eitaa logo
طبیبان دوار جهادی
82 دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
6.3هزار ویدیو
119 فایل
لبیک به فرمان جهاد تبیین رحماء بینهم (تولّی) ما ملت امام رضاییم
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از در محضر قرآن
سلام علیکم 🌙بارالها؛ تقدیر ما را در سومین شب قدر نیکو و توفیق درک این شب را به ما عنایت فرما و ما را در زمره شب زنده داران قرار ده و آرمیدگان در خاک را بهره مند از الطاف کریمانه ات نما. 🌸پیامبر گرامی اسلام در خطبه ای درباره ماه مبارک فرمودند: هرکس در اين ماه صله رحم کند و با خويشان بپيوندد، خدا او را در قيامت به رحمت خود واصل گرداند و هرکس در   اين ماه رابطه اش را با خويشان خود قطع کند،خداوند در قيامت رحمت خود را از او دريغ نمايد. ┄┄┅┅•➰🍃🌸🍃➰•┅┅┄┄ ✍در قرآن کریم آیاتی درباره کلام الله مجید آمده است. در ادامه این آیات را تلاوت و بررسی خواهیم کرد: 💎 ۷)تلاوت قرآن، موجب ايمان آوردن به حضرت محمّد صلی‌الله‌علیه‌وآله: آیه۱۲۱ •┄❁بِـسْـم‌‌ِاللّٰه‌ِالࢪَّحمن‌ِالࢪَّحیمْ❁┄• 💠اَلَّذِينَ آتَيْنٰاهُمُ اَلْكِتٰابَ يَتْلُونَهُ حَقَّ تِلاٰوَتِهِ أُولٰئِكَ يُؤْمِنُونَ بِهِ وَ مَنْ يَكْفُرْ بِهِ فَأُولٰئِكَ هُمُ اَلْخٰاسِرُونَ 🌿كسانى كه به آنها كتاب آسمانى داده ايم و آن را چنان كه سزاوارِ تلاوت است تلاوت مى كنند، آنان به آن (قرآن يا پيامبر) ايمان مى آورند و كسانى كه به آن كافر شوند، آنان همان زيان كارانند ✅نكته ها: در برابر يهوديان و مسيحيانى كه به سبب لجاجت و سركشى مورد انتقاد قرار گرفتند، گروهى از آنان مورد تمجيد و قدردانى خداوند قرار گرفته اند آنان كسانى هستند كه به كتاب هاى آسمانى مراجعه كرده و نشانه هاى ظهور و بعثت پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله را در آن ديده و به او ايمان مى آورند. در تفسير اطيب البيان آمده است: مراد از «كتاب» در اين آيه، قرآن و مخاطب مسلمانانى هستند كه در قرائت قرآن، حقّ تلاوت را ادا نموده و به پيامبر صلى الله عليه و آله ايمان آورده اند تفسير الميزان نيز اين معنى را احتمال داده است. روايتى درباره ى آداب تلاوت قرآن در تفسير الميزان نقل شده، كه هشت نكته را مورد توجّه قرار داده است: ۱ ترتيل آيات ۲ تفقّه در آيات ۳ عمل به آيات ۴ اميد به وعده ها ۵ ترس از وعيدها ۶ عبرت از داستان ها ۷ انجام اوامر الهى ۸ ترك نواهى. 📚تفسیر نور، ج۱، ص۱۹۳.
سلام و ارادت کوچولویی تازه متولد شده در خانواده ای بد سرپرست و بسیار بسیار محروم بشدت زردی داره و باید دستگاه فتوتراپی خانگی داشته باشه که زنده بمونه هزینه کرایه این دستگاه جهت ۱۲ شب یک میلیون و دویست هزار تومان میباشد. کمک حال این مادر باشیم. شماره تماس جهت بازدید 09383708098 شماره کارت جهت مشارکت 5892101393417130 ورکیانی گروه جهادی رسالت
25.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 قابل توجه امام زمانی ها 🔵 حتما این قسمت برنامه زندگی پس از زندگی را ببینید. 🌕 لینک کامل برنامه در تلوبیون 🆔 eitaa.com/emame_zaman
🔻منطق مغفولِ امام خمینی دربارۀ حجاب 🖊 مهدی جمشیدی ۱. در تاریخ ۵ آذر ۱۳۵۸، خبرنگار خارجی به امام خمینی اشکال می‌کند که در نوفل‌شاتو شما وعده کردید که نه‌تنها آزادی‌ها حفظ می‌شوند، بلکه تعمیم نیز می‌یابند، در صورتی که بعد از پیروزی انقلاب دیدیم که با تظاهرات جمعی از زنان که حجاب را قبول نداشتند مخالفت شد. امام خمینی نیز می‌گوید: «زن‌هایی که تظاهر کرده‌اند همان زن‌هایی بودند که از تتمۀ آن مسائل [فرهنگیِ به وجود آمده در حکومت پهلوی] بودند؛ آنهایی بودند که شاه آنها را به عنوان آزاد زنان به میدان آورده بود و آنها را به تباهی کشیده بود. آنها هم چون از این وضعی که آن تباهی‌ها، آن آزادی‌هایی که آنها می‌خواستند - می‌خواستند که با جوانها آزاد باشند که هر کاری می‌خواهند بکنند و می‌خواستند با تباهی‌ها هم‌آغوش باشند، می‌خواستند کارهای برخلاف عفت بکنند – [منع شدند]، و می‌دیدند که اسلام با کارهای خلاف عفت، با کارهایی که مملکت را به تباهی می‌کشد و ملّت را به عقب می‌راند موافق نیست [تظاهرات کردند]. آنها بودند که آمدند در خیابانها و با آن صورت‌هایی که مردم دیدند تظاهر کردند. و الّا جلوی آزادی، هرگز گرفته نشده است و نمی‌شود و مردم آزادند؛ الّا آنجایی که بخواهند تباهی بکنند و بخواهند ملّت را به عقب برانند.»(صحیفۀ امام، ج۱۱، ص۱۳۱، ۵ آذر ۱۳۵۸). ۲. در این بیان، امام خمینی معتقد است که: [الف]. زنانِ خواهانِ حجاب اختیاری، «بقایای تباه‌شدۀ سیاست فرهنگیِ دورۀ پهلوی» هستند که در دورۀ قبل، «آزاد زنان» خوانده می‌شدند و ازاین‌رو، در جامعۀ ایران «ریشه» ندارند و از لحاظ هویّتی، «اینجایی» و «بومی» نیستند، بلکه حکومت پهلوی به صورت ساختگی و سیاستی، آنها را پرورانده و تحمیل کرده است. این «تتمۀ انسانی»، میراث شومِ دورۀ تاریخیِ سپری‌شده هستند و که اینک گمان می‌کنند می‌توانند به حیات فرهنگی‌شان ادامه بدهد؛ حال‌آن‌که آن تاریخ به سر آمده و در این تاریخ جدید، «انسان جدید» متولّد شده است که تابع ارزش‌های فرهنگیِ متمایزی است. [ب]. مسألۀ این زنان نیز فقط حجاب اختیاری نیست، بلکه حجاب اختیاری، نقطۀ شروع است و اینان خواهان «رفتارهای خلاف عفت» هستند و می‌خواهند نسل جوان را در قالب «بستۀ سبک زندگیِ غربی»، فاسد و عیّاش و هرزه کنند. حجاب اختیاری، تنها یکی از نمودها و تعیّناتِ سبک زندگی آنان است و این سبک زندگی، دلالت‌های اجتماعی دیگری نیز دارد که به‌رسمیّت‌شناختن‌شان، زمام و شیرازۀ جامعۀ اسلامی را منهدم می‌کند. [ج.] و دلیل تظاهرات آنها نیز این است که جمهوری اسلامی به آنها اجازۀ «آزادی‌های نامشروع» نمی‌دهد و «منع قانونی» در مقابل‌شان ایجاد کرده است، درحالی‌که اگر جمهوری اسلامی، آنها را در انجام خواسته‌های نامشروع‌شان آزاد می‌گذاشت و «قواعد اسلامی» را بر عرصۀ عمومی حاکم نمی‌کرد و الزام نمی‌طلبید، برنمی‌آشفتند. پس چنین نیست که به آنها ظلم شده باشد و آنها حقّ خویش را بطلبند، بلکه مسألۀ آنها تداوم‌یافتن ولنگاری و بی‌بندوباری در سبک زندگی است و «حسّاسیّت جمهوری اسلامی» در این زمینه، آنها را برانگیخته و به صف‌‌آرایی سوق داده است. [د]. این زنان، مساوی با «مردم» یا «بخش عمدۀ مردم» هم نیستند که لازم باشد جمهوری اسلامی در مقابل آنها تسلیم شود و چاره‌ای در میان نباشد، بلکه اینان اقلّیّتی هستند که صدای‌ بلند دارند. حساب عموم مردم از اینان جداست، درحالی‌که آنها تلاش می‌کنند خودشان را مردم نشان بدهند. [هـ]. در اینجا، «دو برداشت متضاد از آزادی» در برابر هم قرار گرفته‌اند که در یکی، آزادی انسان را خواسته‌ها و امیال خودش تعیین می‌کند و به دلیل نسبی‌بودن ارزش‌ها، تباهی و غیرتباهی معنا ندارند؛ و در دیگری، آزادی انسان، باید تابع مصالح معنوی باشد. پس این نزاع اجتماعی، «خاستگاه معرفتی» و «سرچشمۀ میلی» دارد و از دو نوع «فلسفۀ زندگی» برمی‌خیزد که تصویرهای متفاوتی از انسان دارند. پس تسلیم‌شدن در برابر حجاب اختیاری یعنی پذیرفتن «روایت غربی از آزادی» و این امر با غایت تمدّنی و قدسیِ انقلاب، شکاف دارد و در نهایت نیز، «ساختار اجتماعیِ تجدّدی» را در جامعۀ ایران، بازتولید خواهد کرد. چنین روایتی از آزادی، آنچنان زیاده‌خواه و حریص است که پیش می‌رود تا تمام ساختارهای اجتماعی را تابع خویش سازد و دین و احکامش را نشدنی ترسیم نماید. [و.] «آزادی»، یک نقطۀ شروع خوب است برای ایجاد یک «معرفت نوپدید» و «میل متفاوت» در این زنان. تاریخ جدید یعنی برانداختن نظام معرفت و میل پیشین. این نظام در وجود برخی، همچنان مستقر است و اینان «تجربۀ وجودیِ تازه‌»ای نیافته‌اند. مسأله، پدیدآوردن یک اتّفاق است از پنجرۀ آزادی و در آسمان وجود شخص. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
1_2530244022.mp3
7.77M
۴ ❌اینـــو یادت نـره: تــ👈ـو: اولین کسی هستی که تقدیراتت رو تغییـر میدی! چیزهایی که نمیذاره، با تقدیرات عالی از شبهای قدر خارج بشی و دور بریز👇 استاد شجاعی✅
🌹شهید سید مرتضی آوینی: اگر شب قدر شبی باشد که تقدیر عالم در آن تعیین می گردد ،همه ی شب‌های جبهه شب قدر است .و از همین جاست که تاریخ آینده ی کره ی زمین تقدیر می شود.شبهایی که ملائکه ی خدا نازل می گردد و ارواح مجاهدان راه خدا را از معارجی که با نور فرش شده است به معراج می برد. باز پنجشنبه و یاد شهدا با صلوات
4_5891093334943875417.mp3
27.45M
✅آیا امشب شب قدر است ✅در شب قدر بالاترین عمل برای سعادت و رسیدن به خیر دنیا و اخرت ✅شما را بخدا قسم با تمام وجود همگی امشب یک خواسته داشته باشیم... که عرضه ی همگانی، رفع گرفتاری و فرج[ منوط و متوقف به تقاضای همگانی است] ... ✅شب امتحان بزرگ از شیعیان شب سرنوشت و تقدیر است بدانیم و باور کنیم که خود کرده را تدبیر نیست....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
احيا گرفته ام که تو احيا کني مرا ... قدرم اگر که با تو مقدر شود بس است...
46.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امشب، ی است که، یکپارچه دست به دعا برمی‌دارد و با قلب‌هایی مملو از اراده پولادین، جهانی و تحقق فرج امت اسلامی و ارواحنافداه را از درگاه ربوبی درخواست می‌کند. نجوای دل‌های همه ما مسلمانان از کوچک و بزرگ، امشب در محضر حضرت صاحب الامر ارواحنافداه، گواهی خواهد داد که با همه وجود در قدوم مبارک او ایستاده‌ایم... 📹🎙 دکلمه‌ای از یک را خواهید دید که خطاب به هم‌سن و سالانش در اجرا می‌شود👏 شایان ذکر است که این اشعار توسط یک سروده شده است👏 🇮🇷🇵🇸🇮🇷🇵🇸🇮🇷🇵🇸🇮🇷🇵🇸 ✨ @tabibdavvar