هدایت شده از آستان فاطمی|حرم حضرت معصومه س
مداحی شب بیست و هشتم ماه صفر 403.6.11.mp3
13.23M
💠 مداحی شب بیست و هشتم صفر
🎙آقای عباس حیدرزاده
⏱۱۱ شهریور ۱۴۰۳
📌این مجموعه را با هشتگ #نوا_حرم دنبال کنید.
🆔 @astanfatemi
هدایت شده از شاخص
🔴درباره نطق آقای پزشکیان در معارفه وزیر آموزش و پرورش؛
🔰سخنی با رئیس جمهور؛ دفاع از آموزش و پروش نیاز به تخریب نیروی انتظامی ندارد
♦️رئیس جمهور در آیین تکریم و معارفه وزیر آموزش پرورش گفته است: «محصولی که ما الآن در بیرون در رابطه با رفتارهای جوانان می بینیم، دختران می بینیم و بعد به نیروی انتظامی می گوییم که بیاید هدایت کند؛ او هدایت نمی کند، او تخریب می کند. این مدرسه است که درست می کند».
🔺چند نکته اجمالی در مورد این سخنان رئیس جمهور وجود دارد:
1⃣ اساساً هیچ دوگانگی ای میان وظیفه نیروی انتظامی و آموزش و پرورش وجود ندارد. نیروی انتظامی براساس وظیفه قانونی و شرعی خود، ضامن اجرای قانون در سطح جامعه است و إعمال قانون می کند؛ هر جرم و تخلفی هم باشد، فرقی ندارد. از طرفی، آموزش و پرورش هم از نامش پیداست؛ مسئول آموزش و پرورش دانش آموزان است. مسئول انسان سازی و هدایت جامعه است.
2⃣طبیعی است که از نیروی انتظامی، انتظار نداریم که وظیفه آموزش و پرورش، حوزه علمیه، دانشگاه، صدا و سیما و یا سایر نهادهای فرهنگی و اجتماعی را انجام دهد. به عکس، از همه نهادهای فرهنگی و اجتماعی انتظار داریم که وظایف خود را به طور صحیح انجام دهند تا وقوع جرم، تخلف و آسیب های فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و... در جامعه کاهش یابد و به تبع آن، نیاز به ورود نیروی انتظامی، کمتر باشد.
3⃣ البته از آنجایی که پلیس در همه جای دنیا، قانون را اجرا می کند، در هر صورت، با همین اجرا و إعمال قانون، عده ای به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه به سمت رعایت قوانین جامعه هدایت می شوند. اما نفس وجود پلیس و کار پلیسی برای هدایت کردن و یا معتقدکردن مردم نیست. برای پلیس، رعایت قوانین و جلوگیری از آسیب به اجتماع و حفظ نظم، آرامش و امنیت عمومی در عرصه های گوناگون مهم است.
4⃣ این نوع سخن گفتن رئیس جمهور به نوعی تخریب نیروی انتظامی محسوب می شود و چنین چیزی از رئیس جمهور یک کشور بعید و غیر قابل پذیرش است. نباید برای مهم نشان دادن آموزش و پرورش، نیروی انتظامی را تخریب کرد. همانطور که نباید به بهانه دفاع از نیروی انتظامی، نه آموزش و پرورش و نه هیچ نهاد دیگری را تخریب کرد. نیروی انتظامی مأمور برقراری نظم و امنیت یک کشور است و همیشه باید اقتدار آن حفظ شود، وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.
5⃣ رئیس جمهور در جریان رقابت های انتخاباتی مدام از لفظ کارشناس و رجوع به کارشناس سخن می گفت. اتفاقاً اخیراً در آیین تکریم و معارفه وزیر علوم هم به این موضوع اشاره کرده است که به عنوان یک پزشک نمیتواند در همه عرصهها نظر کارشناسی بدهد و بیان کرده که: «یکی از مشکلات ما این است که تصور میکنیم در همه حوزهها کارشناس هستیم و میتوانیم نظر کارشناسی بدهیم».
♦️با توجه به اینکه رئیس جمهور بارها در مورد امور مربوط به پلیس اظهار نظر کرده است و از قضا نشان داده است که اشراف کافی و نگاه عمیق نسبت به مسائل این حوزه ندارد، بنابراین شایسته است که ایشان این کار تخصصی را به اهلش بسپارد. البته در آینده نزدیک قطعاً پیگیری خواهد شد که وزارت آموزش و پرورش دولت چهاردهم برای حل معضلات فرهنگی و رفتاری جوانان چه اقداماتی کرده و چه نتایجی حاصل شده است؟ در آن روز، دیگر رئیس جمهور نمی تواند به راحتی امروز سخن بگوید و باید به همه پاسخگو باشد!
🌎@Shakhes3🔜#شاخص
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
7.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آمدم ای شاه، پناهم بده
خطِ امانی ز گناهم بده
ای حَرمَت ملجأِ درماندگان
دور مران از در و راهم بده
لایق وصل تو که من نیستم
اِذن به یک لحظه نگاهم بده
تا که ز عشق تو گُدازم چو شمع
گرمیِ جانسوز به آهم بده
لشکر شیطان به کمین من است
بیکسم ای شاه پناهم بده
از صف مژگان نگهی کن به من
با نظری، یار و سپاهم بده
در شب اول که به قبرم نهند
نور بدان شام سیاهم بده
#استاد_میرباقری
#روضه
☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
💐در زلال مکتب اهل بیت علیهمالسلام
حضرت امام رضا علیهالسلام:
مَن سَألَ اللّه َ التَّوفيقَ و لَم يَجْتَهِدْ فَقدِ اسْتَهْزأ بنَفْسِهِ
«كسى كه خواهان موفقيت باشد امّا نكوشد خودش را به باد تمسخر گرفته است.»
📚بحار الأنوار : 78/356/11 .
انشاءالله در دنیا به زیارت اهل بیت علیهمالسلام و در آخرت به شفاعتشان نائل شوید به برکت صلوات بر محمد و آل محمد:
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم.
#توفیقالهی_با_تهیهاسباب_است
هدایت شده از کتابخانه علوم اسلامی تسنیم
تحلیلی_از_زندگی_امام_رضا_ع_محمد_جواد_فضل_الله_Processed.pdf
7.99M
📚 تحلیلی از زندگانی امام رضا علیه السلام
✏️ نویسنده: سید محمد جواد فضل الله
📖 ترجمه: سید محمد صادق عارف
🇮🇷 ناشر: بنیاد پژوهش های آستان قدس
⏳تاریخ نشر: نامشخص
📄 تعداد صفحات: ۳۲۱
📣 زبان: فارسی
🔆 توضیح: کتاب حاضر ترجمه کتابى با عنوان «الامام الرضا، تاریخ و دراسه» نوشته محمدجواد فضل الله عالم لبنانى است که بر اساس نقلهای موجود بخشی از تاریخ شیعه را تحلیل کرده، و زندگانی هشتمین پیشوای تشیع حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء و جریانهای فکری و سیاسی عصر حضرتش را به نحوی گویا بازگفته است.
#️⃣ #تاریخ #اهل_بیت #امام_رضا #تسنیم #کتابخانه_مجازی #کتابخانه_دیجیتال
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
#تلنگر_به_مجلسیان
🔴 مجلس بر انتصاب غیرقانونی مخالفان وفاق ملی و فاقدان صلاحیت نظارت کند.
مردم نگران اند وفاق ملی به کجا میرود!
#انتصابات_خلاف_قانون ناقض شعار وفاق ملی
🔴https://eitaa.com/jedbie/27442
تصمیمات سلیقهای! ممنوع!
❇️https://www.tasnimnews.com/fa/news/1403/06/13/3152559
تخطی از معیار
❇️https://eitaa.com/jedbie/27480
وفاق ملی یا وفاق میلی
⭕️https://eitaa.com/jedbie/27460
آغاز افراطیگری از وزارت علوم
📌https://eitaa.com/jedbie/27477
آقای پزشکیان!تصمیم خود را اصلاح کنید
✅https://eitaa.com/jedbie/27454
بازگشت غیرقانونی اخراجیهای قانونی آقای پزشکیان! با کدام توجیه؟
⁉️https://eitaa.com/jedbie/27449
این اقدام به ضد خود عمل میکند
📌https://eitaa.com/jedbie/27444
#دلسوزانه
#انتصابات_خلاف_قانون ناقض شعار وفاق ملی
🔴https://eitaa.com/jedbie/27442
#اسم_رمز
#نظارت_پارلمانی
#قانون_معیار_وفاق_ملی
#مطالبه_اجرای_قانون
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
⭕️ فتنهگرهای اصلاحطلب که در فتنه ۱۴۰۱ به هرزه های خیابانی آموزش اغتشاش میدادند،
⚠️ امروز نگران امنیت ملی شدن!
#امیر_تنها
🆔 @pedarefetneh | #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh | #پدرفتنه
هدایت شده از 🌷روضةالشهداءابرکوه🌷
7.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آه چه شود آهویت باشم
دو سه شب در کویت باشم
• ══─━━── ⫷⫸ ──══─━━ •
دل یک صحرا مجنونت
به تو و چشمانت مدیونم
• ══─━━── ⫷⫸ ──══─━━ •
به نگاهی امدادم کن
من خرابم آبادم کن
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢حوزه علمیه قم؛ پیشتازی و مرزبانی
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
♦️نگاهی به عناوین برخی از دروس خارج فقه حوزه علمیه قم در سال جاری، نه تنها حیات علمی و پویایی آن را نشان میدهد، بلکه نشانههایی از پیشتازی و مرزبانی علمی آن را هم نمایان میسازد:
۱. فقه اجتماعی
۲. فقه احیای حقوق عامه
۳. فقه اخلاق
۴. فقه اداره
۵. فقه امنیت
۶. فقه بورس و بازارهای مالی
۷. فقه بیمه
۸. فقه پزشکی
۹. فقه پول
۱۰. فقه پولشویی
۱۱. فقه تربیت
۱۲. فقه جمعیت
۱۳. فقه حریم خصوصی
۱۴. فقه حقوق بشر
۱۵. فقه حکمرانی
۱۶. فقه حکومت
۱۷. فقه خانواده
۱۸. فقه رسانه
۱۹. فقه رمز ارزها
۲۰. فقه روابط بینالملل
۲۱. فقه رؤیت هلال ماه با چشم مسلح
۲۲. فقه شخص حقوقی و شرکتهای سهامی
۲۳. فقه عدالت
۲۴. فقه عقود مستحدثه
۲۵. فقه فضای مجازی
۲۶. فقه قانون
۲۷. فقه مالکیت فکری
۲۸. فقه محیط زیست
۲۹. فقه هوش مصنوعی
۳۰. فقه ورزش
۳۱. فقه کارگزاران
۳۲. فقه هوش مصنوعی
♦️در عین حال چند ملاحظه طلبگی را از این باب که «گاه باشد که کودکی نادان/ به غلط بر هدف زند تیری» بیان میکنم:
یک. طبیعتاً انتظار این را نداریم که عمق طرح و ارائه چنین مباحثی به عمق مباحث استخواندار و سنتی فقه در موضوعات بیع و طهارت و نجاست و صوم و صلاة باشد. اما این انتظار را داریم که اساتید دغدغهمندی که از سر تکلیف و با اعتقاد به غنایی مبانی و منابع و اصول فقه شیعی به این مباحث ورود کردهاند،
اولاً، در موضوعشناسی دقت کامل داشته باشند، و به صورت عمیق و دقیق با موضوعات مورد بحث آشنا شوند.
ثانیاً، به هیچ وجه از روششناسی اجتهادی مرسوم و متعارف، در ارائه این مباحث عدول نکنند؛
دو. معتقدم برای آنکه حوزه علمیه قم بتواند نگاه جامع و همهجانبه اسلام را به مسائل اجتماعی و نوپدید عرضه کند، در کنار مباحث فقهی ناظر به این موضوعات، باید مباحث اخلاقی و الهیاتی (فلسفی) آنها را نیز با قوت دنبال کند. یعنی مباحثی مثل «اخلاق اجتماعی»، «اخلاق اداری»، «اخلاق امنیت»، «اخلاق پزشکی»، «اخلاق حکمرانی»، «اخلاق خانواده»، «اخلاق رسانه»، «اخلاق روابط بینالملل» و ... همچنین «فلسفه اجتماعی»، «فلسفه مدیریت»، «فلسفه امنیت»، «فلسفه خانواده»، «فلسفه رسانه»، «فلسفه حقوق»، «فلسفه عدالت»، «فلسفه محیط زیست»، «فلسفه ورزش» و ... را به طور جد در دستور آموزش و پژوهش خود قرار دهد.
سه. طرح این مباحث هرگز نباید محدود به حوزه علمیه قم شود؛ طلاب حاضر در شهرستانها و سایر حوزههای علمیه کشور نیز به شدت به چنین مباحثی نیازمندند. طلاب و حوزههای شهرستانها، ویترین و پیشانی حوزه علمیه قم و نماینده علم و پژوهش و اخلاق حوزه علمیه قم هستند، باید از حیث علمی و پژوهشی و تبلیغی دائماً تغذیه شوند.
چهار. برای عمیقتر شدن این موضوعات و مباحث، بسیار مناسب است که مدیریت حوزه، تدبیری به کار گیرد که با محوریت اساتید مربوطه، متخصصان دانشگاهی ایران و بلکه جهان، نیز امکان حضور در جلسات درس حوزویان را داشته باشند و جدیدترین مباحث ناظر به موضوعات مربوطه را در حضور اساتید حوزه، با طلاب علوم دینی در میان بگذارند. با این تدبیر، هم اساتید دانشگاه با دغدغههای اسلامی حوزویان آشناتر میشوند و هم اساتید و طلاب حوزههای علمیه، بهتر و بیشتر عمق مباحث موجود درباره موضوعات مورد بحث خود را آگاه میشوند.
پنج. مدیریت حوزه علمیه باید تدبیری به کارگیرد که چنین مباحثی به «فناوریهای نرم و فرهنگی» تبدیل شوند. زیرا تا آموزشها و پژوهشهای اجتهادی نتوانند کاربرد و کاربست خود را در مسائل اجتماعی و صنعی و مبتلابه مردم نشان دهند، جامعه هدف این مباحث و ذینفعان و مخاطبان، طعم شیرین چنین مباحثی را به صورتی ملموس نخواهند چشید؛ و در نتیجه امیدی به ماندگاری و استمرار چنین مباحثی هم نخواهد بود. به تعبیر دیگر، باید امتداد فناورانه این مباحث اجتهادی را هم مورد توجه قرار داد.
#فقه
#حوزه_علمیه
@Ahmadhosensharifi
🌹
🔴 موفقیت در اراده صادقانه
«امروز بنده به عنوان کسی که با آمار و ارقام و واقعیّات دستگاههای حکومتی از نزدیک آشناست، به شما مردم عزیز عرض میکنم:
هرجا که ما با #قاطعیّت، معرفت و روشنبینی، #احکام_اسلام را بر سر دست گرفتیم، دنبال آن حرکت کردیم و صادقانه خواستیم اسلام را پیاده کنیم، موفّق شدیم؛
اما هرجا ناکامی و ضعفی وجود دارد، بر اثر این است که ما در آن مورد، از اسلام و حکم اسلامی و ترتیب اسلامی غفلت کردهایم.»
۸۰/۰۳/۱۴
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
Salavat.Emam.Reza.2(WebAhang).mp3
3.17M
💐صلوات خاصه امام علی بن موسی الرضا علیهالسلام
با صدای محمد اصفهانی
🟢اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى
الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِ وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ
وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِ
صَلاَهً کَثِیرَهً تَامَّهً زَاکِیَهً مُتَوَاصِلَهً مُتَوَاتِرَهً مُتَرَادِفَهً
کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ
...
التماس دعا