eitaa logo
روشنای تبیین✔️
24.3هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
6.7هزار ویدیو
361 فایل
امام‌خامنه‌ای:جهادتبیین‌یک‌واجب‌فوری‌وقطعی‌ست. باذهن‌فعال‌وزبان‌گویا،امیدآفرین‌هستی. موسسه‌جهادی‌رسانه‌ای‌روشنای‌ تبیین،مردمی‌‌است‌ومتعلق‌به‌‌هیچ‌ نهادیاگروه‌سیاسی‌‌نیست. 💌مدیر: @jehadetabyien 💌ادمین: @tabyienadminn عضویت‌؛ارسال‌عدد۲۰به۳۰۰۰۱۴۲۲۰۰
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از طلاب الکریمه
1_190303283.pdf
2.95M
📚 #کتاب فصل بذرپاشی 🔸بیانات رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای درباره تربیت کودک ✍گردآوری: مسعود پارسافر #تربیت_فرزند @tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
#معرفی_کتاب #فصل_بذرپاشی #بیانات_امام_خامنه‌ای 👇👇👇 @tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
مشاوره و برنامه ریزی.mp3
2.76M
#مشاوره_مجازی #خودت_را_بشناس 🔰نکاتی مهم و #کاربردی در برنامه ریزی و #خود_شناسی 🔷 این فایل صوتی در پاسخ به سوال یکی از مخاطبین کانال #فاطر بیان شده است که به دلیل ارتباط با موضوع پست بالا خدمت مخاطبین عزیز کانال #بینش_مطهر ارائه می گردد. 🔷 سوال مخاطب این بود که: ❓«چرا نمی توانم برنامه ریزی درستی داشته باشم تا در تحصیل و مطالعه موفق باشم» ✅ استاد محترم بر اساس مطالب #شهید_مطهری و بر اساس اصل #خودت_را_بشناس، نکاتی رو بیان کرده اند. ✅ #پاسخ_مشاور حجت الاسلام ناصر قیلاوی زاده ( @GHILAVI ) را در این فایل صوتی بشنوید. @tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
♦️صبر ممدوح و صبر مذموم به این بیانات رهبری عزیز که چند روز قبل فرمودند عنایت کنید: "صبر یعنی ایستادگی کردن، مقاومت کردن، محاسباتِ درست خود را و محاسباتِ دقیق خود را با خدعه‌گریِ دشمن تغییر ندادن؛ صبر یعنی پیگیریِ اهدافی که برای خودمان ترسیم کرده‌ایم؛ صبر یعنی با روحیه حرکت کردن و ادامه دادن؛ این معنای صبر است." تحلیل: متاسفانه برخی تصور درستی از صبر ندارند، فکر می کنند که صبر یعنی خود را به دست «سرنوشت» و «برنامه ها» و «پروژه های دشمن» سپردن است، اینکه لازم نیست و اساسا نمی توان کاری کرد و باید صبر نمود تا خداوند امر "فرجش" را برساند و با یک "کن فیکون" همه چیز را حل و فصل کند. فکر می کنند اساسا خداوند ما را متحیر و حیران و سرگردان گذاشته است و نه عقلی به عنوان حجت درون و نه قرانی به عنوان حجت بیرون برای ما قرار نداده است و اصولا هر بلایی که دشمن و طبیعت و غیره سر ما آوردند، باید صبر کنیم و بگوییم راضیم به رضای الهی! کار به جایی می رسد که اگر طواغیت علیه آنها حاکم شوند حتی کفار حربی، باز هم می گویند باید صبر کرد! حال آنکه این صبر، «صبر مذموم»، مردود و خلاف منطق الهی است! اما «صبر ممدوح» صبری است که در مسیر مبارزه علیه منکر و ایجاد معروف ها، در مسیر انقلاب علیه طواغیت، در مسیر نظام سازی، در مسیر دولت سازی، در مسیر جامعه سازی و در مسیر تمدن سازی، باید به آن ملتزم بود. خداوند در قران می فرماید: اقم الصلوه، وامر بالمعروف وانه عن المنکر واصبر علی ما اصابک یعنی در طول اقامه صلات و امر به معروف و نهی از منکر مصائبی پیش می آید که باید امیدوارانه برای دستیابی به آن اهدف بر آن مصائب صبر کرد و ناامید نشد موانعی ایجاد می شود که باید آنها را از مسیر برداشت، چاره کرد و مدیریت نمود! در جای دیگر می فرمایند: ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا و عملو الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر یعنی در طول مسیرِ ایمان و عمل صالح و تواصی به حق (امر به معروف و نهی ) مصائبی می اید که باید تواصی به صبر هم داشت و صبر نمود در جای دیگر خطاب به پیامبرش می فرماید: در مسیر حرکت اجتماعی الهی خودت و همراهیانت استقامت کنید و قطعا در این مسیر استقامت مصائبی می آید که باید صبر نمایی فاستقم کما امرت و من تاب معک و لا تطغوا.... واصبر فان الله لا یضیع اجر المحسنین در واقع مومن باید برای دستیابی به اهداف اجتماعی اسلام برنامه ریزی کند و اگر مانعی ایجاد شد که این امر طبیعی هر جنبش و حرکت اجتماعی است، ناامید نشود و با راهکاری بهتر به سمت ان هدف حرکت کند و امیدوارانه آن مانع را بردارد! نه اینکه هر مشکلی که فرارویش پیش آمد بلافاصله از ادامه مسیر ناامید شود و بعضا بی صبری نماید! که این بی صبری به تقوایی می انجامد پس از خداوند «صبر ممدوح»، «صبر توام با تلاش و کوشش»، «صبر ایستادگی بر آرمانها»،«صبر محاسباتی»، «صبر پیگیری اهداف»، «صبر مداومت بر اهداف»، «صبر در برابر خدعه گری های دشمن»، «صبر در برابر حماقت های خودی ها» و «صبر در برابر همه مصائب طول مسیر الهی» را بخواهید! خداوندا ما را از شر وسوسه های صبر مذموم در امان دار ✍️«محمد علی رنجبر» @tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
🔆 علامه مصباح: 🔰 سفارشات متعدد پیامبر اکرم (ص) در مورد ماه شعبان و اهتمام فوق العاده ایشان به این ماه، نشان می دهد، در این ماه بهتر و بیشتر می‌توان از رحمت‌هاي الهی بهره برد و به خدواند متعال تقرب جست. #شعبان @tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
🌀حلول ماه شعبان و اعیاد شعبانیه مبارک. @tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
شعبان 1441.pdf
804.7K
🌀 جدول مراقبه‌ی شعبانیه 📝 اعمال و اذکار ماه شعبان 🔹 اعمال آورده شده مخصوص کل ماه است که برای آسان شدن انجام آن و دائم الذکر بودن، به تعداد روزهای ماه تقسیم گردیده است؛ با انجام عمل هر روز ، خانه‌ی مربوط را علامت بزنید. 🔹 البته هرکس مطابق توان و ظرفیت خود اذکار را انتخاب کند و لازم نیست همه‌ی اعمال را انجام دهید./مناهج سایز: قطع A5 #نشر_حداکثری #مراقبه_شعبان #شعبان @tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 نکاتی در خصوص صدا و سیما... 👤 در بیان عمار ولایت علامه مصباح 📌 سه نگرش نسبت به صدا و سیما وجود دارد 1️⃣ رسانه ملی تبلیغاتچی حاکمیت و دولت باشد! 2️⃣ رسانه ملی محنصر قرآن، سخنرانی و عزاداری باشد! 3️⃣ رسانه ملی باید تنها به دنبال رضایت مردم باشد! 👤 بنده (علامه مصباح): هیچکدام از اینها را نمی‌پسندم❗️ ♦️ راه صیح چیست؟ در کلیپ ببینید . . . @tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
امروز این چند بیتِ بی ارزشِ سراسر دروغ را در فضای مَجازی دیدم: وقتی افتاد فتنه ای در قم هریک از گوشه ای فرا رفتند حرم و مسجد و مصلی را ترک کردند و بی صدا رفتند شیخ و ملا و سید و آخوند همه از ترس بی عبا رفتند آن یکی کیش و آن یکی هم قشم چند تایی به کربلا رفتند پس اگر جمکران شفا می داد بندرعباس را چرا رفتند عده ای بی عبا و عمامه بی مفاتیح و بی دعا رفتند آن همه درس و بحث در حوزه با یه ویروس بر فنا رفتند اینهمه موعظه بر منبر با کرونا بر هوا رفتند من بنازم کادر درمان را بهر خدمت بی ریا رفتند دلم برای بی سوادیِ سراینده و عاقبت بیهوده گویی اش سوخت؛ در جوابش این ابیات را سرودم؛ ان شاء الله از خوابِ غفلت و خصومت بیدار شده و اظهار پشیمانی کند: فتنه در قم نبود، فتنه تویی تو بگو رحم ها کجا رفتند ؟ از مروّت بگو و انصافت که ز جانت به ناکجا رفتند ! گفته ای مسجد و مصلّی را اهلِ قم بسته، بی صدا رفتند ! چیست در آن کدوی بی مغزت ؟ که ندانسته ای چرا رفتند ! درِ مسجد اگر که بسته شده از حرم گر به خانه ها رفتند ، این نشانِ تعقّل است و خِرد پیِ دستورِ اولیا رفتند ! طاعتِ امرِ حق، دلیلِ شفاست حق مداران، پیِ شفا رفتند حفظِ جان، واجب است بر مومن بهرِ خاموشیِ بلا رفتند گر حرم باز بود، می گفتی که نبستند و با عبا رفتند ! حال که بسته اند، بی انصاف ز چه گویی همه فنا رفتند ؟ کاش بسته شود دهانِ تو نیز که در آن کذب و افترا رفتند ای که امثالِ تو، ز بیکاری پیِ بهتان و ناسزا رفتند آن دهان را ببند و خوب ببین که جهانی پیِ عزا رفتند خَلقِ ایتالیا و امریکا در دلِ خاکِ بی بها رفتند لابد اینها همه گناهِ قم است که بسی زیرِ حکمِ لا رفتند مرگ، پایانِ راه نیست رفیق تو مپندار مُرده ها رفتند من و تو می رویم یک روزی به همان جا که قبلِ ما رفتند آمدند از خدا در این دنیا عاقبت تا همان خدا رفتند پس بترس از سرودِ باطلِ خود که ز باطل، بسی فنا رفتند ح.ش.مهرآیین ۶ فروردین 1399 @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
SalavatShabaniyeh[01].mp3
5.66M
[قرار عاشقی در هیات مجازی] 🎙صلوات شعبانیه (اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ شَجَرَهِ النُّبُوَّهِ وَ مَوْضِعِ الرِّسالَهِ ...) 🔺با نوای: حاج میثم مطیعی ای مؤمنان! «هر روز» ماه شعبان در «وقت ظهر» و در «شب نیمه‌ی شعبان» این صلوات را که از امام سجاد (ع) نقل شده، بخوانید. ✅ @MeysamMotiee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از طلاب الکریمه
💢دو پیشنهاد راهبردی برای ارتقای سواد رسانه‌ای ❇️همه ما باید نسبت به ارتقای سواد رسانه‌ای خود اقدام کنیم که نیازمند مطالعه و تمرین است. برای شروع به این دو اصل کلیدی پایبند باشیم: 1️⃣طراحی : به اینکه چه میزان اطلاعاتمان را از کدام رسانه دریافت میکنیم، حساس باشیم. کسانی که سواد رسانه ای دارند، رژیم مصرف متعادلی دارند و از منابع و رسانه های مختلف به میزان مشخصی اطلاعات دریافت میکنند. اگر رژیم مصرف رسانه ای به درستی طراحی نشود، در فضای اشباع رسانه ای و بمباران اطلاعاتی خفه خواهیم شد. 2️⃣ تبدیل شدن از به و منتقد: اگر بدانیم رسانه ها واقعیت را می سازند، از این به بعد استراتژی مطالعه و تماشای انتقادی را در مواجهه با رسانه ها در پیش خواهیم گرفت. ❇️برای تبدیل شدن به خواننده/بیننده/شنونده فعال رسانه‌ها همیشه این سه سوال را از خود بپرسید: ۱.چه کسی این پیام را خلق کرده است و چرا این پیام ارسال شده است؟(هدف او چه بوده است؟) ۲.چه ارزش‌ها و دیدگاه‌هایی را در این پیام به صورت پنهان جاسازی و تبلیغ کرده اند؟ ۳.احتمالا چه بخش هایی از واقعیت حذف شده و چه بخش هایی از واقعیت برجسته سازی شده است؟ @tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 علامه مصباح : اطاعت از ولی فقیه، اطاعت از امام حسین (ع) است 🔷شعار جانم فدای رهبر را همه سر می دهند، اما در عمل چگونه ایم؟ #امام_حسین #ولی_فقیه @tollabolkarimeh
هدایت شده از طلاب الکریمه
لطفا مطالعه شود 👇👇👇 💠 پاسخ امام خامنه ای به کسانی که ادعا می کنند صدا وسیما باید هر برنامه ای بسازد تا مردم به سراغ نروند 🔷 کسانی که دوست دارند اهل تحلیل عمیق باشند حتما این عبارات را با دقت بخوانند و به کار گیرند. 1️⃣ مغالطه «اینها واقعیات جامعه است.» ♦️ يك حالت روشن‏ فكرى خام وجود دارد كه معتقد است همه چيز را بايد به مردم گفت. من اين را قبول ندارم. چطور هر چيزى را بايد به مردم گفت؟ آيا در خانه‏ ى شما، هر اتفاقى كه برايتان بيفتد، به بچه‏ تان مى‏ گوييد؟ بايد گفت، يا نبايد گفت؟ چرا شما همه‏‌ى خبرهاى داخل خانه‏‌تان را به بچه ‏تان نمى‏‌گوييد؟ چون بعضى از خبرها براى او مضر است و يا اصلًا جالب نيست. (21/ 12/ 1369) بيانات در ديدار با مديران و مسئولان بخشهاى خبرى صدا و سيما 2️⃣ مغالطه «جذب ماهواره نشوند!» ♦️ سليقه و اعتقاد من اين است كه بايد با يك ديد همه ‏جانبه و به اصطلاح دورانديش با اين قضيه برخورد شود. اگر ما به تصور اين ‏كه دشمن با ماهواره به سراغمان مى ‏آيد - حرفى است كه امروز زياد رايج است- يا اين‏كه راديوها و تلويزيونهايشان تا چند صباح ديگر فضاى زندگى و جامعه‏ ى ما را پوشش خواهد داد، بگوييم «پس بياييم عقب نيفتيم و خودمان براى ايجاد جاذبه در مردم، فيلمهاى ويدئويى يا سينمايى و يا تلويزيونى را به آن شكلى كه براى مردم جاذبه دارد توليد كنيم.» اين به نظر حرف درستى است؟ ميبينيم چنين فكرى در بعضى از ذهنها، واقعاً هست؛ اما اين‏طور كه نميشود با قضيه و با مشكل برخورد كرد. ما بايد مصونيت بدهيم. وقتى كه احساس ميكنيم خطر، عمومى است، يا خطر، در حال وسعت گرفتن است، بايد كارى كنيم و مصونيت ببخشيم. (19/ 09/ 1371) بيانات در ديدار اعضاى «شوراى عالى انقلاب فرهنگى» 3️⃣ مغالطه «کار باید جاذبه داشته باشد.» ♦️ بنده يادم آمد يك ماجرايى را كه سيّد قطب در يكى از كتابهايش نقل ميكند كه بنده هم در يكى از نوشته‏ ها كه مال سالها پيش است- مال قبل از انقلاب است- آن را از قول او نقل كردم. ميگويد در يكى از شهرهاى آمريكا داشتم ميرفتم، رسيدم به يك كليسايى؛ ديدم بغل كليسا يك سالن اجتماعات است. آن‏ وقت آنجا برنامه زده ‏اند «برنامه‏ ى شب»؛ برنامه را كه خواندم، ديدم نوشته مثلًا موسيقىِ فلان‏ جور، بعد موسيقى فلان‏ جور، بعد آواز فلان ‏جور، بعد يك شام سبك، بعد مثلًا جلسه‏ ى چنين؛ علاقه‏ مند شدم بروم ببينم قضيّه چيست؟ گفت شب رفتم ديدم بله، يك سالنى است مثل يك كاباره! آنجا دخترها، پسرها، جوانها مى‏ آيند مى‏ نشينند، با هم مأنوس ميشوند؛ آنجا هم برنامه ‏هايى هست روى سِن؛ موسيقى و مانند اينها هست؛ من هم تماشا ميكردم وضعيّت اينجا را. بعد هم يك شام سبكى آوردند، دادند خورديم و [بعد] مثلًا يك نوشابه ‏اى، چيزى؛ قسمت جالبش اينجا است؛ ميگويد كه شب چند ساعتى گذشت، آخرِ شب شد، ديديم كه كشيش- كشيشِ آن كليسا كه اين سالن، مربوط به آن كليسا است- با وقار تمام از يك طرف سِن وارد شد، رفت و يك مقدار از اين كليدهاى برق را زد و بعضى از چراغها را خاموش كرد بعد هم كشيش رفت. ميگويد من ديگر رفتم و نماندم. ميگويد فردا رفتم سراغ آن كشيش، گفتم كه خب اين چه وضعى است؟ آخر شما روحانى هستيد، شما آخوند هستيد، مبلّغ دين هستيد، اين چه وضعى بود مثلًا شما ديشب با اين همه جوان و اين برنامه‏ ها؟ گفت كه آقا، شما توجّه نداريد؛ من براى جذب كردن جوانها به كليسا مجبورم اين كار را بكنم؛ ميگفت به او گفتم- حالا به تعبير بنده- مرده ‏شور اين كليسا را ببرد! خب بگذار بروند كاباره؛ [اگر] همان كارهايى كه در كاباره ميكنند، اينجا بنا است بكنند، خب بروند همان كاباره بكنند؛ چرا بيايند كليسا؟ اگر قرار است كه ما جوان را به فسق و فجور و عيش و عشرت و موسيقى حرام و از اين قبيل چيزها بكشانيم، خب چرا اسممان را بگذاريم اسلامى؟ اين كه ديگر اسلامى نيست؛ اين غير اسلامى است، اين ضدّ اسلامى است. بنابراين جاذبه‏ اى كه بنده ميگويم تشكّل اسلامى بايد پيدا كند، از اين قبيل جاذبه‏ ها نيست، اينها ضدّ مصلحت است، ضدّ حق است؛ اينها خيانت به محيط دانشجويى است؛ جاذبه از راه ‏هاى درست. يكى از انواع ايجاد جاذبه اين است كه حرف نو پيدا كنيد: «سخن نو آر كه نو را حلاوتيست دگر»؛ حرفهاى نو. (20/ 04/ 1394) بيانات در ديدار جمعى از دانشجويان در بيست و چهارمين روز ماه مبارك رمضان 1436 در حسينيه ‏ى امام خمينى رحمه‏ الله‏ @tollabolkarimeh 🌷
هنر و رسانه / رادیو و تلویزیون/ خبرگزاری فارس ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱/۹ «هاتف الرحمن صالحی» استاد دانشگاه و کارشناس رسانه «پایتخت ۶» و شوخی‌های مبتذل با ارزش‌های اساسی جامعه یک کارشناس رسانه معتقد است مجموعه پایتخت ۶ در کنار بسیاری از جنبه‌های مثبت و تحسین برانگیز خود، به طرز بسیار شگفت‌آوری، پیشقراول بدعت‌گذاری در شوخی با ارزش‌های اساسی جامعه شده است. «هاتف الرحمن صالحی» استاد دانشگاه و کارشناس رسانه معتقد است این روزها، علاوه بر مباحث مربوط به مراقبت های بهداشتی در راستای مقابله با ویروس کرونا، حرف و حدیث ها پیرامون مجموعه تلویزیونی پایتخت نیز نُقل محافل مجازی قاطبه مردم شده است، وی در همین رابطه در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: یکی از مهم ترین دلایل حسّاس شدن آحاد جامعه نسبت به این سریال، توفیق قسمت های پنجگانه پیشین آن در ارتباط برقرار کردن با اقشار گوناگون مردم و بیان نظام مسائل آن ها در قالب طنز بوده است.  وی ادامه داد: البته باید توجه داشت که مسئله جذب ۷۵ درصد مخاطب -طبق نتایج آخرین نظرسنجی نوروزی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما- فی نفسه شاخص دقیقی برای محک توفیق یک برنامه تلویزیونی نیست؛ چرا که در برخی موارد همسو شدن با «ذائقه و نیاز مخاطب»، منافی اصل خطیر «مصلحت مخاطب» خواهد بود. طنز اگه مبتنی بر مسئله حقیقی جامعه و بازگو کننده دغدغه های اصیل مردم جامعه با هدف اعتلای فکری و فرهنگی جامعه نباشد، و صرفاً به دنبال خنداندنِ بی هدف و لحظه ای مخاطب باشد، هزل و هجوی بیش نخواهد بود که با فطرت پاک آدمی نیز ناسازگار است. وی تاکید کرد: رسانه ملی جمهوری اسلامی -در کارزار جنگ تمام عیار رسانه ای دشمن که از هر سو به دنبال تغییر ذائقه مخاطب و تقلیل نظام ارزشی آن به مباحث سطحی و پیش پاافتاده است و در میدان جنگ شناختی که تحریف باورها، نگرش ها و ارزش های اسلامی و الهی مردم ایران، آماج حملات بیرحمانه دشمن قرار گرفته است- آن هنگام دانشگاه عمومی خواهد شد که علاوه بر سرگرم کردن مخاطب، آموزش همگانی با هدف اعتلای سبک زندگی و سبک نگرش مردم را در دستور کار خود قرار دهد و این مقوله یعنی درنظر گرفتن «مصلحت مخاطب» در کنار «ذائقه» وی! این کارشناس رسانه تاکید کرد: اگرچه در ایام تعطیلات نوروزی امسال که با خانه نشینی اجباری مردم نیز همراه شده است، بیش از هر زمان دیگر نیازمند تولیدات طنز تلویزیونی هستیم، اما این مسئله و تنگنای مقطعی، به هیچوجه نباید موجب تنزّل سطح کیفی و محتوایی برنامه ها از طنز و مطایبه فاخر به هجو و نیز از تکریم ارزش های عالی انسانی؛ اخلاقی و دینی به عدول و حتّی تساهل و تسامح نسبت به آن ها گردد. وی با بیان اینکه به زعم اینجانب، مجموعه پایتخت ۶ در کنار بسیاری از جنبه های مثبت و تحسین برانگیز خود، به طرز بسیار شگفت آوری، پیشقراول در اباحه گری و نیز بدعت گذار در شوخی با ارزش های اساسی جامعه شده است، گفت: مصادیق بسیار فراوانی برای خیز این سریال در تغییر سبک زندگی اسلامی جامعه و ترویج نوعی سهل‌انگاری در روابط خانوادگی قابل ذکر است؛ همچون کم رنگ شدن حیا و احترام کوچک تر به بزرگ تر، عدم رعایت حدود محرم و نامحرم همچون بوسیدن زن دایی توسط پسر ممیّز ۱۲ ساله، تساهل در روابط دختر و پسر، دیالوگ ها و تکه کلام های جنسی، ترویج رقص غربی، عادی جلوه دادن نصب ماهواره در منزل، ترویج پنهان کاری و دروغ، اشاعه موسیقی مبتذل، ترویج ریا و تزویر و... وی ادامه داد: با کمال تاسف، برخی از منتقدین، صاحبنظران و حتی برخی جامعه شناسان، در تمجید و حمایت از این سریال اینگونه بیان داشته اند که پایتخت، تصویرگر حقیقت جامعه است و این شخصیت ها، هر یک از آحاد جامعه هستند. در پاسخ این عزیزان باید گفت آیا جامعه ای که شما در آن زندگی می کنید از افراد بااخلاق، مودّب، مومن، انقلابی، نمازخوان و پاکدست برخوردار نیست؟ آیا خانواده محترم و آبرومندی که فرزندانش به درستی تربیت شده اند و با تلاش و ممارست خود و نیز مبتنی بر استعداد و ظرفیّت خود مشغول به کار شده اند، در اطرافتان یافت نمی شود؟! آیا در نزدیکان شما، نیستند کسانی که ادیبانه و اخلاق مدار با پدر و مادر و بزرگترها سخن برانند؟ آیا در بین آحاد جامعه، افرادی پیدا نمی شوند که مبادی آداب اسلامی باشند و حدود شرعی در ارتباط با نامحرم را رعایت کنند؟! وی تاکید کرد: سخن و مسئله حقیقی این است که رسانه ملی، باید تصویرگر فضایل جامعه باشد نه رذایل آن! حتی اگر در جامعه، مشکلات و ناهنجاری هایی هم وجود دارد، رسانه ملّی باید در راستای حل این مسائل برآید، نه خدای ناکرده عادی سازی و قبح زدایی از آن! علاوه بر پرداختن به این بُعد سریال پایتخت و بدآموزی های متعدّد فرهنگی و اجتماعی آن، خط شکنی و بدعت گذاری این مجموعه در شوخی با ارزش های جامعه نیز قابل بررسی و نقد اساسی است. صالحی افزود: فارغ از اینکه آیا گونه طنز، صلاحیّت پرداختن به مقولا
ت مقدّسی چون ارزش های ملّی و دینی را دارد یا خیر، ورود بی مقدّمه، غیرهنرمندانه، سطحی و سخیف سریال پایتخت به یکی از اختیارات ولی فقیه؛ یعنی مسئله خطیر "عفو رهبری" امری مذموم و غیرقابل دفاع است؛ چرا که منجر و منتج به سوءاستفاده آتی فرصت طلبان برای تخفیف جایگاه رهبری خواهد شد. وی ادامه داد: در ازای این انتقاد، برخی از کارشناسان، برداشت جامعه از شوخی با مسئله عفو رهبری را در مجموع مثبت ارزیابی می کنند. در پاسخ این عزیزان نیز باید گفت که حقیقتاً برداشت مخاطبی که در اولین قسمت سریال پایتخت، به صورت رگباری و پشت سر هم، تیکه پراکنی های سیاسی نسبت به روسای محترم جمهور  پیشین را مشاهده می کند، و در ادامه نام مبارک رهبری را می شنود، چیست؟! و آیا تمام این موارد را، به مثابه یک سِیر معین در ذهن خود تصویر نمی کند؟! از سوی دیگر، آیا این قبیل تیکه پراکنی های سیاسیِ خارج از حدّ اعتدال، موجب تشجیع و تهییج جامعه در مواجهه غیرحرفه ای و غیرادیبانه با مسائل حیاتی کشور و نیز مسئولین امر نخواهد شد؟! وی اظهارداشت: در پایان امید است که در مطلع گام دوم انقلاب اسلامی و با عنایت به ضرورت بیش از پیش تحقّق رسانه متعهّد و تمدّن ساز با هدف غایی اعتلای معنویّت و اخلاق آحاد جامعه، مسئولین امر و متخصّصین حوزه فیلم و سریال رسانه ملّی، الگوی دقیقی برای ارزیابی محتوایی تولیدات هنری و رسانه ای، مستظهر به مبانی اسلامی و مبتنی بر منظومه فکری رهبر فرزانه انقلاب، و نیز بر اساس اولویت های «نیاز مخاطب»، «مصلحت مخاطب» و «ذائقه مخاطب»، تهیه، تدوین و به کارگیری کنند. این کارشناس رسانه تاکید کرد: تدقیق در فرمایشات راهبردی و حکمت بنیان رهبر فرزانه انقلاب و بهره گیری متناسب از آن ها، می تواند به بهترین وجه در تولید برنامه های طنز فاخر و مسئله مند رسانه ملّی، بسیار رهگشا باشد. معظّم له در دیدار مدیران رسانه ملّی در سال ۱۳۸۳، راجع به گونه طنز در برنامه های رسانه ملّی می فرمایند: مراقب باشید شادی در مردم با لودگی و ابتذال و بی بندوباری همراه نشود؛ از این طریق به مردم شادی داده نشود. طنّازهای واقعی را تقویت کنید، پرورش دهید و کمک کنید تا طنز بیاورند. طنز، یعنی مطلب مهمِ جدّی که با زبان شوخی بیان می شود؛ محتوا و معنایی در آن هست. مقوله‌ سرگرمی و تفریح، لزومش یک مسئله است؛ با برنامه‌ریزی بودن آن یک مسئله است؛ بامحتوا بودنش یک مسئله است؛ پرهیز از جهات منفی هم در آن یک مسئله است. وی گفت: ایشان همچنین فرموده اند که باید بر محتوا هم نظارت کیفی باشد. فیلمی که به تهیه‌کننده داده‌اید تا برای شما بسازد و بیاورد، نظارت کنید چقدر از محتوا برخوردار است... در نظارت کیفی به شدّت سعی شود پیام های منفی در کارها نباشد. تأثیر برنامه را در مخاطب در نظر بگیرید، نه فقط افزایش بیننده را...باید ببینید تأثیر این برنامه در مخاطب چیست. گاهی اوقات افزایش مخاطب به قیمتی است که نمی ارزد. آن ها جذب می شوند، اما به چه جذب شده‌اند؟ به چیزی که یا منفی است و یا خنثی. خبرگزاری فارس:99/1/11
هدایت شده از طلاب الکریمه
❓❓❓شبهه: چند روزی است که این اشکال را زیاد شنیده ام که : 🔹وظیفه طلبه های حوزه های علمیه، درس خواندن و تبلیغ است نه: ☑️ضد عفونی کردن ماشین ها و معابر ☑️توزیع ماسک و دستکش ☑️پرستاری از بیماران کرونایی ☑️کفن و دفن فوت شدگان در اثر کرونا ☑️امداد رسانی به سیل و زلزله زدگان *️⃣چرا طلبه ها در همه امور دخالت می کنند؟ 🔆پاسخ: ✅یکی از وظایف روحانیت، دعوت مردم به خدا و دین داری و انذار است: " قل هذه سبیلی ادعو الی الله علی بصیره انا و من اتبعنی"(یوسف، 108) "فلولا نفر من کل فرقه منهم طائفه لیتفقهوا فی الدین و لینذروا قومهم"(توبه، 122) ✅بر اساس بیانات اولیای دین، تبلیغ عملی موثرتر از تبلیغ لسانی است و در هدایت مردم کارایی بیشتری دارد: "کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم"(کافی، ج2، ص105) ✅در وصف پیامبر اکرم در احادیث چنین آمده: " طبیب دوار بطبه"(نهج البلاغه، خطبه 108) یعنی پیامبر اکرم در جامعه حرکت می کرد و بیماری های معنوی را درمان می کرد. ✅پیامبر اکرم و اهل بیت (علیهم السلام) به عیادت بیماران می رفتند، در کفن و دفن یارانشان مشارکت می کردند و با دست خود نیازمندان را کمک و یاری می کردند. ✅قرآن مجید دستور می دهد که در نیکی کردن به همدیگر کمک کنید: " تعاونوا علی البر و التقوی"(مائده، 2) ⬅️امداد و یاری رسانی طلاب جهادی در این ایام که بیماری کرونا برای مردم بحران ایجاد کرده است: 🔹 مصداق تبلیغ عملی آموزه های دینی مانند ایثار و نوع دوستی و رفع حوائج مومنان است. 🔹پیروی از سیره عملی اولیای دین است؛ 🔹همکاری در نیکی کردن به دیگران است که توصیه قرآن مجید می باشد. 🔆اقدامات طلاب جهادی موجب شده که: وقتی مردم طلبه ها را در خط مقدم امداد رسانی به بیماران کرونایی و مردم گرفتار و سیل و زلزله زدگان می بینند: *️⃣بسیاری از تبلیغات منفی دشمنان اسلام ضد حوزه و روحانیت که در ذهن مردم بود، رفع شود؛ *️⃣همنشینی طلاب با بیماران و مردم گرفتار، موجب تقویت روحیه دینداری مردم شود؛ *️⃣مردم، طلاب را از خودشان ببینند که نسبت به مشکلات مردم دغدغه مند هستند، نه قشری منزوی و بی اعتنا به مشکلات جامعه. 🔆بدین گونه است که حضور طلاب جهادی بیشترین تاثیر را در زمینه نشر دین در جامعه ایفا می کند و در راستای وظایف روحانیت انقلابی و دیندار است. 📝حجت الاسلام دکتر جواد گلی @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا