هدایت شده از بیداری ملت
🔴مولدسازی، کاپیتولاسیون داخلی است.
بخش اول نامه احمد توکلی به سران قوا
در لایحهی برنامهی هفتم، احکامی آوردهاند که بیقانونی شود. دارند قانونی مینویسند که بیقانونی مجاز باشد. این «ناقانون» است. این به «فساد قانونی» منجر میشود.
چند سالی، عدهای با تأکید بر حرف درست ضرورت تأمین مالی دولت برای انجام وظایف قانونی، بر مفهوم سابقهدار «مشارکت عمومی و خصوصی» اصرار داشتند. خلاصه حرف آنان، این بود که بگذارید عدهی قلیلی برای ثروت عظیمی تصمیم بگیرند و غصه فساد را هم نخورید. حالا موضوع «مولدسازی» را پیش کشیدهاند.
اینجا هم کار با نقض قانون اساسی آغاز میشود، ولی شدیدتر از بار قبل به فساد منجر میگردد و البته فسادی عمیقتر. این بار هم با حرف درست وارد صحنه شدهاند. با این حرف درست که دولت کسری بودجه وحشتناک و طرح نیمهتمام بسیار زیاد دارد و در همان حال املاک بلااستفاده کم ندارد. میپرسند: چرا این اموال فاقد عایدی ریالی را نفروشند و به زخم این کارها نزنند؟
سوال معقول است اما جوابشان حیرتآور است زیرا میگویند همهی کار را دربست در اختیار هیئت هفتنفرهای بگذارید که دربارهی میلیاردها میلیارد ثروت ملت تصمیم بگیرند. فروختنیها را آنان تعیین میکنند؛ حتی اگر قیمت کارشناسی تعیین شدهباشد، میتوانند آن را تغییر دهند؛ هر قانونی را مخالف کارشان تصور کنند، آن را متوقف میکنند؛ هر تغییری در کاربری زمین صلاح دانستند اعمال میکنند؛ به هر نتیجهای رسیدند هیچ محکمهای حق بازخواست آنان را ندارد و تمام دستگاههای ذیربط مکلف به اطاعت هستند و اگر کسی اوامر آنان را دقیق و کامل اجرا نکند یا مانع اجرای آن شود، محکوم میشود، بدون آنکه قاضی اجازهی استفاده از تعویق، تعلیق یا تخفیف قانونی داشتهباشد.
برای هیچیک از مواردی که هیئت احکام قانونی تصویب میکند، دیگر شورای نگهبانی هم وجود ندارد که آن مصوبات را کنترل کند. هر قانون یا آئیننامهای که به اسم مندرآوردی دستورالعمل تدوین میکنند، نه رئیس مجلس حق دخالت دارد و نه هیئت تطبیق مقررات میتواند در برابر تصمیمات غلط آنان از قوانین دفاع کند؛ مجمع تشخیص مصلحت هم نمیتواند از سیاستهای کلی نظام دفاع کند یا مصالحی را که این هفت نفر تشخیص میدهند، ارزیابی کند.
رئیس قوه قضائیه هم نمیتواند به محکمهای بگوید چرا دادخواهی مردم را نمیپذیرید. با این طرز برخورد یکجا فاتحهی مشروطه و عدلیه و مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان را میخوانند. در عمل، قوه قضائیه را نیز با نقض سه رکن اصلی قضای اسلامی و بشری یکباره و به نفع این هفت نفر حذف میکنند. در واقع یک کاپیتولاسیون داخلی است و هیچ آدم آزادهای زیر بار آن نمیرود.
درحالیکه این گروه قلیل، این همه را با تمسک به نام رهبری انجام میدهند، شایسته نیست که برخی افراد مسئولیت تمام تصمیمات نادرست و خلاف عقل و قانون خود را پشت نام رهبری پنهان کنند. لازم است به منطقی در حکمرانی دقت کنیم که وجه عقلانی تأیید انجامشدهی قبلی ایشان و مسئولیت مسلم کنونی شما سه بزرگوار و دیگر اقدامکنندگان را نشان میدهد. استدلال این است:
وقتی در حکومتی دموکراتیک و مردمسالار که رؤسای سه قوۀ مستقل از هم، که با رأی مستقیم یا غیرمستقیم مردم برگزیده شدهاند و هر سه رجل سیاسی-مذهبی شمرده میشوند، بر ضرورت اجرا و یا ترک اقدامی اجماع میکنند، رئیس حکومت منطقاً نباید با آن مخالفت کند. چون بنا بر فرض، آنان به قصد خیرخواهی و با اتکا به ظرفیت کارشناسی سازمانهای عریض و طویلی که هر سه قوه در اختیار دارند، به این نتیجه رسیدهاند.
در چنین موقعیتی مخالفت رهبری در انتهای کار نسبت به امر متفقعلیه، اعلام بیاعتمادی به ظرفیت علمی و کارشناسی ارکان حکومت و یا بیاعتمادی به سلامت نیت آنان است. ایجاد دستگاه کارشناسی موازی و ارجاع این قبیل مسائل به آن نیز با کم و زیادش، تاثیر مشابهی را بر اعتبار خدمتگذاران حکومت میگذارد. به همین جهت رهبری از چنین امری اجتناب میکند و این یک موضعگیری منطقی در ساختار هر حکومتی است.
اما اینک، گذشته از آن که شما سه نفر بزرگواران سران قوا، در این موضوع کارشناس نیستید و تخصصتان در موضوعات دیگری است، از زمان علنی شدن اقدام محرمانهی شما در تصویب چنین مصوبهای، قاطبهی کارشناسان کشور با دلایل گوناگون و از دیدگاههای مختلف حقوقی، اقتصادی، سیاسی و غیره، استدلال کردند که این تصمیم کارشناسانه نیست.
اکنون با علم به وجود راهحلهایی بسیار بهتر - و بلکه غیرقابلمقایسه با روش مولدسازی قبلی، برای تأمین همان هدف - اساساً دیگر تمسک به وجود بنبست و تجویز راههای غیرمتعارف و پرخطر و هزینه کردن از اعتبار رهبری و دستاوردهای خون شهدا هیچ توجیهی ندارد.
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
...
▪️دکتر سید جلیل میرمحمدی میبدی، نماینده مردم شریف تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیهای ضمن محکومیت شدید اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد، خواستار واکنش قاطع دستگاه دیپلماسی کشور به این اقدام گستاخانه شد.
متن بیانیه به این شرح است
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
🔹جنایت شرمآور سوزاندن قرآن کریم توسط یک ملحد بیریشه در کشور سوئد، قلب تمام مسلمانان عالم را به درد آورد. تکرار چنین جسارت بزرگی جز در سایهی حمایت غرب و به ویژه دولت سوئد امکان وقوع نداشت؛ از این رو مقامات این کشور باید پاسخگوی این اقدامات موهن باشند.
🔹به راستی چگونه است که این کشورها علیالدوام دم از صیانت از حقوق بشر و شهروندی میزنند اما وقتی نوبت حق حدود دو میلیارد مسلمان بر احترام گذاشتن دیگران به مقدساتشان میرسد، تا این حد دولتهای مذکور، گستاخ و لاابالی عمل میکنند؟!
🔹بر همه ما فرض است همانطور که فقیه مجاهد، سید حسن نصرالله فرمودند به مسئولیت خود در قبال امت اسلامی عمل کنیم. در این میدان، مسئولیت حکومت کشورهای اسلامی خطیرتر از سایرین است و آنان باید پاسخ پشیمان کنندهای به این اقدام وقیحانهی دولت سوئد بدهند.
🔹از این رو از دولت جمهوری اسلامی و به ویژه دستگاه دیپلماسی کشور و شخص وزیر محترم امور خارجه تقاضا دارم طی رایزنی با مقامات سایر کشورهای اسلامی زمینه اخراج دیپلماتهای سوئدی را از کشورهای اسلامی فراهم کنند و مادامی که فرد اهانت کننده به سزای عمل خود نرسیده از برقراری ارتباط مجدد با این کشور خودداری کنند.
🔹به عنوان یک خادم بسیار کوچک از همه ملت ایران و به ویژه اهالی حوزه انتخابیهام نیز درخواست میکنم با استفاده از ظرفیت عظیم ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با اقدامات ابتکاری، نسبت به این اهانت بیشرمانه به ثقل اکبر، واکنشی درخور نشان دهند. در این مسیر هرکاری از بنده ساخته باشد، دریغ نخواهم نمود.
سر و جان همه ما فدای قرآن باد.
و السلام علی من اتبع الهدی
سید جلیل میرمحمدی میبدی
نماینده مردم شریف تفت و میبد و عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی
۳۰ تیر ۱۴۰۲
🆔 @DrMirmohamadi
🆔 @DrMirmohamadi11
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
حاج علینقی، کاسب مومن و خیّری بود که همه اونو به برگزاری جلسات قرآن میشناختنش،
آخه پدرش هم به همین معروف بود، درحدی که رضاخان هم نتونسته بود جلسات قرآنشو تعطیل کنه،
حالا علینقی هم راه پدر رو ادامه داده بود، اما بچهای نداشت که راهشو ادامه بده، برای همین همسردوم هم گرفته بود ولی خدا بهش بچه نمیداد،
یه روز همسایشون که یه عالمه بچه داشته، گربههای خونشونو میریزه تو یه گونی و میاره درخونه علینقی و میگه تو که بچه نداری، حداقل این گربهها رو نگه دار!
علینقی در رو میبنده و شروع میکنه زار زار گریه کردن، که خدایا ببین چطور مضحکه عام وخاص شدم؟!
فرداش میره و قالیهای دستبافشو میفروشه و راهی حج میشه، کنار کعبه رو میکنه به آسمون ومیگه: خدایا خودت گفتی «ادعونی استجب لکم»، ابراهیم صدسالش بود بهش بچه دادی، من فقط ۴۵ سالمه! اگه بهم بچه بدی نذر میکنم مبلغ دین وقرآنت باشه! وقتی برمیگرده خدا ۱۳ تا بچه بهش عنایت میکنه که یکی از اونها «محسن قرائتی» میشه.
استاد قرائتی به گردن هممون حق دارن، شاید ترجمه و تفسیر قرآن رو اولین بار با لهجه زیبای ایشون شنیده باشیم،
برای سلامتیشون صلوات🤲🏻❤️
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
💐حجاب یعنی:
بی نیازم از هر نگاهی به جز نگاه خدا.
📣بی حجاب خود را نیازمند نگاه چشم های هوس باز می داند و گرنه خود را در معرض دید دیگران قرار نمی داد.
👌آزادی زنان،
در حقیقت،
آزادی مردان هوس باز در چشم چرانی است.
🌷🍀🌷
#کمبود_شخصیت
#عقده_حقارت
#خودنمائی
هدایت شده از مهدوی زادگان
#السلام_علیک_یا_ابا_عبد_الله
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
🖌 از که باید عبرت گرفت و بر چی مقاومت کرد؟
چند سالی است که جماعت اندکی در کسوت دانشگاهی و حوزوی عزم شان را جزم کرده اند که مدافع ارزش های فرومایه و غیر اخلاقی و غیر شرعی باشند. هر گاه حاکمیت در صدد مهار و کنترل هنجارشکنی های قشر خاصی از جامعه - که عموماً متعلق به طبقه مرفهین بی درد و رنج هستند - بر می آید، به یکباره فریاد اعتراض شان بالا می رود.
این جماعت دنیوی منش عزم به اصطلاح فرهنگی خود را منسوب به اصل آزادی و کرامت انسانی می دانند و خود را کنشگران مرزی می خوانند. ولی حقیقت چیز دیگری است. آری، اینان همیشه در خط مقدم جبهه تهاجم فرهنگی دیده می شوند ولی نه این طرف مرز یا حتی روی مرز بلکه همواره آن طرف مرز می ایستند.
مسلماً اصل آزادی و کرامت انسانی از اینکه مدافع ارزش های غیر اخلاقی و غیر دینی باشد، شرم دارد. مگر اینکه مفهوم شرم در دنیای مدرن از معنا تهی شده باشد. پس، این عزم ضد فرهنگی - بخوانید آزاد منشانه و کریمانه! - از چه روست؟
حقیقت این است که مبنای عزم این جماعت اندک عرفی گرا مخالفت با حکمرانی دینی است. اساساً ملاک اندیشه ورزی آنان جهت گیری های حکومت اسلامی است. هر آن امر فرهنگی که از نظر حاکمیت دینی ارزش باشد، در نظر آنان ضد ارزش است و باید برابر آن ایستاد. اگر حاکمیت مبتنی بر خواست عمومی در صدد مهار و کنترل هنجار شکنی های اخلاقی و شرعی برآید آنان فریاد مخالفت بر می آورند.
تردیدی نیست که اگر اینان در حاکمیت غیر دینی به سر برند، هیچ مخالفتی با سیاست های فرهنگی آن ندارند بلکه دستگاه فرهنگی غیر دینی را یاری می دهند.
اما به هر روی، این جماعت اندک که در کسوت دانشگاه و حوزه خود نمایی می کنند، این روزها در وضعیت رقت باری از سقوط و انحطاط قرار دارند. آن بیچاره که کارگزار حاکمیت دینی را بیچاره می خواند و به گمان باطلش خرسندانه مقابله با هنجار شکنان فرهنگی و اخلاقی را موجب تسریع سقوط حاکمیت می داند، همو آشکارا هنجار شکنان را به اخلاق ماکیاوللی فرا می خواند. می گوید مقابل مأمور گشت اخلاقی محجوب باشید و از او که دور شدید از حجاب در آئید!
به راستی، کدام استاد دانشگاه اخلاق مدار و فرهنگی را می توان سراغ گرفت که به مخاطبان جوان خود بگوید " پوشش تان را آن جور که دوست دارید ادامه بدهید و در این راه مقاومت کنید" که گوینده این سخن دومی آن باشد؟!
اما بیچاره تر از این دانشگاهی نما روحانیان دنیوی گرایی هستند که در کنج حوزه علمیه خزیده اند و فقط هنگامی که حاکمیت در صدد مقابله با هنجار شکنان اخلاقی و شرعی بر می آید، فریاد وا اسلاما سر می دهند. آنان با وجودی که قبول دارند حجاب واجب شرعی است ولی الزام حکومت به این واجب شرعی را وهن به اسلام می دانند!! یعنی اگر رسول خدا و حضرت وصی علیهما السلام مردم را امر به معروف حجاب و عفاف کنند، نعوذبالله وهن به اسلام کرده اند؟!!
بر این اساس، نعوذبالله قیام امام حسین علیه السلام هم حرکتی موهن به اسلام است. چون اگر آن حضرت در جنگ نا برابر ظالمانه پیروز می شد و حکومت را به دست می گرفت، امر به معروف های شرعی چون عفاف و حجاب می کرد. یا شاید به زعم باطل این مدرسین حوزوی نما، آن حضرت کاری به کار هنجار شکنان اخلاقی و شرعی ندارد و آنان را آزاد می گذاشت!!
آری، اینگونه هم می توان قیام ابا عبدالله الحسین علیه السلام را از معنا تهی و تحریف کرد.
اما چرا این آقایان هر گاه که حاکمیت در مهار هنجار شکنان جدی می شود، یادشان می آید که منکرات بزرگی از قبیل اختلاس، تضییع اموال عمومی، ربا، انتصاب های فامیلی و سایر مفاسد اقتصادی هم وجود دارد؟
چرا این آقایان در وقت دیگر، خصوصاً زمان روی کار آمدن دولت های منتخب شان نسبت به این مفاسد اقتصادی از خود حساسیت نشان نداده و نمی دهند؟
چرا این آقایان فقط زمان مبارزه با فرهنگ بی حجابی و برهنگی وارونه به یاد وهن اسلام می افتند؟
چرا این آقایان برابر اهانت به قرآن کریم در سوئد و دانمارک حساس نمی شوند و بیانیه نمی دهند؟!
ادامه متن
👇👇👇
هدایت شده از مهدوی زادگان
ادامه مطلب
👇👇👇
تردیدی نیست که امروز با این قبیل بیانیه ها که همداستان با گفتار آموزگاران ماکیاولیستی است می توان در سپاه اموی بود و برابر قیام سرخ حسینی احتجاج کرد. مگر کارگزار فرهنگی اموی در توجیه کار خود سخنی غیر از این دارد. او نیز هر گونه برخورد با هنجار شکنی های اخلاقی و فرهنگی اعم از بی حجابی و سایر منکرات را غیر شرعی و غیر قانونی و دور از کرامت انسانی می داند.
آری، باید عبرت گرفت و مقاومت کرد. اما از کی؟ حاکم و ملتی که امر به معروف و نهی از منکر می کند مایه عبرت نیستند. آنان الگو و اسوه حسنه هستند و باید روی آن ایستاد و مقاومت کرد. بلکه آیندگان از آموزگاران ماکیاولیستی و بیانیه نویسان اموی عبرت می گیرند.
✍ داود مهدوی زادگان
👇👇👇
@mahdavizadegan
لزوم حمایت همگانی از نیروی انتظامی/ با هنجارشکنان به شدت برخورد شود
آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس و نخبگان اجتماعی فرهنگی شهرستان شوشتر، اظهار داشت: مصیبت عظیم عاشورا بعدی ملکوتی به حجم تمام حقیقت هستی دارد زیرا خلاصه آفرینش این است که انسان خلیفه الله بشود و انسان کامل که برگزیده خدا و تربیت شده دستگاه الهی است برای رهبری هستی و انسان های دیگر به عنوان خلیفه الله و رهبر جامعه معین می شود که خداوند این جایگاه را به محمد و آل محمد سپرده است.
📎 ادامه خبر
🌐https://rasanews.ir/00368w
💯 #ما_صدای_رسای_حوزهایم
🆔 @rasanewsagency
هدایت شده از احمد فربهی
https://virasty.com/farbehi/1689821949276312175
از کجا باید شروع کرد؟
گاه وارد مجموعهای تحت نظارت دولت میشوم بههر بخشی میروم خانمهایش بدحجاباند با خودم میگویم:
اول باید از خدماترسانیِ خانمهای بدحجاب جلوگیری کرد سپس از خدماترسانی به خانمهای بدحجاب جلوگیری کرد
حفظ مراحل اجرای قانون یکی از مهمترین عوامل موفقیت در اجرای قانون است.
https://eitaa.com/farbehi
🔴 تصریح معاون اول قوه قضائیه به نداشتن خلاء قانونی در زمینه حجاب
🔰حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه:
" قوانین ما در حوزه حجاب بسیار #دقیق و #کامل است و ما امروزه در این حوزه خلاء قانونی نداریم، در حال حاضر باید قوانین را به میدان عمل بیاوریم و این در حالیست که دستگاههای مختلف در این زمینه باید ایفای نقش کنند. " / خبرگزاری میزان
✍پ.ن:
🔻از معاون اول قوه قضائیه باید تقدیر و تشکر کرد که به درستی و با نکته بینی به این مطلب تصریح کرده است.
👈 همچنین در ماه های گذشته نیز بارها این موضوع از سوی خواص انقلابی مطرح شد که ما در زمینه حجاب و عفاف نیاز به قانون جدید نداریم.
هدایت شده از تاملات حقوقی
#تلنگر
🔴 نگویید قانون نداریم!
📣قوانین و مقررات موجود را پاس بداریم.
📌قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباس هایی که استفاده از آنها در ملاء عام خلاف شرع است و یا عفت عمومی را جریحه دار می کند.
ماده 1- کسانی که عالماً لباس ها و نشانه هائی که علامت مشخصه گروه های ضداسلام یا انقلاب است #تولید کنند یا #وارد کنند و یا #بفروشند و یا در ملاء عام و انظار عمومی از آنها #استفاده نمایند #مجرم شناخته می شوند و البسه و اشیاء ذکور در حکم قاچاق محسوب می شود.
تبصره - نشان های مذهبی اقلیت های دینی رسمی برای پیروان این ادیان از شمول این قانون مستثنی است.
ماده 2- مجازات تعزیری تولید کنندگان داخلی و وارد کنندگان و فروشندگان و استفاده کنندگان البسه و نشان های مذکور در ماده (1) به شرح زیر خواهد بود:
1. تذکر و ارشاد.
2- توبیخ و سرزنش.
3- تهدید.
4- تعطیل محل کسب به مدت سه ماه تا شش ماه در مورد فروشنده و جریمه نقدی از 500 هزار ریال تا یک میلیون ریال در مورد وارد کننده و تولید کننده و 10 تا 20 ضربه شلاق یا جریمه نقدی از 20 تا 200 هزار ریال در مورد استفاده کننده.
5- لغو پروانه کسب درمورد فروشنده و 20 تا 40 ضربه شلاق یا جریمه نقدی از 20 تا 200 هزار ریال در مورد استفاده کننده.
دادگاه با توجه به شرایط و حالات مجرم دفعات و زمان و مکان وقوع جرم و دیگر مقتضیات، مجرم را به یکی از مجازات های مذکور محکوم می نماید.
تبصره 1- دادگاه، تولید کننده را ملزم به تعطیل خط تولید مخصوص و انطباق آن با ضوابط اسلامی می نماید.
تبصره 2- در صورتی که مجرم کارمند دولت باشد علاوه بر یکی از مجازات های فوق به یکی از مجازات های زیر محکوم می شود:
1- انفصال موقت تا دو سال.
2- اخراج و انفصال از خدمات دولتی.
3- محرومیت استخدام به مدت پنج سال در کلیه وزارتخانه ها و شرکت ها و نهادها و ارگان های دولتی و عمومی.
.....
ماده 7- رسیدگی به جرائم موضوع این قانون در صلاحیت دادگاه انقلاب اسلامی است.
✅قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر
https://rc.majlis.ir/fa/law/show/930343
✳️ قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباسهایی که استفاده از آنها در ملاء عام خلاف شرع است و یا عفت عمومی را جریحه دار می کند
https://rc.majlis.ir/fa/law/show/91340
📣#قوانین_موجود_را_اجرا_کنید
هدایت شده از تاملات حقوقی
#تلنگر
🔴 نگویید قانون نداریم!
📣قوانین و مقررات موجود را پاس بداریم.
ماده 4- کسانی که در انظار عمومی وضع پوشیدن لباس و آرایش آنان خلاف شرع و یا موجب ترویج فساد و یا هتک عفت عمومی باشد، توقیف و خارج از نوبت در دادگاه صالح محاکمه و حسب مورد به یکی از مجازات های مذکور در ماده 2 محکوم می گردند
ماده 7- رسیدگی به جرائم موضوع این قانون در صلاحیت دادگاه انقلاب اسلامی است.
✅قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر
https://rc.majlis.ir/fa/law/show/930343
✳️ قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباسهایی که استفاده از آنها در ملاء عام خلاف شرع است و یا عفت عمومی را جریحه دار می کند
https://rc.majlis.ir/fa/law/show/91340
📣#قوانین_موجود_را_اجرا_کنید
هدایت شده از مهدوی ارفع
حجت الاسلام مهدوی ارفع روز سوم محرم1402 غدیریه اصفهان.mp3
43.83M
🎙#سخنرانی
📒با موضوع: شرح راهبردی زیارت عاشورا
📆 روز سوم محرم ۱۴۴۵ - ۱۴۰۲
🎤 با سخنرانی:
#حجت_الاسلام_مهدوی_ارفع
📌 هیأت غدیریه اصفهان
#محرم
#امام_حسین
#سخنرانی_زیبا
🥀
📤 @mahdavi_arfae
هدایت شده از مهدوی ارفع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#پادکست تصویری
📒با موضوع: بهترین روش نهی از منکر
📆شب پنجم محرم ۱۴۴۵ - ۱۴۰۲
🎤 با سخنرانی:
#حجت_الاسلام_مهدوی_ارفع
📌 هیأت یادگاران امام اصفهان
#محرم
#امام_حسین
#سخنرانی_زیبا
🥀
📤 @mahdavi_arfae
📌📣علّت عذاب خوبان چيست؟
❇️حضرت امام محمد باقر (علیه السلام)
وَ عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ : أَوْحَى اَللَّهُ تَعَالَى إِلَى شُعَيْبٍ اَلنَّبِيِّ أَنِّي مُعَذِّبٌ مِنْ قَوْمِكَ مِائَةَ أَلْفٍ أَرْبَعِينَ أَلْفا مِنْ شِرَارِهِمْ وَ سِتِّينَ أَلْفا مِنْ خِيَارِهِمْ فَقَالَ يَا رَبِّ هَؤُلاَءِ اَلْأَشْرَارُ فَمَا بَالُ اَلْأَخْيَارِ فَأَوْحَى اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَيْهِ دَاهَنُوا أَهْلَ اَلْمَعَاصِي فَلَمْ يَغْضَبُوا لِغَضَبِي.
✳️امام باقر عليه السّلام فرمود:
خداوند متعال به شعيب نبى عليه السّلام وحى كرد كه:من از قومت صد هزار نفر را عذاب مى كنم؛چهل هزار نفر از افراد اشرار و شصت هزار نفر هم از خوبان، شعيب گفت:
پروردگارا آنان را كه عذاب مى كنى نااهلانند، پس علّت عذاب خوبان چيست؟ خداوند عزّ و جل به او وحى كرد كه:
آنها با اهل معصيت مدارا كردند و به خاطر غضب من خشمگين نشدند.
📚 مشکاة الأنوار في غرر الأخبار، ج 1، ص 91
📣🔴 بترسیم از اینکه با اهل معصيت #مدارا می کنیم و به خاطر غضب خدای متعال، #خشمگين نمی شویم!
راستی، امر به معروف و نهی از منکر کجای زندگی ماست؟
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
🔴🔲دسته عزاداری دانشگاهیان دانشگاه تهران
❇️محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. ( امام خمینی ره)
دسته عزاداری هیئت عاشقان ثارالله (ع) دانشگاه تهران
از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه دوم مرداد ماه
همزمان با ششم محرمالحرام
با حضور اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان در صحن پردیس مرکزی و خیابانهای اطراف دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.
⭕️حضور در مراسم حسینی مصداق تعظیم شعایر اسلامی است.
#محرم
#عاشورا
#دانشگاه_تهران
#عزاداری
هدایت شده از رسول مظاهری عضو هیات علمی گروه حقوق
وَجَاهِدُوا فِي اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ ۚ هُوَ اجْتَبَاكُمْ
▫️ برنامه دهه محرم، روز ششم :
💢 موضوع: فوائد و آثار فراوان تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد کشور ″بایدها و نبایدهای تربیتی در مساجد محلی″
💠 استاد تبیین کننده:
حجه الاسلام جناب آقای دکتر رسول مظاهری
عضو هیئت علمی گروه حقوق دانشگاه اصفهان
📆 زمان دوشنبه، ۰۲/مرداد/۱۴۰۲
ساعت ۱۸
♻️ تالار گفتگو:
https://online.bellmeet.com/room/121160/efcd7f28-5ca5-4ef9-b5f0-c167ae0208ce?lang=fa
✨آدرس پیام رسان شاد و بله:
💢@jehadetabyin
✨آدرس کانال در ایتا
@jehadetabyinf
💢 جهت همفکری:
https://eitaa.com/joinchat/3343253676Cc6322517e5
ble.ir/join/NmE4NjBkOT
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
❇️خوشایند گویی یا مصلحت گویی!
#شهید_مطهری
🔻به مصداق - سخن امام رضا علیه السلام در بیان وظایف خطییب - : «وَ تَوْقيفِهِمْ عَلى ما ارادَ مِنْ مَصْلَحَةِ دينِهِمْ وَ دُنْياهُمْ» در خطابه و منبر باید مصلحتگويى بشود
🔻بايد بدانيم كه #مصلحت_گویی غير از مزاجگويى است، غير از اين است كه چيزى بگوييم كه مردم خوششان بيايد و ما را تحسين كنند و «بهبه» بگويند.
🔻هيچ مىدانيد #چرا مردم با پيغمبران زمان خودشان مخالف بودهاند؟
#چرا هر پيغمبرى كه پيدا مىشود زياد مخالف پيدا مىكند؟
#چرا پيغمبرها در زمان خودشان از ما كمتر مريد داشتهاند؟ اين قضيه، رمزى دارد.
🔻رمزش اين است كه آنها با #نقاط_ضعف مردم مبارزه مىكردند و ما از نقاط ضعف مردم بهرهبردارى مىكنيم.
آنها مىخواستند آن معايب و آن نقاط ضعف را اصلاح كنند و از بين ببرند و ما معمولًا مىخواهيم از همان معايب و همان نقاط ضعف بهرهبردارى كنيم.
🔻براى اينكه بانى مجلس را راضى كنيم، براى اينكه مستمعين را راضى كنيم، #مطابق_ميلشان حرف مىزنيم نه #مطابق_مصلحتشان.
ما مىفهميم فلان قصه دروغ است و بعلاوه سبب گمراهى و ضلالت و غرور بيجاى مردم مىشود، اما چون فكر مىكنيم اگر بگوييم #نظر_مستمعين را جلب مىكنيم مىگوييم.
📚مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (مشكل اساسى در سازمان روحانيت(ده گفتار))،
ج25، ص: 351-352--با ویرایش جزئی-
#جلبنظر_بهر_طریق_ممنوع!
#هدف_وسیله_را_توجیه_نمیکند
#مقلب_القلوب_خداست
#لا_مؤثر_فی_الوجود_الا_الله
#مصلحت_بیمار_مهم_است_نه_خوشایند_وی
هدایت شده از یاور صدیق (استاد پرورش)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨توجه و عنایت حضرت امام رضا خیلی عام است و همه را مورد توجه قرار میدهند.
باید با حضرت امام رئوف بسیار مانوس شویم و سیستم مشهد رفتنمان را نیز عوض کنیم. باید مهمترین خواسته مان از حضرت رضا عضویت ما در کاروان رایات سود باشد. کاروانی که قبل از ظهور، با ریاست حضرت عیسی و فرماندهی نظامی شعیب بن صالح از مشهد حرکت میکند و در شام با سپاه سفیانی درگیر میشود و مآلاً سفیانی و دجّال به دست حضرت عیسی کشته میشوند. سپاه رایات سود آنگاه به مکه رفته و با حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه بیعت کرده، سپس حضرت ولی عصر ارواحنافداه اعلام ظهور می نمایند.
اعضای سپاه رایات سود توسط حضرت امام رضا انتخاب میشوند. البته اگر ما را بپذیرند، ما را تربیت کرده آماده عضویت در آن سپاه میکنند.
حرکت سپاه رایات سود از مشهد مقدس
سخنی عارفانه از مرحوم استاد #سید_علی_اکبر_پرورش رضوان الله علیه
#یاور_صدیق_انقلاب
https://eitaa.com/YavareSeddiq
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
«در دورهی طاغوت، آدمی مثل تقیزاده، به این مضمون گفت که ایران باید از فَرقِ سر تا ناخن پا غربی بشود؛ یعنی سبک زندگی در ایران باید غربی بشود. امروز هم تقیزادههای جدید از این حرفها میزنند... آنهایی که پشت سر سند ۲۰۳۰ -سند ۲۰۳۰ یعنی برگرداندن سبک زندگی اسلامی به زندگی غربی- میایستند، همان #تقیزادههای_امروز هستند.»
امام خامنهای ۱۳۹۸/۰۱/۰۱
❇️«#غرب_باوری» و «#مرعوبیت» ویژگی تقی زادههاست
https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=42953
#تقیزادههای_امروز
#مسئولان_هوشیار_باشند
#تغییر_ذهن_مسئولان
#قانون_داریم
#لایحه_حجاب
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴📣#تقیزادههای_جدید و امروزی درواقع شکل نوین و احیاشدهی تفکرات میرزا ملکم خان و تقیزاده هستند.
در آن مقطع ایران را قابل پیشرفت و توسعه بر اساس تفکر ملی و بومی نمیدانستند و معتقد بودند که ما باید #در_نظام_بینالملل_ادغام_شویم. در این ادغام شما عملاً هویت ملی خودتان را از دست میدادید.
یا مثلا در دورهی رضاخان به جوانان، زنان و مردان ما آموزش سلام علیک و معاشرت بر اساس فرهنگ غربی میدادند و در این زمینه جزوه و کتاب هم منتشر میکردند. همهی اینها هم بر اساس سبک زندگی و #الگوی_غربی بود.
🔴 عملاً نیز این جریان امروزی #بازسازیشدهی همان جریانی است که در حوزهی آموزشوپرورش به سمت ۲۰۳۰ و در حوزهی حقوق زنان به سمت #تفکرات_فمنیستی و در حوزهی #فرقههای_ضاله به سمت تبلیغ و ترویج تفکرات آنها میرود.
❇️«#غرب_باوری» و «#مرعوبیت» ویژگی تقی زادههاست
https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=42953
#تقیزادههای_امروز
#مسئولان_هوشیار_باشند
#قانون_داریم
#لایحه_حجاب
هفتمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی
زمان برگزاری
آبان ماه ۱۴۰۲
محورهای اختصاصی کمیسیون فقه و حقوق اسلامی
https://icih.ir/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d8%b9%d8%b6%d8%a7%db%8c-%da%a9%d9%85%db%8c%d8%aa%d9%87-%d8%b9%d9%84%d9%85%db%8c-%d9%88-%d9%85%d8%ad%d9%88%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7-24/
https://icih.ir/
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
🔻رخنهی لیبرالیسم در جبههی انقلاب
🖊 مهدی جمشیدی
۱. برخی نیروهای تجدیدنظرطلب در درون جبههی انقلاب، نسبت به غیرانقلابیها، ملایم و منعطف و مداراییاند اما انقلابیهای اصیل را بهشدت، طرد و نفی و سرکوب میکنند. اگر اینان به انقلابیهای اصیل بگویند «سوپرانقلابی»، اختلاف و انشقاق ایجاد نکردهاند، ولی اگر انقلابیهای اصیل به آنها بگویند «صورتی»، گسستآفرین و وحدتشکن هستند. در واقع، سیئات انقلابیهای اصیل، حسنات اینان است. پس با معیارهای دوگانه و خودخواهانه مواجه هستیم.
۲. تعبیر دقیقتر و زیباتری که میتوان دربارهی اینان به کار برد، «انقلابی نمایشی» است؛ چون انقلابیگریشان، از برخی ظواهر و صورتها فراتر نمیرود و عمق هویتی ندارد. وانمود میکنند که انقلابیاند، اما دچار چرخش و دگردیسی شدهاند.
۳. شاید اولین برچسب را به این جماعت، شهید بهشتی زد که به آنها گفت «نیروهای بینابینی». یعنی هم این طرف هستند و هم آن طرف. آدمهای دوشخصیتی که هنوز تصمیم نگرفتهاند چه باشند.
۴. در دههی اخیر، عدهای رفتند زیر پرچم «اسلام رحمانی». آیتالله خامنهای هم در مقابلشان گفت اسلام رحمانی، همان معارف نشأتگرفته از «لیبرالیسم» است. این هم از برچسب غلیظ ایشان. بعد از مطهری و بهشتی، دیگر چندان اصطلاح «التقاط» را به کار نمیبرند. من اینان را التقاطی میدانم؛ همان «اسلام رحمانی» که ترکیب اسلام و لیبرالیسم است.
۵. برخی از انقلابیها کوشیدند ادای اصلاحطلبان درآورند. شدند کپی کپی. از اصالتها بریدند و به اصیلها گفتند تندرو. البته درباره صورت مشترک و مخرج مشترک داشتنشان با اصلاحطلبان، هیچگاه توضیح ندادند. نرمنرمک چرخیدند.
۶. دربارهی «برجام» و «فضای مجازی» و «حجاب»، مانند خاتمی و اصلاحطلبان فکر میکنند. فقط مشکل اینجاست که برخلاف اصلاحطلبان، تعبیر «حضرت آقا» را هم ضمیمهی استدلالهای اقتباسی خود میکنند.
۷. حاجقاسم را نیز از آن خود میدانند؛ همان کسیکه میگفت دختر شهید، فقط به قصد «هدایت» میتواند با دختر بدحجاب، ارتباط داشته باشد نه به قصد «رفاقت»؛ یعنی حتی رفاقت با اینان را نیز نمیپسندید. نمیدانند سیاست حاجقاسم، «سیاست هدایت» بود نه «سیاست تمایز». هم برجام را تصمیم نظام میدانستند و هم فتوحات منطقهای حاجقاسم را میطلبیدند.
۸. رهبر انقلاب از سه مرحله سخن گفتهاند: خودسازی، جامعهسازی و تمدنسازی. اینان چون در مرحلهی خودسازی، شکست خوردهاند، ارادهی انقلابی ندارند و بهجای جامعهسازی، در پی جامعهسنجی هستند تا مطابق ذائقه، حکومت کنند.
۹. در اغتشاش سال گذشته دیدید که «مواضع دوپهلو» داشتند. هرچه فریاد داشتند بر سر نظام و نوع حکمرانی کشیدند؛ مانند خاتمی. دوگانهی نظام/ مردم را پذیرفته بودند؛ همانند اصلاحطلبان.
۱۰. حداقل یک دهه است که کسانی در درون جبههی انقلاب، التقاطی شدهاند. کلیدواژههایی هم دارند: وحدت/ خلوص، همبستگی/ دوقطبیشدن، عقلانیت/ تندروی، فرهنگ/ امنیت، جذب حداکثری/ طرد، و ... . از همهی اینها روایت غلط دارند.
۱۱. از اصول بریدهاند اما انتظار دارند که همچنان در هستهی مرکزی گفتمان انقلاب باشند. به ما میگویند «تنگنظری» نکنید ولی مسأله این است که خودشان «تجدیدنظر» کردهاند. دایرهی انقلاب و خودی نیز باید متناسب با بازاندیشیهای دورهای آنها گشاد شود؛ چون معیار، اینانند نه ارزشها.
۱۲. به همان معنا که امام خمینی به بازرگان، «برچسب لیبرال» زد، من هم این اصطلاح را به اصولگرایی نسبت میدهم. روح بازرگان در بخش عمده اصولگرایان، حلول کرده است. «اسلام رحمانی»، فصل مشترک اصولگرایان و اصلاحطلبان شده است. اسلام رحمانی، یعنی لیبرالیسم و هر کس به مؤلفههای آن معتقد باشد، دچار التقاط شده است؛ چه اصلاحطلب و چه انقلابی.
۱۳. جالب اینکه میان «بدنه» و «بالاییها»، تفاوت آشکار وجود دارد؛ بدنهی انقلابی که در کف هستند، وفادارند اما هرچه فراتر میرویم و به نخبگان میرسیم، موارد استحاله بیشتر میشوند. گویا وضع اجتماعی (قدرت) و وضع فکری (حقیقت)، تا حدی با یکدیگر نسبت عکس دارند. ازاینرو، جماعت از راه انقلاب بازگشته و به تفکر اصلاحات پیوسته، اکثریت نیستند که «واسازی فکری»ام به «واگرایی اجتماعی» برسد.
۱۴. از هرچه که واسازیشان کند متنفرند؛ مثل همین متن! بیدرنگ، واکنش منفی نشان میدهند و برآشفته میشوند. نگرانند که مبادا نسبتهای فکری و هویتی پنهانشان با اصلاحطلبان آشکار شود. میگویند خودمان هستیم ولی تاریخ اصلاحات میگوید تکرار آنهایند. تجدیدنظرطلبی را از سطر نخست آغاز کردهاند.
۱۵. راه «بازسازی انقلابی» از «واسازی اصولگرایی» میگذرد. اینان برای تداوم قدرت خویش، امکانهای انقلاب را به زنجیر بستهاند و مردم را در انتظار جهش تاریخی، دلسرد کردهاند.
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
🔴مطالبهگریِ آرمانها #نیاز_مبرم
آنچه من بر آن تأکید میکنم، این است که ما امروز در جامعهمان #نیاز_مبرم داریم به اینکه آرمانها را مدام #تکرار کنیم، مدام بگوییم، مدام روی آن کار کنیم، مدام مطالبه کنیم. این مطالبهگری خیلی چیز خوبی است.
#مطالبهگریِ_آرمانها از آن چیزهایی است که از آن نباید دست برداشت.
📌اگر چنانچه این حجم عظیم و وسیع تهاجم به افکار عمومی از سوی ضدّ انقلاب با این مطالبهگریها مواجه نشود، قطعاً #ویرانگری خواهد کرد.
❇️یادآوری آرمانها، مطرح کردن آرمانها، خواستن آرمانها، طلبکاری نسبت به تحقّق این آرمانها یک سدّی است در مقابل تخریب افکار عمومی و فضاهای نخبگانی -که متأسّفانه روی فضاهای نخبگانی هم دارند کار میکنند- و فضاهای #مدیریّتی؛ که در مواردی هم #متأسّفانه_بیتأثیر_نبوده.
📣 اینجا یک #لشکری_از_جوانهای_مؤمن و انقلابی لازم است که وارد میدان بشوند، مطالبه کنند آرمانها را و خودشان کمک کنند به تحقّق این آرمانها که البتّه اینکه حالا چهجوری کمک کنند، جای بحث دارد؛
پس بنابراین، احتیاج است به یادآوری این آرمانها با همان زبانِ ویژهی جوانِ مؤمنِ انقلابی که از خصوصیّاتش صراحت است، از خصوصیّاتش شجاعت در گفتار است؛ اینکه شجاعانه حرف خودش را بزند. امروز نسبتاً همینجور هم بود؛ ما احساس کردیم یک انگیزهی شجاعانهای وجود دارد برای اینکه بگویند یک چیزهایی را. اگرچه من بعضی حرفها را قبول ندارم امّا شجاعت را قبول دارم؛ این احساس #روحیهی_تهاجم را در جوان دانشجو و جوان انقلابی، من #کاملاً_قبول_دارم.
بایستی این ارزشها بهصورتِ صریح، هوشیارانه، #دائماً_مطالبه_بشود؛ [از سوی] جوانِ پای کار.۱۳۹۷/۰۳/۰۷
https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=5399&p=20#69373
#لشکری_از_جوانهای_مؤمن
#فلسفه_وجودی_نظام
#تحقق_ارزشها
#مطالبهگریِ_آرمانها
#احکام_اسلام
#اعمال_حاکمیت_لازمه_تحقق_ارزشها
#نفوذ #تقی_زاده_های_امروزی
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
🔴مشروطه مانند اسلام شد!
📣 انحراف نهضت اسلام
ناظم الاسلام از قول یکی از موثقین چنین نقل میکند که:
«روزی رئیس اداره جهانیان، ارباب بهرام که از تجار بزرگ طایفه زردشتی و شخص عاقل بزرگی است در عدلیه بود، رو کرد به یکی از سادات و گفت:
#مشروطه مانند اسلام شد. چه جد شما زحمات زیادی در اسلام کشید ولی نفعش را #بنیامیه بردند و اولادش را کشتند.
حالا #زحمات_مشروطه را آقایان علما و طلاب و سادات کشیدند، نتیجه را این جوانان بیاطلاع و غیر مجرب میبرند و #مؤسسین_را_هم_می_کشند...»!
(زمام عدلیه در دست دمکراتها قرار داشت)
⭕️از صادر کردن حکم اعدام #شیخ_شهید تا وابستگیبه فرقهوهابیت - مشرق نیوز
https://www.mashreghnews.ir/amp/334223/
📣شمع شب افروز چو پنهان شود
شب پره بازیگر میدان شود
#نفوذ
#تقی_زاده_های_امروزی
#احکام_شرعی
#نهی_از_منکر
#تسلط_اشرار
#نااهلان
هدایت شده از نشریه معارف
🔔نشست علمی «قواعد نظامهای حقوقی در مواجهه با توهین به کتب آسمانی»
👤 اساتید ارائه دهنده:
🎙عبدالکریم بیآزار شیرازی (عضو شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی)
🎙محمد جواد ارسطا (دانشیار دانشگاه تهران)
🎙هدی غفاری (دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی‹ره›)
🎙سید محمد مهدی غمامی (دانشیار دانشگاه امام صادق ‹ع›)
🎙سید احمد حبیبنژاد (دانشیار دانشگاه تهران)
🕓 زمان: ۳ مرداد ۱۴۰۲، ساعت ۱۱
🏢 مکان: میدان آرژانتین، خیابان الوند، نبش کوچه برمک، ساختمان ریاست جمهوری، طبقه اول، سالن جلسات معاونت قانون اساسی.
🔗لینک ‹قرار› برای شرکت مجازی در نشست: https://gharar.ir/r/bd81fb67
🌐 کانال نشریه معارف🔻
https://eitaa.com/maarefmags_ir