eitaa logo
تاملات حقوقی
459 دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
3.4هزار ویدیو
382 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هرکس بدون حجاب وارد هیأت شد و گفت امام حسین من رو همین شکلی دعوت کرده! در جواب بگید:👆🏻👆🏻 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 ➖➖➖➖ 🔗لینک کانال های شیخ قمی: | کانال سخنرانی جهادتبیین | حمایت مالی| فهرست تمام سخنرانیهای |پیام به شیخ قمی|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما با جذب حداکثری موافقیم اما نه با روش قبح زدایی از اعمال حرام نه با تخریب جمهوری اسلامی نه با تفسیر های سست و بی ارزش از حقیقت افهم اسمع دائکم الذنوب و دوائکم الاستغفار به جای توجیه کشف حجاب و‌عادی سازی اعمال قبیح و دعوت از مومنین برای پذیرش افراد گناهکار روشتون‌را عوض کنید افراد گناهکار را با مهربانی به توبه دعوت کنید. دینی که مفسرش مداح ها یا هنرپیشگان شوند همین میشه دین به مدل سلبریتی ها اسلام التقاطی سست مبنا و سکولار افهم اسمع کشف‌حجاب حرام سیاسی و شرعی است. تامام. 📝شیخ قمی عضو شوید https://eitaa.com/joinchat/991101158Cbae4e3411b
❇️پديده‌ بي‌مرز جاهليت ✍محمدكاظم انبارلويي 1- خدا رحمت كند مرحوم استاد سيداكبر را، او معتقد بود؛ «جاهليت» يك پديده‌ بي‌مرز است. جاهليت يك مفهوم است نه مربوط به يك زمان ! او براي پديده جاهليت 4 عامل را با اتكا به قرآن و روايات قائل بود. الف- خودپرستي؛ جاهل كسي است كه خود را مي‌پرستد، به خود مي‌انديشد و خود را مي‌خواهد و ديگر هيچ! چنين انساني مدام در محراب خودپرستي است و عبادتش جز در معبد خودخواهي و خودگرايي نيست. ب- دنياطلبي؛ از خصلت‌هاي ديگري كه جاهليت را پديدار مي‌كند عدم توجه به آخرت و گرايش شديد مادي است. ج- رويگرداني از حكم خدا ؛ جاهل، حكم خدا را قبول ندارد دنبال حكم خود است. قرآن مي‌گويد هر كس از ياد خدا وحكم خدا شب كور شد و خفاش‌گونه از تابش انوار حكومت الهي چشم فرو بست پيوسته شيطان را با او قرين مي‌كنيم.(زخرف آيه 36) د- بي‌تقوايي؛ تقوا يعني خويشتن باني يعني مراقب خود بودن جهل ، صفاي قلب و طهارت دل انسان را مكدر و او را به كافري، حق‌پوشي و گردنكشي و عصيان وامي‌دارد. 2- ما امروز در حال عبور از يكي از گردنه‌هاي جنگ سخت و نرم دشمن قرار داريم. حريف انقلاب اسلامي به كفرگويي، قرآن‌سوزي و انديشه‌سوزي افتاده است از اتاق فكر غرب يك گفتمان علمي و منطقي براي مصاف با اسلام و انديشه‌هاي تابناك پيامبر اعظم (ص) درنمي‌آید. هيچ آرمان انساني، علم محور و حتي عدالت‌نما از انديشه‌هاي مدرنيسم و پُست‌مدرن بيرون نمي‌آيد. قرآن قرن‌ها پيش در مقام تحدي مي‌فرمايد؛ اگر مي‌توانيد مثل او را یا چند سوره يا حتي يك سوره مثل قرآن را بياوريد(سوره اسراء آیه 88 و سوره بقره آیه 23). جريان جهالت آن زمان تلاش كردند چيزي نياوردند . جريان جهالت در عصر مدرن نه‌تنها قادر نيست وارد چنين تحدي بشود، بلكه صورت مسئله را با آتش‌زدن قرآن مي‌خواهد پاك كند. عجز و فروماندگي ، فروپاشي، ازهم‌گسيختگي و به هم‌ريختگي خود را زير اين آتش پنهان كند. 3- در مقابل جهالت به عنوان يك پديده بي‌مرز ،علم ، آگاهي، احترام به آموزه‌هاي وحياني، معرفت، عرفان، ايمان به پرچم‌داري انبيا و اولياي الهي ايستاده است و غلبه در تاريخ با علم و آگاهي بوده است. اين روزها مردم ايران و جهان به تماشاي بزرگترين و حماسي‌ترين و زيباترين قطعه تاريخ اسلام يعني حادثه كربلا و روز عاشورا ايستاده‌اند. ملت‌ها حسين (ع) و خاندان پيامبر و اهل بيت را چراغ هدايت و كشتي نجات از جاهليت مدرن مي‌دانند. همه آنچه كه خداوند براي سعادت بشر توسط پيامبر اعظم اسلام ‌آورده است در قرآن جمع شده است. قرآن يك بيانيه آزادي و رهايي از قيودات شيطاني و جاهلي است. به تعبير مقام معظم رهبري، غرب با قرآن سوزی از روي استيصال به يك امر خطرآفرين، توطئه‌آميز و تلخ روي آورده و در برابر مسلمانان آرايش جنگي گرفته است. اين آرايش به زودي به هم مي‌ريزد. خداوند در قرآن وعده فرموده ؛ ما قرآن را نازل كرديم و خود هم از آن حفاظت خواهيم كرد. إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُونَ (سوره حجرآیه 9 ). 4- فلسفه پديداري انقلاب اسلامي در ايران اسلامي آن است، بشريت را از خودپرستي، دنياطلبي جنون‌آميز، رويگرداني از حكم خدا و بي‌تقوايي نجات دهد. اين كار بزرگ با منطق امام حسين (ع) و معرفت الهي او و نمايش قدرت او در عاشورا و كربلا با راهبرد پيروزي خون بر شمشير صورت گرفته و صورت مي‌گيرد. 📣هيچ اراده‌اي در تاريخ نتوانسته است جلوي گسترش اين معرفت الهي را بگيرد. اين روزها در شهرهاي ايران، بخش‌ها و حتي روستاها غوغاست بزرگترين اجتماع انساني تشكيل مي‌شود. محور اصلي گفتمان آنها قيام عاشورا و كار بزرگ امام حسين (ع) و ياران باوفايش است. اين صحنه‌ها مختص ايران نيست در همه كشورهاي اسلامي و حتي غيراسلامي نخبگان و مردم به تماشاي اين نمايش بزرگ، حماسي و الهي نشسته‌اند.
هدایت شده از بصیرت
💢با یزیدیم یا حسین(ع)؟ 🔹محمدعابد الجابری اندیشمند نومعتزلی مصر سعی کرده است تاریخ اسلام را در سه واژه حقیقت، قبیله و غنیمت تحلیل و تفسیر کند. نگاهی به تاریخ کربلا و حادثه عاشورا هم نشان می‌دهد که ما در کربلا با سه واژه متفاوت روبه‌رویی هستیم؛ منفعت، مصلحت و حقیقت. در کربلا آنچه اتفاق می‌افتد انسان‌ها را به سه نحله تقسیم می‌کند. 🔸خواص منفعت‌محور: افرادی که در کربلا سهیم هستند همه سیدالشهداء(ع) را می‌شناسند؛ ولی بین منفعت مقطعی و حقیقت گیر می‌افتند. مثلا شریح قاضی اگر فقط بر بالای عمارت کوفه می‌گفت: هانی‌ابن عروه در زندان زخمی و مجروح شده است همانجا قیام مردم علیه ابن زیاد شکل می‌گرفت و حادثه عاشورایی پدید نمی‌آمد. یا یکی مثل عمرابن سعد چرتکه می‌اندازد که حسین(ع) را می‌کشم، به ملک ری که رسیدم توبه می‌کنم؛ ولی آنچه در دوراهی حقیقت و غنیمت برای عمرابن سعد محقق شد این بود که نه به ملک ری رسید و نه از گندم آن خورد. 🔹خواص مصلحت‌اندیش: دیگری هم مثل سلیمانا‌بن صرد خزاعی می‌شود که در شناخت حقیقت و مصلحت در می‌ماند. عقل مصلحت‌اندیش و کوته‌بین انسان‌های بزرگی مانند سلیمان‌ابن صرد خزاعی این‌گونه محاسبه میکنند که قطعا در هماورد بین امام حسین(ع) و سپاه یزید آن کسی که شکست می‌خورد امام حسین(ع) است. به همین دلیل پا پس می‌کشد تا در جایی دیگر بتواند یزید را شکست دهد. اما تاریخ یعنی اقدام در موقع خویش. سلیمان بعدها در قیام توابین با 4000 نفر شهید می‌شود؛ ولی پیام 72 تن کجا؟ و تأثیر 4000 نفر مصلحت‌سنج زمان‌نشناس کجا؟ 🔸خواص حقیقت‌طلب: اما کسان دیگری هستند که در طریق حقیقتند؛ حقیقت هم جز پا جای پای معصوم(ع) گذاشتن نیست «المتقدم لهم مارق والمتاخر عنهم زاهق». مالک در جنگ صفین می‌داند که اگر دو شمشیر دیگر بزند خیمه کفر ویران می‌شود؛ ولی به اذن مولایش برمی‌گردد، اما کمی آن‌سوتر عاشوراییان می‌دانند به واسطه راهی که می‌روند سرشان بر نیزه خواهد رفت؛ ولی اذن میدان می‌خواهند. در این حقیقت‌طلبی گاه شمری که 16 بار با پای پیاده به سفر حج رفته و پیشانی‌اش پینه بسته مردود می‌شود؛ ولی سعدابن حارث، ابوالحتوف بن حارث، حربن یزید و... که تا ظهر عاشورا در سپاه یزید هستند به امام می‌پیوندند و شهید می‌شوند. 🔹شیعه حقیقی یعنی بدانی کی قیام کنی و کی قعود؟ کسی مثل مالک می‌تواند فهم کند که چرا در نزدیکی خیمه معاویه باید برگردد؟ چرا که امام علی(ع) فرمان بازگشت داده است. خواصی که این فراز و فرود سیاسی را درک نکردند حسن‌ابن علی(ع) را به واسطه صلحش مُذِلُّ المومنین خواندند و حسین(ع) را در کربلا تنها گذاشتند. مخلص کلام میدان رفتن ۷۲ تن و کنار کشیدن مالک اشتر را نه با عقلانیت منفعت‌محور می‌توان فهمید و نه با چرتکه انداختن مصلحت‌اندیشانه، فقط یک راه دارد «اعرالله جمجمتک» «سرت را به خدا بسپاری» و پا در ره ولایت نهی. 🔸آنچه گفته شد مختص کربلا و عاشورا نیست؛ مختص امروز نیز هست. اینکه کسی زیر علم حسین(ع) سینه می‌زند باید بداند ما در یک جهان سینوسی و پر فراز و فرود قرار گرفته‌ایم. گاه چنان حوادث غبارآلود می‌شوند که فهم آن برای خواص هم سخت می‌شود. در این مسیر پر فراز و فرود آنچه به رفتن کمک می‌کند شناخت مسیر و داشتن یک شاخص است و شاخص اصلی هم گفته شده است «وَ أَمَّا الْحَوَادِثُ الْوَاقِعَةُ فَارْجِعُوا فِیهَا إِلَی رُوَاةِ حَدِیثِنَا.» ✍🏻یعقوب ربیعی ┄┅┅┅┅♦️BASIRAT♦️┅┅┅┅┄ 🇮🇷| basirat.ir 🇮🇷| @basirat_fa
هدایت شده از بصیرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فایل صوتی محرمانه‌ رابرت مالی درباره احیای برجام 🔹روزنامه انگلیسی زبان ایرانی تهران‌تایمز با انتشار فایل صوتی محرمانه‌ای از نماینده ویژه تعلیق شده آمریکا در امور ایران افشا کرده «ایالات متحده به دنبال احیای برجام و سپس استفاده از این توافق به عنوان نقطه شروع برای اعمال فشار بیشتر بر ایران است». ┄┅┅┅┅♦️BASIRAT♦️┅┅┅┅┄ 🇮🇷| basirat.ir 🇮🇷| @basirat_fa
•°❁﷽❁°• ◼️ویژه برنامه های هیئت رزمندگان اسلام شهرستان دزفول 🔻 از عصر تاسوعا تا شام غریبان 🔺 ◾️عصر تاسوعا (پنجشنبه ۵ مرداد) : حرکت دسته عزاداری با مداحی حاج صادق آهنگران و حاج محمد ابراهیمی زاد از چهار راه شریعتی راس ساعت ۱۷ ◾️شب عاشورا (پنجشنبه ۵ مرداد) : مراسم عزاداری با سخنرانی دکتر محمدرضا سنگری و مداحی حاج غلامعلی رسالتی راس ساعت ۲۲ در حسینیه ثارالله دزفول ◾️ظهر عاشورا (جمعه ۶ مرداد) : اقامه نماز ظهر عاشورا و نماز جمعه در صحن حسینیه ثارالله دزفول به امامت حجت الاسلام والمسلمین بهرام پور امام جمعه محترم شهرستان دزفول ◾️شام غریبان (جمعه ۶ مرداد): مراسم شام غریبان راس ساعت ۲۲:۳۰ در محل حسینیه ثارالله دزفول (شمع به همراه داشته باشید)🪔 🕯🕯🕯🕯🕯🕯 با ما همراه باشید: آدرس سایت: 🌐 sarallah-dezful.ir کانال ایتا @Sarallah_Dezful @razmandegan_dezful
14.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چند روز پیش کلیپی در خصوص ضرب و شتم آمر به معروف و کشیدن چادر ایشون در کانالی بارگذاری شده بود کمتر از۲۴ ساعت با اقتدار و اشرافیت مثال زدنی ماموران انتظامی و امنیتی ،این هتاکان توسط ماموران امنیت آفرین و مقتدر و سربازان گمنام ، دستگیر و برای سیر مراحل رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند عاقبت همه ی کسانی که درمقابل احکام اسلامی بایستند و مقاومت کنند ، بازداشت خواهد بود! در راستای صیانت از احکام اسلام و مبانی انقلاب با هیچ احدی مماشات نخواهد شد... 🖼☫‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ .
❇️ تشیع در مسیر تاریخ (تحلیل و بررسی علل پیدایش تشیع و مسیر تکوینی آن در اسلام) ✍سیدحسین ‌محمد جعفری ✅مترجم : سیدمحمدتقی آیت‌اللهی ⭕️در این کتاب، دکتر سید حسین محمد جعفری، پژوهشی اصیل و جامع دربارۀ تشیع در اسلام، عمدتاً براساس قدیمی ترین مآخذ تاریخی انجام داده و بدین ترتیب خلاء عمیقی را در زمینه مطالعات اسلامی پر کرده است. نویسنده، پس از شرح ماجرای «سقیفه» به تشریح اوضاع سیاسی ـ اجتماعی دوران خلفاء پرداخته و پس از آن به موضوع نوشکوفایی نهضت تشیع و مرکزیت آن در کوفه،و آنگاه به صلح امام حسن (ع)، و به دنبالش (ع) و وقایع بعد از آن، تا زمان امامت حضرت امام جعفر صادق(ع)،نگاهی مستند و عالمانه دارد ❇️کوشش می‌شود تا عقاید، گرایش‌ها، و روندهای نخستین که ‌منش و ویژگی ممتازی به تشیّع در اسلام داد پیگیری و بازسازی شود. چون این عوامل همگی حول مسئلۀ متمرکز می‌شود،لذا سیر تکوین آرمان اسلامی (دیدگاه خاص رهبری دینی) را بر اساس شواهد و مآخذ تاریخی بازسازی کرده و ارائه میدهیم. این مطلب با فصل هشتم که نهضت مورد بررسی قرار می‌گیرد کامل می‌شود فصل نهم به مسئلۀ داخلی شیعیان و انشعابات آنان اختصاص یافته‌است و در اینجا مآخذ تاریخی قطعاً نمی‌توانند چندان مفید باشند. دیگر بار، در فصل دهم، می‌توان توجه خود را به بنیاد تاریخی خالصی برگرداند که زمینه را برای امامت جعفر صادق (ع) مهیا کرد. فصل آخر در حقیقت اوج مدار اصلی و زمینۀ اساسی این اثر را نشان نمی‌دهد، بلکه خواننده را برای ارزش‌یابی مرحلۀ تکوین یافته و پیشرفتۀ مفهوم رهبری دینی که از مبادی بنیادین ظاهر شد آماده می‌سازد
❇️زندگانی امام حسین (ع) ویراست جدید ✍سید هاشم رسولی محلاتی دفتر نشر فرهنگ اسلامی کتاب زندگانی امام حسین (ع)، شرح مفصل زندگانی حضرت امام حسین (علیه السلام) است که با قلم ساده، و در عین حال شیوای آیت الله سیدهاشم رسولی محلاتی نوشته شده و توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده است. 📣کتاب زندگانی امام حسین (ع) شامل دوران کودکی، از رحلت رسول خدا(ص) تا شهادت امام علی(ع)، قیام و نهضت ایشان، عزیمت به کربلا، و شهادت امام(ع) و یاران آن حضرت است. در بخش پایانی کتاب نیز به شمّه‌ای از فضایل و مکارم اخلاقی ایشان اشاره شده است. ویراست جدید این کتاب ارزشمند، با تجدیدنظر و اصلاحات نویسنده محترم صورت پذیرفته و توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی به چاپ رسیده است
1.17M
زبان حال حضرت امام حسين خطاب به حضرت قمر بني هاشم ✍ حبیب الله چایچیان ❇️مسجد فائق، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی در پيش تو، اي ساقي سرمست، نشستم افتادي و، من هم به تو پابست نشستم ديدم به لب علقمه، يك صحنه ي گلگون آراسته از سرو قدت هست، نشستم تا اينكه تو را خوب در آغوش بگيرم در پيش تو اي عاشق بي دست نشستم دشمن به من عرش نشين، خنده همي كرد كز شوق تو، بر فرش چنين پست نشستم لرزيد مرا پاي، چو ديدم كه سرشگست با خون لب خشك تو پيوست، نشستم در فرق تو ديدم اثر ضرب عمودي دستم ز تأسف، زده بر دست، نشستم من خسته و بي تاب و، حرم منتظر آب زآن تير كه بر چشم تو بنشست، نشستم من داغ علي ديدم و، از پا نفتادم پشت من ازين داغ تو بشكست، نشستم نوميد نگردد، كسي از درگه عباس اينجا كه (حسان) باب مراد است، نشستم