eitaa logo
تاملات حقوقی
446 دنبال‌کننده
7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
362 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
33.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 گزارشی از حضور سردار رادان در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نقد آیت‌الله کعبی به لایحه عفاف و حجاب، ضمن حمایت از فراجا و سردار رادان در کنار سایر اعضای جامعه مدرسین آیت الله کعبی: اینکه پلیس فقط جایز باشد عکس بگیرد و‌حق برخورد با جرم مشهود را نداشته باشد و این جرم را به تخلف تقلیل بدهیم، خلاف بند ۱ اصل ۳ قانون اساسی است. ضمناً شماری از اعضای جامعه مدرسین در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری رسا، ضمن تشریح جزئیات دیدار سردار رادان با اعضای این نهاد برجسته حوزه، حمایت قاطع خود را از فراجا و طرح نور اعلام کردند. 🌹 حوزه انقلابی ╭┅───────────┅╮ 🕌 @howzehenghelabi ╰┅───────────┅╯
💠 سردار رادان در جمع اعضای جامعه مدرسین 🔰سردار رادان چالش‌های اساسی در حوزه را عدم وجود گفتمان واحد در دستگاه‌ها، ابهام در لایحه عفاف و حجاب، هزینه پایین جرم بی‌حجابی، اظهار نظر‌های ضد و نقیض برخی مسئولین و کمبود اعتبارات و امکانات، عنوان کرد. تأکید بر وجوب شرعی و قانونی حجاب، برنامه ریزی دشمنان برای مقابله با نظام از مسیر ترویج بی‌حجابی در جامعه، لزوم ایستادگی پلیس در مقابل خاطیان و حفظ هیمنه پلیس، لزوم تحقق مطالبه مردم در مبارزه با بی‌حجابی، لزوم خروج از حالت انفعالی در مقابله با پدیده بی‌حجابی بواسطه نبوغ و خلاقیت‌های لازم و تأکید بر اهمیت مسئله تعلیم و تربیت از ابتدای کودکی، از جمله سر فصل‌های سخنان اعضای جامعه مدرسین در دیدار فرمانده کل انتظامی کشور بود. 🔗مشروح خبر در 👈 اینجا https://jameehmodarresin.org/27993
🔴 (نگاه) ✍محمد ایمانی کسانی متحیر مانده‌اند که چرا برخی مدعیان آزادی و حقوق بشر، در برابر نسل‌کشی بی‌نظیر اسرائیل در غزه، و سرکوب دانشگاهیان معترض در آمریکا و اروپا سکوت کرده‌اند. نه بر سلبریتی‌های مزدور حرجی است، و نه بر دست پروردگان غرب. ، در مقدمه‌ «مغضوبین روی زمین» (اثر ) درباره این دست‌پروردگان می‌نویسد: «ما رؤسای قبائل، خان‌زاده‌ها، پولدارها و گردن‌کلفت‌های آفریقا و آسیا را می‌آوردیم چند روزی در آمستردام، لندن، نروژ و پاریس می‌چرخاندیم، لباس‌هایشان عوض می‌شود، روابط اجتماعی تازه‌ای یاد می‌گرفتند... آرزوی اروپایی شدن را در دلهای‌شان به وجود می‌آوردیم. بعد اینها را به کشورهای خودشان پس می‌فرستادیم. کشورهایی که درِ آنها برای همیشه به روی ما بسته بود، ما در آنها راه نداشتیم، ما دشمن بودیم. روشنفکرانی را که درست کرده بودیم، فرستادیم به کشورهای‌شان. بعد فریاد می‌زدیم برادری، انسانیت. بعد می‌دیدیم از دهان همین روشنفکرها - عین - پس می‌آید... انعکاس درست و وفادارانه صوت خودمان را از حلقوم‌هایی که درست کرده بودیم، می‌شنیدیم. مطمئن شده بودیم هرگز کوچک‌ترین حرفی برای زدن، به جز آنچه در دهانشان می‌گذاشتیم، ندارند بلکه حتی حق حرف زدن را از مردم خودشان هم گرفته‌اند». لینک کوتاه:  https://kayhan.ir/001Cgi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹️بدون هیچگونه اظهارنظر و توضیحی، فقط مشاهده بفرمایید. 📣، سواد و تخصص نیاز ندارد، و شرف می خواهد. 🌷برای پیروزی فلسطینیان مظلوم بر دشمن صهیونیستی و شادی روح مطهر شهدا صلوات🌷 🌷✊🇵🇸🌷
⭕️📣 هشدارهای امام خامنه‌ای درباره 👇🏻 🔔در مورد مقابله‌ی با نفوذ همین‌جور؛ مراقب باشند در وارد نشود. چاپلوسی‌های دشمن را هم جدّی نگیرند؛ اظهار محبّتها و اظهار ارادتها و اینکه بیا دست بدهیم و بیا بنشینیم و مانند اینها را جدّی نگیرند؛ بدانند دشمن چه‌کار میخواهد بکند. ۱۳۹۶/۱۰/۰۶ ⭕️📎https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?id=38575&nt=2&year=1396&tid=6592#68993 📌 👇🏻 🔔 بنده از چندی پیش گفتم ؛ بعضی‌ها بیخود، برآشفته شدند؛ برآشفتگی ندارد. آمریکایی‌ها برای بعد از دوران مذاکرات هسته‌ای، یک نقشه برای داخل ایران داشتند، یک نقشه برای منطقه. این برای ما روشن بود و روشن شد. نقشه برای ایران داشتند، هنوز هم دارند؛ نقشه برای منطقه داشتند، هنوز هم دارند؛ دارند تلاش هم میکنند؛ میدانند که در مقابل اهداف پلید آنها در منطقه چه کسی محکم ایستاده؛ این را هم میدانند و متوجّهند. خب، وقتی‌که دشمن برای داخل کشور برنامه دارد، چه‌کار میکند؟ از نفوذی استفاده میکند. معنای نفوذی این نیست که حتماً رفته باشد پول گرفته باشد برای اینکه بیاید در فلان دستگاه نفوذ کند و خودش هم بداند چه‌کار دارد میکند؛ نه، ! امام (رضوان‌الله‌علیه) فرمودند: گاهی حرف دشمن با چند واسطه از دهان مردمان موجّه شنیده میشود. امام هوشیار بود، امام مجرّب بود. دشمن یک چیزی میگوید، یک چیزی میخواهد، این را با وسایل گوناگونی، کاری میکند که که نه پولی از دشمن گرفته، نه تعهّدی به دشمن داده، بیرون بیاید. مگر ندیدیم اینها را؟ مگر تجربه نکردیم اینها را؟ که یک نماینده‌ای آمد نظام را متّهم کرد به دروغ‌گویی! گفت ما ده سال است، سیزده سال است داریم به دنیا دروغ میگوییم، در تریبون مجلس شورای اسلامی! در این منبر عمومی! خب، او حرف دشمن را دارد میزند؛ دشمن به ما میگفت شما دروغ میگویید! حالا یکی از خود ما پیدا میشود میگوید نظام دارد دروغ میگوید! این نفوذی نیست؟ احیاناً خودش هم خبر ندارد و نمیداند. داشتیم که در حال مذاکرات گرم دشوار هسته‌ای در دورانی که رئیس‌جمهور محترم فعلی ما رئیس مذاکرات هسته‌ای بود و داشتند با زحمت، با شدّت حرف میزدند، با طرفهای مقابل مجادله میکردند و درواقع مبارزه میکردند برای اینکه حرف ایران را سبز کنند، در ! همان‌وقت رئیس هیئت مذاکره که رئیس‌جمهور محترم فعلی ما است، گلایه کرد و گفت ما داریم آنجا مبارزه میکنیم، اینجا آقایان دارند !؛ خب، اینها نفوذ است؛ اینها چیست؟ [مگر] نفوذ شاخ‌ودم دارد که بعضی تا گفته میشود نفوذ، برآشفته میشوند که آقا، گفتید نفوذ، گفتید نفوذ؟ بله، باید مراقب بود. خب، پس دشمن در فکر نفوذ است؛ ؟ باید آگاهانه مراقبت بکنند، ، سیاسیّون، شخصیّت‌های سیاسی؛ آنها بیشتر لازم است مراقب باشند. آنچه میدانند است انجام نگیرد. ۱۳۹۴/۱۲/۰۵ ⭕️📎متن در نشانی زیر: https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?id=32414&nt=2&year=1394&tid=6592#57548 ؟
باسمه تعالی سردار گرانقدر و بسیجی جناب آقای احمدرضا رادان فرمانده کل محترم انتظامی جمهوری اسلامی ایران سلام علیکم اقدام ارزشمند آن نهاد محترم در خصوص اجرای "طرح نور" جهت مقابله با هنجارشکنی‌های لجام‌گسیخته‌ای که حدود دوسال باعث جریحه‌دار شدن روح جمعی ملت ایران و خدشه‌دار شدن سیمای جامعه اسلامی ما شده بود، نشان از اهتمام رهروان واقعی ولایت در لبیک گویی به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی دارد. در شرایطی که متأسفانه شاهد کوتاهی‌های بسیاری از دستگاه‌های مسئول از انجام وظایف خود در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در مواجهه با جنگ ترکیبی دشمن برای زدودن پرده‌های حیا و عفت از جامعه هستیم، اجرای هوشمندانه، مدبرانه و توام با اقتدار این طرح توانسته است در مدتی کوتاه موجب کاهش چشمگیر ولنگاری‌ها و قانون‌شکنی‌ها گردد. از آنجا که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی، در کنار تمامی اقدامات سخت خود، نابودی بنیان‌های اصیل فرهنگی-اجتماعی کشور را به کمک لشکر رسانه‌ای و بعضا با یارگیری از برخی دوستان ناآگاه در رأس اقدامات خود قرار داده‌اند، لزوم هوشیاری بیش از پیش آن نهاد محترم در اجرای این امر خطیر احساس می‌گردد. ما به عنوان جمعی از سازمان‌های مردم‌نهاد زنان که در عرصه‌های مختلف با دغدغه حفظ ارزش‌های والای اسلام و انقلاب فعالیت می‌کنیم، ضمن قدردانی از اقدام قانونی جنابعالی و مجموعه تحت امرتان، نکاتی را با هدف ارتقای کیفیت اجرای "طرح نور" به استحضار عالی می‌رساند: ۱- با توجه به پیچیدگی‌های موضوع عفاف و حجاب و تأثیر مولفه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بر آن، جا دارد تا با استفاده از صاحب‌نظران و اندیشمندان متعهد و دریافت بازخوردهای مداوم، سعی در بروزرسانی و رفع اشکالات احتمالی آن به عمل آید. ۲- با توجه به این که بخشی از معضل کشف حجاب خاستگاه بیرونی دارد، همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی در شناسایی عوامل سازمان‌یافته و معاضدت قوه قضائیه در مجازات سریع و قاطع مجرمان تاثیر قابل توجهی بر اجرای این طرح خواهد داشت. ۳- از آنجا که فضای مجازی رها، شبکه نمایش خانگی بی‌ضابطه، تولیدکنندگان و واردکنندگان البسه مبتذل، برخی چهره‌های هنری ورزشی و برخی رسانه‌های داخلی که حکم ستون پنجم دشمن در کشور را دارند، نقش بسیار تأثیرگذاری در زمینه‌سازی معضلات اجتماعی از جمله کشف حجاب دارند، لزوم‌گسترش دامنه طرح به برخورد قاطع با این عوامل بسیار ضروری و زیربنایی به نظر می‌رسد. با آرزوی موفقیت جنابعالی و همکاران گرانقدرتان مجمع همیاری مدیریت زنان موسسه فرهنگی ندای بشری
🔴 ❇️حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای : امروز باید پاسدار ارزش‌هایی باشیم که شهید مطهری جان خود را در راه آن‌ها فدا کرد؛ ایشان در برابر انحراف و التقاط و تحجر و خرافات و ترویج ضدارزش‌ها، سینه سپر کرد و مجاهدانه به تبیین‌گری علیه این مقولات پرداخت؛ ما نیز امروز باید همین مسیر مستقیم را ادامه دهیم و اجازه ندهیم این امور مذموم در جامعه رواج یابند. بیش و پیش از همه، ما کارگزاران نظام در این راستا مسئولیت و وظیفه داریم و باید تدابیری اتخاذ شود که اندیشه‌های شهید مطهری در کلیه دستگاه‌های حکومتی، ساری و جاری شود. رئیس دستگاه قضا افزود: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم ما، مقوله عفاف و حجاب است؛ شهید مطهری شخصیتی است که در این زمینه حرف برای گفتن دارد و نقطه‌نظراتش در این حوزه بسیار اثرگذار و راهگشاست؛ لذا باید از اندیشه شهید مطهری در این بخش استفاده تمام و کمال شود. باید توجه داشت که برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی و تبیینی است و صرفاً نمی‌توان با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد؛ در عین حال باید توجه داشت که و در مواردی اتخاذ چنین رویکردی نیز لازم است. مجدانه معتقدیم که باید برخورد بازدارنده‌ای را در قبال متعرضان به جان و مال و عِرض مردم و بیت‌المال صورت داد؛ اگر چه بر انجام اقدامات و برنامه‌های آموزشی و بازاجتماعی کردن مجرمین و محکومین تاکید داریم، اما بر این مقوله نیز اصرار داریم که و اجازه داد هر کس دست به هر کاری بزند. mshrgh.ir/1597461
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی یقینا نمی‌خواهد کسی را اجبار به دین‌داری کند، اما جلوی هنجارشکنی وظیفه دارد @Kayhan_Online
🔴 : برای نیازی به قانون جدید نیست. ✳️سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
💠
شهید مطهری

🔸 مرحوم خاطرات فراوانی داشته و دارند، آثار و بركات فراوانی داشته و دارند كه به این زودی ها پایان‌پذیر نیست. بنده به نوبه خودم در سالگردهایی كه برای این بزرگوار گرفتند شركت كردم و یادم نیست برای هیچ شهیدی، هیچ عالِمی به آن اندازه كه در مراسم ایشان شركت كردم توفیق داشته باشم. وقتی رسانه ‌های گروهی خبر شهادت ایشان را رساندند و عكس شریف ایشان را تلویزیون نشان می ‌داد من فقط كارم این بود كه آن عكس را می ‌بوسیدم و گریه می ‌كردم، ایشان خیلی دوست ‌داشتنی بود. 🔸 خصیصه (رضوان الله تعالی علیه) این است كه ایشان معلّمانی داشت كه واقعاً شدیدالقویٰ بودند. از یك سو (رضوان الله علیه) بود كه او در حدّ خود واقعاً در این عصر شدیدالقویٰ بود، یكی هم بود كه او هم شدیدالقویٰ بود؛ قوای علمی و عملی اینها در كمال شدّت فعال بود. 🔸 مرحوم علامه طباطبایی (رضوان الله تعالی علیه) معتقد بود كه وقتی كسی حرف معقولی دارد یك، و مقبولیت اجتماعی دارد دو، باید در دو سطح یا سه سطح حرف بزند. بعضی ها از این بزرگان ما چه در فقه چه در فلسفه اینها یك‌سطحی ‌اند؛ یعنی مثلاً بزرگان قبلی حكیم سبزواری، حكیم آقاعلی نوری بالاتر از صدرالمتألهین اینها یك قلم اند، اینها فقط برای خواص چیز می‌نویسند. اما مرحوم علامه طباطبایی (رضوان الله علیه) این ‌چنین نبود، هم المیزان می ‌نوشت هم تعلیقات اسفار و مانند آن می ‌نوشت، هم آموزش دین بچه ‌های مدرسه یعنی اینهایی كه كلاس سه و كلاس چهار هستند، این كار آسانی نیست که آدم بتواند مطالب عقلی عمیق را رقیق كند بچه بفهمد، خیلی سخت است. 🔸 شهید مطهری (رضوان الله علیه) هم شاگرد این ﴿عَلَّمَهُ شَدِیدُ الْقُوَی﴾ بود یاد گرفت چگونه قلم بزند، هم آن مطالب عمیق را نوشتند، هم كتاب رقیق داستان و راستان. كسی نیست كه را بخواند و نفهمد برای همه قابل فهم است. این دو سطح یا سه سطح سخن گفتن از همان ‌جا گرفته شد. 🔸 خون در رگ های جامعه القا می‌ شود، شهید كار خودش را كرده مثل اینها كه در سازمان انتقال خون، خون دادند؛ منتها جامعه ما باید بفهمد كه این گروه عقل را پیدا كنید تا هماهنگ بشود با گروه خون این شهید. یك ملّت غیر عاقل با گروه خونش هماهنگ نیست. كسی اهل استدلال نیست، اهل عقل نیست، عقل‌گرا نیست، وارسته نیست، پرهیزگار نیست این با این خون نیست. خون شهید مطهری یك روح عقل ‌‌گرای دین ‌باورِ دین‌ پژوهِ دین ‌شناسِ دین ‌دار می ‌خواهد. 🔸 بزرگداشت كارِ آسانی است، اما بزرگ كردن كار هر كسی نیست؛ جامعه را بزرگ كردن، خون را معرفی كردن، گروه خون را شناسایی كردن، خون را تزریق كردن، فهم به جامعه دادن این كار آسانی نیست. جامعه تا نفهمد فوراً با چهارتا شبهه می‌شود جامعه را زیر و رو كرد. این طور نیست كه حالا شبهه نتواند جامعه را زیر و رو كند، بسیاری از موارد است كه فوراً جامعه بر می ‌گردد، اما وقتی جامعه شد آدم كاملاً مطمئن است كه بر نمی ‌گردد. 🔸 سرمایه ‌های سنگینی برای این سرمایه ‌گذاری شده این بزرگوار هم در ردیف این سرمایه ‌های وزین است. بنابراین نشر معارف ایشان، نشر مآثر ایشان، نشر آثار ایشان در حقیقت شناختن و شناسایی گروه خون عقلی است. یك انسان عاقلِ عامل می ‌تواند از این خون بهره ‌برداری كند و این خون تمام ‌شدنی هم نیست. ↙️ آپارات: https://www.aparat.com/v/5GMO8 ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/QjpNqf3D9iw 📚 دیدار اعضای ستاد حکمت مطهر با حضرت استاد تاریخ: 1387/01/22 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
طهارت معلم
🔹 تربیت این نیست که سلسله درس‌ های ائمه اطهار یا قرآن یا سیره اینها را تدریس بکنیم که شاگردان بفهمند پیغمبر چه کسی بود، امام چه کسی بود، پیغمبر چه کرد، امام چه کرد! این است نه . 🔹 تربیت یعنی پاک بودن خود معلم که وقتی حرف می‌ زند از دهانش نور در بیاید! کاری که اسلام می‌کند این است که تعلیم را به بر می ‌گرداند یعنی طرزی حرف می ‌زند که شاگرد باور می ‌کند، آن وقت چنین شاگردی نه اختلاسی می شود نه نجومی! 🔹 الآن یک سلسله تعلیم فیزیک و شیمی و ریاضی و ادبیات داریم, یک سلسله تعلیم سیره ائمه و قرآن داریم که اینها را یاد می‌ دهیم؛ نه اینکه این نور را به جامعه منتقل کنیم; آن می ‌خواهد! 🔹 طوری باید باشد که شاگردان بتوانند به او اقتدا بکنند! نه بی ‌راهه برود نه راه کسی را ببندد؛ باشد! کسی که از دهان معلم جز نور نبیند که بتواند موقع ظهر به او اقتدا بکند، این دیگر ممکن نیست اختلاسی در بیاید! 📚 ديدار وزير آموزش و پرورش با حضرت استاد تاریخ: 1398/07/09 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
هدایت شده از بیسیمچی
بسم الله الرّحمن الرّحیم 🔴«دعوت مردم اصفهان از سردار رادان و حمایت از طرح نور» ❇️اجتماع مردمی و تجمع بزرگ مردم اصفهان برای تشکر از فراجا و مطالبه‌گری تحکیم عفاف و حجاب در جامعه توسط مسئولانِ کشوری و لشکری ⭕️پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت گلستان شهدای اصفهان ساعت ۱۶ https://eitaa.com/jedbie/26136 💐🌷✊🇮🇷✊🌷💐
🔴امام خمینی ره خطاب به شورای نگهبان: «اگر صد میلیون آدم، اگر تمام مردم دنیا یک طرف بودند و شما دیدید که همۀ آنها حرفی می‏‌زنند که بر خلاف حکم قرآن است، بایستید و حرف خدا را بزنید، ولو اینکه تمام بر شما بشورند. انبیا هم همین‏طور عمل می‏‌کردند؛ مثلاً موسی در مقابل فرعون مگر غیر از این عمل کرد؟ مگر موافقی داشت؟» ⁉️کدامیک خطرناک‌تر است؟ یا کنونی؟ اولی با بستن دست نظام، و ملت را دور زد اما دومی با عدول از حجاب‌شرعی و اقتدارزدایی، (تحقق احکام‌اسلام)و ارکان اقتدار نظام را دور میزند. آیا حکومتی مخرب فلسفه‌وجودی خود میشود؟ 📣درود خدا و رسول خدا بر مرزبان تیزبین و بصیر احکام شرع و قانون اساسی و سیاست های کلان نظام که مانع جدی عرفی سازی و سکولاریزاسیون نظام سیاسی است. و مواد ۴۷ و ۴۸ و ۴۹ و... 📌فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! حسین شریعتمداری https://kayhan.ir/001ChH 📌مسئولان محترم باور بفرمائید فریبتان داده‌اند! حسین شریعتمداری https://kayhan.ir/001CRt 📌امام خامنه‌ای: https://eitaa.com/jedbie/26085 📌امام خامنه‌ای: https://eitaa.com/jedbie/26081 📌قتل عام گوهرشاد و https://eitaa.com/jedbie/25641 https://eitaa.com/jedbie/25637 https://eitaa.com/jedbie/26127
🌹🍃پيامبر صلي الله عليه و آله : اللّهُمَّ اغْفِر لِلمُعَلِّمينَ و أطِل أعمارَهُم و بارِك لَهُم في كَسبِهِم ؛ خداوندا! معلمان را بیامرز و عمر طولانی به آنان عطا فرما و کسب و کارشان را مبارک گردان🤲🌹 🔴معلمان همانند انبیاء نورانی و نوربخش عالم و عنصر اصلی انسان‌سازی و تمدن‌سازی اند. 💐اگر معلمان الهی نبودند، بشریت در گرداب غفلت و ضلالت غوطه‌و‌ر و آتش حب‌نفس و شهوت شعله‌ور و نبض جامعه بشری بی‌تپش بود. ❤️ سالروز شهادت استاد گرانقدر انقلاب شهید مرتضی مطهری و روز معلم، این ❤️ تپنده تمدن بشری، برهمه اساتید و معلمان انسان‌ساز مبارک 🌹🍃 ❇️سلامتی و طول عمر با صحت و عزت همه معلمان و استادان و مربیان انسان‌ساز صلوات.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐✊🇮🇷🇵🇸✊💐 نماهنگ ویژه «تو را است معجزه در کف زِ ساحران مهراس عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز در آستانه عملیات تنبیهی «وعده صادق» علیه رژیم صهیونیستی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در یکی از جلسات مرتبط، یک بیت از غزلی که چندسال پیش با تلمیح از آیات قرآن مجید درباره رویارویی حضرت موسی علیه‌السلام با فرعون و ساحرانِ فرعونی سروده بودند، برای این عملیات خواندند: تو را است معجزه در کف زِ ساحران مهراس عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز https://khl.ink/f/56180 💐✊🇮🇷🇵🇸✊💐
⭕️در سال ۱۳۰۵ دبیر کنسولگری انگلستان در شیراز اقدام به شرابخواری کرد. آقا سید نورالدین در حضور مردم به او حد شرعی جاری کرد! به عکاس هم سپرد تا این صحنه پخش شود و باعث عبرت همه ⭕️ :
.⁉️⁉️چرا بند ۹ سیاست های کلی نظام قانونگذاری درباره لایحه عفاف و حجاب رعایت نمی شود؟
هدایت شده از تاملات حقوقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هم اقناع هم قدرت! 🎙 شهید بهشتی: همانطور که باید جلوی آن کسی را که مال مردم را می‌دزدد گرفت، باید با آن خانمی که خودآرایی می‌کند هم برخورد کرد. 👌 هم اقناع و هم قدرت. مدیریت باید با هر دو باشد. لازمه تحقق ارزش‌هاست. | |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌نظریه «پنجره شکسته» با این نظريه متوجه خواهید شد چگونه‌ با اصلاح یک خطای جزیی اصلاح کلان ایجاد می شود. و با یک خطای کوچک، انحراف بزرگ پدیدار می شود. چطور فاجعه می آفریند؟ نسبت به کشف حجاب حساس باشیم تا نظام اخلاقی در جامعه محفوظ بماند و ازهم نپاشد.
به مسئولان 📣امان از حلقه اطرافیان نامطمئن 🔴از نامه حضرت علی ع به مالک اشتر: را در مشورت كردن دخالت نده، كه در انجام كارها روحيّه تو را سست مى كند. (از نامه 53 نهج البلاغه،ترجمه محمد دشتی) ⭕️ نتیجه تاثیرپذیری مسئولین کشور از تحلیل ها و مشاوره های برخی افراد و چیست؟ ۱ امور دستگاه ها کند و قفل می شود! ۲ بجای مشکل زدایی مشکل زایی می شود! ۳ مسایل قابل حل و ساده،پیچیده و مشکل و بحرانی میشود! ۴ مشکلات بجای حل شدن، با دفع الوقت روی هم تلنبار می شود! ۵ ریسک پذیری جای خود را به ترس و لرز و احتیاط بیش از حد می دهد! ۶ ترک فعل و بی عملی و امروز و فردا کردن و مسئولیت گریزی پدید می آید! ۷ فرصت سوزی جای فرصت سازی می نشیند! ۸ برخلاف صحبت حاج قاسم، از تهدیدها فرصت نمی سازند،فرصت ها را با این پا و آن پا کردن،مبدل به تهدید می کنند! ۹ در برابر بن بست ها، نه راهی می سازند نه راهی یابند بلکه راه ها را به بن بست تبدیل می کنند! ۱۰ منفعلانه در میدان دشمن ساخته بازی می کنند و همیشه تابع موج های دشمن ساخته اند ۱۱ با بزدلی خود اقتدار نظام را به حراج می گذارند و هنری جز اقتدارزدایی و قاطعیت زدایی و تیز کردن تیغ دشمن ندارند. ۱۲ با القای سست عنصری و ترس و تکیه بر تفکر انحرافی ،دشمن را دلگرم و دوستان را دلسرد می کنند. ⚠️اگر قرار است با مشکلات ناشی از توطئه دشمنان شود، باید به توصیه امیرالمومنین ع عمل کرد و افراد ترسو و سست عنصر را مسئول و مشاور نکرد. بقول حضرت آقا، در مشت خطر بزرگی است که به هیچ‌وجه نباید از آن غفلت کرد
هدایت شده از تاملات حقوقی
🔴 را اطلاع رسانی کنید. به دستور دادستان کل کشور، به جرائم موضوع ماده ۱۱ و ناهیان از منکر در شهرهای مختلف تشکیل شده است. 📣خوب است مسئولان قوه رسماً در صدا و سیما و مطبوعات سراسری این شعبات را اطلاع رسانی کنند. 📣رهبر معظم انقلاب اخیرا به ضعف اطلاع رسانی قوه قضاییه و صدا و سیما اشاره فرمودند. ⭕️متن کامل به معروف و ناهیان از منکر https://rc.majlis.ir/fa/law/show/930343 را پاس بداریم.
🔻حکمت حجاب در رویکرد جنسیّت‌اندیشانۀ استاد مطهری-۱ 🖊 مهدی جمشیدی [یکم]. بر اساس نظریۀ «اصالت فرهنگ» که بر تعیین‌کنندگیِ نهایی و عمدۀ فرهنگ نسبت به سایر شئون و ساحات زندگی انسان دلالت دارد، باید گشودن گره‌ها و معضله‌های «غیرفرهنگی» را نیز از فرهنگ طلب کرد و برای همۀ امور، «چشم‌انداز فرهنگی» را در نظر گرفت؛ چه رسد به خودِ فرهنگ که مسأله‌ها و امراضش، «منطق درونیِ مستقل» دارند و تابع و طفیلی نیستند. این نظر به آن معنی نیست که باید راه‌حل‌های غیرفرهنگی را رها کرد و دچار «فرهنگ‌بسندگی» و «تقلیل‌گراییِ تحلیلی» شد، بلکه دربردارندۀ این حقیقت است که دست‌کم در قلمرو فرهنگ، باید «اوّلاً» و «بالذّات» به سراغ گزینه‌های فرهنگی رفت و نسخه‌های فرهنگی پیچید. [دوّم]. زیربنایی‌ترین لایۀ فرهنگ، لایۀ «شناخت»‌ است که در بُعد گسترده و کلان می‌توان آن را «جهان‌بینی» خواند. جهان‌بینی که بر «هست‌ها و نیست‌ها» دلالت دارد، به‌طور طبیعی، به شکل‌گیری لایۀ هنجارین می‌انجامد که بر «بایدها و نبایدها» دلالت دارد. این آمیزه در صورت‌بندی نهایی، «مکتب» یا «ایدئولوژی» خوانده می‌شود. براین‌اساس، «عمیق‌ترین» و «فاخرترین» کنشگری فرهنگی، باید معطوف به چنین سطحی باشد و بکوشد در آن تغییر ایجاد کند. چنین تغییری اگر واقعی باشد، بسیار پایدار نیز خواهد بود، برخلاف تغییرهای هیجانی و احساسی که تنیدۀ به موقعیّت هستند و به‌آسانی، زوال می‌یابند. [سوّم]. در زمینۀ چالش حجاب نیز، «نقطۀ آغازِ منطقی»، تصرّف در همین منطقۀ ذهنی و معرفتی است و باید به طور اوّلی و اصالی، این حوزه را اصلاح کرد. حجاب به عنوان یک حکم اسلامی، افزون بر اینکه جنبۀ «تعبّد»ی دارد و زن مسلمان باید به سبب اعتقاد و الزام خویش به اسلام، به آن نیز پایبند باشد، اما از آن سو، محتاج «تعلیل» نیز هست و باید ریشه‌ها و دلایل این حکم را تبیین و تحلیل کرد تا در دل و جان مخاطب بنشیند و ماندگار و تثبیت شود. این کاری است که آیت‌الله مرتضی مطهری -رضوان‌الله‌تعالی‌علیه- در کتاب «مسألۀ حجاب» به آن همّت گمارده و کوشیده حکم حجاب را از جنبه‌های تاریخی و اجتماعی و فقهی، مطالعه و بازخوانی کند. در واقع، تلاش او معطوف به عرضۀ «تبیین عقلانی از حکم حجاب» بود و او در برابر پرسش‌ها و ابهام‌ها و چالش‌های زمانۀ خویش، مجموعه‌های از روایت‌های عقلانی را تدارک دیده و ارائه کرده است. این اثر، آنچنان توانست با ذهنیّتِ مسلمان ایرانی ارتباط برقرار کند و تصویری عقلانی و حکیمانه از حکم حجاب ارائه بدهد، که موجی از گرایش به حجاب را در دهۀ پنجاه شمسی به دنبال داشت. پس از آن نیز تاکنون، این پژوهش یکی از برجسته‌ترین و مولّدترین متن‌های محقّقانه و عالی دربارۀ حجاب بوده که در نسبت با عالَم تجدّد و مسأله‌های برآمده از مواجهۀ جامعۀ ایرانی و زن ایرانی با آن، نگاشته شده است. [چهارم]. در دهه‌های پساانقلاب تاکنون، نمی‌توان ادّعا کرد که چشم‌انداز فرهنگی به حجاب و کوشش برای روایت‌پردازی معقول و موجّه از آن، فراموش شده است، امّا می‌توان گفت که این امر، «فرعی» و «در حاشیه» بوده و اهتمام چندانی به آن نشده است. یکی از ریشه‌های این غفلت، «بدیهی‌انگاریِ حجاب» بوده است؛ به این معنی که تصوّر شده یک بار حل مسأله برای جامعه، کفایت می‌کند و نسل‌های بعدی، خودبه‌خود، پیش‌فرض‌ها و اصول موضوعۀ نسل قبلی را می‌پذیرند و همان مسیر فرهنگی را ادامه می‌دهند. این در حالی است که باید تولید و بازتولید فرهنگ در جامعه، یک «روند مستمر» باشد و دچار توقف و ایستایی نشود. اکنون پس از پشت سر نهادن اغتشاش سال ۱۴۰۱ که به‌واقع، یک چالش تحمیلی بود و می‌خواست از خلاء‌های هویّتی و نقصان‌های فرهنگی بهره بگیرد و جامعه را در برابر حاکمیّت بنشاند، باید بسیار بیش از گذشته نسبت به «بازسازی انقلابیِ ساختارِ ذهنیِ مردم»، حسّاس و جدّی بود و تلاش کرد ذهنیّت‌های درهم‌ریخته و متلاطم را به ساحل تفکّر اسلامی و انقلابی سوق داد. یکی از سرچشمه‌هایی که می‌تواند در این راستا، الهام‌بخش و پیش‌برنده باشد، اندیشه‌های استاد مطهری است که به‌درستی، مغز متفکّر انقلاب اسلامی نام گرفته است. ایشان دربارۀ «حکمت‌های حکم حجاب»، مجموعه‌ای از دلایل را صورت‌بندی کرده که بازخوانی تحلیلی و روزآمد آنها می‌تواند به تدبیرپردازی کمک کند. 🚩 معلم شهیدم، راهت ادامه دارد ... https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔻حکمت حجاب در رویکرد جنسیّت‌اندیشانۀ استاد مطهری-۲ 🖊 مهدی جمشیدی [پنجم]. از جمله مسأله‌های ذهنی که در اثر ساخته‌وپرداخته‌شدن کج‌روایت‌ها از سوی رسانه‌های غربی و دنباله‌های دگراندیشِ داخلی آن پدید آمده، این است که روایت‌های نظام جمهوری اسلامی از حجاب، «مردانه» و «جنسیّت‌مدار» است. مردانه‌بودن روایت حجاب یعنی حجاب زن، از دریچۀ نگاه مرد، تفسیر و تحلیل شده و جنبۀ زنانه ندارد و همواره در نسبت با مرد به عنوان «دیگری»، به تعلیل حجاب پرداخته شده است. اشکال دیگر که شاید خویشاند با همین روایت باشد، این است که حجاب در چهارچوب فهم‌ جنسیّت‌مدار، محصور شده و به زن به مثابه «جنس دیگر» که دلالت‌ها و اقتضاهای متفاوتی دارد، نگریسته شده است. با مطالعۀ دلایل استاد مطهری درمی‌یابیم که ایشان، از همین دو منظر – که دیگران کوشیده‌اند آن را مسأله‌مند کنند - به حکمت‌های حکم حجاب نگریسته است؛ با این تفاوت که وی «زنجیرۀ تعلیلیِ» خویش را کامل کرده و به این واسطه، نشان داده که باید حجاب را در چهارچوبِ «فهمِ معطوف به دیگریِ جنسیّتی» و بر یک «بنیان جنسیّت‌مدار»، تفسیر و معنا کرد. [ششم]. تحلیل حکمت حجاب در سطح خُرد، مشتمل است بر «روان عاملیّت» و «هویّت عاملیّت»، و تحلیل حکمت حجاب در سطح کلان دربرگیرندۀ «ثبات ساخت خانواده» و «کارکرد ساخت جامعه» است. مقصود از روان عاملیّت این است که تحریک‌شدن مکرّرِ غریزۀ جنسی در عرصۀ عمومی، موجب تبدیل‌شدن این میل به یک عطش روحیِ اشباع‌ناپذیر می‌شود که حس محرومیّت را در فرد می‌آفریند و درونش را متلاطم و بحرانی می‌سازد. ازاین‌رو، نباید امر جنسی را از یک غریزۀ عادی و محدود به یک چالشِ تمام‌نشدنی و طوفانی تبدیل کرد و آرامش درونی را از فرد گرفت. این وضعی است که با حجاب، پیوند مستقیم دارد. هویّت عاملیّت، دلالت بر این معنا دارد که شخصیّت و کرامت و شرافت زن، وابسته به این است که به کالای جنسی در عرصۀ عمومی، تقلیل نیابد و دسترسی به او آسان نباشد، بلکه به واسطۀ حجاب، در حریم قرار بگیرد و از دست‌اندازی‌های نظری و لمسی در امان بماند. در این صورت است که هویّت زن، جنبۀ انسانی می‌یابد و نگاه کالاگونه و جنسی از او زدوده می‌شود. ثبات ساخت خانواده به این معنی است که چنانچه مناسبات جنسی به عرصۀ عمومی راه یابد، عواطف و احساسات عالی و لطیف میان زن و مردی که به یکدیگر تعهد اخلاقی و جنسی دارند، از میان خواهد رفت و اعتماد روحی از دست خواهد رفت و بنیان مناسبات خانوادگی فرو خواهد پاشید. دربارۀ کارکرد ساخت جامعه نیز باید گفت عرصۀ عمومی، سپهری برای فعالیّت و کار غیرجنسی است و اگر زن با برهنگی و تبرّج و دلربایی به آن پا بگذارد، خواه‌ناخواه به فضایی برای شکارچی‌گری و مناسبات جنسی تبدیل خواهد شد و نیروها به علایق و گرایش‌های جنسی معطوف خواهد شد. دراین‌حال، روشن است که جامعه از کارکرد خویش باز خواهد ماند. [هفتم]. منطق فرهنگیِ استاد مطهری نشان می‌دهد که جامعه از این نظر، وضع قراردادیِ محض ندارد و به طور مطلق، اعتباری نیست، بلکه واقعیّت اجتماعی، جنبۀ تکوینی نیز دارد و از حقایق ذاتی حکایت می‌کند. به تعبیر قدما، جامعه و واقعیّت‌هایش، «طبع» دارد و باید تدبیر سیاسی را به طبع جامعه ارجاع دارد و مطابق آن طراحی کرد. به‌بیان‌دیگر، در لایۀ حکمت عملی باید از ذات‌انگاری دفاع کرد و گمان نکرد که همۀ امور اجتماع، نسبی و برآمده از تجویزهای سلیقه‌ای است و جامعه، منطق درونی و مستقل ندارد. اگر جامعه، طبع دارد، منطق درونی نیز خواهد داشت و چنانچه تدبیر ما با این طبع، سرِ سازگاری نداشته باشد، تدبیر ما به سرانجام نخواهد رسید و جامعه دچار بحران خواهد شد. [هشتم]. در امتداد بند پیشین باید افزود حجاب، یک حکم ریشه‌دار است و می‌خواهد از تکوین حکایت کند و این تکوین، همان «عفت» است. حجاب، بی‌پشتوانه نیست و نسبت مستقیم با عفت دارد که امر اخلاقی است. عفت، فقط به معنی پاک‌دامنی نیست تا بتوان ادعا کرد که مخالفت با آن، منحصر به برقرار مناسبات جنسیِ لمسی است، بلکه نظربازی و دلربایی نیز واقعیّت‌هایی برخلاف عفت هستند. بدین‌سبب، «نقص در حجاب» را باید «نقص در عفت» دانست، نه اینکه حجاب و عفت را مستقل از یکدیگر فرض کرد. حجاب، همچون ظاهر و پوسته‌ای است که ارزش اخلاقیِ عفت را حفظ می‌کند. این در حالی است که نیروهای لیبرال می‌کوشند با جدایی افکندن میان حجاب و عفت، زمینۀ نظری برای بی‌اعتبارسازی حجاب فراهم آورند و آن را به یک حکم بی‌پشتوانه و گسستۀ از اخلاق و فضیلت فرو بکاهند. در اینجا اشارت مطهری به عفت، حاکی از آن است که حجاب، هم امر جنسیّتی است و هم برآمده از ملاحظه‌های جنسی است. 🚩 معلم شهیدم، راهت ادامه دارد ... https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔻حکمت حجاب در رویکرد جنسیّت‌اندیشانۀ استاد مطهری-۳ 🖊مهدی جمشیدی [نهم]. منطقی که استاد مطهری برای فهم مسألۀ حجاب به کار گرفته، عقلانی است و ازاین‌رو، باید مطالعۀ او را در ذیل کوشش برای عرضۀ «تبیین عقلانی از دین» قرار دارد، اما آنچه که متعلَّق بحث اوست، تنها «شناخت» و «معرفت» و «ذهن» نیست، بلکه چون وی از «میل» نیز سخن می‌گوید، باید متعلَّق تبیین عقلانی‌اش را «معرفت» و «میل» دانست. او هم در پی «مدیریت معرفت» است و هم در پی «مدیریت میل». دربارۀ مدیریت معرفت سخن گفته شد و اشاره گردید که مدیریت معرفت، نقطۀ آغازِ منطقی است، اما باید افزود که جامعه، همواره در نقطۀ صفر قرار ندارد که بتوان در قالب‌های منطقی به تدبیر آن پرداخت، بلکه گاهی جامعه در موقعیّت‌های دست‌خورده و متلاطم قرار می‌گیرد که باید در مقام تدبیر، این اوضاع خاص را در نظر گرفت. براین‌اساس، گاهی باید مدیریت معرفت و میل را در کنار هم قرار داد و شاید نیز باید برای میل، تقدّم قائل شد. میان معرفت و میل، رابطۀ دوسویه وجود دارد و گاه برآشفته‌شدن میل، معرفت را کور و عقیم می‌کند و عقل را به زانو درمی‌آورد. ازاین‌رو، باید برای غلیان و طغیان نفسانیّت‌ها، «چارۀ اخلاقی» در نظر گرفت و به تولید شناخت و اصلاح ذهن، بسنده نکرد. [دهم]. جامعۀ کنونی ما، سخت محتاج توصیه‌ها و تدبیرهای فرهنگیِ استاد مطهری است و باید مسیری که وی طراحی کرده است برای «بازسازی انقلابیِ ساختار ذهنیِ مردم» به کار بست، اما مسألۀ مهمی نیز وجود دارد که کفایت این طرح را مخدوش می‌کند، آن مسأله، عبارت از این است که پاره‌ای از جامعۀ ما در اثر تلاطم‌های رسانه‌ای و تکانه‌های روایتی، دچار «واگرایی‌های ساختارشکنانه» شده‌اند و خود را بیرون از جغرافیایی فرهنگیِ بومی و اینجایی تعریف کرده‌اند؛ چنان‌که کشف حجاب و برهنگی را حقّ خویش می‌انگارند و قیود حداقلی را زیر پا نهاده‌اند. اینان احساس کرده‌اند که عنصر «اقتدار» در حاکمیّت، رنگ باخته و بدین‌سبب، حجاب به عنوان یک حکم شرعی، کنار گذاشته شده است و می‌توان با اصرار بر تجاهر و تظاهر به فسق، این مسیر را گشوده و معتبر نگاه داشت. در اینجا، حل مسألۀ اجتماعیِ یادشده، محتاج «اقتدار» نیز هست و باید در کنار «تبیین عقلانی» و «اصلاح نفسانی»، عنصر اقتدار سیاسی را نیز به صحنه آورد و از ظرفیّت آن برای ایجاد کرنش بهره برد. باید در کوتاه‌مدّت، نما و جلوه‌ای از اقتدار را نشان داد و به این واسطه، حس انقیاد و تسلیم در کسانی که دیگر به معیارهای شرعی و اخلاقی و قانونی متعهد نیستند ایجاد کرد و آنگاه به سراغ سازوکارهای اصیل و دیربازده فرهنگی رفت. ما اکنون در مرحلۀ خونریزی فرهنگی قرار داریم و باید با فوریّت، این وضع اضطراری را علاج کنیم تا گسترش نیابد. سپس باید در قالب برنامه‌های بلندمدّتِ فرهنگی، تغییر بافت و ساخت ذهنی را در دستورکار قرار داد. ازاین‌رو، طرحی که اینک نیروی انتظامی در دست دارد، نه‌فقط نافع است، بلکه لازم و ضروری است. این طرح، اقتدار ترَک‌برداشته را جبران می‌کند و زمینه‌ی اجتماعی را برای اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی و هویتی فراهم می‌نماید. درعین‌حال، نباید آن را مقدمه انگاشت؛ همواره کسانی هستند که مایل به اباحه‌گری و ولنگاری هستند و اگر مجال یابند، عرصه‌ی عمومی را آلوده می‌کنند. نباید با تجاهر به فسق، تعارف داشت. ،،،،،،،،،،، 📍 بعید‌ می‌دانم در نهادهای سیاستی‌ای همچون مرکز پژوهش‌های مجلس و مرکز بررسی‌های استراتژیک، مجمع تشخیص مصلحت، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای فرهنگ عمومی و ... خبری از چنین تأملات و تدابیری باشد. بسیاری از خروجی‌های‌شان، حکایت تلخ از سرّ ضمیر این ساختارهای پرهزینه و فربه دارد. شما می‌توانید به «نقشه» و «برنامه» و «کار باقاعده‌»ای که در زمینه‌ی مسأله‌ی حجاب از سوی این نهادهای سیاستی و فکری ارائه شده باشد اشاره کنید؟! 🚩 معلم شهیدم، راهت ادامه دارد ... https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi