هدایت شده از سراج علوی ( شبکه هیئات نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی)
حسینیه مجازی-3-2-1399.mp3
13.54M
🔈 #تربیت_توحیدی و #استغاثه با محوریت دعای ندبه و نهج البلاغه شریف
✅ محور بحث : حق و تکلیف ، خطبه ۲۱۶ امت سازی برای امام و ادای حق رهبر جامعه بر اساس دو راهکار تناصح و تعاون .
🔷 حجت الاسلام #مهدوی_ارفع
🔶حسینیه مجازی ۹۹/۲/۳
@asaremahdavi_arfaee
هدایت شده از سراج علوی ( شبکه هیئات نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی)
حسینیه مجازی-2-2-1399.mp3
15.13M
🔈 #تربیت_توحیدی و #استغاثه با محوریت دعای ندبه و نهج البلاغه شریف
✅ محور بحث : حق و تکلیف ، خطبه ۲۱۶ حق والی بر رعیت و بالعکس .
🔷 حجت الاسلام #مهدوی_ارفع
🔶حسینیه مجازی ۹۹/۲/۲
@asaremahdavi_arfaee
توافقی برای کاهش فشار یا اهرمی برای اعمال فشار.docx
19.7K
⭕️ توافقی برای کاهش فشار یا اهرمی برای اعمال فشار؟!
⭕️ لطفا از خواندن این یادداشت روشنگر و مستند غفلت نکنید.
.... با پایان یافتن زمان پنج ساله تحریم تسلیحاتی ایران که با موافقت مذاکرهکنندگان کشورمان اعمال شده بود؛ آمریکا برای دائمی شدن این تحریم تسلیحاتی تلاش میکند. طبق گزارش نیویورک تایمز طرح وزارت خارجه آمریکا در این زمینه مبتنی بر تفسیری حقوقی است که نشان دهد ایالات متحده با وجود خروج از برجام همچنان یکی از اعضا/طرفین آن محسوب میشود: «طبق آن آمریکا ذاتا یکی از مشارکت کنندگان در برجام تلقی خواهد شد و هدف آن استفاده از تهدید مکانیسم ماشه است که میتواند همه تحریمهای قبل از امضای برجام را علیه ایران مجددا اعمال کند و اگر تحریمهای تسلیحاتی در شورای امنیت تمدید نشود واشنگتن از این حق ادعایی خود به عنوان یکی از طرفهای توافق استفاده کند.» در واقع برجام حتی برای سیاست «فشار حداکثری» دولت ترامپ هم گزینه مطلوبی قلمداد میشود!
به دلیل راهبرد غلط در مذاکرات هستهای و تعجیل در «حصول توافق» و مقدم دانستن آن بر «کیفیت توافق»، این روزها «برنامه جامع اقدام مشترک» نه تنها از معنای خود تهی شده بلکه در مسیر اقدامات یکطرفه علیه ایران قرار دارد. دیگر خبری از «روح برجام» نیست؛ حالا توافقی که قرار بود به کاهش فشار بر ایران بینجامد به ابزاری برای اعمال فشار بر ایران تبدیل شده است.
@taamolhoghooghi
کانال تاملات حقوقی
هدایت شده از کتاب انسان ۲۵۰ ساله
ما امروز در انقلاب حرکتها و روشهایی داریم، این روشها باید به کدام سمت حرکت کند؟ باید با ظلم نسازیم و باید علیه ظلم حرکت قاطع بکنیم، هر گونه ظلمی و از هر کسی. ما باید جهت خودمان را جهت اقامه حدود اسلامی قرار بدهیم. در جامعه خودمان هیچ مجالی به گسترش اندیشه غیر اسلامی و ضد اسلامی ندهیم. نمیگویم با زور و قهر و غلبه که میدانیم با اندیشه و فکر؛ جز از راه اندیشه و فکر نمیشود مبارزه کرد. باید تمام قوانین ما و مقررات مملکتی و ادارات دولتی ... از لحاظ ظاهر و محتوا روز به روز به اسلامی شدن نزدیکتر بشود. این جهتی است که انتظار ولیعصر به ما و حرکت ما میدهد.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۳۸۱
@ensane250saale
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
یک #مطالبهی جدی و یک #آرزو از طرف رهبر انقلاب اسلامی
کاش مثل شهید آوینی #روایت کنند...
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#امامت یعنی همان اوج معنای مطلوب #اداره_جامعه در مقابل انواع و اقسام مدیریت های جامعه
#اسلام شیوه و نسخه امامت را به بشریت ارائه می کند؛ یعنی اینکه یک انسان، هم دلش از فیض هدایت الهی سرشار و لبریز باشد، هم معارف دین رابشناسد.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۶۷
@taamolhoghooghi
کانال تاملات حقوقی
هدایت شده از خبرگزاری فارس
📲 وزیر بهداشت: درباره بازگشایی مساجد با رعایت «دستورالعملهای محکم» در شبهای قدر، به راهکار مناسبی رسیدیم
@Farsna
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
1_8913877.mp3
3.8M
۰•━══🌹﷽🌹══━•۰
قرائت #ترتیل
جزء ۱۷ قرآن کریم
استاد #معتز_آقایی
به شیوه #حدر
(سرعت تند)
مدت : ۳۲ دقیقه
۰•━══🌹🎧🌹══━•۰
@jedbie
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
۰•━══🌹~🌹══━•۰
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
1_8913877.mp3
3.8M
۰•━══🌹﷽🌹══━•۰
قرائت #ترتیل
جزء ۱۷ قرآن کریم
استاد #معتز_آقایی
به شیوه #حدر
(سرعت تند)
مدت : ۳۲ دقیقه
التماس دعا
۰•━══🌹🎧🌹══━•۰
@jedbie
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
۰•━══🌹~🌹══━•۰
هدایت شده از پایگاه فقه حکومتی وسائل
🔸فراخوان مقاله فصلنامه انتقادی نظری کتاب نقد
🔹با موضوع: تحلیل تمدنی جهان در میانۀ فاجعۀ کرونا و آیندهنگاری تمدنی جهان پساکرونا
🔹زمان ارسال چکیده: اول خرداد 99
🔹زمان ارسال اصل مقاله: 21 خرداد 99
🆔 @vasael_ir
هدایت شده از پایگاه فقه حکومتی وسائل
🔸علم فقه برای اجرا وضع شده، نه پستوی خانه / اشکالات کدیور پشتوانه علمی ندارد
حجت الاسلام دکتر #سید_ابراهیم_حسینی در گفتگو با #وسائل:
🔹در حکومت اسلامی ایران، هدف این نیست که ما علم فقه را جانشین علم حقوق کنیم و یا بگوییم هر آنچه که حکم شرعی است، باید حکم قانونی نیز باشد؛ بلکه مقصود این است که قوانین کشور، باید مبتنی بر شریعت باشد.
🔹ما معتقدیم انتظام و مدیریت جامعه اسلامی باید بر اساس ضوابط شرعی و موازین اسلامی باشد چراکه جامعه اسلامی با جامعه غیر اسلامی از لحاظ هنجارها و رفتارها متفاوت است؛ جامعه اسلامی نسبت به همجنس بازی یک برخورد دارد و جامعه غیر اسلامی برخوردی دیگر.
🔹اینکه گفته میشود «حکم شرعی متناسب با اراده خداوند است در حالی که قانون متناسب با عرف و اراده مردم است» حرفی کاملا غلط است! مگر جامعه ما سکولار است؟
🔹اینکه نظامات اجتماعی و قواعد حقوقی به جای دین، مبتنی بر عقل خود بنیاد و علم تجربی باشد دیدگاه جامعه سکولاریسم است.
🔹تبیین آقای کدیور از ارتباط بین شریعت اسلامی و قانون پیوند ناموجه و رابطه ما و دروازه است؛ نمیتوان از طرفی سخن از شریعت اسلامی زد و از طرفی، برای قانون گذاری اراده مردم را ملاک دانست.
🔹گرچه برای تحقق، اجرا و عینیت بخشی احکام شرعی، پذیرش مردمی شرط واقعی است، اما قوانین بر اساس آراء و امیال مردم وضع نمیشوند.
🔹اگر بنا بر این باشد که حتی در کشور اسلامی قانون گذاری بر اساس اراده مردم باشد، پس احکام الهی به چه منظور نازل شده است؟! با این وضع، تفاوت کشور اسلامی با غیر اسلامی چه خواهد بود؟!
🔹در کشور اسلامی، همه ملزم به رعایت قوانین اسلامی هستند حتی اگر غیر مسلمان و یا اقلیت دینی باشند، به عنوان نظم عمومی باید برخی قوانین را رعایت کنند، حتی اگر دین و مذهب آنان چیز دیگری باشد؛ مثلا رعایت حجاب یا خودداری از خوردن و آشامیدن در معابر، اماکن و محیط عمومی در ماه مبارک رمضان (روزه خوری علنی) حتی برای غیر مسلمانان الزامی است. قانون برای تنظیم روابط اجتماعی است، نه پستوی خانه و زندگی مومنانه.
🔹در کشور اسلامی واضع تنها خداوند متعال است. آری، ذات اقدس الهی قانون گذاری در منطقهالفراغ را به حاکم شرعی واگذار کرده که این قانون گذاری نیز، بر اساس حقی است که خداوند متعال به ما اعطاء کرده است.
🔹هدف از حقوق در کشور غیر اسلامی هدف کوتاه مدت، نظم و امنیت است ولیکن در فقه، هدف بلند مدت یعنی تعالی و سعادت است.
🆔 @vasael_ir
هدایت شده از دکتر فیروز اصلانی دانشیار حقوق عمومی دانشگاه تهران
⭕️ ⭕️فرمان ۸ مادهای ۱۰ اردیبهشت ۸۰ رهبر معظم انقلاب برای مبارزه با مفاسد اقتصادی خطاب به سران سه قوه:
⭕️ حرف زدن دربارهی فساد فایدهای ندارد؛ باید اقدام کرد
♦️"تسامح" در مبارزه با فساد، به نوعی "همدستی با فاسدان و مفسدان" است
♦️دستی که میخواهد با ناپاکی دربیفتد "باید خود پاک باشد"
⭕️ متهم کردن بیگناهان، یا "معاملهی یکسان میان خیانت و اشتباه"، یا یکسان گرفتن گناهان کوچک با گناهان بزرگ جایز نیست
⭕️ هیچ شخص یا نهادی نمیتواند با عذر انتساب به اینجانب یا دیگر مسئولان کشور، خود را از حسابکشی معاف بشمارد؛ با فساد در هر جا و هر مسند باید "برخورد یکسان" صورت گیرد
⭕️ بجای پرداختن به "ریشهها" و امالفسادها به سراغ ضعفا و خطاهای کوچک نروند و "نقاط اصلی" را رها نکنند
متن کامل🔽:
farsi.khamenei.ir/message-content?id=3062
⭕️عملکرد مسئولان چگونه بوده که 14 سال بعد یعنی در ۹ اردیبهشت ۹۴ رهبر معظم انقلاب اینگونه هشدار می دهند:
حرف زدن دربارهی فساد فایدهای ندارد؛
با دزد دزد گفتن، دزد از دزدی دست برنمیدارد؛
مسئولان کشور، روزنامه که نیستند که راجع به فساد حرف میزنند؛
من و شما که مسئول هستیم باید اقدام کنیم .
@aslani57
کانال دکتر فیروز اصلانی