eitaa logo
لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ
89 دنبال‌کننده
274 عکس
165 ویدیو
6 فایل
وظیفه ی هر مومن تبین مسائل بهترین تبین تنها با کلام الله المتعال ،پیامبران و اوصیای برحقشان صورت میگیرد خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار ارتباط با ادمین @Allahoakbar12
مشاهده در ایتا
دانلود
پناه به خدا از دستِ بعضی دوستها ....!! روایت دارد که امام کاظم علیه السلام فرمود: «أعوذ بک من صاحب خدیعه»؛ خدایا من از رفیق مکار به تو پناه می برم. پرسیدند: یابن رسول الله رفیق مکار کیست؟ فرمود: «إن رای حسنه دفنها»؛ رفیق مکار کسی است که: اگر خوبی از تو ببیند می پوشاند، دفنش می کند و روی آن خاک می ریزد. «و إن رأی سیئه أفشاها» و اگر از تو بدی یا نقطه ضعفی ببیند آن را مطرح می کند، و آن را افشا می کند. بحار الانوار ج ۸۳ ص ۱۸۶. https://eitaa.com/tabyenehandavar
آیت الله شب زنده دار نقل کرده اند: مرحوم آیت الله محلاتی میفرموده که: یه زمانی تصمیم گرفتم همه کارها را رها کنم و برگردم نجف... اطرافیان و شاگردان و دوستان مدام میگفتن : آقا جان اونجا برین هزینه زندگی امکانات و اینا چی میشه؟! گفتم: خب خدا بزرگه ولی باز تکرار کردن! گفتم: اونجا یه یهودی هست کاسبه ایشون وعده داده که کمکم کند! دیگه ساکت شدند!!!!!! و اینجاست که عیار ایمان های ما مشخص می شود. ((امید به خدای رازق یا تاجر یهودی)) تصمیم با خودمان https://eitaa.com/tabyenehandavar
امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(علیه السلام)‌‌ می فرمایند: «سَيِّئَةٌ تَسُوءُكَ خَيْرٌ عِنْدَ اللَّهِ مِنْ حَسَنَةٍ تُعْجِبُك‏» ؛ خطایی که باعث ناراحتی تو شود، نزد خداوند از کار نیکی که باعث عجب تو شود بهتر است. خودبزرگ بینی یکی از گناهان کبیره است https://eitaa.com/tabyenehandavar
عَن الصادقِ جعفرِ بنِ محمدٍ عن اَبیهِ عَن آبائِهِ علیهم‌ُالسلام اَنَّ امیرالمؤمنین علیه‌السلام قالْ جُمِعَ الْخَیْرُ کُلُّهُ فِی ثَلَاثِ خِصَالٍ این سه چیز را اگر بتوان تأمین کرد، همه‌ی خیرات، مستقیم و غیرمستقیم در اینها وارد و داخل هستند. النَّظَرِ وَ السُّکُوتِ وَ الْکَلَامِ یکی نظر و نگریستن، دوم سکوت و سوم کلام فَکُلُّ نَظَرٍ لَیْسَ فِیهِ اعْتِبَارٌ فَهُوَ سَهْوٌ فرمود هر نگاه‌کردنی که در آن عبرت‌گرفتن نباشد، اعتبار نباشد، این سهو است؛ هیچ فایده‌ای ندارد. وَ کُلُّ سُکُوتٍ لَیْسَ فِیهِ فِکْرَةٌ فَهُوَ غَفْلَةٌ سکوت هم جزو کارهای متعارف و رفتار انسان است؛ [می‌فرماید] هر سکوتی که در آن فکری نیست این غفلت است. وَ کُلُّ کَلَامٍ لَیْسَ فِیهِ ذِکْرٌ فهُوَ لَغْوٌ می‌فرماید هر کلامی که در آن ذکر نیست، یاد نیست، توجه نیست -حالا یا به طور مطلق یا توجه الی الله- این کلام لغو است. فَطُوبَى لِمَنْ کَانَ نَظَرُهُ عِبَراً وَ سُکُوتُهُ فِکْراً وَ کَلَامُهُ ذِکْراً پس خوشا به حال کسى که نگاهش مایه‌‌ی عبرت است، و سکوتش مایه‌ی اندیشه، و سخن‌گفتنش یادآورى و ذکر است وَ بَکَى عَلَى خَطِیئَتِهِ بر گناهان و خطاهای خود بگرید؛ وَ أَمِنَ النَّاسُ شَرَّه‌ [و مردم از شرّ او در امان باشند] 📚 الامالی شیخ صدوق، صفحه‌ی ۸۰ https://eitaa.com/tabyenehandavar
هموطن گرامی در صورتی که به شناسنامه خود دسترسی ندارید، امکان شرکت در انتخابات با کارت ملی، گواهینامه رانندگی، گذرنامه و کارت خدمت دوره ضرورت نظام وظیفه نیز وجود دارد. پیش به سوی ساختن ایران وعده ما 11 اسفند https://eitaa.com/tabyenehandavar
پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله: 🔹ای مردم، بنده ی خدا از مسلمانان به حساب نمی آید، تا آنکه مردم از دست و زبانش آسوده باشند. و به درجه مؤمنان نمی رسد مگر اینکه رفیق او از شر و آزار و همسایه اش از تندی و خشمش در امان باشد. و از متّقین محسوب نمی شود تا اینکه از امور مشتبه برای پرهیز از آلودگی به محرّمات بپرهیزد. قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم ◇ایهَا النّاسُ، انَّ العَبدَ لا یکتَبُ مِن المُسلِمینَ حَتّی یسلَمَ النّاسُ مِن یدِهِ وَ لِسانِهِ وَلا ینالُ دَرَجَةَ المؤمِنینَ حَتّی یأمَنَ اخُوهُ بَوائقَهُ وَ جارُهُ بَوادِرَهُ، وَلا یعَدُّ مِن المُتَّقینَ حَتّی یدَعَ ما لا بأسَ بِهِ حِذاراً عَمّا بِهِ البَأسُ .◇  بحارالانوار، ج ۷۷، ص ۱۷۷ https://eitaa.com/tabyenehandavar
در سرزمینی که تو هستی نخواهم ماند! «ابو درداء»می گوید: «به معاویه گفتم از پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله شنیدم هر کس از ظرف طلا و نقره بیاشامد آتش جهنم درونش را فرا خواهد گرفت»، «معاویه»گفت: «أمّا أنا فلا أری بذلک بأسا، امّا من برای آن ایرادی نمی بینم» «ابو درداء»پاسخ داد: عجبا! من از پیامبر صلّی اللّه علیه و آله نقل می‌کنم او رأی شخص خود را اظهار می‌کند! من دیگر در سرزمینی که تو هستی نخواهم ماند » ---------- شرح ابن ابی الحدید(از علماء اهل سنت)، جلد ۵، صفحه ۱۳ """شناخت معاویه ملعون از کلام علماء اهل سنت"""" https://eitaa.com/tabyenehandavar
تضمین بهشت با شش شرط 💠 عَن انسِ بنِ مالک قالْ قالَ رسول الله صلی‌الله‌علیه‌وآله تَقَبَّلُوا لِی بِسِتٍّ أَتَقَبَّلُ لَکُمْ بِالْجَنَّةِ [پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند:] این شش چیز را شما قبول کنید، ما هم در مقابل بهشت را برای شما قبول می‌کنیم؛ یعنی قول می‌دهیم. إِذَا حَدَّثْتُمْ فَلَا تَکْذِبُوا [هرگاه سخن گفتید،] دروغ [مگویید.] وَ إِذَا وَعَدْتُمْ فَلَا تُخْلِفُوا [هر گاه وعده دادید، خُلف وعده نکنید.] وَ إِذَا ائْتُمِنْتُمْ فَلَا تَخُونُوا [هرگاه امین‌تان دانستند، خیانت نکنید. در] امانت مالی، امانت موقعیت و مسئولیت، امانت سخن و حرف و خبر خیانت نشود. وَ غُضُّوا أَبْصَارَکُمْ [چشمانتان را] از چیزهایی که خلاف محارم الهی است [فرو بندید.] وَ احْفَظُوا فُرُوجَکُمْ شهوت خودتان را نگه دارید. وَ کُفُّوا أَیْدِیَکُمْ وَ أَلْسِنَتَکُمْ زبان و دست خودتان را نگه دارید؛ یعنی در اختیار داشته باشید. 📚 الامالی شیخ صدوق، صفحه‌ی ۱۵۰ https://eitaa.com/tabyenehandavar
مراجعه به علما ➖پيامبر خدا (ص) فرمود: «سيأتي زَمانٌ على اُمَّتي يَفِرُّونَ مِن العُلَماءِ كما يَفِرُّ الغَنَمُ عنِ الذِّئبِ ، فَإذا كانَ كذلِكَ ابتَلاهُمُ اللّه ُ تعالى بثلاثةِ أشياءَ : الأوَّلُ : يَرفَعُ البَرَكَةَ مِن أموالِهِم ، و الثاني : سَلَّطَ اللّه ُ علَيهِم سُلطانا جائرا ، و الثالث : يَخرُجُونَ مِن الدنيا بلا إيمانٍ» .  به زودى زمانى بر امّتم فرا مى رسد، كه از علمايشان مى گريزند همان گونه كه گوسفند از گرگ مى گريزد . وقتى چنين شد خداوند متعال آنها را به سه چيز گرفتار كند : اول اين كه بركت را از اموال ايشان مى گيرد. دوم اين كه پادشاهى ستمگر را بر آنان مسلّط مى گرداند و سوم اين كه بى ايمان از دنيا مى روند.(۱۴) https://eitaa.com/tabyenehandavar
قالَ رَسُولُ اللهِ صلی الله علیه و آله : ثَلَاثٌ لَوْ تَعْلَمُ أُمَّتِی مَا لَهُمْ فِیهَا لَضَرَبُوا عَلَیهَا بِالسِّهَامِ الْأَذَانُ وَ الْغُدُوُّ إِلَی یوْمِ الْجُمُعَةِ وَ الصَّفُّ الْأَوَّل؛ سه چیز است که اگر امّت من منافع آن را می‌دانستند، برای دست یافتن به آن، قرعه می‌زدند: اذان گفتن و زود رفتن به نماز جمعه و قرار گرفتن در صف اول نماز جماعت. https://eitaa.com/tabyenehandavar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عَنْ عِكْرِمَةَ عَنِ اِبْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: إِنَّ أَوَّلَ دِرْهَمٍ وَ دِينَارٍ ضُرِبَا فِي اَلْأَرْضِ نَظَرَ إِلَيْهِمَا إِبْلِيسُ فَلَمَّا عَايَنَهُمَا أَخَذَهُمَا فَوَضَعَهُمَا عَلَى عَيْنَيْهِ ثُمَّ ضَمَّهُمَا إِلَى صَدْرِهِ ثُمَّ صَرَخَ صَرْخَةً ثُمَّ ضَمَّهُمَا إِلَى صَدْرِهِ ثُمَّ قَالَ أَنْتُمَا قُرَّةُ عَيْنِي وَ ثَمَرَةُ فُؤَادِي مَا أُبَالِي مِنْ بَنِي آدَمَ إِذَا أَحَبُّوكُمَا أَنْ لاَ يَعْبُدُوا وَثَناً وَ حَسْبِي مِنْ بَنِي آدَمَ أَنْ يُحِبُّوكُمَا. اوّلین درهم و دیناری که روی زمین ضرب شد و پول درست شد، ابلیس به آن نگاهی کرد، پول را معاینه کرد(تمام جوانب درهم و دینار را نگاه کرد) و آن را گرفت، روی دو چشمش گذاشت، بعد هم روی سینه اش گذاشت، بعد یک آهی هم کشید، دوباره روی سینه اش گذاشت، بعد این را گفت: شما نور چشم من هستید، و میوۀ دلم هستید. من از این به بعد باکی ندارم از اینکه انسان ها شما را دوست بدارند، ولی بُت نپرستند. برای من کافی است که فقط انسان ها شما را دوستتان بدارند. همین که انسان ها شما را دوست بدارند، برای من کافی است. روایت چهاردهم از مجلس سی و ششم امالی صدوق https://eitaa.com/tabyenehandavar