eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
429 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸عامل مهم دوم، دشمنان در نهضت بود که افرادی مانند احسان‌الله‌خان که از خاندان‌های ایران بود، خود را به عنوان یک طرفدار بلوک شرق جا زد و توانست شکافی را در نهضت ایجاد کند و بعد نتایج جمهوری میرزا را کند و ضربه‌های جدی را به نهضت و رهبران آن وارد کند که البته بعدها خود در دام همین کیدش گرفتار شد و به دست دشمنان ایران به مجازات اعمالش رسید؛ زیرا که «کید کفار، راهی جز در افتادن در تباهی ندارد» (سوره غافر، آیه۲۵) فاعتبروا یا اولی الابصار (سوره حشر، آیه‌۲) @tabyinchannel
@tabyinchannel ⚠️فضای مجازی میدان مبارزه است و مبارزه بوده و هست و خواهد بود، فقط شکل و نوع آن تفاوت کرده است. ⚠️عرصه فرهنگی عرصه جهاد است اگر از فضای مجازی غافل شویم اگر نیروهای مؤمن و انقلابی این میدان را خالی کنند مطمئنا ضربه خواهیم خورد⛔️ ⚠️دشمن دارد با این ابزار ایمان و غیرت و اعتقادات جوانان ما را نشانه می گیرد و در سایه بی عرضگی و بی لیاقتی بعضی از مسئولان فرهنگی و رسانه ای کشور، تا حدودی در این جنگ موفق بوده است.💢 باید جواب کار فرهنگی باطل آنان را با کار فرهنگی حق داد⁉️ 🔺اهداف: 👈بصیرت و روشنگری 👈مقابله با تاکتیکهای جنگ روانی دشمن 👈تقوا و خودسازی 👈آمادگی و زمینه سازی ظهور منجی 👈حوادث آخرالزمانی 👈ولایت پذیری و مقابله با دشمنان ولایت 👈ارتقا بینش دینی و سیاسی 👈ارائه ی نکات دانستنی حقوقی @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: انتقادهایی بر اجرای سهمیه‌بندی بنزین وارد است ❌ : درباره اجرای طرح سهمیه بندی و ، اشکال ها و انتقادهایی وجود دارد. @tabyinchannel
✅یک فعال رسانه ای در حساب کاربری خود در توییتر درباره دوگانگی واقعی این روزهای جامعه نوشت: @tabyinchannel #کانال_تبیین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مِهرخــوبان دِل و دیــن از هَمه بی پروا برد ذرٌه یــــی بـودم و مِهــــر تـــو مــرا بالا بـرد مـَن خـَس بـی سـَر و پایـم کـه بـه سـیل افـتـادم                  او که مـی رَفـت مـرا هــَـم بـه دل دریـا بــرد همـِه یــاران بـه سَـر راه تـو بـودیـم وَلـی غـمِ روی تـو مـرا دیـد و زِ مــن یَـغـما برد هَـمه دِلـباخـته بـودیـم و هَـراسـان کـه غَــمـت هـمـه را پـُشـت سـر انـداخـت مَـرا تنـها بــرد #شبتون_سرشار_از_آرامش
(ادامه شرح حکمت ٣۱) 💠پایه دومِ ایمان: یقین امیرالمؤمنین(علیه السلام) از شاخه هاى یقین سخن مىگویند و مىفرمایند: 🍃وَالْیَقِینُ مِنْهَا عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ: عَلى تَبْصِرَهِ الْفِطْنَهِ، وَتَأَوُّلِ الْحِکْمَهِ، وَمَوْعِظَهِ الْعِبْرَهِ، وَسُنَّهِ الْأَوَّلِینَ 🍃یقین بر چهار شاخه استوار است: بر بینش هوشمندانه و عمیق و پى بردن به دقایق حکمت و پند گرفتن از عبرتها و اقتدا به روش پیشینیان صالح 💠آنگاه امام (علیه السلام)  میوه هاى هر یک از این شاخه هاى چهارگانه را بیان مىکند و مىفرماید: 🍃فَمَنْ تَبَصَّرَ فِی الْفِطْنَهِ تَبَیَّنَتْ لَهُ الْحِکْمَهُ؛ وَمَنْ تَبَیَّنَتْ لَهُ الْحِکْمَهُ عَرَفَ الْعِبْرَهَ؛ وَمَنْ عَرَفَ الْعِبْرَهَ فَکَأَنَّمَا کَانَ فِی الْأَوَّلِینَ 🍃کسى که بینایى هوشمندانه داشته باشد حکمت و دقایق امور براى او روشن مىشود و کسى که دقایق امور براى او روشن شود عبرت فرا مىگیرد و کسى که درس عبرت گیرد چنان است که گویا همیشه با گذشتگان بوده است. 💠از آنچه گفته شد روشن مىشود که یک پایه مهم ایمان، بر یقینِ حاصل از علم استوار است؛ علومى که از مبدأهاى متعدد سرچشمه مىگیرد و روح را سیراب مىکند و اعتقادِ انسان را به مبدأ و معاد محکم مىسازد و آثارش در اخلاق و عمل ظاهر مىگردد. @tabyinchannel
(ادامه شرح دعای ۵۴) 🍃يَا فَارِجَ الْهَمِّ، وَ كَاشِفَ الْغَمِّ 💠همّ و غم که حضرت از آن به خدای متعال پناهنده می‌شود، جزء مسائلی است که به ریشه‌شناسی و تجهیز انسان به منطق مدیریتی برای این هیجان عاطفی نیاز دارد. در روان‌شناسی جدید، اینها معمولاً در محور هیجان‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد و از هیجان شادی و هیجان غم سخن می‌گویند.  💠از نظر توحیدی قاعده این است که مؤمن باید مالک هیجان‌های خود باشد و بر هیجان‌های نفسانی و روانی و عواطف خویش تسلط داشته باشد. بدترین وضعیت این است که مؤمن مملوک هیجان‌ها شود و آنها بر او مسلط شوند. 💠البته خیال نکنیم مالک شدن بر هیجانات امر آسانی است؛ چه‌اینکه در دعایی خطاب به خداوند عرضه می‌داریم:  🍃(أعوذُ بِکَ مِن سُلطان الهَمّ)  پروردگار من به تو پناه می‌برم از اینکه همّ بر من مسلط شود و روی من بیفتد و نفس مرا بگیرد؛ همچنان‌که انسان باید از تسلط غریزه به خدای متعال پناه ببرد. همه‌ی اینها باید مملوک مؤمن باشند و مالک آنها باشد. 💠 اگر انسان توانست مالک هیجان‌های خود شود، به مقام شریف مالکیت بر خویشتن شرفیاب شده است که امیرالمومنین (ع) آن را به عنوان یک فرمان بر سالکان کوی حق تصریح کرد و فرمود:  🍃«املِکوا أنفُسَکُم» مالک نفس خود و مسلط بر آن باشید و افسار نفستان به دست شما باشد. 💠 البته حضرت راهش را هم بیان کرده و فرموده‌اند:  🍃بِدَوامِ جهادها اگر بخواهید به این نقطه برسید، باید وارد جهاد دائمی با خودتان شوید که ذیل فهرست جهاد اکبر تعریف می‌شود. @tabyinchannel
اینگونه شد که سلبریتی ها در خرداد ۹۶بنفش پوشیدن و روحانی بی کفایت را به مردم انداختند و الان هم به جای معذرت خواهی هشتگ صدای آبان ۹۸میزنند و به نظام حمله میکنند @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👌شرح عکس👇😭😭 طی عملیات تفحص ، در منطقه _چیلات، پیکر دو شهید پیدا شد... یکی از این شهدا نشسته بود و با لباس و تجهیزات کامل به دیوار تکیه داده بود. لباس زمستانی هم تنش بود و سر شهید دیگري را كه لای پتو پیچیده شده بود را بر دامن داشت, معلوم بود که شهيد دراز کش مجروح شده بوده است. خوب، پلاک داشتند، پلاک ها را دیدیم که بصورت پشت سر هم است. 555 و 556 . فهمیدیم که آنها با هم پلاک گرفته اند. معمولا اینها که با هم خیلی رفیق بودند، با هم می رفتند پلاک می گرفتند. اسامی را مراجعه کردیم در کامپیوتر. دیدیم که آن شهیدی که نشسته است، پدر است و آن پدری سر پسر را به دامن گرفته است... شهید سید ابراهیم اسماعیل زاده موسوی پدر و سید حسین اسماعیل زاده پسر است اهل روستای باقر تنگه بابلسر... کاش از ما نپرسند که بعد از شهدا چه کردیم ... @tabyinchannel
💎 را_ندارد! 1️⃣ در قلب تهران خیابانی است به نام برادران مظفر جنوبی، که این روزها به پاتوق عصرگاهی برخی دختران و پسران همجنس باز و دارای انحرافات جنسی تبدیل شده است. در این خیابان می‌توانید دختران جوانی را ببینید که در دسته‌های چندتایی و در کنار خیابان بدون روسری و با بلوز و شلوار تنگ و یقه‌های باز، سرخوشانه مشغول کشیدن سیگارهای پر (حاوی حشیش و...) هستند! و یا در بغل پسرها و سر بر شانه‌های هم مشغول ....هستند. مشاهده رفتارها و آرایش‌ها و پوشش‌های ویژه همجنس بازان در این خیابان ساده است اما حضور پلیس در این خیابان تقریباً غیرممکن شده و پاسخ پلیس در تماس‌های متعدد با 110 و 197 صرفاً این است که می‌آییم و نمی‌آیند. 2️⃣ این که چرا پلیس جرأت ورود به این خیابان پر از تخلف و فساد علنی و مقابله با جرائم جاری در آن را ندارد پرسشی است که باید از خانم‌ها مولاوردی و ابتکار پرسیده شود! همان‌هایی که با اهانت به پلیس و مأموران آن و در عوض حمایت از مجرمین و متخلفین، دست پلیس را برای اجرای وظایف قانونی بسته‌اند! پاسخ به این پرسش برعهده آن دسته از نمایندگان مجلس و شورای شهر تهران است که به جای رسیدگی به وظایف و تکالیف قانونی خود، ناجا را به دلیل انجام وظیفه قانونی در برخورد با جرائم مشهود، با توپخانه سرزنش و اعتراض گلوله باران کردند! این پرسش را باید آن دسته از مطبوعات و فعالان رسانه‌ای و بازیگران بی‌هنری پاسخ بدهند که در ماجرای بوستان طالقانی، مأمور قانون را "خاطی" و مجرم وقیح را "مظلوم وقربانی" معرفی کردند! 👇👇