بازگشت به جاهلیت.pdf
1.04M
#منبر_مناسبتی
#دهه_محرم
#حجت_الاسلام_دکتر_رفیعی
💎موضوع:بازگشت به جاهلیت/ شب ششم محرم
🔲پیغمبر اکرم توحید در رأس اعتقادات ماست منتهی توحید فروع داره زیر مجموعه داره زیر مجموعة توحید قرآن است و ثقلین پیغمبر
━━━┄✧✾✧✾✧✾✧✾✧┄━━━
🌸💐کانال تخصصی #تبلیغ🌴🌺
💝 محلی برای #تخصصی شدن تبلیغ شما... 💯
👇👇👇👇👇👇
🆔 @tabligh_pajooh
حرمت شکنی.pdf
957.9K
#منبر_مناسبتی
#دهه_محرم
#حجت_الاسلام_دکتر_رفیعی
💎موضوع:حرمت شکنی/ شب هفتم محرم
🔳موضوع حرمتشکنی است قداستشکنی
در جامعه یک چیزهایی احترام ویژه دارد خیلی کسها خیلی افراد احترام دارند پدر و مادر احترام دارند باید حرمتشان حفظ بشود فرزند برای پدر و مادر...
✾✧✾✧✾✧✾
🌸💐کانال تخصصی #تبلیغ🌴🌺
💝 محلی برای #تخصصی شدن تبلیغ شما... 💯
👇👇👇👇👇👇
🆔 @tabligh_pajooh
بصيرت عاشورايي1.ppsx
7.26M
📚#پاورپوینت #محرم
👈 موضوع: #بصیرت عاشورایی
✅كيفيت عالي
💝 محلی برای #تخصصی شدن تبلیغ شما... 💯
👇👇👇👇👇👇
🆔 @tabligh_pajooh
بصيرت عاشورايي2.ppsx
12.91M
📚#پاورپوینت #محرم
👈 موضوع: #بصیرت عاشورایی2⃣
✅كيفيت عالي
💝 محلی برای #تخصصی شدن تبلیغ شما... 💯
👇👇👇👇👇👇
🆔 @tabligh_pajooh
متن-روضه14-مجلس-دهه-اول-محرم.pdf
1.16M
متن#روضه 14 مجلس #محرم
#امام_حسین
#فیش_روضه_محرم
💝 محلی برای #تخصصی شدن تبلیغ شما... 💯
👇👇👇👇👇👇
🆔 @tabligh_pajooh
🔻برخی سخنان امام و یارانش در شب عاشورا
۱. ... حبیب بن مظاهر گفت: به خدا سوگند چه بد است نزد خدا حال کسانی که فردا بر او وارد میشوند، در حالی که فرزندان پیامبرش (ص) و عترت و اهل بیت او و عابدان و سحرخیزان این شهر و کسانی که خدا را بسیار یاد میکردند، کشتهاند ...
فَقَالَ لَهُ حبيب بن مظاهر: أما وَالله لبئس القوم عِنْدَ الله غدا قوم يقدمون عَلَيْهِ قَدْ قتلوا ذرية نبيه عَلَيْهِ السلام و عترته و اهل بيته ص و عباد أهل هَذَا المصر المجتهدين بالأسحار، و الذاكرين الله كثيرا ... (تاريخ الطبري، ج۵، ص۴۱۶)
۲. ... زهیر گفت: به خدا سوگند من هرگز برای حسین نامه ننوشتم و پیکی به سویش نفرستادم و به او وعده یاری ندادم؛ ولی راه مرا به او رساند؛ وقتی او را دیدم، به یاد رسول خدا (ص) و جایگاه و قرابت حسین نزد او افتادم؛ پس صواب را در آن دیدم که یاریش کنم و در حزب او باشم و جان خود را فدایش کنم؛ تا حقّ خدا و رسولش را که شما تباه کردید، حفظ کنم ...
... أما وَ الله مَا كتبت إِلَيْهِ كتابا قط، وَ لا أرسلت إِلَيْهِ رسولا قط، وَ لا وعدته نصرتي قط، و لكن الطريق جمع بيني و بينه، فلما رايته ذكرت به رسول الله ص و مكانه مِنْهُ، و عرفت مَا يقدم عَلَيْهِ من عدوه و حزبكم، فرأيت أن أنصره، و أن أكون فِي حزبه، و أن أجعل نفسي دون نفسه، حفظا لما ضيعتم من حق الله و حق رسوله ... (تاريخ الطبري، ج۵، ص۴۱۷)
۳. ... حسین گفت: ای عباس به سویشان بازگرد و اگر توانستی حمله آنان را تا صبح به تاخیر بینداز و از ما دورشان کن تا امشب برای پروردگارمان نماز بگزاریم و او را بخوانیم و آمرزش بخواهیم؛ خدا میداند که من همواره نماز برای او و تلاوت کتابش و زیاد دعا کردن و استغفار را دوست داشتهام.
... قَالَ: ارجع إِلَيْهِم، فإن استطعت أن تؤخرهم إِلَى غدوة و تدفعهم عند [عنا] العشية لعلنا نصلي لربنا الليلة و ندعوه و نستغفره، فهو يعلم أني قَدْ كنت أحب الصَّلاة لَهُ و تلاوة كتابه و كثرة الدعاء و الاستغفار (تاريخ الطبري، ج۵، ص۴۱۷)
۴. ... سعید بن عبدالله حنفی گفت: نه به خدا سوگند ای حسین تو را رها نمیکنیم تا آن که خدا ببیند که ما در فقدان رسول خدا (ص) حرمتش را در حقّ تو پاس داشتیم. به خدا سوگند حتّی اگر بدانم که کشته میشوم سپس زنده میگردم و مرا زنده زنده میسوزانند و خاکسترم را به باد میدهند و این کار را هفتاد بار با من انجام میدهند؛ تو را رها نخواهم کرد تا مرگ را به راه تو در آغوش کشم. پس حال چگونه چنین نکنم که یک بار کشته شدن بیشتر نیست و بعد از آن کرامتی ابدی است که هرگز پایان نپذیرد؟!
... وَ قَالَ سَعِيد بن عَبْدِ الله الحنفي: وَ الله لا نخليك حَتَّى يعلم الله أنا حفظنا غيبه رسول الله ص فيك، وَ الله لو علمت أني أقتل ثُمَّ أحيا ثُمَّ أحرق حيا ثُمَّ أذر، يفعل ذَلِكَ بي سبعين مرة مَا فارقتك حَتَّى ألقى حمامي دونك، فكيف لا أفعل ذَلِكَ! و إنما هي قتلة واحدة، ثُمَّ هي الكرامة الَّتِي لا انقضاء لها أبدا. (تاريخ الطبري، ج۵، ص۴۱۹)
💝 محلی برای #تخصصی شدن تبلیغ شما... 💯
👇👇👇👇👇👇
🆔 @tabligh_pajooh
تاریخ نویسان نوشته اند:
«لم یبق الحسین بعد ابی الفضل الا هیکلا شاخصا معری عن لوازم الحیاة; از امام حسین بعد از [مرگ] ابی الفضل جز هیکلی [و مشتی استخوان] خالی از لوازم حیات و زندگی باقی نماند .»
دشمنان هم سخت از مرگ عباس شاد شدند و جرات و جسارت پیدا کردند، و بر اصحاب و خیمه های امام حسین علیه السلام حمله ور شدند . در تاریخ می خوانیم:
«لما قتل العباس تدافعت الرجال علی اصحاب الحسین; هنگامی که عباس کشته شد، مردان [دشمن از هر سو] بر اصحاب امام حسین حمله ور شدند .»
تا تو بودی خیمه ها آرام بود
دشمنم در کربلا ناکام بود
تا تو بودی من پناهی داشتم
با وجود تو سپاهی داشتم
تا تو بودی خیمه ها غارت نشد
بعد تو کس حافظ یارت نشد
تا تو بودی چهره نیلی نبود
دستها آماده سیلی نبود
تا تو بودی دست زینب باز بود
بودنت بهر حرم اعجاز بود
تا که مشکت پاره و بی آب شد
دشمن پر کینه ات شاداب شد
💝 محلی برای #تخصصی شدن تبلیغ شما
👇👇👇👇👇👇
🆔 @tabligh_pajooh
🌷 روضه ی جانسوز آقام سیدالشهدا(ع) به یاد همه ی شهدای عزیزمون
✅ استاد میرزامحمدی
✅امشب(شب عاشورا)، هیئت فاطمیون قم
⚘التماس دعای شهادت.
💝 محلی برای #تخصصی شدن تبلیغ شما... 💯
👇👇👇👇👇👇
🆔 @tabligh_pajooh
#منبر_مکتوب #شرح_حدیث
💠#امام_سجاد علیه السّلام فرمودند:
عَلَامَاتُ الْمُؤْمِنِ خَمْسٌ: الْوَرَعُ فِي الْخَلْوَةِ وَ الصَّدَقَةُ فِي الْقِلَّةِ وَ الصَّبْرُ عِنْدَ الْمُصِيبَةِ وَ الْحِلْمُ عِنْدَ الْغَضَبِ وَ الصِّدْقُ عِنْدَ الْخَوْفِ؛
مؤمن پنج نشانه دارد: پرهیزکاری در خلوت، صدقه در دستتنگی، صبر در هنگام مصیبت، بردباری هنگام غضب و راستگویی در حین خشم.
📕📚بحارالانوار، ج 64، ص 293
🔶شرح حدیث:
شرح حدیث توسط آیتالله العظمی مجتبی تهرانی رحمتاللهعلیه:
روایتی از امام زین العابدین علیه السلام منقول است که حضرت فرمودند: مؤمن پنج نشانه دارد:[1]
اوّل؛ «الْوَرَعُ فِي الْخَلْوَةِ»، مؤمن حالت کنارهگیری از گناه دارد، آن هم در موقعی که غیر از خدا حاضر و ناظری نیست. اگر کسی در عَلَن معصیتی را ترک کند، مثلاً شرب خمر نکند یا نعوذ بالله با نامحرم نامشروع برقرار نکند، خوب است، امّا این ترک گناه در عَلَن، گویای این نیست که این فرد به اصطلاح ایمان قوی داشته باشد.
اگر در جایی که جز خدا کسی نبود، گناه را ترک کرد، آنجا معلوم میشود که ایمان در قلب او رسوخ کرده است و به تعبیر اهلش اعتقاد، از واردات قلبیّه او شده است، چون جز خدا هیچکس را حاضر و ناظر نمیبیند و خودش را در محضر الهی میبیند؛ لذا این ترک گناه خیلی ارزشمند است.
دوم؛ «وَ الصَّدَقَةُ فِي الْقِلَّةِ»؛ وقتی مؤمن تنگدست است، به مقدار توانش در راه خدا انفاق میکند و صدقه میدهد. این مورد نیز گویای این است که وابستگی مؤمن به خدا از نظر درونی قوی است. چون آن کسی که دستش خالی نیست بلکه از امور مادّی پر است و فراوان دارد، اگر چهار سنّار هم به این و آن کمک کند، خوب است، امّا خیلی هنر نکرده است. چرا؟ چون دستش پر است. اگر کمکی هم کند، چیزی از او کم نمیشود. اگر آنجایی که میبینی از تو کم میشود و نسبت به امور دنیایی تعلّق داری، آنجا انفاق کردی ارزش دارد، «وَ الصَّدَقَةُ فِي الْقِلَّةِ».
سوم؛ «وَ الصَّبْرُ عِنْدَ الْمُصِيبَةِ»، آنگاه که مصیبتی متوجّه مؤمن میشود، صبر میکند، تحمّل میکند، نعوذبالله زبان به شکایت از خداوند نمیگشاید. این صبر کاشف از این است که رابطهاش با خدا رابطهای معنوی و قوی است، «وَ الصَّبْرُ عِنْدَ الْمُصِيبَةِ»، این عمل ارزشمند است.
چهارم؛ «وَ الْحِلْمُ عِنْدَ الْغَضَبِ»، حلم یعنی بردباری، آنگاه که نیروی خشمش برانگیخته میشود و عصبانی میشود، خودش را کنترل میکند و این حلم و بردباری کشف از ایمان او میکند. مؤمن هنگام خشم جلوی خودش را میگیرد تا خشم و غضبش افسار گسیخته نباشد. این هم یکی از نشانههای مؤمن بود.
پنجم؛ «وَ الصِّدْقُ عِنْدَ الْخَوْفِ»، معمولاً کسانیکه مبتلا به دروغگویی میشوند، به خاطر یکی از این دو چیز است: یا جلب منفعت است یا دفع ضرر، ریشه دروغگویی این دو هستند. شخص چون میترسد که منفعتی را از دست بدهد، دروغ میگوید. مثلاً مشتری آمده، برای آنکه نکند از دستش بدهد به او دروغ میگوید، از خوف اینکه منفعتی را از دست بدهد دروغ میگوید، یا از آنطرف، از اینکه ضرری متوجّهاش شود، بیم دارد. آنجا خوف از دست رفتن منفعت بود، این یکی خوف از جلب ضرر است، لذا دفع ضرر هم علّت متوسّل شدن به دروغ میباشد. اوّلی جلب منفعت بود، دوّمی دفع ضرر. «وَ الصِّدْقُ عِنْدَ الْخَوْفِ». آنجایی که مؤمن بیم دارد نفعی از دستش برود یا ضرری متوجّهاش شود، بازهم راست میگوید.
حضرت امام سجاد علیه السلام، پنج مورد از نشانههای خیلی مهمّ مؤمن را فرمودند و اگر انسان واقعاً دارای این خصلتها باشد، از نظر ایمانی بهترینِ افراد است.
پینوشت:
[1] . ما راجع به نشانههای مؤمن و علامات مؤمن روایات بسیار داریم و تعداد زیادی هم در آن شمارش شده است. در این روایت حضرت پنج مورد را مطرح میفرمایند.
📚منبع: پایگاه اطلاعرسانی #آیت_الله_مجتبی_تهرانی(ره)
#صبر #استقامت #صدقه #راستگویی
━━━┄✧✾✧✾✧✾✧✾✧┄━━━
🌸💐کانال تخصصی #تبلیغ🌴🌺
💝 محلی برای #تخصصی شدن تبلیغ شما... 💯
👇👇👇👇👇👇
🆔 @tabligh_pajooh