eitaa logo
تبلیغ نوین دین
69 دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
7.9هزار ویدیو
681 فایل
کانال تبلیغ نوین دین کانالی تعاملی، برای محتوای دینی صرف نیست. نگاه ما به مواردی است که می تواند در نشر و انتشار رائحه دینی در جامعه موثر باشد. نوین بودن به معنای نگاه نوین و جدید داشتن به تبلیغ دین می باشد. 🌷🥀 ارتباط باادمین اصلی کانال🌷🥀 @masoodabdi
مشاهده در ایتا
دانلود
امیرالمؤمنین علیه السلام: اى فرزند آدم اندوه روز نيامده را بر امروزت ميفزا، زيرا اگر روز نرسيده، از عمر تو باشد خدا روزى تو را خواهد رساند يَا ابْنَ آدَمَ، لَا تَحْمِلْ هَمَّ يَوْمِكَ الَّذِي لَمْ يَأْتِكَ عَلَى يَوْمِكَ الَّذِي قَدْ أَتَاكَ، فَإِنَّهُ إِنْ يَكُ مِنْ عُمُرِكَ يَأْتِ اللَّهُ فِيهِ بِرِزْقِكَ حکمت 267 نهج البلاغه ✅ به رادار انقلاب بپیوندید: @Radar_enghelab
5.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 |چادر مشکی زیر تیغ مدافعان واردات یا مخالفان حجاب؟! http://eitaa.com/joinchat/2299330560C727b8a7440
⚡️ بزرگ‌ترین حجابِ عدالت «مدرنیزم» است. ⚡️ تمدن مدرن مبتنی بر «جور»، یعنی «ظلم پنهان»، است. «مانع اصلی تحققِ در کشور _گرچه عوامل متعددی دخیل‌اند_ چالشی است که ما با «تمدن مدرن» داریم. یعنی نظامِ سیاست، فرهنگ و اقتصاد لیبرال در طرفِ چالش با انقلاب اسلامی است و این مسئله‌ای است که ما به آن مبتلا هستیم. یعنی دوگانۀ ادبیات و فرهنگِ انقلاب اسلامی و فرهنگ غرب؛ مانع اصلی دستیابی به عدالت است و ما تا اصلاحات اساسی نکنیم به نتیجه نخواهیم رسید. ما وقتی می‌خواهیم قیام برای عدالت کنیم حتماً باید در مقیاسِ تاریخی و مقیاسِ جهانی باشد. بعد، ذیل آن، برای تحقق عدالت در مقیاسِ ملی اقدام کنیم. به تعبیر دیگر، موانع تحقق عدالت یک‌سلسله موانع تاریخی و اجتماعی هستند، آن هم در مقیاس جامعه‌ی جهانی، که اگر به آن توجه نکنیم و صرفاً بخواهیم عدالت را در حوزۀ کشور خودمان و در _مثلاً_ مقیاس اقتصاد اقامه کنیم با موانع جدی روبه‌رو می‌شویم. لذا به نظر من، مهم‌ترین مانع تحقق عدالت، تمدن جدیدِ غرب هست. به تعبیر دیگر، بزرگ‌ترین حجابِ عدالت، است که به هیچ وجه نمی‌گذارد عدالت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی محقق شود. تمدن مدرن مبتنی بر «جور»، یعنی «ظلم پنهان»، است. یعنی آن ظلمی که در دورۀ نظام برده‌داری وجود داشته، اکنون تبدیل شده است به یک در دورۀ دموکراسی تبدیل شده است. این بزرگ‌ترین مانعی است که ما اگر بخواهیم به عدالت برسیم باید با آن مقابله کنیم. به تعبیر دیگر، عدالت‌خواهی باید حتماً ضمن اقامۀ تاریخی و اجتماعیِ عدالت باشد. درگیریِ بین انبیاء و فراعنه بر سر عدالت بوده و بعد هم کشیده شده به دوران ما؛ یعنی درگیری انقلاب اسلامی و غرب مدرن، درگیریِ اساسی است. ما در این مقیاس باید دنبال عدالت باشیم. بر همین اساس، به نظر من اصل انقلاب اسلامی و مراحل پنج‌گانه‌ای که حضرت آقا برای آن بیان فرمودند مراحلِ اقدام برای دستیابی به عدالت است. وقتی ما در فضای فرهنگ مدرن زندگی می‌کنیم و نرم‌افزارهای ادارۀ ما مبتنی بر بُنیان‌های تمدن مدرن هست، آدم‌های خوب هم در این ساختار گرفتار می‌شوند. من قبول دارم که شرایط، انسان را مجبور نمی‌کند و انسان مؤمن و انقلابی در زندگی شخصی، در سبک زندگی خصوصی و در اقدامات اجتماعی باید برعلیه این شرایط قیام کند، ولی باید توجه داشته باشیم که این موج، برخلاف تحقق عدالت در انقلاب اسلامی است و کسانی که می‌خواهند برای تحقق عدالت قیام کنند باید برعلیه این موج حرکت کنند و بر این موج غلبه پیدا کنند. طبیعی است که بسیاری از آدم‌هایی که آدم‌های خوبی هم بودند، آرام‌آرام در مسیر مبارزه با این موج تغییر وضعیت دادند، استحاله شدند و گاهی خودشان هم در مسیر رقیب قرار گرفتند. بنابراین، دست‌پاک بودن، آلوده نشدن به اشرافیت و امثال اینها برای مدیرانی که می‌خواهند برای تحقق عدالت و قسط در جمهوری اسلامی عمل کنند یک ضرورت است و فقدان آن موجب بخشی از بی‌عدالتی‌ها شده است. ما وقتی دنبال تعریف عدالت یا تحقق عدالت هستیم صرفاً‌ نباید دنبال مثلاً توزیع درآمد یا توزیع دارایی و ثروت باشیم، بلکه باید در یک مقیاس کلان، عدالت را دنبال کنیم. الان گاهی وقتی بحث از عدالت‌خواهی می‌شود فقط ضریب جینی یا نحوۀ توزیع دارایی و ثروت را دنبال می‌کنند؛ اینها کافی نیست؛ نه اینکه لازم نیست. گمانم این است که یکی از شاخص‌های تحقق عدالت این است که باید مبتنی بر باشد. ما عدالت مبتنی بر مکتب خودمان را دنبال می‌کنیم. مکتب را اگر بخواهم یک مقدار تفصیل بدهم، هم باید از مبانی عدالت بحث کنیم و هم نظریۀ اجتماعیِ مبتنی بر آن مبانی و هم نظریۀ عدالت را و عدالت را مستند به این سه، ما باید تعریف کنیم. ما برای تحقق عدالت در یک قدم نیاز به مکتب داریم و بعد در قدم بعد نیاز به علم داریم. یعنی این مکتب باید فرآوری شود و تبدیل به دانش شود و بعد نیاز به برنامه‌ریزی داریم، یعنی باید به مدل‌های علم برنامه‌ریزی تبدیل شود. و الّا اگر علم برنامه‌ریزی همان علم برنامه‌ریزی غربی باشد و علومی هم که مبتنی بر آن ما بخواهیم تحقق عدالت را دنبال کنیم همان هستند، مکتب ما تحقق نخواهد یافت. پس عدالت‌خواهی باید مبتنی بر مکتب باشد. اگر شما دنبال مکتب اسلام هستید ولی می‌خواهید از علم مدرن استفاده کنیدبه چالش برمی‌خورید. ما الان مشکل‌مان همین است که انقلاب ما دنبال تحققِ مکتب اسلام است ولی سازوکارهایی که برای تحقق عدالت به کار می‌گیریم سازوکارهای مدرن است و همین بحران ایجاد کرده است. و حتماً توجه هم باید داشته باشیم که وقتی ما دنبال تحقق عدالت هستیم نمی‌شود عدالت سیاسی را از عدالت اقتصادی و عدالت فرهنگی جدا کرد؛ یعنی عدالت در قدرت، اطلاع و ثروت به هم پیوسته هستند.» @mirbaqeri_ir http://eitaa.com/joinchat/2299330560C727b8a7440
📌جزوه | پاسخ های کمتر شنیده شده درباره "بیماری و دعا" 🔰 پاسخ به ۱۰سوال فراگیر در خصوص گرفتاری و بلا و راه های مواجهه با آن با استفاده از احادیث اهل بیت(ع) 👈 کاری از گروه پژوهش مؤسسۀ بیان معنوی 👈🏻دریافت متن + فایل پی دی اف نسخه مناسب مطالعه در تلفن همراه 📎 Panahian.ir/post/6441 @Panahian_ir
BimareeVaDoaa-BayanManavi.pdf
حجم: 12.14M
📌جزوه | پاسخ های کمتر شنیده شده درباره "بیماری و دعا" 🔰 پاسخ به ۱۰سوال فراگیر در خصوص گرفتاری و بلا و راه های مواجهه با آن با استفاده از احادیث اهل بیت(ع) 👈 کاری از گروه پژوهش مؤسسۀ بیان معنوی 🔻از کجا بفهمیم گرفتاری و بلایی که گرفتارش هستیم، طول می‌کشد، یا زود تمام می‌شود؟ 🔸کدام بلاها زود تمام می‌شوند، و کدام بلاها به درازا می‌کشند؟ 🔻چرا افراد سالم باید به اندازۀ بیماران بدحال دعا کنند؟ 🔻کدام بلاها با «دعا» برطرف می‌شوند؟ و کدام بلاها حتی با «دعا» هم برطرف نمی‌شوند؟ 🔻برای استجابت، چقدر باید دعا کرد؟ 🔸چه ترفند مهم و ویژه‌ای برای استجابت دعا وجود دارد؟ 📎 Panahian.ir/post/6441 @Panahian_ir
2.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ تفکّر حاصل از اسلام ناب محمدی VS تفکّر حاصل از ♦️رهبر انقلاب: همانطور که تز انقلاب از قم شروع شد، آنتی‌تز انقلاب هم از قم آغاز خواهد شد! @Afsaran_ir
📸 ۱۴ ثمره برپایی مجلس عزاداری امام حسین(ع) به روایت آیت‌الله شیخ جعفری شوشتری __ ♨️ همه‌چیز اینجا مهم است👇 🆔 @snn_ir
🔴 گزارش سایت آمریکایی درباره معایب دوستی با جنس مخالف در نوجوانی 🔸پایگاه آمریکایی کانورسیشین نوشت: تقریباً نیمی از نوجوانان آمریکایی بین ۱۲ تا ۱۸ ساله که تجربه دوستی با جنس مخالف داشته‌اند مورد مزاحمت و آزار قرار گرفته‌اند 🔸این نوع دوستی‌ها به جز مزاحمت و آزار، موجب ایجاد اضطراب و افسردگی در نوجوانان نیز می‌شود و روابط عاشقانه در سنین نوجوانی معمولاً به حوزه روابط ناسالم تغییر جهت می‌دهد 🔸برای بسیاری از نوجوانان دشوار است که تشخیص دهند روابط سالم و ناسالم چیست و در همین حال شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها لزوماً الگوی روابط ایده‌آل را به آن‌ها نشان نمی‌دهند. __ ♨️ همه‌چیز اینجا مهم است👇 🆔 @snn_ir
✨ﻓﺮﺩﯼ ﺑﺎ ﯾﮏ ﻣﺮﺩ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎ ﻫﻢ ﺍﺗﺎﻕ ﺷﺪ ﻭ ﻗﺮﺍﺭ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺗﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﻫﻢ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ ﺑﺎ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﺻﺎﺩﻗﺎﻧﻪ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﮐﻨﻨﺪ. ﺩﺭﺏ ﯾﺨﭽﺎﻝ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺳﺒﺪﯼ ﮔﯿﻼﺱ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ ﺗﺎ ﺑﺨﻮﺭﻧﺪ ﺍﻣﺎ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺩﻗﺎﯾﻘﯽ: ﻧﺎﺑﯿﻨﺎ: ﻣﮕﺮ ﺷﺮﻁ ﻧﮑﺮﺩﯾﻢ ﺍﺯ ﮔﯿﻼﺱ ﻫﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﺳﺒﺪ،ﯾﮑﯽ ﯾﮑﯽ ﺑﺨﻮﺭﯾﻢ؟ ﺑﯿﻨﺎ: ﺁﺭﯼ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎ: ﭘﺲ ﺗﻮ ﺑﺎ ﭼﻪ ﻋﺬﺭﯼ ﺳﻪ ﺗﺎ ﺳﻪ ﺗﺎ ﻣﯽ ﺧﻮﺭﯼ؟ ﺑﯿﻨﺎ: ﺗﻮ ﺣﻘﯿﻘﺘﺎ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﯽ؟! ﻧﺎﺑﯿﻨﺎ: ﺑﻠﻪ ﻣﻦ ﻣﺎﺩﺭﺯﺍﺩ ﮐﻮﺭ ﻫﺴﺘﻢ ! ﺑﯿﻨﺎ: پس ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻓﻬﻤﯿﺪﯼ ﻣﻦ ﺳﻪ ﺗﺎ ﺳﻪ ﺗﺎ ﻣﯿﺨﻮﺭﻡ؟ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎ: ﺍﺯ ﺁﻥ ﺟﻬﺖ ﮐﻪ ﻣﻦ ﺩﻭ ﺗﺎ ﺩﻭﺗﺎ ﻣﯽ ﺧﻮﺭﺩﻡ ﻭ ﺗﻮ ﻫﯿﭻ ﺍﻋﺘﺮﺍﺿﯽ ﻧﻤﯿﮑﻨﯽ. 🌹🌹@tth_ir🌹🌹 ﺗﻨﻬﺎ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻓﺴﺎﺩ ﻭ ﺑﯽ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﻣﯽ ﺍﯾﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺧﻮﺩ ﻓﺎﺳﺪ ﻧﺒﺎﺷﻨﺪ!
4.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ممنوعیت توزیع غذای نذری در هیئت‌های عزاداری محرم امسال معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف: 🔸با توجه به شرایط کرونایی کشور و با مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا توزیع غذای نذری در هیئت‌ها ممنوع شد. 🔸برنامه‌های روضه پابرجاست اما بحث اطعام در هیئت‌‌ها ممنوع شده و تهیه بسته‌های غذایی برای نیازمندان را جایگزین آن کرده‌ایم. __ ♨️کلیپ‌های بیشتر 👇 🆔 @snn_ir
⭕️ 🔸امام علی(ع ): 🔹بزرگترين توانگرى، چشم نداشتن ‏به مال مردم است. (نهج البلاغه، حكمت ۳۴۲) 🆔 @YjcNewsChannel