هدایت شده از کتابخانه علوم اسلامی تسنیم
تحلیلی_از_زندگی_امام_رضا_ع_محمد_جواد_فضل_الله_Processed.pdf
7.99M
📚 تحلیلی از زندگانی امام رضا علیه السلام
✏️ نویسنده: سید محمد جواد فضل الله
📖 ترجمه: سید محمد صادق عارف
🇮🇷 ناشر: بنیاد پژوهش های آستان قدس
⏳تاریخ نشر: نامشخص
📄 تعداد صفحات: ۳۲۱
📣 زبان: فارسی
🔆 توضیح: کتاب حاضر ترجمه کتابى با عنوان «الامام الرضا، تاریخ و دراسه» نوشته محمدجواد فضل الله عالم لبنانى است که بر اساس نقلهای موجود بخشی از تاریخ شیعه را تحلیل کرده، و زندگانی هشتمین پیشوای تشیع حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء و جریانهای فکری و سیاسی عصر حضرتش را به نحوی گویا بازگفته است.
#️⃣ #تاریخ #اهل_بیت #امام_رضا #تسنیم #کتابخانه_مجازی #کتابخانه_دیجیتال
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
#تلنگر_به_مجلسیان
🔴 مجلس بر انتصاب غیرقانونی مخالفان وفاق ملی و فاقدان صلاحیت نظارت کند.
مردم نگران اند وفاق ملی به کجا میرود!
#انتصابات_خلاف_قانون ناقض شعار وفاق ملی
🔴https://eitaa.com/jedbie/27442
تصمیمات سلیقهای! ممنوع!
❇️https://www.tasnimnews.com/fa/news/1403/06/13/3152559
تخطی از معیار
❇️https://eitaa.com/jedbie/27480
وفاق ملی یا وفاق میلی
⭕️https://eitaa.com/jedbie/27460
آغاز افراطیگری از وزارت علوم
📌https://eitaa.com/jedbie/27477
آقای پزشکیان!تصمیم خود را اصلاح کنید
✅https://eitaa.com/jedbie/27454
بازگشت غیرقانونی اخراجیهای قانونی آقای پزشکیان! با کدام توجیه؟
⁉️https://eitaa.com/jedbie/27449
این اقدام به ضد خود عمل میکند
📌https://eitaa.com/jedbie/27444
#دلسوزانه
#انتصابات_خلاف_قانون ناقض شعار وفاق ملی
🔴https://eitaa.com/jedbie/27442
#اسم_رمز
#نظارت_پارلمانی
#قانون_معیار_وفاق_ملی
#مطالبه_اجرای_قانون
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
⭕️ فتنهگرهای اصلاحطلب که در فتنه ۱۴۰۱ به هرزه های خیابانی آموزش اغتشاش میدادند،
⚠️ امروز نگران امنیت ملی شدن!
#امیر_تنها
🆔 @pedarefetneh | #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh | #پدرفتنه
هدایت شده از 🌷روضةالشهداءابرکوه🌷
7.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آه چه شود آهویت باشم
دو سه شب در کویت باشم
• ══─━━── ⫷⫸ ──══─━━ •
دل یک صحرا مجنونت
به تو و چشمانت مدیونم
• ══─━━── ⫷⫸ ──══─━━ •
به نگاهی امدادم کن
من خرابم آبادم کن
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢حوزه علمیه قم؛ پیشتازی و مرزبانی
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
♦️نگاهی به عناوین برخی از دروس خارج فقه حوزه علمیه قم در سال جاری، نه تنها حیات علمی و پویایی آن را نشان میدهد، بلکه نشانههایی از پیشتازی و مرزبانی علمی آن را هم نمایان میسازد:
۱. فقه اجتماعی
۲. فقه احیای حقوق عامه
۳. فقه اخلاق
۴. فقه اداره
۵. فقه امنیت
۶. فقه بورس و بازارهای مالی
۷. فقه بیمه
۸. فقه پزشکی
۹. فقه پول
۱۰. فقه پولشویی
۱۱. فقه تربیت
۱۲. فقه جمعیت
۱۳. فقه حریم خصوصی
۱۴. فقه حقوق بشر
۱۵. فقه حکمرانی
۱۶. فقه حکومت
۱۷. فقه خانواده
۱۸. فقه رسانه
۱۹. فقه رمز ارزها
۲۰. فقه روابط بینالملل
۲۱. فقه رؤیت هلال ماه با چشم مسلح
۲۲. فقه شخص حقوقی و شرکتهای سهامی
۲۳. فقه عدالت
۲۴. فقه عقود مستحدثه
۲۵. فقه فضای مجازی
۲۶. فقه قانون
۲۷. فقه مالکیت فکری
۲۸. فقه محیط زیست
۲۹. فقه هوش مصنوعی
۳۰. فقه ورزش
۳۱. فقه کارگزاران
۳۲. فقه هوش مصنوعی
♦️در عین حال چند ملاحظه طلبگی را از این باب که «گاه باشد که کودکی نادان/ به غلط بر هدف زند تیری» بیان میکنم:
یک. طبیعتاً انتظار این را نداریم که عمق طرح و ارائه چنین مباحثی به عمق مباحث استخواندار و سنتی فقه در موضوعات بیع و طهارت و نجاست و صوم و صلاة باشد. اما این انتظار را داریم که اساتید دغدغهمندی که از سر تکلیف و با اعتقاد به غنایی مبانی و منابع و اصول فقه شیعی به این مباحث ورود کردهاند،
اولاً، در موضوعشناسی دقت کامل داشته باشند، و به صورت عمیق و دقیق با موضوعات مورد بحث آشنا شوند.
ثانیاً، به هیچ وجه از روششناسی اجتهادی مرسوم و متعارف، در ارائه این مباحث عدول نکنند؛
دو. معتقدم برای آنکه حوزه علمیه قم بتواند نگاه جامع و همهجانبه اسلام را به مسائل اجتماعی و نوپدید عرضه کند، در کنار مباحث فقهی ناظر به این موضوعات، باید مباحث اخلاقی و الهیاتی (فلسفی) آنها را نیز با قوت دنبال کند. یعنی مباحثی مثل «اخلاق اجتماعی»، «اخلاق اداری»، «اخلاق امنیت»، «اخلاق پزشکی»، «اخلاق حکمرانی»، «اخلاق خانواده»، «اخلاق رسانه»، «اخلاق روابط بینالملل» و ... همچنین «فلسفه اجتماعی»، «فلسفه مدیریت»، «فلسفه امنیت»، «فلسفه خانواده»، «فلسفه رسانه»، «فلسفه حقوق»، «فلسفه عدالت»، «فلسفه محیط زیست»، «فلسفه ورزش» و ... را به طور جد در دستور آموزش و پژوهش خود قرار دهد.
سه. طرح این مباحث هرگز نباید محدود به حوزه علمیه قم شود؛ طلاب حاضر در شهرستانها و سایر حوزههای علمیه کشور نیز به شدت به چنین مباحثی نیازمندند. طلاب و حوزههای شهرستانها، ویترین و پیشانی حوزه علمیه قم و نماینده علم و پژوهش و اخلاق حوزه علمیه قم هستند، باید از حیث علمی و پژوهشی و تبلیغی دائماً تغذیه شوند.
چهار. برای عمیقتر شدن این موضوعات و مباحث، بسیار مناسب است که مدیریت حوزه، تدبیری به کار گیرد که با محوریت اساتید مربوطه، متخصصان دانشگاهی ایران و بلکه جهان، نیز امکان حضور در جلسات درس حوزویان را داشته باشند و جدیدترین مباحث ناظر به موضوعات مربوطه را در حضور اساتید حوزه، با طلاب علوم دینی در میان بگذارند. با این تدبیر، هم اساتید دانشگاه با دغدغههای اسلامی حوزویان آشناتر میشوند و هم اساتید و طلاب حوزههای علمیه، بهتر و بیشتر عمق مباحث موجود درباره موضوعات مورد بحث خود را آگاه میشوند.
پنج. مدیریت حوزه علمیه باید تدبیری به کارگیرد که چنین مباحثی به «فناوریهای نرم و فرهنگی» تبدیل شوند. زیرا تا آموزشها و پژوهشهای اجتهادی نتوانند کاربرد و کاربست خود را در مسائل اجتماعی و صنعی و مبتلابه مردم نشان دهند، جامعه هدف این مباحث و ذینفعان و مخاطبان، طعم شیرین چنین مباحثی را به صورتی ملموس نخواهند چشید؛ و در نتیجه امیدی به ماندگاری و استمرار چنین مباحثی هم نخواهد بود. به تعبیر دیگر، باید امتداد فناورانه این مباحث اجتهادی را هم مورد توجه قرار داد.
#فقه
#حوزه_علمیه
@Ahmadhosensharifi
🌹
🔴 موفقیت در اراده صادقانه
«امروز بنده به عنوان کسی که با آمار و ارقام و واقعیّات دستگاههای حکومتی از نزدیک آشناست، به شما مردم عزیز عرض میکنم:
هرجا که ما با #قاطعیّت، معرفت و روشنبینی، #احکام_اسلام را بر سر دست گرفتیم، دنبال آن حرکت کردیم و صادقانه خواستیم اسلام را پیاده کنیم، موفّق شدیم؛
اما هرجا ناکامی و ضعفی وجود دارد، بر اثر این است که ما در آن مورد، از اسلام و حکم اسلامی و ترتیب اسلامی غفلت کردهایم.»
۸۰/۰۳/۱۴
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
Salavat.Emam.Reza.2(WebAhang).mp3
3.17M
💐صلوات خاصه امام علی بن موسی الرضا علیهالسلام
با صدای محمد اصفهانی
🟢اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى
الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِ وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ
وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِ
صَلاَهً کَثِیرَهً تَامَّهً زَاکِیَهً مُتَوَاصِلَهً مُتَوَاتِرَهً مُتَرَادِفَهً
کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ
...
التماس دعا
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
🔲دکترجلیل تجلیل (متولد۱۳۱۳در خوی) استاد برجسته و متعهد ادبیات دانشگاه تهران و چهره ماندگار ایران در ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ دار فانی را وداع گفت.
وی که شاگرد اساتید بزرگی چون دکتر عبدالرسول خیامپور، دکتر قاضی طباطبایی، استاد ادیب طوسی و استاد احمد ترجانی زاده بود خود شاگردان بسیاری را تربیت کرد.
اخلاق، تدین و ساده زیستی وی الگوی بسیار خوبی برای نسل جوان امروز ماست.
در سال ۱۳۳۴ لیسانس ادبیات فارسی و در سال ۱۳۴۹ درجهٔ کارشناسی ارشد و دکتری را از دانشگاه تهران اخذ کرد. همچنین همزمان با تحصیل در دانشگاه در حوزهٔ علمیه و تهران به فراگیری فلسفه، منطق، صرف و نحو پرداخت. دکتر تجلیل استاد تمام و باز نشستهٔ دانشگاه تهران و مشغول تدریس در دورهٔ دکتری رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی دانشگاههای تهران است. جلیل تجلیل در دورهٔ ششم (سال ۱۳۸۵) به عنوان یکی از چهرههای ماندگار ایران معرّفی شد.
دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در پی درگذشت دکتر جلیل تجلیلی پیام تسلیت صادر کرد.
📣مراسم ترحیم استاد جلیل تجلیل
زمان: روز پنجشنبه ۱۵ شهریور ماه، ساعت ۱۳ تا ۱۴:۳۰
مکان:مسجد نور واقع در میدان فاطمی تهران
همچنین مجلس ترحیمی نیز هفته آینده با حضور دانشگاهیان در مسجد دانشگاه تهران منعقد میشود.
⭕️شادی روح این استاد متعهد و متخلق فاتحه مع الصلوات
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم.
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
🔲دکترجلیل تجلیل (متولد۱۳۱۳در خوی) استاد برجسته و متعهد و انقلابی ادبیات دانشگاه تهران و چهره ماندگار ایران در ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ دار فانی را وداع گفت.
وی که شاگرد اساتید بزرگی چون دکتر عبدالرسول خیامپور، دکتر قاضی طباطبایی، استاد ادیب طوسی و استاد احمد ترجانی زاده بود خود شاگردان بسیاری را تربیت کرد.
اخلاق، تدین و ساده زیستی وی الگوی بسیار خوبی برای نسل جوان امروز ماست.
در سال ۱۳۳۴ لیسانس ادبیات فارسی و در سال ۱۳۴۹ درجهٔ کارشناسی ارشد و دکتری را از دانشگاه تهران اخذ کرد. همچنین همزمان با تحصیل در دانشگاه در حوزهٔ علمیه و تهران به فراگیری فلسفه، منطق، صرف و نحو پرداخت. دکتر تجلیل استاد تمام و باز نشستهٔ دانشگاه تهران و مشغول تدریس در دورهٔ دکتری رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی دانشگاههای تهران است. جلیل تجلیل در دورهٔ ششم (سال ۱۳۸۵) به عنوان یکی از چهرههای ماندگار ایران معرّفی شد.
دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در پی درگذشت دکتر جلیل تجلیلی پیام تسلیت صادر کرد.
📣مراسم ترحیم استاد جلیل تجلیل
زمان: روز پنجشنبه ۱۵ شهریور ماه، ساعت ۱۳ تا ۱۴:۳۰
مکان:مسجد نور واقع در میدان فاطمی تهران
همچنین مجلس ترحیمی نیز هفته آینده با حضور دانشگاهیان در مسجد دانشگاه تهران منعقد میشود.
⭕️شادی روح این استاد متعهد و متخلق فاتحه مع الصلوات
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم.
هدایت شده از بیداری ملت
سه بیراهه، سه فصلالخطاب
رسانههای اصلاحطلب نوشتند: «پزشکیان مسئلۀ فیلترینگ، برخورد با زنان و افایتیاف را با هماهنگی سران قوا و رهبری پیش میبرد».
رئیسجمهور گفته و نیز در مراسم تحلیف، سوگند یاد کرده که تابع رهنمودهای ولی فقیه است؛ رهنمود ولی فقیه و تکلیف شرعی و قانونی سران قوا و کارگزاران نظام در این سه موضوع، برخلاف آنچه که بدخواهان برایش دندان تیز کردهاند و خیز برداشتهاند، بهترتیب این است:
یک)
امام خامنه ای :
🔻همۀ کشورهای دنیا روی فضای مجازیِ خودشان دارند اِعمال مدیریت میکنند، [درحالیکه] ما افتخار میکنیم به اینکه فضای مجازی را ول کردهایم! این بههیچوجه افتخار ندارد! [منبع]
🔻وقتی که ما میدانیم کسانی از بیرون دارند فضای مجازی را هدایت میکنند و مدیریت میکنند، ما نمیتوانیم بیکار بنشینیم در مقابل او؛ ما نمیتوانیم مردممان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بیپناه رها کنیم در اختیار آن مدیری که دارد پشت پرده، فضای مجازی را اداره میکند. [منبع]
🔻فضای مجازی مخصوص ما که نیست، همۀ دنیا امروز درگیرند با فضای مجازی؛ کشورهایی که شبکۀ ملی اطلاعات درست کردهاند و [فضای مجازی را] کنترل کردهاند به نفع خودشان و به نفع ارزشهای مورد نظر خودشان، یکی دو تا نیستند.
بهترینِ کشورها، قویترینِ کشورها، در این زمینهها خط قرمز دارند؛ راه نمیدهند؛ خیلی از بخشهای فضای مجازی اعزامشدۀ از سوی آمریکا و دستگاههای پشت سر و پشت صحنۀ این قضیه را راه نمیدهند. ما هم باید کنترل کنیم.
ما چرا باید اجازه بدهیم آن چیزهایی که برخلاف ارزشهای ما است، برخلاف آن اصول مسلمۀ ما است، برخلاف همان اجزا و عناصر اصلی هویت ملی ما است، بهوسیلۀ کسانی که بدخواه ما هستند، در داخل کشور توسعه پیدا کند؟ [منبع]
دو)
🔻نام آزادی بر آنچه كه جهتگیری فرهنگ غربی نسبت به زنان است، یک نام دروغین است؛ این، آزادی نیست. [منبع]
🔻یکی از واجبات عملی در جامعۀ ما این است که از نگاه غربیها به مسئلۀ جنسیت بهشدت اجتناب کنیم. [منبع]
🔻امنیت اخلاقی [شامل گشت ارشاد، طرح نور و...]، امنیت اجتماعی جزو وظایف ما است؛ جزو وظایف جمهوری اسلامی است؛ نمیتوانیم اینها را رها کنیم. مظهر این امنیت و عامل وسطِ میدانِ این امنیت عبارت است از نیروی انتظامی. [منبع]
🔻حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی بهصورت آشکار در کشور انجام بگیرد. [منبع]
سه)
🔻این معاهدات در اصل در یک نقطهای برای منافع و مصالحی که برای خودشان تعریف کردند پختوپز میشود بعد این را بهواسطۀ دولتهای همسو یا دنبالهرو تصویب میکنند.
اگر یک دولت مستقلی هم پیدا بشود -حالا مثل جمهوری اسلامی- که مثلاً بگوید «من این کنوانسیون را، این معاهدۀ بینالمللی را قبول ندارم»، سرش میریزند که «آقا! ۱۲۰ کشور، ١۵۰ کشور، ۲۰۰ کشور این را قبول کردند؛ شما چطور قبول نمیکنید؟» کنوانسیونها غالباً این[جور] است.
بعضی از این معاهدات بینالمللی و کنوانسیونها مواد مفیدی دارند. خیلی خوب، اشکالی ندارد؛ مجلس مستقلاً خودش قانون بگذراند. هیچ لزومی ندارد که ما برویم چیزهایی را که نمیدانیم تَه آن چیست یا حتی میدانیم که مشکلاتی هم دارد، بهخاطر آن جهاتِ مثبت و جنبههای مثبت، قبول بکنیم. [منبع]
🖌 علی نجاتی مهر
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
16.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥🔴 همه خوبن، دوقطبی نکنید!
خطّی که معاویه ترویج میکرد...
قابل توجه یک عده افرادی که تا حرف می زنیم میگن دو قطبی نکنید.
👤 استاد رحیم پور ازغدی
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat