دیگران تذکر می‌دهیم که نماینده مجلس، نماینده مجلس است! و نه شهردار و فرماندار و شورای شهر و... و اینکه نمایندگی مجلس چه ویژگی‌ها و اقتضائاتی را طلب می‌کند شاید باورتان نشود جا انداختن همین گزاره در فرهنگ سیاسی ما چقدر دشوار است، ولی خسته نمی‌شویم چون اصلاح فرهنگ سیاسی را هرچند کند ولی رو به رشد می‌بینیم (ر. ک کتاب نقد ایام) ادامه دارد....
.... 6⃣ وقتی مشغول کاسبی و فعالیت اقتصادی هم بودیم، همانطور که گاهی خودمان را وقف هیئت و مسجد و خیریه می‌کردیم گاهی باید خودمان را از خواسته‌های فردی و حتی محلی خالی کرده و فکر و احساس‌مان را خرج امر عمومی و تصمیم‌گیری‌های کلان کنیم. همانطور که با کمک یدی و فکری در هیئت توقع فردی نداریم برای اصل مشارکت و فرستادن نماینده بصورت مستقیم توقع شخصی نداشته باشیم و برای امر شخصی با نماینده ارتباط نگیریم مگر اینکه این امر شخصی دریچه‌ای برای حل یک مسئله عمومی و اجتماعی باشد. 7⃣ در این انتخاب‌های مختلف تجربیاتی برای سنجش نماینده‌ها و ارتقا فرهنگ سیاسی بدست آورده‌ایم... 8⃣ با همه نقد‌های بجایی که درباره مجلس موجود مطرح می‌شود (مراجعه شود به نشریه جمهور) نسبت به دوره‌های قبل حرکت رو به جلو بوده و در اولویت‌بندی و پختگی تقنین دستاوردهای قابل توجهی داشته است (ر.ک به نشریه خط و همشهری) 9⃣ حرکت‌های خوش‌فکر و پاک دستی هم در عرصه سیاسی و انتخاباتی ما جوانه زده و در حال قد کشیدن هستند و گاهی با تعداد اندک موفقیت‌های بزرگی را رقم زده‌اند ( ر. ک به مستند امیدیه و فصل پنجم نامه جمهور با عنوان: سیاست جایگزین) 0⃣1⃣ میزان مشارکت انتخاباتی قدرت چانه‌زنی کشور در عرصه بین الملل را بیشتر می‌کند و ابزاری می‌شود برای مقابله با فشارهای استعماری که بی سابقه‌ترین تحریم های تاریخ معاصر را علیه ما وضع کردند.(ر. ک مسعود براتی) 📌 هرچند دقت در انتخاب روح مردم سالاری است ولی نباید دقت منجر به وسواس شود و باز هم اگر به نتیجه نرسیدیم رای سفید اخرین تیر ترکش ماست https://eitaa.com/taamolha
🖇 خاطره‌ای از انتخابات ۱۴٠٠ 🗳 تحمیل تخیلات براندازانه بر واقعیت. روایت انتخاب (۷) گفت و گوی‌های متعدد میدانی در انتخابات ۱۴٠٠ و ۱۴٠۲ نشان میدهد که تفسیر تام «مشارکت متوسط ۴۱ درصدی» به «ضدیت با انقلاب» تحمیل تخیلات براندازانه بر واقعیت است. مخصوصا وقتی آمار مرددین هم حدود ۳٠ درصد بوده است. برخی از نقدها و گله‌های مردم «بجا و درست» و برخی از اطلاعات و تحلیل‌های‌شان «غیر‌مستند و غیر دقیق» بود و از آن «ضدیت» برداشت نمی‌شد. 🔎 برای رسیدن از «مشارکت متوسط» به «ضدیت» باید با تامل بر مقدمات متعدد کمی و کیفی پا بگذاریم و از آن عبور کنیم، با پریدن بلند و لحظه‌ای از «مشارکت متوسط» به «ضد انقلاب خواندن مردم» به جسم و فکر و روان‌تان آسیب نرسانید...
🗳 سیاست‌ورزی اجتماعی!؟ روایت انتخاب (۸) بلعکس برخی دوره‌ها که بسیاری گوش به فرمان، به لیست‌های رسمی اصولگرایان تن می‌دادند امسال جوانه‌های گذار از سیاست «بالا به پایین» بیشتر به چشم می‌خورد. به نظر می‌رسد نیروهای فکری، فرهنگی و مردمی رها شده از لیست‌ها به میزان بیشتری رصد داشتند، معرفی می‌کردند، می‌اندیشیدند و دلیل می‌خواستند به عنوان مثال در یک دورهمی مادرانه وقتی منان رئیسی را معرفی کردم، از بنده دلیل خواستند و این روحیه پرسشگری و دلیل خواستن شیرین و رشدآفرین است. بخشی از رای آوری این جوان نخبه ولی ناشناخته در قم به خاطره این نوع «ترابط افقی» وکنشگری از «پایین به بالا» یا همان سیاست ورزی اجتماعی بود. یا درصد نسبتا بالای آراء سید رضی با وجود تبلیغات بسیار کم میدانی به کمک گفت و گو و معرفی اجتماعی بود که نوید بخش کنشگری متفاوت سیاسی و تغییر کیفی انتخاب است. رشدیافتگی برخی از نیروهای فکری و فرهنگی کمتر از سران لیست‌بند نیست و اصحاب قدرت این واقعیت را باید بپذیرند البته عبور از جریانات رسمی سیاسی به معنای بی اخلاقی و چنگ‌زدن به وجه کهنکاران عرصه سیاست نیست و تجویز نمی‌شود که انتخاب‌ها از سر لج‌بازی با آن‌ها باشد