eitaa logo
تاملات حقوقی
446 دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
3.2هزار ویدیو
357 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
ـ☫﷽☫ـ ❇️ همزمان با ایام فاطمیه، مراسم بدرقه پرشکوه پیکرهای مطهر 110 شهید تازه تفحص شده؛ امروز یکشنبه مورخ 26 آذرماه 1402 از میدان انقلاب اسلامی تا معراج الشهدا به میزبانی عموم مردم پایتخت برگزار گردید. ـ✾࿐༅🍃🌸🍃༅࿐✾ـ 🌷شادی روح مطهر شهدا و امام شهدا صلوات🌷 🌷☘🇮🇷 ☘🌷
هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
🔻چرا مخالفان علامه مصباح(ره) راهی جز مغالطه در برخورد با او ندارند؟ سیدعلی مهدیون، دانشجوی دکتری اندیشه سیاسی دانشگاه تهران، در یادداشتی پیرامون حملات اخیر برخی از افراد و جریان‌های خاص به شخصیت علامه مصباح یزدی(ره) نوشت: 🔹مرحوم علامه مصباح(ره) عمر شریف خود را صرف کسب و نشر علم در سطوح مختلف کردند. ایشان در طول حیات علمی خود از محضر بزرگانی چون آیت‌الله بروجردی(ره)، حضرت امام (ره)، آیت‌الله اراکی، علامه طباطبایی، آیت‌الله بهجت و دیگر بزرگان بهره بردند که هر کدام جزو سرآمدانِ حوزه علمیه بودند. 🔹 علامه مصباح با جد و جهدی که در کسب علم داشت و با تملذّ در محضر اساتید خود توانست در ۲۷ سالگی به مقام اجتهاد برسد. جدای از فقه و اصول که از دروس سنتی حوزه قلمداد می‌شد، فلسفه و عرفان هم از مهمترین دغدغه‌های ایشان بود. علاوه‌ی بر این با توجه به اقتضائات زمان توجه ایشان به علوم انسانی غربی جلب شد و ایشان از اولین افرادی در حوزه‌ی علمیه قم بودند که شاگردان خود را ترغیب به خواندن کتب و مطالبی در این حیطه کردند. نوشتن کتب‌ و مقالات متعدد در حوزه‌های مختلف من جمله فلسفه‌های مضاف و ارائه‌ی مباحث خود در این قالب نشانگر توجه ایشان به رویکردها و قالب‌های جدید علمی است. با این وجود خیلی عجیب است که برخی مخالفان غیر منصف، علامه مصباح(ره) را به جمود فکری متهم می‌کنند درحالی که ایشان در طول حیات علمی خود همواره راه‌های جدیدی را در مقابل اهل علم و فکر گشوده‌اند. 🔹مرحوم علامه مصباح جزو روحانیونی بودند که چه پیش از انقلاب و چه پس از آن دایره‌ی عمل خود را محدود به حوزه‌ی علمیه و تدریس دروس سنتی نکردند. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ایشان عرصه‌ی عمومی و عرصه‌ی سیاسی و کنش‌گری در این حوزه بود. همین مطلب موجب حملات فراوانی از سوی گروه‌های مختلف به ایشان بود. کنشگری متفاوت ایشان در حوزه‌ی عمومی مطلوب بسیاری از افراد نبود؛ از طرفی روحانیون سنتی‌ای که حضور روحانیت در عرصه‌ی سیاست را نادرست می‌دانستند در مقابل ایشان قرار داشتند و از سوی دیگر گروه‌هایی که نگاه فلسفی علامه مصباح را برنمی‌تابیدند. 🔹گروه دیگری که خود را در مقابل مرحوم علامه(ره) می‌دیدند، روشنفکرنماهایی بودند که برای آن‌ها دین محدود به حوزه‌ی خصوصی می‌شد و نگاه حداقلی آن‌ها در مقابل نگاه همه جانبه‌ی علامه مصباح(ره) قرار می‌گرفت. سیاست‌مدارانی که رویکردهای جدید در غرب را پذیرفته‌ بودند هم از دیگر مخالفان ایشان بودند. اشکال و نقد این دسته از افراد در فهم فضای سیاسی و احکام سیاسی بود. قدرت محوری‌ترین مفهوم در اندیشه‌ی این افراد بود و ورود احکام اخلاقی و احکام دینی را به این حوزه روا نمی‌دانستند. 🔹در مقابل محوری‌ترین مفهوم در این حوزه برای علامه مصباح(ره) نه اراده‌ی معطوف به قدرت بلکه اراده‌ی معطوف به حقیقت بود. از طرفی ایشان فضای سیاسیِ تهی از احکام دینی و اخلاقی را نمی‌پذیرفتند و سیاست را واجدِ این احکام می‌دانستند. جدای از رویکرد تئوریک، رویکرد عملی ایشان هم در سیاست رویکرد به دور از زد و بندهای سیاسی برای استمساک به قدرت به بود. مقابله‌ی غیرعلمی با علامه مصباح(ره) از سر ناتوانی 🔹کسانی که با مرحوم مصباح آشنا هستند، حال چه مخالف ایشان و چه موافق ایشان باشند به توانایی و دقت علمی ایشان گواهی می‌دهند. عبدالکریم سروش، البته سروشِ متاخر، که خود از منتقدین علامه مصباح است در جایی بعد از بیان نقدهای نابجا، در مورد ایشان گفته ‌بود: «مصباح یک فیلسوف بود، فلسفه‌خوانده بود و خوب هم فلسفه خوانده بود. بنده در حدی که ایشان را می‌شناسم می‌توانم گواهی بدهم که فلسفه‌ی اسلامی را نیکو می‌دانست، از مدرسین خوب فلسفه بود». 🔹مخالفین مرحوم مصباح وقتی توانایی ایشان در فضای علمی را می‌بینند و همچنین عدم توانایی خود در نقد و رد مدعاهای علمی ایشان، لاجرم مجبور می‌شوند که شخصیت ایشان را مورد حمله قرار دهند. در منطق مغالطه‌ای وجود دارد تحت عنوان مغالطه‌ی حمله شخصی “Ad hominem fallacy”. این مغالطه زمانی رخ می‌دهد که به جای پرداختن به استدلال یا موضع یک شخص، به طور نامربوط به شخص یا جنبه‌ای از شخص استدلال‌کننده حمله شود. 🔹عموم حملاتی که در طی این سال‌ها به علامه مصباح(ره) شده‌است مصداقی از مغالطه‌ی مذکور است. از مزدوران جیره مواجب بگیر چه در داخل و چه در خارج از کشور انتظاری جز این نمی‌رود اما جای تعجب است افرادی که خود را روشنفکر قلمداد می‌کنند هم جز راه توهین و تهمت نتوانسته‌اند راهی برای مقابله‌ی علمی و عقلی با مرحوم مصباح پیدا کنند. 🔹البته مشکل از این افراد نیست، قوت استدلال‌های مرحوم مصباح در حوزه‌های گوناگون علمی برای مخالفان راهی جز تخریب شخصیت ایشان باقی نگذاشته‌است. ✅ @Rajanews_com
...! 💐در زلال مکتب اهل بیت علیهم‌السلام 🔔 یا نباشیم ❇️ اهمیت و امیرالمومنین(علیه السلام): فَمِنْهُمُ الْمُنْكِرُ لِلْمُنْكَرِ بِيَدِهِ وَ لِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ، فَذَلِكَ الْمُسْتَكْمِلُ لِخِصَالِ الْخَيْرِ؛ وَ مِنْهُمُ الْمُنْكِرُ بِلِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ وَ التَّارِكُ بِيَدِهِ، فَذَلِكَ مُتَمَسِّكٌ بِخَصْلَتَيْنِ مِنْ خِصَالِ الْخَيْرِ وَ مُضَيِّعٌ خَصْلَةً؛ وَ مِنْهُمُ الْمُنْكِرُ بِقَلْبِهِ وَ التَّارِكُ بِيَدِهِ وَ لِسَانِهِ، فَذَلِكَ الَّذِي ضَيَّعَ أَشْرَفَ الْخَصْلَتَيْنِ مِنَ الثَّلَاثِ وَ تَمَسَّكَ بِوَاحِدَةٍ؛ وَ مِنْهُمْ تَارِكٌ لِإِنْكَارِ الْمُنْكَرِ بِلِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ وَ يَدِهِ، فَذَلِكَ . وَ مَا أَعْمَالُ الْبِرِّ كُلُّهَا وَ الْجِهَادُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ، عِنْدَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيِ عَنْ الْمُنْكَرِ، إِلَّا كَنَفْثَةٍ فِي بَحْرٍ لُجِّيٍّ؛ وَ إِنَّ الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيَ عَنِ الْمُنْكَرِ، لَا يُقَرِّبَانِ مِنْ أَجَلٍ وَ لَا يَنْقُصَانِ مِنْ رِزْقٍ؛ وَ أَفْضَلُ مِنْ ذَلِكَ كُلِّهِ كَلِمَةُ عَدْلٍ عِنْدَ إِمَامٍ جَائِرٍ. 🔴كسى است كه منکر و كار زشت را نكوهيده دارد و به خود از آن اعراض مى كند. چنين كسى را به كمال رسانيده است. ✅و كسى است كه منکر را به انكارش مى كند نه به دست. چنين كسى را دو خصلت از خصال نيكوست او . ❇️و كسى كه منکر را انكار كند، نه به دست و زبان، چنين كسى را كه شريفترند، ✅و كسى كه را نه با زبان انكار كند و نه با دست و نه با دل، چنين كسى . 💐 و در راه خدا در برابر امر به معروف و نهى از منكر، همانند نَفْثَةٍ یا است بر و مواج، 🎋امر به معروف و نهى از منكر نه مرگ كسى را نزديك مى سازد و نه از روزى كسى مى كاهد. از همه اينها برتر، سخن از دادگرى گفتن است، رو در روى حاكمى ستمكار. 📚حکمت ۳۷۴ نهج البلاغه، نسخه صبحی صالح ⭕️ لطفاً با احساس مسئولیت نباشید. ....!
هدایت شده از قاسم روانبخش
قاسم روانبخش: 🟢 برخی از توصیه‌های اخلاقی عرفانی آیت‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا رحمة‌الله‌علیه حتما بخوانید ❇️ عمده چیزی که برزخ را تاریک می‌کند، حرف پشت سر مردم است، غیبت، تهمت... یکی از چیزهایی که برزخ را روشن می‌کند، گره‌گشایی از کار مردم است. برزخ را گناهان، تاریک می‌کنند، و از آن طرف اعمال خیر، باعث روشنایی عالم قبر و برزخ می‌شوند. 🟢 خواهش می‌کنم حاضر جواب نباشید. من به جوان‌ها می‌گویم دیر نمی‌شود، بعداً جواب بدهید. کمی تأمل کنید. حاضر جوابی بعضی وقت‌ها آدم را محروم می‌کند. همین‌طوری زود چیزی را نپرانید، تمرین کنید و یک ذره دیرتر جواب بدهید. 🟢 مشاجره‌ها و نزاع‌ها، نور باطن را خاموش می‌کند! بسیاری از بی‌حالی‌ها و عدم نشاط‌ها به جهت مشاجرات است! کم منزلی داریم که در آن پرخاش و تندی نباشد. روزی چندتا پرخاش باشد، برکات می‌رود و دیگر چیزی نمی‌ماند! حتی اگر حق هم با تو بود، در امور جزئی و شخصی مشاجره نکن، چون کدورت آور است. 🟢 نعمتی که انسان را از خدا غافل کند، نقمت و عقاب است. از جمله، گریه‌ی استدراجی است. حالِ گریه به او می‌دهند، که فکر کند آدم خوبی است! بعضی افراد هستند که در مجالس و هیئت گریه می‌کنند اما کارهایی از این‌ها سر می‌زند که سنگ را به گریه می‌‍اندازد! مسکین گمان می‌کند خیلی حال خوبی دارد! 🟢 در جامعه‌ی ما تقوای لسانی خیلی کم است؛ بعضی از متدیّنین، اهل مسجد، اهل هیئت، تقوای لسانی را از دست داده‌اند! گویا غیبت واجب است و تهمت و افتراء مستحب! خدا می‌داند خیلی خطرناک است، توفیق سلب می‌شود، قلب تیره می‌شود، نشاط در عبادات موجود نیست. 🟢 بگذارید جمله‌ای کامل شود بعد ایراد بگیرید. نمی‌دانم چرا اینطوری هستیم! در خواهر و برادری هم حاضر نیستیم حرف یکدیگر را تا آخر گوش کنیم. می‌گوییم وایسا، شکر تو کلامت! خب شکر به چه درد می‌خورد؟ یا اگر از جمله‌ای خوشش نیاید می‌پرد وسط حرف! بابا جان صبر کن تا حرف اون آدم تمام شود. 🟢 خشم ما را بیچاره کرده است، نمی‌گذارد به جایی برسیم! هی دور خود می‌چرخیم، چرا که بداخلاقیم! امام صادق علیه‌السلام فرمود: «آدم بد اخلاق، معارف را پیدا نمی‌کند.» 🟢 ماها ولخرج نورانیت و نور هستیم؛ کاری می‌‍کنیم، نورانیتی حاصل می‌شود؛ راحت کاری می‌کنیم که می‌رود و جایش را به ظلمت می‌دهد. شب بلند می‌شویم چندتا استغفار می‌گوییم و مشمول آیه «ویستغفرون بالاسحار» می‌شویم اما صبح می‌گوییم «حالا غیبت فلانی نباشد ها…» هیچی تمام شد و رفت 🟢 تعجب می‌کنم از بعضی‌ها! آقا یا خانم مؤمن ۲۰ بار عمره رفته، بار ۲۱ می‌گویند بیا پول عمره را بده برای جهیزیه دختر یتیم؛ می‌گوید نمی‌توانم؛ دوستانم می‌روند، من نروم؟! حالا بگو شما این همه رفتی، اخلاق را رعایت می‌کنی؟ مگر دین مسخره است؟! هر سال عمره می‌روی؛ یک عیب را از خودت دور نکردی؟ 🟢 فرد در حالی که تصور دارد خبری است وارد روز قیامت می‌شود اما ناگهان تعجب می‌کند؛پس نمازها و عمره‌ها چه شد؟میگویند دل شکستی! ریا کردی! زهر زبان ریختی! جوان عزیز اگر می‌خواهی به جایی برسی از خانه‌تان شروع کن! اگر دل خواهرت را شکستی، دل مادروپدر را شکستی، برو درستش کن. از خانه شروع کنید. 🟢 اهل قسم نیستم ولی مجبورم، دلم می‌سوزد. خانم‌ها،آقایان! بشنوید! به حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها قسم اگر لطیف نباشید چیزی گیرتان نمی‌آید، خودتان را معطل نکنید. هی اوقات تلخی راه می‌اندازد، عصبانی می‌شود، بعد هم میخواهد بشود زبدةالعارفین؛ یک‌بار این قسم را خوردم که تا لطیف نشوید چیزی گیرتان نمی‌آید. 🟢 خدا گناه «آبرو بردن» را سخت میبخشد. امام باقر علیه‌السلام فرمودند: «کسی که آبروی مردم را نریزد، خداوند از گناهان او صرف‌نظر خواهد كرد.» اغلب جهنمی‌ها، جهنمی زبان هستند! فکرنکنید همه از دیوار مردم بالا میروند. یک مشت مقدس را می‌آورند جهنم به سبب اينكه آبرو میبردند! اسلام خواهان حفظ آبروی افراد است. 🟢 خبرهای بد را هیچ وقت در خانه نگویید؛ تا به خانه میرسد، می‌گوید تصادفی را دیدم! نمی‌خواهد بگویید. اصلا خبرهای منفی را در منزل نگویید. شما را به خدا قسم میدهم این‌ها را رعایت کنید؛ ضربه‌هایی به خانواده زده می‌شود که جبران نمی‌شود. چیزهای پریشان کننده نگویید. به همسر و بچه‌ها آرامش دهید 🟢 مردم فکر می کنند اولیاء خدا روزی هزار رکعت نماز می خوانده اند که این طوری شدند. خیر؛ آنها فقط در اثر داشتن صفات عالیه به این جا رسیدند. 🟢 صفات عالیه انسان را ده فرسخ ده فرسخ جلو می اندازد. یک خشم فرو خوردن آدم را از هزار رکعت نماز زودتر به خدا می رساند، یک دل شاد کردن تو را خیلی زودتر می رساند، یک مادر خوشحال کردن زودتر می رساند. از اینجا باید شروع کنیم. اینجا را درست کن بعد هزار رکعت نماز خودش می آید، خودت مشتاق می شوی. http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐دیدن این فیلم زیبا را از دست ندهید 🍎راستش و بخوای، 🍎 🍎 بو نداره رهگذر هم پا رو دلش میذاره 🍎 های رو شاخه چیدن دارن از دست باغبون خریدن دارن بهار خانم! دل نگرون تو اَم دل واپس تو اَم حالا که میخوای بری توی خیابون خودتو بگیر! چراغ نده تو میدون! وقتی که پا گذاشت تو عالَم به دو می خواست بره به سمت آدم زد تو سرش فرشته گفت: حاج خانم! چه می کنی فردا با حرف مردم! روتو بگیر با این لُپ های داغِت بشین بذار بیاد سراغت. آره مامان! اینم حرف کمی نیست این روسری یعنی که تو نجیبی این روسری نباشه، گل برگ ها اسیر باده زلف هاتو از روسری بیرون نذار چشم های هیز و سمت زلفات نیار ، پرده دری نمیخوان عشق های لوس و سَرسَری نمیخوان باید بدونی تَوَهُم قرص های اِکستازی نیست! ..... ✍شعر از پروانه نجاتی ❇️💐🔔💐❇️ 🍎 ⭕️📣 لطفاً آخرین حلقه نباشید به نیت برای اموات و ذوی الحقوق خود، در کانال ها و گروه ها منتشر کنید . ☘🍎☘🍎☘🍎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 می گویند با این کشور چی کار کردید؟ ❇️علامه محمدتقی مصباح یزدی ره: این ها دارد عزیز من! . هر وقت بیکاری و هیچ کار دیگر از شما بر نمی آید باید آن را بگویی. این همه وظایف شرعی سر ما ریخته است شاید مان را نمی رسیم عمل کنیم. که جمهوری اسلامی است و همه چیز درست است. این جوری نیست قربونتون برم! روزی ما را می گیرند می گویند با این نسل آینده کشور چی کار کردید؟ شما می‌توانستید خیلی کارها بکنید. و + طُوبى لِنَفسٍ أدَّت إلى رَبِّها فَرضَها (نامه ۴۵ نهج‌البلاغه) 🌷شادی روح مطهر علامه مصباح یزدی الفاتحه مع الصلوات🌷
💐در زلال مکتب اهل بیت علیهم‌السلام 📣. ❇️طُوبى لِنَفسٍ أدَّت إلى رَبِّها فَرضَها ، و عَرَكَت بِجَنبِها بُؤسَها ، و هَجَرَت في اللَّيلِ غُمضَها ، حتّى إذا غَلَبَ الكَرى علَيها افتَرَشَت أرضَها ، و تَوَسَّدَت كَفَّها ، في مَعشَرٍ أسهَرَ عُيُونَهُم خَوفُ مَعادِهِم ، و تَجافَت عن مَضاجِعِهِم جُنُوبُهُم ، و هَمهَمَت بِذِكرِ رَبِّهِم شِفاهُهُم ، و تَقَشَّعَت بِطُولِ استِغفارِهِم ذُنُوبُهُم ، اُولئكَ ِ ، ألا إنَّ حِزبَ اللّه ِ هُمُ المُفلِحُونَ. 📚[نهج البلاغة: نامه ۴۵.] ✳️امام على عليه السلام : خوشا به حال آن كس كه فريضه پروردگارش را به جاى آورْد و بر سختيها و ناملايمات صبر كرد و خواب را از ديدگانش دور ساخت و اگر خواب بر او چيره آمد ، زمين را بستر خود كرد و دستش را بالش . آنان كه خوف روز رستاخيز چشمانشان را بيدار نگه داشت و پهلوهايشان را از بسترهاى راحتشان دور كردند و لبهايشان به ذكر پروردگارشان زمزمه كرد و از بسيارى آمرزش خواهى ، گناهانشان زدوده شد ؛ و بدانيد كه حزب خدا پيروز است. +
فضای مجازی، فضایی حقیقی است نه مجازی / کاری انجام دهید که اگر دیگری بفهمد، خجل نشوید / ابتکار و بهره برداری از صنایع و نوآوری ها، پیشرفت و آبروی کشور را در پی خواهد داشت 🔹
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
دکتر سید محمد امین آقامیری دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی و هیئت همراه با حضور در بیت آیت الله العظمی جوادی آملی با معظم له دیدار و گفتگو کردند. آیت الله العظمی جوادی آملی ضمن تقدیر از خدمات صورت گرفته و آرزوی توفیق در خدمت برتر و بهتر، بیان داشتند: در همان اوائل که فضای مجازی مطرح شد، ما گفتیم که این فضا، است و نه فضای مجازی! در فضایی که اندیشه ردّ و بدل میشود، در فضایی که شما می توانید خواسته های خود را مطرح کنید و خواسته های دیگران را پاسخ دهید، این فضا، فضای حقیقی است. 🔹 دین به ما می گوید هر کاری که انجام می دهید، این گونه حساب کنید که این کار میلیارد ها انسان است، کاری انجام دهید و به گونه ای انجام دهید که اگر دیگری بفهمد، خجل نشوید! اگر کار و عملی، زیر میزی و رو میزی است که اگر مردم بفهمند، خجل می شوید، نباید آن کار را انجام دهید! 🔹 اگر بیراهه نرویم و راه کسی را نبندیم، این است، اخلاق گفتنی نیست، اخلاق به سخنرانی و موعظه نیست، اخلاق، خلقت اوصاف است، انسان باید خود را به گونه ای درست کند که نه بیراهه برود و نه راه کسی را ببندد. 🔹 اصل دوم این است که بدانیم «وزر» یعنی سنگینی و «وزیر» یعنی کسی که بار سنگین مملکت را بر می دارد؛ باید کاری انجام داد که باری از دوش خود و دیگران برداشته شود و نگذاشت که مردم زیر بار مشکلات، خم شوند، لذا انبیای الهی از خداوند، «وزیر» طلب می کردند، حضرت موسی می فرماید خدایا ﴿وَاجْعَلْ لِي وَزِيرًا مِنْ أَهْلِي * هَارُونَ أَخِي * اشْدُدْ بِهِ أَزْرِي﴾، یعنی وزیری برای من انتخاب کن که پشتیبان من باشد که هم بار من را سبک کند و هم بار مملکت را! کسی که نداند یا نتواند بار ممللکت را بردارد، «وزیر» نیست خودش «وزر» است! کار و فعالیت شما هم باید وزیرگونه باشد و باری از روی دوش مردم بردارد، اینکه هم بسته شود و هم فروخته شود، این با اخلاق سازگار نیست. 🔹 ایرانی ها بزرگ اند و بزرگ زاده، ایران هم تاریخ دارد و هم جغرافیا، در هر کجای ایران قدم بگذارید، آثار باستانی فراوانی وجود دارد؛ اسلام هم که آمد، بزرگ بودیم، بزرگوارتر شدیم، لذا همه تلاش باید این باشد که ، در شأن آنها باشد. 🔹 حدیث شریفی که می فرماید: «الإسلامُ یَعْلوا و لایُعْلی عَلَیه»هر چند جمله خبری هست اما به داعی انشاء القاء شده است، نمی خواهد خبر بدهد که اسلام بالا می برد، بلکه می خواهد بگوید به گونه ای مسلمان باش که مردم از اسلام شما بهره ببرند و بالا روند؛ لذا ما باید هم ابتکار و داشته باشیم وهم در از این صنایع و نوآوری ها، کاری کنیم که دیگران غبطه بخورند و با همین پیشرفت ها، ثابت می شود. لینک خبر: https://news.esra.ir/fa/w/2123974 📚 دیدار دبیر شورای‌عالی فضای مجازی با حضرت استاد تاریخ: 1402/09/28 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
💰👥 🔹دادگاه تجدیدنظر سوئد حکم حبس ابد «حمید نوری» را تأیید کرد 🔸دادگاه تجدیدنظر سوئد حکم حبس ابد «حمید نوری» شهروند ایرانی که بیش از چهار سال است با ادعاهای واهی و به استناد اظهارات متناقض اعضای گروهک تروریستی منافقین در بازداشت غیرقانونی است را تایید کرد. به گزارش ایرنا، حمید نوری شهروند ایرانی و کارمند سابق قوه قضائیه ۱۸ آبان‌ ۹۸ حین ورود به فرودگاه استکهلم توسط پلیس سوئد بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان انفرادی به سر می‌برد. اتهام او براساس ادعاهای واهی و متناقض گروهک تروریستی منافقین طراحی شد و آنها مدعی‌ شدند که حمید نوری در مقطعی، زندانبان منافقین در ایران بوده است. این موضوع که مبنای محکمه سوئدی قرار گرفت، سبب شد تا اصل برائت و حق آزادی رفت‌وآمد نوری از سوی مقام‌های سوئدی نقض‌ شود و این تبعه ایرانی بیش از چهار سال است که در زندان سوئد با محدودیت‌های زیاد مواجه است و سوئدی‌ها ابتدائی‌ترین حقوق یک انسان را در مورد آقای نوری رعایت نکرده‌اند. محاکمه نوری به اتهام زندانبانی اعضای گروهک تروریستی منافقین، ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ آغاز شد و بررسی پرونده او ۹۲ جلسه و تا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ به طول انجامید. در حالی که در اردیبهشت ۱۴۰۱ و همزمان با نود و دومین جلسه دادگاه بدوی، قاضی پرونده دستور لغو همه محدودیت‌های اعمال شده در مورد حمید نوری را صادر کرد اما مقامات بازداشتگاه همچنان این محدودیت‌ها از جمله در زمینه ملاقات و تماس با خانواده یا نگهداری در سلول انفرادی را ادامه دادند و حتی آن‌ها را تشدید کردند. روش‌های عجیب سوئدی‌ها برای آزار و شکنجه حمید نوری یکی از مصادیق آزار و اذیت حمید نوری، نگهداری او در سلول انفرادی و تعویض مداوم بازداشتگاه‌های وی بوده است اما سوئدی‌ها یک راه دیگر هم برای شکنجه روحی این شهروند ایرانی پیدا کردند؛ آن‌ها یک تبعه کشور اریتره را که دچار اختلالات شدید روحی و روانی بود به سلول انفرادی حمید نوری منتقل کردند، بدون اینکه شرایط نگهداری در سلول، کوچک‌ترین تغییری پیدا کند.... ادامه مطلب👇 https://kayhan.ir/fa/news/279518 🔻نشانی ما در پیام‌رسان‌های سروش، آی‌گپ، ایتا @kayhannewspaper
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
🔹به گور پدرش خندید! 🔻نشانی ما در پیام‌رسان‌های سروش، آی‌گپ، ایتا @kayhannewspaper
هدایت شده از موج روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 دبیر ستاد حقوق بشر: اگر دادگاه علیه منافقین حکم بدهد، وقتی منافقین به کشورهایی بروند که با ایران توافقنامۀ استردادِ مجرمان دارند، آن‌ها منافقین را به ایران تحویل خواهند داد. @moje_roshangari👈
هدایت شده از موج روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 درخواست قاضی پرونده محاکمه منافقین از آنها، در حاشیه دومین جلسه دادگاه @moje_roshangari👈
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب هم‌اکنون در دیدار هزاران نفر از مردم کرمان و خوزستان: انتخابات جلوی دیکتاتوری، هرج و مرج و ناامنی را می‌گیرد 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب، صبح امروز: انتخابات پایه تحول است 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب، هم‌اکنون: دلسرد کردن مردم از انتخابات به ضرر کشور است. راه‌حل مشکلات کشور انتخابات است 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
🖌 🔹آقای لاوروف خطای شما بوی خیانت می‌دهد! ۱- نشست وزرای خارجه مجمع همکاری کشور‌های عربی و روسیه را که روز چهارشنبه با حضور سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مراکش برگزار شد و بیانیه پایانی آن را نمی‌توان با بن‌بست رو به فروپاشی رژیم صهیونیستی بی‌ارتباط دانست. پذیرش این نکته شاید در نگاه اول بعید به نظر برسد ولی شواهد فراوانی حکایت از آن دارند که این نشست با هدف و انگیزه انحراف افکار عمومی جهانیان از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه تشکیل شده است و به سختی می‌توان باور کرد که روسیه از اهداف اصلی این نشست بی‌خبر بوده است. بخوانید! ۲- در این نشست بار دیگر ادعای واهی و بی‌اساس امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی مطرح شده است! آقای لاوروف یک سیاستمدار کهنه‌کار است و به خوبی از ده‌ها سند غیر‌قابل انکار که مالکیت قطعی ایران بر جزایر یاد شده را ثابت می‌کند، با خبر است. نه فقط جمهوری اسلامی ایران بلکه ما در کیهان نیز فهرست روشنی از اسناد مورد اشاره را منتشر کرده‌ایم. و سؤال این است که دولت روسیه با توجه به مالکیت قطعی ایران بر جزایر سه‌گانه، چرا و با چه انگیزه‌ای بیانیه مجمع را امضا کرده است؟! این اقدام دولت روسیه غیر از نفاق و دورویي در سیاست خارجی این کشور چه نام دیگری می‌تواند داشته باشد؟! ۳- این روزها اصلی‌ترین مسئله فراگیر در جهان، و مخصوصاً در جهان اسلام، جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در قتل عام و نسل‌کشی مردم مظلوم غزه، درماندگی صهیونیست‌ها در جنگی که هفتاد و چند روز از آن می‌گذرد و علی‌رغم ادعای برخورداری از چهارمین ارتش مدرن و مجهز جهان نه فقط به هیچیک از اهداف اعلام شده خود نرسیده‌اند، بلکه با تحمل تلفات سنگین و بی‌سابقه به دریوزگی آتش‌بس محترمانه! افتاده‌اند.... ادامه مطلب👇 https://kayhan.ir/fa/news/279738 🔻نشانی ما در پیام‌رسان‌های سروش، آی‌گپ، ایتا @kayhannewspaper
🔴دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و با کیهان ❇️برویم سراغ . منتقدین می‌گویند که کشف حجاب حتی به‌اندازه شکستن شیشه یک خودرو و دزدیدن اقلام آن هم جرم‌انگاری نشده و همچنین این لایحه، قانون الهی حجاب را به یک رفتار شهروندی در حد داده است. نقد دیگر اینکه گویا حضرت‌عالی در مصاحبه‌ای و در نقد مقاله‌ای از مدیرمسئول کیهان گفته بودید: «‌طبق قانون موجود فردی که کشف‌حجاب کرده، است‌ اما با توجه به شمار مجرمین اجرای آن امکان‌پذیر نیست‌.». نظرتان را در این باره بفرمایید. ❇️من در قم جلسه درسی داشتم که قرار بر رسانه‌ای شدن آن نبود. آنجا من درباره سرفصل حکمرانی، نکاتی را مطرح کردم و گفتم که یکی از ارکان حکمرانی، موضوع گفتمان‌سازی است. در آنجا مثالی درباره لایحه عفاف و حجاب آوردم و گفتم که تا این لایحه در سطح اجتماع، نشود، ممکن است برخی ابهامات و اشکالات را نسبت به آن وارد کنند. آقای شریعتمداری پس از آن جلسه، نقد بلندبالایی را خطاب به بنده نوشت؛ ولی‌ ای کاش از من می‌پرسیدند تا توضیح می‌دادم که در آن جلسه بخصوص، بنده اصلاً در مقام نقد ایشان نبودم و بحث کلی کردم. نکته‌ای که در آن جلسه بحث شد این بود که اگر ما در مقولاتی که جنبه فرهنگی در آن غلبه دارد، نتوانیم و باورها را تغییر دهیم، آن وقت مجبوریم صرفاً با و قهری ورود کنیم که امری ناممکن خواهد بود. ❇️حال اما بهترین کار و راه‌حل در این باره چیست؟ درخصوص لایحه حجاب و عفاف، یک وجه آن مربوط به شئون امنیتی و قضائی بود. یعنی آن که از خارج از کشور گماشته شده بودند که با وضعی اسفبار در خیابان‌ها جولان دهند. خب و به شدیدترین شکل ممکن برخورد کرد. وجه دیگر مرتبط با افرادی است که از مشکلات فکری و فرهنگی رنج می‌برند. در برخورد با این دسته، جرایمی با بازدارندگی لازم پیش‌بینی شد که اتفاقاً معقول هم بود اما پس از اینکه لایحه 15 ماده‌ای تنظیم شد، ناگهان عده‌ای شروع به نقد و برپایی تجمعات اعتراضی کردند و متاسفانه با ارسطویی معتقد بودند که یا آنچه ما می‌گوییم باشد یا اینکه کلاً نباشد! با این وجود آن‌قدر زمان بُرد و تاخیر به وجود آمد تا نهایتاً لایحه 71 ماده‌ای تنظیم شد که این هم در افتاده است. وجه سوم مسئله حجاب، به با باز می‌گردد. یعنی به عبارت بهتر، و . همین الان عده‌ای با استفاده از فناوری نرم، در میدان انقلاب و چهارراه ولی‌عصر و میدان شهدا در حال پیاده‌سازی این روش هستند و اتفاقاً جواب هم گرفته‌اند. این حرکات هم نه به شکل خودجوش بلکه با محوریت شورای عالی و با هماهنگی وزارت کشور است. وجه چهارمی هم می‌توان برشمرد و آن ساماندهی اقدامات ایجابی در حوزه عفاف و حجاب است. مثلاً در موضوع تولید چادر مشکی، این نوع از پوشش، یا در بازار نبود یا با نرخ‌های بسیار گران عرضه می‌شد. بحمدالله با اقدامات شورای عالی، اکنون نه تنها تولید چادر داخلی به دو برابر ظرفیت رسیده است بلکه قیمت‌ها هم به نحو قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرد. ⭕️متن کامل مصاحبه دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در زیر: آن که می‌گوید علوم اسلامی و غیراسلامی نداریم یا سیاست‌زده است یا در قرن 19میلادی زیست می‌کند! https://kayhan.ir/fa/news/279591
🇵🇸بیانیه جنبش جهاد اسلامی درباره قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد: قطعنامه‌ای که دیروز توسط شورای امنیت صادر شد، در حد پایان دادن به جنایات اشغالگران علیه مردم ما نیست و حداقل نیازهای مردم ما در نوار غزه را برآورده نمی‌کند. این تصمیم اسفبار به اسرائیل فرصتی می دهد تا نیازهای غزه و مردم آن را کنترل کند، بدون توجه به قوانین و هنجارهای بین المللی که شورا مدعی حمایت از آن است. ما به تمام جهان نسبت به قتل‌عام‌های خونین و اعدام‌های خیابانی علیه غیرنظامیان در نوار غزه که شاهد برخی از آن‌ها بوده‌ایم، به تلافی شکست هولناکی که این رژیم متحمل شد، هشدار می‌دهیم. ما سکوت جهانی به ویژه سکوت رسمی اعراب را در خصوص دستگیری ها، کشتارها و تلاش های اسرائیل برای قتل عام مردم غزه در جاده ها که توسط ارتش این نهاد علیه مردم ما انجام می‌شود و نیز بخاطر حملات شان در کرانه باختری اشغالی، محکوم می کنیم. ما روی صلابت و شجاعت مجاهدان خود و مردم کرانه باختری در مقابله با این لشکرکشی های دیوانه وار شرط بندی کرده ایم. ما به شجاعت مردم کشور برادر یمن و رهبری آنها به دلیل مواضع متهورانه و محکم آنها در حمایت از فلسطین و مردم آن درود می فرستیم. ما تداوم هدف قرار دادن خبرنگاران و دست اندرکاران رسانه ای را که شامل تخریب دفاتر کانال فلسطین امروز در غزه و تداوم هدف قرار دادن خبرنگاران و خانواده های آنها در سراسر نوار است، به شدت محکوم می کنیم و همچنین سکوت نهادهای بین المللی در مواجهه با تداوم جنایات جنگی اثبات شده و مستند اسرائیل برعلیه مردم مان را محکوم میکنیم! ما از مردم ملت عربی و اسلامی خود در همه جا می خواهیم به وظیفه دینی، اخلاقی و ملی خود در حمایت از مردم مظلوم عمل کنند.
تنبیه مجرم خودش جزئی از فرهنگ است❗️ 🔰 در طول تاریخ، در همه کشورها و در بین همه اقوام و ملت ها، اعمال حاکمیت و تنبیه خطاکاران امری ضروری و لازمه بوده است و هیچ نظام و کشوری را نمی توان یافت که برای و تباهی و‌ ابتذال فرهنگی و و خطاکاران، بدون و اعمال قدرت، فقط و فقط از در محبت و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی وارد شود❗️ 🔺 نمی توان و نباید به بهانه و انجام کار فرهنگی و اقناعی صرف، لذا کسانی که دم از فرهنگ می زنند بدانند اعمال مروجین بی بندوباری و مجرمان حوزه بدحجابی، همواره جزئی از فرهنگ بوده و خواهد بود و نمی توان اهمیت و اثر آن را در رفع و دفع و جریان ابتذال فرهنگی نادیده گرفت❗️ 🔺 مسئولان باید بدانند نمی توان با ترک فعل و اقتدارزدایی و عدم اعمال قوانین ، مردم و جامعه را در برابر مجرمان و باندهای تبهکار فساد و ابتذال بی پناه گذاشت و برخلاف اصول مسلم و مورد پذیرش عقلای عالم حکمرانی کرد. ⭕️دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصاحبه با روزنامه کیهان بدرستی تصریح و تاکید کرده اند که: « که از خارج از کشور گماشته شده بودند که با وضعی اسفبار در خیابان‌ها جولان دهند. خب و به شدیدترین شکل ممکن برخورد کرد.» https://kayhan.ir/fa/news/279591 ⭕️شهر و کشور نیاز مند پسوند است لذا گفته اند : شهرداری، کشورداری؛ بدون پسوند داری یقیناً آسیب می بینند.
تنبیه مجرم خودش جزئی از فرهنگ است❗️ 🔰 در طول تاریخ، در همه کشورها و در بین همه اقوام و ملت ها، اعمال حاکمیت و تنبیه خطاکاران امری ضروری و لازمه بوده است و هیچ نظام و کشوری را نمی توان یافت که برای و تباهی و‌ ابتذال فرهنگی و و خطاکاران، بدون و اعمال قدرت، فقط و فقط از در محبت و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی وارد شود❗️ 🔺 نمی توان و نباید به بهانه و انجام کار فرهنگی و اقناعی صرف، از اعمال مجازات غفلت کرد. و کسانی که دم از فرهنگ می زنند می دانند اعمال مروجین بی بندوباری و مجرمان حوزه بدحجابی، همواره جزئی از فرهنگ بوده و خواهد بود و نمی توان اهمیت و اثر آن را در رفع و دفع و جریان ابتذال فرهنگی نادیده گرفت❗️ 🔺 مسئولان باید بدانند نمی توان با ترک فعل و اقتدارزدایی و عدم اعمال قوانین ، مردم و جامعه را در برابر مجرمان و باندهای تبهکار فساد و ابتذال بی پناه گذاشت و برخلاف اصول مسلم و مورد پذیرش عقلای عالم حکمرانی کرد. ⭕️دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصاحبه با روزنامه کیهان بدرستی تصریح و تاکید کرده اند که: « که از خارج از کشور گماشته شده بودند که با وضعی اسفبار در خیابان‌ها جولان دهند. خب و به شدیدترین شکل ممکن برخورد کرد.» https://kayhan.ir/fa/news/279591 ⭕️شهر و کشور نیاز مند پسوند است لذا گفته اند : شهرداری، کشورداری؛ بدون پسوند داری یقیناً آسیب می بینند.