هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسیار زیبا و شنیدنی اسما الهی 👆👆🇮🇷🇮🇷
هدایت شده از معاونت فرهنگى موسسه آموزشى و پژوهشى امام خمينى ره
1403-06-10-OstadMozafari.mp3
6.56M
🏴 مراسم دهه آخر صفر
💠 توحید و مراتب آن
🎙 حجت الاسلام و المسلمین مظفری
🎤با نوای مداح اهل بیت جناب آقای رضابندهلو
🗓 1403-06-10
🕌 نمازخانه پردیسان
┈••••✾•💞🌺💞•✾•••┈┈•
🆔 @farhangimoasese
🆔 @TolidatFarhangi
🆔 @SofreFarhangiReyhane
@Adminfarhangimoasese
🔴جریان نفوذ و تحریف مانع مدیریت سکوهای مجازی میشود
❇️شیوع استفاده مردم دنیا از فضای مجازی، تقریباً همه کشورها را به سمت موضوع «حکمرانی مجازی» سوق داده است، هر چند این موضوع در کشورمان همچنان با موانعی روبهرو است.
....
اهمیت «حکمرانی مجازی» به قدری است که رهبر انقلاب در اولین دیدار دولت چهاردهم با ایشان در ششم شهریورماه امسال فرمودند: «فضای مجازی دیگر امروز مجازی نیست، امروز یک واقعیّتی است در زندگی مردم که روزبهروز هم دارد پیش میرود. آنچه مهم است این است که در فضای مجازی، حکمرانی قانونمند وجود داشته باشد؛ اینکه بنده گاهی گفتهام فضای مجازی رها و ول است، به خاطر این است. اگر ما توانستیم در فضای مجازی حکمرانی قانونمند داشته باشیم، فضای مجازی برای کشور یک فرصت میشود، والّا ممکن است تهدید بشود.»
....
موانع سه لایه حکمرانی مجازی در کشور
لسانی در پاسخ به این سؤال که موانع حکمرانی مجازی در کشورمان چه مواردی هستند، اظهار داشت: اگر در قالب یک هرم متصور شویم، از رأس به کفِ این هرم، مهم است که فهم و شناخت تصمیمگیران و تصمیمسازان از جریانات آینده و پیش روی فضای مجازی دقیق و عمیق باشد؛ باید بدانیم فضای مجازی به چه سمت و سویی حرکت میکند و مسئولین نیز باید نسبت به ماهیت و سیر این فضا آگاه باشند و مبتنی بر آن پایههای حکمرانی مجازی کشور را مستقر کنند.
وی افزود: موضوع دیگری که در حکمرانی مجازی مهم است، این است که تصمیمات و سیاستهای کلان فضای مجازی را نباید به یک درگیری سیاسی، حزبی و باندی تبدیل کرد؛ اصولاً هیچ کشوری پایههای حکمرانی خود را مبتنی بر دعوای حزبی نمیگذارد. همه شاهد بودند که در جلسه استماع کنگره آمریکا از مدیرعامل اجرائی «تیک تاک»، هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا حاضر بودند و به صورت متفق اذعان داشتند که این اتفاق کمتر میافتد که این دو حزب وحدت نظر جامع داشته باشند، اما راجع به تیک تاک این وحدت نظر وجود داشت. بنابراین تصمیمات پایهای برای استقرار حکمرانی مجازی را نباید تبدیل به برگهای مقطعی در رقابتهای سیاسی و حزبی مبدل کرد و این مانع دومی است که باید به آن دقت داشت.
این پژوهشگر حوزه سواد رسانه ادامه داد: مانع سومی که در حکمرانی مجازی باید به آن اشاره کرد، این است که وجهه ایجابی و تجویزی را در این حوزه لحاظ کنیم؛ نیاز به وجهه سلبی و آنچه نباید انجام شود در استفاده از خدمات و سکوها پررنگ است، اما وجهه ایجابی نیز لازم است و باید بتوان جذابیتی ایجاد کرد که یک سکو بتواند در اکوسیستم فناوری کشور نقش ایفا کند، سکوها نیاز به مشوق، حمایت و سرمایهگذاریهایی دارند که این حوزه در سطح خرد مثل استارتاپها و شرکتهای دانش بنیان و در سطح کلان خود در فضای تبادل اطلاعات در جامعه بتوانند وجهه ایجابی خود را نیز ایفا کنند؛ این اتفاق میتواند برای سکوهای داخلی و همچنین سکوهای خارجی بیفتد تا امکان فعالیت در کشور را داشته باشند. بنابراین در این سه لایه موانعی وجود دارد که باید رفع شود و فضای مجازی در کشور ما تبدیل به یک حوزه دارای کارکرد برای رشد و توسعه ملی شود.
⭕️متن کامل در زیر
https://kayhan.ir/001Eim
هدایت شده از بسیج دانشگاه تهران
🔹 موضع بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علومسیاسی دانشگاه تهران در ایکس نسبت به سخنان رئیس جمهور در روز معارفه وزیر علوم
▫️تحریک به آشوب و براندازی، تعطیلی کلاس و دانشگاه، آشوب محیط علمی، فحاشی و هزاران عمل غیر قانونی را قرار است به نام #وفاق به دانشگاه برگردانند.
ماجرا آنجایی تلخ میشود که عمل ضد وفاق گونه شما محدود به اینجا نمیشود.
#آقای_رئیس_جمهور از بُن دندان به جمهوری اسلامی معتقد بودن شرط تصدی وزارت و همکاری با دولت وفاق ملی است این توصیه موکد #رهبر_انقلاب است.
انتخاب برخی همکارانتان دقیقا تخطی از معیار همکاری را میرساند.
-لینک پست-
@Basijut_ir
هدایت شده از محمود عیسوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سرانجام حاکمیت نظام سرمایه داری لیبرال
♦️صحبتهای عجیب برنی سندرز، سناتور و سیاستمدار آمریکایی در مورد سرمایهداری:
در طول ۵۰ سال گذشته، ۵۰ تریلیون دلار ثروت از ۹۰٪ پایین جامعه به ۱٪ بالای جامعه منتقل شده است!
♦️ میخواهید بدانید چرا مردم عصبانی هستند؟ چون نسبت به قبل، ساعتهای بیشتری برای دستمزد کمتری کار میکنند!
✍️توکلی eitaa.com/eqmoq2
🆔 eitaa.com/eisavim
هدایت شده از محمدجواد توکلی- یادداشتهای اقتصادی
🌀 مالیاتی برای ندادن
🔹 دیروز بعد از مدتها مجبور شدم لاستیکهای جلو ماشین را عوض کنم، بگذریم که فروشنده اصرار میکرد که لاستیک چینی بخرم و من مقاومت کردم و با افتخار لاستیک ایرانی خریدم، در پایان وقت کارت کشیدن گفت با گوشی به شماره کارت بریز، با اکراه چنین کردم ولی پرسیدم مشکل مالیات است؟ گفت بله، فکر کنم گفت پارسال 34 میلیون تومان مالیات داده است!
🔹 داشتم فکر میکردم اگر در کنار بحث تفکیک حساب تجاری و شخصی, سامانه ای برای گزارش پیامکی فرار مالیاتی می بود، جلوی خیلی از این تخلفات را میشد گرفت، هرچند که ابتدا باید در فرهنگ مالیاتی تحول ایجاد شود و البته پیش از آن تغییر در رفتار حکمرانان مالیاتی! لازم است.
✍️توکلی eitaa.com/eqmoq2
هدایت شده از آستان فاطمی|حرم حضرت معصومه س
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 لحظهی وداعه ...
#استوری
▪️◾️◼️◾️▪️
https://eitaa.com/joinchat/4045733908C710c8085de
هدایت شده از آستان فاطمی|حرم حضرت معصومه س
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️لحظات آخر عمر پیامبر خدا صلی الله علیه و آله
🎙حجت الاسلام و المسلمین مومنی
#کلیپ
▪️◾️◼️◾️▪️
https://eitaa.com/joinchat/4045733908C710c8085de
هدایت شده از آستان فاطمی|حرم حضرت معصومه س
مداحی شب بیست و هشتم ماه صفر 403.6.11.mp3
13.23M
💠 مداحی شب بیست و هشتم صفر
🎙آقای عباس حیدرزاده
⏱۱۱ شهریور ۱۴۰۳
📌این مجموعه را با هشتگ #نوا_حرم دنبال کنید.
🆔 @astanfatemi
هدایت شده از شاخص
🔴درباره نطق آقای پزشکیان در معارفه وزیر آموزش و پرورش؛
🔰سخنی با رئیس جمهور؛ دفاع از آموزش و پروش نیاز به تخریب نیروی انتظامی ندارد
♦️رئیس جمهور در آیین تکریم و معارفه وزیر آموزش پرورش گفته است: «محصولی که ما الآن در بیرون در رابطه با رفتارهای جوانان می بینیم، دختران می بینیم و بعد به نیروی انتظامی می گوییم که بیاید هدایت کند؛ او هدایت نمی کند، او تخریب می کند. این مدرسه است که درست می کند».
🔺چند نکته اجمالی در مورد این سخنان رئیس جمهور وجود دارد:
1⃣ اساساً هیچ دوگانگی ای میان وظیفه نیروی انتظامی و آموزش و پرورش وجود ندارد. نیروی انتظامی براساس وظیفه قانونی و شرعی خود، ضامن اجرای قانون در سطح جامعه است و إعمال قانون می کند؛ هر جرم و تخلفی هم باشد، فرقی ندارد. از طرفی، آموزش و پرورش هم از نامش پیداست؛ مسئول آموزش و پرورش دانش آموزان است. مسئول انسان سازی و هدایت جامعه است.
2⃣طبیعی است که از نیروی انتظامی، انتظار نداریم که وظیفه آموزش و پرورش، حوزه علمیه، دانشگاه، صدا و سیما و یا سایر نهادهای فرهنگی و اجتماعی را انجام دهد. به عکس، از همه نهادهای فرهنگی و اجتماعی انتظار داریم که وظایف خود را به طور صحیح انجام دهند تا وقوع جرم، تخلف و آسیب های فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و... در جامعه کاهش یابد و به تبع آن، نیاز به ورود نیروی انتظامی، کمتر باشد.
3⃣ البته از آنجایی که پلیس در همه جای دنیا، قانون را اجرا می کند، در هر صورت، با همین اجرا و إعمال قانون، عده ای به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه به سمت رعایت قوانین جامعه هدایت می شوند. اما نفس وجود پلیس و کار پلیسی برای هدایت کردن و یا معتقدکردن مردم نیست. برای پلیس، رعایت قوانین و جلوگیری از آسیب به اجتماع و حفظ نظم، آرامش و امنیت عمومی در عرصه های گوناگون مهم است.
4⃣ این نوع سخن گفتن رئیس جمهور به نوعی تخریب نیروی انتظامی محسوب می شود و چنین چیزی از رئیس جمهور یک کشور بعید و غیر قابل پذیرش است. نباید برای مهم نشان دادن آموزش و پرورش، نیروی انتظامی را تخریب کرد. همانطور که نباید به بهانه دفاع از نیروی انتظامی، نه آموزش و پرورش و نه هیچ نهاد دیگری را تخریب کرد. نیروی انتظامی مأمور برقراری نظم و امنیت یک کشور است و همیشه باید اقتدار آن حفظ شود، وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.
5⃣ رئیس جمهور در جریان رقابت های انتخاباتی مدام از لفظ کارشناس و رجوع به کارشناس سخن می گفت. اتفاقاً اخیراً در آیین تکریم و معارفه وزیر علوم هم به این موضوع اشاره کرده است که به عنوان یک پزشک نمیتواند در همه عرصهها نظر کارشناسی بدهد و بیان کرده که: «یکی از مشکلات ما این است که تصور میکنیم در همه حوزهها کارشناس هستیم و میتوانیم نظر کارشناسی بدهیم».
♦️با توجه به اینکه رئیس جمهور بارها در مورد امور مربوط به پلیس اظهار نظر کرده است و از قضا نشان داده است که اشراف کافی و نگاه عمیق نسبت به مسائل این حوزه ندارد، بنابراین شایسته است که ایشان این کار تخصصی را به اهلش بسپارد. البته در آینده نزدیک قطعاً پیگیری خواهد شد که وزارت آموزش و پرورش دولت چهاردهم برای حل معضلات فرهنگی و رفتاری جوانان چه اقداماتی کرده و چه نتایجی حاصل شده است؟ در آن روز، دیگر رئیس جمهور نمی تواند به راحتی امروز سخن بگوید و باید به همه پاسخگو باشد!
🌎@Shakhes3🔜#شاخص
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آمدم ای شاه، پناهم بده
خطِ امانی ز گناهم بده
ای حَرمَت ملجأِ درماندگان
دور مران از در و راهم بده
لایق وصل تو که من نیستم
اِذن به یک لحظه نگاهم بده
تا که ز عشق تو گُدازم چو شمع
گرمیِ جانسوز به آهم بده
لشکر شیطان به کمین من است
بیکسم ای شاه پناهم بده
از صف مژگان نگهی کن به من
با نظری، یار و سپاهم بده
در شب اول که به قبرم نهند
نور بدان شام سیاهم بده
#استاد_میرباقری
#روضه
☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
💐در زلال مکتب اهل بیت علیهمالسلام
حضرت امام رضا علیهالسلام:
مَن سَألَ اللّه َ التَّوفيقَ و لَم يَجْتَهِدْ فَقدِ اسْتَهْزأ بنَفْسِهِ
«كسى كه خواهان موفقيت باشد امّا نكوشد خودش را به باد تمسخر گرفته است.»
📚بحار الأنوار : 78/356/11 .
انشاءالله در دنیا به زیارت اهل بیت علیهمالسلام و در آخرت به شفاعتشان نائل شوید به برکت صلوات بر محمد و آل محمد:
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم.
#توفیقالهی_با_تهیهاسباب_است
هدایت شده از کتابخانه علوم اسلامی تسنیم
تحلیلی_از_زندگی_امام_رضا_ع_محمد_جواد_فضل_الله_Processed.pdf
7.99M
📚 تحلیلی از زندگانی امام رضا علیه السلام
✏️ نویسنده: سید محمد جواد فضل الله
📖 ترجمه: سید محمد صادق عارف
🇮🇷 ناشر: بنیاد پژوهش های آستان قدس
⏳تاریخ نشر: نامشخص
📄 تعداد صفحات: ۳۲۱
📣 زبان: فارسی
🔆 توضیح: کتاب حاضر ترجمه کتابى با عنوان «الامام الرضا، تاریخ و دراسه» نوشته محمدجواد فضل الله عالم لبنانى است که بر اساس نقلهای موجود بخشی از تاریخ شیعه را تحلیل کرده، و زندگانی هشتمین پیشوای تشیع حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء و جریانهای فکری و سیاسی عصر حضرتش را به نحوی گویا بازگفته است.
#️⃣ #تاریخ #اهل_بیت #امام_رضا #تسنیم #کتابخانه_مجازی #کتابخانه_دیجیتال
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
#تلنگر_به_مجلسیان
🔴 مجلس بر انتصاب غیرقانونی مخالفان وفاق ملی و فاقدان صلاحیت نظارت کند.
مردم نگران اند وفاق ملی به کجا میرود!
#انتصابات_خلاف_قانون ناقض شعار وفاق ملی
🔴https://eitaa.com/jedbie/27442
تصمیمات سلیقهای! ممنوع!
❇️https://www.tasnimnews.com/fa/news/1403/06/13/3152559
تخطی از معیار
❇️https://eitaa.com/jedbie/27480
وفاق ملی یا وفاق میلی
⭕️https://eitaa.com/jedbie/27460
آغاز افراطیگری از وزارت علوم
📌https://eitaa.com/jedbie/27477
آقای پزشکیان!تصمیم خود را اصلاح کنید
✅https://eitaa.com/jedbie/27454
بازگشت غیرقانونی اخراجیهای قانونی آقای پزشکیان! با کدام توجیه؟
⁉️https://eitaa.com/jedbie/27449
این اقدام به ضد خود عمل میکند
📌https://eitaa.com/jedbie/27444
#دلسوزانه
#انتصابات_خلاف_قانون ناقض شعار وفاق ملی
🔴https://eitaa.com/jedbie/27442
#اسم_رمز
#نظارت_پارلمانی
#قانون_معیار_وفاق_ملی
#مطالبه_اجرای_قانون
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
⭕️ فتنهگرهای اصلاحطلب که در فتنه ۱۴۰۱ به هرزه های خیابانی آموزش اغتشاش میدادند،
⚠️ امروز نگران امنیت ملی شدن!
#امیر_تنها
🆔 @pedarefetneh | #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh | #پدرفتنه
هدایت شده از 🌷روضةالشهداءابرکوه🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آه چه شود آهویت باشم
دو سه شب در کویت باشم
• ══─━━── ⫷⫸ ──══─━━ •
دل یک صحرا مجنونت
به تو و چشمانت مدیونم
• ══─━━── ⫷⫸ ──══─━━ •
به نگاهی امدادم کن
من خرابم آبادم کن
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢حوزه علمیه قم؛ پیشتازی و مرزبانی
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
♦️نگاهی به عناوین برخی از دروس خارج فقه حوزه علمیه قم در سال جاری، نه تنها حیات علمی و پویایی آن را نشان میدهد، بلکه نشانههایی از پیشتازی و مرزبانی علمی آن را هم نمایان میسازد:
۱. فقه اجتماعی
۲. فقه احیای حقوق عامه
۳. فقه اخلاق
۴. فقه اداره
۵. فقه امنیت
۶. فقه بورس و بازارهای مالی
۷. فقه بیمه
۸. فقه پزشکی
۹. فقه پول
۱۰. فقه پولشویی
۱۱. فقه تربیت
۱۲. فقه جمعیت
۱۳. فقه حریم خصوصی
۱۴. فقه حقوق بشر
۱۵. فقه حکمرانی
۱۶. فقه حکومت
۱۷. فقه خانواده
۱۸. فقه رسانه
۱۹. فقه رمز ارزها
۲۰. فقه روابط بینالملل
۲۱. فقه رؤیت هلال ماه با چشم مسلح
۲۲. فقه شخص حقوقی و شرکتهای سهامی
۲۳. فقه عدالت
۲۴. فقه عقود مستحدثه
۲۵. فقه فضای مجازی
۲۶. فقه قانون
۲۷. فقه مالکیت فکری
۲۸. فقه محیط زیست
۲۹. فقه هوش مصنوعی
۳۰. فقه ورزش
۳۱. فقه کارگزاران
۳۲. فقه هوش مصنوعی
♦️در عین حال چند ملاحظه طلبگی را از این باب که «گاه باشد که کودکی نادان/ به غلط بر هدف زند تیری» بیان میکنم:
یک. طبیعتاً انتظار این را نداریم که عمق طرح و ارائه چنین مباحثی به عمق مباحث استخواندار و سنتی فقه در موضوعات بیع و طهارت و نجاست و صوم و صلاة باشد. اما این انتظار را داریم که اساتید دغدغهمندی که از سر تکلیف و با اعتقاد به غنایی مبانی و منابع و اصول فقه شیعی به این مباحث ورود کردهاند،
اولاً، در موضوعشناسی دقت کامل داشته باشند، و به صورت عمیق و دقیق با موضوعات مورد بحث آشنا شوند.
ثانیاً، به هیچ وجه از روششناسی اجتهادی مرسوم و متعارف، در ارائه این مباحث عدول نکنند؛
دو. معتقدم برای آنکه حوزه علمیه قم بتواند نگاه جامع و همهجانبه اسلام را به مسائل اجتماعی و نوپدید عرضه کند، در کنار مباحث فقهی ناظر به این موضوعات، باید مباحث اخلاقی و الهیاتی (فلسفی) آنها را نیز با قوت دنبال کند. یعنی مباحثی مثل «اخلاق اجتماعی»، «اخلاق اداری»، «اخلاق امنیت»، «اخلاق پزشکی»، «اخلاق حکمرانی»، «اخلاق خانواده»، «اخلاق رسانه»، «اخلاق روابط بینالملل» و ... همچنین «فلسفه اجتماعی»، «فلسفه مدیریت»، «فلسفه امنیت»، «فلسفه خانواده»، «فلسفه رسانه»، «فلسفه حقوق»، «فلسفه عدالت»، «فلسفه محیط زیست»، «فلسفه ورزش» و ... را به طور جد در دستور آموزش و پژوهش خود قرار دهد.
سه. طرح این مباحث هرگز نباید محدود به حوزه علمیه قم شود؛ طلاب حاضر در شهرستانها و سایر حوزههای علمیه کشور نیز به شدت به چنین مباحثی نیازمندند. طلاب و حوزههای شهرستانها، ویترین و پیشانی حوزه علمیه قم و نماینده علم و پژوهش و اخلاق حوزه علمیه قم هستند، باید از حیث علمی و پژوهشی و تبلیغی دائماً تغذیه شوند.
چهار. برای عمیقتر شدن این موضوعات و مباحث، بسیار مناسب است که مدیریت حوزه، تدبیری به کار گیرد که با محوریت اساتید مربوطه، متخصصان دانشگاهی ایران و بلکه جهان، نیز امکان حضور در جلسات درس حوزویان را داشته باشند و جدیدترین مباحث ناظر به موضوعات مربوطه را در حضور اساتید حوزه، با طلاب علوم دینی در میان بگذارند. با این تدبیر، هم اساتید دانشگاه با دغدغههای اسلامی حوزویان آشناتر میشوند و هم اساتید و طلاب حوزههای علمیه، بهتر و بیشتر عمق مباحث موجود درباره موضوعات مورد بحث خود را آگاه میشوند.
پنج. مدیریت حوزه علمیه باید تدبیری به کارگیرد که چنین مباحثی به «فناوریهای نرم و فرهنگی» تبدیل شوند. زیرا تا آموزشها و پژوهشهای اجتهادی نتوانند کاربرد و کاربست خود را در مسائل اجتماعی و صنعی و مبتلابه مردم نشان دهند، جامعه هدف این مباحث و ذینفعان و مخاطبان، طعم شیرین چنین مباحثی را به صورتی ملموس نخواهند چشید؛ و در نتیجه امیدی به ماندگاری و استمرار چنین مباحثی هم نخواهد بود. به تعبیر دیگر، باید امتداد فناورانه این مباحث اجتهادی را هم مورد توجه قرار داد.
#فقه
#حوزه_علمیه
@Ahmadhosensharifi
🌹
🔴 موفقیت در اراده صادقانه
«امروز بنده به عنوان کسی که با آمار و ارقام و واقعیّات دستگاههای حکومتی از نزدیک آشناست، به شما مردم عزیز عرض میکنم:
هرجا که ما با #قاطعیّت، معرفت و روشنبینی، #احکام_اسلام را بر سر دست گرفتیم، دنبال آن حرکت کردیم و صادقانه خواستیم اسلام را پیاده کنیم، موفّق شدیم؛
اما هرجا ناکامی و ضعفی وجود دارد، بر اثر این است که ما در آن مورد، از اسلام و حکم اسلامی و ترتیب اسلامی غفلت کردهایم.»
۸۰/۰۳/۱۴
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
Salavat.Emam.Reza.2(WebAhang).mp3
3.17M
💐صلوات خاصه امام علی بن موسی الرضا علیهالسلام
با صدای محمد اصفهانی
🟢اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى
الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِ وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ
وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِ
صَلاَهً کَثِیرَهً تَامَّهً زَاکِیَهً مُتَوَاصِلَهً مُتَوَاتِرَهً مُتَرَادِفَهً
کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ
...
التماس دعا
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
🔲دکترجلیل تجلیل (متولد۱۳۱۳در خوی) استاد برجسته و متعهد ادبیات دانشگاه تهران و چهره ماندگار ایران در ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ دار فانی را وداع گفت.
وی که شاگرد اساتید بزرگی چون دکتر عبدالرسول خیامپور، دکتر قاضی طباطبایی، استاد ادیب طوسی و استاد احمد ترجانی زاده بود خود شاگردان بسیاری را تربیت کرد.
اخلاق، تدین و ساده زیستی وی الگوی بسیار خوبی برای نسل جوان امروز ماست.
در سال ۱۳۳۴ لیسانس ادبیات فارسی و در سال ۱۳۴۹ درجهٔ کارشناسی ارشد و دکتری را از دانشگاه تهران اخذ کرد. همچنین همزمان با تحصیل در دانشگاه در حوزهٔ علمیه و تهران به فراگیری فلسفه، منطق، صرف و نحو پرداخت. دکتر تجلیل استاد تمام و باز نشستهٔ دانشگاه تهران و مشغول تدریس در دورهٔ دکتری رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی دانشگاههای تهران است. جلیل تجلیل در دورهٔ ششم (سال ۱۳۸۵) به عنوان یکی از چهرههای ماندگار ایران معرّفی شد.
دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در پی درگذشت دکتر جلیل تجلیلی پیام تسلیت صادر کرد.
📣مراسم ترحیم استاد جلیل تجلیل
زمان: روز پنجشنبه ۱۵ شهریور ماه، ساعت ۱۳ تا ۱۴:۳۰
مکان:مسجد نور واقع در میدان فاطمی تهران
همچنین مجلس ترحیمی نیز هفته آینده با حضور دانشگاهیان در مسجد دانشگاه تهران منعقد میشود.
⭕️شادی روح این استاد متعهد و متخلق فاتحه مع الصلوات
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم.
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
🔲دکترجلیل تجلیل (متولد۱۳۱۳در خوی) استاد برجسته و متعهد و انقلابی ادبیات دانشگاه تهران و چهره ماندگار ایران در ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ دار فانی را وداع گفت.
وی که شاگرد اساتید بزرگی چون دکتر عبدالرسول خیامپور، دکتر قاضی طباطبایی، استاد ادیب طوسی و استاد احمد ترجانی زاده بود خود شاگردان بسیاری را تربیت کرد.
اخلاق، تدین و ساده زیستی وی الگوی بسیار خوبی برای نسل جوان امروز ماست.
در سال ۱۳۳۴ لیسانس ادبیات فارسی و در سال ۱۳۴۹ درجهٔ کارشناسی ارشد و دکتری را از دانشگاه تهران اخذ کرد. همچنین همزمان با تحصیل در دانشگاه در حوزهٔ علمیه و تهران به فراگیری فلسفه، منطق، صرف و نحو پرداخت. دکتر تجلیل استاد تمام و باز نشستهٔ دانشگاه تهران و مشغول تدریس در دورهٔ دکتری رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی دانشگاههای تهران است. جلیل تجلیل در دورهٔ ششم (سال ۱۳۸۵) به عنوان یکی از چهرههای ماندگار ایران معرّفی شد.
دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در پی درگذشت دکتر جلیل تجلیلی پیام تسلیت صادر کرد.
📣مراسم ترحیم استاد جلیل تجلیل
زمان: روز پنجشنبه ۱۵ شهریور ماه، ساعت ۱۳ تا ۱۴:۳۰
مکان:مسجد نور واقع در میدان فاطمی تهران
همچنین مجلس ترحیمی نیز هفته آینده با حضور دانشگاهیان در مسجد دانشگاه تهران منعقد میشود.
⭕️شادی روح این استاد متعهد و متخلق فاتحه مع الصلوات
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم.
هدایت شده از بیداری ملت
سه بیراهه، سه فصلالخطاب
رسانههای اصلاحطلب نوشتند: «پزشکیان مسئلۀ فیلترینگ، برخورد با زنان و افایتیاف را با هماهنگی سران قوا و رهبری پیش میبرد».
رئیسجمهور گفته و نیز در مراسم تحلیف، سوگند یاد کرده که تابع رهنمودهای ولی فقیه است؛ رهنمود ولی فقیه و تکلیف شرعی و قانونی سران قوا و کارگزاران نظام در این سه موضوع، برخلاف آنچه که بدخواهان برایش دندان تیز کردهاند و خیز برداشتهاند، بهترتیب این است:
یک)
امام خامنه ای :
🔻همۀ کشورهای دنیا روی فضای مجازیِ خودشان دارند اِعمال مدیریت میکنند، [درحالیکه] ما افتخار میکنیم به اینکه فضای مجازی را ول کردهایم! این بههیچوجه افتخار ندارد! [منبع]
🔻وقتی که ما میدانیم کسانی از بیرون دارند فضای مجازی را هدایت میکنند و مدیریت میکنند، ما نمیتوانیم بیکار بنشینیم در مقابل او؛ ما نمیتوانیم مردممان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بیپناه رها کنیم در اختیار آن مدیری که دارد پشت پرده، فضای مجازی را اداره میکند. [منبع]
🔻فضای مجازی مخصوص ما که نیست، همۀ دنیا امروز درگیرند با فضای مجازی؛ کشورهایی که شبکۀ ملی اطلاعات درست کردهاند و [فضای مجازی را] کنترل کردهاند به نفع خودشان و به نفع ارزشهای مورد نظر خودشان، یکی دو تا نیستند.
بهترینِ کشورها، قویترینِ کشورها، در این زمینهها خط قرمز دارند؛ راه نمیدهند؛ خیلی از بخشهای فضای مجازی اعزامشدۀ از سوی آمریکا و دستگاههای پشت سر و پشت صحنۀ این قضیه را راه نمیدهند. ما هم باید کنترل کنیم.
ما چرا باید اجازه بدهیم آن چیزهایی که برخلاف ارزشهای ما است، برخلاف آن اصول مسلمۀ ما است، برخلاف همان اجزا و عناصر اصلی هویت ملی ما است، بهوسیلۀ کسانی که بدخواه ما هستند، در داخل کشور توسعه پیدا کند؟ [منبع]
دو)
🔻نام آزادی بر آنچه كه جهتگیری فرهنگ غربی نسبت به زنان است، یک نام دروغین است؛ این، آزادی نیست. [منبع]
🔻یکی از واجبات عملی در جامعۀ ما این است که از نگاه غربیها به مسئلۀ جنسیت بهشدت اجتناب کنیم. [منبع]
🔻امنیت اخلاقی [شامل گشت ارشاد، طرح نور و...]، امنیت اجتماعی جزو وظایف ما است؛ جزو وظایف جمهوری اسلامی است؛ نمیتوانیم اینها را رها کنیم. مظهر این امنیت و عامل وسطِ میدانِ این امنیت عبارت است از نیروی انتظامی. [منبع]
🔻حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی بهصورت آشکار در کشور انجام بگیرد. [منبع]
سه)
🔻این معاهدات در اصل در یک نقطهای برای منافع و مصالحی که برای خودشان تعریف کردند پختوپز میشود بعد این را بهواسطۀ دولتهای همسو یا دنبالهرو تصویب میکنند.
اگر یک دولت مستقلی هم پیدا بشود -حالا مثل جمهوری اسلامی- که مثلاً بگوید «من این کنوانسیون را، این معاهدۀ بینالمللی را قبول ندارم»، سرش میریزند که «آقا! ۱۲۰ کشور، ١۵۰ کشور، ۲۰۰ کشور این را قبول کردند؛ شما چطور قبول نمیکنید؟» کنوانسیونها غالباً این[جور] است.
بعضی از این معاهدات بینالمللی و کنوانسیونها مواد مفیدی دارند. خیلی خوب، اشکالی ندارد؛ مجلس مستقلاً خودش قانون بگذراند. هیچ لزومی ندارد که ما برویم چیزهایی را که نمیدانیم تَه آن چیست یا حتی میدانیم که مشکلاتی هم دارد، بهخاطر آن جهاتِ مثبت و جنبههای مثبت، قبول بکنیم. [منبع]
🖌 علی نجاتی مهر
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🔴 همه خوبن، دوقطبی نکنید!
خطّی که معاویه ترویج میکرد...
قابل توجه یک عده افرادی که تا حرف می زنیم میگن دو قطبی نکنید.
👤 استاد رحیم پور ازغدی
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat