کدام اولویت است 5
🔸برخی از مردم با خود می گویند "بهتر نیست به جای رفتن به راهپیمایی اربعین، هزینۀ زیارت را خرج فقرا کنیم"
در حالی که در روایات معتبر فراوانی، فضیلت زیارت امام حسین(ع) بیشتر از حج دانسته شده است. از طرف دیگر در روایات متعددی فضیلت حج بیش از صدقه در راه خدا دانسته شده است و مرجعی همچون امام خمینی(ره) نیز به برتری حج از صدقه فتوا دادهاند. نتیجه اینکه فضیلت زیارت امام حسین(ع) بیش از صدقه است. برخی دلایل این برتری پیشتر توضیح داده شد.
🔻شخصی از رسول خدا(ص) پرسید: امسال مشکلی پیش آمد و نتوانستم به حج مشرف شوم. مال زیادی دارم، چه کنم که به ثواب حج برسم؟ حضرت فرمودند: اگر به اندازۀ این کوه در راه خدا طلا انفاق کنی، به مرتبۀ حاجی نمیرسی! امام صادق(ع): یک حج مستحبی بهتر است از خانهای پر از طلا که همه را صدقه بدهید.1
🔻 #فتوای_امام_خمینی(ره): «حج نمودن، از صدقه دادن مخارج حج افضل است.»2
⚠️توضیح1: اگر این روایات و فتوا به نظرتان غیرمنطقی میآید، مطالب قبلی را ملاحظه کنید تا متوجه آثار عجیب «زیارت حسین(ع)» و «حج ابراهیمی» (که هرکدام نماد و یادآور مجاهدت و فداکاری خوبان هستند)، در رفع و ریشهکن کردن فقر، ظلم و بیعدالتی بشوید.
⚠️توضیح2: انسان عاقل، کلاننگر، دوراندیش و غیرسطحینگر، به موازات صدقه به فقرا، به فکر درمان پایدار و اساسی فقر هم هست، و علت مهمتر و موثرتر بودن هزینه کردن برای زیارت حسین(ع) را میفهمد؛ چه خودش به زیارت برود، و چه در ارزانترین زمان برای زیارت، یعنی اربعین، فقرا را به زیارت پیادۀ حسین(ع) بفرستد که طبق عقل و نقل روزیشان افزایش یابد و زندگیشان بهتر میشود.
⚠️توضیح3: همیشه ممکن است لباسهای چرکی پیدا شوند که دیرتر تمیز شوند یا هرچقدر شسته شوند، تمیز نشوند. برخی افراد نیز شاید در زیارت امام حسین(ع) کمتر از بقیه تغییر کنند یا بعد از زیارت هیچ تغییری نکنند و آدم بهتری نشوند، اما اینها اندکاند. اغلب انسانها که فطرتشان سالم است، با زیارت حسین(ع) پاکتر و مهربانتر میشوند؛ برخی کمتر و بیشتر.3
1. کافی، ج4، ص195و260
2. تحریر الوسیلۀ امام خمینی(ره)، گفتارى درباره حج مستحبى، مسأله 4
3. گروه پژوهشی موسسه بیان معنوی
🌿
⛔️ کانال مبارزه با برداشت های نادرست اعتقادی
http://eitaa.com/joinchat/2691956738Cec06dd8967
7.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بررسی #عوارضخودارضایی از دید علوم پزشکی و بیولوژی
برگرفته از کتاب "علوم نوین در اسلام"
مقاله ی مربوط به عوارض خودارضایی🔻
حتما مطالعه کنید🔻
https://eitaa.com/Badankhoooba/11831
اینجا مخصوص بدن خوباست💪🏻🔻
🅰 @Badankhoooba
#خبر_خوش😍
📚 تأسیس #بانک_پاورپوینت ویژه #طلاب و #مبلغین و #معلمان و #فعالان_فرهنگی در #مساجد و #مدارس
❇️ پاورپوینتهای آموزشی ویژه مدارس #کودک_نوجوان #احکام
➡️ http://eitaa.com/joinchat/3575250945Ceb151b8a9d
--------------📚------------
❇️ پاورپوینتهای تحلیل مباحث #سیاسی و #اقتصادی روز
➡️ http://eitaa.com/joinchat/3575250945Ceb151b8a9d
--------------📚------------
❇️ پاورپوینتهای تخصصی #مهدویت #مسابقات #سخنرانی_چند_رسانه
➡️ http://eitaa.com/joinchat/3575250945Ceb151b8a9d
--------------📚------------
❇️ پاورپوینتهای آموزش #سواد_رسانه و #فضای_مجازی #ادیان_مذاهب
➡️ http://eitaa.com/joinchat/3575250945Ceb151b8a9d
--------------📚------------
📚 #پایگاه جامع تولید ونشر ناب ترین محتوای #پاورپوینت 📚
‼️پیش پول اجاره و مانند آن
🔷پول پیشی که مستأجر به موجر میدهد، اگر از منفعت کسب مستأجر باشد بعد از گذشت سال خمس دارد و هر وقت مستأجر بتواند آن را از موجر بگیرد باید خمس آن را بپردازد
📕منبع: رساله آموزشی امام خامنهای
🆔 @resale_ahkam
‼️مایحتاجی که از درآمد تدریجی تهیه میشود
🔷مایحتاجی از قبیل لوازم خانگی، جهیزیه، ساختمان مسکونی و مانند آن که شخص نمیتواند هنگام نیاز یکباره خریداری کند مگر آن که از درآمد سنوات بعد به تدریج تهیه و برای زمان احتیاج نگهداری نماید، آن مقدار که هر سال به اندازهی شأن عرفی خود تهیه میکند مؤونه است و خمس ندارد.
📕منبع: رساله آموزشی امام خامنهای
🆔 @resale_ahkam
🔴امام خمینی(ره)
♦️ما آن صدمه ای که از قدرت های بزرگ خوردیم ، باید بگوییم که بالاترین صدمه ، صدمه شخصیت بوده . آنها کوشش کردند که شخصیت ما را از ما بگیرند و به جای شخصیت ایرانی و اسلامی ، یک شخصیت وابسته اروپایی شرقی و غربی به جایش بگذارند . یعنی تربیت فاسدی که در رژیم سابق بود و به تدریج داشت قوت می گرفت . این بود که از همان کودکستان شروع کنند به این برنامه که اطفال ما را از همان جا زمینه تبدلیشان را به یک موجود وابسته فراهم کنند تا برود به مرتبه بالا مثل دبیرستان بعد هم بالاتر از او..
📚صحیفه امام خمینی (ره)جلد14ص113
http://eitaa.com/joinchat/2299330560C727b8a7440
⭕️کج فهمی های فرهنگی به سبک مسیح مهاجری
مسیح مهاجری در مطلبی که 28 مهر در روزنامه اطلاعات چاپ شده است. مطلبی را راجع به مسائل فرهنگی و پیاده روی اربعین نگاشته است.
هرچند نویسنده خود اقرار دارد که تحلیل واقعی بین نمود های فرهنگی و باطن قضایا بسیار کار سختی است امَّا سرانجام اینگونه قضاوت کرده است که «مجموع این افراد (افرادی که به پیاده روی اربعین رفته اند)فقط به زیر ۵ درصد جمعیّت کشور میرسند. قطعاً اعمال و رفتار و افکار ۵ درصد یک جامعه را نمیتوان به کل آن جامعه تعمیم داد ! » و نویسنده با کنایه های صریح و غیر صریح تبلیغ کنندگان و ترغیب کنندگان مردم برای پیاده روی را غافل از حقایق اجتماعی و زیر پوستی جامعه بر می شمرد!
در بررسی گفتار ایشان لازم است تایید و تاکید کنیم که نباید به ظواهر پرداخت و باطن حقایق دینی را فراموش کرد. و قطعا باید بدنبال حیات طیبه همه جانبه در جامعه باشیم.
امَّا توجه به چند نکته لازم است:
1- اگر مشت نمونه خروار نیست! چرا دوستان شما در دولت و روزنامه های دیگر اصرار داشتند جمیعت بسیار محدود زنان حاضر در ورزشگاه آزادی را «آزادی کل زنان ایران» و نجات کل ایران قلمداد کنند! و البته تبلور کلِّ هنر و توانایی دولت فعلی در 6 ساله گذشته جز این نبوده است!
راستی آنروز شما خواب بودین؟
2-در دوران پر هیاهوی رسانه های ضد دین و اخلاق امروز و سرمایه گذاری های عظیم آنها برای اضمحلال فرهنگ ها ، آیا حضور بیش از سه میلیون ایرانی ، نشانه بلوغ فرهنگی نیست؟!
3-پیاده روی اربعین نه تفریح صرف است چون ورزشگاه رفتن که دولت بخواهد کرایه مجانی به آنها بدهد و نه ضد اخلاق است چون لاکچری های آقا زاده های مرفه و بی درد! که مشمول صدای ملت شود تا آزادانه و رها اجازه تبلیغ داشته باشند!
پیاده روی اربعین مشقت نفس و جسم و هزینه دادن از مال است برای یک امر معنوی و متکامل! و بر فرض اگر 5 درصد یک جامعه چنین باشند ، قطعا آن جامعه از یک طراز بسیار عالی فرهنگی برخوردار خواهد شد.
4- سفر اربعین چون سفر معنوی و عمیق است ، قطعا می توانیم بگوییم اگر سه میلیون نفر به زیارت اربعین رفته باشند، چند میلیون خانواده درگیر این قضیه فرهنگی شده اند و اگر زیارت جاماندگان را اضافه کنیم به یک آمار بسیار بزرگتر می رسیم که می توانیم به راحتی ادعا کنیم ، اکثر خانواده های ایرانی ، از شمیم زیارت اربعین استشمام کرده اند. حال سوال این است: جناب عالم چگونه به آمار 5 درصد رسیده اید؟!
5- اشاره کرده اید که آمار طلاق و فساد ها در جامعه امروز ما مطلوب نیست! امَّا چرا در تحلیل ریشه ها و علت ها ناصواب رفته اید؟!
براستی چرا هیچ گاه حضرت شما و دوستان ژورنالیست و دولتی شما با در دست داشتن بودجه های عظیم بیت المال و تریبون های مختلف نخواسته اند ریشه های فسادها را درست بشناسند تا ترمیم و اصلاح شوند؟! سیاست های غلط فرهنگی دولت ها بخصوص دولت های اصلاحات و سازندگی در بهم زدن بافت های سنتی ، درست کردن طبقه مرفهین بی درد ، الگو سازی های غلط فرهنگی امثال برخی بازیگران و ورزشکاران کم سواد و بی اخلاق ، بیکاری ، زمینه سازی برای رانت و فساد های دولتی و ... ، اینها منشا طلاق و فساد در جامعه است جناب مهاجری!
چقدر شما روزنامه داران به این مسائل پرداخته اید؟! چقدر امثال شما آدرس غلط به مردم داده اید و اذهان عمومی را مشوش کرده اید؟!
6-اصلاح فرهنگ اولا امر تدریجی است نه یک شبه! دوما چند وجهی است ؛ از دولت و مجلس و قوِّه قضائیه گرفته تا دانشگاه و حوزه و روزنامه ها هم مسئولند! یکی از ابعاد اصلاح فرهنگی ترویج و ترغیب مردم به آشنایی با بزرگان دین و صد البته اتصال محبتی با آن بزرگان است.آیا می خواهید این اصل مهم فرهنگی را هم به عنوان دوستی با دول کفر و از باب همراهی با اکثریت رسانه ها ، ذبح کنید؟!
7- امید است مسئولان امور فرهنگی در راس آنها کسانی که بیت المال و رسانه بدست آنهاست از این جمعیت میلیونی و چندین میلیون خانواده شان بیاموزند و واقعیات جامعه متدین ایرانی را ببینند شاید افکار و رفتار شان کمی رنگ و بوی معنویت و اخلاق بگیرد تا بتوانند ریشه های فساد در جامعه را بشناسند و بسوزانند، اگر نه، لااقل در ترویج و توجیهش سهیم نباشند.
تحلیل مبتنی بر واقعیتها و گسترش فرهنگ متعالی پیادهروی اربعین را موجب می شود که جان و قلب و روح مردم و جامعه ایرانی با کاروان کربلا پیوند بخورد و با زیارت سید شهیدان ، رنگ و بوی جهاد، گذشت و اخلاق و دین به خود بگیرد.
اکنون جامعه ایرانی از عطر روح افزای اربعین عطرآگین است، و معلوم نیست برخی قلم بدستان روشن فکرمآب (مکلا باشند یا معمم) دقیقا چرا و از چه چیز ناراحتند؟!!
جعفر بحرینی
منبع: روزنه
http://eitaa.com/joinchat/2299330560C727b8a7440
پنج شاخص انقلابیگری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن
مطرحشده در بیانات رهبر انقلاب در حرم امام خمینی95/3/14
1.پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی اسلام و انقلاب ,بنده در سال گذشته در همین جلسه راجع به مبانی امام صحبت کردم. مبانی اساسی ما آنهاست ... اگر این پایبندی وجود داشت، حرکت، حرکت مستمر و مستقیم خواهد بود. در تندباد حوادث این حرکت تغییر پیدا نمیکند... نقطهی مقابل این پایبندی عملگرایی افراطی است. یعنی هر روزی به یک طرف رفتن، هر حادثهای انسان را به یک طرف کشاندن.
2.هدفگیری آرمانهای انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنهابعضی سعی میکنند جامعه و جوانهای ما را دچار ناامیدی کنند. بگویند آقا فایده ندارد! نمیشود! نمیرسیم! ... شاخص دوم این است که هرگز منصرف نشویم از رسیدن به آن اهداف بلند و آرمانهای بلند. تسلیم نشویم در مقابل فشارها.
3.پایبندی به استقلال کشوراستقلال سیاسی معنایش این است که ما در زمینهی سیاسی فریب [دشمن را] نخوریم... استقلال فرهنگی که از همه مهمتر است در این است که سبک زندگی را سبک زندگی اسلامی ایرانی انتخاب بکنیم... استقلال اقتصادی هضم نشدن در هاضمهی اقتصاد جامعه جهانی است.
4حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن
و عدم تبعیت از آن, باید دشمن را شناخت، نقشهی او را فهمید، از تبعیت دشمن سر باز زد؛ این شاخص چهارم، این عدم تبعیت را قرآن، جهاد کبیر نام نهاده است.
5.تقوای دینی و سیاسی اینکه ما عرض کردیم که باید به آرمانها پابند بود، اسلام اینها را از ما خواسته است. یک تکلیف دینی است و رعایت آن تقوای دینی است. تقوای سیاسی هم همراه همین است؛ تقوای سیاسی یعنی انسان از لغزشگاههایی که دشمن میتواند از آن استفاده بکند پرهیز بکند.
#در_محضر_بزرگان
ﺩﯾﺪﻩﺍﯼ ﻭﻗﺘﻲ ﻧﺎﻧﻮﺍ ﺧﻤﯿﺮ ﻧﺎﻥ ﺳﻨﮕﮏ ﺭﺍ ﭘﻬﻦ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭ ﺩﺭﻭﻥ ﺗﻨﻮﺭ ﻣﯽﮔﺬﺍﺭﺩ ﭼﻪ ﺍﺗﻔﺎﻗﯽ ﻣﯽﺍﻓﺘﺪ؟!
ﺧﻤﯿﺮ ﺑﻪ ﺳﻨﮕﻬﺎ ﻣﯽﭼﺴﺒﺪ!
ﺍﻣﺎ ﻧﺎﻥ ﻫﺮﭼﻪ ﭘﺨﺘﻪﺗﺮ ﻣﯽﺷﻮﺩ ، ﺍﺯ ﺳﻨﮕﻬﺎ ﺟﺪﺍ ﻣﯽﺷﻮﺩ.
ﺣﮑﺎﯾﺖ ﺁﺩﻡﻫﺎ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﺳﺖ.
ﺳﺨﺘﯿﻬﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﺩﻧﯿﺎ ، ﺣﺮﺍﺭﺕ ﺗﻨﻮﺭ ﺍﺳﺖ.
ﻭ ﺍﯾﻦ ﺳﺨﺘﯽﻫﺎﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ
ﭘﺨﺘﻪﺗﺮ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ.
ﻭ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﭘﺨﺘﻪﺗﺮ ﻣﯽﺷﻮﺩ ، ﺳﻨﮓ ﮐﻤﺘﺮﯼ ﺑﺨﻮﺩ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ. ﺳﻨﮕﻬﺎ ﺗﻌﻠﻘﺎﺕ ﺩﻧﯿﺎﯾﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ.
🚗ﻣﺎﺷﯿﻦ ﻣﻦ،
🏡ﺧﺎﻧﻪ ﻣﻦ..
🍞ﺁﻧﻮﻗﺖ ﮐﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺗﻨﻮﺭ ﺧﺎﺭﺝ ﮐﻨﻨﺪ ، ﺳﻨﮕﻬﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻣﯽﮔﯿﺮﻧﺪ!
ﺧﻮﺷﺎ ﺑﻪ ﺣﺎﻝ ﺁﻧﮑﻪ ﺩﺭ ﺗﻨﻮﺭ ﺩﻧﯿﺎ ﺁﻧﻘﺪﺭ ﭘﺨﺘﻪ ﻣﯿﺸﻮﺩ ، ﮐﻪ ﺑﻪ ﻫﯿﭻ ﺳﻨﮕﯽ ﻧﻤﯽچسبد.
#حاج_محمد_اسماعیل_دولابی
@zaker_al_zahra
✅مراقب باشیم انتظار ما انتظار یهودی نباشد⁉️
🔸«همین انتظار که امروز ما نسبت به حضرت مهدی (عج) داریم، یهود نسبت به پیامبر اسلام داشتند. یهودیان بر اساس همین انتظار… به سوی مدینه روانه شدند و در اطراف آن خیبر، فدک و… سکنی گزیدند تا به هنگام ظهور پیامبر آخر الزمان نخستین بیعت کنندگان با او باشند… اما وقتی پیامبر موعود به رسالت مبعوث شد، نه تنها با او بیعت نکردند، بلکه در مقابل انجام رسالتش خدعه، توطئه و صف آرایی کردند.
🔺آنها گمان می کردند که فاصله شان با پیامبر فاصله زمانی است، در حالیکه با آن حضرت، فاصله ی اخلاقی داشتند❗️
💠فاصله ی ما با مهدی موعود (عج) نیز فاصله ی اخلاقی و معنوی است این فاصله اگر برداشته نشود، دیر یا زود ما را از امام زمانمان جدا خواهد ساخت…
💢 و در مقابل چه بسیار کسانی که در ظاهر از بی خبران بسیار دورند، اما به دلیل آگاهی و پاکی درونی در واقع با امام عصر (عج) نزدیکند و پس از ظهورش بلافاصله به او می پیوندند.»
⚠️آری، یهودیان مدینه به دیگران همچون محرومان و بی خبران می نگریستند، اما خود از بیعت با پیامبر موعود بازماندند، چرا که با آن حضرت فاصله ی اخلاقی داشتند. در مقابل سلمان ها و اویس ها که در ظاهر از دوران و بی خبران بودند، پس از بعثت پیامبر خود را به پیامبر رساندند و بیعت کردند، چون فاصله ی معرفتی و اخلاقی را در نوردیده بودند.
اما فاصله ی ما با امام زمان (عج) چقدر است⁉️
☝️ خدا کند ما به سرنوشت یهودیان مدینه دچار نشویم…
⛅️أللَّھُمَ عجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَرَج⛅️ــــــــــــــــــــــــــــــ
@entkhab7eshgham