⭕️ #امام_جعفر_صادق عليه السلام:
🔸حُرِمَ الْحَريصُ خَصْلَتَيْنِ وَلَزِمَتْهُ خَصْلَتانِ: حُرِمَ القَناعَةَ فَافْتَقَدَ الرّاحَةَ وَ حُرِمَ الرِّضا فَافْتَقَدَ الْيَقينَ؛
🔹 #حريص از دو خصلت محروم و با دو خصلت همراه است: از قناعت محروم است و در نتيجه آسايش را از دست میدهد، از راضى بودن محروم است، در نتيجه يقين را از دست مى دهد.
📕خصال، ص ۶۹
#امام_صادق
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️
☄
⭕️چرا #جمهوری_اسلامی با #حکومت_اسرائیل مخالف است و این ضدیت چه تأثیری در معادلات سیاسی دارد؟ (بخش اول)
🔷 #اسرائیل رژیمی است وابسته به جریانی که سالیان سال دغدغه تأسیس آن را داشته است. این جریان که ریشه در اندیشههای برخی #افراطیون_یهودی دارد، تحت عنوان #اندیشههای_صهیونی مشهور است. بر این اساس #رژیم_جعلی_اسرائیل آرمان اندیشمندان صهیونیسم در طول تاریخ بوده است، تاریخی که ریشههای آن را میتوان در #تشکیلات_فراماسونری جستجو نمود. این اندیشه در دورانی از تاریخ به واسطه ثروت قابل توجه در برخی دربارهای اروپایی نفوذ کرده و به قدرت افزایی هر چه بیشتر توجه کرد. این جریان تنها سد راه خود در دستیابی به اهداف را #اندیشههای_اسلامی میدانست، زیرا #مکتب_اسلام به عنوان تنها اندیشه الهی بود که برای زندگی اجتماعی سیاسی دارای برنامه بود. #جریانهای_افراطی_یهودی، به دنبال ترویج این اعتقاد بودند که یگانه اندیشهای که توانایی اداره جهان را دارد، اندیشههای انسانمحور صهیونی است و دیگر افراد و اندیشهها اگر میخواهند در جهان کنونی حرفی داشته باشند، لازم است به تبعیت از این اندیشه بپردازند.
🔷این در حالی بود که #اندیشههای_اسلامی بر خلاف اندیشههای مسیحی، با این جریان در #تضاد_شدید بوده قائل به این بود که #اندیشه_اسلام به مراتب کاملتر از #اندیشههای_انحرافی و #تحریف_شده #افراطیون_یهودی است. از همین روست که #جریان_صهیونیسم در طول تاریخ هماره در تعارض با #مکتب_اسلام بوده و سعی در از بین بردن آن به هر صورت ممکن داشته است. #صهیونیستها پس از آزمون و خطاهای بسیار در نهایت به این نتیجه رسیدند که باید #رژیمی قدرتمند در دل #جهان_اسلام تأسیس کرد تا در پرتو آن بتواند ضربهای اساسی بر پیکره جهان اسلام وارد کند. تفکر سیطره از #نیل_تا_فرات که در زبان اندیشمندان صهیونسم مطرح میشد، نشانهای از این امر است. البته در این موقعیتیابی، نقطهای استراتژیک در قلب خاورمیانه در نظر گرفته شد و به بهانه کشتار یهودیان در بخشی از اروپا، بخشی دیگر از جهان، یعنی دنیای اسلام باید تاوان پس دهد، که البته همانگونه که ذکر شد این امر #بهانهای بیش نبود؛ زیرا این منطقه از قبل به عنوان منطقهای استراتژیک مورد انتخاب نخبگان اندیشه صهیونی قرار گرفته بود. بنابراین #مخالفت_جمهوری_اسلامی با این #رژیم_جعلی ریشه در همین مسائل مطرح شده دارد.
🔷از همین رو یکی از آموزههای مهم انقلاب اسلامی نیز مخالفت با #اسرائیل بوده و حضرت #امام_خمینی (ره) بارها شاه را به جهت اینکه با اسرائیل ارتباط دارد و مایه سرافکندگی ایران در جهان اسلام شده است، سرزنش میکردند. از دیگر دلائلی که این مخالفت را شدیدتر کرده است اینکه نه تنها ایران، که هیچ ملت آزادهای نمیتواند در برابر حکومتی که در ابتدای تأسیس، اقدام به قتل و غارت انسانهایی دیگر نماید، ساکت باشد. غیر از اینکه این حکومت به دنبال محو #جریان_اصیل_اسلامی در جهان، به عنوان یکی از تمدنهای صاحب نظر در مسائل اجتماعی است. تمدنی که اعتقاد دارد #پایان_تاریخ، نه در دستان سردمداران اومانیستی، که در دستان #صالحان_الهی خواهد بود و در آن جایی برای #جریانهای_ضد_انسانی و جعلی نخواهد بود.
🔷بر این اساس #نهضت و نظامی که آزادیخواه و به دنبال ایجاد بسترهای مناسب برای #حکومت_صالحان است، نخواهد توانست به #نظامی_افراطی و ضد انسانی یا #نژادپرست_صهیونیسم مخالفت نداشته باشد. ارتباط داشته باشد و هماره یکی از اهداف خود را محو این نظام خواهد دانست. در کنار تضادهای ایدئولوژیک، باید به #تهدیدات_مکرری که هماره از گذشته تا کنون از سوی این #رژیم_غاصب نسبت به #منافع_ملی و #امنیت کشورمان وجود داشته و دارد، توجه نمود؛ که نمونه آشکار آن را در نفوذ گسترده صهیونیسم و تشکلهای وابسته به آن را می توان در ابعاد مختلف رژیم پهلوی و تلاش برای وابسته و تضعیف کشور اسلامیمان، مشاهده نمود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، همچنان شاهد تهدیدات آشکار و نهان آن در ضربه زدن به امنیت، استقلال و خودکفائی کشور در عرصه های مختلف می باشیم. #ادامهدارد...
منبع: پرسمان
#اسرائیل #صهیونیسم #رژيم_صهیونیستی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️فیوضات مشاهد مشرفه
🔸حضرت آیت الله بهجت قدس سره:
🔹این #امامزادهها و #مشاهد_مشرفه و #عتبات_عالیات را که ما شیعیان در اختیار داریم، دیگران از اینگونه فیوضات محرومند. اگر کسی بتواند کرامات و معجزاتی را که از ضرایح آنها صادر شده جمعآوری کند، کتابهایی از کرامت و معجزه تألیف خواهد شد.
📕در محضر بهجت، ج٢، ص۳۰۷
منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت (ره)
#آیت_الله_بهجت
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
🌸☄🌸☄🌸☄🌸☄🌸
☄
⭕️ علی اکبر (ع) وارث صفات نبوی
🔷 #حضرت_علی_اکبر (ع) #وارث_صفات_نبوی است و صفات خَلق، خُلق و منطق را از پیامبر به ارث برد. #امام_حسین (ع) میفرمود: پسرم؛ تجلی وجود جدم را آنقدر در تو آشکارا میبینم که هرگاه دلم برای او تنگ میشود به تو مینگرم. ۱۱ شعبان سال ۳۳ هجری از راه میرسد و زمین مشتاقانه در انتظار هدیهای الهی است. ملکوتیان بی صبرانه در تدارک برگهای از مصحف وجود پیامبر بر دفتر گیتی هستند. #علی_اکبر (ع) پسر ارشد امامحسین(ع) چشم به جهان میگشاید و عالم را به نور خود روشن میسازد.
🔷در توصیف عظمت او همین بس که #امام_زمان (عج) زائر اوست و در رثای او چنین سخن میگوید: «سلام بر تو ای علیاکبر، اول فدایی از بهترین نسل ابراهیم خلیل. شهادت میدهم که تو از هر کس أولی به خدا و رسولش هستی و خداوند ما را به زیارت تو و رفاقت جد و پدر، عمو، برادر و مادر مظلومهات، موفق بدارد. من از دشمنان و کشندگان تو بیزارم و از خداوند میخواهم با تو در نعیم ابدی بوده و همیشه از دشمنانت دور باشم. سلام و رحمت خدا بر تو باد». [۱] #حضرت_علی_اکبر (ع) تجدید نسخهای از وجود خاتم انبیاء (ص) بر آفاق بود و از اینرو آن حضرت را «أشبَهُ النّاسِ خَلقاً و خُلقا و مَنطِقاً بِرَسولِ؛ [۲] از نظر #صورت، #سیرت و #سخن_گفتن، شبیه ترین مردم به #پیامبر (ص)» دانستهاند. از این کلام در مییابيم که #حضرت_علی_اکبر (ع) از رسول خدا سه ويژگی #خَلق، #خُلق، و #منطق را به ارث بردهاند:
💠علی اکبر (ع) وارث صفت خَلق
🔷بی تردید #پیامبر_اکرم (ص) از نظر جمال و زيبايی، بهترين فرد جامعه بوده است، و زيباترين حسن جمال را دارا بوده است. نقل کردهاند که کسی بهتر و زیباتر از رسول الله (ص) ندیده بود. گویا خورشید در صورت مبارکش نمایان بود. [۳] همچنان که مرحوم طبرسی در معرفی #رسول_خدا از قول هند بن ابی هاله چنين مینگارد: #پيامبر (ص) بسيار بزرگوار و با شخصيت بود، چهره اش چون ماه شب ۱۴ ميدرخشيد، رنگ رخسارش روشن و شاداب و پيشانيش گشاده و بلند بود، ابروانى كمانى و ظريف و پيوسته داشت، محاسنی انبوه داشت و گونه اى صاف، چشمانش سياه و...، دندانهايش سپيد و زيبا و از هم گشاده بود. [۴] #علی_اکبر (ع) نیز حسن جمال و زیبایی را از پدربزرگ خود به ارث برده بود.
💠علیاکبر (ع) وارث صفت خُلق
🔷خداوند متعال که همه چیز در برابر او کوچک و ناچیز است، #خلق و خوی #پیامبر (ص) را در #قرآن_کريم، چنين توصیف ميکند: «وَإِنَّكَ لَعَلى خُلُقٍ عَظِيمٍ؛ و به راستی تو #اخلاق_عظيم و برجستهای داری». [قلم، ۴] آری، #پیامبر که تربيت يافته ذات ربوبی بوده باید دارای چنین اخلاق پسندیدهای باشد، چنان که امام صادق (ع) فرمود: «خداوند عزوجل پيامبرش را تربيتى نيکو كرد؛ چون تربيت او را تكميل نمود فرمود: و به راستی تو اخلاق عظيم و برجستهای داری». [۵] اگر پیامبر قلههای #اخلاق را فتح نکرده بود هرگز نمیفرمود: «من برای تکميل ارزشهای اخلاقی مبعوث شدم». [۶] وجود مقدس #علی_اکبر (ع) نیز این ویژگی منحصر به فرد را از پدربزرگ خویش به ارث برد و صاحب #خُلق_عظیم گشت.
💠علی اکبر (ع) وارث صفت منطق
🔷رفتار اجتماعی نیکو و برخورد مناسب با اطرافیان، که ثمره تفکر سلیم است، از جمله آموزه های اسلام میباشد و #پیامبر_اکرم (ص) #بهترين_الگوی_عملی در اين مساله مهم هستند. با تأمّل در تاريخ اسلام و روايات، به اين امر مهم در حیات رسول گرامی اسلام (ص) پی میبریم ولی خداوند متعال در قرآن کريم پيرامون منطق نبوی توصیفی دارد که هر کسی را توانایی دستیابی به چنين منطقی نیست: «وَ مَا يَنْطِقُ عَنِ الْهَوَى؛ و هرگز از روى هواى نفس سخن نمىگويد». [نجم، ۳] علامه طباطبايى در تفسیر اين آيه چنين مینگارد: «مقصود از كلمه «هوى» هواى نفس و رأى و خواسته آن است. جمله «ما ينطق» مطلق است و در آن، نطق، به طور مطلق نفى شده است. مقتضاى اين اطلاق آن است كه #هواى_نفس از مطلق سخنان پيغمبر نفى شده باشد». [۷] #حضرت_علی_اکبر (ع) این صفت ویژه را نیز از #خاتم_الانبیاء (ص) به ارث برده و صاحب نطقی مبرّا از هوای نفسانی بود. این که امام حسین(ع) فرزندش #حضرت_علی_اکبر (ع) را از سه منظر (خَلق، خُلق و منطق) به رسول خدا (ص) تشبيه کردند، حاکی از مقام والای حضرت علی اکبر (ع) است که زبان از توصیف آن لال، قلم از نگارش آن شکسته و کُمیت عقل آدمی از درک حقیقت آن لَنگ است. سلام بر تو ای صدیق و شهید بزرگوار و سید پیشتاز که با سعادت زیستی و با شهادت درگذشتی و از دنیا جز عمل صالح بهرهای نگرفتی و در زندگی جز به سودای پر سود آخرت نپرداختی.
پی نوشتها
[۱] بحارالانوار ج۹۸ ص۲۶۹
[۲] لهوف ص۶۷
[۳] فتح الباری ج۶ ص۵۷۳
[۴] مكارم الأخلاق ص۱۲
[۵] کافی ج۱ ص۲۶۶
[۶] مجمع البيان ج۱ ص۵۰۰
[۷] الميزان ج۱۹ ص۲۷
منبع: وبسایت رهروان ولایت
#حضرت_علی_اکبر
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️انزواى معنويت و اخلاق انسانى
🔹امروز اگر در دنيا #ظلم و سلطه وجود دارد و #تمدن_خشن_غربى، دنيا را از فضاى خشونت و ظلم و زورگويى و ناحقگويى - تسلط قدرتها بر ملتها، غارت اموال ملتها به وسيلهى مراكز جهانى - پر كرده است، اينها به خاطر #انزواى_معنويت و اخلاق انسانى است.
بیانات مقام معظم رهبری ۷۶/۱/۱
منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له
#امام_خامنه_ای
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️
☄
⭕️چرا #جمهوری_اسلامی با #حکومت_اسرائیل مخالف است و این ضدیت چه تأثیری در معادلات سیاسی دارد؟ (بخش دوم و پایانی)
🔶 #اسرائیل رژیمی است وابسته به جریانی که سالیان سال دغدغه تأسیس آن را داشته است. این جریان که ریشه در اندیشههای برخی #افراطیون_یهودی دارد، تحت عنوان #اندیشههای_صهیونی مشهور است. بر این اساس #رژیم_جعلی_اسرائیل آرمان اندیشمندان صهیونیسم در طول تاریخ بوده است، تاریخی که ریشههای آن را میتوان در #تشکیلات_فراماسونری جستجو نمود.
🔷بخشی از سؤال به این مطلب ارتباط داشت که #مخالفت_ایران با #نظام_جعلی_اسرائیل چه تأثیری در معادلات سیاسی دارد. این بخش ممکن است دو مفهوم داشته باشد، اول اینکه این امر چه مسائلی را در سر راه جمهوری اسلامی ایران قرار میدهد و چه وجه مثبت یا منفی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارد، و دیگر اینکه این امر چه تأثیری بر نظام جعلی اسرائیل دارد. برای بخش اول میتوان گفت #مخالفت_ایران با #اسرائیل هماره #جعلی_بودن این نظام را خاطر نشان خواهد کرد و خطر این تفکر را برای جهان اسلام خاطر نشان خواهد کرد؛ دیگر اینکه #جمهوری_اسلامی_ایران به عنوان #پرچمداردفاعازمظلومان و آزادیخواهان جهان اسلام، یا به تعبیری ملجاء و پناه مظلومان خواهد بود.
🔷اگر چه ممکن است این امر آسیبهایی را نیز برای نظام اسلامی ایجاد کند، آسیبهایی که ممکن است در هر مخالفت با ظلم، ایجاد شود. به عنوان نمونه میتوان به سیاستهای تحریمی که برخی کشورهای تحت سلطه فکری، اقتصادی و سیاسی صهیونیستها، علیه ایران اعمال میکنند، یا حتی سازمانهایی که به این امر میپردازند. که اگر نگوییم در برخی موارد موجب پیشرفت جامعه ایران شده، حداقل در مسیر استقلال ایران در ابعاد مختلف سهم قابل توجهی داشته است.
🔷اما در بخش دیگر که این امر چه تأثیری در #نظام_جعلی_اسرائیل داشته است، میتوان گفت، این مخالفت باعث شده #رژيم_صهیونیستی یکی از متحدان اصلی خود در خاورمیانه را از دست بدهد، جدای از اینکه، این مخالفتها، اسرائیل را هماره با #بحران_مشروعیت مواجه کرده است و نیز توانسته سلطه بلامنازعی را که #اسرائیل به دنبال بود بر سراسر جهان، به خصوص جهان اسلام ایجاد کند شکسته و #هیمنه_پوشالی این نظام جعلی را بشکند و به جنبشهای اسلامی القا کند که میتوان با این رژیم مخالفت کرده و این نظام جعلی را به چالش کشید، که نمونه آن را در شکست مفتضحانه اسرائیل از حزب الله و حماس شاهد می باشیم. اگر نگوییم علت اصلی پایداری و موفقیت گروههای مقاومت فلسطینی و لبنانی علیه اسرائیل، پایداری ملت ایران در مخالفت با اسرائیل بوده، حداقل باید گفت یکی از عمدهترین این دلائل بوده است.
منبع: پرسمان
#اسرائیل #صهیونیسم #رژيم_صهیونیستی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
💥☄💥☄💥☄💥☄💥
☄
⭕️علمای شيعه حافظان دين (بخش اول)
🔷 #علمای_شيعه به آن دسته از دانشمندان گفته ميشود كه پس از #غيبت_كبری امام دوازدهم شيعه، به اشاره آن حضرت #وظايف_امامت را انجام داده و از اصول و ارزشها و احكام دين اسلام پاسداری مینمايند. اگر چه در دوران حضور امامت (تمام ائمه) عدهای به نام اصحاب و شاگردان ائمه، گروهی از علمای شيعه را تشكيل ميدهند، افرادی چون كميل بن زياد، و ابی حمزه ثمالی و زرارة بن اعين و ابن ابیعمير، بكير بن اعين، علی بن يقطين، جابر بن يزيد الجعفی، فضيل بن يسار...، [۱] و اصحاب ائمه ديگر كه در حفظ و تبليغ دين نقش داشتهاند، طبقهای از علمای شيعه دين محسوب ميشوند. چون در حفظ دين در عصر ائمه اطهار ـ عليهم السّلام ـ نقش داشته و از طرف ائمه ـ عليهم السّلام ـ نيابت و مأموريت تبليغ را داشتهاند. [۲] امّا در اين نوشتار منظور از علمای شيعه، #حافظان_دين، #علمای #دوران_غيبت_كبری است، كه در #حفظ_تشيع نقش بسيار اساسی و برجستهای را ايفاء نمودهاند. #علمای_شيعه در اين دوره در ردههای مختلف، به #حفظ_دين همت نمودهاند كه به اختصار به برخی از اين موارد اشاره مينماييم. بنابر نص #امام_زمان (عج) #علمای_شيعه بطور عموم، از طرف آن حضرت عهدهدار مسئوليت #حفظ_شريعت و #ارزشهای_دينی بوده و هستند، «و امّا الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة احاديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجة الله عليهم...»؛ [۳]
🔷با اين توقيع، #حفظ_دين و اصالت آن، كه در #مذهب_تشيع نهفته است به عهده #علمای_طراز_اول قرار گرفت. طبقهای از #علمای_اسلام كه در حفظ دين مسئوليت داشته و ايفای نقش نمودهاند، طبقهای بودهاند كه با #ابزارهای_عقلانی و #استدلالی، #فلسفی، #كلامی و #جدلی به #حفظ_دين_اسلام همت نمودهاند؛ علمايی همچون ابن هشام، خواجه نصير طوسى، ميرداماد، ميرفندرسكي، ملاصدرا، علامه طباطبايى، شهيد مطهری و... [۴] #طبقهای_از_علما نيز با ايفای نقش در #عرصه_تبليغ_دين تكاپو كرده و دين اسلام و احكام آن را، در نسلهای مختلف زنده داشتهاند، كه كار اينها از دو طبقه فوق سختتر بوده است، چون تمام دستاوردهای طبقات پيشين، اعم از مراجع تقليد و محققان و مؤلفان، توسط اين طبقه به زبان عاميانه و عرفی و كارآمد به مردم منتقل شده است. اينها مروجين و حافظان شريعت اسلامی بودهاند. #دين_مبین_اسلام دين ارزشمحوری و ارزشمداری است، يعنى همواره آنچه را كه در دين ملاك و معيار عملكرد است #ارزشها هستند، ارزشهای اخلاقی، و ارزشهای درونی و بيرونی، مانند #تقوا و #اخلاص، و #ايمان و دوری از معاصی كبيره و صغيره، به تصريح قرآن ملاك برتری انسانها در پيشگاه خداوند فقط تقواست [۵] و #علمای_اسلام با #تقوامحوری توانستهاند كاركرد مثبت داشته باشند.
🔷 #عمل_به_واجبات و #احكام_شرعی به عنوان تكليف فردی و حقوق اجتماعی كه اجزای پديدآورنده و اركان و ساختار تقوا هستند، توسط #علمای_اسلام و طبقات مختلف #روحانيت از #عصر_غيبت_كبری تا حال حاضر، به مردم و رگههای اجتماعی، مانند واكسنهایی تزريق شده و در فرآيند فرهنگ سازی، فرهنگ غالب و چهره و نمای ظاهری، #فرهنگ_شيعه را شكل داده است. برای نمونه عزاداری برای معصومين و سيدالشهداء به صورت يك فرهنگ عمومی درآمده است؛ اكنون بايد پرسيد كه اين فرهنگ عمومی چگونه به وجود آمده است؟ چنانكه به تاريخچه عزاداری و فرهنگ آن نگريسته شود، #نقش_علمای_شيعه در به وجود آمدن اين ارزش دينی و تبديل آن به عنوان يك فرهنگ عالی شيعه روشن خواهد شد. [۶] ساير امور مذهبی و ارزشی هم اينگونه بوده است، جزئيات زندگی يك فرد كه در آن نمادهای فرهنگ شيعه به عنوان ارزش مطرح میباشد، توسط علمای شيعه در فرهنگ مردم جای گرفته است. سلام گفتن و آغاز كردن ديدار و ملاقات با واژه سلام، يك فرهنگ دينی ارزشمند است، چنانكه روايات وارده و آيات قرآنی مربوط به اين جزئيات فرهنگی را بررسی كنيم، به اين حقيقت ميرسيم كه نقش آنان كه اينگونه فرهنگها را در زندگي روزمره مردم جاری كردهاند چه مقدار برجسته است. #ادامهدارد...
پی نوشتها:
[۱] شيخ مفيد، الاختصاص، چ ششم، جامعه مدرسين، ۱۴۱۸، ص ۸
[۲] دكتر ابوالقاسم گرجی، تاريخ فقه و فقهاء، چ اول، سمت، ۱۳۷۵، ص ۱۱۸، ۱۱۹، ۱۲۰ ـ ۱۲۷
[۳] شيخ صدوق، اكمال الدين، چ سوم، مدرسين ۱۴۱۶، ج ۲، ص ۴۸۴
[۴] ر.ك: شهيد مطهری، پيشين، ص ۴۱۸
[۵] ان اكرمكم عند الله اتقاكم...؛ حجرات، ۲۱
[۶] ر.ك: رضا مختاری، سيمای فرزانگان، چ چهارم، ناشر دفتر تبليغات، ۱۳۷۱، ص ۳۱، كه به تفصيل داستانهايی از پرهيزكاری و اخلاص علما در راه حفظ و ترويج دين بيان شده است.
✍امیرعلی حسنلو
منبع: وبسایت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم
#علما #عالم #علمای_شیعه
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️ #امیرالمؤمنین امام على عليه السلام:
🔸مَنْ طَلَبَ عِزّا بِظُلْمٍ وَ باطِلٍ أَوْرَثَهُ اللهُ ذُلاًّ بِإِنْصافٍ وَ حَقٍّ.
🔹هر كس عزّت را با ظلم و باطل طلب كند، خداوند به انصاف و حق، ذلّت نصيبش نمايد.
📕شرح نهج البلاغه، ابن ابى الحديد، ج ۲۰، ص ۳۰۹، ح ۵۳۶
#امام_علی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد