5.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
🎥 روزمان را با #قرآن آغاز کنیم | ترتیل صفحه ۴۷۰ قرآن کریم و آیات ۲۶ تا ۳۳ سوره مبارکه غافر
🍃🌹🍃
🌺 پیامبر (ص) میفرمایند: «مَن اَرادَ عِلمَ الاَوَّلینَ وَالآخَرینَ، فَلیُثَوِّرِ القُرآنَ» هرکه علم اولین و آخرین را میخواهد، باید آن را در قرآن بجوید. (کنزل العمال ج۱ ص۵۴۸)
🍃🌹🍃
🔰توصیه مهم شهید امام خامنهای(قدس سره):
🔸هر روز حتماً #قرآن بخوانید حتّی روزی نیم صفحه، روزی صفحه بخوانید، امّا ترک نشود. در دنیای اسلام هیچ کس نباید پیدا بشود که یک روز بر او بگذرد و آیاتی از قرآن را تلاوت نکند.(۱۴۰۲/۱۲/۲۲)
👈 جهت مشاهده نکات و پیامهای تفسیری صفحه ۴۷۰ قرآن کریم اینجا را کلیک کنید.
#تدبر_در_قرآن
#به_ترجمه_آیات_دقت_کنیم.
🌹روشنای تبیین | عضو شوید.👇
https://eitaa.com/joinchat/2137587722C603b2cd06b
✨ سلام بر همراهان همیشگی 👌
🌿 روزتون بخیر و نیکی ☀️
🗓امروز دوشنبه اول تیرماه و هفتم محرم هست، روز شروع یک تابستان گرم برای دلهای داغدیده و چشمهای اشکبار ما.
❤️🔥داغیم از مصیبتها و دلگرمیم به وحدت و همبستگی ملت.
▪️بار غمی داریم که روی شانههای یکدیگر تقسیمش میکنیم و قراراست میلیونی آن را به دوش بکشیم و صحنههای بیبدیلی از اشک و لبخند، عشق و حماسه را به تصویر بکشیم.
بیایید چشمهای خود را با گریه زلال کنیم و زینبوار زیبایی ببینیم.🥲
▪️من و تو باید خوب عزاداری کنیم.
یا حسین (ع)🚩
✍ روشنای تبیین
🌹روشنای تبیین | عضو شوید.👇
https://eitaa.com/joinchat/2137587722C603b2cd06b
🏴 این مُحرم را زنده نگه دارید. اگر این مجالس وعظ و خطابه و عزاداری و اجتماعات سوگواری نبود کشور ما پیروز نمیشد. همه در تحت بیرق امام حسین (سلام الله علیه) قیام کردند.
📚صحیفه نور، ج ١٧، ص ۶٢
#امام_خمینی
🌹روشنای تبیین | عضو شوید.👇
https://eitaa.com/joinchat/2137587722C603b2cd06b
11.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #تماشایی | تلاش مسئولان، بیچارگی آمریکا
😇 رهبر معظم انقلاب درباره تفاهمنامه رئیسجمهوران ایران و آمریکا چی گفتن؟
🌹روشنای تبیین | عضو شوید.👇
https://eitaa.com/joinchat/2137587722C603b2cd06b
روشنای تبیین
🎥 #تماشایی | تلاش مسئولان، بیچارگی آمریکا 😇 رهبر معظم انقلاب درباره تفاهمنامه رئیسجمهوران ایران و
ما ایرانی هستیم و با عزت و اقتدار ایستادهایم✊
استکبار هر چقدر هم زور بزنه، نمیتونه ارادهی ما رو بشکنه. تا آخرین نفس، پای اصول و ارزشهامون میایستیم و اجازه نمیدیم هیچ قدرتی بر ما مسلط بشه.
این راه، راه مقاومت و پیروزی است. 🇮🇷💪
🔰متن کامل ترجمه بیانیه مشترک قطر و پاکستان
▪️ بیانیه مشترک دولت قطر و جمهوری اسلامی پاکستان درباره اختتام اجلاس دریاچه لوسرن، نخستین نشست کمیته عالیرتبه با مشارکت ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران
🔹 نخستین دور گفتوگوهای سطحعالی در چارچوب «یادداشت تفاهم اسلامآباد» با مشارکت نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، ایالات متحده آمریکا و دو طرف میانجی، یعنی دولت قطر و جمهوری اسلامی پاکستان، در بورگناشتوک سوئیس به پایان رسید.
🔹 روز نخست نشست دریاچه لوسرن در فضایی مثبت و سازنده برگزار شد. پیشرفتهای امیدوارکنندهای حاصل شده است که از جمله آن میتوان به ایجاد سازوکاری برای ادامه گفتوگوهای فنی اشاره کرد.
🔹 بر مبنای یادداشت تفاهم، طرفها با تشکیل یک «کمیته عالی» موافقت کردند که مسئولیت نظارت سیاسی بر روند میانجیگری را بر عهده خواهد داشت. مذاکرهکنندگان ارشد بهطور منظم به کمیته عالی گزارش خواهند داد و هدایت کارگروههای متمرکز بر موضوعات هستهای، تحریمها و نیز کارگروه نظارت و حلوفصل اختلافات را برای تضمین اجرای مؤثر یادداشت تفاهم و همچنین رسیدگی به سایر موضوعات بر عهده خواهند داشت.
🔹 کمیته عالی بر سر یک نقشه راه برای دستیابی به توافق نهایی ظرف مدت ۶۰ روز به توافق رسیده است؛ امری که زمینه را برای آغاز فوری گفتوگوهای فنی بیشتر فراهم میکند. افزون بر این، برای دوره زمانی مذکور در بند ۵ یادداشت تفاهم، یک خط ارتباطی میان طرفها ایجاد شده است تا از بروز حوادث و سوءتفاهمها جلوگیری شود و عبور ایمن کشتیهای تجاری از تنگه هرمز تضمین گردد.
🔹 همچنین طرفها با ایجاد یک «واحد کنترل منازعه» میان خود و جمهوری لبنان، با تسهیلگری میانجیها، موافقت کردند تا پایبندی به توقف عملیات نظامی در لبنان مطابق با مفاد یادداشت تفاهم تضمین شود. گفتوگوهای فنی درباره تمامی موضوعات تا پایان هفته در مجموعه بورگناشتوک ادامه خواهد یافت.
🔹 طرفهای میانجی به تلاشهای حداکثری خود ادامه خواهند داد تا اطمینان حاصل شود که مذاکرات همچنان در فضایی سازنده پیش میرود و هدف دستیابی به یک توافق نهایی محقق شود.
🔹 دولت قطر و جمهوری اسلامی پاکستان مراتب قدردانی صمیمانه خود را از ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران بهسبب پایبندی مستمر آنان به دیپلماسی و حلوفصل مسالمتآمیز مناقشه ابراز میکنند. طرفهای میانجی همچنین از شرکا و متحدان بهخاطر حمایت مستمر و مشارکت ارزشمندشان در روند جاری مذاکرات تقدیر می نمایند.
لوسرن
۲۲ ژوئن ۲۰۲۶
@tabyien
🔰 علی الاصول | ۱
🔹علی الاصول یعنی: «امام بزرگوار ما فرمود: آمریکا #شیطان بزرگ است؛ واقعاً این تعبیر، تعبیر فوقالعادهای است. ... تجربه به ما نشان داد که ما در هیچ مسئلهای نمیتوانیم [با او] مثل یک طرف مورد اعتماد بنشینیم صحبت کنیم.
انسان گاهی با دشمن هم حرف میزند امّا دشمنی که به حرف خودش پایبند باشد و انسان بتواند اعتماد کند که او به هر دلیلی زیر قول خود و زیر تعهّدات خود نخواهد زد. با این دشمن میشود حرف هم زد، بله؛ امّا وقتی ثابت شد که دشمن، دشمن نابکار است، دشمنی است که در عمل، از نقض عهد هیچ ابائی ندارد و نقض عهد میکند، بعد هم وقتی میگوییم آقا چرا [نقض عهد] کردی، باز لبخند میزند، باز زبان چرب و نرم را باز میکند و یک جوری توجیه میکند، با این [دشمن] نمیشود وارد مذاکره شد. اینکه بنده سالها است دائم تکرار میکنم که با آمریکا مذاکره نمیکنیم علّتش این است.» (۱۳۹۵/۰۵/۱۱)
🔸اما: «نظام جمهوری اسلامی دربارهی موضوعات خاصّی که #مصلحت بداند، با این #شیطان برای رفع شرّ او و برای حلّ مشکل، مذاکره میکند.» ( ۱۳۹۲/۱۰/۱۹)
🌹روشنای تبیین | عضو شوید.👇
https://eitaa.com/joinchat/2137587722C603b2cd06b
♨️ خوانش اصلاح طلبانه از بیانیه رهبری
تفاسیر موسعی از بیانیه رهبر معظم انقلاب درباره تفاهمنامه با آمریکا صورت گرفت. طیفهای فکری-سیاسی تلاش کردند طوری آن را تفسیر کنند که به نقطهای که اکنون خود ایستادهاند معنا دهند و برای فهم پیشینی خود اعتبار تولید نمایند.
1⃣ برخی از بیانیه چنین استنباط کردند که تفاهمنامه بر رهبری تحمیل شده است و فحاشی به تیم مذاکره کننده را شروع کرده اند و دست نوشته به تجمعات میآورند.
2⃣برخی شعام را عبور کرده از رهبری دانستند.
3⃣ برخی که اساسا مخالف هرگونه مذاکره بودند خود را نزدیکترین طیف به نگاه رهبری دانستند.
4⃣برخی در خواست دولت برای مذاکره و اجازه رهبری را کاملا طبیعی و مسبوق به سابقه دانستند که در دولت روحانی هم تکرار شده بود و رهبر شهید اجازه دادند اما اعلام کردند من خوشبین نیستم. حتی قبل جنگ١٢ روزه گفتند مذاکره شرافتمندانه نیست اما اجازه دادند.
5⃣ برخی احترام رهبری به نظر شعام و رئیس جمهور را به معنای احترام رهبری به مردم سالاری دانستند که روی دیگر آن اثبات عدم فرد محوری و دیکتاتوری در اداره کشور است.
6⃣ برخی هم خوشحال شدند که روشن شد در آیندهی (احتمالیِ) ناکامِ تفاهمنامه، رهبری نقشی ندارد و فضا شفاف شد.
7⃣ اما خوانش و تفسیری که قدیمی بود و توسط طیفی از اصلاحات به روز رسانی شد اینکه: عدهای که به پزشکیان رای داده بودند اما او را پرچمدار اصلاح طلبی مدّ نظر خود نمیدانستند، یک مرتبه به ستایس او پرداختند و او را کم نظیر معرفی کردند. علت آن است که مطلبوشان رئیسجمهوری است که با نظام چالش کند و بر دیدگاههای خود اصرار ورزد یا به قول خودشان تدارکاتچی نباشد. اکنون از بیانیه رهبری، ایستادن پزشکیان بر نظرات خود را استنباط کردهاند و مطلوب و ایده آل خود را یافتهاند. این طیف همان طیفی است که خوانش دموکراسی خواهانه از جمهوری اسلامی را می پسندد و عرفی گرایی را بر اسلام سیاسی ترجیح می دهد.
✍ عبدالله گنجی
🌹روشنای تبیین | عضو شوید.👇
https://eitaa.com/joinchat/2137587722C603b2cd06b