#امام_حسن_عسکری
امام حسن عسکری(علیهالسلام) حزب طرفدار خود را نزدیک خودش میداند و میفرماید که میان ما و شما خویشاوندی نزدیک است. یعنی قوموخویش درجهی یک هستیم، مثل پدر و فرزند، مثل برادر؛ و مؤمن برادر مؤمن است! یعنی ارتباط میان دو مؤمن، پیوند برادریِ پدر و مادری است، نه برادریِ ناتنی. مراد از مؤمن کیست؟ آن کس که دنبال راه امام عسکری(علیهالسلام) است، این همان ارتباط مستحکم تشکیلاتی است میان امام و پیروانش.
▫️بیانات حضرت آیتالله خامنهای در جلسات هیات انصارالحسین علیهالسلام تهران در سال ۱۳۵۱؛ کتاب همرزمان حسین علیهالسلام
#سبک_زندگی
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
6.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹انتظار یعنی آماده باش...
۱۳۹۶/۲/۲۰
#مهدویت
#تصویری
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#پیامبر_اکرم(صلیالله علیهوآله)
▫️ پیغمبر با دشمنانی که هیچ گونه روی مسالمت و نرمش و حقپذیری ندارند و اهل خشونتند خشونت میکند، امّا با انسانهایی که اهل خشونت نیستند و آمادهی پذیرشند یا از آنها ضرری متوجّه نمیشود، ملایمت و نرمش میکند، آن هم نرمش همراه با عاطفهی جوشان و احساسات پاک -که این در زندگی پیغمبر یک چیز عجیبی است و شبیه معجزه است- نه فقط نسبت به مسلمانها که پیغمبر نسبت به مسلمانها و مؤمنین آیتی از محبّت و عطوفت و رحمت است، حتّی نسبت به غیر مسلمانها. از توصیههایی که پیغمبر در میدان نبرد و به افرادی که میرفتند جنگ میکرد این بود که به زنان و کودکان رحم کنند، با رزمندگان دشمن هم مردانه رفتار کنند، آب را بر روی آنها نبندند، غذا را از آنها منع نکنند، اگر کسانی تسلیم شدند تسلیمِ آنها را قبول کنند، حتّی در بحبوحهی میدان جنگ اگر کسی اظهار کرد که به اسلام گرویده و اسلام را قبول کرد از او قبول کنند؛ تا این حد! یعنی بکلّی دور از حالت انتقامگیری و خشونت. پیغمبر با دشمنها این جور رفتار میکند. با دشمنان و کفّاری -منظورم از «دشمنان»، حالا همان «کفّار» است- که بدون احساس خصومت و بدون انگیزهی دشمنی با پیغمبر به سراغ رسول خدا میآمدند، محبّت و عطوفت را به حدّی میرساند که آنها را شرمنده میکرد.
۱۳۶۵/۰۸/۱۰
#أشداء_علی_الکفار
#رحماء_بینهم
#اسوه_حسنه
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
13981009_35357_64k.mp3
2.76M
#حضرت_فاطمه(سلاماللهعلیها)
✔️شرح حدیثی درباره آخرین گفتگوهای پیامبر اعظم(صلیاللهعلیهوآله) و حضرت فاطمه زهرا(سلاماللهعلیها)
#آخرین_گفتگو
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
13900909_3759_64k.mp3
2.48M
#امام_حسین(علیهالسلام)
▫️ امام حسین علیهالسّلام باید تا ابد به عنوان پرچم حق باقی بماند؛ پرچم حق نمیتواند در صف باطل قرار گیرد و رنگ باطل بپذیرد. این بود که امام حسین علیهالسّلام فرمود: «هیهات منّا الذّلّة».
۱۳۸۱/۰۱/۰۹
#پرچم_حق
#اسوه_حسنه
#هیهات_منّا_الذّلّة
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_صادق(علیهالسلام)
امام صادق(علیهالسّلام) مظهرِ امیدِ ایجادِ حکومتِ علوی بود
▫️اوضاع و احوال مساعد و نیز زمینههایی که کار امام باقر(علیهالسّلام) فراهم آورده بود، موجب میشد که امام صادق(علیهالسّلام) مظهر همان امید صادقی باشد که شیعه سالها انتظار آن را کشیده است... گویا هموست که باید حکومت علوی و نظام توحیدی را بازسازی کند و رستاخیز دوبارهی اسلامی را برپا سازد.
#حکومت_علوی
#تدبیر_امام
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_رضا(علیهالسلام)
▫️ حضرت امام رضا علیهالسّلام با توکل بر خدا و با تدبیر الهی و نگاه نافذ ولایتی خود، توانستند نقشهی خصمانه و زیرکانهای را که برای ایشان کشیده شده بود، به ضد خود تبدیل و یک حرکت عظیم در جهت گسترش معارف قرآنی و منتسب به اهل بیت علیهمالسّلام را در افکار دنیای اسلام ایجاد کنند.
۱۳۹۳/۰۶/۱۶
#تدبیر_امام
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
22.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#امام_حسن_عسکری (علیهالسلام)
📌شخصیتی که هم علم، هم عظمت، هم صدق و هم نورانیت را جلوی چشم مردم میگذاشت...
۱۳۸۲/۰۲/۲۰
بیانات پس از مراسم روضه حضرت امام
#فضائل_امام
#تصویری
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#مهدویت
«انتظار فرج یعنی در راه ایجاد جامعه مهدوی تلاش کنیم.»
۱۳۸۷/۰۵/۲۷
#عکسنوشته
#انتظار
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#پیامبر_اکرم(صلیاللهعلیهوآله)
❇️ اولین کار پیامبر مکرم اثارهی عقل است، برشوراندن قدرت تفکر است؛ قدرت تفکر را در یک جامعه تقویت کردن. این، حلال مشکلات است. عقل است که انسان را به دین راهبرد میدهد، انسان را به دین میکشاند. عقل است که انسان را در مقابل خدا به عبودیت وادار میکند. عقل است که انسان را از اعمال سفیهانه و جهالتآمیز و دلدادن به دنیا باز میدارد؛ عقل این است. لذا اولْکار این است که تقویت نیروی عقل و خرد در جامعه انجام بگیرد؛ تکلیف ما هم این است.
ما هم در جامعهی اسلامی، امروز که خواستهایم نمونهای باشد از جامعهی اسلامی پیامبر مکرم، با همهی ضعفهای ما، با همهی حقارتهائی که در ماها هست، در قبال آن عظمت بینظیر پیامبر، اینجور حرکت کردیم، اینجور خواستیم که نمونهای از آن درست کنیم. در این جامعه هم باید عقل معیار باشد، ملاک باشد.
۱۳۸۸/۰۴/۲۹
#جامعه_اسلامی
#عقل
#اسوه_حسنه
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_حسن_مجتبی(علیهالسلام)
▫️امام حسن مجتبی علیهالسّلام میدانست که اگر با همان عدّهی معدود اصحاب و یاران خود با معاویه بجنگد و به شهادت برسد، انحطاط اخلاقی زیادی که بر خواص جامعهی اسلامی حاکم بود، نخواهد گذاشت که دنبال خون او را بگیرند! تبلیغات، پول و زرنگیهای معاویه، همه را تصرّف خواهد کرد و بعد از گذشت یکی دو سال، مردم خواهند گفت امام حسن علیهالسّلام بیهوده در مقابل معاویه قد علم کرد. لذا، با همهی سختیها ساخت و خود را به میدان شهادت نینداخت؛ زیرا میدانست خونش هدر خواهد شد.
گاهی شهید شدن آسانتر از زنده ماندن است! حقّاً که چنین است! این نکته را اهل معنا و حکمت و دقّت، خوب درک میکنند. گاهی زنده ماندن و زیستن و تلاش کردن در یک محیط، به مراتب مشکلتر از کشته شدن و شهید شدن و به لقای خدا پیوستن است. امام حسن علیهالسّلام این مشکل را انتخاب کرد.
۱۳۷۵/۰۳/۲۰
#انحطاط_اخلاقی_خواص
#تدبیر_امام
#سختتر_از_شهادت
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#امام_حسین(علیهالسلام)
▫️ وضع آن زمان[زمان امام حسن مجتبی علیهالسّلام] چنین بوده است، خواص تسلیم بودند و حاضر نمیشدند حرکتی کنند. یزید که بر سرِ کار آمد، جنگیدن با او امکانپذیر شد. به تعبیری دیگر: کسی که در جنگ با یزید کشته میشد، خونش، به دلیل وضعیّت خرابی که یزید داشت، پامال نمیشد. امام حسین علیهالسّلام به همین دلیل قیام کرد. وضع دوران یزید به گونهای بود که قیام، تنها انتخابِ ممکن به نظر میرسید. این، بهخلاف دوران امام حسن علیهالسّلام بود که دو انتخابِ شهید شدن و زنده ماندن وجود داشت و زنده ماندن، ثواب و اثر و زحمتش بیش از کشته شدن بود. لذا، انتخاب سختتر را امام حسن علیهالسّلام کرد. اما در زمان امام حسین علیهالسّلام، وضع بدان گونه نبود. یک انتخاب بیشتر وجود نداشت. زنده ماندن معنی نداشت؛ قیام نکردن معنی نداشت و لذا بایستی قیام میکرد. حال اگر در اثر آن قیام به حکومت میرسید، رسیده بود. کشته هم میشد، شده بود. بایستی راه را نشان میداد و پرچم را بر سرِ راه میکوبید تا معلوم باشد وقتی که وضعیت چنان است، حرکت باید چنین باشد.
۱۳۷۵/۰۳/۲۰
#قیام
#تدبیر_امام
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r