هدایت شده از آستان فاطمی|حرم حضرت معصومه س
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 لحظهی وداعه ...
#استوری
▪️◾️◼️◾️▪️
https://eitaa.com/joinchat/4045733908C710c8085de
هدایت شده از آستان فاطمی|حرم حضرت معصومه س
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️لحظات آخر عمر پیامبر خدا صلی الله علیه و آله
🎙حجت الاسلام و المسلمین مومنی
#کلیپ
▪️◾️◼️◾️▪️
https://eitaa.com/joinchat/4045733908C710c8085de
هدایت شده از آستان فاطمی|حرم حضرت معصومه س
مداحی شب بیست و هشتم ماه صفر 403.6.11.mp3
13.23M
💠 مداحی شب بیست و هشتم صفر
🎙آقای عباس حیدرزاده
⏱۱۱ شهریور ۱۴۰۳
📌این مجموعه را با هشتگ #نوا_حرم دنبال کنید.
🆔 @astanfatemi
هدایت شده از شاخص
🔴درباره نطق آقای پزشکیان در معارفه وزیر آموزش و پرورش؛
🔰سخنی با رئیس جمهور؛ دفاع از آموزش و پروش نیاز به تخریب نیروی انتظامی ندارد
♦️رئیس جمهور در آیین تکریم و معارفه وزیر آموزش پرورش گفته است: «محصولی که ما الآن در بیرون در رابطه با رفتارهای جوانان می بینیم، دختران می بینیم و بعد به نیروی انتظامی می گوییم که بیاید هدایت کند؛ او هدایت نمی کند، او تخریب می کند. این مدرسه است که درست می کند».
🔺چند نکته اجمالی در مورد این سخنان رئیس جمهور وجود دارد:
1⃣ اساساً هیچ دوگانگی ای میان وظیفه نیروی انتظامی و آموزش و پرورش وجود ندارد. نیروی انتظامی براساس وظیفه قانونی و شرعی خود، ضامن اجرای قانون در سطح جامعه است و إعمال قانون می کند؛ هر جرم و تخلفی هم باشد، فرقی ندارد. از طرفی، آموزش و پرورش هم از نامش پیداست؛ مسئول آموزش و پرورش دانش آموزان است. مسئول انسان سازی و هدایت جامعه است.
2⃣طبیعی است که از نیروی انتظامی، انتظار نداریم که وظیفه آموزش و پرورش، حوزه علمیه، دانشگاه، صدا و سیما و یا سایر نهادهای فرهنگی و اجتماعی را انجام دهد. به عکس، از همه نهادهای فرهنگی و اجتماعی انتظار داریم که وظایف خود را به طور صحیح انجام دهند تا وقوع جرم، تخلف و آسیب های فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و... در جامعه کاهش یابد و به تبع آن، نیاز به ورود نیروی انتظامی، کمتر باشد.
3⃣ البته از آنجایی که پلیس در همه جای دنیا، قانون را اجرا می کند، در هر صورت، با همین اجرا و إعمال قانون، عده ای به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه به سمت رعایت قوانین جامعه هدایت می شوند. اما نفس وجود پلیس و کار پلیسی برای هدایت کردن و یا معتقدکردن مردم نیست. برای پلیس، رعایت قوانین و جلوگیری از آسیب به اجتماع و حفظ نظم، آرامش و امنیت عمومی در عرصه های گوناگون مهم است.
4⃣ این نوع سخن گفتن رئیس جمهور به نوعی تخریب نیروی انتظامی محسوب می شود و چنین چیزی از رئیس جمهور یک کشور بعید و غیر قابل پذیرش است. نباید برای مهم نشان دادن آموزش و پرورش، نیروی انتظامی را تخریب کرد. همانطور که نباید به بهانه دفاع از نیروی انتظامی، نه آموزش و پرورش و نه هیچ نهاد دیگری را تخریب کرد. نیروی انتظامی مأمور برقراری نظم و امنیت یک کشور است و همیشه باید اقتدار آن حفظ شود، وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.
5⃣ رئیس جمهور در جریان رقابت های انتخاباتی مدام از لفظ کارشناس و رجوع به کارشناس سخن می گفت. اتفاقاً اخیراً در آیین تکریم و معارفه وزیر علوم هم به این موضوع اشاره کرده است که به عنوان یک پزشک نمیتواند در همه عرصهها نظر کارشناسی بدهد و بیان کرده که: «یکی از مشکلات ما این است که تصور میکنیم در همه حوزهها کارشناس هستیم و میتوانیم نظر کارشناسی بدهیم».
♦️با توجه به اینکه رئیس جمهور بارها در مورد امور مربوط به پلیس اظهار نظر کرده است و از قضا نشان داده است که اشراف کافی و نگاه عمیق نسبت به مسائل این حوزه ندارد، بنابراین شایسته است که ایشان این کار تخصصی را به اهلش بسپارد. البته در آینده نزدیک قطعاً پیگیری خواهد شد که وزارت آموزش و پرورش دولت چهاردهم برای حل معضلات فرهنگی و رفتاری جوانان چه اقداماتی کرده و چه نتایجی حاصل شده است؟ در آن روز، دیگر رئیس جمهور نمی تواند به راحتی امروز سخن بگوید و باید به همه پاسخگو باشد!
🌎@Shakhes3🔜#شاخص
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آمدم ای شاه، پناهم بده
خطِ امانی ز گناهم بده
ای حَرمَت ملجأِ درماندگان
دور مران از در و راهم بده
لایق وصل تو که من نیستم
اِذن به یک لحظه نگاهم بده
تا که ز عشق تو گُدازم چو شمع
گرمیِ جانسوز به آهم بده
لشکر شیطان به کمین من است
بیکسم ای شاه پناهم بده
از صف مژگان نگهی کن به من
با نظری، یار و سپاهم بده
در شب اول که به قبرم نهند
نور بدان شام سیاهم بده
#استاد_میرباقری
#روضه
☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
💐در زلال مکتب اهل بیت علیهمالسلام
حضرت امام رضا علیهالسلام:
مَن سَألَ اللّه َ التَّوفيقَ و لَم يَجْتَهِدْ فَقدِ اسْتَهْزأ بنَفْسِهِ
«كسى كه خواهان موفقيت باشد امّا نكوشد خودش را به باد تمسخر گرفته است.»
📚بحار الأنوار : 78/356/11 .
انشاءالله در دنیا به زیارت اهل بیت علیهمالسلام و در آخرت به شفاعتشان نائل شوید به برکت صلوات بر محمد و آل محمد:
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم.
#توفیقالهی_با_تهیهاسباب_است
هدایت شده از کتابخانه علوم اسلامی تسنیم
تحلیلی_از_زندگی_امام_رضا_ع_محمد_جواد_فضل_الله_Processed.pdf
7.99M
📚 تحلیلی از زندگانی امام رضا علیه السلام
✏️ نویسنده: سید محمد جواد فضل الله
📖 ترجمه: سید محمد صادق عارف
🇮🇷 ناشر: بنیاد پژوهش های آستان قدس
⏳تاریخ نشر: نامشخص
📄 تعداد صفحات: ۳۲۱
📣 زبان: فارسی
🔆 توضیح: کتاب حاضر ترجمه کتابى با عنوان «الامام الرضا، تاریخ و دراسه» نوشته محمدجواد فضل الله عالم لبنانى است که بر اساس نقلهای موجود بخشی از تاریخ شیعه را تحلیل کرده، و زندگانی هشتمین پیشوای تشیع حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء و جریانهای فکری و سیاسی عصر حضرتش را به نحوی گویا بازگفته است.
#️⃣ #تاریخ #اهل_بیت #امام_رضا #تسنیم #کتابخانه_مجازی #کتابخانه_دیجیتال
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
#تلنگر_به_مجلسیان
🔴 مجلس بر انتصاب غیرقانونی مخالفان وفاق ملی و فاقدان صلاحیت نظارت کند.
مردم نگران اند وفاق ملی به کجا میرود!
#انتصابات_خلاف_قانون ناقض شعار وفاق ملی
🔴https://eitaa.com/jedbie/27442
تصمیمات سلیقهای! ممنوع!
❇️https://www.tasnimnews.com/fa/news/1403/06/13/3152559
تخطی از معیار
❇️https://eitaa.com/jedbie/27480
وفاق ملی یا وفاق میلی
⭕️https://eitaa.com/jedbie/27460
آغاز افراطیگری از وزارت علوم
📌https://eitaa.com/jedbie/27477
آقای پزشکیان!تصمیم خود را اصلاح کنید
✅https://eitaa.com/jedbie/27454
بازگشت غیرقانونی اخراجیهای قانونی آقای پزشکیان! با کدام توجیه؟
⁉️https://eitaa.com/jedbie/27449
این اقدام به ضد خود عمل میکند
📌https://eitaa.com/jedbie/27444
#دلسوزانه
#انتصابات_خلاف_قانون ناقض شعار وفاق ملی
🔴https://eitaa.com/jedbie/27442
#اسم_رمز
#نظارت_پارلمانی
#قانون_معیار_وفاق_ملی
#مطالبه_اجرای_قانون
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
⭕️ فتنهگرهای اصلاحطلب که در فتنه ۱۴۰۱ به هرزه های خیابانی آموزش اغتشاش میدادند،
⚠️ امروز نگران امنیت ملی شدن!
#امیر_تنها
🆔 @pedarefetneh | #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh | #پدرفتنه
هدایت شده از 🌷روضةالشهداءابرکوه🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آه چه شود آهویت باشم
دو سه شب در کویت باشم
• ══─━━── ⫷⫸ ──══─━━ •
دل یک صحرا مجنونت
به تو و چشمانت مدیونم
• ══─━━── ⫷⫸ ──══─━━ •
به نگاهی امدادم کن
من خرابم آبادم کن
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢حوزه علمیه قم؛ پیشتازی و مرزبانی
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
♦️نگاهی به عناوین برخی از دروس خارج فقه حوزه علمیه قم در سال جاری، نه تنها حیات علمی و پویایی آن را نشان میدهد، بلکه نشانههایی از پیشتازی و مرزبانی علمی آن را هم نمایان میسازد:
۱. فقه اجتماعی
۲. فقه احیای حقوق عامه
۳. فقه اخلاق
۴. فقه اداره
۵. فقه امنیت
۶. فقه بورس و بازارهای مالی
۷. فقه بیمه
۸. فقه پزشکی
۹. فقه پول
۱۰. فقه پولشویی
۱۱. فقه تربیت
۱۲. فقه جمعیت
۱۳. فقه حریم خصوصی
۱۴. فقه حقوق بشر
۱۵. فقه حکمرانی
۱۶. فقه حکومت
۱۷. فقه خانواده
۱۸. فقه رسانه
۱۹. فقه رمز ارزها
۲۰. فقه روابط بینالملل
۲۱. فقه رؤیت هلال ماه با چشم مسلح
۲۲. فقه شخص حقوقی و شرکتهای سهامی
۲۳. فقه عدالت
۲۴. فقه عقود مستحدثه
۲۵. فقه فضای مجازی
۲۶. فقه قانون
۲۷. فقه مالکیت فکری
۲۸. فقه محیط زیست
۲۹. فقه هوش مصنوعی
۳۰. فقه ورزش
۳۱. فقه کارگزاران
۳۲. فقه هوش مصنوعی
♦️در عین حال چند ملاحظه طلبگی را از این باب که «گاه باشد که کودکی نادان/ به غلط بر هدف زند تیری» بیان میکنم:
یک. طبیعتاً انتظار این را نداریم که عمق طرح و ارائه چنین مباحثی به عمق مباحث استخواندار و سنتی فقه در موضوعات بیع و طهارت و نجاست و صوم و صلاة باشد. اما این انتظار را داریم که اساتید دغدغهمندی که از سر تکلیف و با اعتقاد به غنایی مبانی و منابع و اصول فقه شیعی به این مباحث ورود کردهاند،
اولاً، در موضوعشناسی دقت کامل داشته باشند، و به صورت عمیق و دقیق با موضوعات مورد بحث آشنا شوند.
ثانیاً، به هیچ وجه از روششناسی اجتهادی مرسوم و متعارف، در ارائه این مباحث عدول نکنند؛
دو. معتقدم برای آنکه حوزه علمیه قم بتواند نگاه جامع و همهجانبه اسلام را به مسائل اجتماعی و نوپدید عرضه کند، در کنار مباحث فقهی ناظر به این موضوعات، باید مباحث اخلاقی و الهیاتی (فلسفی) آنها را نیز با قوت دنبال کند. یعنی مباحثی مثل «اخلاق اجتماعی»، «اخلاق اداری»، «اخلاق امنیت»، «اخلاق پزشکی»، «اخلاق حکمرانی»، «اخلاق خانواده»، «اخلاق رسانه»، «اخلاق روابط بینالملل» و ... همچنین «فلسفه اجتماعی»، «فلسفه مدیریت»، «فلسفه امنیت»، «فلسفه خانواده»، «فلسفه رسانه»، «فلسفه حقوق»، «فلسفه عدالت»، «فلسفه محیط زیست»، «فلسفه ورزش» و ... را به طور جد در دستور آموزش و پژوهش خود قرار دهد.
سه. طرح این مباحث هرگز نباید محدود به حوزه علمیه قم شود؛ طلاب حاضر در شهرستانها و سایر حوزههای علمیه کشور نیز به شدت به چنین مباحثی نیازمندند. طلاب و حوزههای شهرستانها، ویترین و پیشانی حوزه علمیه قم و نماینده علم و پژوهش و اخلاق حوزه علمیه قم هستند، باید از حیث علمی و پژوهشی و تبلیغی دائماً تغذیه شوند.
چهار. برای عمیقتر شدن این موضوعات و مباحث، بسیار مناسب است که مدیریت حوزه، تدبیری به کار گیرد که با محوریت اساتید مربوطه، متخصصان دانشگاهی ایران و بلکه جهان، نیز امکان حضور در جلسات درس حوزویان را داشته باشند و جدیدترین مباحث ناظر به موضوعات مربوطه را در حضور اساتید حوزه، با طلاب علوم دینی در میان بگذارند. با این تدبیر، هم اساتید دانشگاه با دغدغههای اسلامی حوزویان آشناتر میشوند و هم اساتید و طلاب حوزههای علمیه، بهتر و بیشتر عمق مباحث موجود درباره موضوعات مورد بحث خود را آگاه میشوند.
پنج. مدیریت حوزه علمیه باید تدبیری به کارگیرد که چنین مباحثی به «فناوریهای نرم و فرهنگی» تبدیل شوند. زیرا تا آموزشها و پژوهشهای اجتهادی نتوانند کاربرد و کاربست خود را در مسائل اجتماعی و صنعی و مبتلابه مردم نشان دهند، جامعه هدف این مباحث و ذینفعان و مخاطبان، طعم شیرین چنین مباحثی را به صورتی ملموس نخواهند چشید؛ و در نتیجه امیدی به ماندگاری و استمرار چنین مباحثی هم نخواهد بود. به تعبیر دیگر، باید امتداد فناورانه این مباحث اجتهادی را هم مورد توجه قرار داد.
#فقه
#حوزه_علمیه
@Ahmadhosensharifi
🌹
🔴 موفقیت در اراده صادقانه
«امروز بنده به عنوان کسی که با آمار و ارقام و واقعیّات دستگاههای حکومتی از نزدیک آشناست، به شما مردم عزیز عرض میکنم:
هرجا که ما با #قاطعیّت، معرفت و روشنبینی، #احکام_اسلام را بر سر دست گرفتیم، دنبال آن حرکت کردیم و صادقانه خواستیم اسلام را پیاده کنیم، موفّق شدیم؛
اما هرجا ناکامی و ضعفی وجود دارد، بر اثر این است که ما در آن مورد، از اسلام و حکم اسلامی و ترتیب اسلامی غفلت کردهایم.»
۸۰/۰۳/۱۴
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
Salavat.Emam.Reza.2(WebAhang).mp3
3.17M
💐صلوات خاصه امام علی بن موسی الرضا علیهالسلام
با صدای محمد اصفهانی
🟢اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى
الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِ وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ
وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِ
صَلاَهً کَثِیرَهً تَامَّهً زَاکِیَهً مُتَوَاصِلَهً مُتَوَاتِرَهً مُتَرَادِفَهً
کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ
...
التماس دعا
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
🔲دکترجلیل تجلیل (متولد۱۳۱۳در خوی) استاد برجسته و متعهد ادبیات دانشگاه تهران و چهره ماندگار ایران در ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ دار فانی را وداع گفت.
وی که شاگرد اساتید بزرگی چون دکتر عبدالرسول خیامپور، دکتر قاضی طباطبایی، استاد ادیب طوسی و استاد احمد ترجانی زاده بود خود شاگردان بسیاری را تربیت کرد.
اخلاق، تدین و ساده زیستی وی الگوی بسیار خوبی برای نسل جوان امروز ماست.
در سال ۱۳۳۴ لیسانس ادبیات فارسی و در سال ۱۳۴۹ درجهٔ کارشناسی ارشد و دکتری را از دانشگاه تهران اخذ کرد. همچنین همزمان با تحصیل در دانشگاه در حوزهٔ علمیه و تهران به فراگیری فلسفه، منطق، صرف و نحو پرداخت. دکتر تجلیل استاد تمام و باز نشستهٔ دانشگاه تهران و مشغول تدریس در دورهٔ دکتری رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی دانشگاههای تهران است. جلیل تجلیل در دورهٔ ششم (سال ۱۳۸۵) به عنوان یکی از چهرههای ماندگار ایران معرّفی شد.
دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در پی درگذشت دکتر جلیل تجلیلی پیام تسلیت صادر کرد.
📣مراسم ترحیم استاد جلیل تجلیل
زمان: روز پنجشنبه ۱۵ شهریور ماه، ساعت ۱۳ تا ۱۴:۳۰
مکان:مسجد نور واقع در میدان فاطمی تهران
همچنین مجلس ترحیمی نیز هفته آینده با حضور دانشگاهیان در مسجد دانشگاه تهران منعقد میشود.
⭕️شادی روح این استاد متعهد و متخلق فاتحه مع الصلوات
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم.
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
🔲دکترجلیل تجلیل (متولد۱۳۱۳در خوی) استاد برجسته و متعهد و انقلابی ادبیات دانشگاه تهران و چهره ماندگار ایران در ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ دار فانی را وداع گفت.
وی که شاگرد اساتید بزرگی چون دکتر عبدالرسول خیامپور، دکتر قاضی طباطبایی، استاد ادیب طوسی و استاد احمد ترجانی زاده بود خود شاگردان بسیاری را تربیت کرد.
اخلاق، تدین و ساده زیستی وی الگوی بسیار خوبی برای نسل جوان امروز ماست.
در سال ۱۳۳۴ لیسانس ادبیات فارسی و در سال ۱۳۴۹ درجهٔ کارشناسی ارشد و دکتری را از دانشگاه تهران اخذ کرد. همچنین همزمان با تحصیل در دانشگاه در حوزهٔ علمیه و تهران به فراگیری فلسفه، منطق، صرف و نحو پرداخت. دکتر تجلیل استاد تمام و باز نشستهٔ دانشگاه تهران و مشغول تدریس در دورهٔ دکتری رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی دانشگاههای تهران است. جلیل تجلیل در دورهٔ ششم (سال ۱۳۸۵) به عنوان یکی از چهرههای ماندگار ایران معرّفی شد.
دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در پی درگذشت دکتر جلیل تجلیلی پیام تسلیت صادر کرد.
📣مراسم ترحیم استاد جلیل تجلیل
زمان: روز پنجشنبه ۱۵ شهریور ماه، ساعت ۱۳ تا ۱۴:۳۰
مکان:مسجد نور واقع در میدان فاطمی تهران
همچنین مجلس ترحیمی نیز هفته آینده با حضور دانشگاهیان در مسجد دانشگاه تهران منعقد میشود.
⭕️شادی روح این استاد متعهد و متخلق فاتحه مع الصلوات
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم.
هدایت شده از بیداری ملت
سه بیراهه، سه فصلالخطاب
رسانههای اصلاحطلب نوشتند: «پزشکیان مسئلۀ فیلترینگ، برخورد با زنان و افایتیاف را با هماهنگی سران قوا و رهبری پیش میبرد».
رئیسجمهور گفته و نیز در مراسم تحلیف، سوگند یاد کرده که تابع رهنمودهای ولی فقیه است؛ رهنمود ولی فقیه و تکلیف شرعی و قانونی سران قوا و کارگزاران نظام در این سه موضوع، برخلاف آنچه که بدخواهان برایش دندان تیز کردهاند و خیز برداشتهاند، بهترتیب این است:
یک)
امام خامنه ای :
🔻همۀ کشورهای دنیا روی فضای مجازیِ خودشان دارند اِعمال مدیریت میکنند، [درحالیکه] ما افتخار میکنیم به اینکه فضای مجازی را ول کردهایم! این بههیچوجه افتخار ندارد! [منبع]
🔻وقتی که ما میدانیم کسانی از بیرون دارند فضای مجازی را هدایت میکنند و مدیریت میکنند، ما نمیتوانیم بیکار بنشینیم در مقابل او؛ ما نمیتوانیم مردممان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بیپناه رها کنیم در اختیار آن مدیری که دارد پشت پرده، فضای مجازی را اداره میکند. [منبع]
🔻فضای مجازی مخصوص ما که نیست، همۀ دنیا امروز درگیرند با فضای مجازی؛ کشورهایی که شبکۀ ملی اطلاعات درست کردهاند و [فضای مجازی را] کنترل کردهاند به نفع خودشان و به نفع ارزشهای مورد نظر خودشان، یکی دو تا نیستند.
بهترینِ کشورها، قویترینِ کشورها، در این زمینهها خط قرمز دارند؛ راه نمیدهند؛ خیلی از بخشهای فضای مجازی اعزامشدۀ از سوی آمریکا و دستگاههای پشت سر و پشت صحنۀ این قضیه را راه نمیدهند. ما هم باید کنترل کنیم.
ما چرا باید اجازه بدهیم آن چیزهایی که برخلاف ارزشهای ما است، برخلاف آن اصول مسلمۀ ما است، برخلاف همان اجزا و عناصر اصلی هویت ملی ما است، بهوسیلۀ کسانی که بدخواه ما هستند، در داخل کشور توسعه پیدا کند؟ [منبع]
دو)
🔻نام آزادی بر آنچه كه جهتگیری فرهنگ غربی نسبت به زنان است، یک نام دروغین است؛ این، آزادی نیست. [منبع]
🔻یکی از واجبات عملی در جامعۀ ما این است که از نگاه غربیها به مسئلۀ جنسیت بهشدت اجتناب کنیم. [منبع]
🔻امنیت اخلاقی [شامل گشت ارشاد، طرح نور و...]، امنیت اجتماعی جزو وظایف ما است؛ جزو وظایف جمهوری اسلامی است؛ نمیتوانیم اینها را رها کنیم. مظهر این امنیت و عامل وسطِ میدانِ این امنیت عبارت است از نیروی انتظامی. [منبع]
🔻حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی بهصورت آشکار در کشور انجام بگیرد. [منبع]
سه)
🔻این معاهدات در اصل در یک نقطهای برای منافع و مصالحی که برای خودشان تعریف کردند پختوپز میشود بعد این را بهواسطۀ دولتهای همسو یا دنبالهرو تصویب میکنند.
اگر یک دولت مستقلی هم پیدا بشود -حالا مثل جمهوری اسلامی- که مثلاً بگوید «من این کنوانسیون را، این معاهدۀ بینالمللی را قبول ندارم»، سرش میریزند که «آقا! ۱۲۰ کشور، ١۵۰ کشور، ۲۰۰ کشور این را قبول کردند؛ شما چطور قبول نمیکنید؟» کنوانسیونها غالباً این[جور] است.
بعضی از این معاهدات بینالمللی و کنوانسیونها مواد مفیدی دارند. خیلی خوب، اشکالی ندارد؛ مجلس مستقلاً خودش قانون بگذراند. هیچ لزومی ندارد که ما برویم چیزهایی را که نمیدانیم تَه آن چیست یا حتی میدانیم که مشکلاتی هم دارد، بهخاطر آن جهاتِ مثبت و جنبههای مثبت، قبول بکنیم. [منبع]
🖌 علی نجاتی مهر
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🔴 همه خوبن، دوقطبی نکنید!
خطّی که معاویه ترویج میکرد...
قابل توجه یک عده افرادی که تا حرف می زنیم میگن دو قطبی نکنید.
👤 استاد رحیم پور ازغدی
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از حوزه علمیه خواهران قم
اَللّهُمَّاغْفِرْلِيَالذُّنُوبَالَّتِيتَحْبِسُالدُّعَاءَ
فرازی از دعای پرفیض کمیل
✍️ امام سجاد عليهالسلام:
▪️الذُّنوبُ التی تَرُدُّ الدعاءَ: سُوءُ النِیَّةِ، و خُبثُ السَّرِیرَةِ، و النِّفاقُ مَع الإخوانِ، و تَرکُ التَّصدیقِ بالإجابَةِ، و تأخِیرُ الصلواتِ المَفروضاتِ حتّى تَذهَبَ أوقاتُها، و تَرکُ التّقرُّبِ إلى اللّه ِ عزّوجلّ بالبِرِّ و الصَّدقَةِ و استِعمالُ البَذاءِ، و الفُحشُ فی القَول.
▪️گناهانى که از استجابت دعا جلوگیرى مىکنند عبارتند از: بد نیّتى، خبث باطن (ناپاکی باطن)، دورویى با برادران، باور نداشتن به اجابت دعا، به تأخیر انداختن نمازهاى واجب تا آن که وقتشان بگذرد، ترک تقرّب جستن به خداوند عزّوجلّ با نیکوکارى و صدقه، بد زبانى و زشت گویى.
📚«معانی الاخبار، ج۲، ص۲۷۱»
🔰@hawzah_khaharan_qom
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
هدایت شده از کراسی - اخبار علمی حوزه
🔔سقط جنین و کارآمدی خانواده؛ آسیبها و راهکارها
▪️از منظر پزشکی/ دکتر نصر، رئیس پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان
▪️از منظر جامعهشناسی/ دکتر جعفریان، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
▪️از منظر فقهی، حقوقی و قوانین/ حجت الاسلام دکتر هدایتنیا، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
▫️ دبیر علمی/ حجت الاسلام هادی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
🏷 همراه با صدور گواهی
🔹 شنبه ۱۷ شهریور ۹:۳۰ صبح
🔹 اصفهان، خیابان حافظ، دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، ساختمان شماره۲، سالن شهید رئیسی
🔸 مشاهده برخط: m8r.ir/1001
🔊 کراسی؛ اخبار علمی حوزه👇
@Karasy
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️پاسخ منطقی آقای رحیم پور ازغدی به اظهارات آقای پناهیان
مرجئه خطّی بود که معاویه آن را ترویج میکرد، خط امام علی علیه السلام درست در قطب مخالف معاویه است.
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🔴آیت الله کعبی نائب رئیس جامعهمدرسین :
به فکر تعمیق آموزه های فقهی و حل روزآمد مسائل جامعه اسلامی بر پایه فقه باشیم
عضو هیئترئیسه خبرگان در مرکز علمی فرهنگی امامحسینع گفت :
حوزه های علمیه می توانند در انسجام اجتماعی، تقویت همبستگی و همدلی و استحکام درونی جامعه اسلامی نقش آفرینی کنند و باید طرح های خود را به نظام جمهوری اسلامی برای کاهش شکاف طبقاتی و تقویت عدالت اجتماعی ارائه دهند.
الحمدلله امروز حوزه های علمیه کشور در مسیر پیشرفت و بالندگی بوده و حوزه ای اثرگذار، روزآمد و تخصصی در رشته های گوناگون علمی متناسب با مقتضیات زمان هستند.
امروز حوزه های علمیه در مسیر اهداف بلند انقلاب اسلامی و تحقق آموزه های اسلام بر پایه مکتب اهل بیت علیهم السلام در تلاش هستند و در مقابل دشمنان اسلام و ایران اسلامی ایستاده و خود را متعهد و مسئول می دانند.
تولید دانش در حوزه های علمیه از زیرساختی ترین نیازها برای پیشرفت و عدالت از سویی و تمدن سازی از سویی دیگر است و طبعا یکی از دانش های بنیادین که در این عرصه، تاثیر ویژه ای دارد، دانش های دینی برآمده از آموزه های اسلام ناب محمدی بر پایه مکتب اهل بیت علیهم السلام است.
آیت الله کعبی افزود :با بیان این که فقه در حوزه های علمیه، دانش عمومی و پایه ای حوزه های علمیه است تاکید کرد:
باید فقه اسلامی به همان سبک اجتهادی و متناسب با مقتضیات زمان و با رویکرد تحول و تولید دانش، مورد توجه قرار گیرد. به فکر تعمیق آموزه های فقهی و حل روزآمد مسائل پیش روی جامعه اسلامی در سطوح گوناگون بر پایه فقه باشیم.
⭕️متن کامل در زیر
https://rasanews.ir/003Cw9
هدایت شده از اندیشه پژوهان استاد رحیم پور ازغدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ربیع_الاول
#ماه_ربیع
💎 راه شناخت قد و قامت معنوی انسان ها...
🆔اندیشه پژوهان استاد #رحیم_پور
🔻🔻🔻🔻🔻🔻
@rahimpoor_azghadi
هدایت شده از جهان نیوز
🔰واکنش روزنامه کیهان به اظهارات حجتالاسلام پناهیان در مورد دوقطبیسازی
🔹روز گذشته حجت الاسلام پناهیان ضمن سخنانی به نقد خطای دوقطبی سازی در جامعه پرداخت و نسبت به آفتهای این اقدام ناصواب متذکر شد.
🔹 اما وی مصادیقی را برای این دوقطبی سازی بیان کرد که به نظر می رسد با منطق کلام ایشان در این جلسه و دیگر اظهاراتشان در تضاد و تعارض باشد.
🔹در بخشی از این اظهارات حجت الاسلام پناهیان از روزنامه کیهان که همواره در خط مقدم جهاد تبیین است به عنوان یکی از مصادیق دوقطبی ساز در جامعه نامبرده و خواستار تعطیلی این روزنامه شد!
🔹حالا روزنامه کیهان در واکنش به این اظهارات پاسخی را در حساب کاربری مجازی خود منتشر کرده که در ادامه می خوانید.
▪️آقای پناهیان کدام طرف ایستادهاید؟!
🔹۱۹ شهریور ۱۳۹۹ که برای دفاع از آقای پناهیان در مقابل هجمه ناجوانمردانه رسانههای زنجیرهای و لشگر مجازیشان و حتی برخی جریانهای داخل جبهه انقلاب نوشتیم و توصیه به رعایت «انصاف» و «اخلاق» کردیم؛ فکرش را هم نمیکردیم که حدود ۴ سال بعد در ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ آقای پناهیان (احتمالا ناخواسته و شاید با مشورت و آدرس غلط برخی اطرافیان) به همان سو بروند و با سخنانی که از یک روحانی بعید به نظر میرسد، آرزوهای چندین و چند ساله دشمنان تابلودار انقلاب علیه کیهان را تکرار کنند!
گزارش کامل را اینجا بخوانید👇
http://www.jahannews.com/news/895506
@jahaannews
jahannews.com
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️نامه غیر منصفانه برخی نمایندگان #مجلس در سال۸۲ به رهبری:
تسلیم بشید وگرنه کارتان تمامه!
❇️حضرت امام خامنهای بعدها با اشاره به آن فرمودند:
سوالاتی کردند که باید خودشان پاسخ می دادند. زیرا هم مجلس و هم دولت دست خودشان بود.
تسلیم نشدیم و ایستادیم، باز هم خواهیم ایستاد.
📣پ.ن.
آنها که با فعالیتها و اقدامات غیرقانونیشان، خروج بر نظام و خروج از نظام کردند، وقتی به نتیجه شوم خود نرسیدند مجبور شدند مجددا به نظام و صندوق رأی ملت که میزان و مبنای اداره امور کشور است بازگردند.
این هنر رهبری مقتدر و بصیر نظام حفظهالله تعالی است که با تشخیص بموقع و اقدام بموقع، صفوف را روشن، توطئه ها را خنثی و همه را به مسیر قانونگرایی و التزام به نظام و اسلام و رعایت قواعد جمهوریت سوق می دهد.
فقیه ولی امر مسلمین به تعبیر امام حسن عسگری علیهالسلام منقذ و نجات غریق ملت است:
«الفقیه من انقذ الناس من اعدائهم.»
خدا بر توفیقات روزافزون الهی ایشان بیفزاید
#قدردان وجود ارزشمند چنین رهبری باشیم.
#هنر_رهبری
#ضامن_عدم_انحراف