eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
429 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️وقتی از حرف میزنیم یعنی همین 💠پرده اول: حساب رسمی پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر معظم انقلاب به زبان فرانسوی را و ساعتی بعد آن را بازگرداند. 💠پرده دوم: صفحه اینستاگرام شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس شد. 💠پرده سوم: سخنگوی براندازان در لایو اینستاگرام و استراتژی‌های براندازی را آموزش میدهد!! 💠پرده چهارم: زاکربرگ گفته پس از انتخابات سوم نوامبر خطر ناآرامی‌های مدنی وجود دارد. فیس‌بوک انتشار اطلاعیه‌هایی را که مشروعیت نتایج انتخابات را زیر سوال ببرند، می‌کند. 🔷 سعی می‌کنند خود را در بازتعریف و کرده، سیاست‌هایی را برای شکل‌دادن به فعالیت‌ها در فضای مجازی تدوین و اجرا کنند، رویه‌های عمل قانونی و مشروع را در فضای مجازی تعیین و روابط میان بازیگران و گروه‌های اجتماعی مختلف را تنظیم کنند. 🔷بسیاری از کشورهای پیشرفته حکمرانی فضای مجازی را درقالب سه مفهوم «حکمرانی از طریق فضای مجازی»، «حکمرانی در فضای مجازی» و «حکمرانی بر فضای مجازی» دنبال می‌کنند. در نیز نقطه ایده‌آل است. @tabyinchannel
⭕️توصیه‌ها و خطاب به مردم و خانواده‌های ایرانی 💠ریخت و پاش مالی اسمش بزرگ منشی نیست 🔹ریخت و پاش مالی و در خرج کردن و زیاده روی در مصرف، به هیچ وجه صفت خوبی نیست. نه اسمش جود و سخاست و نه کرم و بزرگ منشی است. فقط اسمش است. کسانی که بی‌خود خرج می‌کنند؛ زیادی خرج می‌کنند و زیادی برای خودشان مصرف می‌کنند و رعایت موجودی جامعه را از لحاظ امکانات اقتصادی نمی‌کنند، انسانهایی هستند که از نظر من بی‌انضباط از لحاظ امکانات اقتصادی و مالی هستند. ۱۳۷۴/۰۱/۰۱ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری @tabyinchannel
⭕️ راهکار ساده برای شناسایی و شکست و فیک‌نیوزها 🔹کلیدواژه‌های فورا، خواهشاً برای همه بفرستید، توجه توجه و... در صدر محتوا، باید شما را یک قدم از متن فاصله بدهد. دارند و شما را بر می‌انگیزند تا شما بدون بررسی، متن را برای سایرین ارسال کنید. ✍️ دکتر معصومه نصیری - مدرس سواد رسانه‌ای @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚡️🌸⚡️🌸⚡️🌸⚡️🌸⚡️ 🌸 ⭕️  (عج) - (بخش اول) 🔶دوران پس از ظهور (عج) بدون شك، والاترين و شكوفاترين و ارجمندترين، فصل تاريخ انسانيّت است. آن دوران، دورانى است كه وعده هاى خداوند درباره خلافت مؤمنان و امامت مستضعفان و وارثت صالحان، عملى میگردد و جهان با قدرت الهى آخرين پرچمدار عدالت و توحيد، صحنه شكوهمندترين جلوه هاى عبادت پروردگار میشود. در احاديث مختلف، گوشه هايى از عظمت آن دوران به تصوير كشيده شده است. در این نوشتار، با استفاده از اين احاديث، برخى از اموری را كه (عج) براى ايجاد جامعه اى متكامل و ايده ال، به انجام میرسانند، اشاره میشود: 💠حاكميّت اسلام در سراسر هستى 🔷بعد از ظهور (عج) عدّه اى عليه آن حضرت وارد جنگ میشوند و سعى خواهند كرد تا از تشكيل حكومت عدل الهى بر روى زمين ـ كه وعده آن، از سوى انبيا و امامان(ع) داده شده است ـ جلوگيرى كنند. امام(عج) ابتدا، آنان را به راه حق دعوت خواهد كرد و اگر قبول نكردند، با آنان وارد كارزار میشود و هرگونه فساد و كژى را نابود خواهد كرد. امام باقر(ع) در تفسير آيه «وَ قاتِلُوهُمْ حَتّى لا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَ يَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلّهِ»[۱] میفرمايد: تأويل اين آيه، هنوز نيامده است... پس زمانى كه تأويل آن فرا رسد، مشركان كشته میشوند، مگر موحّد شوند و شركى باقى نماند.[۲] و در حديث ديگرى میفرمايد: با مشركان جنگ میكنند تا اينكه موحّد شوند و شريكى براى خدا قرار ندهند. چنان (امنيتى حاصل) میشود كه پيرزن كهنسال، از مشرق به مغرب میرود، بدون آنكه كسى جلوى او را بگيرد.[۳] امام صادق(ع) میفرمايد: «زمانى كه (عج) قيام كند، هيچ سرزمينى نمیماند، مگر اين كه نداى شهادتين «لا اله الا الله و محمّد رسول الله» در آن طنين اندازد.[۴] 💠احياى قرآن و معارف قرآنى 🔷اميرالمؤمنين(ع) با اشاره به قيام (عج) میفرمايد: «گويا شيعيان ما اهل بيت(ع) را مى بينم كه در مسجد كوفه گرد آمده اند و خيمه هايى برافراشته اند و در آنها قرآن را آنچنان كه نازل شده است، به مردم ياد میدهند».[۵] بنابراين، محور حركت نهضت جهانى امام مهدى(عج)، قرآن است و آنحضرت با تعليم قرآن، آنرا سرمشق زندگى انسانها قرار خواهند داد. امام على(ع) در بيان احوال زمان  امام مهدى(عج) میفرمايد: (امام مهدى) هواى نفس را به هدايت و رستگارى برمیگرداند، زمانى كه مردم هدايت را به هواى نفس تبديل كرده باشند، و رأى را به قرآن برمى گرداند، زمانى كه مردم قرآن را به رأى و انديشه مبدل كرده باشند.[۶] 💠گسترش عدالت و رفع ستم 🔷مهم ترين شاخص قيام (عج) كه تقريباً در اكثر روايات مربوط به آن حضرت ذكر شده است، ريشه كن ساختن ظلم و ستم و فراگير كردن عدل و قسط در سراسر گيتى است، به گونه اى كه میتوان ادعا كرد كه جمله «يملأ الأرضَ قسطاً وعدلا كما ملئت ظلماً و جوراً» كه در اكثر احاديث ذكر شده، هم تواتر لفظى دارد و هم تواتر معنوى. پيامبر اکرم(ص) میفرمايد: قيامت بر پا نمیشود، مگر اين كه مردى از اهل بيت من كه هم نام من است، حاكم شود و زمين را پر از عدل و قسط كند، همانگونه كه پر از ظلم و جور شده بود.[۷] پی نوشت‌ها [۱] انفال، ۳۹ [۲] بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۳۷۸ [۳] همان، ج ۵۲، ص ۳۴۳ [۴] همان، ج ۵۲، ص ۳۴۰ [۵] همان، ج ۵۲، ص ۳۶۶ [۶] نهج البلاغه، ترجمه و شرح علينقى فيض الاسلام، ج۳، ص۴۲۴ [۷] بحارالانوار، ج ۵۱، ص ۸۱ ✍رسول رضوی منبع: وبسایت اندیشه قم @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️راهکار ساده برای شناسایی و شکست و فیک‌نیوزها 🔹 متن‌هایی که از کلیدواژه‌های؛ منبع آگاه، منبع مطلع، یک مقام مسئول، جمعی از استادان، گروهی از پژوهشگران و... استفاده کرده‌اند را نخوانید و‌ باور نکنید. 🔹بی منبعی یا داشتن، از نشانه های و خبر جعلی است. ✍️دکتر معصومه نصیری - مدرس سواد رسانه‌ای @tabyinchannel
⚡️🌸⚡️🌸⚡️🌸⚡️🌸⚡️ 🌸 ⭕️ (عج) - (بخش دوم) 💠گرايش دوباره به اسلام حقيقى 🔷بعد از وفات پيامبر اسلام(ص) و واقعه ى سقيفه بنى ساعده، خلفا سعى كردند با منع نقل و تدوين احاديث پيامبر(ص) از روشن شدن (ع) ـ كه به عنوان مفسران دين اسلام و ثقل اصغر نقش هدايت جامعه را داشتند ـ جلوگيرى كنند و همين امر موجب شد تا انحرافات و گمراهىهايى كه دامنگير ساير اديان شده بود، در ميان مسلمانان نيز شيوع يابد و برخى عناصر يهودى و مسيحى، با كمك دستگاه خلافت، اسلام را مطابق سليقه خود و مناسب با منافع حاكمان توجيه و تفسير كنند و موجب جدايى هرچه بيشتر مردم از اهل بيت(ع) شوند. افرادى مانند تميم دارى، وهب بن منبه، كعب الاحبار، ابوهريره، عروة بين زبير، عبدالله بن عمر و... با تفسيرهايى كه بيشتر با هواهاى نفسانى و خواسته هاى حاكمان مطابقت داشت، از همان آغاز، موجب بروز برخى انحرافات و بعدها ايجاد فرقه هاى كلامى در زمانهاى بعد و... شدند و مردم را از چشمه ى علم اهل بيت(ع) محروم ساختند. به همين دليل، آنگاه كه (ع) قيام میكند، به از انحرافات و پيرايه هايى خواهد پرداخت كه از سوى منحرفان بر دين اسلام تحميل شده است و مردم را به اسلامى كه پيامبر(ص) آنرا ابلاغ كرده بود، دعوت خواهد كرد. امام صادق(ع) میفرمايد: زمانى كه قائم(عج) قيام میكند، مردم را مجدداً به اسلام فرا میخواند و به امرى هدايت میكند كه فراموش شد و جمهور از آن منحرف شده اند...[۱] 💠فراوان شدن نعمت هاى دنيوى 🔷يكى از مطالب مهم كه در احاديث مربوط به (عج) بر آن تأكيد شده است، هاى مادّى در زمان حكومت امام مهدى(عج) است. پيامبر اكرم(ص) میفرمايد: «... يظهر الله له كنوز الأرض و معادنها؛خداوند، گنجهاى زمين و معادن آن را براى امام مهدى(عج) ظاهر خواهد كرد».[۲] از اميرالمؤمنين(ع) نقل شده كه فرمود: «...هنگامى كه ما قيام كند، آسمان، باران خود را فرو خواهد ريخت و زمين، گياهان خود را خواهد رويانيد... به گونه اى كه زن، ميان عراق و شام راه خواهد رفت و همه جا بر روى گياه پا خواهد گذاشت... .[۳] 💠عمران و آبادى 🔷 (عج) علاوه بر هدايت دينى، اجتماعى، سياسى، به امور دنيوى نيز رسيدگى میكند و به عمران و آبادى شهرها و روستاها خواهد پرداخت. امام باقر(ع) میفرمايد: «فلا يبقى في الأرض خراب الّا عُمَّر؛ بر روى زمين، هيچ خرابى نخواهد بود، مگر اين كه آباد خواهد شد».[۴] مفضّل از امام صادق(ع) نقل میكند كه آنحضرت فرمود: هنگامى كه قائم آل محمد(ع) قيام كند، در پشت كوفه، مسجدى بنا خواهد كرد كه هزار در دارد و خانه هاى كوفه به نهر كربلا متصل خواهد شد.[۵] در حديث ديگرى نق شده كه (ع) امور شهرى را سامان خواهد داد.[۶] 💠تكامل علمى و عقلى مردم 🔷 (عج) با نهضت خود، درهاى رحمت را باز میكند و موجب تكامل علوم و صنايع خواهد شد و علوم، چنان رشد و گسترش خواهد يافت كه همه شگفت زده خواهند شد. امام صادق(ع) میفرمايد: علم، بيست و هفت حرف است. تمام آن چه انبيا آورده اند، دو حرف است و مردم، تا امروز، بيش از آن دو حرف نمیشناسند. هنگامى كه ما(عج) قيام كند، بيست و پنج حرف را مى آورد و بين مردم توسعه خواهد داد و به دو حرف قبلى اضافه خواهد كرد تا بيست و هفت حرف كامل شود.[۷] اين حديث، نشانه سرعت و شتاب و گسترش و توسعه علوم در ميان مردم است كه به دست  (عج) صورت خواهد گرفت، به گونه اى كه در مدّت حكومت آن حضرت، مردم، بيش از دَه برابر آنچه را از زمان خلقت تا زمان قيام آن حضرت از علم به دست آورده بودند، به دست خواهند آورد. در روايت ديگرى امام باقر(ع) میفرمايد: هنگامى كه ما قيام كند، دست خود را بر روى سر بندگان خواهد گذاشت و بدين وسيله، عقلهاى آنان جمع مى شود و اخلاقشان كامل میشود.[۸] از مجموع احاديث، استنباط میشود كه براى انسان، در دوره حكومت (عج) تمام ايده آل ها و آرزوهاى حقّى كه دارد و ممكن است كه بر آن ها دست بيازد، تحقّق خواهد يافت و از نظر علمى، اخلاقى، اقتصادى، امنيتى، ... به كمال مطلوب خود، خواهد رسيد. پی نوشت‌ها [۱]بحار، ج۵۱، ص۳۰ [۲]بحار، ج۵۲، ص۳۲۳ [۳]همان، ص۳۲۲ [۴]همان، ص۱۹۱ [۵]همان، ص۳۳۷ [۶]همان، ص۳۳۹ [۷]همان، ص۳۳۶ [۸]همان ✍رسول رضوی منبع: وبسایت اندیشه قم @tabyinchannel
⭕️ 🔹 در عملیات رسانه‌ای گرانی ها و شرایط اقتصادی را به تحریم ها و نتیجه گره زده است. 🔹اینکه افکار عمومی نجات آینده کشور را منوط به نتیجه انتخابات آمریکا بداند و احساس کند با جا به جایی قدرت در ایالات متحده گشایشی در وضعیتش حاصل می‌شود، آدرس غلط همان جریان تحریفی است که اولا اهداف بلندمدت سیاسی و انتخاباتی خود را دنبال میکند، دوم اینکه زمینه هدررفتن وقت کشور برای رفتن یا نرفتن بر سر میز مذاکره را دنبال میکند و سوم اینکه بهانه‌ای برای اهمال کاری قطعی خود می تراشند. 🔹خوب است بدانیم همه راه ها در درون است، آدرس های غلط را باور نکنیم. گشایش های احتمالی بعد از اعلام نتیجه انتخابات آمریکا هم در همان پلن رسانه‌ای باید تجزیه و تحلیل شود. همان که انسداد ایجاد کرده برای نیل به هدف بعدیش گشایش مصلحتی ایجاد خواهد کرد. 🔺 چندی پیش درباره مقابله با تحریف گفته بودند: من به شما بگویم اگر شکست بخورد جریان تحریم قطعاً شکست خواهد خورد... ✍دکتر معصومه نصیری @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️ علیه ملت ایران (بخش اول) 🔷پیشینه روابط ایران و آمریکا به دوران امیر کبیر و سیاستى که امیرکبیر در عرصه ارتباطات بین المللى اتخاذ کرده بود باز مى گردد. در آن مقطع تاریخى که البته به دلیل در پیش گرفتن سیاست انزوا از سوى هنوز و آن آشکار نشده بود و با توجه به اینکه امیرکبیر نه به روسها اطمینان داشت نه به انگلیسى‌ها اعتماد، و لذا به میرزا محمدخان، کارگزار ایران در استانبول نامه نوشت تا با نماینده سیاسى امریکا در آن شهر وارد گفتگو شده و قراردادى را منعقد نماید. 🔷حاصل این مذاکرات که در اکتبر ۱۸۵۱ برابر ذى‌الحجه ۱۲۶۷ به امضاء رسید پیمان دوستى و کشتیرانى ایران و آمریکا بود. این معاهده به آمریکا اجازه مى‌داد تا حضور رسمى خود در خلیج فارس را تثبیت و کنسولگرى خود را در بوشهر تاسیس نماید. امتیازى که پیش از این فقط انگلیسى‌ها از آن بهره‌مند بودند. اما با درگذشت امیرکبیر که یک ماه پس از امضاى این معاهده اتفاق افتاد، این قرارداد نیز به مرحله اجرا در نیامد. پس از درگذشت امیرکبیر و در زمان صدارت آقاخان نورى، انگلیسى‌ها بار دیگر با تحمیل معاهده پاریس بخش دیگرى از خاک ایران یعنى افغانستان را جدا کردند. 🔷به همین منظور ناصرالدین شاه به دیپلمات‌هاى ایران مقیم اروپا، میرزا قاسم خان والى در پترزبورگ، میرزا احمدخان خویى در استانبول، و جان داوودخان در وین، دستور داد تا زمینه‌هاى برقرار مجدد روابط با آمریکا را بررسى کرده و با ماموران سیاسى این کشور تماس حاصل نمایند. نتیجه این ملاقاتها این شد که دولت آمریکا درخواست دولت ایران را پذیرفته و معاهده‌اى را جهت همکارى مشترک به امضاء رساندند، اما نه در وین یا استانبول، بلکه در پترزبورگ تا از چشمان انگلیس و فرانسه بدور بوده و خللى در مذاکرات ایجاد نشود. پس از امضاى همین معاهده بود که دولت ایران از دولت آمریکا خواست تا سفارت خود را در ایران افتتاح کند. (۱۸۵۶) 🔷هدف ایران حضور نمادین دولت آمریکا در ایران بود تا مثلا سدى در برابر مطامع روسى انگلیسى باشد. کنگره آمریکا نیز استقبال کرده مجوز افتتاح را صادر نمود. مورخان آغاز روابط رسمى دو کشور را به سال غریص مى‌دانند. غریص در ابجد یعنى سال ۱۳۰۰ هجرى قمرى و این همان سالى است که اولین سفیر آمریکایى پس از افتتاح سفارت این کشور در تهران وارد ایران شد. (خبرگزارى فارس مقاله ویژه سى سالگى تصرف لانه جاسوسى آمریکا نگاهى به تاریخچه روابط ایران و آمریکا) 🔷اما همانگونه که اشاره شد روابط دو کشور به دلیل در پیش گرفتن سیاست انزوا از سوى ایالات متحده آمریکا همچنان به عنوان روابط دو کشور عادى که دخالتى در امور یکدیگر ندارند، پیگیرى مى شد و جز موارد اندکى از برخى برخوردهایى که به ویژه در دوران رضاخان بین دو کشور به وجود آمد، نکته قابل توجهى در روابط دو کشور به چشم نمى خورد، اما که به آغاز در امور داخلى ایران منجر شد، دوران بود که طى آن آمریکا نیز از سیاست انزواى خویش دست برداشته و سیاستى فعالانه در سطح جهان به منظور و جایگزینى به جاى استعمارگران کهنه کارى همچون انگلیس و روسیه و سایر دول غربى اتخاذ نموده بود. 🔷در این مقطع تاریخى که به همراه متفقین پس از کنار زدن رضاشاه از قدرت از شاه جوان حمایت مى کرد به مرور پاى خویش را در کشور ایران باز کرده و زمینه را براى انجام بزرگترین تاریخ ایران و بسط دیکتاتورى محمد رضا شاه فراهم نمود که نتیجه آن کشور ایران به دنبال وقایع پس از کودتاى ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ توسط ایالات متحده بود که نقش این کشور در طراحى و اجراى این کودتا به قدرى واضح بود که حتى وزیر امور خارجه آمریکا مادلین آلبرایت حدود ۵۰ سال پس از کودتا رسما به دخالت دولت متبوعش در کودتا اعتراف کرده و اسنادى که پس از سالها توسط وزارت خارجه آمریکا و انگلیس از طبقه بندى سرى و فوق سرى خارج شده و انتشار عمومى یافته نیز موید همین مطلب مى باشد. : وبسایت پرسمان @tabyinchannel
⭕️ 💠فوروارد بدون بررسی ممنوع 🔷به اندازه 10 ثانیه بعد از خواندن هر پیامی در فضای مجازی، کنید. فکر کنید... چرایی تولید پیام را کنید و بعد آن را برای سایرین ارسال کنید. ✍️دکتر معصومه نصیری - مدرس سواد رسانه‌ای @tabyinchannel