🔹سید عطاءالله مهاجرانی، وزير اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامي در كانالش نوشت:
«طارق متری» وزیر فرهنگ لبنان ( ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸)، دقیق و خوش سخن و دانشمند و بسیار خوان بوده و هست. دیدار با او همیشه غنیمت است! چای نعناع و دردشه! دردشه همان گفتگو ست، صمیمی و پایان ناپذیر. طنجه بودیم .
گفت: داستان ملاقات با آیت الله خامنه ای را برایت بگویم. حتما تازه است.
همراه «سعد حریری» به تهران سفر کردیم. قرار ملاقات با« آیت الله خامنه ای» بود. -این دیدار در آذرماه ۱۳۸۹ انجام شده است- قبل از دیدار قرار شد، جلسه ای با سعد حریری به عنوان نخست وزیر داشته باشیم. شش وزیر هم همراه بودیم.
جلسه در محل اقامت حریری در کاخ سعد آباد برگزار شد.
«سعد حریری» گفت:
باید مساله سلاح حزب الله را به عنوان مساله اصلی لبنان مطرح کنیم. من سخنی نگفتم، اما همه تایید کردند.
وقتی وارد دفتر «آیت الله خامنه ای» شدیم، ایشان بسیار گرم و صمیمانه سعد حریری را در آغوش گرفت. جوانی و هوشمندی اش را تحسین کرد. از مرحوم رفیق حریری ذکر خیری به میان آورد. از لبنان بسیار تعریف کردند.
نا گاه از سعد حریری پرسیدند، آقای نخست وزیر شما « رمان گوژ پشت نتردام» را خوانده اید !؟ خب پیداست که نخوانده بود! سری تکان داد که معلوم نبود خوانده یا نه. گفت. در این رمان یک زن بسیار زیبایی تصویر شده است. او زیباترین زن پاریس است. طبیعی است که قدرتمندان در صدد دستیابی به این زن هستند.
لات های پاریس، قداره کشان، با نفوذ ها. اما همه می دانند که آن زن زیبا، اسمش چی بود!؟ طارق گفت، من گفتم: ازمیریلدا ! آیت الله خامنه ای با تمام چشمانش خندید و گفت احسنت! شما وزیر فرهنگ بودید!
همه می دانستند که ازمیریلدا یک دشنه ظریف دسته صدف سپید بسیار تیز و کارا به همراه دارد. هر کس به او سوء نظری داشته باشد، ازمیریلدا از استفاده از آن دشنه تردید نمی کند.
اقای نخست وزیر! لبنان مثل همان زن زیباست. لبنان عروس خاورمیانه است. خیلی ها به کشور شما نظر دارند. اسرايیل خطری است که شما را تهدید می کند.
مگر تا خیابان های بیروت نیامدند؟ مگر مردم را نکشتند؟ ویران نکردند؟
« سلاح مقاومت» مثل همان دشنه ازمیریلداست. دشمن را نومید می کند و امکان عمل را از او می گیرد.
گفتگو ها ادامه پیدا کرد. اما سعد حریری کلمه ای در باره سلاح حزب الله سخنی نگفت. بعد از جلسه پرسیدم: نگفتی؟
گفت: دیدی جلسه را چگونه اداره کرد و بحث را پیش برد. می شد مطرح کرد؟
🇮🇷 #نیروی_قدس | حتماعضوشوید👇
@niroughodssepah
جبهه مقاومت🚀
7.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#قرار_هر_روز
السَّلامُ عَلَيْكَ يابْنَفاطِمَةَسَيِّدَةِنِساءِالعالَمِينَ
#صلیاللهعلیڪیاسیدالشهدا
دیگردلینماندهکهدلبربخوانَمَت
هجرانِکربلایتودلِرامُذابکرد
#حسینجان💔
#اربابــ¹²⁸
یڪ ره تورا ببینم ، پس پیش تو بمیرم
من بیش از این ندارم ، در عالم آرزویے
🕌 سلام محضر اربابمون به نیابت از جمیع شهدا و اموات مومنین جهت تعجیل در فرج وسلامتی مولایمان
📿 السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ. 📿.
#امام_حسین_علیه_السلام؛
مردم مأمورند تا ما را بشناسند و به سوی ما بازگردند و تسلیم ما باشند. سپس فرمود: و در غیر این صورت اگر به سوی ما باز نگردند و از ما پیروی نکنند، هر چند که روزه بدارند و نماز بخوانند و به یگانگی خداوند اقرار نمایند، در شمار مشرکین خواهند بود.
«الکافی، جلد ۲، صفحه ۳۹۸»
اللّٰھمعجللولیڪالفرج
•┈—┈—┈✿┈—┈—┈
@tabibdavvar
ای ز نسل حسین و کرببلا ،،
شکر حق فاطمه نشانی تو ،،
بی بصیرت چرا نمی فهمد ،،
نائب صاحب الزمانی تو
تا روز ظهور مهـــــــــــــدے انشاءالله بر روے سرم سایه ے آقـــــ🌜ــــا باقـــــے است..
#اللهم_احفظ_قائدنا_الامام_خامنه_ای
#لبیک_یا_خامنه_ای
#رهبر_انقلاب_اسلامی
@tabibdavvar
7.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زیبایی طبیعت و نعمت های الهی که انسان را شگفت زده می کند.
در طبیعت که قدم می زنی، می فهمی که خداوند چقدر کنترل همه ی امور در دستش است. به قول همان مثل معروف که میگوید برگی از به اذن خداوند روی زمین نمی افتد، اگر به دور و اطرافت نگاه کنی، می بینی که همه چیز طبق یک سیستم خاص پیش می روند. درختان آرام آرام، شکوفه داده و سپس به بار می نشینند؛ هوا گرم بوده و کم کم شور و حال هوای زمستانی خود را نشان می دهد و … . در همه ی اینها نشانه هایی از قدرت خداوند نهفته است. کاش ما هم بدانیم که اگر خداوند به همه ی اینها نظارت می کند، پس قطعا زندگی ما که روح او در وجودمان نهادینه شده است هم برایش اهمیت دارد و هیچ وقت ما را وا نمی گذارد. پس کاش تنها به او توکل کنیم و برای اجابت خواسته هایمان به دنبال غیر از خدا نرویم.
@tabibdavvar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#أَلسَّلامُـ عَلَۍ الاَْعْضآءِ الْمُقَطَّعاتِ
سَلامـ برآن اعضاے قِطعہقِطعہ شده..💔
🔷امام صادق علیه السلام فرمودند :
کسى که قبر حسین علیه السلام را زیارت نکند پس از خیر کثیر محروم مانده و به ازای هر سالی که میتونسته بره کربلا و نرفته ،از عمرش یک سال کسر مى شود و چه بسا افرادی ۳۰ سال عمرشون کم شده بخاطر ترک زیارت امام حسین (ع)
منبع : کتاب کامل الزیارات باب 61 حدیث سوّم
هدایت شده از در محضر قرآن
🌷سلام علیکم؛ ثواب تلاوت آیه امروز را هدیه می کنیم به ارواح طیبه شهدا و درگذشتگان بالاخص شهید القدس رضا زارعی
┄┄┅┅•➰🍃🌸🍃➰•┅┅┄┄
✍️بررسی آیات دربرگیرنده #آیات_الأحکام و #قَسَم در قرآن کریم
۱- سوره بقره آیه ۲۷:
•┄❁بِـسْـمِاللّٰهِالرَّحمنِالرَّحیمْ❁┄•
💠الَّذِينَ يَنْقُضُونَ عَهْدَ اللَّهِ مِنْ بَعْدِ مِيثَاقِهِ وَيَقْطَعُونَ مَآ أَمَرَ اللَّهُ بِهِٓ أَنْ يُوصَلَ وَيُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ أُولَٰٓئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ
🌿فاسقان كسانی هستند كه پیمان خدا را، پس از محكم ساختن آن، میشكنند؛ و پیوندهایی را كه خدا دستور داده برقرار سازند، قطع نموده، و در روی زمین فساد میكنند؛ اینها زیانكارانند.
✅نكتهها:
پیمانهای الهی كه در این آیه مطرح گردیده، متعدّد است: خداوند از انبیا پیمان گرفته تا آیات الهی را به مردم بگویند. «وَ إِذْ أَخَذْنا مِنَ النَّبِیِّینَ مِیثاقَهُمْ» احزاب، 7. و از اهل كتاب تعهّد گرفته تا كتمان حقایق نكنند و به بشارتهای تورات و انجیل كه درباره پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله آمده است عمل كنند. «وَ إِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِیثاقَ الَّذِینَ أُوتُوا الْكِتابَ» آلعمران، 187. و از عامّه مردم نیز عهد گرفته، به فرمان الهی عمل كرده و راه شیطان را رها كنند. «وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِنْ بَنِی آدَمَ» اعراف، 172.
🔰در اسلام وفای به عهد واجب است، حتّی نسبت به كفّار و عهدشكن، فاقد دین كامل معرّفی شده، هرچند كه اهل نماز باشد. رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: «لا دین لمن لا عهد له» آن كسكه پایبند تعهّدات خود نیست، از دین كامل ندارد.
🔰خداوند در این آیه فرمان داده تا با گروههایی پیوند و رابطه داشته باشیم: «أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ یُوصَلَ» در روایات آن گروهها چنین معرّفی شدهاند: رهبران آسمانی، دانشمندان، خویشاوندان، مؤمنان، همسایگان و اساتید. و هركس رابطهی خود را با این افراد قطع كند، خود خسارت میبیند. زیرا جلو رشد و تكاملی را كه در سایه این ارتباطات میتوانسته داشته باشد، گرفته است.
✍ادامه دارد... .
بسم الله الرحمن الرحیم
پرونده ویژه
بازگشت به وضع طبیعی!
صفحه ١از٢
1- کلاسیکهای جامعهشناسی و برخی متفکرین حوزه فلسفه و سیاست (مثل توماس هابز و جان لاک) وقتی میخواهند شکلگیری «جوامع» را تبیین و راجع به «قراردادهای اجتماعی» ایدهپردازی کنند غالبا با تشریح «وضع طبیعی» (State of Nature) شروع میکنند. به زبان خیلی ساده، وضع طبیعی به شرایطی گفته میشود که در آن بین انسانهایی که به صورت گلهای و وحشی زندگی میکردند، حرف اول را «خشونت» و «قدرت» میزد. جمله معروف هابز که میگوید
«انسان گرگ انسان» است به نوعی، ناظر به چنین شرایطی نیز هست و راهحل او نیز تشکیل دولتی قدرتمند و خشن و... است (کتاب لویاتان). وقتی دولت و قدرت مرکزی بین جوامع ابتدائی حاکم نبود، قانونی هم نبود لذا، «وضعیتی طبیعی» بین انسانها حاکم بود و در چنین شرایطی آدمها یا از روی ترس، یا از روی طمعِ به دست آوردن منافع بیشتر، مدام مشغول جنایت و خشونت و کشتار بودند. رفتهرفته قراردادهایی
بین این جوامع با اعضای قدرتمند بسته و از دل همین قراردادها، دولت و حکومت و قانون خارج شد. در یک جمله، خطوط بالا به ما میگویند، انسانها طی قرون متمادی برای اینکه بتوانند در آرامش زندگی کرده و از خشونت و وحشیگری و کشتار فاصله بگیرند، طی قراردادهایی که بین خود بستند، دولت و حکومت و قانون را ابداع کردند و
در یک کلام «متمدن» شدند.
2- اکنون در قرن 21 هستیم و این قوانین و حکومتها به شکلی مدرن، پیچیده و دقیق تدوین شدهاند. هم در قالب داخلی و درون کشورها و هم در قالبهای جهانی، قوانینی وضع شدهاند و دنیا
به اصطلاح متمدن شده است! حالا یک سؤال: آیا اکنون که قانون
بر جوامع و دنیا حاکم شده، قدرت و خشونت حرف اول را نمیزند؟! به شرایطی که در غزه حاکم شده نگاه و به پاسخ این سؤال کمی فکر کنید. به عنوان فقط یک مثال، به جنایت هولناک خیابان «الرشید» بیندیشید که همین سه چهار روز پیش در غزه اتفاق افتاد. اینکه اجازه دهیم کامیونهای حامل مواد غذایی و آرد وارد این باریکه شوند، سپس کمین کنیم بعد منتظر هجوم صدها زن و کودک گرسنه به سمت کامیونها باشیم و در نهایت، با تانک و گلوله جمعیت گرسنه را قتل عام کنیم، نشانه تمدن است؟ آیا واقعا دنیا از «وضع طبیعی» خارج شده است؟ چه تفاوتی بین جنایاتی که رژیم صهیونیستی در غزه علیه زنان و کودکان فلسطینی مرتکب میشود، با جنایاتی است که هزاران سال پیش، وقتی بهزعم برخی نظریهپردازان، «وضع طبیعی»! بر جوامع حاکم بود اتفاق میافتاد؟ قتل عام نزدیک به 31 هزار انسان که چیزی حدود 90درصد آنها غیرنظامی و 12 هزار نفرشان هم کودک و نوزادند، آن هم طی کمتر از 5 ماه، نشانه متمدن شدن جوامع است؟ ممکن است گفته شود، رژیم صهیونیستی یک استثنا است که در این صورت باید گفت، کدام قدرت و تمدن! در غرب، در این جنایات، شریک صهیونیستها نیست؟ آیا صهیونیستها نگفتند، اگر سلاحهای آمریکایی نبود،
یک روز هم نمیتوانستیم، در برابر جوانان فلسطینی دوام بیاوریم؟ آیا کشورهای مرتجع عربی در این جنگ، کنار فلسطینیها قرار دارند؟ آلمان و فرانسه و انگلیس چطور؟ آیا اگر این کشورها مثل مردم، کنار فلسطینیها میایستادند، صهیونیستها میتوانستند در غزه نسلکشی به راه بیندازند؟! پاسخهای این سؤالها واضحتر از آن است که بخواهیم، به آنها بپردازیم. اما سؤال بعدی: «در دنیا چه اتفاقی افتاده است؟ آیا قوانین توان تحکیم نظم و عدالت را در دنیا ندارند؟ ایراد در قوانین است یا تمدن آنها؟» پاسخهای ریشهای و بنیادین این سؤال را
پیش از این در همین ستون دادهایم و اینجا صرفا برای یادآوری به گوشهای از آن اشاره کرده و عبور میکنیم. بخوانید:
3- ریشه این داستان به حدود 600 سال قبل باز میگردد. به جایی که تعریف «انسان» تغییر کرد. فیلسوف سیاسی و نمایشنامهنویسی به نام «نیکولو ماکیاولی» در ایتالیا، تعریف خود را از «انسان» ارائه کرد. در این تعریف انسان موجودی شریر، خبیث و فزونطلب است. این انسان فاقد «اختیار» است و رفتار او را میشود پیشبینی کرد. مبحث «انسانشناسی» در این تعریف، مثل مباحث مربوط به علوم طبیعی و تجربی است. میتوان به راحتی رفتار او را پیشبینی و با استفاده از «قانون» و «زور» تحت کنترلش گرفت. این تعریف بعدها با تغییراتی در شکل و محتوا از سوی اندیشمندان دیگر غرب مثل «توماس هابز» و «جان لاک» و «آدام اسمیت» مورد استقبال قرار گرفت و شد، مبنای مطالعات و پژوهشهای اندیشمندان امروز غرب در حوزههای مهم «علوم انسانی» و «اقتصاد سیاسی» و... امروز به آن به اصطلاح «اومانیسم» میگویند. به زبان ساده، در این تعریف، با انسانی تکبعدی و تکساحتی مواجهیم که در آن، حس و عاطفه و انسانیت جایی ندارد و صرفا بُعد مادی آن مورد توجه است. دین و اخلاق عملا در این انسان وجود ندارد.
صفحه ٢از ٢
به عبارتی در این تعریف آن بُعد اصلی انسان نادیده گرفته شده و تعریف ناقص است. در مبحث مهم «پژوهش» و «روش تحقیق» میخوانیم، اگر تعریف و مقدمه در یک پژوهش ناقص باشد، نتیجه پژوهش هم ناقص و بعضا فاجعه خواهد بود. افرادی مثل ماکیاول و هابز و جان لاک و آدام اسمیت به عنوان اندیشمندانی که، مبنای تمدنی امروز غرب به دست آنها بنا شده، مقدمه و تعریف از «انسان» را «ناقص» چیدند و طبیعی است، نتیجه پژوهشهای بعدی که بر همین مبنا ادامه یابد، ناقص از آب در آید. این پژوهشها اگر هزاران سال دیگر هم ادامه یافته و تکمیل گردد، چون تعریف و مبنا «ناقص» است، به نتیجه مطلوب نخواهد رسید و یقین بدانید با این روند، صدها سال بعد صهیونیستی - اگر وجود خارجی داشته باشد - با لذت و افتخار به نوزادکشیاش ادامه داده از سوی متمدنترین کشورها نیز حمایت کامل خواهد شد! این تفکر و تمدن، درست در همان ایامی که مشغول خلق ایدههایی مثل «جمهور» و «حقوق بشر» هم بود، در حال استعمار آفریقا و آسیا و کشتار مردمان آن بود. چرا؟ چون تعریفش از انسان، حقوق بشر و «جمهور» ناقص و اشتباه بود. منظورش از حقوق بشر، حقوق همه ابنای بشر نبود. منظورش حقوق بشرِ «فقط غربی» بود!
برگردیم به مبحث خودمان یعنی وضع طبیعی، قانون، تمدن و... غزه. امروز بزرگترین سازمانها برای دفاع از حقوق بشر تاسیس شدهاند با بودجههای آنچنانی. مدرنترین قوانین وضع شدهاند هم در داخل کشورها و هم در سطح بینالمللی برای همه نوع بشر. انسان امروز حتی درباره حیوانات و محیط زیست هم قوانین فوقالعادهای وضع کرده است. اما این سازمانها و قوانین، از یک «خط مرزی» که عبور میکنند، از کار میافتند. انگار اصلا وجود خارجی ندارند. انگار کار به این طرف خط که میرسد، همان وضع طبیعی باید حاکم شود. چرا؟، چون اینجا کودکی که تکهتکه میشود یا بر اثر تحریم و گرسنگی جان میدهد، یا به دلیل جلوگیری از ورود داروهای بیحسی و بیهوشی، بیمار در هوشیاری کامل، دست یا پایش بریده میشود و جان میدهد، فلسطینی است، نه غربی یا صهیونیست! خدا رحمت کند علامه محمدتقی جعفری، فیلسوف و مفسر بزرگ قرآن و نهجالبلاغه را. در ترجمه و تفسیر نهجالبلاغه، فصل حکمت اصول سیاسی اسلام، جلد یازدهم وقتی به یکی از اشتباهات بزرگ و مهلکِ علمی ِاندیشمندان غربی میپردازد، سؤال مهمی میپرسد. اینکه چطور این اندیشمندان در تحقیقات مفصل و زیادی که در حوزه علوم انسانی کرده و زحمات طاقتفرسایی که متحمل شدهاند، هیچ اشارهای به «انسانی به نام پیامبر» که برای هدایت همین بشر آمده نمیکنند؟! و سقوطی که امروز بشر کرده، نتیجه مستقیم همین اشتباه است.
4- در چنین دنیایی چه باید کرد؟ آیا نباید با چنین تمدن وحشیِ اتوکشیده ادکلنزدهای جنگید؟ نباید چنین تمدنی را «رسوا» کرد. آیا صدها سال زیستنِ چنین تمدنی، وحشیگری را جزو «طبیعت» این جماعت نکرده است؟ پاسخ سه سؤال اخیر را به شما واگذار میکنیم. اما پاسخ سؤال آخر این یادداشت را رهبر انقلاب سوم بهمنماه سال 1373 در جریان دیدار هنرمندان و سینماگران داده است: « شما اروپا را همیشه در چهرههای بزککرده اتو کشیده کراوات بسته ادکلن زده مرتب و منظم در شانزهلیزه نبینید! اروپا در سارایووست. حقیقت اروپا در جنگ جهانی اوّل و دوم است... امروز هم اگر غربیها از اهداف فرااروپایی و فراجهانی فارغ شوند، باز همان جنگ و دعواها را از سر میگیرند. طبیعت اروپاییها چنین است.»
جعفر بلوری
✅ @tabibdavvar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴تشکر رهبر انقلاب از ملت ایران به خاطر حضور در پای صندوقهای رای
🔹️حضرت آیت الله خامنهای صبح امروز: حضور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند یک جهاد بود
#خط_رهبر
به کانال خط رهـبر بپیوندید🇮🇷
@baitrahbar
8.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تودهنی سنگین به یک آتئیست مثلا زرنگ، در کمال آرامش و خونسردی
با کاردک هم نمیشه جمعش کرد دیگه 😂
@Afsaran_ir