eitaa logo
تاملات حقوقی
460 دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
3.4هزار ویدیو
379 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
⚫️ نماز لیله الدفن برای شهدای خدمت 🔸تدفین بیشتر شهدای سانحه سقوط بالگرد امروز انجام شده و تعداد زیادی از هموطنان آماده قرائت نماز لیلة‌الدفن برای شهدا می‌شوند. 🔸با توجه به اینکه در عبارت آخر این نماز، نیاز به ذکر نام پدر فرد متوفی است، نام پدر شهدای اخیر ذکر می‌شود: 🔺نام پدر شهید سیدابراهیم رئیسی: سید حاجی 🔺نام پدر شهید حسین امیرعبدللهیان: محمد 🔺نام پدر شهید سید محمدعلی آل هاشم: سید محمد تقی 🔺نام پدر شهید مالک رحمتی: حاج اسکندر 🔺نام پدر شهید مصطفوی: سید طاهر 🔺نام پدر شهید محسن دریانوش: مختار 🔺نام پدر شهید قدیمی: اسحاق 🔺نام پدر شهید موسوی: سید محمدعلی (شهید موسوی فردا در حرم حضرت عبدالعظیم به خاک سپرده می‌شود) 🔸نماز لَیلَةُ الدّفن یا نماز شب اول قبر، از نمازهای مستحبی که نماز هدیه و نماز وحشت نیز نامیده می‌شود، برای میت در شب اول قبر (از اول شب تا صبح) می‌خوانند. 🔸نظر آیت‌الله خامنه‌ای: مستحب است در شب اول قبر دو رکعت نماز وحشت براى میت بخوانند. و دستور آن این است که در رکعت اول بعد از حمد، یک مرتبه آیة‏الکرسى و در رکعت دوم بعد از حمد، ده مرتبه سوره «انا انزلناه» بخوانند، و بعداز سلام نماز بگویند: «اللهم صل على محمد و آل محمد و ابعث ثوابها الى قبر فلان» و به جاى کلمه فلان، اسم میت را بگویند. 🔸نماز وحشت را در هر موقع از شب اول قبر مى‌شود خواند، ولى بهتر است در اول شب بعداز نماز عشا خوانده شود. @Kayhan_online
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺آسوده بخواب سید جان 🔻دیگر تهمت‌ها و تمسخرها تمام شد @Kayhan_online
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
سازمان ملل برای شهید رئیسی مجلس یادبود می‌گیرد 🔹مجمع عمومی سازمان ملل قرار است هفته بعد مجلس یادبودی برای گرامی‌داشت یاد رئیس‌جمهور فقید ایران برگزار کند. 🔹نماینده ترینیداد و توباگو در سازمان ملل که در حال حاضر ریاست مجمع عمومی این سازمان را بر عهده دارد در بیانیه‌ای اعلام کرد این جلسه ۱۰ خرداد برگزار خواهد شد. @TasnimNews
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
7.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بدرقه پیکر استاندار شهید، مالک رحمتی در مراغه @TasnimNews
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصاویر هوایی از تشییع باشکوه استاندار شهید آذربایجان‌شرقی @TasnimNews
هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
◾️رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: شهید رئیسی طعنه شنید و مورد حسد و کینه‌ورزی بود اما در برابر ناملایمات سکوت کرد ◾️شخصیت مخلص و تراز انقلاب اسلامی که با فداکاری و مجاهدت زندگی راحت را بر خود حرام ‌و وجودش را وقف اعتلای انقلاب و کشور کرد. طعن شنید، مورد حسد و کینه‌ورزی قرار گرفت، اما برای انجام وظیفه و کسب رضای الهی در برابر همه ناملایمات سکوت کرد. ◾️ @Rajanews_com
هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
◾️راوی کفایت و کارآمدی شهید مظلوم باشیم ▪️رئیس جمهور‌ مغتنم، عالم، مجاهد، خدمتگزار، مردمی، از بهترین‌ها، صمیمی، جدی، برادر خوب، پرتلاش، با کفایت و کارآمد، چند عنوانی است که رهبر انقلاب «تنها در روزهای اخیر» در توصیف شهید مظلوم آیت‌الله رئیسی به کار بردند. این متن اما می‌خواهد روی دو عنوان تمرکز کند: «با کفایت و کارآمد». ▪️شهید مظلوم، این روزها بیشتر با اخلاص و صدق و صفا توصیف شده اما حقیقت آن است که او نه فقط در بعد شخصی و فردی و معنوی، که در ابعاد «مدیریتی و اجرایی» هم بی‌نظیر بود. بی‌نظیر نه فقط در تلاش و پرکاری، که دقیقاً یعنی هم «کار درست» را می‌دانست و هم آن را «به درستی» انجام می‌داد. «با کفایت و کارآمد» یعنی همین. ▪️اما چرا گفتن این نکته امروز از هر چیزی مهم‌تر است؟ برای آن که از همین امروز خطوط رسانه‌ای کاندیداهای احتمالی شروع خواهند کرد به گفتن اینکه «اخلاص خوب است اما جای کارآمدی را نمی‌گیرد». مغالطه‌ای که ناکارآمدی را فرض گرفته و خود را نماینده آن خواهد دانست. ▪️امتداد مظلومیت رئیس جمهور با کفایت و کارآمد شهید در این است که او را صرفاً یک سید مخلص مردمی معرفی کنیم؛ کارآمدی و کفایت او نباید در حاشیه ویژگی‌های دیگرش قرار گیرد. ◾️ @Rajanews_com
هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
◼️این اولین جمعه ای است که حاج آقا رئیسی استراحت می‌کند ◾️ @Rajanews_com
هدایت شده از دکتر کبری خزعلی
6.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍ویراست سردار کارگر/ امام خامنه‌ای حفظه الله: 🔴 کشف حجاب، حرام شرعی و حرام سیاسی است/دستگاه‌های جاسوسی دشمن دنبال این قضیه هستند 🛑 در مسئله‌ی پوشش، خب بله، مسئله‌ی محدودیّتِ شرعی و قانونی است؛ آنجا محدودیّتِ دولتی نیست، قانونی است و شرعی است؛ کشف حجاب، حرام شرعی و حرام سیاسی است؛ هم حرام شرعی است، هم حرام سیاسی است. خیلی از کسانی که کشف حجاب میکنند نمیدانند این را؛ اگر بدانند که پشت این کاری که اینها دارند میکنند چه کسانی هستند، قطعاً نمیکنند؛ من میدانم. خیلی از اینها کسانی هستند که اهل دینند، اهل تضرّعند، اهل ماه رمضانند، اهل گریه و دعایند، [منتها] توجّه ندارند که چه کسی پشت این سیاستِ رفعِ حجاب و مبارزه‌ی با حجاب است. جاسوسهای دشمن، دستگاه‌های جاسوسی دشمن، دنبال این قضیّه هستند. اگر بدانند، حتماً نمیکنند. به هر حال، این مسئله قطعاً حل خواهد شد. ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ پیوند ویراست ❤️هنر جنگ شناختی .. عضو شوید👇 @iwebnevis
هدایت شده از دکتر کبری خزعلی
⁉️ چرا برخی ها وقتی نیروی انتظامی وارد کار می شود به یاد کار فرهنگی می افتند؟! سالهای مدیدی است که هر گاه نیروی انتظامی وظیفه شناس در مقابله با هنجار شکنان و هرزه گردی های خیابانی جدیت بیشتری از خود نشان می دهد - مانند این روزها که طرح نور را اجرا می کند - به یکباره جماعتی از نویسندگان و اصحاب علوم انسانی و روزنامه چی های غربگرا بسیج شده با طرح این مساله که اول باید کار فرهنگی کرد، سد راه انجام وظیفه این عزیزان می شوند. اما چرا این حضرات مدافع کار فرهنگی هر وقت که نیروی انتظامی برای مقابله با هنجار شکنی و عفاف ستیزی دست به کار می شود، به یاد لزوم کار فرهنگی می افتند. چرا آخرین باری که این شعار را سر دادند به سهم خود کار ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را شروع نکردند تا نیروی انتظامی مجبور به تشدید در وظیفه شناسی خود نشود. مسلما طرح ضرورت کار فرهنگی از سوی این جماعت فی نفسه اعتراف مهمی است بر اینکه بی حجابی و بی عفتی ناهنجاری اخلاقی است و باید از طریق کار فرهنگی و تربیتی با آن مقابله و برخورد کرد. اگر این جماعت مدعی، علیرغم باور قلبی شان چنین مساله ای را طرح می کنند، معلوم می شود که نفاق می ورزند و در واقع، خواهان عدم مقابله با هنجار شکنی هستند و هیچ مخالفتی با بد اخلاقی ها و بزهکاری های اجتماعی ندارند. قرآن کریم از این دسته افراد که به زبان، ابراز لزوم کار فرهنگی می کنند ولی در باطن خواهان ترویج منکرات هستند به روشنی با عنوان منافق یاد کرده است. آنان کسانی هستند که بر زبان سخنی جاری می کنند که نسبت به آن اعتقاد و باور قلبی ندارند: " يَقُولُونَ بِأَفْوَاهِهِمْ مَا لَيْسَ فِي قُلُوبِهِمْ وَاللَّهُ أَعْلَمُ بِمَا يَكْتُمُونَ " ( آل عمران : ۱۶۷ ) اما اگر باور شان این نیست و بی حجابی و بی عفتی را منکر می دانند و با وصف این، چنین مساله ای را مطرح می کنند، معلوم می شود که اینان اساساً با هر گونه مقابله قهر آمیز قانونی و شرعی با نا هنجاری های اخلاقی و فرهنگی مخالفند. در این صورت، آنان نه فقط باید توضیح دهند که چگونه چنین چیزی ممکن است بلکه باید مصادیق تاریخی آن را نشان دهند. به هر روی، آن دسته از کسانی که در مساله هنجار شکنی های اخلاقی صادقانه از ضرورت کار فرهنگی دفاع می کنند و مخالفتی با انجام وظیفه نیروی انتظامی ندارند؛ باید پیش قدم شده قبل از اینکه نیروی انتظامی وارد عمل شود و خیابان را با کار فرهنگی که همان امر به معروف و نهی از منکر است صیانت کنند. اگر هم توان چنین کاری را ندارند، بگذارند نیروی انتظامی به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کنند. انشالله ✍ داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢«مجلس خبرگان» و اهداف کلیدی حکمرانی اسلامی 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در پیامی که به مناسبت آغاز به کار ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ صادر کردند، شش هدف مهم و کلیدی حکمرانی اسلامی را اینگونه ترسیم کردند: 1.برقراری «عدالت»؛ 2.حفظ و ارتقاء «کرامت انسان»؛ 3.«آبادی زمین»؛ 4.«پُربار کردن زمان»؛ 5.شکل‌دهی به «زندگی توحیدی» 6.زمینه‌سازی برای «عروج آدمی به مرتبت قرب خدا». 🔻به باور این بنده، از مهم‌ترین کارویژه‌های اجتماعی و علمی یکایک اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری، تشریح و تبیین این اهداف و تبیین تمایزات نظام سیاسی اسلامی و قرآنی با نظام‌های سیاسی رقیب به ویژه لیبرال دموکراسی در سطوح و لایه‌های مختلف اجتماعی است. 🔹البته پیشتر درباره بسیاری از این اهداف مطالب خوبی نوشته شده و تحقیقاتی در قالب کتاب و رساله انجام گرفته است. اما تا جایی که بنده می‌دانم، اولاً، مطالعات تطبیقی و مقایسه‌ای (به ویژه با نظام لیبرال دموکراسی) در این خصوص بسیار اندک و انگشت‌شمار بوده است؛ ثانیاً، ادبیات تولید شده در این زمینه‌ها، بیشتر ادبیات داخلی و غالباً حوزه‌ای بوده است و نه ادبیات جهانی (که الان مهم‌ترین وظیفه، تشریح جهانی این مفاهیم و موضوعات از منظر حکمرانی اسلامی است) ثالثاً، مطالعات انجام گرفته بیشتر جنبه تئوریک و نظری محض دارد، و کمتر نگاه کاربردی و سیاستی به این نوع مطالعات انجام گرفته است. به تعبیر دیگر، بیشتر کتابخانه‌ای بوده است تا مدیریتی و سیاستگذارانه. رابعاً، کارهای انجام شده در خصوص «عدالت» و «کرامت انسانی» و «سبک زندگی توحیدی» و امثال آن، بسیار کم‌شمارتر و حتی کم‌محتواتر از آن است که بتواند نیازها و تقاضاهای موجود در این خصوص را پاسخ دهد و قوت و قدرت نگاه اسلامی به این موضوعات را نسبت به نگاه‌های اومانیستی و لیبرالیستی نشان دهد؛ و خامساً، برخی از این اهداف، مثل «پر بار کردن زمان» برای نخستین بار است که از سوی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب به عنوان یکی از اهداف مهم حکمرانی اسلامی، برجسته‌سازی شده است. به همین دلیل، نیازمند مطالعات تئوریک و کاربردی جدیٰ‌تر و ضروری‌تری است. انتظار می‌رود اندیشمندان و دغدغه‌مندان نظام مردم‌سالاری دینی، و در رأس آنان، اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری که مخاطب اصلی این پیام بوده‌اند، در این زمینه تبیین‌گری بیشتری داشته باشند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹