eitaa logo
تاملات حقوقی
460 دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
3.4هزار ویدیو
379 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 🔴 مقاومت نیوز🌴
شمایی که قرار بود فردای براندازی جمهوری اسلامی آخوندا و بسیجی ها را اعدام کنید و دار بزنید ،پس حالا تحمل دار زدن چندتا از اوباشهای چاقوکش و قاتل از همفکراتون رو هم داشته باشید. 🔴 شبکه رسانه ای "مقاومت نیوز"                     🇮🇶🇵🇸🇱🇧🇸🇾🇮🇷🇾🇪🇦🇫🇵🇰  🔵 اخبار مقاومت جهان اسلام https://eitaa.com/joinchat/2218066109C2272e7b5f3
هدایت شده از بیداری ملت
5.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹ناحله الجسم یعنی..... نحیف و دلشکسته می ری جوونی اما مادر پیری بهونه ی سفر می گیری 🌹باکیه العین یعنی بارون غصه ها می باره چشای مادر ما تاره دیگه علی شده بیچاره 🌹منهده الرکن یعنی توون برات نمونده بانو کی قلبتو سوزونده بانو کی بالتو شکونده بانو 🌹معصبه الراس یعنی بستی سری روکه پردرده رنگ رخ تو مادر زرده توکوچه کی جسارت کرده 🔴 👇 @bidariymelat
🔰 | مقایسه ی عملکرد سازمان ملل در مواجهه با دو تجاوز نظامی در دنیا _____________ 🗓 به مناسبت ۱۸آذر سالروز معرفی عراق بعنوان مسئول و آغازگر جنگ از سوی سازمان ملل 💢 یک موقعیت اما دو برخورد متفاوت از سازمان ملل!! ♨️ اقدام فوری سازمان ملل درباره حمله به کویت، در اعلام متجاوز بودن عراق و همچنین اعلام ضرب الاجل برای خروج نظامیان عراقی، در مقابل تعلل آن سازمان در قبال ایران، امری است که به وضوح دشمنی و خصومت برخی از اعضا و اقدام ناعادلانه این سازمان را ثابت می کند. 🔻 در فاصله جنگ هشت‌ساله ایران و عراق، شورای امنیت مجموعا 11 قطع‌نامه صادر کرد که در 3 قطع‌نامه به مسائل شیمیایی و در 8 قطع‌نامه به جنگ پرداخته است. اما در فاصله یک‌ساله جنگ عراق وکویت، 40 قطع‌نامه توسط شورای امنیت صادر شد. بر این مبنا اگر به کشوری تعرض شود و نقض صلح انجام شود، شورای امنیت باید فعالیت‌هایی انجام دهد و حتی مختار به فعالیت نظامی است و در این مورد ورود کرد. 🔻 اقدام فوری سازمان ملل درباره حمله به کویت، در اعلام متجاوز بودن عراق و همچنین اعلام ضرب الاجل برای خروج نظامیان عراقی، در مقابل تعلل آن سازمان در قبال ایران، امری است که به وضوح دشمنی و خصومت برخی از اعضا و اقدام ناعادلانه این سازمان را ثابت می کند. 🔻 سازمان ملل نه تنها در دوره جنگ تحمیلی، عراق را مجبور و محکوم به خروج از ایران نکرد، بلکه حتی آن را به عنوان متجاوز نیز معرفی ننمود. تنها تلاش آن سازمان در طی 8 سال جنایات رژیم بعثی، محدود به اعلام آتش‌بس بود که نه تنها سودی برای ایران نداشت بلکه به ضرر تمامیت ارضی ایران اسلامی نیز تمام می شد. 🔻 با وجود تلاش های بسیاری نیز که مسئولان وقت در اقناع اعضای سازمان ملل در اصلاح قطعنامه ها داشتند، نهایتا در قطع نامه 598 نیز عراق به عنوان متجاوز اعلام نشد و تعیین آن به آینده موکول گردید. پس از گذشت حدود 3 سال از جنگ تحمیلی، و طی فرآیندی، دبیرکل سازمان ملل در گزارشی به شورای امنیت، عراق را به عنوان متجاوز اعلام نمود ولی شورای امنیت آن را نیز تایید ننمود. 🔻 به هر حال شورای امنیت سازمان ملل می‌بایستی گزارش دبیرکل را تصویب کرده و به صورت رسمی عراق را به عنوان متجاوز اعلام می‌کرد که چنین اقدامی صورت نگرفت. در مجموع می‌توان گفت که اظهار نظر و گزارش دبیرکل سازمان ملل به صورت رسمی تجاوز نظامی عراق به ایران را در اسناد رسمی و در افکار عمومی ثبت کرد، ولی باعث نشد که ایران بتواند خسارات خود را از عراق مطالبه و دریافت نماید. 🔻 اگر به رفتاری که شورای امنیت سازمان ملل با تجاوز عراق به کویت با حمله ارتش عراق به سرزمین ایران انجام داد توجه کنیم در می‌یابیم که از همان روز اول اشغال کویت، شورای امنیت سازمان ملل عراق را متجاوز اعلام کرد و لشکرکشی عراق به کویت را محکوم کرد و خسارات مستقیم و غیر مستقیم کویت از این تجاوز را برآورد کرد و تا دلار آخر آن را از عراق دریافت نمود. 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✋💐مروری بر زندگی و آثار مرحوم ، اسلامی شادی روح این هنرمند انقلاب که با ۹۰۰ هنرنمایی سالها کارهای ارزشمندش توسط بایکوت بود الفاتحه مع الصلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیروز با تحریک عمامه پروندن🤦‍♂ امروز جذب حاج آقا شدن و جوج میزنن! دشمن در چه فکریه این فضای واقعیه این تازه اولشه کجاشو دیدید! 😐 به لطف خدا ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
باسمه تعالی 🔴هرچند راه اندازی هشتک در دفاع از تروریست های جنایتکار حاکی از و هماهنگی آنان توسط است، نکات زیر ذکر میشود: 1. یکی از جرایم علیه امنیت عمومی است یعنی موضوع جرم علاوه بر جان و مال یا ناموس مردم، امنیت عمومی است. نیروی انتظامی ضامن امنیت جامعه است در واقع سلاح کشیدن به نیروی حافظ امنیت بدون قصد برهم زدن امنیت و اخافه مردم امکان پذیرنیست. 2. برخلاف و پندار غلط برخی و آدم کشی، لفظ مردم در متون مسلم فقهی شیعه (جواهر الکلام ج۴۲ص۸۹۸) به معنای اعضای جامعه اسلامی است چه مسلمان چه غیر مسلمان تحت فرمان حکومت اسلامی؛ و همچنین لازم نیست که حتما مردمی که در صحنه تجرید سلاح و بوده اند از عمل مرتکب بترسند. بلکه اگر عمل مرتکب باعث اخافه(ترساندن) مردم در سطح عمومی یا حداقل بخشی از مردم شود، اخافه مدنظر شریعت و قانونگذار موضوع ماده 279 قانون مجازات اسلامی انجام گرفته است. 3. برخلاف ادعای جاهلانه شارلاتانیسم حقوقی، طبق دکترین حقوق جزای اختصاصی در چنین جرایمی کافی است؛ به این معنا که فرد بداند کشیدن سلاح موجب برهم‌زدن امنیت می شود قاصد محسوب می شود. به عبارت دیگر کافی است و لزوما مرتکب نباید داشته باشد. به همین خاطر است که در شریعت و حتی قانون، قطاع الطریق و سارقینی که دست به سلاح می‌برند درحکم‌ محسوب می گردند. (ماده۲۸۱قانون مجازات اسلامی ). این سارقین قصد سرقت دارند لیکن عمل آنها نوعا موجب سلب امنیت عمومی و شوارع(راه ها )می شود و لازم نیست قصد نتیجه سلب امنیت را داشته باشند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴رابطه نگرش و کنش 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔹رفتار ما متأثر از نگرش و بينش ما نسبت به خود و جهان است. محصول درکي است که از عالم و آدم داريم. محصول جايگاه و شأني است که در اين هستي براي خود قائليم. 🔻کسي که برداشت صحيحي از عالم و آدم ندارد؛ مثل کسي مي‌ماند که حتي ممکن است با عشق و علاقه و ميل و رغبت مشغول فعاليت و کار و تلاش باشد، اما نمي‌داند که گم شده است؛ پشت‌کار و اراده و شوق زماني مفيدند و کارآمدي لازم را دارند که نقشه صحيح را در اختيار داشته باشيم. 🆔eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴معیار شیعگی در سخن فاطمه کبری(س) 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) در تمجید «شیعگی» و جایگاه والای «شیعیان» و مقامات و درجات معنوی و ایمانی آنان سخنان فراوانی بیان کرده‌اند. به عنوان مثال، در روایت بسیار مشهوری در توصیف شیعیان گفته شده است که در روز قیامت در حالی که سایر مردم در اندوه و وحشت آن روز به سر می‌برند، شیعیان بر «منبرهایی از نور» در آرامش و نشاط و بهجت به سر می‌برند. و در حالی که همه مردمان پیاده وارد محشر می‌شوند اینان با ابهت و عظمت و به صورت سواره وارد صحرای محشر می‌شوند. در بهشت نیز در کنار حوض کوثر در محضر امیر مؤمنان(ع) از نعمت‌های بهشتی متنعم‌اند. این توصیفات موجب شده بود که اصحاب و یاران اهل بیت همواره این دغدغه را داشته باشند که آیا از زمره شیعیان به شمار می‌روند یا خیر. به همین دلیل به گونه‌های مختلفی معیار و ملاک شیعگی را از اهل بیت جویا می‌شدند. و اهل بیت نیز متناسب با شرایط فردی و اجتماعی آن روزگار پاسخ‌های متنوعی بیان می‌کردند. به عنوان نمونه فردی از حضرت زهرا سلام الله علیها همین مسأله را جویا شد و آن حضرت در پاسخ، معیاری عملی برای شیعگی بیان کرده و فرمودند: إنْ كُنْتَ تَعْمَلُ بِما أمَرْناكَ وَ تَنْتَهي عَمّا زَجَرْناكَ عَنْهُ، فأنْتَ مِنْ شيعَتِنا، وَ إلاّ فَلا؛ اگر آنچه را كه ما ـ اهل بيت(ع)ـ دستور داده‌ايم عمل كني و از آنچه نهي كرده‌ايم پرهیز نمایی، از شيعيان ما هستي وگرنه، خير. بر اساس این ملاک، شیعگی را صرفاً نباید در سطح باورهای ذهنی و یا گرایش‌ها و عواطف باطنی و حب و بغض‌های درونی منحصر کرد، اینها هست، اما افزون بر آن شیعه بودن یک معیار عملی بسیار مهم دارد و آن اینکه زندگی خود را بر اساس آموزه‌های دینی و الهی سامان می‌دهد. به اوامر الهی عمل می‌کند و از نواهی او دوری می‌گزیند. خط‌کش زندگی او شریعت الهی است. مرزبندی‌های زندگی او بر اساس مرزبندی‌های دینی و الهی است. و به طور کلی سبک زندگی او، در همه عرصه‌های زیست فردی و اجتماعی، سبکی توحیدی و دینی است. 🆔eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴ضرورت تحول در برنامه‌های درسی فقه و حقوق حوزه‌های علمیه 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بدون تردید دانش‌ فقه از عمیق‌ترین و دقیق‌ترین علوم اسلامی است. موشکافی‌ها و دقت‌نظرها و فروعاتی که در این دانش به صورتی ضابطه‌مند و روشمند انجام گرفته است، در میان سایر شاخه‌های دانشی بی‌نظیر است. اما مع الاسف در سده‌های اخیر متناسب با تحولاتی که در نظامات اجتماعی و حقوقی و فرهنگی و همچنین پیشرفت‌هایی که در علوم انسانی و اجتماعی ایجاد شد، تحول خاصی در منابع و متون فقهی و حقوقی حوزه‌های علمیه نیستیم. به همین دلیل، عموم فقیهان حوزه‌های علمیه نه تنها زبان گفتگو با نظامات حقوقی و فقهی دنیای مدرن را ندارند؛ بلکه توانایی گفتگو و دفاع از منطق علمی خویش را حتی در میان دانشگاهیان مسلمان هم ندارند. ده‌ها مکتب حقوقی و اقتصادی و قضایی و تقنینی معارض با فقه و حقوق و اقتصاد و تقنین اسلامی در دنیای جدید مطرح شده است؛ اما حتی اگر فقهای ما از آنها مطلع هم باشند، این اطلاع و آگاهی هیچ نقشی در دروس و متون آموزشی و غیرآموزشی فقه متعارف در حوزه‌های علمیه نداشته است. واضح است که برای دفاع از قدرت و قوت و استحکام عقلانی و روشی فقه و حقوق اسلامی چاره‌ای جز مواجهه آکادمیک و عالمانه و روش‌مند با نظامات فقهی و حقوقی و قضایی رقیب نداریم. در رقابت‌های علمی است که قوت‌ها و ضعف‌های نظریات مختلف نمایان می‌شود. بنده با آگاهی و اطمینان می‌گوییم که در یک مطالعه تطبیقی میان فقه و حقوق و قضای اسلامی با نظامات و اندیشه‌های رقیب نه تنها نقاط قوت و ظرفیت‌های نهفته و مطوی در منابع و متون فقهی و حقوقی اسلامی برجسته می‌شوند؛ بلکه افق‌های نو و تازه‌ای در مطالعات فقهی و حقوقی و قضایی در مراکز علمی دنیا گشوده می‌شود. کمترین انتظاری که از دانشکده‌های پرشمار فقه و حقوق و اقتصاد و همچنین علوم قضایی در دانشگاه‌های مختلف کشور و صدها و هزاران عضو هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشکده‌ها می‌رود، این است که با انجام مطالعاتی تطبیقی و در فضایی گفتگویی و پژوهشی و به دور از هیاهوهای سیاسی و ژورنالیستی در این حوزه‌ها، و در ارتباطی تنگاتنگ با فقهای بزرگ در حوزه‌های علمیه، ضمن شناخت ظرفیت‌ها و قوت‌های فقه و حقوق اسلامی،‌ زمینه‌ساز گفتگوهای بین‌المللی میان فقیهان برجسته و حقوق‌دانان شناخته شده مکاتب و نظامات حقوقی مدرن باشند. این کار می‌تواند خدمتی بی‌بدیل به مطالعات فقهی و حقوقی و قضایی باشد. 🆔eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹