24.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بدون تعارف با عیالوار ترین مرد ایران!
🔸آقای ابراهیمی و دوستانش حامی ۶۷ هزار کودک یتیم هستند.
__
♨️ همهچیز اینجا مهم است👇
🆔 @snn_ir
🔸چگونه میشود از حرف حق، علیه جبهۀ حق استفاده کرد؟
🔸اگر از صلح امامحسن(ع) بگوییم اما از خیانت یارانش نگوییم، خیانت کردهایم
🔻 آنقدر که با حرف صحیح میشود علیه حق قیام کرد، با حرف غلط نمیشود. آنقدر که انسان با اطلاعات صحیح و ظاهراً سالم، میتواند ظلم کند، با حرف دروغ و غلط، نمیتواند ظلم کند، بهویژه در جامعۀ دینی، از متن دین بیشتر میشود علیه دین سوءاستفاده کرد.
🔻 امیرالمؤمنین(ع) دربارۀ حرف صحیحی که علیه جبهۀ حق از آن استفاده میشود، فرمود: «کَلِمَةُ حَقٍّ يُرَادُ بِهَا الْبَاطِلُ» اما چگونه میشود از حرف حق، علیه جبهۀ حق استفاده کرد؟ یک ترفند این است که بعضی از حرفهای صحیح را بیان کنند بدون ذکر حرفهای صحیح دیگری که باید در کنارش بگویند.
🔻 مثلاً میگویند: «پیامبر(ص) اهل تحمل و مدارا و عفو بود.» یا «امیرالمؤمنین(ع) به حرف مردم گوش کرد و کوتاه آمد» یا «امامحسن(ع) صلح کرد و سخن مردم را شنید» به چنین کسی باید گفت: این حرفها درست است اما ناقص است، همهاش را بگو! وقتی نصفش را نمیگویی، معلوم میشود یک قصد و غرضی پشت سرش هست.
🔻 بله، پیامبر(ص) در مقابل منافقین جامعه، مدارا میکرد، اما چارهای نداشت جز اینکه در مقابل آنها کوتاه بیاید، چون مردم زمان ایشان، سطح فهم و ظرفیت لازم را نداشتند که ایشان بتواند با برخی از منافقین برخورد محکمتری کند.
🔻 چرا پیامبر(ص) و علی(ع) و امامحسن(ع) در برخی موارد کوتاه آمدند؟ بهخاطر وجود منافقینی که موجب انحراف افکار عمومی بودند، و بهخاطر وجود مؤمنین ضعیفی که موجب تحمیل اقدام ناصحیح به ایشان شدند.
🔻 میگویند «ببینید امامحسن(ع) صلح کرد!» خُب بقیهاش را هم بگویید که یارانش خیانت کردند و ایشان را تنها گذاشتند و همین خیانتها بود که حضرت را وادار به صلح کرد. کسی که از صلح امامحسن(ع) حرف بزند اما از خیانت یاران امامحسن(ع) حرف نزند، خائن است؛ همهاش را بگو! گفتنِ یک قسمتی از حق و نگفتن بقیۀ حق، بدتر از گفتن سخن باطل است.
🔻 کسی مخالف صلح نیست، اما صلح حقیقی نه صلح تحمیلی! صلح تحمیلی هم مثل جنگ تحمیلی بد است. صلح تحمیلی ناپایدار است و به دنبالش قتل عام جبهه حق است؛ همانطور که در کربلا شاهد بودیم.
👤علیرضا پناهیان
🚩 حرم رضوی - ۹۹.۷.۲۴
@Panahian_ir
🔸چرا پیامبر(ص) بهدنبال کسب قدرت بود؟
🔸چرا پیامبر بسیاری از منافقین را به مردم معرفی و رسوا نکرد؟
🔸پیامبر نتوانست منافقین و طاغوتچهها را از بین ببرد چون مردم بهخوبی یاری نکردند
🔻 رسولخدا(ص) که هدایتکننده و مبلّغ است، چه نیازی به قدرت دارد؟ اساساً یک پیامبر یا امام، قدرت را برای چه میخواهد؟ آیا این قدرت را برای کنترل مردم یا برای منافع خودش میخواهد؟ ابداً! این قدرت را برای برطرف کردن بردگی انسانها و برای از بین بردنِ طواغیت و طاغوتچهها میخواهد.
🔻 پیامبر این قدرت را نمیخواهد برای اینکه دین را به اجبار به مردم بدهد و مردم را کنترل کند که مبادا بیدین بشوند! بلکه این قدرت را لازم دارد برای اینکه مردم را آزاد کند و زمینۀ انتخاب آزادانه و آگاهانۀ مردم را فراهم کند. اصلاً راهِ آزادی یک ملت این است که امام صالحِ آن جامعه، قدرتمند باشد. راه دیگری وجود ندارد.
🔻 پیامبر نیاز به قدرت دارد تا بتواند صدایش را به همه برساند و الا طواغیت و زورگویان نمیگذارند؛ کمااینکه الان هم قدرتهای طاغوتی و طاغوتچههایی که در میان مردم هستند، با هزار ترفند نمیگذارند سخن حق، به مردم برسد.
🔻 اگر پیامبر بخواهد ملتی را آزاد کند، طبق سنتهای الهی باید به کمک خودِ آن ملت آنها را آزاد کند، لذا صدا میزنند «مَنْ أَنْصارِي إِلَى اللَّهِ» چه کسی میآید من را کمک کند؟ بدون یاری مردم، پیامبر نمیتواند این کار را انجام دهد.
🔻 مردم آن قدرتی که رسولخدا(ص) برای از بین بردن طاغوت لازم داشت، کامل برای پیامبر(ص) تامین نکردند. البته بخشی از قدرت تامین شد و مشرکان با آن از بین رفتند اما پیامبر نتوانست منافقین و طاغوتچهها را از بین ببرد چون مردم بهخوبی ایشان را یاری نکردند.
🔻 چرا پیامبر(ص) بسیاری از منافقین را به مردم معرفی نکرد و آنها را رسوا نکرد؟ چون از قدرت کافیِ اجتماعی برخوردار نبود و منافقین میان مردم ریشه دوانده بودند. اگر این قدرت، در اثر نصرت مردم، کامل برای پیامبر تامین میشد منافقین هم از بین میرفتند.
👤علیرضا پناهیان
🚩 حرم رضوی- ۹۹.۷.۲۵
@Panahian_ir
🔻چه کسانی جامعه را به محافظهکاری دعوت میکنند و از تحول باز میدارند؟
🔻محافظهکارها ترسوهایی هستند که ما را به هماهنگی با ظالمان دعوت میکنند
🔻لِهشدن مردم در زیر چرخ توسعه، از نظر محافظهکارها امری طبیعی است!
🔘 محافظهکاری؛ قتلگاه انقلاب، تحولخواهی؛ گام دوم انقلاب(ج۱)
➖ در وجود ما دو احساس هست که باهم میجنگند؛ محافظهکاری و تحولخواهی. حفظ وضع موجود و داراییهای موجود، وضعیت بدی را برای انسان پدید میآورد. خدا از انسان انتظار دارد به تغییر و تحول تن بدهد؛ ولی طبع انسان به محافظهکاری بیشتر میل میکند.
➖ رهبر انقلاب سالها پیش فرمود: محافظهکاری قتلگاه انقلاب است (۷۹/۱۲/۰۹) و اخیراً فرمود که ما به تحول نیاز داریم. (۹۹/۳/۱۴) ما باید ببینیم نسبت جامعهمان با این دو مفهوم چیست؟ چه کسانی جامعه را به محافظهکاری دعوت میکنند و از تحول باز میدارند؟ و چه کسانی جامعه را به تحول دعوت میکنند؟
➖ در جامعۀ ما جریان محافظهکار، همان جریانی است که ما را به هضم شدن در هاضمۀ جهانی دعوت میکند، به بیتحرکی و پذیرفتن این نظم جهانی دعوت میکند؛ همین نظم ظالمانۀ حاکم بر جهان که خیلی راحت یمن و سوریه را ویران میکنند و زنان و کودکان را میکشند.
➖ محافظهکارها میگویند «همینطوری خوب است!» شاید محافظهکارها این مشکلات را برای یک جامعه طبیعی میدانند! کمااینکه میگفتند: اگر بخشی از مردم هم زیر چرخ توسعه له بشوند اشکال ندارد! یعنی لهشدنِ مردم محروم را طبیعی میدانند!
➖ مدیران و مسئولان ما باید تحولخواه باشند. تحولخواه کسی است که میخواهد اوضاع را بهطور اساسی و ریشهای تغییر بدهد تا دیگر بسیاری از مشکلات پدید نیاید. معنا ندارد مدام رانتخواری بشود و بعد، قوۀ قضائیه بیاید و رانتخوارها را بگیرد! یا اینکه یک مسئولی کار نکند تا مردم به مشکل بخورند و تظاهرات کنند و تازه آنوقت مشکل را حل کند!
👤علیرضا پناهیان
🚩هیئت هنر - ۹۹.۶.۱۰
👈🏼 متن کامل:
Panahian.ir/post/6530
#تحول_خواهی
@Panahian_ir
📌فایل پیدیاف | جزوه «راههای رسیدن به حال خوش معنوی و نشاط زندگی»
🔻این جزوه حاوی خلاصه متن سلسله جلسات "راههای رسیدن به حال خوش معنوی و نشاط زندگی" میباشد که در رمضان سال۹۶ و در مسجد امام صادق(ع) برگزار شده و در ۲۲جلسه ارائه شده است.
🔻جزوه «راههای رسیدن به حال خوش معنوی و نشاط زندگی» در دو نسخه منتشر شده است. نسخه اول در ابعاد A4 و مناسب چاپ میباشد. نسخه دوم مختص مطالعه در تلفن همراه است و در ۱۲۳صفحه تنظیم شده است.
📎 Panahian.ir/post/6533
🔸صوت و کلیپهای این مبحث:
📎 Panahian.ir/post/5412
🔸مجموعه جزوه های منتشر شده تا کنون(۱۷جزوه)
📎 Panahian.ir/post/6142
@Panahian_ir
Panahian-RahHayeReseedanBeHaleKhosheManaviVaNeshateZendegee.pdf
حجم:
463.5K
📌 فایل PDF | جزوه «راههای رسیدن به حال خوش معنوی و نشاط زندگی»
👈🏻 نسخه مناسب چاپ در ابعاد A4
#جزوه
@Panahian_ir
Panahian-RahHayeReseedanBeHaleKhosheManaviVaNeshateZendegee-mobile.pdf
حجم:
595K
📌 فایل PDF | جزوه «راههای رسیدن به حال خوش معنوی و نشاط زندگی»
📱 نسخه مناسب مطالعه در تلفن همراه
#جزوه
@Panahian_ir
🔻اگر محافظهکار بشوی از زندگیات زیاد لذت نخواهی برد
🔻اگر تغییر برای رشد و صعود را نپذیری، دچار تغییرات مخرب و رو به سقوط میشوی
🔘محافظهکاری؛ قتلگاه انقلاب، تحولخواهی؛ گام دوم انقلاب(ج۲)
➖ ما انسانها برای ایجاد تغییر آفریده شدهایم، اگر این را همیشه یادمان باشد دچار آسیب و آفتِ محافظهکاری نمیشویم. همۀ ما ایجاد تغییر و تحول را دوست داریم، اما ترسها و نگرانیهایی موجب میشود محافظهکار بشویم؛ آنوقت دیگر از زندگیمان زیاد لذت نخواهیم برد و به فرسودهشدن و مردابشدن تن میدهیم.
➖ انسان بخواهد یا نخواهد، تغییر خواهد کرد ولی اگر تغییرپذیر نباشد و خودش را رها کند و تربیت نشود، دچار تغییرات ناخواسته و مخرب خواهد شد. محافظهکارها هم تغییر میکنند، منتها تغییرشان بهسمت سقوط و نابودی است. پس به نفع آدم است که تغییر برای صعود و رشد را بپذیرد.
➖ همیشه باید آمادۀ تغییر باشیم. آمادگی برای تغییر یعنی آمادگی برای پذیرش عیوبِ خود. پیامبر(ص) میفرماید: «مؤمن هر عیبی را در خودش از بین ببرد، عیب دیگری برایش آشکار میشود» (کافی/۲ /۱۴۷) اینکه بگوییم «مگر من چه اشکالی دارم که باید تغییر کنم؟» همین اول بدبختی انسان است!
➖ معمولاً خدا تحولپذیرها را دوست دارد چون استقبال از تحول، ناشی از پاکی فطرت انسان است. تحول، هم پیچیده است و هم زیبا و هیجانانگیز و لذتبخش است. تحول یعنی مبارزه با محافظهکاریِ غلط، یعنی مبارزهکردن با نفس و نفسانیات، یعنی مبارزه با عُجب و راضینشدن به وضعیتی که دارد، و اینها یعنی سلوک الیالله.
➖ در زندگی فردی و اجتماعی مدام برای ما تغییراتی پیش میآید. وقتی انسان وفقپذیر باشد، یعنی بتواند خودش را با شرایط جدید سازگار کند، میزان رضایتش از زندگی افزایش پیدا میکند. روانشناسها میگویند: مهمترین علامت سلامت روانی یک انسان، قابلیت سازگاری با شرایط جدید است.
👤علیرضا پناهیان
🚩هیئت هنر - ۹۹.۶.۱۱
👈🏼 متن کامل:
Panahian.ir/post/6534
#تحول_خواهی
@Panahian_ir
🔥چرا استیضاح کافی نیست!! (۱)
🔻بررسی چالش های ادوار ریاست جمهوری نشان می دهد اقدام سریع برای کاهش هزینه های نظارت موثر بر اقدامات رییسجمهور، از استیضاح ضروری تر است.
🔻بر اساس قانون، تقریبا تمام منابع مالی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور در اختیار رئیس جمهور قرار می گیرد و رئیس جمهور عالیترین مقام پس از ولی فقیه قرار داده شده است.
🔻در سطح جهان فقط در نظام جمهوری اسلامی است که برای عالیترین مقام کشور، شرط تقوا به معنای قدرت کنترل فرد بر خواسته های نفسانی و شهوت قدرت و ثروت در نظر گرفته شده و جمعی از عالمان منتخب مردم آن را پایش می کنند.
🔻بنابراین «نفر دوم» کشور باید نزدیکترین فرد به رهبری به لحاظ تقوا و عدالت باشد (مانند دولت دوم و سوم)؛ اما قانون، سازوکار روشنی برای کنترل تداوم «تقوای عملی» و سایر شرایط رئیس جمهور، در نظر نگرفته است.
🔻بنابراین فردی که در این جایگاه قرار می گیرد تقریبا مطلق العنان هر چه را بخواهد انجام می دهد و هر چه را نخواهد انجام نمی دهد و با توجه به گستردگی امکانات و اختیارات می تواند اقداماتی مثل استیضاح و سئوال را چنان پرهزینه کند که واقعا مصلحت کشور اقتصا نکند که کشور دچار این هزینه شود.
🔻بنابراین پیگیری مسأله اصلاح یا ضابطه مند تر کردن اختیارات رئیس جمهور، تسهیل پاسخ خواستن از این جایگاه و ایجاد ابزارهای نظارتی موثر بر تداوم شرایط تصدی، آنهم متناسب با جایگاه نفر بعد از ولی فقیه، نیاز اساسی امروز و فردای کشور است.
ادامه دارد..
#استیضاح
✍حمیدرضا ابراهیمی
✅ گامی نو: اورژانس تحلیل های فرهنگی، سیاسی👇
https://eitaa.com/joinchat/917307426Ceae7e94949
🔴 کثافتی به نام فرانسه، بی شرفی به نام مکرون
🔹 کشور منحوس فرانسه در توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم صلیالله علیه و آله وسلم پا را فراتر گذاشته و کاریکاتورهای جسارت آمیز پیامبر مهربانی ها را با حمایت مکرون رییس جمهور بی شرف فرانسه در خیابان های شهر های پاریس به صورت بزرگ به نمایش گذاشته اند!
🔹 انفعال وزارت خارجه دولت در این زمینه و شخص حسن روحانی که ارتباط خوبی با مکرون دارد، باعث شده است جمهوری اسلامی ایران در این جسارت بی شرمانه سیاست سکوت محض را دنبال کند!
🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13