eitaa logo
روشنای تبیین✔️
24.3هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
6.7هزار ویدیو
361 فایل
امام‌خامنه‌ای:جهادتبیین‌یک‌واجب‌فوری‌وقطعی‌ست. باذهن‌فعال‌وزبان‌گویا،امیدآفرین‌هستی. موسسه‌جهادی‌رسانه‌ای‌روشنای‌ تبیین،مردمی‌‌است‌ومتعلق‌به‌‌هیچ‌ نهادیاگروه‌سیاسی‌‌نیست. 💌مدیر: @jehadetabyien 💌ادمین: @tabyienadminn عضویت‌؛ارسال‌عدد۲۰به۳۰۰۰۱۴۲۲۰۰
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️ آیا پوشیدن لباس مشکی در ایام عزاداری اهل‌بیت معصومین (علیهم‌السلام) کراهت دارد؟ ✅ پوشیدن لباس سیاه در عزای اهل بیت (علیهم السلام) مخصوصاً در عزای حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) برای تعظیم شعائر و به عنوان اظهار تأثر مطلوب می‌باشد و در فرض سوال کراهت ندارد. 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید.
شعار امسالِ ما به تأسّی از قیام خانوادگیِ (علیه‌السلام)، «قیام خانوادگی برای جهاد تبیین» است. معتقدیم باید خانوادگی وارد این جهاد عظیم روزگار شویم، تا نتیجۀ مطلوب حاصل شود. ✍ اسماعیل فخریان 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید.
💭 روایت کربلا؛ اول همراهی نکردن خواص طرفدار حق با حضرت مسلم به امام حسین(علیه‌السلام) نامه نوشتند و آن حضرت در نخستین گام، مسلم‌بن عقیل را به کوفه اعزام کرد. در تاریخ آمده که گویی سی هزار نفر اطراف مسلم گرد آمده بودند. کاری که ابن زیاد کرد این بود که عده‌ای از خواص را وارد دسته‌های مردم کرد تا آن‌ها را بترسانند. چنان مردم را ترساندند که آن حضرت به‌وقت نماز عشا هیچ‌کس را همراه نداشت؛ هیچ‌کس! چرا چنین شد؟ بنده که نگاه می‌کنم، می‌بینم خواصِ طرفدارِ حق مقصرند و بعضی‌شان در نهایت بدی عمل کردند. ۱۳۷۵/۰۳/۲۰ 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید.
با سلام و احترام خدمت خانم سجادی عزیز! تبیین یا بیان کردن در مواردی بکار می‌ره که نیازمند باز کردن مطلب یا موضوعی برای روشنگری اذهان عمومی هستیم. ابعاد مسائل تبیینی هم گسترده هست و یکی از شاخصه‌ها هم مواردی هست که دشمن روش دست گذاشته و با شبهه افکنی سبب گمراهی افراد میشه... در جنگ شناختی، ترکیبی و تبلیغاتی کنونی، جهاد تبیین بر عهده‌ی همه هست که برای اطلاعات بیشتر می‌تونین در کانال روشنای تبیین، با جستجو کنین و اطلاعات لازم رو بدست بیارین. ضمنا از چندی پیش خلاصه‌ی کتاب جهاد تبیین هم داره در کانال بارگذاری میشه که میتونین با این لینک مطالعه بفرمایید.👇 https://eitaa.com/tabyien/12557 در فضای مجازی با انتشار مطالب مفید و بصیرت‌زا و در فضای حقیقی با تشکیل و روشنگری در بین اعضای خانواده، دوستان، آشنایان، همسایه‌ها و .... از کلاسهای بصیرتی در مساجد هم استفاده کنید و بقیه رو هم دعوت بفرمایید. باز اگه ابهامی بود، درخدمتیم. 🌹ممنون از همراهی‌تون ❤️ @tabyien & @hamrahantabyien
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ در رأس اونایی که مقابل علیه‌السلام لشکرکشی کردن، خواصی بودن که حضرت رو می‌شناختن! اما خصلت‌هایی داشتن که می‌تونه هر آدمی رو تبدیل به هیولایی کنه که حتی جلوی پسر پیغمبر هم بایسته... 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید.
🔹 - شماره 1️⃣ ☝️☝️بخوان و عبرت بگیر! 💥 یکی از بزرگترین درس‌های تاریخ: اگه گوش به فرمان نایب امام زمانت باشی، در رکاب خود امام‌ هم صادقانه، تا پای جان خواهی ماند! 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 چاووش‌خوانی زیبای بنی‌فاطمه درخواست حاج عبدالرضا هلالی از حاج سیدمجید بنی‌فاطمه در برنامه‌ی حسینیه معلی ✍ به یاد همه‌ی پیرغلامان حسینی... 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 حاج میثم مطیعی در شب اول محرم در حسینیه معلی با نوایی دلنشین به استقبال امسال رفت... ✍ حسین جان؛ ما را هم به خیمه‌ی سربازی و نوکریت دعوت کن...😢 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید.
♨️عاشورا تکرار شدنی است! 🔹یکی از ابعاد قیام عاشورا که منطبق بر جامعه امروز ما نیز می‌باشد، جنگ‌شناختی است که ریشه‌های آن از غدیر شروع شد و در نهایت منجر به واقعه عاشورا گردید. تغییر در نگرش‌ها و ارزش‌های جامعه از طریق نگاه ارتجاعی به مسائل، همان نسخه‌ای است که جریان تحریف از طریق آن عاشورا را رقم زد و دقیقا مصداق‌های آن در جامعه امروز ما به روشنی نمود دارد. 🔸البته جنگ‌شناختی همیشه بوده و هست. جنگ‌شناختی یعنی همین که در بحبوحه جنگ صفین، این قدر فضای ذهنی و ادراکی علیه حضرت امیرالمؤمنین علی(علیه‌السلام) تنگ شده بود که برخی مانند ربیع‌بن خثیم که جزو زُهاد ثَمانیه یا هشت زاهد معروف قرن اول بود در حقانیت طرفین شک کرده بودند. جنگ‌شناختی مانند آتش افتادن به جنگل است و تر و خشک را جدا نمی‌کند؛ از ربیع‌بن خثیم تا آن جوانک غسانی تا سلیمان‌بن صرد خزاعی و شبث‌ابن ربعی و حتی شمر مجاهد را اسیر خود می‌کند. کسی که بر فرق امیرالمؤمنین علی(علیه‌السلام) ضربه می‌زند حضرت را می‌شناخت، مقامش را می‌شناخت و حتی در برخی روایات تاریخی تنها کسی بود که سه بار دستان امام را گرفته و با ایشان بیعت کرده بود. کسی که گلوی فرزند پیامبر(ص) را برید، او را بهتر از همه می‌شناخت. 🔹خواص باطل همگی مُردند؛ اما داستان آنها باقی است. امروز شبث‌ها تکثیر شده‌اند یکی از آنتن‌های ملکه و آل‌سعود بیرون می‌زند یکی از لابه‌لای توئیتر و اینستاگرام. فرق نمی‌کند ممکن است معمم باشد و چند روزی لُمعه دمشقیه و یا مکاسب خوانده باشد و یا مُکَلایی از دل مکاتب فلسفی و سیاسی و یا شاید بازیکنی که به غیر از دریبل زدن چیزی در وجودش نمی‌توان یافت و یا افراطیون دیروزی که امروز به حضرت مهسا و السا دخیل می‌بندند. تقوایی که لق بزند و بصیرتی که لنگ بماند سرانجامش اینگونه شدن است. 🔸امروز هم مانند هماورد صفین و واقعه عاشورا آنچه نیاز است اول شناخت عرصه است. اول باید شناخت که حق کجاست و باطل کیست؟ چرا که اولین توصیه حضرت امیر(ع) این بود که فرمود: حق با شخصیت‌‌ها شناخته نمی‌شود؛ حق را بشناس تا اهل آن‌ را بشناسی و باطل را بشناس تا اهل باطل را بشناسی. گام دوم عمار شدن و جهاد تبیین است؛ آنچه شمشیر مالک را تیز می‌کرد و قیام عاشورا را زنده کرد، زبان بران عمار یاسر و روایت زینبی بود. ✍ بصیرت 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید.
🔹آیت‌الله حائری شیرازی🔹 🔸تأثیر تبلیغ🔸 شما طلاب حتماً قضیۀ مرحوم کربلایی کاظم ساروقی خوانده اید. قبر ایشان در قبرستان حاج شیخ، نزدیک حرم مطهر است. مرحوم آیت الله العظمی نجفی جزء ای که برای عدم تحریف کتاب الله می آورد این است که کربلایی کاظم که به طریق غیر عادی قرآن حفظش شده بود، همین قرآن فعلی را می خواند! آنقدر هم همراه این قضیه، قرائن وجود داشت مبنی بر اینکه این مسأله غیر عادی است، که حدی ندارد. آیت الله مکارم شیرازی می گوید هر قرآنی به دست کربلایی کاظم می دادیم و می گفتیم فلان آیه، ایشان قرآن را باز می کرد و همان آیه آمده بود! این یعنی یک خبری است دیگر. هر وقت دعوتش می کردند و یک لقمۀ مشتبه ای خورده بود، می گفت که جلویم را پرده گرفت، سیاه شد. بعد می گفت تو که پولت مشتبه بود، چرا کربلایی کاظم را دعوت کردی؟ می رفت جایی و غذا را استفراغ می کرد! کربلایی کاظم می گوید ماه رمضانی بود و مبلّغی آمد توی روستای ما. گفت: کسی که زکات ندهد، لباسش اشکال دارد. من به بابایم گفتم: «بابا زکات بده»، گفت: «من ندارم بدهم». گفتم: پس زمین سهم من را جدا کن. قبول کرد. سهم من را جدا کرد و من شروع کردم زکاتم را می دادم. بعد این جریان برایم پیش آمد! ببینید؛ یک طلبه ای می رود تبلیغ می کند که معلوم نیست این طلبه، اصلاً حتی تا کتاب لمعه خوانده بود یا نه؟! یک طلبه رفته آن حرف را زده، او هم گیرنده اش قوی بوده و آن را گرفته. یعنی به این علم، عمل کرد. پس انسان وقتی می رود برای تبلیغ. از یک کلمۀ او ممکن است کربلایی کاظم پیدا بشود! همین برایش بس است! هزار تا مسخره هم که بکنند اشکالی ندارد. این زخم زبان ها، این زحمت ها، این ناراحتی ها، اینها را می دانید که . شما وقتی فهمیدید این کار لازم است، باید انجامش داد. گاهی با یک کلام شما، یک نفر کربلایی کاظم پیدا می شود. 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید.
اگه تبلیغ رو جدی بگیریم و با یک حرکت عمومی تبیین کنیم و از حقایق بگیم ولو عده‌ای از خواص هم اشتباه کنن، بازم میتونیم از این پیچ تاریخی به سلامتی رد بشیم. پس باید امیدوار باشیم و مخلصانه روشنگری کنیم تا مبادا اسیر جنگ شناختی دشمن بشیم. با هم گوش کنیم👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقام معظم رهبری: اگه صد مورد خیانت خواص را هم دیدید ناامید نشوید، ان شاءالله همه شما نابودی تمدن منحط آمریکایی و صهیونیزم را خواهید دید. ✅: هرکس باعث ایجاد يأس و ناامیدی در مردم شود، خائن است. روشنای تبیین 👈 عضو شوید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹کلیپ علیه‌السلام 🎙استاد‌رائفی‌پور رفقا بیاین امسال با یک نگاه تازه‌ای بریم مجالس اباعبدالله! به خدا فقط گریه بر کافی نیست. باید شعور حسینی رو با شور حسینی با هم داشته باشیم. باید حواسمون به نوع گفتار و رفتار و علایق‌مون باشه! نمیشه یکی به میخ بزنیم و یکی به نعل! از خودشون بخواهیم که دل و روح‌مون فقط جای اهل‌بیت باشه، دیگه دشمنان جایی درش نداشته باشن! از خدا عاقبت‌بخیری رو برای همه بطلبیم🤲 ✍تدوین: روشنای تبیین 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅بر مشامم میرسد هر لحظه بوی کربلا... 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید.
🌸 سلام دوستان👋 🍃صبح بخیر، عزاداری‌هاتون قبول باشه🌟 خداروشکر که یک روز دیگه هم توفیق داریم تا در کنار شما خوبان باشیم و بتونیم از برکات این مصاحبتِ مجازی استفاده کنیم. ماه محرم دیگری از دفتر زندگی‌مون رو ورق میزنیم، امید که با رضایت خدا و اهل بیت علیهم‌السلام خصوصاً ارواحنا فداه، این صفحات رو به زیبایی ترسیم کنیم و عاقبت‌بخیر باشیم. 🏴🏴حتما در مراسم عزای سیدالشهداء، خادمین کانال خودتون رو هم دعا بفرمایید 😇 ✍تدوین: روشنای تبیین 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید.
💭 روایت کربلا؛ دوم افرادی که آماده شهادت نبودند، امام حسین (علیه‌السلام) را همراهی نکردند! تمام کسانی که در مکه و مدینه، افراد نام و نشان‌داری بودند که حقیقت قضیه را نمی‌فهمیدند، با حرکت (ع) مخالفت کردند. بعضی حتی نامه نوشتند از بین راه از حضرت خواستند که برگردد. چون این‌ها محاسبه می‌کردند، می‌گفتند که اگر این کار برای این است که حضرت به حکومت برسد، خب، خیلی شرایطِ به حکومت رسیدن مفقود است و اگر نفسِ این حرکت مطلوب است، پس در آن کشته شدن هم هست. این‌ها کسانی بودند که آماده نبودند آن‌طور خودشان را به دَم شهادت بدهند. ۱۳۶۱/۸/۴ 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید.
ندای حسین بن‌علی در طول تاریخ طنین اندازه و هنوز هم هستند کسانی که در رکاب ارباب جان خودشون رو تقدیم می‌کنن! مهم اینه که همیشه آماده‌ی شهادت باشیم و جان‌فشانی👇👇
تبریز دیروز شاهد تشییع شهیدی بود که از آن جوان‌‌های امروز مارک‌پوش و عطرزده و البته دکتری بود که جانش را داد برای شهرش و عزای حسینی. پدر شهید مدافع امنیت : ⏺این پسر آنقدری خاص بود که هر چقدر هم بگویم باز هم ناگفته‌های زیادی می‌ماند! هی می‌گفت می‌خواهم مدافع حرم شوم! آن موقع‌ها کم سن و سال بود و اجازه ندادم؛ مدام می‌گفت کاش در کربلا شهید شوم. وقتی از پایگاه به امیر زنگ زدند که چند نفر می‌خواهند بنرهای(ع) را که به مناسبت در میدان ساعت نصب شده است را آتش بزنند، طاقت نیاورد، لباس رزم پوشید و رفت. می‌گفت نابرادرها به امام حسین(ع) زورتان نمی‌رسد به جان بنرهایش افتاده‌اید؟ پسرم دست خالی بود! آن نابرادر چند ضربه به او زد و چاقو به یکی از چشم‌هایش زده بود که شدت جراحت به قدری زیاد بود که بعد از 4 روز به شهادت رسید همان آرزویی که داشت. 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید.
🔺اسامی برندگان مسابقه‌ی کتابخوانی «طرح کلی اندیشه‌ی اسلامی در قرآن» 🔸هدیه‌ی نقدی ۲۰۰ هزار تومانی به حساب برندگان واریز خواهد شد. 🔸 مسابقه‌ی کتابخوانی بعدی طی روزهای آینده شروع می‌شه. 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید.
⁉️ شرایط تکوینی و واقعی همراهی با امام چیست؟ 🧐 چرا عده‌ای نتوانستند را همراهی کنند؟ 🤨 چه نقطه کوری از جریان عاشورا نیاز به تبیین دارد؟ 😬 چرا باید نماز بخوانیم؟ چرا باید حجاب داشته باشیم؟ 🤔 برای حل مُعضلات اجتماعی چه کنیم؟ حضرت اباعبدالله علیه‌السلام می فرمایند: مَنْ کَانَ بَاذِلاً فِینَا مُهْجَتَهُ وَ مُوَطِّناً عَلَى لِقَاءِ اللهِ نَفْسَهُ فَلْیَرْحَلْ مَعَنَا: هرکسی بارش را بسته و آماده است، همراه من بیاید که برویم.... باذلاً مُهجَتَه یعنی هرچه دارد برای ما کنار بگذارد: وقت، مال و .... مُوطناً علی لقاءِ الله یعنی آماده برای لقاء الهی است. این آمادگی از قبل باید ایجاد شود، در معرکه، دیر است. شما ببینید آدمی که سال‌ها از انقلاب در روزنامۀ کیهان دفاع می‌کند و برای کوچک‌ترین مسائل رگ گردنش بیرون می‌زند، امروز سر خاک مهسا امینی با لباس قرمز نیم آستین حاضر می‌شود و به نام خدای رنگین کمان می‌گوید! از حضرت مهسا می‌گوید! اما حاج قاسم سلیمانی، اصغر پاشاپور را تشر می‌زند که مرا از دو تا گلوله می‌ترسانی؟! فرق این دو در این است که اولی نه، ولی دومی بارش را بسته و آماده است. در خاطرات رزمندگان دفاع مقدس آمده است، در موقعیتی که مجبور بودند یک نفر روی مین برود، داوطلبینِ رفتن روی مین به قدری زیاد بودند که قرعه می‌انداختند؛ قرعه‌ای که مسئول آن روی همه برگه‌ها یک عدد و نام خودش را می‌نویسد! این‌ها آمادگی از قبل بوده است نه در لحظه و زمان معرکه! ✍اسماعیل فخریان 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید.
🔹 - شماره 2️⃣ 💥به گزارش سربازان نفوذی عبیدالله: حر بن یزید ریاحی، فرمانده ارشد نظامیِ عبیدالله، نماز ظهر را به امامت حسین بن علی خواند؛ جای تعجب است که این فرمانده لشکر اینگونه به دشمن ارادت دارد. 🌹روشنای تبیین 👈 عضو شوید.