eitaa logo
تاملات حقوقی
446 دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
3.2هزار ویدیو
357 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اصل چیست که اگر بخطر افتاد ما جانمان از آن دفاع می کنیم؟ آدم ها آدمند مے آیند مے روند قاسم سلیمانے میرود:) قاسم سلیمانے دیگرے مے آید..
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: بدانید خدا با ماست. هرکس باور ندارد نگاه کند به این ۴۰ سال که تمام قدرت‌های دنیا با همه وجود به انقلاب ضربه زدند، اما ما امروز قوی‌تر شده‌ایم خیلی این انقلاب چیز عجیبی است و حالا حالاها برای اربابان دنیا دردسرها خواهد داشت. @Farsna
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سیرک براندازها براساس واقعیت‌های کف خیابون 🔹 عالی بود حتما ببینید... 🔴 👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از بیداری ملت
هدایت شده از بیداری ملت
هدایت شده از بیداری ملت
میدونید چرا منافقین و براندازها اونقدر از دلاور مردان ارتش شاکی‌ان ؟ چون شهید صیاد شیرازی و رفقاش توی عملیات مرصاد یه جوری ترتیب این‌ها رو دادن که هنوز که هنوزه داره میسوخه 🔴 👇 @bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 کلیپی متفاوت درباره ی شب یلدا ☝️ 💐شب یلدایم اگر باتو سپر شد یلداست یا اگر این شب من باتو سحر شد یلداست ما که عمری زده ایم دم زِ فراق تو اگر بعد از این شامِ سیَه خَتمِ سفر شد یلداست ما که خود چلّه نشین تو شدیم آقاجان این شب چلّه اگر از تو خبر شد یلداست شب نشینی و کنار دِگران خوب اما با تو و عشقِ تو گر جمله به سر شد یلداست ای خدایِ کرم و جود و مُحبت مهدی عج از کرم، بر من اگر از تو نظر شد یلداست همچنان آلِ علی در خطر تهدیداند آن دَمی که زِ شما دفع خطر شد یلداست چون شهیدان تو ای شَهدِ شهادت نوشان سینه ام گر به دفاع از تو سپر شد یلداست حرف آخر اگر این چشم من ای صاحبِ اشک امشبی بَهرِ غَمِ جَدّ تو تَر شد یلداست ✍مجتبی دسترنج 📣📣📣برای پایان یافتن شب یلدای غیبت و ظهور موفور السرور حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف صلوات💐💐 💐🎋🇮🇷🎋💐
. فاحشه‌ جنایتکاری در قامت رییس جمهور محبوب آمریکایی‌ها 🔰 در کنار چهار فاحشه‌ای که به عنوان الگوی زن ایران و زنان معترض توسط رسانه‌های معاند برجسته‌سازی و برندسازی می‌شوند، آمریکا یک فاحشه دیگر به نام مریم قجر عضدانلو (که در یک انقلاب ایدئولوژیک از همسری مهدی ابریشمچی به همسری مسعود رجوی تغییر مسیر داد و در طول سال‌های پس از انقلاب، دستش به خون ملت ایران آغشته است) را به عنوان رییس جمهور آینده ایران انتخاب و معرفی کرد! از این منظر که نگاه می‌کنم، عنوان فاحشه‌ها واقعا تعبیر درست و دقیقی برای نامگذاری روی رهبران اتفاقات ماه‌های اخیر بود! 🇮🇷 تحلیل سیاسی و جنگ نرم http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032
هدایت شده از [ اقتصاد نیوز ]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀آفتاب شب یلدای همه گریه ی پشت تمنای همه هیچکس یاد غریبی تو نیست گریه کن جای خودت، جای همه🥀 🔸صابر خراسانی الّلهُـمَّ‌عَجِّــلْ‌لِوَلِیِّکَـــ‌الْفَـــرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️جایگاهِ در قرآن! 🔴نمونه ای از مختصر. 💐علامه محمدتقی رحمت الله علیه شادی روح مطهر و ملکوتی صلوات ⭕️ لطفاً حلقه آخر نباشید
هدایت شده از تاملات حقوقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️جایگاهِ در قرآن! 🔴نمونه ای از مختصر. 💐علامه محمدتقی رحمت الله علیه شادی روح مطهر و ملکوتی صلوات ⭕️ لطفاً حلقه آخر نباشید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌼 السلام علیک یا بقیه الله 🌼در تمنای ✨نگاهت بی قرارم تابیایی 🌼من ظهور ✨لحظه ها را می شمارم 🌼تا بیایی ✨خاک لایق نیست 🌼تا به رویش پا گذاری ✨درمسیرت 🌼جان فشانم گل بکارم ✨تا بیایی 🥀💐برای ظهور آفتاب شب یلدای همه صلوات💐💐 الّلهُـمَّ‌عَجِّــلْ‌لِوَلِیِّکَـــ‌الْفَـــرَج
هدایت شده از خط شکن
۱۶ آذر ۱۳۹۵ ⭕️حضور آقای احمد صالحی در تالار فردوسی دانشگاه تهران موقع سخنرانی روحانی ۱۶ آذر ۱۴۰۱ 🔻حضور شهید احمد صالحی در تالار فردوسی دانشگاه تهران موقع سخنرانی رئیس‌جمهور رئیسی @khaatshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃علامه آیت الله جوادی آملی: «اگر کسی استعداد دارد، وقتش را به موبایل بگذراند به فضای مجازی بگذراند به روزنامه بگذراند به این و آن بگذراند و این معارف بلندی که در قرآن و نهج البلاغه و صحیفه است که حرف‌های آسمانی است اینها به زمین آوردند، اینها را یاد نگیرد، این شخص عمرش را تلف کرده است» ✅ درس تفسیر ۹۶/۷/٣٠ ❣همسفر با شهدا❣ @ham_safare_ba_shohada
🔴اگر می خواهید تاریخ تکرار نشود تاریخ بخوانید. ❇️کتابی که حضرت آقا در جمع نخبگان توصیه به خواندن آن کردند: 📚نگاهی به تاریخ جهان📚 ✍جواهر لعل نهرو # کتاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐پیران و بزرگسالان برکت خانه اند باید حرمت شان را نگه داشت. خدا صبری دهد دل‌های از جا رفته‌ی ما را ... ❇️برای سلامتی پیران موجود و رفتگان آسمانی صلوات💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴مستند بلند« به بهانه آزادی» 🔵 🎞 "به بهانه آزادی" روایتی از آنچه که اتفاق افتاد. ⁉️⁉️اینکه روز دفن، روی قبر نوشته شد اسم تو می شود؟ حاکی از و نبود؟ 🧩اتفاقی که میخواست اسم رمزی باشد. 🔥 برای آشوب و مرگ و کشتار. ✂️ برای هرج و مرج و تجزیه ایران. 📌به بهانه آزادی بود اما ... مستند بلند "به بهانه آزادی" جدیدترین اثر .
🔆 سید منیرالدین حسینی الهاشمی: حضرت امام خمینی در جریان «حملۀ خونین عوامل رژیم شاه به مدرسۀ فیضیه»، به من فرمودند که: این ما بودیم که پیروز شدیم و این واقعه، به نفع اسلام تمام شد! ◀️ استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی: «خبردار شدیم که امام دقایقی است از سخنرانی شدیداللحن علیه دستگاه حاکمه فارغ شده‌اند. به آقای شیخ حسن صانعی گفتم: می‌خواهم با آقا ملاقات کنم. آقای صانعی گفت: امام تازه از سخنرانی فارغ شده‌اند و خسته‌اند. گفتم: بفرمایید سید منیرالدین این‌جاست و می‌خواهد شما را ببیند. آقای صانعی نزد امام رفت و بازگشت و گفت: بفرمایید. بنده وارد اندرونی منزل شدم و خدمت امام رسیدم. پدرِ عیال، که خدا رحمتش کند، همراه من بود و در حضور امام به دو مطلب اشاره کرد. نخست این که گفت: بنده با لرها از زمان مرحوم آقاسید نورالدین رابطه دارم. هرگاه که احساس خطر کرده، نیاز به اسلحه پیدا می‌کردیم، از این طریق عمل می‌کرد. در حال حاضر هم، این گروه به‌شدت به شما ارادت دارند. اگر اجازه بدهید بنده می‌توانم با عشایر و تفنگچی‌های آنان تماس بگیرم تا علیه دستگاه حاکمه حرکت‌های حرکت ایذایی انجام دهند! حضرت امام اجازۀ این کار را ندادند. بعد از آن، پدرخانمِ ما به حضرت امام گفت: فلانی (منظورش من بودم و به من اشاره کرد)، دیشب تا صبح خواب نداشت و مدام گریه می‌کرد. بنده در آن مقطع حدوداً شانزده-هفده سال سن داشتم. امام به من نگاه کردند و با قاطعیت گفتند: برای چه ناراحتی؟! سکوت کردم. امام سؤالشان را تکرار کردند و این تکرار به بار سوم هم کشید. گفتم: این‌ها به مدرسه فیضیه ریخته‌اند و همه‌چیز را به‌هم زده‌اند! در مقابلِ حضرت امام، میز تحریر کوچکی بود که کنار آن، میز کوچک دیگری قرار داشت. روی میز چند کتاب قرار گرفته بود، از جمله قرآنی که بالاتر از همه بود. امام با انگشت به قرآن اشاره کردند و گفتند: آیا معتقدی که این کتاب را خدا نازل کرده‌ است؟ گفتم: بله! گفتند: هیچ تردیدی نداری؟ گفتم: خیر! گفتند: "ما به این کتاب عمل کردیم؛ چه پیروز شویم و چه شکست بخوریم، در هر حال پیروزیم و معنای اِحدَی‌الحُسنَیَین همین است!" قسمت آخر را امام با لحن بسیار عجیبی به زبان آورده‌اند، لحنی بسیار نافذ که در عمق روح من اثر کرد. بعد افزودند: ما دیروز پیروز شدیم! اگر می‌خواستیم دیروز صدهزار مُبلّغ به سراسر کشور بفرستیم تا ماهیت شاه را برای مردم روشن کنند، و برای این منظور، صد میلیون خرج می‌کردیم، نمی‌توانستیم ماهیت شاه را برای مردم روشن کنیم. اما شاه به دست خودش، هویت پلید خود را در یک محدودۀ وسیع به نمایش گذاشت و این امر به نفع اسلام تمام شد. من وقتی وارد منزل امام شدم، مانند جوجۀ پروبال‌شکسته‌ای بودم که در فصل سرما در آب یخ قرارش داده باشند! در بدو امر وقتی به تنهاییِ حضرت امام فکر کردم و به یاد مراجع تقلیدی افتادم که قبل از حضرت امام به بیوت ایشان مراجعه کرده و با در بسته مواجه شده بودیم، تأثّر و تحسّر تمام وجودم را فراگرفته بود. احساس می‌کردم که دستگاه جور در متفرق کردنِ مراجع از گرد حضرت امام به پیروزی دست یافته‌ است؛ ولی وقتی حضرت امام‌ با بیان نافذشان، آن چند کلمه را با من در میان گذاشتند، به‌‌طور کلی تغییر روحیه دادم و وقتی از منزل امام خارج شدم، مانند افسری پیروز بودم؛ دست حضرت امام را بوسیدم و خارج شدم». (منبع: خاطرات سید منیرالدین حسینی شیرازی، قم، مرکز اسناد انقلاب اسلامی) ☑️ @AndisheMonir
🔴 علامه مصباح یزدی(ره)؛ الگوی علمی و عملی اسلامی‌سازی علوم انسانی ✍️ حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر احمدحسین شریفی 🔻آیت‌الله مصباح یزدی(ره) همچون بسیاری از اندیشمندان اسلامی و حتی پاره‌ای از اندیشمندان غربی، به علوم انسانی موجود، نقد داشت و این علوم را نارسا و گرفتار کاستی‌های بی‌شمار می‌دانست و معتقد بود علوم انسانیِ کنونی در شناخت حقایق مربوط به انسان، ناتوان است. به مناسبت‌های مختلف در اطراف نقص‌ها و ضعف‌های علوم انسانی موجود سخن می‌گفت: 1️⃣ اولاً: روش حاکم بر علوم انسانی غربی را روشی نارسا در دستیابی به مراد و مقصود می‌دانست. توضیح آنکه روش حاکم بر علوم انسانی موجود (یعنی روش تجربیِ کمّی، روش تجربی کیفی و روش تجربی تلفیقی) را در تحلیل و تبیین بسیاری از پدیده‌ها و کنش‌های انسانی ناکارآمد می‌شمرد؛ البته معتقد بود که غربی‌ها تا حدودی حق روش تجربی را ادا کرده و تلاش‌های گسترده‌ای در بهره‌گیری از این روش داشته‌اند. به همین دلیل، ایشان علوم انسانی موجود را به طور کلی کنار نمی‌زد، ولی آن را پرنقص‌ و نیازمند اصلاح و بلکه تغییر می‌دانست. 2️⃣ ثانیاً: تأکید می‌کردند که علوم انسانی موجود مبتنی بر مبانی و اصول متافیزیکی نادرست است. برای نمونه، اصل «امکان تصادف» یا صدفه یکی از اصول بنیادین اندیشه داروینی است، درحالی‌که بر اساس فلسفه اسلامی، بطلان اصل تصادف، امری واضح و مبرهن است. در نتیجه وقتی این اصل و پایه تفکر داروینی را از او بگیریم و باطل کنیم، شالوده نظریۀ تکامل فرو می‌ریزد و به نتیجه نمی‌رسد؛ زیرا روشن است که اگر نظریه‌ای مبتنی بر مبنایی نادرست باشد، با ابطال مبنا، آن نظریه هم باطل می‌شود. 3️⃣ و ثالثاً: معتقد بودند بسیاری از توصیه‌های علوم انسانی کنونی با ارزش‌های اسلامی،‌ ناهمخوان، ناسازگار و در تهافت‌اند. توضیح آنکه ایشان علوم انسانی را به دو بخش تقسیم می‌کرد: «علوم انسانی توصیفی» و «علوم انسانیِ توصیه‌ای». پاره‌ای از مبانی علوم انسانی توصیفی را در تعارض با مبانی اسلامی می‌دانست و البته تعارض علوم انسانی توصیه‌ای با ارزش‌های اسلامی را بسیار بیشتر و پررنگ‌تر می‌شمرد. 🔻ایشان برای اسلامی‌سازی علوم انسانی انجام سه کار عمده را به صورت هم‌زمان لازم می‌دانست و خود نیز در حد توان به انجام آن‌ها همت داشت: 🔷 یک. در سطح معرفتی و بینشی، تبیین امکان تولید علم دینی، ضرورت آن و چگونگی آن را لازم می‌دانست. 🔷 دو. در سطح تربیتی، بر تربیت معرفتی و اخلاقی کنش‌گرایان علم تأکید داشت؛ یعنی معتقد بود که تحول‌گرایی باید در میان استادان و دانشجویان و متون درسی و مراکز مربوط به علوم انسانی رخ دهد. ایشان برای این کار نیز برنامه‌هایی داشت؛ هم برنامه تحول اخلاقی‌ و معرفتی برای استادان و دانشجویان و هم برنامه تغییر و تحول در متون درسی. 🔷 سه. بر ایجاد تحول در ساختارها، نظامات و برنامه‌های رسمی آموزشی در حوزه علوم انسانی تأکید داشت. 🔻در شماره‌های بعدی درباره هر کدام از این سه برنامه تحولی علامه مصباح یزدی توضیحاتی اجمالی بیان خواهم کرد. ان شاالله 💠 کانال دکتر شریفی 🔰 @Ahmadhoseinsharifi 💠 کانال و سایت مؤسسه‌ امام خمینی(ره) 🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir 🔰 https://iki.ac.ir ☎️ 02532113627
📚 | وقتی همه انسان هستیم، چرا علوم انسانی را به اسلامی و غیر اسلامی تقسیم می کنید؟! ✅ همه انسان هستیم، اما اینکه علوم انسانی یعنی علومی که به توصیف، تبیین و تفسیر کنش های انسانی می پردازند و برای او در عرصه های مختلف تعیین تکلیف می کنند بر چه مبنایی تولید شده باشند فرق می کند. تفاوت نظریات در علوم انسانی وابسته به این هفت نوع مبنا است: 1️⃣معرفت‌شناختی 2️⃣هستی‌شناختی 3️⃣کلامی 4️⃣انسان‌شناختی 5️⃣ارزش‌شناختی 6️⃣دین‌شناختی 7️⃣روش‌شناختی 🔸انسانِ غربی در تمامِ این مبانی نظرِ متفاوتی با دیدگاه اسلامی دارد که طبیعتاً علوم انسانی غربی را از علوم انسانی اسلامی متمایز می کند. 🔰آیت الله مصباح یزدی قدس سره یکی از برجسته‌ترین صاحب‌نظرانی است که در طول سالیان دراز به آسیب‌شناسی علوم انسانی غربی، تبیین مبانی گوناگون علوم انسانی اسلامی و ارائه الگوی علمی برای تولید این گونه علوم پرداخته است. 📖کتاب «مبانی علوم انسانی اسلامی» سعی کرده، نگرش اسلام در این هفت نوع مبنا را بر اساس اندیشه‎های آیت الله مصباح یزدی قدس سره ارائه کند تا نظریه پردازان رشته‎های مختلف علوم انسانی، با تکیه بر آنها، مسیر اسلامی سازی این علوم را به درستی طی کنند. 🛒 خرید کتاب از اینجا 📱 @mesbahyazdi_ir 💠 کانال و سایت مؤسسه‌ امام خمینی(ره) 🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir 🔰 https://iki.ac.ir ☎️ 02532113627
هدایت شده از طرح ولایت
💠 حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: اگر جلوی خود را در ارتکاب معاصی نگیریم، حالمان به انکار و تکذیب و استهزا به آیات الهی و یا به جایی می‌رسد که از رحمت خدا ناامید می‌شویم. 📚در محضر بهجت، ج۱، ص۱۹۳ ———💠🍃🌺🍃💠——— 🔰 کانال رسمی طرح ولایت موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) 🆔 @maab_iki
. با ایران، بدون آمریکا 🔹مقامات ارشد ۱۲ کشور و چند سازمان، در دومین کنفرانس بغداد به میزبانی اردن شرکت کردند؛ عراق، ایران، مصر، عربستان، امارات، قطر، بحرین، کویت، عمان، ترکیه، فرانسه، شورای همکاری خلیج فارس، اتحادیه عرب، سازمان ملل و اتحادیه اروپا. ♦️اما همه این کشورها اذعان دارند که جمهوری اسلامی ایران، نقش بی بدیلی در مبارزه با تروریسم نیابتی داعش، بازگشت ثبات به عراق، مهار اشغالگری و آشوب افکنی نیابتی آمریکا و انگلیس، کمک به روند مردم سالاری و برگزاری انتخابات، و تقریب گروه های عراقی برای خروج از بن بست و تشکیل دولت جدید ملی (بر خلاف سیاست خصمانه و ویرانگر ائتلاف اشغالگران آمریکایی، سعودی، صهیونیستی و غربی) داشت. 🔹تصویب اخراج اشغالگران توسط نمایندگان ملت عراق در پارلمان، ضربه بزرگ دیگری بود که به حیثیت آمریکا وارد شد. و این ضربه، نتیجه خون شهیدان والا مقام قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس بود. ♦️غیبت آمریکا درکنفرانس بغداد، استعاره ای از جاماندنش از مردم عراق در انتخابات و دموکراسی این کشور، با وجود فتنه انگیزی و آشوب افکنی هاست. 🔹تحولات عراق، یکی از ده ها نشانه مهم تغییر در نظم جهانی است. @IMANI_mohammad
❇️ روایات رایات (نفی قیام) شامل قیامهای ناهی از منکر و تشکیل حکومتی مثل جمهوری اسلامی نیست. 🔻در سال ١٣٨٩ در موضوع حدیث "کل رایة" و قیام در زمان غیبت از مراجع معظم تقلید استفتا کردم. متن استفتاء و پاسخ مرحوم آیت الله العظمی سید محمدصادق روحانی را در ذیل ملاحظه می‌فرمایید: 🔹متن استفتاء: همان طور که مستحضرید در منابع روایی. شیعی روایاتی از قبیل «كُلُّ رَايَةٍ تُرْفَعُ قَبْلَ قِيَامِ الْقَائِمِ فَصَاحِبُهَا طَاغُوت یعبد من دون الله» وجود دارد. آیا برای اثبات بطلان کلیه قیام‌ها در زمان غیبت کبرای امام عصر (عجل الله تعالی فرجه ) می‌توان به این گونه روایات استناد کرد؟ نظر مبارک حضرت‌عالی در این زمینه چیست؟ 🔸باسمه جلت اسمائه مفاد این روایت و امثال آن جلوگیری از امر به معروف و نهی از منکر نیست، و نیز مفاد آن تشکیل یک حکومت اسلامی تابع امام مهدی ارواحنا فداه، مانند حکومت جمهوری اسلامی نیست، بلکه مفاد آن مطابق آن روایتی است که قبل از ظهور امام عصر (عجل الله فرجه) ۱۲ نفر به نام مهدی آخر الزمان قیام می‌کنند که الان اولی آنها در عراق قیام نموده است. ۲۶ ربیع الاول ۱۴۳۱ @seyyed_hossein_kashfi @aboutalebi57 کانال‌سیاست‌ودیانت‌|حجت‌الاسلام‌ابوطالبی
محارب کیست و مجازات او چیست - A5.pdf
1.77M
🔴 پاسخ به هفت پرسش مهم در رابطه با حد محارب ❓آیا معترض سیاسی محارب است؟ ❓آیا اغتشاشگرانی که مرتکب قتل نشده‌اند مستحق اعدام‌اند؟ ❓آیا حاکم در انتخاب مجازات‌های گوناگون برای محارب مخیر است؟ و... ✅ با خواندن این جزوه به پاسخ پرسش‌های اساسی در رابطه با حد محارب دست خواهید یافت. 🔴فهرست پیشگفتار..........................4 مقدمه............................6 بخش اول: محارب کیست؟.............7 1 -آیا در صدق عنوان محارب قصد ترساندن مردم شرط است؟ 7 2 -آیا در صدق عنوان محارب، تحقق ترسیدن مردم به صورت فعلی شرط است؟........................11 1 -آیا در صدق عنوان محارب، قصد ترساندن مردم باید به غرض اخذ اموال و مانند آن باشد؟...................11 4 -آیا در صدق عنوان محارب، برکشیدن سلاح شرط است؟..............22 1 -آیا در صدق عنوان محارب، اینکه شخص جزو اوباش و اشرار باشد شرط است؟ 21 بخش دوم: مجازات محارب چیست؟...................26 1 -آیا در مجازات اعدام، شرط است که محارب مرتکب قتل شده باشد؟ 26 2 -آیا حاکم در انتخاب هرکدام از مجازاتهای چهارگانه مخیر است؟ ✅ بخوانید، بدانید و از احکام اسلامی دفاع کنید. https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8